Αιτία για την αρνητική αυτή εξέλιξη είναι το γεγονός ότι
το Ταμείο Εθνικής Άμυνας, για άλλη μία φορά, δημιούργησε προσκόμματα,
αρνούμενο να παραχωρήσει ένα τμήμα του στρατοπέδου, προκειμένου εκεί
να χαραχτεί μία ζώνη έξι μέτρων που θα είναι μόνο για περίπατο.
Εκεί ο σχεδιασμός προέβλεπε να κατασκευαστεί ένα ξύλινο ντεκ
και να τοποθετηθούν προστατευτικά κιγκλιδώματα και παγκάκια,
με τον περιπατητή να μπορεί να κάθεται και να απολαμβάνει
τη θέα στον Κορινθιακό.
Αυτό θα ήταν ίσως και το καλύτερο κομμάτι της ανάπλασης, καθώς θα ήταν
και το τμήμα που θα είχε απεριόριστη θέα στην θάλασσα,
χωρίς την όχληση της κίνησης των αυτοκινήτων.
Ουσιαστικά, όμως, η αρνητική αυτή εξέλιξη ακυρώνει την έννοια
του “παραλιακού μετώπου”, αφού θάλασσα “βλέπει” μόνο το τελευταίο
τμήμα της ανάπλασης, που αφορά το Λουτράκι (από το Κοκούν και μετά).
Έτσι, η υλοποίηση της μεγαλύτερης αστικής ανάπλασης που υλοποιείται
στην χώρα θα περιοριστεί σε τρεις ζώνες και ειδικότερα:
Το έργο αφορά στην σύνδεση των πόλεων Κορίνθου και Λουτρακίου
με όρους βιώσιμης κινητικότητας. Επιτυγχάνεται μέσω του σχεδιασμού
συστήματος πεζόδρομου και ποδηλατόδρομου συνολικού μήκους 5.696,50μ.
Ο προϋπολογισμός του είναι στα 9,4 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ
ενώ η καταληκτική ημερομηνία υποβολής ενδιαφέροντος είναι στις 08/06/2023.
Η αποσφράγιση των προσφορών έχει οριστεί για τις 12/06/2023.
Η σύμβαση του έργου είναι διάρκειας 25 μήνες.
Το έργο χωρίζεται σε τρεις (3) διακριτές περιοχές, οι οποίες είναι οι εξής:
Περιοχή 1: Ανάπλαση Σ.Γ. του Ο.Σ.Ε. (μήκους 1.970,0μ.).
Όλο το έργο στην «Περιοχή Ένα» θα εξελιχτεί πάνω στην ανενεργό
σιδηροδρομική γραμμή -η οποία έχει συμφωνηθεί και θα παραχωρηθεί
προς χρήση στον δήμο Κορινθίων από τον ΟΣΕ- και σε πλάτος δέκα μέτρων.
Εκεί θα γίνει ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων διπλής κατεύθυνσης, πεζόδρομος,
ενώ θα δημιουργηθούν ανά τακτά διαστήματα μικρές στάσεις
με καθίσματα, παγκάκια κ.λπ. Σε όλη την ζώνη θα υπάρχει πράσινο,
με φυτεύσεις ψηλής και χαμηλής βλάστησης.
Η «Περιοχή Ένα» θα καταλήξει σε έναν κοινόχρηστο δρόμο, λίγο πριν
την Αρχαία Δίολκο, από τον οποίο θα κατεβαίνει ο ποδηλάτης ή ο περιπατητής
για να περάσει μέσω της βυθιζόμενης γέφυρας στο Λουτράκι.
Σε ό,τι αφορά την «Περιοχή Ένα» θα πρέπει να πούμε δύο πράγματα ακόμα.
Το πρώτο, ότι αυτό που είχε διαρρεύσει αρχικά περί μονοδρόμησης
της οδού Ποσειδωνίας δεν ισχύει και ο δρόμος
θα παραμείνει διπλής κατεύθυνσης.
Το μόνο τμήμα της ανάπλασης που θα μονοδρομηθεί είναι αυτό στο Λουτράκι,
μεταξύ των οδών Παπανικολάου (στο ύψος του Καζίνο) και Αιγαίου
(εκεί που αρχίζει ο πεζόδρομος της παραλίας Λουτρακίου).
Το δεύτερο ότι ο δήμος Κορινθίων σχεδιάζει τη δημιουργία δύο κάθετων δρόμων
από την οδό Ποσειδώνος προς την θάλασσα, που θα διευκολύνουν
την πρόσβαση σε αυτήν. Αν και οι δρόμοι αυτοί αποτυπώνονται
στην οριζοντιογραφία του έργου (δυο μωβ γραμμές) δεν έχουν σχέση
με αυτό και θα αποτελέσουν ξεχωριστό έργο.
Περιοχή 2: Περιοχή βυθιζόμενης γέφυρας Διολκού (μήκους 1215,85μ.).
Περνώντας την βυθιζόμενη γέφυρα ο ποδηλάτης ή ο περιπατητής
μπαίνει στο Λουτράκι.
Από εκεί ξεκινά η «Περιοχή Δύο», σε εδαφική λωρίδα που παραχωρεί
η Σχολή Μηχανικού
(μέσα στο στρατόπεδο και αριστερά όπως κινούμαστε προς το Λουτράκι)
διαμορφώνεται ένα ανάλογο έργο: μία διατομή 9-10 μέτρα, με μία λωρίδα
κυκλοφορίας αυτοκινήτων ανά κατεύθυνση πλάτους 3,50μ. και πεζοδρόμια
εκατέρωθεν ελάχιστου πλάτους 1,50μ.
Περιοχή 3: Η μονοδρόμηση της Ποσειδώνος
Τέλος η ανάπλαση στην «Περιοχή Τρία» παρακολουθεί την οδό Ποσειδώνος,
από το τέλος του στρατοπέδου και μέχρι την οδό Παπανικολάου.
Εκεί διαμορφώνονται συνθήκες ήπιας κυκλοφορίας με μια σειρά
από παρεμβάσεις, ενώ συνεχίζεται και ο ποδηλατόδρομος.
Το έργο ολοκληρώνεται στο τμήμα από την οδό Παπανικολάου
μέχρι την οδό Αιγαίου, που είναι και το μοναδικό τμήμα, που όπως είπαμε
και πιο πάνω, μονοδρομείται με κατεύθυνση
από το Λουτράκι προς την Κόρινθο.
Εκεί θα επεκταθεί ο υπάρχων σημερινός πεζόδρομος
και θα δημιουργηθεί ποδηλατόδρομος διπλής κατεύθυνσης.
Οι τρεις αυτές “ζώνες” επεκτείνονται κατά τα άκρα τους.
Στην μεν περιοχή τρία στο Λουτράκι ξεκινά από την οδό Αιγαίου η ανάπλαση
του παραλιακού μετώπου, , μέχρι το Πάρκο του Λουτρακίου, που είναι ήδη
προς ολοκλήρωση.
Στην δε περιοχή της Κορίνθου η αφετηρία ουσιασιτκά της περιοχής
Ένα θα είναι ο παλιός σταθμός του ΟΣΕ στην Κόρινθο, όπου ήδη εκτελούνται
εργασίες ανάπλασης, ενώ η επέκταση θα συνεχιστεί μέχρι το Βέλο
χάρη στο έργο που εκτελεί η περιφέρεια και αφορά την ανενεργό
σιδηροδρομική γραμμή, στον άξονα Κόρινθος Βέλο.