Σάββατο 9 Αυγούστου 2014

Αποκλειστικό! Με εντολή Σαμαρά απαλάσσονται από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α


Τα δέκα λεπτά του Αλέξη......και οι εκλογές που έρχονται.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
 εξέφρασε το θαυμασμό του
 στην παράδοση του Αγίου Όρους.
Μόνος του για δέκα λεπτά μέσα στο Ιερό
 με την Εικόνα της Παναγίας «Αξιον Εστί» 
ζήτησε και έμεινε ο Αλέξης Τσίπρας.
Στο πλαίσιο της επισκέψεως του στο Αγιο Όρος 
ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξης Τσίπρας προσκύνησε
 και την Εικόνα της Παναγίας «Αξιον Εστί» 
που φυλάσσεται στον Πάνσεπτο Ιερό Ναό του Πρωτάτου.
Σύμφωνα μάλιστα με το Αγειορίτικο Βήμα
 μετά την ξενάγηση του στο Ναό από τον πρωτεπιστάτη 
γέρων Συμεών τον Διονυσιάτη ο κ. Τσίπρας ζήτησε 
να μείνει για λίγο εντελώς μόνος μέσα στο Ιερό 
όπου φυλάσσεται η Αγία Εικόνα. 
Έμεινε για δέκα ολόκλήρα λεπτά τελικά!
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε το θαυμασμό του 
στην υπερχιλιόχρονη παράδοση και προσφορά 
του Αγίου Όρους, αναγνωρίζοντας την ιδιαίτερη
 ιστορική, πολιτισμική και θρησκευτική σημασία
της Αθωνικής Πολιτείας.
«Λένε πολλοί ότι όποιος δεν έχει επισκεφθεί το Άγιο Όρος 
αδικεί τον εαυτό του. Εμείς λοιπόν επειδή δεν θα θέλαμε 
να είμαστε άλλο αδικημένοι, ήρθαμε στο Άγιον Όρος 
και θέλω ειλικρινά να σας ευχαριστήσω θερμά 
για την πρόσκλησή σας αλλά
 και για τη θερμή υποδοχή σας», τόνισε ο κ. Τσίπρας, 
και πρόσθεσε: «Πιστεύουμε ότι η ελληνική πολιτεία 
έχει χρέος να προστατεύσει αυτή 
την πολιτιστική κληρονομιά».
«Ο ειλικρινής σεβασμός με τον οποίο προσεγγίζουμε
 την ιστορία σας μας οδηγεί την διάθεση να είμαστε 
αρωγοί στις ανάγκες της ιεράς σας κοινότητας, 
από όποια θέση ο ελληνικός λαός επιλέξει
 να έχουμε ευθύνη στο απώτερο μέλλον», 
πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.
Δικό μας σχόλιο:
Βρε, μήπως έρχονται 
το φθινόπωρο εκλογές
και βιάζεται ο Αλέξης;
Τώρα τι άλλο μένει;
Να κάνει κι έναν θρησκευτικό γάμο;


Κόρινθος: Είμαι πολύ περίεργος να μάθω το γιατί.

 Δεν με ενδιαφέρει ποιος ή ποιοι το έκαναν 
αλλά είμαι πολύ περίεργος
 να μάθω το γιατί.
Γιατί τόση μικρότητα;
Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται 
για Γκραφιτάδες.

Τι έγινε, πριν από πολλά χρόνια, και μας κάνει περήφανους, αυτές τις μέρες; (Βίντεο)

Ο συμμαχικός ελληνικός στρατός είχε φτάσει στις Θερμοπύλες τέλη Ιουλίου. 
Δυο μέρες μετά τους Έλληνες έφτασαν και οι Πέρσες. 
Οι Πέρσες στρατοπέδευσαν μπροστά από τις Θερμοπύλες, ανάμεσα 
στους ποταμούς Ασωπό και Μέλανα. Το στενό των Θερμοπυλών είχε τότε
 9 χιλιόμετρα μήκος και 12 μέτρα πλάτος. Ο Ηρόδοτος παραδίδει ότι ήταν τόσο στενό 
που πέρναγε μια άμαξα προς μια κατεύθυνση τη φορά. Σήμερα το τοπίο έχει αλλάξει 
κατά πολύ λόγο των προσχώσεων του Σπερχειού. Στα στενά οι Φωκείς είχανε χτίσει, 
στα παλαιότερα χρόνια, ένα τείχος για τη προστασία τους από τους Θεσσαλούς ιππείς επιδρομείς. Αυτό το τείχος το αναστήλωσαν οι Έλληνες του Λεωνίδα.  
Ουσιαστικά ο δρόμος αυτός αναφέρεται ως στενά των Θερμοπυλών γιατί υπήρχανε
 τρία στενά σειρά. Συγκεκριμένα το πρώτο στενό (από βορρά προς νότο) ήταν 
το δυτικότερο στενό τηςΑνθήλης, τόπος συνάντησης του Αμφικτυονικού συνεδρίου,
 το δεύτερο στενό ήταν στο σημείο που οι Φωκείς χτίσανε το τείχος και το τρίτο
 και ανατολικότερο στενό ήταν το στενό των Αλπήνων. Οι Έλληνες στρατοπεδεύσανε
 πίσω από το τείχος των Φωκέων αλλά μάχες δώσανε και στα τρία στενά της διαδρομής. Υπήρχαν και άλλοι δρόμοι προς τη νότια Ελλάδα αλλά ήταν όλα ορεινά και δύσκολα 
να τα διαβεί ένας μεγάλος στρατός όπως των Περσών. Μοναδική αδυναμία
 των στενών ήταν το μονοπάτι της Ανόπαιας Ατραπού, ένα μονοπάτι απόκρημνο
 που ξεκίναγε από τη Τραχίνα και μέσω του όρους Καλλίδρομου έβγαζε
 στα ανατολικά των Αλπήνων, στα νώτα της θέσης των Ελλήνων. 
Οι Έλληνες γνώριζαν την ύπαρξη του μονοπατιού ενώ οι Πέρσες όχι και ο μόνος 
τρόπος για να το διασχίσουν ήταν με τη βοήθεια ενός ντόπιου
 (όπως και έγινε, βλέπε παρακάτω) αλλά ο Λεωνίδας για να εξασφαλίσει
 τα νώτα του έθεσε φρουρά. Ακριβώς στην έξοδο της Ανόπαιας στους Αλπήνους 
έθεσε ως φρουρούς τους 1.000 Φωκείς, που γνωρίζαν την περιοχή.
Ο Ξέρξης όντας μπροστά σε έναν συνασπισμό Ελλήνων στις Θερμοπύλες, 
φαντάστηκε ότι με μια απλή επίδειξη του στρατού του και με τις γνωστές έχθρες
 μεταξύ των Ελλήνων, ο συμμαχικός στρατός θα διαλυότανε σε λίγες μέρες 
από μόνος του. Έτσι περίμενε μπροστά στις Θερμοπύλες για τέσσερις μέρες.
 Ακόμα έστειλε ιππέα ανιχνευτή να ελέγξει πόσες δυνάμεις φρουρούν το πέρασμα. 
Το τείχος όμως τον εμπόδιζε να δει τους Έλληνες. Μόνο τους Σπαρτιάτες διέκρινε 
που είχανε στρατοπεδεύσει μπροστά από το τείχος. Αφού παρήλθανε οι τέσσερις ημέρες
 και ενώ ο στόλος του στο Αρτεμίσιοδεχότανε συνεχόμενες ήττες αποφάσισε να στείλει
 κήρυκες να ζητήσουν τη παράδοση των όπλων των Ελλήνων. 
Τη πρώτη φορά ο Τραχίνιος που συνόδευε τον Πέρση κήρυκα είπε ότι τα βέλη
 των Μήδων είναι τόσα που θα καλύψουν τον ήλιο. Τότε ένας γνωστός Σπαρτιάτης 
ονόματι Διηνέκης είπε λακωνικά: «Ωραία, τότε θα πολεμήσουμε υπό σκιά».
 Γυρνώντας άπρακτοι λοιπόν τους ξανά έστειλε ο Ξέρξης με τη διαταγή
να υποσχεθούν πολύ πλούσια ανταλλάγματα στον Λεωνίδα 
για να παραδώσει τα όπλα του. Ο Σπαρτιάτης βασιλιάς έδωσε την ηρωικότερη 
των φράσεων: «μολών λαβέ» 
(=«αφού / εφόσον έρθεις, πάρ'τα» ή κατά την πιο γνωστή μετάφραση «έλα να τα πάρεις»).
Από το τέλος εκείνης της πολύνεκρης μάχης, μέχρι και σήμερα, η θυσία του Λεωνίδα 
και τόσων αντρών, σε εκείνο το σημείο, αποτελεί λαμπρό παράδειγμα ηρωισμού 
και αλτρουισμού. Η θυσία αυτή έγινε αντικείμενο εξύψωσης ηθικού πολλών στρατών
 από τηΡωμαϊκή Αυτοκρατορική εποχήΔεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. 
Αρχαίοι και νεώτεροι συγγραφείς έχουν χρησιμοποιήσει την μάχη των Θερμοπυλών 
ως εξαιρετικό παράδειγμα ανδρείας, αυτοθυσίας και άκαμπτης πίστης ενάντια 
σε δυσμενείς περιστάσεις. Οι επιδόσεις που επέδειξαν οι αμυνόμενοι της μάχης
των Θερμοπυλών, κάτω από αντίξοες συνθήκες, έχουν χρησιμοποιηθεί ως αντικείμενο ιδιαίτερης μελέτης και σχολιασμού σε θέματα εκπαίδευσης, εξοπλισμού στρατού, εκμετάλλευσης των φυσικών τοποθεσιών. Παράγοντες, που με την σωστή χρήση τους αποτελούν πολλαπλασιαστές ισχύος στο πεδίο της μάχης, για την πλευρά
 που τα επωφελείται. 
Το πρότυπο ηρωισμού που αντιπροσωπεύει ο Λακεδαιμόνιος βασιλιάς Λεωνίδας 
έμεινε διαχρονικό ενώ αποτέλεσε έμπνευση για πολλούς καλλιτέχνες και συγγραφείς.
Στο πεδίο της μάχης των Θερμοπυλών στήθηκε 
μία επιγραφή που έγραφε: 
«Ω ξειν, αγγέλλειν Λακεδαιμονίοις, ότι τήδε κείμεθα,
 τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι.» που σημαίνει: «Ω ξένε, ανάγγειλε στους Λακεδαιμόνιους, ότι εδώ κειτόμαστε
 (νεκροί), πιστοί στο καθήκον που μας ανέθεσαν.»
Δικό μας σχόλιο: Νεκροί, αλλά αθάνατοι! 

Ελέω Θεού ή ελέω των ξένων δυνάμεων;


Ένας θλιβερός θίασος συμβούλων μοιράζει πίκρα.

Στην αρχή μας είπαν ότι στον τελικό λογαριασμό του ΕΝΦΙΑ βγήκαν μερικά
εκατομμύρια παραπάνω και συσκεπτόντουσαν για να αποφασίσουν σε ποιούς
 θα τα επιστρέψουν. Μετά "ανακάλυψαν" το προφανές: 
Για άλλη μία φορά τα έκαναν μαντάρα! 
Η ιστορία αυτή μοιάζει με την σκηνή της ταινίας "Μία ζωή την έχουμε",
 όπου ο Κλέων (Δημήτρης Χόρν) ξεκινάει μία άσωτη ζωή όταν βρίσκει ως ταμίας 
στην τράπεζα πλεόνασμα 1.101.101,10 δραχμών.
 Πολύ γέλιο. Εκείνη, όμως, ήταν ταινία. 
Ο θίασος του υπουργείου Οικονομίας βγάζει, δυστυχώς, εδώ και δύο χρόνια πολύ κλάμα... 
Τι συνέβη; Εκατό φορές ρωτήθηκαν τα τζιμάνια που ανέλαβαν την σωτηρία του έθνους
αν έχουν κάνει προσομοίωση με τον ΕΝΦΙΑ κι αν όλα είναι σωστά. 
Κι εκατό φορές απάντησαν με ύφος εκατό καρδιναλίων ότι όλα έχουν γίνει 
επαγγελματικά κι ότι μετά από αυτούς είναι το χάος. 
Οι γνωστοί άχρηστοι έκαναν και πάλι το θαύμα τους. 
Νύκτα θα έπρεπε να έχουν φύγει. Εδώ και καιρό. Τα λέμε και τα γράφουμε συνεχώς.
 Ωστόσο, κάποιοι άλλοι επέμεναν ότι ο κ. Στουρνάρας ήταν με διαφορά
 ο καλύτερος υπουργός Οικονομίας κι οι άνθρωποι που ο ίδιος κουβάλησε
 στο υπουργείο υποψήφιοι για το επόμενο Νόμπελ Οικονομίας.
 Ας τα λουστούν τώρα! Δεν τους έφταιξε κανείς. Εκείνοι τους διαλέξανε...
Μήπως δεν ήταν τότε που η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας 
ενημερώθηκε επισήμως από τον κ. Καραβίτη 
αντί να ενημερωθεί από τον αρμόδιο υπουργό;
 Ποιός είχε ανεχτεί τότε εκείνη την απαράδεκτη κατάσταση; 
Δεν μας κάνουν εντύπωση όλα όσα συμβαίνουν. Είχαμε προειδοποιήσει έγκαιρά 
για την σχιζοφρενική κατάσταση που επικρατούσε στο υπουργείο Οικονομίας. 
Και τώρα; Έχουν την εντύπωση ότι πάμε πουθενά με τόση προχειρότητα; 
Είναι αυτή εικόνα κυβέρνησης; Είναι δυνατόν να είναι ακόμη στην θέση τους 
όσοι ευθύνονται για το φιάσκο του ΕΝΦΙΑ; Έχουν αναστατώσει το σύμπαν 
με την ανικανότητά τους και παραμένουν στην θέση τους. 
Αν αυτό δεν είναι σενάριο για επιθεώρηση, τι άλλο μπορεί να είναι; 
Την ίδια ώρα που όλος ο κόσμος ασχολιότανε με το ΕΝΦΙΑ και με τα τερατώδη
 λάθη των ανίκανων, ο κ. Χαρδούβελης σε δημόσια παρέμβασή του στην Βουλή
 βρήκε να πει ότι δεν δέχεται μύγα στο σπαθί του επειδή, λέει, εγκατέλειψε καριέρα εκατομμυρίων στο εξωτερικό. Είμαστε με τα καλά μας; 
Παρακαλέσαμε εμείς τον κ. Χαρδούβελη να αφήσει τα εκατομμύρια 
και να ασχοληθεί με πενταροδεκάρες; Ας πάει στο εξωτερικό να συνεχίσει 
την καριέρα του, αν έτσι αισθάνεται. Να μην του χρωστάμε και να μη μας χρωστάει.
 Εκείνη την ώρα θα έπρεπε ο υπουργός να αρπάξει την ευκαιρία και να ζητήσει 
δημόσια συγνώμη από το βήμα της Βουλής για το ΕΝΦΙΑ, αντί να ζητάει
να του έχουμε ευγνωμοσύνη για το ... μεγάλο καλό που μας έκανε. 
Αλήθεια, κύριε υπουργέ. Αισθάνεστε την ανάγκη να πείτε έστω και σήμερα κάτι 
σε όσους έπαθαν εγκεφαλικό από τα λάθη του δικού σας υπουργείου; Ξέρουμε.
 Εσείς δεν ευθύνεστε για τους συμβούλους που σας επέβαλλε ο κ. Στουρνάρας.
Τότε απολύστε τους! Αν τολμάτε. 
Θυμηθείτε λίγο την σκηνή: Ο Κλέων πελαγωμένος εξετάζει πάλι και πάλι 
τα νούμερα και δεν πιστεύει στα μάτια του: "1.101.101,10. ένα εκατομμύριο,
 εκατόν μία χιλιάδες, εκατόν μία δραχμές και δέκα". 
Και φέρτε τώρα στο μυαλό σας τους κυβερνητικούς να μετράνε αντίστοιχα 
το πλεόνασμα του ΕΝΦΙΑ: "Πεντακόσια εκατομμύρια, 
πεντακόσιες χιλιάδες και πεντακόσια ευρώ". 
Και δεν τους πέρασε καν από το μυαλό τους ότι οι αριθμοί δεν γεννάνε. 
Αλλά προδίδουν...
----------------------------------------------
Πηγή: capital.gr- Θανάσης Μαυρίδης

Μπορεί να τρώτε βλήτα αλλά τι γνωρίζετε για το διαβολόχορτο;

Στην φωτογραφία
το βλήτο παρέα με το διαβολόχορτο.
Αν δεν τα ξέρετε, πρέπει να τα μάθετε να τα ξεχωρίζετε
 αν δεν θέλετε να την πάθετε σαν  κάποιους καταναλωτές
 που ανύποπτοι αγόρασαν βλήτα από σούπερ μάρκετ 
και σε dt χρόνο βρέθηκαν στο νοσοκομείο. 
Και πάλι τυχεροί ήταν γιατί κάλλιστα
 θα μπορούσαν να βρεθούν στο νεκροτομείο.
Στην περίφημη οικογένεια των σολανιδών (Solanaceae) ανήκουν ο τάτουλας και η αγριοντοματιά, 
τα οποία θέλουν πολλή προσοχή μια και είναι δηλητηριώδη
 και θα τα βρείτε στις ίδιες ακριβώς περιοχές 
που αναπτύσσεται και το βλήτο.
Αγριοντοματιά.
Δικό μας σχόλιο:
Αφορμή για την συγκεκριμένη  εγγραφή 
στάθηκε πρόσφατο γεγονός.
Αγόρασα βλήτα από μανάβικο
 (δεν ήταν η πρώτη φορά)
και ευτυχώς πριν τα καταναλώσω
πήρα είδηση ότι ανάμεσά τους
υπήρχαν διαβολόχορτα.
Το χειρότερο είναι ότι ο μανάβης
που του είπα να προσέχει και να επιστήσει
την προσοχή στον προμηθευτή του
μου απάντησε με τρόπο που δυστυχώς κατάλαβα
ότι δεν είχε ιδέα του τι είναι το διαβολόχορτο
αλλά το χειρότερο ήταν 
ότι δεν ήθελε ούτε και να μάθει. 

Κατηγορείται ότι γύρισε πορνό σε εκκλησία. (βίντεο)

Μια εκκλησία στην Αυστρία μετατράπηκε από ιερό χώρο
σε… άντρο ακολασίας. Μια γυναίκα κατηγορείται ότι
γύρισε σκηνή για ταινία πορνό μέσα στην εκκλησία. 
Το έκανε με τα κατάλληλα… αξεσουάρ όμως,
 αφού είχε ένα ροζάριο και μια Βίβλο. 
Ανοίγει το πουκάμισο της και χαϊδεύει το στήθος της,
 ενώ στο λαιμό της είναι κρεμασμένο το ροζάριο.
 Κάποια στιγμή παίρνει στα χέρια της και τη Βίβλο, 
αλλά σε καμία σκηνή δε φαίνεται το πρόσωπο της. 
Παρά το συγκεκριμένο γεγονός 
ένας άντρας την αναγνώρισε! 
Αν αναρωτιέστε πως, η απάντηση είναι από το στήθος της. 
Αυτό κατήγγειλε στην αστυνομία, δίνοντας τους 
και πληροφορίες γι’ αυτήν. Είδε το βίντεο που είχε 
ανέβει στο διαδίκτυο και κατάλαβε ότι έχει γυριστεί 
στο εσωτερικό εκκλησίας στο Hoersching.
 Τότε ειδοποίησε τον τοπικό ιερέα και μετά 
την αστυνομία, η οποία διεξάγει έρευνα 
για να εντοπίσει την 24χρονη, η οποία –όπως λέγεται- έχει πρωταγωνιστήσει και σε άλλες ταινίες ερωτικού
 περιεχομένου με το ψευδώνυμο «Μπάμπσι». 
Οι αστυνομικοί δεν έδωσαν στη δημοσιότητα 
το όνομα της, αλλά αυστριακά δημοσιεύματα 
αναφέρουν ότι γεννήθηκε στην Πολωνία 
και μετακόμισε στην Αυστρία σε νεαρή ηλικία 
με την οικογένεια της. Μάλιστα, μετά το περιστατικό, 
έγινε και τοπικό δημοψήφισμα για το αν η εκκλησία 
θα πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί. 
Αποφασίστηκε τελικά ότι θα παραμείνει ανοιχτή. 
Πάντως, η αστυνομία ανακοίνωσε
 ότι «ανακρίναμε μια ύποπτη, η οποία ομολόγησε». 

Παρασκευή 8 Αυγούστου 2014

Με αφορμή τη συμπλήρωση 18 χρόνων από τη δολοφονία τους.

Δεκαοκτώ χρόνια συμπληρώνονται από το θάνατο 
του Τάσου Ισαάκ και του Σολωμού Σολωμού,
 οι οποίοι έπεσαν θύματα της τουρκικής θηριωδίας.
Το κυπριακό ειδησεογραφικό πόρταλ SigmaLive, 
συνέλεξε υλικό από αρχεία κυπριακών, ελληνικών 
και τουρκικών καναλιών, νέες μαρτυρίες και δηλώσεις εμπλεκομένων και παρουσιάζει ένα νέο ντοκιμαντέρ
 για τα τραγικά γεγονότα.
Το ντοκιμαντέρ είναι σκηνοθεσίας του Νικόλα Κόκκινου
 και έρευνας και παρουσίασης του δημοσιογράφου
 του SigmaLive, Νικόλα Ζαννέττου. 
Δείτε το ντοκιμαντέρ με τίτλο
 «Ισαάκ - Σολωμού: 
Δεκαοχτώ χρόνια μετά»...

Κόρινθος: Να ποιοι φυλάνε τον πεζόδρομο....ακόμη κι όταν κοιμόνται!



Απίστευτο; Δείτε το δέντρο που παράγει 40 διαφορετικά φρούτα!

Ο γλύπτης και εικαστικός Σαμ Βαν Ακεν που εργάζεται
 στο Πανεπιστήμιο Syracuse είχε μια φαινομενικά 
παράξενη ιδέα η οποία του κέντρισε το ενδιαφέρον
 και αποφάσισε τελικά να την υλοποιήσει. 
Ο Ακεν θέλησε να δημιουργήσει ένα δέντρο 
που να παράγει διαφορετικά είδη καρπών. 
Η τεχνική που χρησιμοποίησε είναι σχετικά απλή. 
Πήρε μέρη διαφόρων δέντρων 
(συμπεριλαμβανομένου του βλαστού τους) και τα… 
..........μπόλιασε σε ένα και μοναδικό δέντρο. 
Πειραματιζόμενος με πολλά διαφορετικά φρούτα, 
κατάφερε τελικώς να δημιουργήσει δέντρα που, 
όπως αποδείχτηκε, μπορούν να παράγουν ταυτόχρονα 
μέχρι και 40 διαφορετικά είδη φρούτων!
Ο Ακεν έχει δημιουργήσει 16 τέτοια μαγικά δέντρα. 
Το μυστικό όπως φαίνεται είναι να μπολιάζονται
 σε ένα δέντρο φρούτα με κοινή γενεαλογική καταγωγή. 
Ενα από τα δέντρα, παραδείγματος χάριν, παράγει 
ροδάκινα, βερίκοκα, κεράσια και δαμάσκηνα. 
Επιπλέον τα δέντρα αυτά είναι εξαιρετικά εντυπωσιακά 
στην όψη αφού είναι πολύχρωμα δημιουργώντας 
μια εντυπωσιακή οπτική σύνθεση που ήταν προφανώς 
και το εικαστικό όραμα του Ακεν. 
Ο ίδιος υποστηρίζει βέβαια ότι στόχος του ήταν
να κάνει τον κόσμο να σκεφτεί το πώς παράγεται η τροφή.
πηγή το Βήμα


Aπό τη μέθη ξεπήδησε η κωμωδία και η τραγωδία!

 Οι τελετουργικοί χοροί εμ­φανίζονται
 σ’ όλους τους λαούς της γης
σαν συνοδευτι­κά στοιχεία της εργασίας 
και της θρησκευτικής λατρεί­ας.
Εμφανίζονται σαν αγροτικές τελετές,
 οι οποίες συν­δέονται με κάποιες
θεϊκές μορφές, που τιμώνται σε κά­ποια 
χρονική στιγμή, ιδίως την άνοιξη,
που συνδέεται με τη βλάστηση.
Αγροτική «καταγωγή» έχουν οι τελετές
 του Όσιρη στην Αίγυπτο, του Ταμμούζ 
στη Βαβυλώνα, του Άττη στη Φρυγία,
 της Περσεφόνης, Υάκινθου, Άδωνη
 και Διονύσου στην Ελλάδα. Ενδεικτικά
 της αγροτικής κατα­γωγής του Διονύσου 
είναι τα επίθετα που τον συνοδεύ­ουν. 
Δενδρεύς, Ληναίος, Βάκχος.
Η γένεση του δράματος, ανεξάρτητα από άλλες 
καταβο­λές ή συμβολές, συνδέεται 
με τη λατρεία του Διονύσου.
 Ο Διόνυσος ήταν θεός της αμπέλου και του οίνου, 
άρα και της μέθης. 

Στον Αθηναίο (II, 11) υπάρχει η «κατάθε­ση» 
του Σιμωνίδη, που λέει πως «από τη μέθη 
ξεπήδησε η κωμωδία και η τραγωδία στην Ικαρία». 
Ικαρία ήταν δή­μος της Αττικής στις πλαγιές
 της Πεντέλης και σήμερα ονομάζεται Διόνυσος. 
Τοτέμ, δηλαδή ιερό έμβλημα του Διονύσου 
ήταν ο τράγος και γι’ αυτό οι χορευτές 
κατά τις εορτές του θεού μεταμφιέζονταν
 σε τράγους, φορώντας τραγίσια δέρματα
 και τοποθετώντας στο κεφάλι τους κέ­ρατα. 
Έτσι ξέφευγαν από την ανθρώπινη κατάσταση 
και περνούσαν σε μια θεϊκή έκσταση, 
κάνοντας πράξεις μι­μητικές των αναπαραγωγικών
 κυρίως στοιχείων της ζωής.
 Ο Πλάτων στους «Νόμους» (III, 15,790 b.) 
ονομάζει τον διθύραμβο άσμα 
που αναφέρεται στη γέννηση του Διο­νύσου.
 Ο Ευριπίδης στις «Βάκχες» 
ονομάζει διθύραμ­βο τον ίδιο τον Διόνυσο. 
Ο Ηρόδοτος (1, 23) θεωρεί ότι ευρετής 
του διθυράμβου είναι ο ποιητής Αρίων 
από τη Μήθυμνα της Λέσβου.
Τον διθύραμβο παρουσίασε ο Αρίων
 στην Κόρινθο
 σαν μια σύνθεση λυρικών 
και δω­ρικών χορικών στοιχείων.
 Οι διθύραμβοι εκτελούνταν στις γιορτές 
του Διονύσου που λέγονταν «Διονύσια».
 Κατά τη μαρ­τυρία του Πλουτάρχου (Ηθικά, 257 c), 
η πρώτη παρά­σταση 
του διθυράμβου ήταν απλή: πρώτα έμπαινε 
ένας χορευτής που κρατούσε
 έναν αμφορέα με κρασί και μια κληματόβεργα.
 Μετά ακολουθούσε άλλος
 σέρνοντας τον τράγο, έπειτα άλλος κρατώντας
 ένα καλάθι σύκα και τελευταίος
 ο χορευτής που κρατούσε τον φαλλό, 
το σύμβολο της γονιμότητας.
Άρα, η πρώτη μορφή διθυ­ράμβου
 είχε φαλλικό χαρακτήρα, ψάλλονταν δηλαδή
 και εκτελούνταν χορευτικά φαλλικά άσματα.
 Σε παραστάσεις αγγείων παρατηρούμε ότι συχνά 
ο Διό­νυσος μεταφέρεται από Σιληνούς πάνω σε άρμα.
 Η με­ταφορά του στην ορχήστρα, στον τόπο 
που γινόταν όρχηση (=χορός) 
και ο οποίος πρέπει να ήταν ένα αλώνι, 
αποτελεί το σπέρμα της τραγωδίας. 
Ο Διόνυσος ήταν λαϊκός θεός και η εισαγωγή
 της λατρείας του σήμαινε νίκη 
των λαϊκών δυνάμεων επί της αριστοκρατίας.
Ο μεγάλος φιλόλογος Βιλαμόβιτς - Μέλλεντορφ 
διατύ­πωσε την άποψη 
ότι ο διθύραμβος αρχικά ήταν άσμα του Σόλωνα 
προς τιμή του Διονύσου, που ο Αρίων στην Κό­ρινθο 
το μετέτρεψε σε χορικό άσμα.
 Ο Θέσπις ακολού­θως χρησιμοποίησε 
τον υποκριτή για να απαγγέλλει
 τους ιαμβικούς στίχους γραμμένους 
σε αττική γλώσσα, ενώ ο χορός
 κράτησε για λόγους παραδοσιακούς
 τη δωρική γλώσσα.
'Ετσι εξηγείται το γιατί τα διαλογικά μέρη 
της τραγωδίας γράφονται στην αττική 
και τα χορικά στη δω­ρική διάλεκτο.

Να και κάποιος που δεν έκλεισε τελείως!


Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014

Κόρινθος: πριν από 70 τόσα χρόνια, ένας Κρητικός "ήλθε" στην Κόρινθο...

Στο φωτογραφείο του Μπίρη,
στην Κόρινθο,
λίγα χρόνια μετά τη λήξη του πολέμου.
Φυσικά και όταν γράφω "ήλθε"
ήταν αναγκαστική επιλογή
αφού δεν μπορούσαν οι Κρητικοί
να επιστρέψουν στην Κρήτη
που ακόμη πολεμούσε τους Γερμανούς.
Επέλεξε την Κόρινθο γιατί είχε
 κάποια σύσταση για να πάει 
στον εστιάτορα Βέλκο
(απέναντι από τον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης μας)
από τον αδελφό του, τον Δάσκαλο,
που υπηρετούσε στο χωριό του
τα Περιβόλια Κισσάμου Ινναχωρίου Κρήτης.
Αναμνηστική φωτογραφία 
με τον "συμπολεμιστή" του.
Την μεγέθυνση την έκανε
πάλι ο Μπίρης.

Λέτε, στο τέλος, έτσι να "αξιοποιηθούν" και τα σπίτια που θα κατασχεθούν;


Πωλούνται σπίτια στη Σικελία 
για μόλις... ένα ευρώ!
Ο δήμος του Κάντζι στη Σικελία, πραγματοποίησε
μια μοναδική προσφορά για να προσπαθήσει να μειώσει
 την μετανάστευση των κατοίκων του, που 
πραγματοποιείται αδιάλειπτα επί περίπου ένα αιώνα.
Πουλάει στους επίδοξους αγοραστές κατοικιών,
 τα εγκαταλελειμμένα σπίτια του δήμου στο ιστορικό 
κέντρο της πόλης στην αξία… ενός μόλις ευρώ το ένα!
Η μοναδική υποχρέωση των μελλοντικών κατοίκων
 που θα αγοράσουν σπίτι στο Κάντζι, είναι να πληρώσουν
από την τσέπη τους την αναπαλαίωση του σπιτιού 
που θα αγοράσουν.
Η συγκεκριμένη πρακτική που εφαρμόζει
 ο δήμαρχος, Τζιουζέπε Φεραρέλο,
 έχει γίνει πρωτοσέλιδο όχι μόνο 
στην Ιταλία αλλά και σε άλλες χώρες, όπως η Βρετανία, 
όπου η εφημερίδα «The Telegraph» δημοσίευσε
 ένα μεγάλο άρθρο. 
Αυτό που πρέπει να κάνει ο κάθε επίδοξος αγοραστής, 
είναι, αφού πρώτα δώσει το συμβολικό ποσό
 του ενός ευρώ, να δώσουν στο δήμο το ποσό
 των 5.000 ευρώ σαν εγγύηση 
για την οικονομική τους ευχέρεια.
Οι εργασίες της ανακαίνισης, το κόστος των οποίων
 αγγίζει τα 35 χιλιάδες ευρώ, θα πρέπει να έχουν 
ολοκληρωθεί εντός πέντε ετών, στο τέλος των οποίων
 τα σπίτια θα επιτηρούνται από τις αρχές 
για να βεβαιώνεται πως μπορεί να κατοικηθούν 
σύμφωνα με τους νόμους της γείτονος χώρας.
Το σύνολο των σπιτιών που βρίσκονται προς πώληση
 για την ώρα, είναι περίπου 20 και όπως αναφέρει
 ο ιταλικός Τύπος, πρόκειται πολύ σύντομα
να έχουν πουληθεί όλα.
Ο τελευταίος που αγόρασε ένα από τα σπίτια,
 είναι ένας αναισθησιολόγος με ιταλική καταγωγή,
 που έζησε στην Αμερική και στο Άμπου Ντάμπι 
όπου έχει μια δική του κλινική, 
μαζί με την ρωσίδα σύζυγό του και τα παιδιά τους.
Δικό μας σχόλιο:
Λέτε, στο τέλος, έτσι να "αξιοποιηθούν"
και τα σπίτια που θα κατασχεθούν;





Κόρινθος: Ποιος είναι ο φίλος μου ο Γιάννης;

2ος Γύρος Ολυμπιακού Χωριού
 (15/6/2014)
Νικητής ο Γιάννης του Σιρκουί
20 χιλιόμετρα
Αποσπασμένος.
Περισσότερα για τον Γιάννη 

Σου φεύγει το καφάσι μαζί με το τσερβέλο!

Για λάθη που προέκυψαν από το λογισμικό που διαχειρίστηκε τα στοιχεία για τον ΕΝΦΙΑ έκανε λόγο η κυβερνητική εκπρόσωπος, Σοφία Βούλτεψη. Μιλώντας στον Real FM, επιβεβαίωσε ότι το ζήτημα που προέκυψε με τον φόρο 
ακινήτων θα λυθεί άμεσα, ενώ τόνισε πως θα δοθεί παράταση για την πληρωμή του από τους πολίτες μέχρι τον Σεπτέμβρη.
«Όταν δεν πρέπει να πληρώσεις ένα ποσό, πρέπει να το ξέρεις αμέσως. , σημείωσε η κ. Βούλτεψη.
Δικό μας σχόλιο: Σου φεύγει η ψυχή, το καφάσι
αλλά και το τσερβέλο (κεφάλι)............

Κόρινθος 1957. Ποιους αναγνωριζετε; (Υπάλληλοι του Δήμου Κορίνθου).

29 -10- 1957

Να μην ξεχνάμε ότι και κάποιοι άλλοι διψούν και πεινούν!


Στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης η καταγγελία για τη δολοφονία της σκυλίτσας «Μάγκυ»

Η αναφορά έχει διαβιβαστεί από την εισαγγελία
 του Αρείου Πάγου στην εισαγγελία Πρωτοδικών
Χαλκίδας που είναι και η αρμόδια για να διερευνήσει 
την όλη υπόθεση
Την παραδειγματική τιμωρία του ιδιοκτήτη 
της ταβέρνας στα Νέα Στύρα Ευβοίας, ο οποίος 
στις 16 Ιουλίου είχε τραυματίσει θανάσιμα την μικρή 
σκυλίτσα «Μάγκυ», ζήτησε με επιστολή της 
προς την εισαγγελέα του Αρείου το Διοικητικό 
Συμβούλιο του ζωοφιλικού και πολιτιστικού
 συλλόγου Χαλκίδας «Το καταφύγιο».
Πλέον, η αναφορά έχει διαβιβαστεί
 από την εισαγγελία του Αρείου Πάγου
 στην εισαγγελία Πρωτοδικών Χαλκίδας που είναι 
και η αρμόδια για να διερευνήσει την όλη υπόθεση.
Το απίστευτο αυτό περιστατικό εκτυλίχθηκε 
την Πέμπτη, 17 Ιουλίου το βράδυ,
 στο λιμάνι Νέων Στύρων στη Νότια Εύβοια. 
Δράστης ήταν ιδιοκτήτης ταβέρνας, ο οποίος 
αφού δελέασε με ένα κόκκαλο το θηλυκό κουταβάκι, 
μόλις 3,5 μηνών, στη συνέχεια το χτύπησε στο κεφάλι 
με ξύλινη καρέκλα, προκαλώντας της βαριές 
εγκεφαλικές κακώσεις εξαιτίας των οποίων χρειάστηκε
 να υποβληθεί στη συνέχεια σε ευθανασία.
Με την αναφορά του το Δ.Σ του Συλλόγου ζητούσε
 την παραδειγματική τιμωρία του δράστη αναφέροντας 
μάλιστα ότι συγκαλύπτεται από κατοίκους της περιοχής,
 οι οποίοι μάλιστα τον θεωρούν «τοπικό ήρωα».