Όλα τα άρθρα δεν είναι απαραίτητο
να εκφράζουν πάντοτε και την δική μας άποψη
αλλά τα δημοσιοποιούμε για να γίνουν
αφορμή για διάλογο.
Αυτό τουλάχιστον επιθυμούμε,
Έναν γόνιμο διάλογο, με επιχειρήματα όμως.
Ας κάνουμε το τεστ.
Θα σου διηγηθώ μερικές ιστορίες.
Βγαλμένες από τη ζωή, που λένε,
την ελληνική και την ευρωπαϊκή.
Κάθε ιστορία θα καταλήγει σε ένα ερώτημα.
Θα πρέπει να απαντήσεις "ναι" ή "όχι".
Θα μετρήσουμε τα "ναι" και τα "όχι",
και το αποτέλεσμα θα σε κατατάξει
στο πολιτικό φάσμα, σύμφωνα
με την κλίμακα που έχουν επινοήσει τα ΜΜΕ.
Ιστορία πρώτη.
Στις 7 Ιουνίου συνελήφθη στη Θεσσαλονίκη
επ’ αυτοφώρω, ένας 25χρονος που προσπάθησε, εν μέσω καύσωνα,
να βάλει φωτιά στο Σέιχ-Σου.
Ευτυχώς, έκαψε μόνο μισό στρέμμα, πριν τη σβήσει η Πυροσβεστική.
Η εισαγγελέας τού άσκησε δίωξη για εμπρησμό δάσους, σε βαθμό
κακουργήματος, αλλά τον άφησε ελεύθερο!
Η λογική λέει ότι δύο τινά ισχύουν.
Ή έχει σώας τας φρένας, άρα θέλησε σκόπιμα να μας κάψει
(το κίνητρο ας ελπίσουμε ότι θα το βρει το δικαστήριο)
ή είναι ψυχοπαθής.
Και στη μία και στην άλλη περίπτωση είναι επικίνδυνος.
Πρέπει να βρίσκεται ή στη φυλακή ή στο ψυχιατρείο.
Όχι όμως να κυκλοφορεί ελεύθερος!
Συμφωνείς; Αν, ναι, είσαι ανάλγητος ακροδεξιός διότι
τα ανθρωπιστικά, προοδευτικά, αριστερά ρεπορτάζ τονίζουν
ότι ο εμπρηστής βρίσκεται σε πρόγραμμα απεξάρτησης
από τα ναρκωτικά και πρέπει να του φερθούμε με στοργή και προδέρμ.
Αν το κόστος του προδέρμ είναι καμένα δέντρα, σπίτια ή άνθρωποι,
τι να κάνουμε, αυτό είναι το τίμημα της Δημοκρατίας.
Αν αναρωτιέσαι πώς γίνεται κάποιος να είναι ανθρωπιστής
με τους παραβατικούς και ανάλγητος με τους νομοταγείς,
είναι φως φανάρι, ανήκεις στην… άκρα ακροδεξιά.
Ιστορία δεύτερη,
αυτή με τον δολοφόνο της 11χρονης στην Ηλεία.
Την ξέρεις, δεν θα την επαναλάβω. Θα εστιάσω όμως σ΄ αυτά
που είπε η γυναίκα του (το δεύτερο θύμα αυτής της υπόθεσης),
αλλά και οι γονείς της 11χρονης, όταν τους ρώτησαν
γιατί δεν "πρόσεχαν" περισσότερο τον δράστη, αφού είχε
καταδικαστεί στο παρελθόν για βιασμό ανήλικης:
"Δεν πιστέψαμε ότι το έκανε, ήμασταν σίγουροι ότι είναι αθώος".
Όμως, την ίδια στιγμή, μέμφονται την Πολιτεία
γιατί τότε δεν τον φυλάκισε!
"Αν τον είχαν κλείσει στη φυλακή, το παιδί μας θα ζούσε".
Τι συμβαίνει κάθε φορά που οι δικαστές αποφασίζουν
για το αν θα κλειστεί ένας Ρομά στη φυλακή;
Μαζεύεται όλη η φυλή στο δικαστήριο και ολοφύρεται, καταριέται
και απειλεί τους δικαστές "που τιμωρούν έναν αθώο".
Δεν ξέρω πόσο αυτές οι απειλές επηρεάζουν την κρίση των δικαστών,
αλλά δεν παίρνω όρκο ότι δεν τις επηρεάζουν.
Αυτό το, ενδημικό πλέον, φαινόμενο της φυλετικής υποστήριξης
μέσω απειλών, όταν δικάζεται
(και βιαιοπραγιών, όταν νοσηλεύεται) Ρομά, δεν θα έπρεπε
να αντιμετωπίζεται ως αυτό που είναι, δηλαδή
ένα ακόμα ποινικό αδίκημα; Είδαμε, επίσης, ότι έμπλεοι
από αγανάκτηση, κάποιοι άλλοι Ρομά, έκαψαν το παράπηγμα
που στέγαζε την οικογένεια της μάνας. Γιατί;
Ευθύνονται 4 ανήλικα και μια έγκυος για το έγκλημα του πατέρα;
Πού θα μείνουν τώρα; Πώς θα ζήσουν; Συνελήφθη κάποιος
από τους εμπρηστές; Θα μου πεις, από πού να αρχίσεις
και πού να τελειώσεις με τα αδικήματα των Ρομά.
Θα απαντούσα, από εκεί που αρχίζεις και εκεί που τελειώνεις
με τα αδικήματα όλων των υπολοίπων πολιτών.
Μόνο με την άτεγκτη εφαρμογή της νομιμότητας προς όλους,
χωρίς φίλτρα, μπορεί να επιβληθεί ο νόμος και η τάξη.
"Όχι", απαντούν οι ανθρωπιστές προοδευτικοί.
Λόγω "πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων" (τι ωραίος όρος – πλυντήριο!)
θα πρέπει οι Ρομά να διέπονται από έναν άλλον Ποινικό Κώδικα,
που ενεργοποιείται από δολοφονίες και πάνω!
Κλοπές, ληστείες, ναρκωτικά, καταλήψεις δημόσιων
και ιδιωτικών χώρων, παραμέληση εποπτείας ανηλίκου,
οπλοκατοχή, οπλοχρησία, εκβιασμοί, φοροδιαφυγή, οδήγηση
χωρίς άδεια κ.λπ. όλα αυτά, λόγω πολιτισμικών
ιδιαιτεροτήτων της φυλής, παραγράφονται. Συμφωνείς;
Αν όχι, είσαι ρατσιστής, ρομαφοβικός ακροδεξιός και με πρώτη
ευκαιρία θα πρέπει να καθίσεις στο σκαμνί για ρητορική μίσους.
Ιστορία τρίτη.
Εν όψει του Athens Pride οι διοργανωτές ετοίμασαν
ένα διαφημιστικό τηλεοπτικό σποτ.
Δικαίωμά τους.
Όμως, το ΕΣΡ διέταξε τα κανάλια να το παίξουν δωρεάν,
χαρακτηρίζοντάς το ως κοινωνικό μήνυμα.
Το σποτ στο 0:21 λέει "Η ελληνική κοινωνία ακόμα
δεν μας χωράει πλήρως" και απεικονίζει δικαστές στην έδρα,
οι οποίοι, εκπροσωπώντας προφανώς την ελληνική κοινωνία,
παίρνουν αποφάσεις που επιβεβαιώνουν τον παραπάνω ισχυρισμό,
ενώ μπροστά τους διάφοροι ΛΟΑΤΚΙ κρατούν πανό με αιτήματα,
το πιο μεγάλο και ευδιάκριτο από τα οποία αναγράφει
"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΖΑK/ΖΑCKIE & THN ANNA".
Για τον Ζακ, το ξέρουμε το αίτημα: ο κοσμηματοπώλης θα έπρεπε
να ζητήσει να μάθει την ερωτική ταυτότητα του ανθρώπου
που βρέθηκε σε κατάσταση αμόκ μέσα στο μαγαζί του,
και να του δώσει το ελεύθερο να κάνει ό,τι θέλει.
Γενικώς αν μπει κάποιος/α/ο να σας κλέψει, να ρωτάτε πρώτα
αν είναι ΛΟΑΤΚΙ.
Αν πει "ναι", αφήστε τον/την/το να πάρει ό,τι θέλει,
διότι είναι ευαίσθητος/η/ο.
Την Άννα, όμως, δεν την ήξερα και την έψαξα.
Πρόκειται για μια 46χρονη Κουβανή drag queen, γνωστή
ως Άννα Ιβάνκοβα που βρέθηκε μαχαιρωμένη στο σπίτι της
στον Άγιο Παντελεήμονα. Δολοφόνος ήταν ένας 35χρονος
"φίλος" του θύματος, από το Μπαγκλαντές, ο οποίος καταδικάσθηκε
σε ισόβια, χωρίς κανένα ελαφρυντικό.
Επομένως, πού ήταν ελλιπής η απόδοση δικαιοσύνης, ώστε το πανό
να την αναφέρει ως ζητούμενο; Κι όμως!
Όπως μας ενημερώνουν τα media του "χώρου", το δελτίο τύπου
της Αστυνομίας ανέφερε για νεκρό άνδρα και αυτό είναι προσβολή
στο δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού του θύματος!
Δηλαδή, η Αστυνομία, η οποία, πέρυσι τον Ιούλιο, βρήκε το θύμα
κατακρεουργημένο στον λαιμό και στο κεφάλι,
μέσα σε λίμνη αίματος και σε κατάσταση σήψης, 5 μέρες
μετά τη δολοφονία, δεν θα έπρεπε να διαπιστώσει το φύλο
από τα ανατομικά χαρακτηριστικά τα οποία ήταν ανδρικά,
αλλά από την περούκα και το… μακιγιάζ!
ΟΚ, δημοκρατία έχουμε, ο καθένας μπορεί να ζητάει ό,τι θέλει.
Είναι όμως αυτό κοινωνικό μήνυμα, που πρέπει να μεταδίδεται δωρεάν;
Αν απαντήσεις "όχι" είσαι ομοφοβικός ακροδεξιός και μάλιστα…
...........χαιρέκακος, όπως μαθαίνουμε από τα προοδευτικά media.
Ιστορία τέταρτη,
χθεσινή. Αφού η κυβέρνηση άφησε το ΚΙΕΦ που αυτοπροσδιορίζεται
ως το κόμμα των Τούρκων της Θράκης, να κάνει όσες συγκεντρώσεις
θέλει, χωρίς να διακυβεύεται η δημόσια ασφάλεια, αφού άφησε
τον Ράμα να δώσει το δικό του σόου, χωρίς να διακυβεύεται
η δημόσια ασφάλεια, αφού επέτρεψε τα Pride, σε Αθήνα
και προσεχώς σε Θεσσαλονίκη, χωρίς να διακυβεύεται η δημόσια
ασφάλεια, βρήκε τελικά τι απειλεί τη δημόσια ασφάλεια:
η συγκέντρωση της Παγκόσμιας Συνομοσπονδίας Παμμακεδονικών
Ενώσεων, έξω από το Ωδείο Αθηνών, που φιλοξένησε χθες
την εκδήλωση για τα 6 χρόνια από την Συμφωνία των Πρεσπών,
που συνδιοργάνωσαν το "Ινστιτούτο Αλέξη Τσίπρα"
και το "Ίδρυμα Ζόραν Ζάεφ". Και την απαγόρευσε.
Αν πιστεύεις ότι θα έπρεπε να επιτραπεί η συγκέντρωση, κι αν,
ακόμα χειρότερα, θεωρείς ότι η Συμφωνία των Πρεσπών
ήταν επιζήμια για τα συμφέροντα της χώρας είσαι ακροδεξιός
και με τη βούλα, βαμμένος εθνικιστής και απορώ
πώς σε ανέχονται οι δημοκρατικοί φίλοι σου.
Ιστορία πέμπτη,
ευρωπαϊκή, λίγο παλιότερη. Η Farah Alhajeh υπέβαλε αίτηση
για να προσληφθεί σε μια εταιρεία με έδρα την Ουψάλα, στη Σουηδία.
Εμφανίζεται στο interview και ο εκπρόσωπος της εταιρείας απλώνει
το χέρι του για χειραψία. Εκείνη αρνείται.
Το Ισλάμ δεν της επιτρέπει να αγγίζει χέρια ξένων ανδρών.
Ο interviewer τής εξηγεί ότι η κουλτούρα της εταιρείας του αυτό
δεν το αποδέχεται και ευγενικά της δείχνει την πόρτα της εξόδου.
Εκείνη αισθάνεται αδικημένη και προσφεύγει
στον Σουηδό "Συνήγορο του Πολίτη" ο οποίος τη συμβουλεύει
να προσφύγει στα σουηδικά Δικαστήρια και επικαλούμενη
τους σουηδικούς νόμους να κατηγορήσει στους Σουηδούς
δικαστές τον Σουηδό διευθυντή της εταιρείας για ρατσισμό.
Στη δίκη, η εταιρεία εξήγησε ότι εφαρμόζοντας τις αρχές
της ισότητας, δεν ήθελε να αντιμετωπίζει διαφορετικά τους άνδρες
και τις γυναίκες και δεν μπορούσε να επιτρέψει σε κανέναν
από τους υπαλλήλους της να αρνηθεί μια χειραψία, καθώς
αυτή η κίνηση, στο ευρωπαϊκό πολιτισμικό πλαίσιο, θεωρείται
αγένεια και θα έβλαπτε τη φήμη και τα συμφέροντα της εταιρείας.
Ο "Συνήγορος του Πολίτη", που παραστάθηκε ως πολιτική αγωγή
κατά της εταιρείας, ισχυρίσθηκε ότι η νεαρή μουσουλμάνα
δεν ήθελε να χαιρετήσει ούτε άντρες ούτε γυναίκες με αυτόν τον τρόπο.
"Σε εταιρικό περιβάλλον, όλοι οι εργαζόμενοι εφαρμόζουν, όχι
τις εντολές του Αλλάχ, αλλά την εταιρική κουλτούρα,
η οποία είναι –τι σύμπτωση!– η ευρωπαϊκή κουλτούρα"
ήταν η απάντηση της εταιρείας.
Δεν σου αρέσει αυτό το περιβάλλον; Δεν προσλαμβάνεσαι.
Είναι τόσο απλό.
Ποια νομίζεις ότι ήταν η απόφαση του δικαστηρίου (2018);
Οι δικαστές έκριναν ότι το άρθρο 9 της Ευρωπαϊκής
Σύμβασης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΣΔΑ), που αναφέρεται
στην "ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας", παρείχε
το δικαίωμα στη Farah Alhajeh να αρνηθεί μια χειραψία,
ενώ δεν παρείχε στην εταιρεία το δικαίωμα να εφαρμόσει,
στον χώρο της, τη δική της σκέψη και συνείδηση!
Έτσι, καταδίκασε την εταιρεία και τη διέταξε να καταβάλει
το ποσό των 40.000 σουηδικών κορωνών (3.800 ευρώ)
ως αποζημίωση στην "παθούσα".
Η απόφαση αυτή στερούσε από κάθε σουηδική εταιρεία
τη δυνατότητα να προσδιορίζει η ίδια τα κριτήρια
πρόσληψης υπαλλήλων, τις ανάγκαζε όλες να αποδεχθούν με το ζόρι
τα ισλαμικά ήθη και έθιμα και δημιούργησε νομολογία
βάσει της οποίας άρχισαν να πέφτουν βροχή τα πρόστιμα
σε όσους απέλυσαν μουσουλμάνους λόγω της άρνησής τους
να έχουν οποιαδήποτε σωματική επαφή με άτομα
που δεν είναι μέλη της οικογένειάς τους.
Ποια είναι η δική σου άποψη;
Ήταν σωστή η απόφαση του δικαστηρίου;
Αν απαντήσεις "όχι", σημαίνει ότι δεν παρακολουθείς τις…
.........δημοκρατικές εξελίξεις στην Ευρώπη!
Είσαι ένας συντηρητικός ακροδεξιός, εμμονικός
με τις ευρωπαϊκές αξίες και αυταπόδεικτα μισαλλόδοξος.
Και που κυκλοφορείς ακόμα ελεύθερος, να λες "ευχαριστώ".
Ιστορία έκτη και τελευταία.
Λέει ο Όρμπαν δημοσίως:
"Έχουμε κανόνες δικαίου, έχουμε και σύνορα.
Τα σύνορα είναι… σύνορα.
Το να τα παραβιάζεις δεν είναι ανθρώπινο δικαίωμα,
είναι παράνομη πράξη. Είναι έγκλημα.
Δεύτερον, αν θες να έρθεις στην Ουγγαρία, υπάρχει
μια συγκεκριμένη διαδικασία γι’ αυτό.
Θα υποβάλεις αίτημα στις Ουγγρικές Αρχές, π.χ. σε μια πρεσβεία
σε οποιαδήποτε χώρα στον κόσμο, αλλά όσο περιμένεις
την απάντηση, θα είσαι ΕΞΩ από τη χώρα".
Είναι παράλογα αυτά που λέει ο Όρμπαν;
Αν απαντήσεις "όχι, πολύ λογικά τα βρίσκω"
είσαι όχι μόνο ακροδεξιός, αλλά και εχθρός της Ευρώπης.
Διότι οι ευρωπαϊκοί θεσμοί, ακριβώς γι’ αυτήν τη στάση
του πρωθυπουργού της, επέβαλαν στην Ουγγαρία πρόστιμο
200 εκατομμυρίων ευρώ, και επιπλέον 1 εκατομμύριο ευρώ τη μέρα,
όσο αρνείται να ανοίξει τα σύνορά της, αποδεχόμενη "μερίδιο"
από τις ορδές των εισβολέων που μπούκαραν παράνομα
στις άλλες χώρες της Ε.Ε.
Αυτή τη στάση την ονομάζουν "εθνικιστική", "αυταρχική"
και "ακροδεξιά", που "προσβάλλει τις αρχές
της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης".
Το γιατί η ευρωπαϊκή αλληλεγγύη εκφράζεται
με τον κατακερματισμό των ευρωπαϊκών χωρών σε περιχαρακωμένα
εθνοτικά και θρησκευτικά γκέτο και τη μετατροπή τους σε πεδία
πολυπολιτισμικών μαχών, το γιατί θα πρέπει οι Ευρωπαίοι πολίτες
να ανέχονται την υποβάθμιση της ζωής τους και τη διασπάθιση
των φόρων τους σε παροχές για τα εκατομμύρια των εισβολέων,
αυτό δεν μπαίνουν στον κόπο
να το εξηγήσουν οι ευρωπαϊκοί θεσμοί.
Κι έτσι κατακεραύνωσαν τον "ακροδεξιό" Όρμπαν.
Κατακεραύνωσαν και τους Ούγγρους πολίτες που τον εκλέγουν συνεχώς
πρωθυπουργό από το 2010 και, μάλιστα, το 2022, τού έδωσαν
το 54% των ψήφων και τις 135 από τις 199 έδρες της Βουλής.
Θα είναι και οι Ούγγροι ακροδεξιοί, προφανώς.
Τι σημαίνει τελικά "ακροδεξιός"; Τίποτε!
Είναι ένας όρος που επινόησαν όσοι απεργάζονται την καταστροφή
της Ευρώπης στο όνομα διάφορων παρανοϊκών ιδεοληψιών
και επαναλαμβάνουν, σαν παπαγαλάκια, τα main stream MME,
πετώντας λάσπη σε οποιονδήποτε θέλει η Ευρώπη να παραμείνει Ευρώπη.
Έτσι, όλοι αυτοί διαπίστωσαν άνοδο της ακροδεξιάς στις πρόσφατες
ευρωεκλογές. Άνοδο της ανομίας δεν διαπίστωσαν.
Άνοδο της εγκληματικότητας δεν διαπίστωσαν.
Άνοδο των τζιχαντιστικών επιθέσεων δεν διαπίστωσαν.
Άνοδο του αριθμού των θυμάτων από τα τυφλά χτυπήματα
των στρατιωτών του Αλλάχ δεν διαπίστωσαν.
Άνοδο της δημόσιας δαπάνης
(δηλαδή της δαπάνης των χρημάτων του φορολογούμενου)
για τη σίτιση, στέγαση και περίθαλψη των εκατομμυρίων εισβολέων
δεν διαπίστωσαν.
Άνοδο της ανασφάλειας και του φόβου των πολιτών δεν διαπίστωσαν.
Άνοδο του κυκλοφοριακού κομφούζιου από ταξιαρχίες προσευχόμενων
που στρώνουν το χαλάκι τους οπουδήποτε, στη μέση του δρόμου,
δεν διαπίστωσαν. Άνοδο του κόστους παρακολούθησης
εκατοντάδων δικτύων φανατικών που οργανώνουν
δολοφονικές επιθέσεις δεν διαπίστωσαν.
Όχι! Οι περισπούδαστοι πολιτικοί αναλυτές χτύπησαν κέντρο:
"ανέβηκε η ακροδεξιά κι αυτό αποτελεί κίνδυνο για την Ευρώπη"
είπαν, με ένα στόμα μια φωνή, όλοι οι θιασώτες της πολυπολιτισμικής
δυστοπίας, από την φιλόστοργη κυρία Ύλβα
μέχρι τον δικό μας πρωθυπουργό που ορέγεται ευρωπαϊκή καρέκλα.
Αν συνέβαλες σ΄ αυτή την άνοδο, πρέπει να κάνεις
την αυτοκριτική σου, αγαπητέ αναγνώστη. Δηλαδή τι θες;
Να ξαναγυρίσει η Ευρώπη στις συνθήκες ζωής της δεκαετίας του ’90;
Δεν φτάνει που είσαι ακροδεξιός, είσαι και οπισθοδρομικός;
* Ο Θάνος Τζήμερος είναι επιχειρηματίας,
πρώην πρόεδρος της "Δημιουργίας Ξανά"