Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

Ξημέρωνε και τότε Κυριακή! Ήταν και τότε 30 του Μάρτη.

"Άρμεγε, με τα μάτια του, το φως της οικουμένης".
Αυτός ο στίχος του ποιητή
έρχεται και ξανάρχεται στο μυαλό μου
 κάθε φορά που κοιτάζω τη φωτογραφία,
με την οποία πέρασε στην αθανασία
ο Νίκος Μπελογιάννης,
σαν ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο.

Μια φωτογραφία, του Κώστα Μεγαλοκονόμου,
από τις πολλές που τράβηξαν
οι φωτορεπόρτερ της εποχής
σε κάποιο από τα διαλείμματα της δίκης. 
Μια φωτογραφία που έμελλε να γίνει η εικόνα του,
πάνω στο διαβατήριο, για την αιωνιότητα. 
Ήταν μια στιγμή, μετά το πέρας της απολογίας του
 στην πρώτη δίκη, που κάποια από τις γυναίκες
 που κάθονταν μαζί του στο ειδώλιο,
του πρόσφερε ένα γαρύφαλλο. 
Ένα κίτρινο γαρύφαλλο πολύ πιθανόν
από τη σύντροφό του Έλλη
και το οποίο πράγματι βάφτηκε κόκκινο αργότερα. 
Μια φωτογραφία που έκανε το γύρο του κόσμου,
μια φωτογραφία που ενέπνευσε
στον Πάμπλο Πικάσο το σκίτσο,
ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο. 
Ένα σκίτσο και μία φωτογραφία
 που έγιναν πρωτοσέλιδα,
 αφίσα αλλά και παντιέρα. 
Ο Νίκος Μπελογιάννης καταδικάστηκε σε θάνατο
επί εσχάτη προδοσία,
 αλλά η εκτέλεσή του θύμιζε δολοφονία.
Ο Μπελογιάννης έπεσε θύμα 
της λογικής του χλοοτάπητα
 πως ότι ξεχωρίζει κόβεται. 
Από την γέννησή του, 
προς το τέλος του 1915 στην Αμαλιάδα
 μέχρι και την τελευταία του αναπνοή,
ξεχώρισε σαν μπροστάρης και ηγετική μορφή.
Ήταν άνθρωπος που έχει ιδέες
και αγωνίζεται με συνέπεια για αυτές.
Κάποιοι όμως δεν άντεχαν
την μυθοποίηση που του πρόσφεραν τελικά,
κάνοντάς τον παγκόσμια γνωστό σύμβολο. 
Εκτελέστηκε στο Γουδί, ημέρα Κυριακή
30 του Μάρτη του 1952
 την Κυριακή ούτε οι Γερμανοί, στην Κατοχή,
δεν εκτελούσαν μελλοθανάτους 
στις 4 και 12 και πριν ακόμα ξημερώσει,
με φώτα από προβολείς αυτοκινήτων,
 μαζί με τους συντρόφους του
Νίκο Καλούμενο, Ηλία Αργυριάδη
 και Δημήτρη Μπάτση.
Δημήτρης Μπάτσης, Νίκος Καλούμενος 
και ο Ηλίας Αργυριάδης
Ο Δημήτρης Μπάτσης ήταν νομικός και οικονομολόγος 
και είχε γράψει το περίφημο βιβλίο:
 «Η βαρειά βιομηχανία στην Ελλάδα» 
που είχε εκδοθεί το 1947 και είχε σκοπό 
να υποδείξει τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της Ελλάδας 
και να βοηθήσει στην ανάπτυξή τους. 
.................................................................
Ο εξόριστος τότε, στον Αη Στράτη, ποιητής 
Γιάννης Ρίτσος 
έγραψε ένα μεγάλο ποίημα 
"Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΟ ΓΑΡΥΦΑΛΛΟ" 
που οι δυο του τελευταίοι στίχοι είναι:  
Μ ένα γαρύφαλλο ξεκλείδωσε όλη την αθανασία. 
Μ ένα χαμόγελο έλαμψε τον κόσμο για να μη νυχτώσει!
Φωτογραφία - Κείμενο © Παν Καρτσωνάκης
Υ.Γ: Ο ήλιος ήθελε κάπου δυο ώρες ακόμα να βγει. 
Η εκτέλεση έγινε υπό το φως των προβολέων
 των στρατιωτικών αυτοκινήτων! 
Η πρωτότυπη φωτογραφία.

Η διαδρομή, του Ράλι Ακρόπολις, μέσα από τους δρόμους της Κορίνθου.

Την Κυριακή έχει προγραμματιστεί 
και μια υπερειδική διαδρομή 
στους δρόμους
 της πόλης της Κορίνθου.


Όλα έτοιμα λοιπόν,
για την διαδρομή του Ράλι Ακρόπολις 
μέσα από τους δρόμους της Κορίνθου.
Αυτό, ελπίζω,
 να το έχουν μαζέψει αύριο
γιατί σήμερα Σάββατο
29 του Μάρτη
ήταν πεταμένο έτσι
από κάποιους "ανίκητους".

Κόρινθος: Η απάντηση στον διαγωνισμό!


Αυτή, η παραπάνω εικόνα,
από το χτίσιμο του κωδωνοστασίου
του Αποστόλου Παύλου της Κορίνθου
είναι το 1905
Η πρώτη, έγχρωμη εικόνα,
είναι το 1907
και κυκλοφόρησε ως κάρτ ποστάλ.
Πρόκειται σαφώς
για τον προσεισμικό Ιερό Ναό
στην θέση του οποίου
χτίστηκε ο σημερινός. 

Κόρινθος: Βρείτε, την ημερομηνία, και κερδίστε!

Είναι στην Κόρινθο
και είναι ο μητροπολιτικός ναός
του Αποστόλου Παύλου.
Εποχή που κατασκευάζεται
 το κωδωνοστάσιό του.
Όποιος όμως μας πει
την ημερομηνία κατασκευής του
κερδίζει μια μερίδα Λουκουμάδες
από τον φίλο μας τον Loukouman
και θα τον περιμένουμε
Κάντε όμως γρήγορα
γιατί οι λουκουμάδες
βγαίνουν ζεστοί στις 7 το απόγευμα.
Θα είμαστε κι εμείς εκεί.



Περαχώρα-Λουτράκι: έξω από το λιοτρίβι πριν από 40 χρόνια

Περαχώρα: έξω από το λιοτρίβι
 πριν από 40 χρόνια
(μπορεί και περισσότερα)
Όποιος γνωρίζει ονόματα
ας τα γράψει στα σχόλια
ή να τα στείλει 
στο mail της φωτογραφίας.


Κόρινθος: Χάνεται από τη φθορά του χρόνου και την αδιαφορία των ανθρώπων.

Ο Διολκος,κατασκευαστηκε απο τον Περιανδρο, τύραννο της Κορίνθου, 
γύρω στο 600 π.Χ.
Αυτος ο πλακόστρωτος δρόμος,ένωνε το ανατολικό λιμάνι
των Κεχριών του Σαρωνικού κόλπου, με το δυτικό λιμάνι Λεχαίου
 του Κορινθιακού κόλπου και επετρεπε στα πλοία να μεταφέρονται
 ανάμεσα στον Κορινθιακό και τον Σαρωνικό.
Το εργο ειχε τεραστια σημασια, και υπηρξε για τους Κορίνθιους, 
πηγη οικονομικης ευμαρειας και ισχύος. 
Τα πλοία διέλκονταν πάνω σε τροχοφόρο όχημα( "ολκός νεών"), 
περνουσαν τον πλακοστρωτο αυτο δρομο,που το πλάτος του κυμαίνονταν
 από τρία έως πέντε μέτρα και μεταφερονταν με ασφαλεια απο νερο σε νερο.
Ο Δίολκος υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα έργα της μηχανικής 
των αρχαίων Ελλήνων,που καταφερε να ενωσει τα λιμάνια που υπήρχαν
 κατά την αρχαιότητα, αντί του Ισθμού της Κορίνθου. 
Τα πλοια μπορουσαν ετσι να αποφεύγουν τον περίπλου της Πελοποννήσου 
και την επικινδυνότητα που αντιμετώπιζαν 
οι ναυτικοί στον μανιασμένο κάβο Μαλέα.
Η κατασκευή του Δίολκου ήταν το αποτέλεσμα αρκετών αποτυχημένων
 απόπειρων διάνοιξης ενός ισθμού, ο οποίος θα ένωνε τους δύο κόλπους, 
αλλά ένα τέτοιο τεράστιο έργο ήταν φυσικό να μην μπορεσει να ολοκληρωθεί, 
αφου ηταν περαν των δυνατοτήτων της εποχής, 
ενα τετοιο εγχειρημα.
Ο πρώτος που είχε την ιδέα διάνοιξης ενός ισθμού ήταν ο Περίανδρος
 (6ος αιώνας π.χ. ),για ν ακολουθησουν οι Δημήτριος ο Πολιορκητής,
 Ιούλιος Καίσαρας, αυτοκράτορες Γάϊος και Αδριανός,
 Γάϊος Καλιγούλας και ο Νέρωνας. 
Ο τελευταίος μάλιστα, το 67 π.χ. πραγματοποίησε 
τα εγκαίνια της διάνοιξης του ισθμού σκάβοντας με μια χρυσή αξίνα
 και μεταφέροντας μια χούφτα χώμα, σε μια τελετη λαμπρη.
Η κάθε αποτυχημένη απόπειρα 
επιδείκνυε στους επίδοξους
 κατασκευαστές του ισθμού την χρησιμότητα
 του Διολκού. 

Το λιθόστρωτο του οποίου το ακριβές μήκος δε γνωρίζουμε, χρονολογείται
 περι το 600 π.χ. και εξακριβώθηκε από τα θραύσματα (κομμάτια) αγγείων
 και χαραγμένων γραμμάτων στις πλάκες 
που χρησίμευαν ως πινακίδες κυκλοφορίας.
Ο Διολκός, φέρει ακομα τις αυλακώσεις που πάνω τους κυλούσαν 
οι πλατφόρμες, οι οποίες μετέφεραν τις τριήρεις και άλλα σκάφη. 
Οι αυλακώσεις αυτές (λούκια) ήταν δύο και ονομάζονταν "ολκοί" 
και σκοπός τους ήταν να μην εκτροχιάζονται οι πλατφόρμες με τα πλοία, 
ειδικά στις στροφές, καθώς η διαδρομή ήταν μεγάλη και ο δρόμος 
ελισσόταν ανάμεσα από λόφους. 
Απο τα αυλάκια πήρε και το όνομά της η οδός Δίολκος.
Δυστυχώς κατά τις ανασκαφές που έγιναν δεν βρέθηκε 
παρά μόνο ένα μικρό τμήμα της οδού και μέχρι στιγμής 
δεν έχουν βρεθεί τα ίχνη των μηχανισμών που χρησίμευαν
 να έλκουν οι δούλοι τις πλατφόρμες με τα σκάφη. 
Οι όγκοι των χωμάτων από τη διάνοιξη του Ισθμού, 
έχουν θάψει τα πάντα. 
Την ύπαρξη μηχανισμών γνωρίζουμε από τη μαρτυρία του Θουκυδίδη 
που αναφέρει ότι οι "πρώτοι που έφτασαν στον Ισθμό
 ήταν οι Λακεδαιμόνιοι και άρχισαν να κατασκευάζουν μηχανές 
για να σύρουν τα καράβια"...
Σημερα ο,τι απομεινε απο αυτο το καταπληκτικο μνημειο, χανεται.
Χανεται απο τη φθορα του χρονου και την αδιαφορια των ανθρωπων.

The remains of the Diolkos at the Poseidonian edge of the Corinth canal 
Διώρυγα Κορίνθου Ελλάδα και ο αρχαίος Δίολκος,
 ότι απέμεινε ΔΥΣΤΥΧΩΣ .
Corinth Canal, west entrance, Ancient Diolcos that remained. 
Διώρυγα Κορίνθου, Δυτική είσοδος, 
Αρχαία Δίολκος, ότι έμεινε.
Ομάδα στο FACE
Ο Δίολκος που χάνεται!
Μπορείτε να γίνετε 
μέλος της ομάδας
ενισχύοντας την "φωνή"
για την διάσωση του μνημείου
απλά πατώντας εδώ
και ζητώντας να γίνεται μέλη
της ομάδας
αν έχετε Προφίλ στο FACE
Χάνεται, μέρα με την ημέρα
ένα πολύ σημαντικό μνημείο
Παγκοσμίου αναγνώρισης
λόγω της αδιαφορίας μας.

«Δεν πάω με αγοράκια αλλά με εσένα μπορεί να κάνω εξαίρεση»

Απίστευτες ατάκες ακούστηκαν 
στην χθεσινή εκπομπή του ΣΚΑΪ «Ευθέως» 
όπου καλεσμένος του Κωνσταντίνου Μπογδάνου 
ήταν ο Νίκος Μαστοράκης. 
Ο έμπειρος και ετοιμόλογος Νίκος Μαστοράκης
 έδωσε αφοπλιστικές απαντήσεις 
για την προσωπική του ζωή, την Ελλάδα της κρίσης, 
αλλά και τη δημοσιογραφία.
«Θα το γυρίσουμε στη σεξουαλική μου ζωή; 
Σεβασμό στην ηλικία μου δεν έχεις κανένα;», 
ρώτησε τον παρουσιαστή ο Νίκος Μαστοράκης 
όταν επίμονα τον ρωτούσε αν έχει κάνει «group sex». 
«Πιστεύω ότι είσαι ακόμα σεξουαλικά ενεργός»,
 του απάντησε ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος
 για να ακούσει την εξής απάντηση:
 «Αρκεί να μην χρειαστεί να στο δείξω 
στη μέση της εκπομπής».
Στο τέλος ρωτήθηκε για τα πέντε «δεν» της ζωής του. 
Μεταξύ αυτών, ο Νίκος Μαστοράκης ανέφερε και το εξής: 
«Δεν έχω κοιμηθεί με αγοράκια και μην με κοιτάς
 έτσι φιλήδονα γιατί μπορεί να κάνω εξαίρεση σήμερα», 
του είπε αποστομώνοντας τον δημοσιογράφο…
Αμέσως μετά, ο παρουσιαστής επιχείρησε 
να του δώσει το χέρι για το «κλείσιμο» της εκπομπής 
και τότε ο Νίκος Μαστοράκης, πιθανότατα κατά λάθος,
του πέταξε στο κεφάλι ένα μπαλάκι που κρατούσε 
από την αρχή του «Ευθέως».
Δικό μας σχόλιο:
Που πας βρε "γατάκι"
μαγκιές στον "δάσκαλο":



Κόρινθος: Από τον μεγάλο σεισμό του 1928



Τρεις φωτογραφίες από τον μεγάλο σεισμό
 που "σημάδεψε" την ιστορία της Νέας Κορίνθου.

Υπέροχες εικόνες από το πέταγμα στη διώρυγα της Κορίνθου.

Red Bull pilot 
Péter Besenyei flies
 through the narrow 
Corinth Canal
Péter Besenyei 




Δείτε ισορροπία και χάρη! Αποτελούν τουριστική ατραξιόν.

Στις περιοχές Essaouira και Agadir 
του Νοτιοδυτικού Μαρόκου, υπάρχουν κατσίκες
 που σκαρφαλώνουν πάνω στα δέντρα Argan trees, 
προκειμένου να βοσκήσουν. 
Το επιστημονικό τους όνομα είναι Argania Spinosa 
και οι Μαροκινοί τις αποκαλούν Moroccan Ironwoods. 
Τα δέντρα αυτά υπάρχουν μόνο στο Μαρόκο
 και παράγουν έναν καρπό που μοιάζει με ελιά
 και έπειτα από ειδική κατεργασία παράγουν
 ένα λάδι, σαν το Argan Oil. 
Το θέαμα αυτό είναι παράξενο και αποτελεί 
τουριστική ατραξιόν για την περιοχή του Μαρόκου!
Δείτε ισορροπία και χάρη!





Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

Αν δεν το πήρατε χαμπάρι....έχουν έλθει και στην Κόρινθο.

Από αρχαιοτάτων χρόνων
τον κούκο και τα χελιδόνια
περίμεναν οι άνθρωποι
για να πουν με σιγουριά
ότι ήλθε επιτέλους η Άνοιξη
και να ξεκινήσουν τους....
.........πολέμους, τρομάρα τους.
Φυσικά τώρα 
δεν περιμένουν τον Μάρτη
και την Άνοιξη.
Eίναι περισσότερο πολιτισμένοι.


«Άξιος να τον φτύσουμε κατά πρόσωπο» (και το αγαπάτε τους εχθρούς υμών;)

Σκληρή ανακοίνωση για τον Νίκο Δήμου
έκανε ο μητροπολίτης Καλαβρύτων.
«Μεγάλο διαστρεβλωτή της Ιστορίας» αλλά 
και «άξιο να τον φτύσουμε κατά πρόσωπο»
 χαρακτηρίζει με δήλωση του τον συγγραφέα, 
Νίκο Δήμου ο μητροπολίτης Καλαβρύτων.
Ο Αμβρόσιος σε ένα ιδιαίτερα σκληρό κείμενο
 στο προσωπικό του ιστολόγιο καλεί τον συγγραφέα
 είτε να αποδείξει τα λεγόμενα του για την στάση 
της Εκκλησίας το 1821 ή να ζητήσει άμεσα συγγνώμη.
«Ο περίεργος αυτός και συγχρόνως αδιάντρoπος 
άνθρωπος, που αποτελεί ένα κομμάτι της κοινωνικής 
ζωής, με τις "Δηλώσεις" του υπερέβη 
κάθε όριο ευπρεπείας!» γράφει ο Αμβρόσιος. 
Και συνεχίζει: «Από τη θέση αυτή προκαλούμε 
τον κ. Δήμου χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση:
• είτε να αποδείξει, ότι το δημοσίευμα αυτό 
είναι πλαστό,
• είτε να ζητήσει δημοσίως συγγνώμη 
για το μεγάλο ψέμα, το οποίον ετόλμησε να εκστομίσει!».
Σύμφωνα με τον μητροπολίτη, ο συγγραφέας: 
«Εάν δεν πράξει ένα από τα δύο, τότε θα παραμείνει 
στη συνείδηση των Ελλήνων ως ένας μεγάλος 
διαστρεβλωτής της ιστορίας και εν τοιαύτη περιπτώσει
 άξιος όχι μόνον να τον φτύσουμε κατά πρόσωπο, 
αλλά και για να τον πετάξουμε στο καλάθι των αχρήστων,
 εκεί που πετάμε τα άχρηστα χαρτιά και τα σκουπίδια! 
Μάλιστα, να τον πετάξουμε μαζί με την κ. Ρεπούση, 
που μας ωμίλησε "για τον συνωστισμό της Σμύρνης"!».
Η αντίδραση του μητροπολίτη είναι η πιο σκληρή 
μέχρι στιγμής από την πλευρά της Εκκλησίας.
Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της ειδικής συνοδικής
 επιτροπής της Εκκλησίας της Ελλάδος που σε επίσης
 έντονο ύφος είχε χαρακτηρίσει 
«Προπαγανδιστές ξεπερασμένων ιδεολογιών» 
όσους «ακυρώνουν» τη συμβολή της Εκκλησίας 
στην ελληνική επανάσταση του 1821, απαντώντας
 στον κ. Νίκο Δήμου, χωρίς όμως να τον κατονομάζει.
Πηγή: dogma.gr
Αυτό το παραπάνω σχόλιο
το είχε κάνει αναγνώστης
της σελίδας από όπου το διαβάσαμε
Δικό μας σχόλιο:
Ε, πως.
Δεν αγιοποίησαν τον Αθανάσιο Διάκο
ή μήπως όχι;

Πουλώντας ελπίδα. (Αθήνα 1977)


Διώρυγα Κορίνθου: Πριν από τον ηλεκτροφωτισμό;

Να υποψιαστώ ότι αυτή η φωτογραφία
της Διώρυγας Κορίνθου
μας δείχνει ότι κάποτε
την φώτισαν με λάμπες πετρελαίου;
Ποιος γνωρίζει άραγε;
Αλλάς ας θυμηθούμε και λίγο από την ιστορία της.
Ο πρώτος που θέλησε να πραγματοποιήσει
 την διάνοιξη της διώρυγας ήταν ο Περίανδρος.
Μετά ήταν ο Δημήτριος ο Πολιορκητής
 κι ερχόμαστε στους Ρωμαϊκούς χρόνους όπου
ο Ιούλιος Καίσαρ το 44 π.Χ. και ο Καλιγούλας το 37 π.Χ. 
έκαναν ανάλογα σχέδια, τα οποία όμως εγκαταλείφθηκαν 
για πολιτικούς και στρατιωτικούς λόγους. 
Στα σχέδια αυτά βασίσθηκε ο Νέρωνας, 
όταν αποφάσισε το 66 μ.Χ. να πραγματοποιήσει το έργο. 
Οι εργασίες άρχισαν το 67 μ.Χ. 
και από τις δυο άκρες 
(Κορινθιακό – Σαρωνικό), 
και χρησιμοποιήθηκαν τότε χιλιάδες εργάτες. 
Την έναρξη των εργασιών έκανε 
ο ίδιος ο αυτοκράτορας, στις 28 Νοεμβρίου, δίδοντας
 το πρώτο χτύπημα στη γη του Ισθμού με χρυσή αξίνα.
Οι εργασίες εκσκαφής είχαν προχωρήσει
 σε μήκος 3.300 μ., σταμάτησαν όμως, 
όταν ο Νέρωνας αναγκάστηκε να γυρίσει στη Ρώμη 
για να αντιμετωπίσει 
την εξέγερση του στρατηγού Γάλβα. 
Τελικά, με το θάνατο του Νέρωνα -που συνέβη 
λίγο μετά την επιστροφή του- το έργο εγκαταλείφθηκε.
 Το πόσο σοβαρή και μελετημένη ήταν η προσπάθειά του αποδεικνύεται κι από το γεγονός ότι κατά την οριστική
 διάνοιξη της διώρυγας, στους νεότερους χρόνους,
 βρέθηκαν 26 δοκιμαστικά πηγάδια βάθους 10 μέτρων
το καθένα και διάφοροι τάφροι της εποχής του.

Μια αγκαλιά περιστέρια! (Φωτογραφία)

Η φωτογραφία είναι
λίγο μετά την παρέλαση
της 25 Μαρτίου 2014
όπου κάποιο πιτσιρίκι 
σκόρπισε σποράκια
και ....."σήμανε συναγερμός"!



1928 - Κόρινθος: Πολύ σπάνια συλλεκτική φωτογραφία από την διώρυγα.

Το πέρασμα από την Πελοπόννησο
στην Στερεά Ελλάδα.
Φωτογραφία του 1928 
Διώρυγα Κορίνθου.

Κόρινθος: Για τα κρουαζιερόπλοια που περιμέναμε, σήμερα.

Φωτογραφία Αρχείου