Σάββατο 27 Απριλίου 2019
Παρασκευή 26 Απριλίου 2019
Εσταυρωμένος: συμβολική «αντιυλιστική» και «αντιμυστικιστική» άποψη του καλλιτέχνη Νταλί.
Ελαιογραφία σε μουσαμά
Έτος δημιουργίας: 1954
Τόπος διατήρησης: Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης,
Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.
Διαστάσεις: 194 Χ 124 εκ.
Εδώ έχουμε μια σταύρωση την οποία ο Νταλί έχει αποδώσει
με πολλά πρωτότυπα στοιχεία.
Κατ’ αρχάς έχει κρατήσει τη συνήθη στις αγιογραφίες στάση
του Χριστού στον Σταυρό και έχει απεικονίσει και τον ίδιο τον Σταυρό.
Ωστόσο, αυτό που κυριαρχεί στο έργο είναι η συμβολική «αντιυλιστική»
και «αντιμυστικιστική» άποψη του καλλιτέχνη, όπως χαρακτηριστικά
είχε γράψει γι’ αυτό το έργο ο ίδιος ο Νταλί.
Ο Χριστός και ο Σταυρός βρίσκονται στον αέρα, αιωρούνται.
Ο Χριστός δεν είναι καρφωμένος στον Σταυρό.
Ο Σταυρός αποτελείται από κύβους, ενώ τέσσερις μικροί κύβοι
που αιωρούνται μπροστά συμβολίζουν πιθανώς τα καρφιά.
Το φόντο είναι σκούρο, δραματικό και περιλαμβάνει ουρανό, τοπίο με βουνά,
αλλά και πάτωμα με πλάκες ασπρόμαυρες.
Το πάτωμα και το τοπίο συνδέονται με απροσδιόριστο τρόπο.
Σε ένα είδος εξώστη, κάτω αριστερά, στέκεται ευλαβικά μια μορφή
με αρχαιοπρεπές ένδυμα από πλούσια υφάσματα.
Θεωρείται ότι είναι η αγαπημένη σύζυγος του Νταλί, η Γκαλά, πρωταγωνίστρια
σε πολλά έργα του.
Η μορφή αυτή έχει τοποθετηθεί εκεί για λόγους συνθετικούς, καθώς ο Σταυρός
απεικονίζεται επάνω δεξιά και η μορφή κάτω αριστερά, αλλά και συμβολικούς:
κάτω είναι ο άνθρωπος (ντυμένος, σε αντίθεση με τον γυμνό Χριστό),
ευλαβικός προσκυνητής και θεατής του θείου δράματος, θυμίζοντας
τις γνωστές απεικονίσεις της σταύρωσης, όπου μαζί με τον Εσταυρωμένο
απεικονίζονται επίσης η Παναγία και ο αγαπημένος μαθητής του Ιησού Ιωάννης.
Ο φωτισμός του έργου είναι υποβλητικός,
εντείνοντας τη δραματικότητα της σκηνής.
Η σκιά των χεριών επάνω στον Σταυρό τονίζει ότι ο Χριστός εδώ
δεν είναι καρφωμένος πραγματικά, αλλά συμβολικά.
Έναν Εσταυρωμένο-Νάρκισσο παρά έναν Εσταυρωμένο θυσιασμένο.
1951
Με αφορμή ένα σχέδιο που πιθανώς να έγινε από τον Άγιο Ιωάννη του Σταυρού
(τον μυστικό ισπανό ποιητή του 16ου αιώνα), ζωγράφισε
τον διασημότερο Εσταυρωμένο του εικοστού αιώνα, στα σίγουρα
είχε στον νου του να ξεπεράσει τον Βελάσκεθ: ωστόσο ζωγράφισε περισσότερο
έναν Εσταυρωμένο-Νάρκισσο από έναν Εσταυρωμένο θυσιασμένο – ίσως γιατί έτσι
τον κατανοούσε: στο κέντρο του κόσμου, υπεριπτάμενο, δίχως να γέρνει το κεφάλι
από συντριβή παρά μονάχα για να δει την επικράτεια της δόξας του.
Πέμπτη 25 Απριλίου 2019
Ουαί υμίν γραμματείς και φαρισαίοι....
Φωτογραφία αρχείου
Νέο πρόστιμο κοινοποιήθηκε, αυτή τη φορά
από την εφορία, στην 90χρονη από τη Θεσσαλονίκη
που συνελήφθη το Μάρτιο επειδή πωλούσε τερλίκια
(μάλλινες παντόφλες) σε λαϊκή της Θεσσαλονίκης
χωρίς άδεια.
Το πρόστιμο, ύψους 2.600 ευρώ, επιβλήθηκε
στην ηλικιωμένη καθώς δεν τηρούσε βιβλία
για την επαγγελματική δραστηριότητα που είχε
πουλώντας τερλίκια στην λαϊκή αγορά.
Κατά τη σύλληψη της, της είχε επιβληθεί
πρόστιμο 200 ευρώ.
Tι ήταν τα Αδώνια των Αρχαίων Ελλήνων;
Στις παραδόσεις των λαών της ανατολικής μεσογείου, υπάρχουν τουλάχιστον 16 θεοί που βιώνουν το δράμα
του θανάτου αλλά και ταυτόχρονα την λύτρωση
της αναστάσεως.
Στον ευρύτερο Ελλαδικό χώρο εκτός
από τον Δία/Φελχανό και τον Διόνυσο/Ζαγρέα,
ο σημαντικότερος Θεός που πεθαίνει και ανασταίνεται,
είναι ο Άδωνις.
Η Αφροδίτη και ο Άδωνις. Αττική ερυθρόμορφη
λήκυθος σε σχήμα αρυβάλλου
από τον καλλιτέχνη Αίσονα, περ. 410 π.Χ.,
Μουσείο του Λούβρου.
1951, με αφορμή ένα σχέδιο που πιθανώς να έγινε από τον Άγιο Ιωάννη του Σταυρού.
1951
Με αφορμή ένα σχέδιο που πιθανώς να έγινε από τον Άγιο Ιωάννη του Σταυρού
(τον μυστικό ισπανό ποιητή του 16ου αιώνα), ζωγράφισε
τον διασημότερο Εσταυρωμένο του εικοστού αιώνα, στα σίγουρα είχε στον νου του
να ξεπεράσει τον Βελάσκεθ: ωστόσο ζωγράφισε περισσότερο
έναν Εσταυρωμένο-Νάρκισσο από έναν Εσταυρωμένο θυσιασμένο – ίσως γιατί έτσι
τον κατανοούσε: στο κέντρο του κόσμου, υπεριπτάμενο, δίχως να γέρνει το κεφάλι
από συντριβή παρά μονάχα για να δει την επικράτεια της δόξας του.
Ψυχραιμία συστήνει η Χίλαρι για την καθαίρεση του Τραμπ
Η υποψήφια των Δημοκρατικών για την προεδρία των ΗΠΑ το 2016,
η Χίλαρι Κλίντον, προειδοποίησε τα στελέχη του κόμματός της στο Κογκρέσο
να μη βιαστούν να κινήσουν διαδικασία καθαίρεσης
του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και παραπομπής του στη δικαιοσύνη
μετά τη δημοσιοποίηση της λογοκριμένης έκθεσης του ομοσπονδιακού
ειδικού εισαγγελέα Ρόμπερτ Μάλερ, καρπό της έρευνας την οποία διενήργησε
για τη φερόμενη απόπειρα της Ρωσίας να επηρεάσει
το αποτέλεσμα της εκλογικής αναμέτρησης.
Σε άρθρο γνώμης που υπογράφει και δημοσιεύεται στην εφημερίδα
The Washington Post, η Κλίντον εισηγείται να χαραχθεί κοινή στρατηγική
από μέρους των Δημοκρατικών και των Ρεπουμπλικάνων.
Ο διάλογος για το πώς πρέπει να αντιδράσουν οι ΗΠΑ
στη «σαρωτική και συστηματική» επίθεση που προσάπτει στη Ρωσία
έχει «υποβαθμιστεί», λέει, σε «ένα ψευτοδίλημμα:
άμεση καθαίρεση [του Τραμπ] ή τίποτα».
Η πρώην υπουργός Εξωτερικών προσθέτει ότι η ιστορία προσφέρει
«τον καλύτερο τρόπο να σκεφτόμαστε για τις επιλογές που έχουμε μπροστά μας»,
αναφερόμενη στη διαδικασία και στα πρόσωπα που είχαν επιλεγεί
την εποχή του σκανδάλου Γουότεργκεϊτ.
Η Κλίντον επισημαίνει στο άρθρο πως η έκθεση Μάλερ άφησε πολλά
ερωτήματα αναπάντητα, εν μέρει εξαιτίας των «περικοπών»
και της «συσκότισης» από μέρους του αμερικανού υπουργού Δικαιοσύνης
Ουίλιαμ Μπαρ. Ωστόσο, τη χαρακτηρίζει οδικό χάρτη που μπορεί να αξιοποιηθεί
για να κριθεί εάν ο Τραμπ πρέπει να καθαιρεθεί και να παραπεμφθεί
στη δικαιοσύνη ή όχι.
Η άλλοτε πρώτη κυρία προτρέπει το Κογκρέσο να υπηρετήσει τη χώρα
επιδεικνύοντας «πατριωτισμό» αντί να αναλωθεί στην εξυπηρέτηση
«κομματικών σκοπιμοτήτων» και προσθέτει απευθυνόμενη
στους Δημοκρατικούς πως, είτε τους αρέσει είτε όχι, οι Ρεπουμπλικάνοι
μοιράζονται μαζί τους την ευθύνη για την υπεράσπιση της χώρας και
για να καλύψουν τα κενά που άφησε η έκθεση του ειδικού εισαγγελέα Μάλερ.
«Τα εθνικά μας συμφέροντα θα υπηρετηθούν καλύτερα εάν παραμερίσετε
τις κομματικές και πολιτικές σκοπιμότητες και φανείτε αποφασιστικοί,
δίκαιοι και ατρόμητοι», νουθετεί η Χίλαρι Κλίντον,
αξιώνοντας το Κογκρέσο να διεξαγάγει ουσιώδεις ακροάσεις.
Η Κλίντον διατείνεται ακόμη στο άρθρο πως «γνωρίζει από πρώτο χέρι»,
από την εποχή που ήταν επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας
και κάθισε απέναντι στον Βλαντίμιρ Πούτιν, τον πρόεδρο της Ρωσίας,
ότι «θέλει να αποδυναμώσει τη χώρα μας».
Η δημοσιοποίηση της έκθεσης είναι προσωπικό ζήτημα γι' αυτήν,
συμπληρώνει, λόγω της εμπειρίας της με τον Πούτιν και διότι η ίδια
αποτελούσε «τον στόχο» της «ρωσικής συνωμοσίας», κατ' αυτήν.
Τετάρτη 24 Απριλίου 2019
Αυτόν, τον καθηγητή Κωνσταντίνο Μπλάνο, ελάχιστοι στον Δήμο Κορινθίων δεν τον γνωρίζουμε.
Γνωστός για την αυτοδιοικητική του πορεία στο Δήμο Κορινθίων
ο Καθηγητής Κωνσταντίνος Μπλάνος αποφάσισε εκ νέου να ασχοληθεί
με τα κοινά και να είναι υποψήφιος στο πλευρό του Βασίλη Νανόπουλου
και της «Συμμαχίας Πολιτών» στις προσεχείς εκλογές!
Έχει διατελέσει για 12 χρόνια Δημοτικός Σύμβουλος Κορινθίων,
Αντιδήμαρχος Διοικητικών για ένα χρόνο, Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ για 2 χρόνια,
μέλος της Αναπτυξιακής του Δήμου.
Απόφοιτος του Ε.Κ. Πανεπιστημίου Αθηνών (Νομική Σχολή – Οικονομικό τμήμα),
με μεταπτυχιακές σπουδές στα παιδαγωγικά στην σχολή ΠΑΤΕΣ Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε,
διδάσκει σήμερα ως καθηγητής στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
του νομού Κορινθίας.
Είναι πατέρας 2 παιδιών.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(
Atom
)