Διαθέτει δύο αρθρώσεις ενώ απουσιάζουν
η αλυσίδα και τα γρανάζια.
Το Bicymple μοιάζει με ποδήλατο, όμως
στην πραγματικότητα είναι ένα μονόροδο,
σαν αυτά που βλέπουμε στο τσίρκο, όπου έχει
προστεθεί ένας τροχός και τιμόνι.
Υπάρχει μια γενικότερη τάση αναθεώρησης
έως και αμφισβήτησης του βασικού σχεδιασμού
του ποδηλάτου όπως όλοι το γνωρίζουμε,
με δύο ρόδες δηλαδή, ένα πλαίσιο και ένα τιμόνι.
Μέχρι να επιβεβαιωθεί η κλασική σχεδίαση
ως η προτιμότερη, το Bicymple αποτελεί έναν
ακόμη από τους αρνητές της.
Η καινοτομία στην εξέλιξη των ποδηλάτων
σήμερα βασίζεται κυρίως στη χρήση
νέων υλικών, ελαφρύτερων, ανθεκτικότερων
και ο συνδυασμός
αυτών με την οικονομικά προσφορότερη επιλογή.
Ο λόγος της «εμμονής» αυτής δεν είναι τίποτε άλλο
από το «επειδή δουλεύει».
Προσφέρει σχετική εργονομία και δυνατότητα κίνησης
σε εύρος ταχυτήτων λόγω της ύπαρξης
πολλαπλών σχέσεων μετάδοσης.
Δεν σημαίνει όμως ότι επειδή δουλεύει και αντέχει,
οι σχεδιαστές δεν αναζητούν διαρκώς νέα σχέδια
και εφαρμογές για το ταπεινό ποδήλατο.
Το Bicymple διαφέρει από το κοινό ποδήλατο
σε μια πολύ σημαντική «λεπτομέρεια».
Τα πετάλια δεν είναι στο κέντρο του ποδηλάτου
αλλά στο κέντρο του πίσω τροχού.
Η μετάδοση είναι άμεση χωρίς να μεσολαβούν
γρανάζια και αλυσίδες, δεν υπάρχουν όμως
και οι διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης.
Με το σχεδιασμό του το Bicymple θυμίζει
μονόροδο, με την προσθήκη όμως ενός
«μπροστινού» τροχού, ενός πλαισίου και τιμονιού.
Το Bicymple έχει εξαιρετικά μικρές διαστάσεις,
απαιτεί μηδαμινή συντήρηση και κάθε στοιχείο
του εναρμονίζεται με τον μινιμαλιστικό χαρακτήρα του.
Το πλαίσιο από χρωμιομολυβδαινιούχο ατσάλι
είναι απλά δύο σωλήνες που ενώνουν τους δύο τροχούς.
Το πιρούνι έχει λίγο μεγαλύτερη κλίση
γιατί διαφορετικά οι δύο τροχοί των 29’’ θα ήταν
τόσο κοντά που θα ακουμπούσαν.
Η μεγάλη του διαφορά με τα κοινά ποδήλατα
είναι ότι έχει ουσιαστικά δύο τιμόνια.
Στην μία μεριά η άρθρωση φιλοξενεί ένα συμβατικό
τιμόνι και στην άλλη μεριά τη σέλα για τον οδηγό.
Έτσι το ποδήλατο μπορεί να έχει τους τροχούς του
σε ευθεία ή σε παράλληλη παράταξη.
Και να κινείται συμβατικά ή στο πλάι,
κάπως σαν…τον κάβουρα.
Το καινοτόμο αυτό αστικό όχημα αποτελεί
έμπνευση του Josh Bechtel της Scalyfish Designs
που δραστηριοποιείται στην Ουάσιγκτον των ΗΠΑ.
Το concept ξεκίνησε με αναζήτηση της απάντησης στην απορία: «Υπάρχει εξέλιξη πέρα από το συμβατικό
καθιερωμένο σχεδιασμό ποδηλάτου, που να εμπεριέχει
όμως τα θεμελιώδη στοιχεία του: την απλότητα,
την λειτουργικότητα το στιλ αλλά
και τον ενθουσιασμό όταν το οδηγήσεις».
Το Bicymple είναι ταυτόχρονα στιλάτο
και συναρπαστικό, τόσο όταν το βλέπεις
όσο και όταν το οδηγείς.
Αυτό προκύπτει από τον τρόπο που οδηγείται
που είναι εντελώς νέος και διαφορετικός
από αυτόν που γνωρίζουμε.
Με αρθρώσεις και στους δύο τροχούς, μπορεί
να στρίβει και με τον πίσω τροχό, κάτι που αυξάνει
θεαματικά την ευελιξία του με την πρόσθια
όσο και πλάγια κίνηση –σαν τον κάβουρα που λέγαμε.
Το βάρος του Bicymple είναι σαφώς χαμηλότερο
από οποιοδήποτε ανάλογων υλικών συμβατικό
ποδήλατο, πολύ πιο απλό και γερό, αλλά πάνω
απ’ όλα πιο διασκεδαστικό.
Η συντήρηση που απαιτεί είναι μηδενική καθώς
απουσιάζουν γρανάζια και αλυσίδες, ενώ όλα αυτά
παρασύρουν προς τα κάτω και το κόστος του.
Προς το παρόν το Bicymple είναι μια ιδέα
που υλοποιήθηκε, όμως το ενδιαφέρον
για την μαζικότερη παραγωγή του
ήδη έχει δημιουργηθεί.
Όπως αναφέρει και η Scalyfish,
«είμαστε σε διερεύνηση των επιλογών που έχουμε
για την παραγωγή σε μεγαλύτερους αριθμούς
και τη διανομή του».
Αν «τοποθετηθεί» στην αγορά ως μία προσιτή
διασκεδαστική εναλλακτική παρά ως ένα βασικό
μέσο αστικής μετακίνησης,
άμεσα ανταγωνιστικό του ποδηλάτου,
οι προοπτικές για το Bicymple μπορούν
να είναι ιδιαίτερα θετικές.
Αρκεί βέβαια ανάλογα «λιτή» να είναι και η τιμή του...
Δείτε στο βίντεο το εναλλακτικό ποδήλατο
και πώς οδηγείται, στην ευθεία αλλά και με το πλάι…
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου