Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2020
Τι σκαρφίζονται διάφοροι. Η Σάτιρα δεν έχει όρια. (λένε πολλοί)
Οι άνθρωποι μπορούν να φαντάζονται διάφορα,
χάριν της σάτιρας,που πρώτοι οι Έλληνες
την ανέβασαν σε επίπεδο θεάτρου.
Το 2020 και λόγω κορωνοϊού θα τιμηθεί λένε
λίγο διαφορετικά η επέτειος.
Απαραίτητη διευκρίνηση:
Η ανάρτηση έχει σατιρικό και μόνο σκοπό
αλλά τελικά να μην αποκλείσετε τίποτε
σε αυτήν την ζωή.
Υ.Γ: Έτσι κι αλλιώς ο καθένας καταλαβαίνει
αυτό που του αρέσει ως αληθινό.
Επιστολή προς τη Διακομματική Επιτροπή Ανάπτυξης της Θράκης.
«Οι Πομάκοι Δεν Είναι Δυνατόν Να Συνεχίσουν
Να Αποτελούν Αντικείμενο Εργαλειοποίησης
Από Την Επεκτατική Τουρκική Πολιτική»
Επιστολή προς τη Διακομματική Επιτροπή Ανάπτυξης της Θράκης.
Την ελληνική πολιτεία να τους στηρίξει, καλούν οι Έλληνες Πομάκοι.
Με αναλυτική επιστολή τους με αποδέκτρια την πρόεδρο
της Διακομματική Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Θράκης
Ντόρα Μπακογιάννη, ζητούν πρωτοβουλίες από την ελληνική πολιτεία,
ώστε να μην πέφτουν ‘θύματα’ της τουρκικής εργαλειοποίησης.
Αυτούσια, η επιστολή έχει ως εξής:
Αξιότιμη κυρία πρόεδρε, Θεοδώρα Μπακογιάννη και αξιότιμα μέλη,
με την επιστολή αυτή, επιθυμούμε να σας υπενθυμίσουμε ότι
ένα από τα σοβαρά και δυστυχώς χρονίζοντα προβλήματα της ελληνικής Θράκης,
είναι η αναγνώριση της ιδιαιτερότητας των Πομάκων.
Επί δεκαετίες δίνουμε ένα άνισο και σκληρό αγώνα τόσο στο εσωτερικό όσο
και στο εξωτερικό της πατρίδας μας, προκειμένου να αναγνωριστούμε
ως μία διαφορετική εθνολογική, πολιτισμική και γλωσσική συνιστώσα
της μουσουλμανικής μειονότητας.
Παρά το γεγονός ότι, κατά καιρούς, πρωθυπουργοί
(Ανδρέας Παπανδρέου, Κώστας Καραμανλής, Αντώνης Σαμαράς) και υπουργοί,
έχουν αναφερθεί σε εμάς υπό το πρίσμα της διαφορετικότητάς μας, εν τούτοις
αυτή η ρητορική παραδοχή δεν συνοδεύτηκε ποτέ από αντίστοιχες πράξεις.
Σημειώνουμε ότι χάρη στους αγώνες μας έχουμε αναγνωριστεί
από ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα, από διεθνείς οργανισμούς,
αλλά και επανειλημμένως σε Εκθέσεις ιδιαίτερης πολιτικής σημασίας,
όπως για παράδειγμα οι εκθέσεις περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων
του State Department (Η.Π.Α.).
Η αναγνώριση της διαφορετικότητάς μας από την πατρίδα μας την Ελλάδα,
θα συμβάλει στον εσωτερικό εκδημοκρατισμό της μειονότητας,
αλλά κυρίως θα καταγράψει τη ζώσα πραγματικότητα.
Οι Πομάκοι (46.000 άτομα περίπου) δεν είναι δυνατόν να συνεχίσουν
να αποτελούν αντικείμενο εργαλειοποίησής τους
από την επεκτατική τουρκική πολιτική.
Επιθυμούμε διακαώς την πλήρη απεμπλοκή μας από τέτοιους σχεδιασμούς,
οι οποίοι ερείζονται πάνω στην άρνηση της Ελλάδας να αναγνωρίσει
την διαφορετικότητά μας. Ανάπτυξη της Θράκης χωρίς να συντρέχει
αυτή η προϋπόθεση δεν μπορεί να υπάρξει.
Οι Πομάκοι δεν είμαστε -όπως στο παρελθόν- μια άμορφη πολιτισμική
ομάδα, αλλά έχουμε οργανωθεί σε συλλόγους,
έχουμε την δική μας εφημερίδα, την Ζαγάλισα, έχουμε γίνει αποδεκτοί
και ενταχθεί σε διεθνείς οργανισμούς (π.χ. FUEN).
Αλλά, και ο επιστημονικός κόσμος της χώρας μας, έστω και με μεγάλη
καθυστέρηση, μας έχει εντάξει στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα.
Το 2017, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, διοργάνωσε
διεθνές συνέδριο με τίτλο: ΟΙ ΠΟΜΑΚΟΙ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ. Πολυεπιστημονικές
και Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις (Κομοτηνή, 17 έως 19 Μαρτίου 2017).
Προ λίγων μόλις ημερών κυκλοφόρησε και ο τόμος των Πρακτικών
του εν λόγω Συνεδρίου.
Κυρία πρόεδρε και μέλη της Επιτροπής,
είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε στοιχεία θα βοηθούσαν
προς την κατεύθυνση αυτή. Ελπίζουμε ότι δεν θα απογοητευθούμε.
«Κουραστήκαμε» να διατυμπανίζουμε ότι υπάρχουμε και εμείς εδώ.
Και όπως είπε ένας Πομάκος κτηνοτρόφος σε μέλη διεθνούς επιτροπής:
‘είμαστε και εμείς οι Πομάκοι, άνθρωποι σαν και εσάς,
έχουμε αυτιά, μύτη και στόμα.
Δεν μπορείτε να προσποιήστε ότι δεν μας βλέπετε.
Είμαστε μπροστά σας’.
Με εκτίμηση,
Ιμάμ Αχμέτ, πρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Πομάκων
Σερήφ Μουσταφά, αντιπρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Πομάκων.
https://www.xronos.gr/
Αθήνα: Εργάτες βρήκαν σκάβοντας στην Αιόλου κεφαλή αγάλματος!
Ένα μοναδικό γεγονός συνέβη στην οδό Αιόλου,
επί της Πλατείας Αγίας Ειρήνης.
Κατά τη διάρκεια εργασιών αναβάθμισης υποδομών, οι εργάτες,
βρήκαν- τυχαία- 1,5 μέτρο κάτω από τη γη, την κεφαλή αγάλματος.
Την είδηση έκανε γνωστή με ανάρτησή του στο facebook,
ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, αναφέροντας ότι
το εύρημα ήδη βρίσκεται στην ευθύνη της Εφορίας Αρχαιοτήτων.
«Βρέθηκε μόλις ενάμιση μέτρο κάτω από τη γη, κατά τις εργασίες
αναβάθμισης υποδομών στην οδό Αιόλου,
επί της Πλατείας Αγίας Ειρήνης.
Μοναδική Αθήνα!
Υπερηφάνεια και θαυμασμός», έγραψε ο δήμαρχος Αθηναίων.
Ναγκόρνο Καραμπάχ: Αρμένιοι πυρπολούν τα σπίτια τους προτού τα χωριά τους περάσουν στον έλεγχο του Αζερμπαϊτζάν.
Στις φλόγες παραδόθηκαν σήμερα σπίτια σε χωριά του Ναγκόρνο Καραμπάχ,
που αναμένεται να περάσουν και πάλι στον έλεγχο του Αζερμπαϊτζάν αύριο,
καθώς τα πυρπόλησαν οι κάτοικοί τους πριν εγκαταλείψουν την περιοχή
και διαφύγουν στην Αρμενία, σύμφωνα με δημοσιογράφο του Γαλλικού Πρακτορείου.
"Είναι η τελευταία ημέρα, αύριο οι Αζέροι στρατιώτες θα είναι εκεί",
δήλωσε στρατιώτης στο χωριό Τσαρακτάρ, στην περιοχή Τσαλμπατσάρ,
που θα παραχωρηθεί στο Μπακού.
Μόνο σε αυτό το χωριό, που σηματοδοτεί το όριο με την γειτονική περιοχή
του Μαρτακέρτ, που θα παραμείνει υπό τον έλεγχο των Αρμενίων,
τουλάχιστον 6 κατοικίες καίγονταν σήμερα το πρωί.
Οι φλόγες έβγαιναν από τα παράθυρα ενώ γκρίζος καπνός υψωνόταν
στον ουρανό πάνω από την κοιλάδα της περιοχής.
"Είναι το σπίτι μου, δεν μπορώ να το αφήσω στους Τούρκους", όπως συχνά
χαρακτηρίζονται οι Αζέροι από τους Αρμένιους, εξήγησε ο ιδιοκτήτης
ενός εκ των σπιτιών, ενώ πετούσε εύφλεκτα υλικά και προσανάμματα
στα οποία είχε περιχύσει βενζίνη σε μια προσπάθεια να βάλει φωτιά
στο πάτωμα του πρώην καθιστικού, σε ένα εντελώς πλέον άδειο σπίτι.
"Περιμέναμε να κανονιστεί.
Αλλά όταν άρχισαν να διαλύουν
τον υδροηλεκτρικό σταθμό, καταλάβαμε", πρόσθεσε.
"Όλος ο κόσμος θα πυρπολήσει σήμερα το σπίτι του…
Μας έχουν δώσει έως τα μεσάνυχτα για να φύγουμε".
"Μεταφέραμε και τον τάφο των γονιών μας, οι Αζέροι
θα θελήσουν να τους βεβηλώσουν, είναι αβάσταχτο", είπε.
Μια ημέρα νωρίτερα, τουλάχιστον 12 σπίτια πυρπολήθηκαν
στο ίδιο χωριό και στη γύρω περιοχή.
Η ειρηνευτική συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ του Γερεβάν
και του Μπακού υπό την αιγίδα της Μόσχας έδωσε τέλος σε σχεδόν
επτά εβδομάδες σφοδρών συγκρούσεων στο Ναγκόρνο Καραμπάχ.
Βάσει της συμφωνίας, το Αζερμπαϊτζάν ανακτά μεγάλα εδάφη
που τελούσαν υπό τον έλεγχο των Αρμένιων
από τις αρχές της δεκαετίας του 1990.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Αρμενία μάνα μου....(Αρμενία 11 Νοεμβρίου).
Νοεμβρης 2020
Συγκλονιστική φώτο...Αρμενία 11 Νοεμβρίου.
Κλαίει η μάνα, κλαίει και το μωρό
Πονηρό kazan-kazan για Πούτιν και Ερντογάν
Η ειρήνευση στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ θα επιτηρείται αποκλειστικώς
από Τουρκία και Ρωσία, ενώ η Δύση τίθεται στο περιθώριο.
Η Μόσχα ΠΟΥΛΗΣΕ τους Αρμένιους,
παρά το ότι ήταν δεσμευμένη
απέναντί τους με αμυντική συμφωνία
Πηγή: Protagon.gr
Δικό μας σχόλιο:
Φεύγουν πυρπολώντας τις εστίες τους
για να μην βρουν έτοιμα τα σπίτια τους οι Τούρκοι.
Τούρκους αποκαλούν και τους Αζέρους οι Αρμένιοι.
Κόρινθος: Περπατώντας αργά στην προκυμαία και είσαι λίγο αφηρημένος....... (2 φωτογραφίες)
Περπατώντας αργά στην προκυμαία
και είσαι λίγο αφηρημένος.......χαζεύοντας
κι απολαμβάνοντας το τοπίο μπρος σου την πάτησες!
Τι έγινε ρωτάω έναν ψαρά.
Δεν το έκλεψαν αλλά σάπισε.
Πάνω από δύο μήνες είναι έτσι μου απάντησε
κι ευτυχώς δεν έχει σπάσει το πόδι του κανένας ακόμα.
Σήμερα θα πω μια καλημέρα, από την Κόρινθο, για τα ξαδέλφια μου στο Σικάγο!
Ώρες-ώρες θα ευχόμουν να βρισκόμουν εκεί.
Αγαπώ όμως περισσότερο την ζωή μου στην Ελλάδα
και μου είναι δύσκολο να την αποχωριστώ.
Έτσι κι αλλιώς όμως, σας σκέφτομαι συχνά.
Ειδικά τώρα που από ότι μου λέτε κι εσείς
κι εκεί έχει χτυπήσει αλύπητα ο Κορωνοϊός.
Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2020
Κόρινθος: Μια καληνύχτα από το κέντρο της πόλης. (4 φωτογραφίες)
Οι φωτογραφίες από τον κεντρικό πεζόδρομο
είναι λίγο προτού πέσει.........το σκοτάδι και λίγο πριν
από τον εγκλεισμό μας.....................στο σπίτι μας.
Έγραψα για εγκλεισμό (εντελώς αυθόρμητα)
και κοίτα να δεις τι θυμήθηκα τώρα:
Αγάπα το κελί σου, τρώγε το φαΐ σου,
διάβαζε πολύ…
Με την ευκαιρία όμως βρήκα κι ένα όμορφο κείμενο.
Αγάπα το κελί σου, τρώγε το φαΐ σου, διάβαζε πολύ…
Αφορμή γι αυτό το κείμενο, είναι οι καθημερινές συζητήσεις
και τα αδιέξοδα πολλών ανθρώπων και κυρίως νέων.
Την έκφραση «Αγάπα το κελί σου, τρώγε το φαί σου, διάβαζε πολύ»
είχαν υιοθετήσει οι αγωνιστές, οι κομμουνιστές που ήταν στις φυλακές
και στις εξορίες.
Ήταν ένα σύνθημα ζωής, ένα σύνθημα κουράγιου.
Ένα σύνθημα μη παραίτησης.
Ήταν μια στάση που κρατούσαν όχι επειδή συνθηκολόγησαν, επειδή
συμβιβάστηκαν ή επειδή ήταν ηττοπαθείς.
Απλά έπρεπε να βρουν τρόπο για να επιβιώσουν με βάση τις συνθήκες.
Έπρεπε να συμφιλιωθούν με αυτές για να αντέξουν στα δύσκολα.
Δεν επένδυαν σε μια ζωή στην φυλακή.
Στόχο είχαν την ανατροπή, την αλλαγή της ζωής τους και την αλλαγή
της κοινωνίας.
Όμως έπρεπε να «αγαπήσουν» τον χώρο που ήταν το σπίτι τους,
για όσο διάστημα ήταν εκεί.
Καταβάλλοντας κάθε προσπάθεια να μείνουν όρθιοι.
Σε συνθήκες φυλάκισης, εξορίας, έβρισκαν τρόπους να κάνουν
την ζωή τους πιο ανθρώπινη.
Με καλλιτεχνικά δρώμενα, με θεατρικές ομάδες, με συζητήσεις κ.λπ.
Για σκέψου να είσαι εξορία, να είσαι φυλακισμένος
και να έχεις θεατρική ομάδα, χορευτικό κ.λπ.
Τι μεγαλείο ψυχής χρειάζεται, πόση αγάπη για ζωή, πόση ευαισθησία
έκρυβαν μέσα τους.
Ένα σημαντικό στοιχείο πέρα από την πίστη, ήταν η συλλογικότητα,
η συντροφικότητα, στοιχεία πολύ σημαντικά και ενισχυτικά
στο να διατηρείς υψηλό φρόνημα. Κάτι ανύπαρκτο σήμερα.
Ο παραλληλισμός αυτός ως στόχο έχει την σημερινή
κατάσταση των ανθρώπων.
Την σημερινή «φυλακή» που βιώνουμε, την σημερινή εξορία όχι
σε ξερονήσια, αλλά την εξορία από την ίδια την ζωή.
Δηλαδή στην πραγματικά δύσκολη ζωή πολλών ανθρώπων,
της ανέχειας, της φτώχιας, των αδιεξόδων.
Της δύσκολης θέσης των νέων παιδιών.
Με τα καθημερινά αδιέξοδα.
Με εργασία σχεδόν απλήρωτη, με καταπίεση, με εργασία εκτός
κύκλου σπουδών, με ανεργία.
Σε αυτήν την περίοδο η παραπάνω φράση με προσαρμογή στα τωρινά
δεδομένα είναι, εκτιμώ, πολύ σημαντική.
Με αυτήν λογική πρέπει να μπολιαστούν οι άνθρωποι
και κυρίως η νεολαία.
Δηλαδή να μπορείς να στέκεσαι όρθιος στις όποιες δυσκολίες,
χωρίς να είσαι απών.
Να διεκδικείς κομμάτι επιβίωσης με τα σημερινά δεδομένα,
χωρίς όμως αυτό να αποτελεί συμβιβασμό.
Αλλά παράλληλα να προσπαθείς να μην μένεις εκτός, χάνοντας
το στόχο μιας άλλης διαφορετικής, καλύτερης ζωής.
Το εύκολο είναι η παραίτηση, η αυτοκτονία κυριολεκτικά ή μεταφορικά.
Ο συμβιβασμός, η σαλαμοποίηση.
Το χειρότερο απ όλα είναι η ανυπαρξία συλλογικών ενεργειών.
Αυτό, φυσικά, ήταν στόχος όλα τα χρόνια.
Δηλαδή η λύση της ατομικότητας, εγώ να βολευτώ και άσε τους άλλους,
εγώ να «αρπάξω». Κάτι που πληρώνουμε ακριβά τώρα.
Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να κυριαρχήσει
το «άλλη μια μέρα δίχως σκοπό», που έλεγε ένα παλιό τραγούδι.
Δεν πρέπει να επικρατεί το «άλλη μια χαμένη μέρα».
Ανάγκη είναι να περάσει η αντίληψη, πως κάτι
κερδίζουμε στην κάθε ημέρα.
Είναι γνωστό πως μας θέλουν να είμαστε σκυφτοί, να χάσουμε
την ανθρώπινη μας φύση.
Να είμαστε ένα κουμπί στο πληκτρολόγιο τους.
Πρέπει να φωνάζουμε και αυτό να το ακούει και ο διπλανός μας πως
δεν θα συμβιβαστούμε, δεν θα μας πάρετε την σκέψη, την αγάπη για ζωή.
Αλλά ζούμε άλλη μια μέρα ζωής, χαράς, αγώνα, εμπειρίας …
Θα μείνουμε όρθιοι.
Τίποτα δεν είναι αδύνατο όταν έχεις πίστη και θέληση.
Όχι ηττοπάθεια, όχι παραίτηση, όχι μιζέρια.
Ναι, είναι δύσκολα στην δουλειά, στο περιβάλλον.
Πρέπει να δηλώνουμε παρών, να αγαπάμε αυτό που κάνουμε,
να το θεωρούμε ιδανικό.
Είναι αυτό που μας δίνει μια ελάχιστη κίνηση και επιβίωση.
Παράλληλα να βλέπουμε έξω από τα «κάγκελα».
Την επόμενη μέρα, την μέρα της αλλαγής, της ανατροπής.
Αυτό θέλει καθημερινή ατομική πάλη, αντίσταση
και σιγά-σιγά συλλογικοποίηση,
από τα μικρά και απλά έως τα πιο σύνθετα.
του Πέτρου Δημητρόπουλου
Αυτό είναι το δίλημμα του δικού μας φετινού «πολυτεχνείου».''
Ποιόν θα ακούσουμε εμείς: τους τσαρλατάνους η τους επιστήμονες?
""Ποια είναι η σχέση του Γιάνη Βαρουφάκη
(αυτουνού που μας φόρεσε ο Τσίπρας στη δημόσια ζωή ως άσετ)
με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου;
Ουδεμία απολύτως.
Απών τότε.
Παρά ταύτα σήμερα προτρέπει με το γνωστό του αλαζονικό στυλ την κοινωνία
να δημιουργήσει υγειονομικό και πολιτικό πρόβλημα στην χώρα
με μια πορεία εν μέσω πανδημίας...
Ποιος είναι ο Γιώργος Παυλάκης;
Ο φοιτητής της ιατρικής που με κίνδυνο τη ζωή του και την ελευθερία του
είχε στήσει αυτοσχέδιο ιατρείο εντός του Πολυτεχνείου τις μέρες
του Νοεμβριου του 1973 για να παρέχει τις πρώτες βοήθειες στους τραυματίες
της εξέγερσης. Σήμερα είναι εκ των κορυφαίων ερευνητών στις ΗΠΑ
που αναπτύσσει εμβόλιο κατά του καρκίνου κλπ κλπ.
Τι μας συμβουλεύει αυτός ο κορυφαίος επιστήμονας όπως και άλλοι
εξίσου σπουδαίοι συνάδελφοί του;
Να μην το κουνήσουμε από το σπίτι μας διότι ο επόμενος μήνας
θα ναι ο πιο κρίσιμος για την εξέλιξη της πανδημίας.
Ποιον θα ακούσουμε εμείς;
Τους τσαρλατάνους που κάνουν καριέρα με τα «πολυτεχνεία» 45 χρόνια τώρα
ή όσους αντί να εξαργυρώνουν πολιτικά το Πολυτεχνείο φροντίζουν
να κάνουν αυτό που έκαναν εξαρχής ως νέοι: να είναι χρήσιμοι
και υπεύθυνοι πολίτες και επιστήμονες απέναντι στην κοινωνία;
Από τέτοιες επιλογές είναι που κρίνεται πάντα και η πορεία
της κάθε χώρας προς το μέλλον.
Παυλάκης ή πανκς;
Αυτό είναι το δίλημμα του δικού μας φετινού «πολυτεχνείου».''
Απαραίτητη διευκρίνηση:
Τα άρθρα γνώμης δεν εκφράζουν
απαραίτητα και την δική μας γνώμη
αλλά δημοσιοποιούνται μήπως γίνουν
αφορμή για γόνιμο και ουσιαστικό διάλογο.
Όχι, που θα του ξέφευγε, τέτοιο κελεπούρι του Μητροπολίτη. (ΒΙΝΤΕΟ)
Τύφλα να έχουν οι γέροντες…
Ο Αστερίξ από το 2017 είχε προβλέψει τον Κορονοιο.
O μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος, αποκάλυψε
το τεύχος του Αστερίξ που εδειχνε το μασκοφόρο
πρωταθλητή με το όνομα Κορωνοϊούς, από τη Ρώμη!
Δείτε το βίντεο:
Η ανάρτηση βέβαια έχει χιουμοριστικό χαρακτήρα
αφού η οικογένεια των Κορονοιων
είναι γνωστή πολλά χρόνια.
Μερικοί από αυτούς είναι ο SARS (2002)
και ο MERC (2012).
Η «Πυραμίδα» των Χανίων και ο Μυστηριώδης Θάλαμος στο εσωτερικό της σε εικόνες και video
Λίγοι γνωρίζουν για την ύπαρξη της “πυραμίδας” που βρίσκεται
σε ενα μικρό χωριουδάκι των Χανίων με την ονομασία ” Καμάρια”.
Φυσικά δεν πρόκειται για πυραμίδα, αλλά για ενα κωνικό μνημείο.
Οι ντόπιοι της περιοχής το αποκαλούν “Φούρνο” ενω το καμένο εσωτερικό του
σε οδηγεί στην εκδοχή οτι ίσως παλαιότερα να χρησιμοποιούνταν
ως καμίνι κεραμικών εξου και η ονομασία, άλλοι πάλι κάνουν λόγο
για λαξευτό τάφο ελληνιστικής εποχής.
Επίσημες μελέτες δεν έχουν γίνει μέχρι και σήμερα και ως εκ τούτου
δεν μπορούμε να γνωρίζουμε την χρήση που είχε στην αρχαιότητα ή την ηλικία του.
Μέσα στον κώνο έχει λαξευτεί ένα δωμάτιο
με διαστάσεις 2,20μ. x 2,10μ. και ύψος 1,40μ περίπου, στο οποίο μπαίνει κανείς
από την είσοδο που είναι στα Δυτικά (στις 253° περίπου) διαστάσεων 1,2μ x 0,7μ.
Η περιφέρεια του κώνου είναι περίπου 16 μέτρα και το ύψος του από την κορυφή
μέχρι το δάπεδο του θαλάμου είναι περίπου 4,6 μέτρα.
Η περιφέρεια της βάσης του είναι περίπου 29 μέτρα.
Πρόκειται πάντως για ενα “μνημείο” για το οποίο, μέχρι και σήμερα,
δεν εχει γίνει αναφορά αν υπάρχει όμοιο του σε ολόκληρη την Κρήτη.
Με πληροφορίες απο την δημοσίευση «Αγνωστης Ελληνικής Ιστορίας»
28/12/1997 και 2/3/1999
Φωτο απο τον χρήστη του Facebook Μαρία Ευτ. Γιακουμάκη
Κοροναϊός στον «θρόνο του Βάαλ» - Οι συνωμοσιολόγοι επιτίθενται.
Ακόμα και αριστουργήματα της τέχνης στην Ευρώπη, όπως ο περίφημος βωμός
της Περγάμου, βάζουν στο στόχαστρο οι συνωμοσιολόγοι, που στον σύγχρονο κόσμο
βρήκαν πολιτική έκφραση και μεταμορφώνονται σε δολοφονικές ιδεολογίες...
Η πανούκλα δεν είχε φτάσει ακόμη στο Στρασβούργο
κι όμως στο κοιμητήριο της πόλης εκείνο το πρωινό του 1349
χιλιάδες άνθρωποι ρίχνονταν ζωντανοί στην πυρά ως υπαίτιοι
της φοβερής πανδημίας που συγκλόνιζε την Ευρώπη.
Το ένα τέταρτο του πληθυσμού της θα χανόταν μέσα σε τρία χρόνια εξαιτίας
της φονικής πανούκλας, ενώ ταυτόχρονα μια παρανοϊκή φήμη θα αφαιρούσε
τη ζωή από χιλιάδες άλλους: αόριστες διαδόσεις που είχαν εξαπλωθεί
αστραπιαία απέδιδαν την αιτία της πανούκλας στη «μόλυνση των πηγαδιών»
κάθε πόλης και χωριού από τους Εβραίους, σε μια πελώρια συνωμοσία με στόχο
τον αφανισμό της χριστιανικής Ευρώπης.
Και ήταν αυτές οι φήμες που καθοδηγούσαν το φονικό χέρι του όχλου.
Αιώνες αργότερα, απαλλαγμένος από τα μεσαιωνικά φαντάσματα,
ο Εμιλ Ζολά θα έλεγε πως όταν
«η αλήθεια βρίσκεται στον δρόμο, τίποτα δεν την εμποδίζει».
Η πεποίθησή του, όμως, προσκρούει ακόμη σε αδιάβατα περάσματα.
Τις ασύλληπτες διαστάσεις που έχουν λάβει οι παγκόσμιες θεωρίες συνωμοσίας
αποκάλυψε πριν από λίγες ημέρες η πρωτοφανής επίθεση που πραγματοποίησαν
βανδάλοι σε τρία μουσεία του Βερολίνου: Οπως απεδείχθη, στο στόχαστρο
των αρνητών του COVID-19 έχει βρεθεί εδώ και μήνες ο περίφημος βωμός
της Περγάμου, ο οποίος θεωρείται από κάποιους ο «θρόνος του θεού Βάαλ»
και το «αρχηγείο των παγκόσμιων σατανιστών και κορωνοεγκληματιών».
Διακινητής των θεωριών είναι ο, γνωστός στη Γερμανία, ακροδεξιός
αρνητής των εμβολίων Ατίλα Χίλντμαν, ο οποίος ξεκίνησε να διασπείρει
τις φήμες την περασμένη άνοιξη ισχυριζόμενος ότι
στο κλειστό - λόγω της καραντίνας - Μουσείο της Περγάμου τελούνται
τη νύχτα ακόμη και ανθρωποθυσίες.
Θα ήταν απλά γραφικό, αν ο Χίλντμαν δεν είχε 100.000 ακολούθους
στο Telegram, οι οποίοι δρουν με βάση τις σκοταδιστικές θεωρίες του…
«Στις αρχές του νέου έτους θα έχουμε τις πρώτες δόσεις του εμβολίου»
Αρνητές του COVID-19, αρνητές της κλιματικής αλλαγής, αρνητές
του Ολοκαυτώματος, αρνητές του ίδιου του πολιτισμού οδηγούν
τον πλανήτη σε δυστοπικές καταστάσεις όπου ακόμη
και αριστουργήματα της τέχνης, μέσα στην Ευρώπη, κινδυνεύουν.
Ζημιές σε 70 έργα τέχνης.
Οι καταστροφείς προκάλεσαν ζημιές σε 70 έργα τέχνης στο Βερολίνο.
Στο στόχαστρό τους βρέθηκαν, μεταξύ άλλων, πανάρχαιες αιγυπτιακές
σαρκοφάγοι, διάσημοι πίνακες, γλυπτά και ο βωμός της Περγάμου
που αντιμετωπίζεται από αρκετούς ως το 8ο θαύμα του κόσμου.
Το περιστατικό συνέβη στις 3 Οκτωβρίου, όμως έγινε γνωστό μόλις
την προηγούμενη εβδομάδα και ήταν, σύμφωνα με την εφημερίδα «Die Zeit»,
η πιο εκτεταμένη επίθεση κατά της τέχνης στη Γερμανία
μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ηταν, επίσης, το παραθυράκι για να βγει στο φως,
μέσω των αστυνομικών ερευνών, μια εξωφρενική ιστορία, άγνωστη
στους πολλούς: η ιδέα περί σατανικού βωμού της Περγάμου.
Η θεωρία είχε διακινηθεί κατά το παρελθόν από οπαδούς του νεοναζισμού,
ενώ εδράζεται σε μια αυθαίρετη ερμηνεία στίχων στην Αποκάλυψη του Ιωάννη.
Τους τελευταίους μήνες οι διαδόσεις εντάθηκαν με αφορμή
τον κορωνοϊό και την ευάλωτη ψυχολογία της μάζας.
Είναι... σατανιστικό.
Τον περασμένο Αύγουστο, με δημόσιες αναρτήσεις του, τις οποίες
στη συνέχεια απέσυρε, ο Χίλντμαν αποκαλούσε «σατανιστικό» το μουσείο
που φιλοξενεί τον βωμό, αναφέροντας ότι πρέπει να καταστραφεί.
Οι ίδιες θεωρίες ήθελαν την Ανγκελα Μέρκελ
να τελεί ανθρωποθυσίες εκεί - με την επισήμανση ότι το σπίτι της βρίσκεται
απέναντι από το μουσείο - στο πλαίσιο μιας ευρύτερης συνωμοσίας,
με συνένοχο τον Μπιλ Γκέιτς, για την καταστροφή της Γερμανίας.
«Γεγονός! Είναι ο θρόνος του Βάαλ» έγραψε θριαμβολογώντας ο Χίλντμαν
μετά την επίθεση στον βωμό της Περγάμου κάνοντας λόγο για τον Βάαλ,
τον θεό αρχαίων σημιτικών λαών, όπως τον Φοινίκων,
τον οποίο κάποιοι ταυτίζουν με τον Σατανά…
Φρένο στην οπισθοδρόμηση.
Η Γερμανία διερευνά τις δυνατότητες αντιμετώπισης του φαινομένου
μέσω της δικαστικής οδού, ενώ άλλες κοινωνίες προσπαθούν να θωρακιστούν
από την οπισθοδρόμηση με διαφορετικές προσεγγίσεις.
Το 2014 η Φινλανδία εισήγαγε στα σχολεία της ειδικό μάθημα
«κριτικής σκέψης» με σκοπό να βοηθηθούν οι έφηβοι να αναγνωρίζουν
ευκολότερα τα fake news, που έχουν πλέον ριζώσει για τα καλά στις ζωές μας.
Το εγχείρημα ήταν μάλλον επιτυχές: Σύμφωνα με έρευνα του 2019,
οι φινλανδοί μαθητές ήταν σε θέση να αναγνωρίσουν περισσότερες
ψεύτικες ειδήσεις από ό,τι αμερικανοί συνομήλικοί τους.
Αυτό, όμως, δεν αρκεί.
Οι θεωρίες συνωμοσίας συνόδευαν ανέκαθεν την ανθρωπότητα.
Σύμφωνα με τον Michael Butter, καθηγητή Ιστορίας του Πολιτισμού
στο Πανεπιστήμιο του Tübingen, «μεταξύ του 17ου αιώνα
και της δεκαετίας του 1950 οι θεωρίες αυτές αποτελούσαν έναν αποδεκτό τρόπο
κατανόησης του κόσμου - τον 19ο αιώνα πιθανώς για το 90% του πληθυσμού».
Το ζήτημα είναι ότι για κάποιους παρέμεινε έτσι:
Στον σύγχρονο κόσμο φάνηκε κάποια στιγμή να λαμβάνουν διαστάσεις
συλλογικής «ψύχωσης», βρήκαν πολιτική έκφραση και μεταμορφώθηκαν
σε δολοφονικές ιδεολογίες.
Για όσους σήμερα τολμούν να αφουγκράζονται τα κελεύσματα των καιρών,
η περίπτωση του Χίλντμαν δεν είναι αμελητέα.
Ο ομοεθνής του - αλλά ταγμένος στην απέναντι πλευρά
της Ιστορίας - Μπέρτολτ Μπρεχτ είχε φροντίσει να προειδοποιήσει:
«Πάντα υπάρχουν αρκετοί βλάκες για να σχηματίσουν μια πλειοψηφία».
Και η πραγματικότητα τον επιβεβαίωσε.
Κατερίνα Ροββά
Αντί για δικό μας σχόλιο:
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(
Atom
)