Σάββατο, 18 Νοεμβρίου 2017

Προτού να πάτε στην αίθουσα ακούστε τον Γιάννη Σμαραγδή που μιλά για τον Καζαντζάκη (2 Βίντεο)



Συνέντευξη του σκηνοθέτη 
και Ηρακλειώτη Γιάννη Σμαραγδή,
 για την ολοκλήρωση των γυρισμάτων 
της νέας του ταινίας «Καζαντζάκης» 
που θα προβληθεί στις αίθουσες 
τον Νοέμβριο του 2017.

Τι διαβάζουμε στο διαδίκτυο: "Την Πυρπόλησαν Τα Συντρόφια Της". (ΒΙΝΤΕΟ)

Την Πυρπόλησαν Τα Συντρόφια Της.
«Αλληλέγγυα» Η Συντρόφισσα Τσουκαλά Και Διορισμένη
 Από Την Συγκυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου
Σε πεδίο μάχη μετατράπηκε για ακόμη μια χρονιά η περιοχή των Εξαρχείων
 μετά τις καθιερωμένες εκδηλώσεις για την επέτειο εξέγερσης του Πολυτεχνείου.
Μετά το μαζικό συλλαλητήριο τραυματίστηκε στο πόδι και μια δικηγόρος.
Η γυναίκα άρχισε να ουρλιάζει όπως φαίνεται και στο βίντεο που είδε 
το φως της δημοσιότητας μέσω του Euronews ενώ κατευθείαν προς το μέρος της
 έσπευσαν αστυνομικοί να την βοηθήσουν με οποίον διαθέσιμο τρόπο. 
Η δικηγόρος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός όπου χειρουργήθηκε
 ενώ σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση στη ΜΕΘ.

Εκείνο όμως που δεν γνωρίζετε είναι περί ποιας πρόκειται! 
Και δεν το γνωρίζετε, γιατί τα μιλημένα καθεστωτικά ΜΜΕ, ενώ γνώριζαν πολύ καλά 
κι από την πρώτη στιγμή τα στοιχεία της, τα απέκρυπταν με δόλο, μιλώντας γενικώς 
και αορίστως για μια «δικηγόρο»! 
Και το απέκρυψαν γιατί δεν πρόκειται για μια τυχαία δικηγόρο, 
αλλά για πασίγνωστη αριστερή, «αλληλέγγυα» και διορισμένη 
από την συγκυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου-Ρουβίκωνα, από τις 10 Μαΐου 2016 
στη θέση του αντιπροέδρου του Κέντρου Μελετών Ασφάλειας
 του υπουργείου ΠΡΟ-ΠΟ!
Νωρίτερα, την διετία 2010-2012, η συντρόφισσα Τσουκαλά διετέλεσε σύμβουλος
 του τότε υπουργού ΠΡΟ-ΠΟ της κλεφτοπασοκαρίας Χρήστου Παπουτσή, 
ενώ το 2013 (επί σαμαρομπουμπουκοκρατίας) έδινε διαλέξεις για «τον ρατσισμό 
και την ξενοφοβία» στη Σχολή Αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ. και «κατήγγειλε» 
ότι το 80% των δοκίμων είναι χρυσαυγίτες, ζητώντας παραλλήλως την δίωξή τους.
Τέλος, τον Δεκέμβριο του 2014, εμφανίστηκε ως «αλληλέγγυα» 
σε συνέντευξη τύπου των γονέων των κόκκινων ληστοτρομοκρατών Ρωμανού, 
Μπουρζούκου και Μιχαηλίδη, που ζητούσαν… 
............εκπαιδευτικές άδειες για τα βλαστάρια τους…
Δείτε στο βίντεο τι λέει σε συντρόφους «δημοσιογράφους» 
(μαρξιστές ινστρούχτορες) του χατζηνικολάκειου real fm. 
Κατηγορεί τους αστυνομικούς και υπερασπίζεται τα συντρόφια των Εξαρχείων.
Στο βίντεο η καθηγήτρια εγκληματολογίας Αναστασία Τσουκαλά 
μιλάει για το θέμα που ανέδειξε το περιοδικό UNFOLLOW. 
Στην εκπομπή του Νίκου Μπογιόπουλου και της Κατερίνας Ακριβοπούλου, 
στον Real FM (19.11.2014). 

Δικό μας σχόλιο: 
Αυτό πάντως δεν αποτελεί απόδειξη 
ότι είναι αλληλέγγυα.
Μπορεί και τυχαία να περνούσε από εκεί.
Ακόμη και στην περίπτωση που όντως είναι αλληλέγγυα
ο τραυματισμός της και μάλιστα πολύ σοβαρός
είναι καταδικαστέα πράξη κι ευθύνες έχουν 
και όσοι προβαίνουν σε αυτού του είδους 
τις επικίνδυνες ενέργειες αλλά και όλες
 οι κυβερνήσεις που το αφήνουν να διαιωνίζεται.
Να της ευχηθούμε περαστικά. 

Έλληνας: Ο Γενάρχης Των Ελλήνων.

Ο Έλληνας, γιος του Δευκαλίωνα και της Πύρρας,
σύζυγος της νύμφης Ορσηίδας και εγγονός του Προμηθέα.
Παιδιά του ήταν ο Αίολος, ο Δώρος και ο Ξούθος, στους οποίους διένειμε 
την περιοχή γύρω από τον Όλυμπο:
τη Θεσσαλία την έδωσε στον Αίολο (γενάρχη των Αιολέων), τη Στερεά Ελλάδα
 στο Δώρο (γενάρχη των Δωριέων) και την Πελοπόννησο στο Ξούθο 
(πατέρα των γεναρχών των Ιώνων και των Αχαιών).
 Τα παιδιά του έγιναν γενάρχες των τεσσάρων φυλών της Ελλάδας 
(Αιολέων, Αχαιών, Δωριέων και Ιώνων), ενώ ο ίδιος έγινε γενάρχης 
όλων των Ελλήνων, που πήραν το όνομά τους απ αυτόν.
 Αξιοσημείωτο είναι ότι προηγουμένως ονομάζονταν Γραικοί, 
ονομασία που – μέσω του λατινικού Graecus – επέζησε σε όλες τις λατινογενείς
 ακόμη και τευτονικές γλώσσες.

Ο Θουκυδίδης αποδέχεται τον Έλληνα ως ιστορικό πρόσωπο που έζησε
 και έδρασε σε εποχές πολύ παλαιότερες του Τρωικού Πολέμου, ενώ ο Όμηρος 
δεν τον αναφέρει, αλλά ονομάζει «Έλληνες» 
τους κατοίκους της Φθίας της Θεσσαλίας (Μυρμιδόνες). 
Κατά μια παράδοση, στην πόλη Μελίτεια της Φθιώτιδας υπήρχε άγαλμα του Έλληνα.
 Το όνομα του Έλληνα έφερε και ο γιος του Φθίου, τρισέγγονος του Έλληνα
 και εγγονός του Αχαιού. Μερικοί αποδίδουν στον Έλληνα 
την πατρότητα της Ξενοπάτρας.

Ο Δώρος, πατέρας του Τέκταμου, του Αιγίμιου και της Ιφθίμης,
 είχε σαν πρώτη διαμονή τη Θεσσαλική Φθία, από την οποία εξορμούσε 
αργότερα, εγκαταστάθηκε με τους οπαδούς του στην Ισταιώτιδα, 
που ονομάστηκε προς τιμήν του Δωρίδα. 
Ο Αιγίμιος, νομοθέτης και βασιλιάς των Δωριέων, σώθηκε από τον Ηρακλή
 κατά τον πόλεμο με τους Λαπήθους.
 Ως ανταμοιβή, βοήθησε τα παιδιά του Ηρακλή να επιστρέψουν στην Πελοπόννησο. 
Ο Τέκταμος, κατά τη μυθολογία, έφυγε από τη Θεσσαλία μαζί με τους Πελασγούς 
και εγκαταστάθηκε στην Κρήτη, όπου βασίλεψε και εκεί νυμφεύτηκε
 την κόρη του Κρηθέα, μαζί με την οποία απόκτησε τον Αστέριο ή Αστερίωνα, 
μετέπειτα σύζυγο της Ευρώπης, αδελφής του Κάδμου.

Ο Ξούθος νυμφεύτηκε την Κρέουσα, κόρη του Ερεχθέα και της Πραξιθέας,
 κόρης του Κηφισού, από την οποία απέκτησε τον Ίωνα και τον Αχαιό. 
Ο Αχαιός πρέπει να έζησε γύρω στα 3000 π.Χ, ενώ η Κρέουσα, 
κόρη του Ερεχθέα, βασιλιά της Αττικής, ήταν από τις ομορφότερες γυναίκες 
που είχαν γεννηθεί ποτέ στη γη. 
Ο Ερεχθέας ήταν μυθικός βασιλιάς της Αθήνας και επώνυμος γενάρχης
 της Ερεχθηίδας φυλής της Αθήνας 
(στην οποία συμπεριλαμβάνονταν οι Επωνυμείδες,
 οι Θηυμακείδες και οι Λαμπτρείδες), γιος της Γης και του Ηφαίστου.
 Η γέννησή του έγινε με τον εξής παράξενο τρόπο: μια μέρα η θεά Αθηνά 
πήγε στο μεταλλουργείο του Ηφαίστου για να παραγγείλει νέα όπλα. 
Βλέποντάς την, ο Ήφαιστος ένιωσε σφοδρή επιθυμία, αλλά η Αθηνά, 
επιθυμώντας να παραμείνει άσπιλη και παρθένα, έφυγε. 
Ο Ήφαιστος την έτρεξε από πίσω και ήρθε πολύ κοντά της, 
παρόλο που δεν κατόρθωσε να την αρπάξει.

Ο Ήφαιστος, έχοντας πολύ «δυνατή» στύση, εκσπερμάτωσε πάνω στα πόδια της. 
Η θεά, αηδιασμένη, καθάρισε το πόδι της με μια τούφα μαλλιού 
και την έριξε στο έδαφος. 
Η μητέρα Γαία, γόνιμη όπως πάντα, γονιμοποίησε το μαλλί
 με το σπέρμα του Ήφαιστου και γέννησε τον Ερεχθέα. 
Το ίδιο του το όνομα προέρχεται από το «έριον» (μαλλί) και «χθων (έδαφος). 
Τον αγαπούσε η θεά Αθηνά πολύ, ακριβώς γιατί ήταν η μόνη φορά 
που ήρθε τόσο κοντά στη σεξουαλική επαφή, όντας σεμνότυφη. 
Η αρχή της βασιλείας του στην Αθήνα συνδέεται με εποχή λιμού 
λόγω έλλειψης τροφών, κατά την οποία ο Ερεχθέας έφερε σιτάρι 
και έσωσε τους κατοίκους. 
Από αυτόν ονομάστηκαν οι κάτοικοι της Αθήνας Αθηναίοι 
(προηγουμένως ονομάζονταν Κεκροπίδες), ενώ ίδρυσε τα Μυστήρια στην Ελευσίνα
 και οργάνωσε πολλούς τομείς λατρείας των Αθηναίων, καθιέρωσε 
τα Αθήναια (τα οποία ο Θησέας μετονόμασε σε Παναθήναια) και πολλά άλλα.

Κατά την παράδοση, έλαβε μέρος στην εκστρατεία του Διόνυσου, 
κατά των βαρβάρων ενώ στα χρόνια του διαξάγηκε ο γνωστός αγώνας 
μεταξύ Αθηνάς και Ποσειδώνα για την κηδεμονία της πόλης.
 Προς τιμήν του το Ερεχθείο ονομάστηκε έτσι. 
Αδελφός του Ερεχθέα ήταν ο Βούτης, που μετείχε στην Αργοναυτική Εκστρατεία
 και, αργότερα, νυμφεύτηκε τη Χθόνια, κόρη του αδελφού του
 και έγινε γενάρχης του ιερατικού γένους των Βουτάδων.

Τώρα αυτό γιατί θα πρέπει να μας ενδιαφέρει ως είδηση, στην Ελλάδα;

Μαρία Ολυμπία: Η προκλητική 
φωτογραφία της εγγονής του τέως.
Ανέβασε φωτογραφία στο instagram στην οποία φιλάει στο στόμα 
τη φίλη της, Έλα Ρίχαρντς, στα παρασκήνια επίδειξης μόδας.
\
Η κόρη της Μαρί Σαντάλ και του Παύλου, Μαρία Ολυμπία, ανέβασε πρόσφατα 
μια φωτογραφία της στο instagram και προκάλεσε τα αρνητικά σχόλια
 αρκετών διαδικτυακών της φίλων, καθώς φαίνεται 
να φιλάει στο στόμα τη φίλη της, Έλα Ρίχαρντς, στα παρασκήνια επίδειξης μόδας. 
Η εγγονή του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου βρέθηκε στις πρώτες σειρές 
της πασαρέλας του Michael Kors στη Σαγκάη και η εμφάνισή της με ρούχο
 του σχεδιαστή δεν είναι αυτή που τελικά έκλεψε τις εντυπώσεις. 
Η φωτογραφία που ανέβασε στον προσωπικό λογαριασμό της 
στο instagram βρέθηκε στο στόχαστρο των 120.000 followers της. 
Αρκετοί της επισήμαναν ότι δεν της ταιριάζει να είναι προκλητική 
και τη ρωτούσαν για ποιο λόγο ανέβασε μια τέτοια εικόνα. 
Η συγκεκριμένη φωτογραφία ανέβηκε λίγο μετά το τέλος της διοργάνωσης 
όπου συμμετείχε και η φίλη της.
Η Μαρία Ολυμπία μετά το τέλος της επίδειξης ποζάρει με τον σχεδιαστή:
Δικό μας σχόλιο:
Τώρα αυτό γιατί θα πρέπει
 να μας ενδιαφέρει ως είδηση, στην Ελλάδα;

Μάθε τις χρήσεις του πράσινου σαπουνιού.

Αγνό και τρυφερό, το πράσινο σαπούνι είναι συνώνυμο 
με την απαλή περιποίηση
 και την αστραφτερή καθαριότητα. 
Μάθε για τη χρήση και την παρασκευή του. 
Μόνο τυχαία δεν χρησιμοποιούσαν το πράσινο σαπούνι 
οι παλιές νοικοκυρές.
 Για δες το γιατί…
Σφουγγάρισμα
Θα πρέπει πρώτα να διαλύσεις 2-3 κουταλιές της σούπας τρίμμα σε μισό κουβά νερό.
Τζάμια «αόρατα»
Πλύνε τα ειδικά πανάκια με πράσινο σαπούνι, ξέβγαλε τα καλά και καθάρισε 
με αυτά τα τζάμια, χωρίς να χρησιμοποιήσεις απορρυπαντικό, παρά μόνο νερό.

Ξάσπρισμα ασπρόρουχων
Βούτηξε τις θαμπές, γκριζαρισμένες από το καυσαέριο και τον καπνό του τσιγάρου 
λευκές ή ανοιχτόχρωμες κουρτίνες μέσα στην μπανιέρα, πλύνε τες με άφθονο
 πράσινο σαπούνι και μετά βάλε τες στο πλυντήριο: Θα εκπλαγείς βλέποντάς τες 
να ξαναβρίσκουν τη λευκότητα και τη λάμψη τους.

Καθαριότητα μπάνιου και κουζίνας
Ανάμειξε άφθονη σαπουνάδα από πράσινο σαπούνι με λευκό ξίδι και καθάρισε
 είδη υγιεινής, νεροχύτες, αλλά και το εσωτερικό του ψυγείου.

Προσωπική υγιεινή
Εκτός από μπάνιο και λούσιμο, οι αντισηπτικές ιδιότητές του το κάνουν ιδανικό 
και για ξύρισμα με πινέλο. 
Το πράσινο σαπούνι αφήνει το δέρμα απαλό, χωρίς ερεθισμούς και κοκκινίλες.

Φυσικό φυτοφάρμακο
3 κουταλιές σούπας τρίμμα σε νερό φτιάχνουν ένα διάλυμα, το οποίο, 
με δυο-τρεις ψεκασμούς ανά πέντε ημέρες, διώχνει τη μελίγκρα από τη λεμονιά
 του κήπου σας και κάνει την άρρωστη δάφνη στο μπαλκόνι να συνέλθει θεαματικά. 
Υγιής και καταπράσινος κήπος: άλλος ένας συνειρμός 
για το χρώμα του σαπουνιού της παιδικής μας ηλικίας.

“Ξεκολλάει” το φερμουάρ και το δαχτυλίδι
Αν το φερμουάρ από το τζιν ή και από… την βαλίτσα σας έχει κολλήσει, 
τρίψτε το επίμαχο μέρος με λίγο σαπούνι. 
Θα χαλαρώσει κατευθείαν και εσείς θα κάνετε την δουλειά σας. 
Αν, πάλι, σας έχει κολλήσει το δαχτυλίδι στο δάχτυλο, πλύνετέ το με νερό και σαπούνι.

Απολυμαίνει τα σκεύη
Το σαπούνι (και ειδικά το πράσινο) τα καταφέρνει θαυμάσια στο νεροχύτη 
αφού έχει τέλεια απολυμαντική δράση και ξεπλένεται εύκολα, χωρίς να αφήνει 
χημικά κατάλοιπα. Είναι ιδανικό για ανοξείδωτα σκεύη και κατσαρόλες.
Τι καλύτερο λοιπόν, από ένα υγρό πιάτων φτιαγμένο από πράσινο

Αφαιρεί τους λεκέδες
Αντί να δαπανάτε ένα σωρό χρήματα σε σπρέι κατά των λεκέδων
 δοκιμάστε το σαπούνι. 
Απλά βρέξτε και τρίψτε το πάνω στο λεκέ πριν το πλύσιμο.
Κρατά μακριά τις βρωμιές από τα νύχια
Πριν κάνετε οποιαδήποτε δουλειά στον κήπο σας, ξύστε τα νύχια σας
 πάνω από ένα σαπούνι.
 Η ποσότητα του σαπουνιού που θα εισχωρήσει
 θα κρατήσει τη βρωμιά από τα νύχια σας.

Αφρός ξυρίσματος
Για όσους επιμένουν στο ξύρισμα χωρίς μηχανή, μια δοκιμή θα σας πείσει. 
Το πράσινο σαπούνι αφήνει το δέρμα χωρίς ερεθισμούς και κοκκινίλες.

Η Ιφιγένεια Αναστασίου (typosnyxterinos.blogspot.com) 
μας παρουσιάζει
 τη θερμή μέθοδο για σπιτικό σαπούνι ελαιόλαδου 
ως την καταλληλότερη για αρχάριους.

Πριν ξεκινήσεις: Καθώς πρόκειται να προκαλέσεις μια χημική αντίδραση, 
είναι απαραίτητο να προφυλαχτείς, 
διότι μπορεί να προκαλέσεις σοβαρά εγκαύματα. 
Απομάκρυνε τα παιδιά, κάλυψε επιφάνειες και φόρεσε φόρμα,
 χοντρά γάντια από καουτσούκ και προστατευτικά γυαλιά σε όλη τη διαδικασία.
Υλικά για 6 σαπούνια
(των 100 γρ. περίπου το καθένα)
500 γρ. ελαιόλαδο ή μούργα
150 γρ. αποσταγμένο νερό
65 γρ. καυστική σόδα (τη βρίσκεις σε μαγαζιά με χρώματα)

Έχει συμβεί κι αυτό που διαβάζαμε εδώ;

Έχει συμβεί κι αυτό που διαβάζαμε εδώ
 Μία εκ των «ηρωικών νεκρών του Νοέμβρη», 
ήτο και η Ηλένια. Επρόκειτο για μια πανέμορφη κοπέλα, 
το σκίτσο της οποίας ετοποθετήθη 
ανάμεσα στα λουλούδια και τις φωτογραφίες 
των υπολοίπων ανύπαρκτων νεκρών, που «κοσμούσαν» 
κάθε επιφάνεια του κτιρίου, κατά την πρώτη επέτειο
 του «ηρωικού Νοέμβρη».

Κάτω από το σκίτσο, τοποθετήθηκε κι ένα σημείωμα
 το οποίο έλεγε τα εξής συγκινητικά: 
«Την λένε Ηλένια Ασημακοπούλου.
 Είναι το κορίτσι μου. 
Χάθηκε το βράδυ της σφαγής. 
Κανένας δεν την ξανάδε. 
Πήγα σπίτι της αλλά έχουν χαθεί και οι γονείς της. 
Όποιος ξέρει για το μαρτυρικό τέλος της 
ας με πληροφορήσει».

Η κομμουνιστική εφημερίς “Αυγή”,
 ανέλαβε εργολαβικώς την προώθηση της ιστορίας, 
υπό τον τίτλον «Τι απόγινε η Ηλένια μου; 
Η τραγωδία ενός αγοριού που ψάχνει ακόμα 
για το δολοφονημένο κορίτσι του» και τον υπότιτλο:
 «Ηλένια Ασημακοπούλου. Χτυπήθηκε στις 17 Νοέμβρη 
στη Στουρνάρα από σφαίρα. 
Τι απόγινε;». 
Η Ηλένια έγινε θρύλος και σύμβολο του… αγώνος.
 Όλοι ομιλούσαν περί αυτής και κατέθεταν στεφάνια 
στη μνήμη της. Τελικώς, απεδείχθη ότι 
ο φοιτητής Ηλιόπουλος, ο οποίος είχε 
αναρτήσει το σκίτσο, το είχε πάρει από…
............... διαφήμιση σαμπουάν. 
Η «ηρωική νεκρή» Ηλένια, απεδείχθη ότι ήταν
 φωτομοντέλο της αγγλικής εταιρίας παρασκευής
 σαμπουάν με την επωνυμία «ΜΠΡΕΚ».
Η σχετική διαφήμιση είχε δημοσιευθεί σε πολλά
 ξένα περιοδικά και στην αγγλική έκδοση 
του γνωστού «Vogue».
 Το δε όνομα του μοντέλου ήταν Νάνσυ Κρίντλαντ,
 από την Νέα Ζηλανδία, κάτοικος Λονδίνου, η οποία 
δεν είχε επισκεφθεί ποτέ την Αθήνα κι ούτε εγνώριζε
 κατά που πέφτει το… Πολυτεχνείο των Αθηνών.

Η άδοξος κατάληξις του παραμυθιού; 
Ο ευφάνταστος και απατεωνίσκος 
κομμουνιστής φοιτητής,
 κατεδικάσθη -εν κρυπτώ- σε φυλάκιση οκτώ μηνών 
(για διασπορά ψευδών ειδήσεων), στις 18/02/1975 
και η μαρξιστική προπαγάνδα έπεσε με τα μούτρα 
στους υπολοίπους «ηρωικούς νεκρούς». 
Αποφεύγοντας, όμως, να δίδει στην δημοσιότητα
 σκίτσα, φωτογραφίες και ονόματα. 
Προφανώς, σεβόμενη την ανωνυμία τους!

Δικό μας σχόλιο:
Χαζή προπαγάνδα ή προβοκάτσια; 

Αναμνηστική φωτογραφία άλλων εποχών!


ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΙΚΑ ΤΟΥ 60 Από το βιβλίο του Φ.Σπυροπουλου


Ο Πύρρος Δήμας Πρόεδρος Της Ελληνικής Ομοσπονδίας Άρσης Βαρών.

Αναδιάρθρωση στο Διοικητικό συμβούλιο
 της Ελληνικής Ομοσπονδίας Άρσης Βαρών.
Μετά το χθεσινό διοικητικό συμβούλιο αποφασίστηκε
 ότι ο νέος πρόεδρος της ομοσπονδίας θα είναι
 ο Πύρρος Δήμας και θα τον αντικαθιστά, όταν λείπει
 στο εξωτερικό ο Δημήτρης Βαλασιάδης.

Είναι η φωτογραφία τέχνη;

Πάρα πολλοί άνθρωποι με ρωτούν
-Είναι η φωτογραφία τέχνη;
-Όχι, τους απαντώ.
Η φωτογραφία δεν είναι τέχνη, είναι τεχνική.
Πότε η φωτογραφία είναι τέχνη, πρέπει να ρωτάτε.
Η φωτογραφία είναι μία τεχνική, 
όπως και τόσες άλλες που χρησιμοποιεί ο άνθρωπος, 
εκτός όλων των άλλων εφαρμογών και για να εκφραστεί.
Με το ίδιο σκεπτικό και οι ζωγράφοι όπως και οι ποιητές που χρησιμοποιούν
 κάποιο μέσο (οι ποιητές τη γραφή και οι ζωγράφοι τα χρώματα) 
με μοναδικό τρόπο, ώστε να πετύχουν όσο το δυνατόν καλύτερα την έκφρασή τους, 
θα έπρεπε να αναρωτιόνται κάθε φορά αν είναι η γραφή τέχνη ή η ζωγραφική.
Όποιος δηλαδή χρησιμοποιεί πινέλα και χρώματα, δε σημαίνει 
ότι πάντοτε κάνει και τέχνη ούτε καν ότι είναι ζωγράφος σημαίνει.
Το ίδιο και όποιος χρησιμοποιεί λέξεις και φτιάχνει στίχους είναι ποιητής;
Οι λέξεις, που όλοι χρησιμοποιούμε καθημερινά, είναι το μέσο έκφρασης της ποίησης.
Αλλά και οι ποιητές, όποτε γράφουν, είναι πάντοτε ποίηση αυτά που γράφουν;

Η μεγαλύτερη τιμή για έναν καλλιτέχνη, για παράδειγμα ζωγράφο 
ή μουσικό ή γλύπτη ή φωτογράφο, είναι να τον αποκαλέσουν ποιητή.
Τι μεγαλύτερη τιμή αλήθεια;
Ωστόσο πόσοι καλλιτέχνες ποιούν;

Κλείνω εδώ, το κείμενο αυτό, γιατί στο διαδίκτυο τα κείμενα, 
καλύτερα να είναι μικρά, αν θέλουμε να διαβάζονται.
Κάθε εργαλείο ,έχει τους δικούς του ιδιαίτερους κανόνες χρήσης 
που το κάνουν πιο αποτελεσματικό.
Η τέχνη όμως δεν έχει ούτε και πάσχει από αρτηριοσκλήρωση 
και πάντοτε προχώρησε σπάζοντας προκαταλήψεις και γκρεμίζοντας κανόνες.
Η τέχνη είναι ένα διαρκές παιχνίδι του ανθρώπου
 με αντίπαλο το θάνατο αλλά και την ίδια τη ζωή.
Πολλοί λένε ότι πρέπει το ένα ή πρέπει το άλλο.
Έτσι και για να κλείνω επιτέλους αυτό το κείμενο, πάνω απ΄ όλα,
 εκείνο που μετράει είναι το τι πιστεύεις εσύ.
Γιατί μόνο αν ακολουθήσεις τον προσωπικό σου δρόμο, προσπαθώντας πάντοτε 
να γίνεσαι όλο και πιο ειλικρινής και σαφέστερος στην έκφρασή σου,
 μόνο και μόνο τότε και αφού ανακαλύψεις τον εαυτό σου,
 ίσως να σε ανακαλύψουν και οι άλλοι.
Φυσικά δεν είναι απαραίτητο αυτό, αλλά στην ουσία,
 εκτός από σένα και το ίδιο το έργο σου έχει ανάγκη τους άλλους!
Φιλικά 
Πάν. Καρτσωνάκης
Θα θελα να ΄σουν όνειρο, δική μου φαντασία
οφθαλμαπάτης όαση κι όμορφη οπτασία.
Να 'σουν σαν άρωμα κι εγώ, μια μέρα μαγεμένος
να χω μεθύσει πρόσκαιρα  μ' αυτό ερωτευμένος.

Σε παραμύθι θάθελα πριγκίπισσα να ήσουν 
που μάγισσα μαρμάρωσε και να σε αναστήσουν
τα βασιλόπουλα θα ΄ρθούν  το δράκο να σκοτώσουν
κι όλο σου το βασίλειο αυτοί να λευτερώσουν.

Ωστόσο είσαι υπαρκτή και πως  να ξεπεράσω 
όλα τα χρόνια που ΄ζησα μαζί σου, να ξεχάσω. 
                             Πάν Καρτσωνάκης

Παρασκευή, 17 Νοεμβρίου 2017

Κόρινθος-πριν από λίγο: Τι άραγε έκανε περίπου μισή ώρα εκεί; (5 φωτογραφίες)



Με το που μπήκα να ψωνίσω στο κατάστημα
 ήταν εκεί στην άκρη του πάρκινγκ γονατιστός
 αλλά και με το που βγήκα μετά από 27 λεπτά
 ήταν πάλι εκεί.
Πλησίασα και τον ρώτησα αν είχε 
κάποιο πρόβλημα υγείας για να τηλεφωνήσω
 για βοήθεια αλλά μου κούνησε το χέρι αρνητικά.
Τώρα το τι έκανε....βάλτε την φαντασία σας μπροστά.


Κόρινθος: Παραλία "Καλάμια" για καφεδάκι....ευτυχώς που σταμάτησε η βροχή. (4 φωτογραφίες)




Έφοδος Του Ρουβίκωνα Στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Μπήκαν ανενόχλητοι μέσα στο χώρο του υπουργείου, περνώντας από την κεντρική είσοδο.

Εφοδο στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας 
πραγματοποίησαν σήμερα περίπου 20 άτομα, 
μέλη του Ρουβίκωνα, οι οποίοι έφτασαν μέσα 
στον χώρο του υπουργείου Εθνικής Αμυνας 
και την κεντρική είσοδο που οδηγεί στο γραφείου 
του υπουργού Πάνου Καμμένου, ο οποίος βρίσκεται 
στον Καναδά, και του αρχηγού ΓΕΕΘΑ
 ναυάρχου Αποστολάκη.
Οι νεαροί βγήκαν από το μετρό στη λεωφόρο Μεσογείων,
 προσέγγισαν το υπουργείο, μπήκαν από την κεντρική είσοδο ανενόχλητοι, 
παρά το γεγονός ότι υπήρχε ασφάλεια στο σημείο, πέταξαν φυλλάδια
 στα σκαλιά της εισόδου του υπουργείου 
και έφυγαν - χωρίς όχληση - όπως ακριβώς μπήκαν!

Απορία προκαλεί πώς οι νεαροί κατάφεραν να φτάσουν με τέτοια ευκολία
 μέχρι εκείνο το σημείο, σε ένα υπουργείο που θεωρείται 
από τους καλύτερα φυλασσόμενους χώρους στην Ελλάδα.

Σε ανακοίνωση του Ρουβίκωνα στο Indymedia αναφέρουν ότι επέλεξαν
 την ημέρα του Πολυτεχνείου, «μια παρέμβαση ενάντια στο κράτος, 
το βαθύ κράτος» επειδή «ο στρατός, με τη μορφή του μηχανισμού πλέον
 παρά με τη μορφή κλίκας προσώπων, συνεχίζει να διατηρεί κεντρική θέση 
στο βαθύ κράτος κι έτσι είναι ο πλέον κατάλληλος να συμβολιστούν
 πάνω του το σύνολο των ιμπεριαλιστικών και γεωπολιτικών στρατηγικών
 που το βαθύ κράτος καθορίζει σε βάθος δεκαετιών (και όχι τετραετιών)».

Και συνεχίζουν: «Δεν ειναι μόνο η τακτική εισφορά δισεκατομμυρίων
 στην πολεμική βιομηχανία των ΗΠΑ που την είδαμε να ξεκινάει 
με το καλημέρα της κυβέρνησης Σύριζα-Ανέλ
 (500 εκατομύρια για εκσυγχρονισμό αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας) 
και συνεχίζει σήμερα με την αναβάθμιση των F16 με 1,5 δις. 
Αυτή από μόνη της θα μπορούσε να θεωρηθεί ως φορολογία μιας περιφέρειας 
προς το αυτοκρατορικό κέντρο.
 Είναι άλλα σημαντικότερα. 
Είναι η επέκταση στης βάσης της Σούδας που πλέον θα γίνει το βασικό σημείο 
απογείωση επανδρωμένων και μη μαχητικών για τα στρατιωτικά πλήγματα
 των ΗΠΑ σε όλη την περιοχή. 
Η βάση από όπου θα ξεκινούν τα drones για στοχευμένες δολοφονίες
 όποιου οι ΗΠΑ χαρακτηρίσουν ως τρομοκράτη. 
Είναι η καθιέρωση πλέον κοινών στρατιωτικών ασκήσεων 
Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ και η γραφειοκρατική δόμηση 
του στρατιωτικού τους συντονισμού. 
Είναι η προοπτική του αγωγού Eastmed, που παρακάμπτει
 την ενεργειακή εξάρτηση της ΕΕ από την Ρωσία και βάζει στον άξονα και την Ιταλία. 
Είναι τα ξαφνικά νταραβέρια για πυρομαχικά στη Σ.Αραβία που γενοκτονεί 
ανενόχλητη στην Υεμένη.
 Είναι οι προετοιμασίες για αποθήκευση πυρηνικών όπλων στον Αραξο. 
Είναι η αναζωπύρωση του Κυπριακού. 
Είναι η κρίση και ο αναβρασμός στα Βαλκάνια όπου και εκεί αντανακλάται
 ο ίδιος ανταγωνισμός με αυτόν στην Μ.Ανατολή».
Δικό μας σχόλιο:
Δε νομίζω ότι αποτελεί πλέον είδηση 
οι δράσεις του ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ.
Η μόνη αφελής απορία μας είναι ότι
 για την αναβάθμιση των F16 
απαιτούνται 1,5 δις ή σχεδόν 2,4 δις;

1941 στον Ισθμό της Κορίνθου.



Θεοδωράκης: Το Πολυτεχνείο δεν ήταν «εξέγερση και πάλη λαϊκή» «Το Πολυτεχνείο δεν έριξε τη Χούντα, την κλόνισε»

Τον χαρακτηρισμό των γεγονότων του Πολυτεχνείου το 1973 ως εξέγερσης
 και λαϊκής πάλης αρνείται ο Σταύρος Θεοδωράκης. 
Συγκεκριμένα στη σελίδα του στο Facebook αναφέρει ότι
 «το Πολυτεχνείο δεν ήταν εξέγερση και πάλη λαϊκή.
 Το Πολυτεχνείο ήταν μερικές εκατοντάδες νέοι που έδωσαν 
έναν υπέροχο αλλά μοναχικό αγώνα».
Και προσθέτει: «Το Πολυτεχνείο δεν τελείωσε με χαμόγελα και νίκη. 
Τελείωσε με πόνο και βασανιστήρια στα κελιά της αστυνομίας 
και στα κρατητήρια της ΕΣΑ. 
Το Πολυτεχνείο δεν το σεβάστηκαν «διάδοχοι» και «υμνητές».
 Καπελώθηκε από κόμματα και από τους κατ' επάγγελμα επαναστάτες», επισημαίνει.

Ο κ. Θεοδωράκης θεωρεί ότι «το Πολυτεχνείο δεν ήταν μάχη για την Εξουσία.
 Οι επέτειοί του όμως είναι. Μάχες για εξουσία στα στεφάνια, στην πορεία, 
στα Εξάρχεια, στα πανεπιστήμια, στις πολιτικές καριέρες, 44 χρόνια τώρα».

Επίσης σημειώνει ότι «το Πολυτεχνείο δεν έριξε τη Χούντα, την κλόνισε. 
Η πτώση ήρθε, αφού χάθηκαν εκατοντάδες Έλληνες,
 χιλιάδες Κύπριοι και η μισή Κύπρος».

Ο επικεφαλής του Ποταμιού καταλήγει: 
«Το Πολυτεχνείο δεν είχε επώνυμους ήρωες. 
Είχε ανώνυμους, άγνωστους και κυνηγημένους. 
Πρώτα από την αστυνομία και μετά από τους καπηλευτές του.
 Το Πολυτεχνείο δεν είχε σχέδιο. 
Είχε σπίθες που ενώθηκαν και διεκδίκησαν δικαιώματα και τελικά δημοκρατία. 
Και ως εκ τούτου ήταν κάτι το ανεπανάληπτο».
Δικό μας σχόλιο:
Υποψιαζόμαστε ότι οι δηλώσεις του
 θα προκαλέσουν έντονες αντιπαραθέσεις.

Κόρινθος:Καλημέρα. Ευτυχώς που δεν είναι μπόρα.


17 Νοέμβρη 1073 (6 φωτογραφίες)

Πέμπτη, 16 Νοεμβρίου 2017

Ο λόγος που γίνεται η ανάρτηση................


Αναντολού Εφές - Παναθηναϊκός 81-82 Τελικό αποτέλεσμα!


Λουτράκι Κορινθίας: Περίπτερον της Πηγής από επιστολικόν δελτάριον εποχής.


Κόρινθος: Πάμε για καφέ στα "Καλάμια" και φυσικά να απολαύσουμε τη θέα. (4 φωτογραφίες)

Εδώ με τους φίλος μου Άρτεμις και Σωκράτη
σε φωτογραφία της προηγούμενης εβδομάδος.
Τους είχα υποσχεθεί να τις αναρτήσω όταν τις λάβω.


Πόσες ημέρες έμειναν;


Ο μεγάλος μας ποιητής "ζωντανεύει" στα Πομακοχώρια!

Νέα μετάφραση 
της Ιλιάδας και της Οδύσσειας στην πομακική
από τον Πομάκο δημοσιογράφο Σεμπαϊδήν Καραχότζα
15 Νοεμβρίου 2017. Η σημερινή μέρα είναι ιδιαίτερα σημαντική 
τόσο για τους Πομάκους όσο και για τις ομηρικές μεταφράσεις. 
Για τους Πομάκους διότι έχουν πλέον μεταφρασμένες στη μητρική τους γλώσσα 
τις εισαγωγές της Ιλιάδας και της Οδύσσειας και για τις ομηρικές μεταφράσεις 
διότι προστίθεται άλλη μία αξιόλογη μετάφραση 
στις εκατοντάδες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα.

Τα έργα του Ομήρου έχουν φωτίσει μέχρι σήμερα
 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. 
Αποτελούν μέτρο σύγκρισης για όλους τους ποιητές της γης. 
Όσοι μπορούν να κατανοούν το πρωτότυπο κείμενο είναι ιδιαίτερα τυχεροί. 
Όμως και όσοι αναπλάθουν τα αιώνια κείμενα του Ομήρου σε άλλες γλώσσες
 είναι εξίσου τυχεροί γιατί καταφέρνουν να ταξιδέψουν στο χρόνο και στο χώρο 
πηγαίνοντας τρεις χιλιάδες χρόνια πίσω, ακολουθώντας τους Αχαιούς
 στην εκστρατεία τους για την κατάληψη της Τροίας και μετά ακολουθώντας
 τον Οδυσσέα στο μακρινό ταξίδι του γυρισμού.
Η απόφαση του Σεμπαϊδήν Καραχότζα να αναμετρηθεί άλλη μια φορά
 με σημαντικά κείμενα κλασικών συγγραφέων και να τα αποδώσει 
στη μητρική του γλώσσα δείχνει το ψυχικό σθένος ενός ανθρώπου
 που πολλές φορές μέχρι σήμερα έχει δείξει ότι μπορεί να τολμά
 αλλά και να υλοποιεί αυτό που τολμά. 
Δείχνει επίσης τη δύναμη της μητρικής γλώσσας των Πομάκων,
μίας γλώσσας ζωντανής που μπορεί να αποδώσει ακόμα και τα πιο σύνθετα 
νοήματα όταν βρεθούν άξιοι στοχαστές σαν το Σεμπαϊδήν Καραχότζα 
να της δώσουν φτερά.

Ο Σεμπαϊδήν Καραχότζα, όπως και ο αδερφός του Ριτβάν Καραχότζα 
στον τομέα της λεξικογραφίας, ανήκει στην κατηγορία των πρωτοπόρων.
 Ανήκει στους ανθρώπους που βρίσκονται πάντα δέκα βήματα 
πιο μπροστά από την εποχή τους.
Οι συγκεκριμένες μεταφράσεις διακρίνονται για την πιστότητα της απόδοσης 
του πρωτότυπου κειμένου αλλά και για τη ζωντάνια τους. 
Πιστεύουμε ότι μπορούν να βοηθήσουν τους νέους Πομάκους 
να προσεγγίσουν τα αθάνατα ομηρικά έπη.

Ευχόμαστε καλή συνέχεια στις πνευματικές αναζητήσεις 
του εκλεκτού Πομάκου δημοσιογράφου. 
Είναι βέβαιο πως όσο περισσότερο καλλιεργεί
 τη μητρική του γλώσσα τόσο περισσότερο θα φωτίζεται και θα φωτίζει.
Σε ευχαριστούμε Σεμπαϊδήν.
Ν.Θ. Κόκκας

Παραθέτουμε πιο κάτω τις σημαντικές μεταφράσεις των εισαγωγών
 της Ιλιάδας και της Οδύσσειας στα πομάκικα, όπως δημοσιεύτηκαν
 στην ιστοσελίδα του Σεμπαϊδήν Καραχότζα: