Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014
Τι δείχνει νέα δημοσκόπηση εν όψει της εκλογής Προέδρου Δημοκρατίας.
Νέα δεδομένα για το πολιτικό σκηνικό δημιουργούν
οι εξελίξεις για την εκλογή του Προέδρου
της Δημοκρατίας, σύμφωνα με δημοσκόπηση
της Κάπα Research για το Βήμα της Κυριακής.
Είναι χαρακτηριστικό ότι για πρώτη φορά εδώ
και αρκετούς μήνες η ψαλίδα
μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ κλείνει.
Συγκεκριμένα η διαφορά μεταξύ των δύο κομμάτων
ανέρχεται σε 2,8% έναντι 3,6%
που ήταν τον προηγούμενο μήνα.
Αναλυτικά, στην πρόθεση ψήφου εάν διεξάγονταν
εκλογές την επόμενη Κυριακή, ο ΣΥΡΙΖΑ
συγκεντρώνει ποσοστό 25,5%, η ΝΔ 22,7%
και ακολουθούν: ΠΑΣΟΚ 6,7%, Ποτάμι 6%,
Χρυσή Αυγή 5,9% και ΚΚΕ 5,8%.
Όλα τα άλλα κόμματα βρίσκονται σχεδόν
στο ίδιο σημείο, με εξαίρεση τη ΔΗΜΑΡ
που δεν υπάρχει πλέον στον πολιτικό χάρτη.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακά είναι και τα ευρήματα
αναφορικά με την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας
και το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 57,8% ζητεί εκλογή
Προέδρου της Δημοκρατίας από την παρούσα Βουλή,
ενώ να ψηφιστεί Πρόεδρος από νέα Βουλή
μετά από πρόωρες εκλογές ζητεί
το 36,5% των ερωτηθέντων.
Τέλος, στην ερώτηση εάν έχει αποφευχθεί
ο κίνδυνος εξόδου της χώρας από το ευρώ,
το 59,1% απαντά «όχι» και το 33,6% απαντά «ναι».
Αυτό κι αν είναι θαύμα! Ο ανάπηρος που ξαναβρήκε τα πόδια του....
Θαύμα, θαύμα! Ο ανάπηρος ζητιάνος
που ξαναβρήκε τα πόδια του....
Στη πόλη Wenling στην Κίνα εθεάθη
ο ζητιάνος των φωτογραφιών
που ακολουθούν, να σέρνεται
στους δρόμους της πόλης ζητώντας
τον οβολό των συνανθρώπων του
μιας και η αναπηρία του
δεν του επιτρέπει να εργαστεί.
Όλα αυτά μέχρι να έρθει η ώρα να...
............σχολάσει.
Εν ώρα εργασίας:
Αφότου... σχόλασε:
Είστε βέβαιοι πως ξέρετε την οικονομική αξία της χώρας μας;
1. Είμαστε μια χώρα που ελέγχει μια χερσαία
και θαλάσσια έκταση όση είναι η Γερμανία
και η…Αυστρία μαζί (450.000 τετρ. χιλιόμετρα),
αφού εκτεινόμαστε από την Αδριατική ως τις ακτές
του Λιβάνου (περιλαμβανομένης της Κύπρου μας)
και από το τριεθνές στον…Έβρο ως ανοιχτά της Λιβύης.
Θέλεις 2 ώρες ταξίδι, με το αεροπλάνο, για να πας
από το πιο δυτικό (Κέρκυρα) στο πιο ανατολικό άκρο
του Ελλαδικού χώρου (Λάρνακα).
Σαν να πετάς δηλαδή από τις Βρυξέλλες
προς τη Μασσαλία.
2. Στον κόσμο ζουν συνολικά 17.000.000 Ελλαδίτες,
Κύπριοι, Βορειοηπειρώτες, Κωνσταντινουπολίτες,
Ίμβριοι, Τενέδιοι κλπ.
3. Είμαστε δεύτεροι, στον κόσμο, σε καταθέσεις
στην Ελβετία.
4. Δεχόμαστε τουλάχιστον 16.000.000* τουρίστες
τον χρόνο και διαθέτουμε μια σημαντική
τουριστική βιομηχανία.
*Δικό μας σχόλιο:
Αυτό το νούμερο έχει ήδη ξεπεραστει.
5. Έχουμε τρία πολύ μεγάλα ναυπηγεία
που κατασκευάζουν κάθε είδος πλοίου.
6. Έχουμε βιομηχανίες αμαξωμάτων
που κατασκευάζουν βαρέα φορτηγά, λεωφορεία,
τρόλεϊ, βαγόνια τραίνων, επικαθήμενα,
μπετονιέρες, βυτία κλπ.
7. Διαθέτουμε 2.400 υπερδεξαμενόπλοια και μεγάλα
φορτηγά πλοία είμαστε έτσι πρώτοι στον κόσμο
στην εμπορική ναυτιλία, ενώ άλλα 1.500 τεράστια
τάνκερ και φορτηγά έχουν οι Κύπριοι
πλοιοκτήτες -5οι στον κόσμο.
8. Είμαστε 2οι παγκοσμίως στο πρόβειο γάλα,
3οι στις ελιές, 3οι παγκοσμίως στον κρόκο,
στα ακτινίδια, στα ροδάκινα.
9. Είμαστε 1οι στον κόσμο σε νικέλιο,
1οι σε λευκόλιθο, 1οι στον κόσμο σε υδρομαγνησίτη,
1οι στον κόσμο σε περλίτη, (1.600.000 τόννοι),
2οι παγκοσμίως σε μπετονίτη (1.500.000 τόννοι),
1οι στην ΕΕ σε βωξίτη (2.174.000 τόννοι),
1οι και σε χρωμίτη, 1οι και σε ψευδάργυρο,
1οι και σε αλουμίνα.
10. Έχουμε την 2η καλύτερη Πολεμική Αεροπορία
στο ΝΑΤΟ (μετά τις ΗΠΑ, ενώ οι Τούρκοι
είναι προτελευταίοι), ενώ έχουμε και το 2ο καλύτερο
Πολεμικό Ναυτικό στο ΝΑΤΟ, με την Τουρκία
να είναι Τ11. Έχουμε νοτίως της Κρήτης
175 δισεκατομμύρια βαρέλια πετρέλαιο,
το 3ο μεγαλύτερο κοίτασμα παγκοσμίως.
Εντωμεταξύ ο χρυσός που υπάρχει στην Θράκη μας
αξίζει 38 δις ευρώ. Έχουμε εκεί, στην Μακεδονία
και την Θράκη , τα 3 μεγαλύτερα κοιτάσματα χρυσού
της Ευρώπης. Η αξία του πετρελαίου και του αερίου μας
είναι (κρατηθείτε)
10 ΤΡΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΔΟΛΛΑΡΙΑ!
όπως αναφέρει το Γεωλογικό Ινστιτούτο των ΗΠΑ,
το ΥΣΓΣ.
press-news.gr
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος.....
Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη,
να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος,
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
τον θυμωμένο Ποσειδώνα μη φοβάσαι,
τέτοια στον δρόμο σου ποτέ σου δεν θα βρείς,
αν μέν' η σκέψις σου υψηλή, αν εκλεκτή
συγκίνησις το πνεύμα και το σώμα σου αγγίζει.
Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις,
αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου,
αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος.
Πολλά τα καλοκαιρινά πρωϊά να είναι
που με τι ευχαρίστησι, με τι χαρά
θα μπαίνεις σε λιμένας πρωτοειδωμένους·
να σταματήσεις σ' εμπορεία Φοινικικά,
και τες καλές πραγμάτειες ν' αποκτήσεις,
σεντέφια και κοράλλια, κεχριμπάρια κ' έβενους,
και ηδονικά μυρωδικά κάθε λογής,
όσο μπορείς πιο άφθονα ηδονικά μυρωδικά·
σε πόλεις Αιγυπτιακές πολλές να πας,
να μάθεις και να μάθεις απ' τους σπουδασμένους.
Πάντα στον νου σου νάχεις την Ιθάκη.
Το φθάσιμον εκεί είν' ο προορισμός σου.
Αλλά μη βιάζεις το ταξίδι διόλου.
Καλλίτερα χρόνια πολλά να διαρκέσει·
και γέρος πια ν' αράξεις στο νησί,
πλούσιος με όσα κέρδισες στον δρόμο,
μη προσδοκώντας πλούτη να σε δώσει η Ιθάκη.
Η Ιθάκη σ' έδωσε το ωραίο ταξίδι.
Χωρίς αυτήν δεν θάβγαινες στον δρόμο.
Αλλο δεν έχει να σε δώσει πια.
Κι αν πτωχική την βρεις, η Ιθάκη δεν σε γέλασε.
Ετσι σοφός που έγινες, με τόση πείρα,
ήδη θα το κατάλαβες η Ιθάκες τι σημαίνουν.
Κωνσταντίνος Π. Καβάφης (1911)
Ithaca
When you set out on your journey to Ithaca,
pray that the road is long,
full of adventure, full of knowledge.
The Lestrygonians and the Cyclops,
the angry Poseidon -- do not fear them:
You will never find such as these on your path,
if your thoughts remain lofty, if a fine
emotion touches your spirit and your body.
The Lestrygonians and the Cyclops,
the fierce Poseidon you will never encounter,
if you do not carry them within your soul,
if your soul does not set them up before you.
Pray that the road is long.
That the summer mornings are many, when,
with such pleasure, with such joy
you will enter ports seen for the first time;
stop at Phoenician markets,
and purchase fine merchandise,
mother-of-pearl and coral, amber and ebony,
and sensual perfumes of all kinds,
as many sensual perfumes as you can;
visit many Egyptian cities,
to learn and learn from scholars.
Always keep Ithaca in your mind.
To arrive there is your ultimate goal.
But do not hurry the voyage at all.
It is better to let it last for many years;
and to anchor at the island when you are old,
rich with all you have gained on the way,
not expecting that Ithaca will offer you riches.
Ithaca has given you the beautiful voyage.
Without her you would have never set out on the road.
She has nothing more to give you.
And if you find her poor, Ithaca has not deceived you.
Wise as you have become, with so much experience,
you must already have understood what Ithacas mean.
Konstantinos P. Kavafis (1911)
Labels:
Αλεξανδρινός
,
ανδριάνδας
,
Έλληνες
,
Καβάφης
,
Κωνσταντίνος
,
λογοτέχνες
,
λογοτεχνία
,
μεγάλος
,
ποίηση
,
Ποιητές
Τι γνωρίζετε για την εταίρα Λαϊδα που ζούσε στην αρχαία Κόρινθο;
Έζησε την περίοδο του Πελοποννησιακού Πολέμου,
από το 431 π.Χ. μέχρι το 404 π.X. Λεγόταν ότι είχε
όμορφες ξανθές μπούκλες, λεπτό και καλλίγραμμο
σώμα, με δύο στήθη «σαν κυδώνια».
Ήταν τόσο περιζήτητη, που τολμούσε να ζητάει
υπέρογκα ποσά από τους πελάτες της.
Ο φιλόσοφος Σωτίων υποστήριζε, ότι
η παροιμιώδης έκφραση
«οὐ παντὸς ἀνδρὸς ἐς Κόρινθον ἔσθ’ ὁ πλοῦς»,
δηλαδή «δεν είναι για όλους τους άνδρες
η Κόρινθος», αναφερόταν στις «τσουχτερές»
τιμές της εταίρας Λαΐδας,
που δεν μπορούσαν να πληρώσουν όλοι.
Ο μεγάλος Αθηναίος ρήτορας Δημοσθένης, ήταν ένας
απ’ τους επίδοξους εραστές της Λαΐδας.
Όταν, όμως, άκουσε το ποσό που θα έπρεπε
να καταθέσει, για να απολαύσει μία νύχτα μαζί της,
άλλαξε γνώμη και της απάντησε
«οὐκ ὠνοῦμαι μυρίων δραχμῶν μεταμέλειαν»,
δηλαδή «δεν αγοράζω
με δέκα χιλιάδες δραχμές κάτι
που αργότερα θα μετανιώσω».
Δέκα χιλιάδες δραχμές αντιστοιχούσαν
σε περίπου 2.000 ευρώ, αν οι υπολογισμοί
των ειδικών είναι σωστοί.
Λόγω της ακρίβειας και της απληστίας της,
συνήθιζαν να την αποκαλούν «Αξίνη».
Φημιζόταν, όχι μόνο για την ομορφιά
και τον αισθησιασμό της, αλλά και για τη μόρφωση
και την καλαισθησία της.
Πολλοί έλεγαν, ότι μπορεί η Αθήνα να είχε
για στολίδι τον Παρθενώνα, αλλά στην Κόρινθο
μπορούσε κανείς να δει το ανάκτορο
και τους κήπους της εταίρας Λαΐδας,
που ήταν αξεπέραστου κάλλους.
«Στο σκοτάδι, όλες οι γυναίκες.....
σαν τη Λαΐδα είναι»
σαν τη Λαΐδα είναι»
Η Λαϊς είχε ενοχληθεί από την αδιαφορία
του κυνικού φιλόσοφου Διογένη.
Αν και ανάμεσα στους θαυμαστές της
συγκαταλέγονταν μερικά απ’ τα μεγαλύτερα
ονόματα της φιλοσοφίας και των τεχνών,
ο Διογένης έμενε τελείως ανεπηρέαστος.
Τότε, η εταίρα αποφάσισε να τoν τιμωρήσει.
Τον πλησίασε και του πρόσφερε να περάσει
μία νύχτα μαζί της, χωρίς χρέωση
αλλά με τον όρο η ερωτική συνάντηση
να γίνει στο απόλυτο σκοτάδι.
Ο Διογένης συμφώνησε και πήγε να τη βρει
σε ένα σκοτεινό δωμάτιο.
Η Λαΐς, όμως, δεν βρισκόταν στο δωμάτιο.
Τη θέση της είχε πάρει μία κακάσχημη
και ηλικιωμένη υπηρέτριά της.
Ο Διογένης δεν κατάλαβε τίποτα και πέρασε
τη νύχτα με την άγνωστη γυναίκα.
Την επόμενη μέρα, η Λαΐς τον ενημέρωσε
για το περιστατικό και τον έκανε «βούκινο»
σε όλη την Κόρινθο.
Η αντίδραση του Διογένη, έβαλε στη θέση της
την «άταχτη» εταίρα: «Λύχνου σβεσθέντος,
πάσα γυνή Λαϊς», δηλαδή «Στο σκοτάδι,
όλες οι γυναίκες σαν τη Λαΐδα είναι».
Η εταίρα εντυπωσιάστηκε απ’ το πνεύμα
του φιλοσόφου και του προσέφερε μία πραγματική
νύχτα μαζί της, χωρίς να ζητήσει χρήματα.
Άλλωστε, ο Διογένης δεν είχε να της δώσει αυτό
που ο ίδιος περιφρονούσε, δηλαδή τάλαντα.*
Δικό μας σχόλιο:
Θεωρούμε μάλλον απίθανο
να έχει συμβεί αυτό το περιστατικό
αν λάβουμε στα υπ όψιν την όλη κοσμοθεωρία
του μέγιστου των Κυνικών φιλοσόφου.
Εκείνη την περίοδο, ο πιο «τακτικός» πελάτης της,
ήταν ο φιλόσοφος Αρίστιππος, τον οποίον
κορόιδευαν οι Κορίνθιοι, επειδή ξόδευε
τεράστια ποσά στην κλίνη της.
Όταν μαθεύτηκε ότι η Λαΐς προσέφερε δωρεάν
το κορμί της στο Διογένη, όλοι στράφηκαν
στον Αρίστιππο και ανέμεναν μία έντονη αντίδραση
απ’ τον αδικημένο εραστή.
Έμειναν ανικανοποίητοι, γιατί ο Αρίστιππος,
με εξίσου φιλοσοφική διάθεση, απάντησε
πολύ ήρεμα: «Την πληρώνω για να ευχαριστεί εμένα,
όχι για να μην ευχαριστεί άλλους.»
Ο Αρίστιππος ήταν ο ιδρυτής της ηδονιστικής
σχολής και ένας απ’ τους μεγαλύτερους
θαυμαστές της Λαΐδας.
Ζούσαν μαζί για μία περίοδο και την υπερασπίστηκε
σθεναρά, όταν κάποιος τον ρώτησε αν ντρέπεται
που ζει με μία πόρνη.
Ο Αρίστιππος είπε: «Σου φαίνεται περίεργο να ζεις
σε ένα σπίτι, που πριν από εσένα, ζούσαν άλλοι;
Ή δεν ταξιδεύεις με πλοίο, που ταξίδεψαν κι άλλοι;
Φυσικά και όχι. Με τον ίδιο τρόπο, δεν είναι ντροπή
να είσαι με μία γυναίκα, που έχει σχέσεις και με άλλους».
Για τον Αρίστιππο αναφέρει ο Αθήναιος
ότι η Λαΐδα -παρ' όλους τους κομπασμούς
του φιλοσόφου - ζούσε εις βάρος του μέσα
σε μεγάλη χλιδή και πλούτο και ότι
η συμπεριφορά της απέναντι του
ήταν βάναυση και χυδαία.
Για τον περιώνυμο ζωγράφο Απελλή,
για τον Ευριπίδη τον μεγάλο τραγικό ποιητή,
για το Δημοσθένη το ρήτορα, για τον Υπερείδη
τον επίσης ρήτορα (395-322 π.Χ.),
τον γλύπτη Μύρωνα (ε' αιώνας π.Χ.),
τον φιλόσοφο Ξενοκράτη (396-314 π.χ.)
και άλλους, κυκλοφορούσαν επίσης
διάφορες ιστορίες και ανέκδοτα,
πολύ αλμυρά πολλές φορές,
και άλλους, κυκλοφορούσαν επίσης
διάφορες ιστορίες και ανέκδοτα,
πολύ αλμυρά πολλές φορές,
σχετικά με τη φιλία και τις σχέσεις τους
με τη διαβόητη εταίρα.
Άδοξο τέλος ή αγαπημένη σύζυγος;
Ο κωμικός ποιητής Επικράτης παρομοίασε
τη Λαΐδα με έναν αετό, που κατασπαράσσει τα πάντα
όταν είναι νέος και γερός, ενώ όταν γερνά, δεν μπορεί
ούτε καν να τραφεί μόνος του.
Ήθελε με αυτό το δεικτικό σχόλιο, να καυτηριάσει
τη ζωή της μεγάλης εταίρας, η οποία όταν μεγάλωσε,
έγινε μία φτωχή μαστροπός.
Ο θάνατός της προήλθε είτε από πνιγμό, όταν
ένα κουκούτσι ελιάς κόλλησε στον λαιμό της,
είτε από ανακοπή καρδιάς, κατά τη διάρκεια
της σεξουαλικής πράξης.
Ως προς το τέλος της, επικρατεί σύγχυση
και πολλά σενάρια.
Από τις πληροφορίες που μεταδίδουν οι αρχαίοι
Έλληνες συγγραφείς, και κυρίως ο Παυσανίας
και ο Αθήναιος, φαίνεται πως υπήρχαν
δυο εταίρες, πολυθρύλητες και οι δύο
για την καλλονή τους, με το όνομα αυτό.
Έτσι πρέπει να εξηγηθεί το γεγονός ότι υπήρχαν
δυο τάφοι αφιερωμένοι στη Λαΐδα,
ο ένας στην Κόρινθο και ο άλλος στη Θεσσαλία,
όπως τουλάχιστον αναφέρουν οι αρχαίοι συγγραφείς.
Σ' αυτό άλλωστε το συμπέρασμα καταλήγουν
και οι νεότεροι αναδιφητές και συστηματικοί
ερευνητές του αρχαίου ελληνικού κόσμου.
Έτσι η μια Λαΐδα, που για να τη διακρίνουμε
από την άλλη την ονομάζουν «Αρχαία», έζησε
κατά την περίοδο του Πελοποννησιακού πολέμου
και ήταν γηγενής Κορινθία, ενώ η άλλη καταγόταν
από τα Ύκκαρα της Σικελίας απ' όπου την έφερε
στην Αθήνα αιχμάλωτη ο στρατηγός Νικίας.
Κατόπιν την πούλησαν στην Κόρινθο κι εκεί
αφιερώθηκε στην Πάνδημη Αφροδίτη.
Για την τελευταία, περίφημη κι αυτή
για την ομορφιά της, έλεγαν ότι στο τέλος
της ζωής της κατέφυγε στη Θεσσαλία,
ακολουθώντας τον εραστή της, τον Ιππόστρατο
ή σύμφωνα με άλλη παράδοση κάποιο Θεσσαλό,
ονόματι Παυσανία.
Εκεί στη Θεσσαλία σκοτώθηκε μέσα στο ιερό
της Αφροδίτης από γυναίκες Θεσσαλές,
κινημένες από φθόνο και ζηλοτυπία, και θάφτηκε
κοντά στον Πηνειό.
Επάνω στην πλάκα του τάφου της τοποθέτησαν
λίθινη υδρία και χάραξαν το ακόλουθο επίγραμμα
ανωνύμου επιγραμματοποιού (Αθήναιος XIII, 589).
Της δε ποθ' ή μεγάλαυχος ανίκητος τε
πρός αλκήν 'Ελλάς έδουλώθη κάλλει
ίσοθέου Λαΐδος· ην έτέκνωσεν
"Έρως, θρέψεν δέ Κόρινθος, κείται δ'έν
κλεινοίς Θετταλικής πεδίοις.
Η αδούλωτη, η περήφανη, η ανίκητη Ελλάδα,
στο κάλλος το ισόθεο της Λαΐδας εδουλώθη
Την γέννησεν ο "Ερωτας, στην Κόρινθο άνετράφη,
και τώρα εδώ στη φημιστή τη Θεσσαλία κείται.
Ιδού τώρα σε μετάφραση και το σχετικό χωρίο
του Παυσανία (2,4-5) που μιλεί για τη Λαΐδα
ή μάλλον για τις Λαΐδες:
«Πριν από την είσοδο της πόλεως υπάρχει
ένα άλσος από κυπαρίσσια, που ονομάζεται Κράνειον.
Εδώ είναι το τέμενος του Βελλεροφόντη και ο Ναός
της Μελαινίδος Αφροδίτης και ο τάφος της Λαΐδας,
πάνω στον οποίο είναι λίθινη λέαινα που κρατάει
στα μπροστινά της πόδια ένα κριάρι - υπάρχει
και άλλο μνήμα στη Θεσσαλία που λένε ότι κι αυτό
ανήκει στη Λαΐδα - έφθασε δε στη Θεσσαλία
ακολουθώντας κάποιον Ιππόστρατο, που είχε ερωτευθεί.
Λένε μάλιστα ότι αυτή ήταν γεννημένη
στα Ύκκαρα της Σικελίας απ' όπου την απήγαγαν,
ενώ ήταν ακόμη παιδί, ο Νικίας και οι Αθηναίοι,
ότι πουλήθηκε αργότερα στην Κόρινθο,
ότι υπερτερούσε στην ομορφιά όλες τις άλλες
εταίρες και ότι θαυμάστηκε τόσο πολύ
από τους Κορινθίους ώστε
να τη διεκδικούν για δική τους».
Η Λαΐδα ήταν, όπως είπαμε, περιώνυμη
για την ομορφιά της και για την καλλιέργειά της
σ' ολόκληρη την Ελλάδα.
Σ' αυτήν η Κόρινθος χρωστούσε,
κατά ένα ποσοστό τουλάχιστον,
τον πλούτο και τη φήμη της.
κατά ένα ποσοστό τουλάχιστον,
τον πλούτο και τη φήμη της.
Γι' αυτό και οι Κορίνθιοι την τιμούσαν
και έκοψαν μάλιστα και νομίσματα
με ανάγλυφη τη μορφή της.
Το όνομά της,
πλάι στα ονόματα της Φρύνης
πλάι στα ονόματα της Φρύνης
και της Ασπασίας, έγινε θρύλος
και στους κατοπινούς αιώνες.
Όπως και να έχει το τέλος της, το βέβαιο είναι,
ότι κατά τη διάρκεια της ζωής της υπήρξε
σπουδαία και αξεπέραστη, ασκώντας
ένα επάγγελμα που οι αρχαίο Έλληνες σέβονταν.
Αρκεί να μπορούσαν να πληρώσουν το τίμημα.
Και η Λαϊς είχε το υψηλότερο.
Β. Λαζανάς
Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014
«Βούλιαξε» στις λάσπες ο ναός της Αρτέμιδας, στην Βραυρώνα.
Δείτε φωτογραφίες
Στην Αττική το τελευταίο 24ωρο
έπεσε το 1/7 του νερού που πέφτει
σε έναν ολόκληρο χρόνο!
Σε λίμνη μετατράπηκε ο αρχαιολογικός χώρος
της Βραυρώνας στην Ανατολική Αττική μετά από
τις καταρρακτώδεις βροχές που έπληξαν την Αττική
τα τελευταία 24ωρα.
Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες οι λάσπες
και τα νερά κάλυψαν μέχρι τη μέση τους κίονες
του ναού της Αρτέμιδας
μετατρέποντας το χώρο σε… πισίνα!
Ενδεικτικό της ποσότητας του νερού που έπεσε
το τελευταίο 24ωρο στην Ατική είναι το γεγονός ότι
με βάση τα στοιχεία από τους μετεωρολογικούς
σταθμούς έπεσε το 1/7 του νερού που πέφτει
σε ένα ολόκληρο χρόνο.
Σύμφωνα με το meteo.gr μέσα στις 10 πρώτες ώρες
της Παρασκευής, τέσσερεις σταθμοί
του Εθνικού Αστεροσκοπείου στην Εύβοια
(Ζάρακες, Σέττα, Στενή και Στύρα) κατέγραψαν
ο καθένας περισσότερα από 80 χιλιοστά βροχής
που σημαίνει ότι σε ένα στρέμμα έπεσαν 80 τόνοι νερού.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(
Atom
)