Τρίτη 12 Ιουλίου 2016

Μάθημα Παιδείας από τη Βουλή των Εφήβων στον Φίλη. Το βίντεο κι ένα ποίημα από παλιά.

Αυτό το ποίημα είναι γραμμένο πιο παλιά
και είχα δημοσιεύσει εδώ και την
Παρασκευή, 24 Ιουνίου 2016
Σαν ένα δέντρο, αν κοπεί ή αν το ξεριζώσεις
Σα δέντρο είναι η γραφή κι οφείλεις να τη σώσεις.
Γεννήθηκαν στη γλώσσα μας τόσες ωραίες σκέψεις 
και τώρα εσύ μικρόνοα θέλεις να καταστρέψεις.

Αρθρογραφείς φιλολογείς μια θεωρία νέα: 
δεν έχει σύνδεση καμιά η νέα με τ΄ αρχαία
κι όσο φτωχαίνει η γλώσσα μας τόσο και θα πληθαίνουν
και «δάνεια» πιο εύκολα στη γλώσσα μας θα μπαίνουν.

Απ΄ τη μανία την πολύ να εκσυγχρονιστούμε
στο τέλος ξένη και νεκρή τη γλώσσα μας θα πούμε.
                                          Πάν Καρτσωνάκης
Υ.Γ: Αφιερώνεται σε όλους και κυρίως αυτούς 
που έχουν δημόσιο  λόγο και που τόσο αβασάνιστα
 εισάγουν ξένες λέξεις αμετάφραστες δίχως να μπουν
 στον κόπο να εξετάσουν αν θα μπορούσαν
 να χρησιμοποιήσουν κάποια
 από την τόσο πλούσια Ελληνική.
Όπως επίσης και αυτό το ποίημα 
του μεγάλου μας ποιητή 
Κωνσταντίνου Πέτρου Καβάφη
 με την πρόβλεψη ότι 
κάτι αυτό και κάτι τα «Γκρίκλις» 
οσονούπω θα τα καταφέρουν.
 Ποσειδωνιάταις τοις εν τω Τυρρηνικώ κόλπω 
το μεν εξ αρχήςΈλλησιν ούσιν εκβαρβαρώσθαι Τυρρηνοίς
 ή Pωμαίοις γεγονόσι και τήν τε φωνήν μεταβεβληκέναι,
 τά τε πολλά των επιτηδευμάτων, άγειν δε μιάν τινα αυτούς
 των εορτών των Ελλήνων έτι και νυν, 
εν η συνιόντες αναμιμνήσκονται των αρχαίων ονομάτων τε
 και νομίμων, απολοφυράμενοι προς αλλήλους 
και δακρύσαντες απέρχονται.
                      AΘΗΝAΙΟΣ


Την γλώσσα την ελληνική οι Ποσειδωνιάται
εξέχασαν τόσους αιώνας ανακατευμένοι
με Τυρρηνούς, και με Λατίνους, κι άλλους ξένους.
Το μόνο που τους έμενε προγονικό
ήταν μια ελληνική γιορτή, με τελετές ωραίες,
με λύρες και με αυλούς, με αγώνας και στεφάνους.
Κ’ είχαν συνήθειο προς το τέλος της γιορτής
τα παλαιά τους έθιμα να διηγούνται,
και τα ελληνικά ονόματα να ξαναλένε,
που μόλις πια τα καταλάμβαναν ολίγοι.
Και πάντα μελαγχολικά τελείων’ η γιορτή τους.
Γιατί θυμούνταν που κι αυτοί
 ήσαν Έλληνες —Ιταλιώται έναν καιρό κι αυτοί·
και τώρα πώς εξέπεσαν, πώς έγιναν,
να ζουν και να ομιλούν βαρβαρικά
βγαλμένοι — ω συμφορά! — απ’ τον Ελληνισμό.
Κωνσταντίνος Καβάφης
Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 
1877-1923, Ίκαρος 1993 
οσονούπω θα τα καταφέρουν.
«Δεν έχω δει ποτέ μου δέντρο και φυτό να επιβιώνει χωρίς τις ρίζες του
 κι έτσι η νέα ελληνική γλώσσα δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τα αρχαία» 
επισήμανε μαθητής λυκείου -Τα αρχαία ελληνικά δεν είναι ζωντανή γλώσσα
 απάντησε ο υπουργός και επέμεινε σε ουδετερόθρησκα σχολεία..
  Την σφοδρότερη κριτική για τις προωθούμενες αλλαγές στο δημόσιο σχολείο 
δέχθηκε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης και αυτό γιατί τα «πυρά» 
δεν προήλθαν από τους βουλευτές της αντιπολίτευσης 
αλλά από τα μέλη της Βουλής των εφήβων που είναι μαθητές λυκείου.
  Κατά την διάρκεια του κοινοβουλευτικού ελέγχου οι έφηβοι βουλευτές
 αμφισβήτησαν ευθέως την πολιτική Φίλη επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι 
τα αρχαία ελληνικά αποτελούν βάση για την σωστή γνώση των νεοελληνικών,
 πως η πρωινή προσευχή και οι παρελάσεις πρέπει να διατηρηθούν
και πως τα θρησκευτικά αποτελούν «εθνικό κεφάλαιο». 
Ωστόσο, ούτε και αυτή την φορά ο κ. Φίλης φάνηκε να αμφιβάλλει 
για την ορθότητα των ενεργειών του και βάλθηκε να νουθετεί τους μαθητές 
επισημαίνοντάς τους μεταξύ άλλων ότι τα αρχαία ελληνικά
 δεν είναι «ζωντανή γλώσσα» και πως απαιτούνται «ουδετερόθρησκα σχολεία».
  «Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη λογοτεχνία και τη ζωντανή γλώσσα» 
είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός για να προσθέσει «όποιος δεν γνωρίζει 
αρχαία ελληνικά δεν σημαίνει ότι δεν μιλάει καλά την ελληνική γλώσσα... 
............να μιλήσουμε με βάση παιδαγωγική και όχι ιδεολογική». 

«Δεν έχω δει ποτέ μου δέντρο και φυτό να επιβιώνει χωρίς τις ρίζες του κι έτσι 
η νέα ελληνική γλώσσα δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τα αρχαία»
 του επισήμανε έφηβος βουλευτής καταχειροκροτούμενος
 από τους υπόλοιπους αλλά ο κ. Φίλης όχι μόνο παρέμεινε ανένδοτος
 αλλά άρχισε να μιλά για διχαστικές αντιλήψεις:
 «Το θέμα της αρχαίας γλώσσας μην το αντιμετωπίζετε ιδεολογικά. 
Η πλειοψηφία δεν μιλαει αρχαία αλλά νοιώθει βαθιά Έλληνας. 
Τα παιδιά σήμερα είτε διδάσκονται αρχαία είτε όχι δεν μιλούν καλά την ελληνική».
  Εξίσου αιχμηρή κριτική ήρθε και για την κατάργηση των θρησκευτικών. 
Ενας από τους μαθητές είπε στον υπουργό Παιδείας: 
«Καταργώντας τη χριστιανική παιδεία και τις παρελάσεις στρέφεστε
 εναντίον του λαού και της εθνικής μας ταυτότητας». 
«Δεν μπορεί να υπάρξει εθνική ταυτότητα χωρίς δημοκρατία. 
Δεν υπάρχουν πιο Έλληνες ανάμεσα στους Έλληνες.
 Δεν υπάρχει περιούσιος λαός.
 Είμαστε όλοι Έλληνες δημοκράτες» απάντησε ο κ. Φίλης για να συνεχίσει:
 «Λέτε δεν σέβομαι το έθνος και την ταυτότητά μας με αυτά που λέω. 
Όμως είναι λάθος αυτή η άποψη. Είναι λάθος ο διχασμός. 
Δεν θα πάμε ποτέ μπροστά όταν αμφισβητούμε ο ένας τον άλλον».
  «Υπάρχουν παιδιά που δεν παρελαύνουν, είναι λιγότερο Έλληνες; 
Υπάρχουν παιδιά που δεν πανε για προσευχή, είναι λιγότερο χριστιανοί; 
Μακριά από εμάς το στοιχείο της επίδειξης θρησκευτικότητας ή ελληνικότητας…
 Δεν θέλουμε το σχολείο να είναι κατηχητικό. 
Θέλουμε ένα σχολείο ουδετερόθρησκο». 
protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :