Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016

Η σφαγή των 35.000 Πρασίνων από τον Ιουστινιανό την 18η Ιανουαρίου του 532μ.Χ.

  Ο πληθυσμός της Κωνσταντινουπόλεως ήτο το 532 μ.Χ. αρκετά μεγάλος, αλλά οι αντινομίες στη ζωή ολοκλήρου 
της Αυτοκρατορίας αντανακλούσαν την αγωνιώδη
 προσπάθεια που έκανε μια κοινωνία να φαίνεται 
τρομερή και επιβλητική. 
Λίγο πριν πεθάνει, «Μια εξουσία που την εγκαταλείπουν
 όλοι συνήθως καταρρέει, καθώς η δύναμή της
 λιγοστεύει μέρα με τη μέρα», ομολογεί 
ο συγκλητικός Ωριγένης που πήρε μέρος,
 όπως φαίνεται, στην εξέγερση, 
χωρίς να είναι γνωστή και η τελική του τύχη».
  Ο Ωριγένης εξέφραζε παραστατικά την αγωνία της τάξεως του, της αρχαίας 
προελεύσεως της συγκλητικής αριστοκρατίας που, τότε, αγωνίζετο να κρατηθεί
 στη ζωή και στο αρχαίο μεγαλείο της.
  Η σύγκλητος της Κωνσταντινουπόλεως τον 6ο αιώνα είχε δύο όψεις : πολιτικά 
η δύναμη της εμειώνετο συνεχώς. Η σύγκλητος ως αντιπροσωπευτικό μέρος 
της άρχουσας τάξεως, έβλεπε το γόητρο και την επιρροή της να μεγαλώνει κάθε μέρα. 
Η συγκλητική αριστοκρατία αφομοίωνε στους κόλπους της όσα υπολείμματα 
από την επαρχιακή αριστοκρατία των ερειπωμένων πόλεων της Αυτοκρατορίας
 που είχαν επιζήσει.
  Οι λαϊκές εξεγέρσεις πάλι είχαν επίκεντρο την πρωτεύουσα, επειδή
 στις συνθήκες της αποσυντιθέμενης αρχαιότητος ούτε οι επαρχιακές πόλεις 
παρουσίαζαν πλούσια κοινωνική ζωή με τη βαθιά παρακμή τους ούτε
 στην ύπαιθρο οι αγρότες είχαν αποκτήσει ακόμη συνείδηση της νέας,
 μεσαιωνικής τους τύχης. 
Με την άνοδο στο θρόνο ο Ιουστινιανός στο θρόνο το 527μ.Χ.,
 εκδίδει ένα αυστηρότατο διάταγμα για όλη την Αυτοκρατορία 
όπου απαγορεύει την «αταξίαν»
 και τις λαϊκές ταραχές, από οποιοδήποτε χρώμα του Ιπποδρόμου 
και αν προέρχοντο. 
Μέχρι τότε, ίσχυε η αρχή ότι κάθε φορά υπαίτιοι για τις εξεγέρσεις 
ήσαν οι οπαδοί κάποιου από τα μέρη του Ιπποδρόμου, γνωστά από τα χρώματα τους 
στις αρματοδρομίες. Είναι βέβαιο ότι η ονομασία «δήμος Πρασίνων»,
 «δήμος Βενέτων» έχει σημασία ευρύτερη της ονομασίας, 
όπου μερίδα τους εσυνδέετο με ορισμένες κοινωνικές και πολιτικές λειτουργίες 
που επιτελούσαν οι δήμοι σε όσες πόλεις επιβίωναν ακόμα. 
  Τα μέλη της συγκλήτου όπου εκπροσωπούσαν την αριστοκρατίας μπορούσαν
 θαυμάσια να είναι οπαδοί ενός από τους δήμους που ανταγωνίζοντο μεταξύ τους. 
Μερικοί αυτοκράτορες είναι γνωστοί για τις προτιμήσεις τους, 
την είχαν εκδηλώσει δημόσια. 
Ο Ιουστινιανός, πασίγνωστος για την υποστήριξη του προς το δήμο των Βενέτων 
εκδηλωμένος φανατικότατος ορθόδοξος, σε αντίθεση με τους Πράσινους 
που έρεπαν προς μονοφυσιτικές αποκλίσεις, απέφευγε με διάταγμα του 527
 να δηλώνει τις προτιμήσεις του, τοποθετώντας τους δήμους σε ίση μοίρα.
  Οι ταξικές αντιθέσεις ήσαν εξόφθαλμες στην πρωτεύουσα της Αυτοκρατορίας.
 «Ο κόσμος που έρχεται για ποικίλους λόγους στην Κωνσταντινούπολη 
δεν έχει συνήθως χρήματα για να στεγαστεί», όπως αναφέρει ο Προκόπιος
 στο έργο του «Κτίσματα» ..’, .., στο ... ενώ, αντίθετα, οι πλούσιοι χτίζουν
 αληθινά ανάκτορα, όχι από ανάγκη, «αλλ’ ες ύβριν και τρυφήν όρον ουκ έχουσαν».
  Ο Ιππόδρομος της Κωνσταντινουπόλεως έγινε θέατρο αναμετρήσεων μεταξύ
 των «λαϊκών» Πρασίνων και των Βένετων, φανατικών ορθοδόξων
 και «συντηρητικών», όπου ήτο το έναυσμα για τη Στάση του Νίκα 
που απείλησε να ανατρέψει, το 532, τον Ιουστινιανό.
  Κυριακή, 11 Ιανουαρίου, στον Ιππόδρομο, δια μέσου των λαϊκών Πράσινων, 
ο λαός επιχειρεί να επικοινωνήσει με τον αυτοκράτορα, για να εκφράσει 
την αγανάκτησή του από τις αδικίες των αξιωματούχων. 
Ύφος παρακλητικό και ειρωνικό: «Ξέρουμε ποιοι μας αδικούν 
αλλά αν τους κατονομάσουμε μπορεί να ανταμειφθούν περισσότερο». 
Ο αυτοκράτορας αρχικά προσποιείται άγνοια, στη συνέχεια αρνιέται τις αδικίες,
 και στο τέλος περνάει και σε απειλές: «Ει μη ησυχάζητε, αποκεφαλίζω υμάς».
Η συνοχή των Πράσινων με τους Βένετους δοκιμάζεται, καθώς οι Πράσινοι αποχωρούν.
  Την επομένη Δευτέρα ... Ιανουαρίου του 532 πώς «συμφιλιώθηκαν» οι μάζες 
παραμένει αδιευκρίνιστο. Οι πηγές δίνουν την εξήγηση ότι ο λαός απαιτούσε άμεση αντικατάσταση των έμπιστων αξιωματούχων του Ιουστινιανού. 
Πράγματι, ο έπαρχος των πραιτορίων Ιωάννης Καππαδόκης, ο Τριβωνιανός
 και ο έπαρχος της Κωνσταντινουπόλεως Ευδαίμων απολύθηκαν, 
αλλά όπως αναγκασμένος παραδέχεται ο Προκόπιος [Πολ. .., ..,..] ότι η κατάσταση 
δεν βελτιώθηκε καθόλου ούτε με την αντικατάσταση των αξιωματούχων, 
αντίθετα μάλιστα, ο λαός άρχιζε να συνειδητοποιεί τη δύναμη του.
  Οι συλλήψεις «πρωταιτίων» είχαν ήδη αρχίσει στο κέντρο 
της Κωνσταντινουπόλεως και ο Ιουστινιανός 
είχε ήδη δηλώσει ότι η ποινή θα ήτο θάνατος. 
Εξαιτίας της συγχύσεως, την ώρα της εκτελέσεως, δύο από τους «πρωταίτιους» 
έτυχε να πέσουν δύο φορές από την κρεμάλα χωρίς η φούρκα να τους αγγίξει, 
έτσι το πλήθος απήγαγε βιαίως τους δύο μελλοθάνατους στο Πέραν, 
μακριά από το κέντρο της πρωτευούσης.

  Η επιτυχία αυτή δίνει θάρρος στα πλήθη που συγκλίνουν προς το κέντρο
 καίγοντας και λεηλατώντας, όχι μόνο δημόσια κτίρια και εκκλησίες, 
όπως η παλαιά Αγία Σοφία και το μέγαρο της συγκλήτου, αλλά και πολυτελή 
μέγαρα πλουσίων, όπως μας πληροφορεί ο Θεοφάνης, στο .....
 Μια εμφάνιση της φρουράς έχει σαν αποτέλεσμα να εξοργίσει περισσότερο τον λαό,
 ο οποίος πυρπόλησε τους στρατώνες της Κωνσταντινουπόλεως
 [«Πασχάλιο Χρονικό», στίχος ....], ο οποίος πλέον εμφανίζεται να ζητάει όπλα. 
Από την πλευρά του, ο Ιουστινιανός διατάζει την επιτήρηση ορισμένων συγκλητικών
 που θεωρούσε υπόπτους. Αυτοί όμως εξαφανίζονται και οι πυρκαγιές
 γενικεύονται καθώς νυκτώνει στην Κωνσταντινούπολη.
  Ξημερώνει Τρίτη ... Ιανουαρίου του 532 και έχει αρχίσει να φαίνεται 
ότι η κεντρική εξουσία έχεις αρχίσει να χάνει τον έλεγχο.
  Οι περισσότεροι ιστορικοί αναφέρουν την απόγνωση του Ιουστινιανού
 που θέλει να φύγει κρυφά με πλοίο εγκαταλείποντας τον αυτοκρατορικό θώκο
 αλλά η αυταπάρνηση της Θεοδώρας τον αποτρέπει με ένα εμπνευσμένο λογίδριο.
 Αλλά τώρα αρχίζει να φαίνεται και κάτι άλλο, ότι η εξέγερση χάνει 
την αυτονομία της, καθώς στις τάξεις της εμφανίζονται ορισμένοι συγκλητικοί.
 Ένας από αυτούς, ο Ωριγένης, ο οποίος συστήνει στα πλήθη περίσκεψη 
και αναμονή, αντί για τελική έφοδο στο Παλάτι, κάτι που επιδρά αρνητικά στον κόσμο. 
Η φρουρά του Παλατιού όπως αναφέρεται στο «Πασχάλιο Χρονικό» 
στην σελίδα .... αποτελείται από μόνο 3.000 άντρες.
  Έχει φθάσει πλέον Πέμπτη 15η Ιανουαρίου, και στους δρόμους 
της πρωτεύουσας πλησιάζουν στρατεύματα από τις γειτονικές περιοχές 
της Θράκης, κάτι που θα αποφασίσει και την έκβαση του αγώνος. 
Στο κόσμο έλεγε «περιμένετε κάντε υπομονή» ο συγκλητικός Ωριγένης. 
Όσο λοιπόν γενναία κι αν φέρθηκε η πρώην αυτοκράτειρα, δεν μπορεί κανείς 
να αρνηθεί ότι και η βεβαιότητα ότι σύντομα φθάνουν ισχυρά στρατεύματα
 έπαιξε επίσης ρόλο στην τελική απόφαση του Ιουστινιανού να παραμείνει 
στην Κωνσταντινούπολη και να πνίξει την εξέγερση του λαού στο αίμα.
  Καθώς οι μέρες περνούν με λεηλασίες και πυρκαγιές, χωρίς όμως
 και να αλλάζει ο συσχετισμός των δυνάμεων, και καθώς το Παλάτι
 παρέμενε απρόσβλητο, δια μέσου του ευνούχου Ναρσή, ο Ιουστινιανός επιχειρεί 
να εξαγοράσει τους συντηρητικότερους Βένετους, με πενιχρά αποτελέσματα.
 Η εξέγερση πλέον είναι ήδη καθαρά υπονομευμένη, καθώς μάλιστα
 ανακηρύσσει ηγέτη της το συγκλητικό Υπάτιο, που, μαζί με τον αδελφό του Πομπήιο,
 παίζει διπλό παιχνίδι. 
Την Παρασκευή το βράδυ της 16ης Ιανουαρίου ο Υπάτιος όμως ειδοποιεί 
κρυφά το Παλάτι, ότι θα συγκεντρώσει τους εχθρούς του Ιουστινιανού 
στον Ιππόδρομο, όπως αναφέρει το «Πασχάλιο Χρονικό» στην σελίδα ......
  Ο αυτοκράτορας ήδη έχει αποτύχει δύο φορές 
να κατευνάσει με τεχνάσματα τη λαϊκή οργή.
  Έτσι, η λύση του δράματος, ακριβώς όπως και η αρχή του, θα λάβει χώρα
 στον Ιππόδρομο της Κωνσταντινουπόλεως, την Κυριακή 18 Ιανουαρίου, 
όπου ο στρατός και η φρουρά θα εισβάλουν από τρεις κατευθύνσεις. 
Το αξιοπρόσεκτο στην περίπτωση είναι η στάση του ίδιου του δήμου, 
που παρουσιάζεται, όπως στις αρχαίες τραγωδίες, έτοιμος για τη θυσία. 
«Άμετροι και μετά πολλής ακοσμίας υπ’ αλλήλων ωθούμενοι,
εν ομίλωι και ουκ εν τάξει εις φυγήν ώρμηντω», αναφέρει ο Προκόπιος,
 στα «Πολιτικά» ..., στο ..., ..., δηλαδή χωρίς καν να επιχειρηθούν να αμυνθούν. 
Η σφαγή είναι γενική, «ώστε μηδένα των πολιτών ή Βενετών ή Πρασίνων
 ευρεθέντων εν τωι Ιππικώι σωθήναι», αναφέρει ο Θεοφάνης, στο 185. 
Χάνονται ως 35.000 άνθρωποι σε έναν Ιππόδρομο 50.000 θέσεων περίπου, 
καθώς οι στρατιώτες σφάζουν αδιακρίτως μας πληροφορούν ο Μαλάλας στο 476, 
 και το «Πασχάλιο Χρονικό», στο ..... Ως το βράδυ της Κυριακής
 η Κωνσταντινούπολη έμεινε ήσυχη και έρημη. Απόλυτα έρημη.
  Η έλλειψη αντιστάσεως από τα πλήθη στους στρατιώτες που επιτίθενται 
από παντού δεν πρέπει να προξενεί καμία απορία. 
Διότι ούτε οι Πράσινοι, ούτε οι Βένετοι, ούτε κανείς άλλος μπορούσε να αντιταχθεί 
χωρίς όπλα και οργάνωση σε τακτικό στρατό, και στριμωγμένοι όπως ήσαν, 
ανάμεσα σε τόσο πλήθος. Γι’ αυτό και «η τροπή είναι λαμπρά»,
 όπως αναφέρει ο Προκόπιος, συνηθισμένος στο να περιγράφει μάχες. 
Ο λαός δεν είχε πάει στον Ιππόδρομο να πολεμήσει, κάθε άλλο μάλιστα. 
Καθώς η πρώτη επαναστατική ορμή είχε καταπέσει και η εξέγερση 
ευρίσκετο πια σε άμυνα, ολέθριο για κάθε εξέγερση, εφ’ όσον η κρατική εξουσία
 είχε το χρόνο που χρειαζόταν για να συγκεντρώσει τις δυνάμεις
 που της έλειπαν ως τότε, το μόνο όπλο που έμενε στο λαό
 ήτο η διατήρηση της συνοχής του ως το τέλος, που κι αυτή όμως 
χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά για τη στέψη του Υπάτιου στον Ιππόδρομο,
 ίσως σαν ύστατη πράξη αντιστάσεως.
  Άδοξο όμως ήτο και το τέλος του Υπατίου. Τον συνέλαβαν πάνω 
στη γενίκευση της σφαγής, καθισμένο στο αυτοκρατορικό θεωρείο, ντυμένο 
με τα αυτοκρατορικά διάσημα, μαζί με τον αδελφό του Πομπήιο, 
εξίσου αξιοθρήνητη φυσιογνωμία. Οι ανιψιοί του Ιουστινιανού, Ιούστος
 και Βοραΐδης, τους έσυραν μπροστά στον αυτόκράτορα. 
Κλαυθμηρίζοντας και ικετεύοντας, επικαλέστηκαν το ότι αυτοί επίτηδες
 απεργάστηκαν την εξολόθρευση του πλήθους παρασύροντας το στον Ιππόδρομο. 
Ο Ιουστινιανός ορθώς θεώρησε τις δικαιολογίες αυτές κατώτερου επιπέδου
 και τις αντιμετώπισε με αριστοκρατική αδιαφορία και ψυχρή ειρωνεία.
  Το σφαγμένο πτώμα του Υπατίου ρίχτηκε στη θάλασσα ξεβράστηκε στην ακτή 
της Θράκης, όπου και εκεί τάφηκε.
 Το πτώμα του Πομπηίου δεν βρέθηκε ποτέ, Ο Ιουστινιανός δεν δίστασε 
να δημεύσει τις περιουσίες τους, μαζί με τις περιουσίες άλλων 18 αριστοκρατών
 που εφέροντο «ως πρωταίτιοι της εξεργέσεως» και να έχουν αναμιχθεί, 
άλλος λίγο, άλλος πολύ σε αυτήν.
  Το «Πασχάλιο Χρονικό» στην σελίδα ..... αναφέρει 
«Γέγονε φόβος βασιλικός πολύς», προσθέτοντας ότι για πολλές ημέρες
 η Κωνσταντινούπολη νέκρωσε εμπορικά και δεν έγιναν αγοραπωλησίες. 
  Αναγγέλλοντας σε όλες τις πόλεις της Αυτοκρατορίας την κατάπνιξη
 της εξεγέρσεως, ο Ιουστινιανός δεν παρέλειψε ταυτόχρονα να οχυρώσει το Παλάτι,
 έχτισε μάλιστα εκεί δεξαμενές νερού και σιταποθήκες ειδικά 
για τέτοιες περιστάσεις μας πληροφορεί ο Ιωάννης Μαλάλας, στο 4...- 477. 
Απαγορεύθηκαν στο εξής οι αρματοδρομίες στον Ιππόδρομο που έδιναν
 την ευκαιρία στο λαό να συγκεντρωθεί και να εκφρασθεί, και διατάχθηκαν 
αυστηρές ανακρίσεις για να εξακριβωθεί πως συνέβη το καταπληκτικό
 οι Βένετοι να συμμαχήσουν με τους Πράσινους στην εξέγερση,
 αναφέρει το «Πασχάλιο Χρονικό», στην σελίδα 629. 
Όσο για τον Ιωάννη Καππαδόκη και τον Τριβωνιανό που είχαν παυθεί 
τη δεύτερη μέρα της Στάσεως του Νίκα, σε λίγο καιρό ξαναπήραν
 τις παλαιές ανώτατες θέσεις τους.
[η βιβλιογραφία αποκρύπτεται μέχρι κυκλοφορίας του βιβλίου του συγγραφέως, 
διότι αντιγράφονται τα άρθρα του άνευ αναφοράς εις το όνομά του]

Απόσπασμα από το βιβλίο του συγγραφέως  Ομήρου Ερμείδη 
με τον τίτλο «Αναμνήσεις από το μέλλον του χθες» υπότιτλο
 «Ηρωολόγιον Αγιολόγιον» υπό έκδοσιν τέλος 2016.
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας 
εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος(link ). 
Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Τετάρτη 13 Ιουλίου 2016

Όπως πετάνε τα πουλιά κι αυτό δεν μας ξενίζει...

Όπως πετάνε τα πουλιά κι αυτό δεν μας ξενίζει
έτσι τη γλώσσα του μιλά, την μητρική του, κάποιος.
Ντοπιολαλιές ή και αργκό ανάλογα τους γύρω 
κι όποια γλώσσα θα μιλάνε αυτή κι αυτός μιλάει.

Θέλω να πω, απόλυτα και φυσικά τελείως
τη γλώσσα μας μαθαίνουμε όπως να περπατάμε
αλλά και βάσεις θέλουμε ρίζες να στηριχθούμε 
σωστότερα τη γλώσσα μας εμείς να τη μιλάμε. 

Μα ρίζες, απ τη γλώσσα μας μην ψάχνεις μες το χώμα
είναι στα τόσα κείμενα, τα νέα και τ αρχαία.
                            Πάν Καρτσωνάκης


Κόρινθος: Αυτοί οι φίλοι μας είναι πλέον στην "γειτονιά των Αγγέλων". Τους θυμόσαστε;

Σταμάτης Μ. και Ηλίας Κ.

Κόρινθος-πριν από χρόνια: Σωματείον οι "Άσωτοι" (5+2 φωτογραφίες)








Άνθρωπος έχεις γεννηθεί κι όρθιος πάντα να ‘σαι.

Μη ζητάς την ευτυχία θά ‘λθει μόνη της αυτή
αν εσύ έχεις το  άγχος μην ελπίζεις να σε βρει.
Η ευτυχία ξεκινά από τον εαυτό μας
στα ‘σώψυχα μας κρύβεται και μέσα στο μυαλό μας.

Την ευτυχία μη ζητάς σε κόσμους μ' ουτοπίες.
Πόνος, μιζέρια, θάνατος, ναρκωτικές ουσίες.
Κοίτα τον κόσμο όρθιος μη σκύβεις το κεφάλι.
Αγώνα θέλει τσαμπουκά και ως εσχάτων πάλη.

Σειρήνες, Κίρκη, Κύκλωπες ποτέ σου μη φοβάσαι.
Άνθρωπος έχεις γεννηθεί κι όρθιος πάντα να ‘σαι.  
                                          Πάν Καρτσωνάκης

Τρίτη 12 Ιουλίου 2016

Έκθεση διάγνωσης θανάτου της Δημοκρατίας στην Ευρώπη.

Έκθεση διάγνωσης θανάτου 
της Δημοκρατίας -στο τμήμα εκείνο του πλανήτη
 που με τη μάσκα της δημοκρατίας εξαπολύει πολέμους 
και επισωρεύει νεκρούς και ερείπια αποτελεί 
το κατωτέρω άρθρο του καθηγητού, συγγραφέα,
 τέως υπουργού και γενναίου αγωνιστή της δημοκρατίας 
και της αλήθειας Πωλ Γκραιγκ Ρόμπερτς, 
η επικοινωνία με τον οποίον εμπλουτίζει πάντοτε
 την ενημερότητα και την κρίση του αναγνώστη. 
Ιδού τι γράφει:
Η Δημοκρατία δεν υπάρχει πλέον στη Δύση. Στις ΗΠΑ ισχυρότατες ομάδες
 συμφερόντων, όπως το σύμπλεγμα άμυνας/ασφαλείας, η Γουώλ Στρητ, 
το Λόμπυ του Ισραήλ, η αγρομπίζινες και οι βιομηχανίες εξόρυξης ενέργειας,
 ορυκτών και ξυλείας ανέκαθεν ήλεγχαν την κυβέρνηση περισσότερο από όσο ο λαός. 
Αλλά τώρα, ακόμη και η προσομοίωση δημοκρατίας έχει εγκαταλειφθεί.

Στις ΗΠΑ ο Ντόναλντ Τραμπ έχει κερδίσει την εκλογή του ως προεδρικού 
υποψηφίου του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος. 
Ωστόσο οι αντιπρόσωποι στη ρεπουμπλικανική σύνοδο συνωμοτούν 
για να αρνηθούν στον Τραμπ την υποψηφιότητα στην οποία τον ψήφισε ο λαός. 
Το ρεπουμπλικανικό πολιτικό κατεστημένο δείχνει άρνηση να δεχτεί
 δημοκρατικά αποτελέσματα.

Ο λαός επέλεξε, αλλά η εκλογή του είναι απαράδεκτη για το κατεστημένο, 
που προτίθεται να υποκαταστήσει τη δική του επιλογή στην επιλογή του λαού.

Θυμόσαστε τον Ντομινίκ Στρως-Καν; Ο Στρως-Καν ήταν ο Γάλλος επικεφαλής
 του ΔΝΤ και -όπως έδειχναν οι δημοσκοπήσεις- ο πιθανότερος επόμενος 
πρόεδρος της Γαλλίας. Είπε κάτι που έμοιαζε πάρα πολύ ευνοϊκό για τον ελληνικό λαό. 
Αυτό ανησύχησε ισχυρά τραπεζικά συμφέροντα, που φοβήθηκαν
 πως θα τον έβρισκαν εμπόδιο στη λεηλασία της Ελλάδος, της Πορτογαλίας,
 της Ισπανίας και της Ιταλίας. Εμφανίσθηκε μια καμαριέρα ξενοδοχείου 
που τον κατηγόρησε για βιασμό. Συνελήφθη και προφυλακίσθηκε, 
χωρίς δικαίωμα αποφυλάκισης με εγγύηση, μέχρι τη δίκη. 
Όταν η αστυνομία και οι εισαγγελείς γελοιοποιήθηκαν, όλες οι κατηγορίες 
κατέπεσαν και αποφυλακίσθηκε. 
Αλλά ο στόχος είχε επιτευχθεί.
 Ο Στρως-Καν αναγκάσθηκε να παραιτηθεί από το ΔΝΤ και να αποχαιρετήσει
την προεδρία της Γαλλίας. 
Δεν είναι περίεργο ότι τώρα εμφανίσθηκε 
μια γυναίκα που ισχυρίζεται ότι ο Τραμπ την βίασε στα 13 χρόνια της;

Εξετάστε τις αντιδράσεις του κατεστημένου στη ετυμηγορία του Brexit. 
Μέλη της Βουλής λένε πως το δημοψήφισμα είναι απαράδεκτο και ότι 
το Κοινοβούλιο έχει το δικαίωμα και την ευθύνη να αγνοήσει την φωνή του λαού.

Η άποψη που καθιερώθηκε τώρα στη Δύση είναι ότι ο λαός δεν διαθέτει 
τα απαιτούμενα εφόδια για να παίρνει πολιτικές αποφάσεις. 
Η θέση των αντιπάλων της βρετανικής αποχώρησης από την ΕΕ είναι σαφής:
 Δεν είναι υπόθεση του βρετανικού λαού να κρίνει εάν η κυριαρχία θα εκχωρηθεί
 σε μιαν επιτροπή των Βρυξελλών που δεν δίνει λογαριασμό σε κανέναν.

Ο Μάρτιν Σουλτς, πρόεδρος της Ευρωβουλής το έθεσε ξεκάθαρα: 
« Δεν είναι η φιλοσοφία της ΕΕ ότι το πλήθος μπορεί να αποφασίζει για την τύχη του»
Και τα δυτικά ΜΜΕ κατέστησαν σαφές ότι ούτε αυτά
 αποδέχονται την απόφαση του λαού. 
Λένε ότι η ψήφος είναι ρατσιστική και γι’ αυτό μπορεί να αγνοηθεί ως αθέμιτη.
Η Ουάσιγκτων δεν έχει την πρόθεση να επιτρέψει στους Βρετανούς να βγουν 
από τη ευρωπαϊκή ΄Ενωση. Δεν δούλεψε 60 χρόνια η Ουάσιγκτον για να βάλει
 όλη την Ευρώπη στο σακί της ΕΕ ώστε να μπορεί να την ελέγχει,
 για ν’ αφήσει τώρα την δημοκρατία να της γκρεμίσει το επίτευγμά της.

Η Ομοσπονδιακή Τράπεζα, οι σύμμαχοί της στο χρηματιστήριο, η Τράπεζα 
της Ιαπωνίας και τα υποχείρια της στις ευρωπαϊκές κεντρικές τράπεζες 
θα ρίξουν τη στερλίνα και τις βρετανικές μετοχές και τα εκπορνευμένα ΜΜΕ 
θα εξηγούν ότι η πτώση των αξιών είναι η ετυμηγορία των «αγορών» 
πως η ψήφος του Brexit ήταν λάθος. Εάν επιτραπεί πραγματικά στην Βρετανία
 να αποχωρήσει, οι διετείς διαπραγματεύσεις θα χρησιμοποιηθούν για να δέσουν 
τους Βρετανούς στην ΕΕ τόσο γερά, ώστε η έξοδος να είναι λέξη κενή περιεχομένου.

Κανείς με μυαλό δεν πιστεύει ότι οι Ευρωπαίοι είναι ευτυχείς που η Ουάσιγκτον
 και το ΝΑΤΟ τους σέρνουν σε σύρραξη με τη Ρωσία. 
Αλλά οι διαμαρτυρίες τους δεν έχουν καμία επίδραση στις κυβερνήσεις τους.

Κοιτάξτε τις γαλλικές διαμαρτυρίες γι’ αυτό που η νεοφιλελεύθερη 
γαλλική κυβέρνηση –μασκαρεμένη σε σοσιαλιστική- αποκαλεί
 «μεταρρυθμίσεις της εργατικής νομοθεσίας». 
Αυτό που κάνουν αυτές οι «μεταρρυθμίσεις» είναι να παίρνουν πίσω όσες
 μεταρρυθμίσεις πέτυχε ο γαλλικός λαός με δεκαετίες αγώνων. 
Οι Γάλλοι είχαν καταστήσει την απασχόληση πιο σταθερή και λιγότερο αβέβαιη, 
μειώνοντας έτσι την αγωνία της αβεβαιότητας και συμβάλλοντας στην ευτυχία της ζωής. 
Αλλά τα οικονομικά συγκροτήματα θέλουν περισσότερο κέρδος και θεωρούν 
τους κανονισμούς και τους νόμους που προστατεύουν τους εργαζομένους ως εμπόδια 
στη μεγαλύτερη κερδοφορία. Νεοφιλελεύθεροι οικονομολόγοι υποστηρίζουν 
τον περιορισμό των εργατικών δικαιωμάτων με το ψευδές επιχείρημα ότι 
μια ουμανιστική κοινωνία προκαλεί ανεργία.
 Οι νεοφιλελεύθεροι οικονομολόγοι το λένε αυτό 
«απελευθέρωση της αγοράς εργασίας», από μεταρρυθμίσεις
 που πέτυχε ο γαλλικός λαός. 
Η Γαλλική κυβέρνηση, φυσικά, εκπροσωπεί τις μεγάλες επιχειρήσεις,
 όχι τον γαλλικό λαό.

Οι νεοφιλελεύθεροι οικονομολόγοι και πολιτικοί δεν έχουν ενδοιασμούς 
να θυσιάσουν την ποιότητα της ζωής στη Γαλλία για ν’ ανοίξουν τον δρόμο 
στην πολυεθνικές να πραγματοποιήσουν περισσότερα κέρδη. 
Τι αξία έχει η «παγκόσμια αγορά» όταν το αποτέλεσμα 
είναι η χειροτέρευση της μοίρας των λαών;
Κοιτάξτε τους Γερμανούς. Πλημμυρίζονται από πρόσφυγες των πολέμων 
της Ουάσιγκτον, τους οποίους διευκόλυνε η βλακώδης γερμανική κυβέρνηση. 
Ο γερμανικός λαός υφίσταται αύξηση της εγκληματικότητας 
και των σεξουαλικών επιθέσεων. 
Διαμαρτύρεται αλλά η κυβέρνηση δεν τον ακούει. 
Η γερμανική κυβέρνηση νοιάζεται περισσότερο για τους πρόσφυγες
 παρά για τον γερμανικό λαό.

Κοιτάξτε τους ΄Ελληνες και τους Πορτογάλους, εξαναγκασμένους
 από τις κυβερνήσεις τους να δεχτούν την προσωπική οικονομική καταστροφή 
προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη των ξένων τραπεζών. 
Αυτές οι κυβερνήσεις εκπροσωπούν ξένους τραπεζίτες, 
όχι τους λαούς της Ελλάδος και της Πορτογαλίας.

Αναρωτιέται κανείς πόσος χρόνος θα χρειασθεί μέχρι να αντιληφθούν 
οι λαοί ότι μόνο μια Γαλλική Επανάσταση, 
πλήρης με την Γκιλοτίνα, μπορεί να τους ελευθερώσει.
ithesis.gr
Ένα δικό σχόλιο από την ιστοσελίδα της πηγής μας:

Κόρινθος: Για να δούμε πόσους αναγνωρίζετε από αυτήν την παρέα που τα πίνει;

Για να δούμε πόσους αναγνωρίζετε 
από αυτήν την παρέα που τα πίνει
 και κυρίως σε ποιο ουζερί;
Ευχαριστώ και πάλι 
τον φίλο μου τον Δημήτρη
 που μου την έστειλε!

Αποκλειστικό! Ποιος Κορίνθιος ήταν στην συνοδεία του Τσίπρα στην Κίνα;


Φυσικά και η ανάρτηση
 έχει σατιρικό σκοπό και μόνο.

Κόρινθος: Αναγνωρίζετε κάποιον από αυτούς τους 3 παλιούς Κορίνθιους;


Το πρώτο σημείο συγκέντρωσης και στέγασης (hotspot?) για αναξιοπαθούντες Έλληνες!

Το πρώτο για αναξιοπαθούντες Έλληνες έγινε σήμερα
 το πρωί στην Ιερά Οδό 114, σε εγκαταλελειμμένο χώρο
 πρώην ναυτικής βάσης, από ομάδα Ελλήνων πολιτών. 
   Ακολουθεί το δελτίο τύπου:
Η παγκοσμιοποίηση με όχημα την παγκόσμια οικονομική κρίση και εξ’ αφορμής 
αυτής επιδιώκει την δημιουργία νέου τύπου αποικιών και την επιβολή
 ενός κανιβαλιστικού τύπου καπιταλισμού υπέρ των τραπεζικών κολοσσών
 και των τεραστίων πολυεθνικών εταιρειών.
 Για την επιβίωση του νέου αυτού καπιταλισμού κατακρεουργούνται λαοί ολόκληροι 
χωρίς δεύτερη σκέψη και αυτό γιατί όλο το οικονομικό πλαίσιο του τριγώνου
 που στήθηκε τις τελευταίες δεκαετίες δηλαδή ο δυτικός καταναλωτισμός,
 η ασιατική παραγωγή, ο εβραιοαγγλοσαξωνικός χρωματισμός, απέτυχε οικτρά 
και δημιούργησε ένα εξωφρενικό παγκόσμιο χρέος ως δαμόκλειος σπάθη επάνω 
στην διεθνή οικονομική ζωή και το μέλλον της ανθρωπότητας. 
Στην δίνη αυτή της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και της επέλασης της νέας 
αποικιοκρατίας, θύμα έχει πέσει και η πατρίδα μας και το ελληνικό έθνος.
 Ο κίνδυνος της λαθρομετανάστευσης έχει πάρει απειλητικές διαστάσεις 
για την ζωή και το μέλλον του ελληνικού λαού και την εθνική μας ακεραιότητα.

  Η έκταση της καταστροφής της πολιτικής αυτής στην πατρίδα μας φαίνεται 
από τις στρατιές των ανέργων, την πληθώρα των αστέγων, την εξόντωση 
των μικρο-μεσαίων εταιρειών, την καταπόντιση των κοινωνικών κεκτημένων,
 την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας σε ξένους αποικιοκράτες, την μαζική 
μετανάστευση των Ελλήνων της δημιουργικής ηλικίας στο εξωτερικό 
και την «σλαβοποίηση / κινεζοποίηση» των Ελλήνων εργαζομένων στο βιοτικό
 επίπεδο του ορίου φτώχειας. Όλα αυτά συμβαίνουν με την πλήρη υποταγή 
του συνόλου σχεδόν του πολιτικού κόσμου της Ελλάδας, των διανοουμένων,
 των ΜΜΕ και των άβουλων κυβερνήσεων που λειτουργούν στα πλαίσια 
του θεαθήναι, καθότι είναι υποταγμένα υποχείρια των ξένων συμφερόντων 
και ξένα σώματα για την πατρίδα και τον ελληνισμό. 
Επιπλέον η χώρα μας έχει κατακλυσθεί από εποίκους χωρών των οποίων 
τα οικονομικά αδιέξοδα σε συνδυασμό με τις εσωτερικές θρησκευτικές 
και φυλετικές προστριβές καθώς και την ιμπεριαλιστική ληστρική 
παρέμβαση – επέμβαση της Δύσης, μετέτρεψε την Ελλάδα σε τεράστιο πεδίο
 κατασκήνωσης λαθρομεταναστών και προσφύγων. 
Οι στρατιές των μεταναστών που μεθοδευμένα διοχετεύονται στην Ευρώπη, 
συμπιέζουν τους μισθούς και υπονομεύουν τα εργατικά δικαιώματα μαζί 
με τα άλλα δικαιώματα των ιθαγενών πολιτών, δηλαδή κοινωνικά, πολιτιστικά 
και θρησκευτικά, τα οποία οι πολίτες της Ευρώπης κατέκτησαν με πολύχρονους αγώνες.

  Εμείς λοιπόν δεν μπορούμε να είμαστε απλοί θεατές αυτής της καταστροφής 
της πατρίδας και του λαού της. Έτσι αποφασίσαμε την δημιουργία
 του πρώτου χοτσποτ για τους Έλληνες αναξιοπαθούντες στον χώρο του Βοτανικού,
 μιας περιοχής όπου τα αποτελέσματα της παγκοσμιοποίησης είναι πέρα για πέρα 
εμφανή, έντονα και πληγώνουν βαθύτατα την ψυχή του ελληνισμού. 
Ένα χοτσποτ για Έλληνες αστέγους, έτσι ώστε να έχουν ένα κεραμίδι πάνω 
από το κεφάλι τους, ένα πιάτο φαγητό και ένα χέρι για να στηριχθούν επειδή
είναι άνθρωποι και όχι αριθμοί, όπως τους θέλουν οι οικονομικοί δολοφόνοι
 που συνδιαλέγονται με τις εκάστοτε ενδοτικές κυβερνήσεις που υπόσχονται 
τα μύρια όσα και εν τέλει ψευδόμενες πράττουν τα αντίθετα.

  Αυτή λοιπόν την δύσκολη στιγμή για όλους μας χρειάζεται συσπείρωση
 και ενότητα, αντίσταση και όχι υποταγή, για να αντιμετωπίσουμε 
την ληστρική λαίλαπα, τον ενδοτισμό και τον υποτέλεια και να δώσουμε ελπίδα
 και προοπτική σε έναν ολόκληρο έθνος, στους Έλληνες απανταχού της γης. 
Για αυτό απευθύνουμε κάλεσμα συσπείρωσης, ενότητας και συμμετοχής
 σ’ αυτήν μας την ενέργεια. Για αυτό απευθύνουμε κάλεσμα αντίστασης
 και όχι υποταγής και μοιρολατρείας. 
Για αυτό απευθύνουμε κάλεσμα συμπαράστασης και ελπίδας για τον τόπο
 και τους ανθρώπους του. Για αυτό απευθυνόμαστε σε εσάς γιατί … 
..................για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολύ. 
Και εμείς με εσάς μαζί δεν φοβόμαστε μήτε δουλειά, μήτε τον αγώνα!
 Νίκος Β.

Μάθημα Παιδείας από τη Βουλή των Εφήβων στον Φίλη. Το βίντεο κι ένα ποίημα από παλιά.

Αυτό το ποίημα είναι γραμμένο πιο παλιά
και είχα δημοσιεύσει εδώ και την
Παρασκευή, 24 Ιουνίου 2016
Σαν ένα δέντρο, αν κοπεί ή αν το ξεριζώσεις
Σα δέντρο είναι η γραφή κι οφείλεις να τη σώσεις.
Γεννήθηκαν στη γλώσσα μας τόσες ωραίες σκέψεις 
και τώρα εσύ μικρόνοα θέλεις να καταστρέψεις.

Αρθρογραφείς φιλολογείς μια θεωρία νέα: 
δεν έχει σύνδεση καμιά η νέα με τ΄ αρχαία
κι όσο φτωχαίνει η γλώσσα μας τόσο και θα πληθαίνουν
και «δάνεια» πιο εύκολα στη γλώσσα μας θα μπαίνουν.

Απ΄ τη μανία την πολύ να εκσυγχρονιστούμε
στο τέλος ξένη και νεκρή τη γλώσσα μας θα πούμε.
                                          Πάν Καρτσωνάκης
Υ.Γ: Αφιερώνεται σε όλους και κυρίως αυτούς 
που έχουν δημόσιο  λόγο και που τόσο αβασάνιστα
 εισάγουν ξένες λέξεις αμετάφραστες δίχως να μπουν
 στον κόπο να εξετάσουν αν θα μπορούσαν
 να χρησιμοποιήσουν κάποια
 από την τόσο πλούσια Ελληνική.
Όπως επίσης και αυτό το ποίημα 
του μεγάλου μας ποιητή 
Κωνσταντίνου Πέτρου Καβάφη
 με την πρόβλεψη ότι 
κάτι αυτό και κάτι τα «Γκρίκλις» 
οσονούπω θα τα καταφέρουν.
 Ποσειδωνιάταις τοις εν τω Τυρρηνικώ κόλπω 
το μεν εξ αρχήςΈλλησιν ούσιν εκβαρβαρώσθαι Τυρρηνοίς
 ή Pωμαίοις γεγονόσι και τήν τε φωνήν μεταβεβληκέναι,
 τά τε πολλά των επιτηδευμάτων, άγειν δε μιάν τινα αυτούς
 των εορτών των Ελλήνων έτι και νυν, 
εν η συνιόντες αναμιμνήσκονται των αρχαίων ονομάτων τε
 και νομίμων, απολοφυράμενοι προς αλλήλους 
και δακρύσαντες απέρχονται.
                      AΘΗΝAΙΟΣ


Την γλώσσα την ελληνική οι Ποσειδωνιάται
εξέχασαν τόσους αιώνας ανακατευμένοι
με Τυρρηνούς, και με Λατίνους, κι άλλους ξένους.
Το μόνο που τους έμενε προγονικό
ήταν μια ελληνική γιορτή, με τελετές ωραίες,
με λύρες και με αυλούς, με αγώνας και στεφάνους.
Κ’ είχαν συνήθειο προς το τέλος της γιορτής
τα παλαιά τους έθιμα να διηγούνται,
και τα ελληνικά ονόματα να ξαναλένε,
που μόλις πια τα καταλάμβαναν ολίγοι.
Και πάντα μελαγχολικά τελείων’ η γιορτή τους.
Γιατί θυμούνταν που κι αυτοί
 ήσαν Έλληνες —Ιταλιώται έναν καιρό κι αυτοί·
και τώρα πώς εξέπεσαν, πώς έγιναν,
να ζουν και να ομιλούν βαρβαρικά
βγαλμένοι — ω συμφορά! — απ’ τον Ελληνισμό.
Κωνσταντίνος Καβάφης
Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 
1877-1923, Ίκαρος 1993 
οσονούπω θα τα καταφέρουν.
«Δεν έχω δει ποτέ μου δέντρο και φυτό να επιβιώνει χωρίς τις ρίζες του
 κι έτσι η νέα ελληνική γλώσσα δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τα αρχαία» 
επισήμανε μαθητής λυκείου -Τα αρχαία ελληνικά δεν είναι ζωντανή γλώσσα
 απάντησε ο υπουργός και επέμεινε σε ουδετερόθρησκα σχολεία..
  Την σφοδρότερη κριτική για τις προωθούμενες αλλαγές στο δημόσιο σχολείο 
δέχθηκε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης και αυτό γιατί τα «πυρά» 
δεν προήλθαν από τους βουλευτές της αντιπολίτευσης 
αλλά από τα μέλη της Βουλής των εφήβων που είναι μαθητές λυκείου.
  Κατά την διάρκεια του κοινοβουλευτικού ελέγχου οι έφηβοι βουλευτές
 αμφισβήτησαν ευθέως την πολιτική Φίλη επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι 
τα αρχαία ελληνικά αποτελούν βάση για την σωστή γνώση των νεοελληνικών,
 πως η πρωινή προσευχή και οι παρελάσεις πρέπει να διατηρηθούν
και πως τα θρησκευτικά αποτελούν «εθνικό κεφάλαιο». 
Ωστόσο, ούτε και αυτή την φορά ο κ. Φίλης φάνηκε να αμφιβάλλει 
για την ορθότητα των ενεργειών του και βάλθηκε να νουθετεί τους μαθητές 
επισημαίνοντάς τους μεταξύ άλλων ότι τα αρχαία ελληνικά
 δεν είναι «ζωντανή γλώσσα» και πως απαιτούνται «ουδετερόθρησκα σχολεία».
  «Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη λογοτεχνία και τη ζωντανή γλώσσα» 
είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός για να προσθέσει «όποιος δεν γνωρίζει 
αρχαία ελληνικά δεν σημαίνει ότι δεν μιλάει καλά την ελληνική γλώσσα... 
............να μιλήσουμε με βάση παιδαγωγική και όχι ιδεολογική». 

«Δεν έχω δει ποτέ μου δέντρο και φυτό να επιβιώνει χωρίς τις ρίζες του κι έτσι 
η νέα ελληνική γλώσσα δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τα αρχαία»
 του επισήμανε έφηβος βουλευτής καταχειροκροτούμενος
 από τους υπόλοιπους αλλά ο κ. Φίλης όχι μόνο παρέμεινε ανένδοτος
 αλλά άρχισε να μιλά για διχαστικές αντιλήψεις:
 «Το θέμα της αρχαίας γλώσσας μην το αντιμετωπίζετε ιδεολογικά. 
Η πλειοψηφία δεν μιλαει αρχαία αλλά νοιώθει βαθιά Έλληνας. 
Τα παιδιά σήμερα είτε διδάσκονται αρχαία είτε όχι δεν μιλούν καλά την ελληνική».
  Εξίσου αιχμηρή κριτική ήρθε και για την κατάργηση των θρησκευτικών. 
Ενας από τους μαθητές είπε στον υπουργό Παιδείας: 
«Καταργώντας τη χριστιανική παιδεία και τις παρελάσεις στρέφεστε
 εναντίον του λαού και της εθνικής μας ταυτότητας». 
«Δεν μπορεί να υπάρξει εθνική ταυτότητα χωρίς δημοκρατία. 
Δεν υπάρχουν πιο Έλληνες ανάμεσα στους Έλληνες.
 Δεν υπάρχει περιούσιος λαός.
 Είμαστε όλοι Έλληνες δημοκράτες» απάντησε ο κ. Φίλης για να συνεχίσει:
 «Λέτε δεν σέβομαι το έθνος και την ταυτότητά μας με αυτά που λέω. 
Όμως είναι λάθος αυτή η άποψη. Είναι λάθος ο διχασμός. 
Δεν θα πάμε ποτέ μπροστά όταν αμφισβητούμε ο ένας τον άλλον».
  «Υπάρχουν παιδιά που δεν παρελαύνουν, είναι λιγότερο Έλληνες; 
Υπάρχουν παιδιά που δεν πανε για προσευχή, είναι λιγότερο χριστιανοί; 
Μακριά από εμάς το στοιχείο της επίδειξης θρησκευτικότητας ή ελληνικότητας…
 Δεν θέλουμε το σχολείο να είναι κατηχητικό. 
Θέλουμε ένα σχολείο ουδετερόθρησκο». 
protothema.gr

Οι «Φλεγόμενοι Καθρέφτες» και το «Νύχι» ή «Σιδερένιο Χέρι» του Αρχιμήδη.

Το «Νύχι» του Αρχιμήδη είναι ένα όπλο που λέγεται ότι 
είχε σχεδιαστεί για να υπερασπιστεί την πόλη 
των Συρακουσών. 
Επίσης γνωστό ως «Σιδερένιο Χέρι» αποτελείται 
από τον βραχίονα ενός γερανού που καταλήγει 
σε έναν μεταλλικό γάντζο.
Σε κάθε επίθεση γινόταν ταλάντευση του βραχίονα προς τα επάνω με αποτέλεσμα
 την εκτόπιση του πλοίου έξω από το νερό.

Πίνακας με το «Νύχι» του Αρχιμήδη από τον Giulio Parigi
 που έπειτα ονομάστηκε το «Σιδερένιο Χέρι» κυριολεκτικά.
Υπήρξαν σύγχρονα πειράματα για τον χρηστικό σκοπό της συσκευής, 
μέχρι το 2005 που η το τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ 
«Superweapons of the Ancient World» κατασκεύασε μια εκδοχή της
και κατέληξε ότι επρόκειτο για μια λειτουργική συσκευή.
Τον 2ο αιώνα μ.Χ ο αρχαίος Λουκιανός γράφει ότι 
κατά την διάρκεια της πολιορκίας των Συρακουσών, 
ο Αρχιμήδης κατέστρεψε τα εχθρικά πλοία με την φωτιά. Αιώνες αργότερα ο Ανθέμιος ο Τραλλιανός αναφέρει 
το φλεγόμενο γυαλί ως όπλο του Αρχιμήδη.
Η συσκευή, που είναι γνωστή και ως οι «Ακτίνες Φωτός» του Αρχιμήδη 
χρησιμοποιήθηκε για να συγκεντρώσει το ηλιακό φως στα επερχόμενα πλοία,
 με αποτέλεσμα αυτά να παίρνουν φωτιά. Ύστερα από μεγάλη αμφισβήτηση
 έχει καταγραφεί πως η συγκεκριμένη εφεύρεση
 έχει κατασκευαστεί από γυαλισμένες μπρούντζινες
 ή χάλκινες ασπίδες, οι οποίες λειτουργούσαν ως καθρέφτες 
που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν
 ώστε να συγκεντρώσουν το ηλιακό φως στα πλοία.
Ένα τεστ της ακτίνας φωτός του Αρχιμήδη έγινε το 1973 
από τον Έλληνα επιστήμονα Ιωάννη Σακκά.
 Το πείραμα έλαβε χώρα στη ναυτική βάση του Σκαραμαγκά έξω από την Αθήνα.
Για αυτή τη περίπτωση χρησιμοποιήθηκαν 70 καθρέπτες, ο καθένας με χάλκινη
 επίστρωση και μέγεθος περίπου στα 1,5 επί 1m. 
Οι καθρέπτες στράφηκαν σε ένα ομοίωμα από κόντρα πλακέ ενός Ρωμαϊκού 
πολεμικού πλοίου, το οποίο βρισκόταν σε απόσταση κοντά στα 50m.
Όταν οι καθρέπτες σημάδεψαν με ακρίβεια το πλοίο, αυτό έπιασε φωτιά μέσα 
σε λίγα δευτερόλεπτα. 
Το πλοίο από κόντρα πλακέ ήταν επιστρωμένο με βαφή πίσσας, η οποία μπορεί 
να βοήθησε στην ανάφλεξη.
 Η επίστρωση με βαφή πίσσας ήταν κοινότοπη στα πλοία 
την κλασσική εποχή.
Πηγές: Kostas Kotsanas, MXT