Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014

O πιο δύσκολος άθλος του Ηρακλή, αυτός για τον οποίον ο ήρωας μυήθηκε πρώτα στα Ελευσίνια μυστήρια.

Η στιγμή που ο Ηρακλής
 φέρνει τον Κέρβερο στον Ευρυσθέα, 
από τις σπάνιες χιουμοριστικές εικόνες
 της αρχαίας εικονογραφίας.
 Καιρετανή υδρία, 540 π.Χ. Μουσείο του Λούβρου.
Στη Θεογονία αναφέρεται 
«Κέρβερος ωμηστής Αΐδεω κύων χαλκεόφωνοςπεντηκοντακέφαλος»,
 (Κέρβερος άγριος σκύλος του Άδη, με ηχηρή φωνή και 50 κεφάλια), 
ενώ ο Όμηρος γνωρίζει μεν το σκύλο αυτό 
αλλά όχι το όνομά του.
 Σύμφωνα με τον Αισχύλο, γεννήθηκε από την ένωση 
δυο τεράτων, του Γίγαντα Τυφώνα και της Έχιδνας
 και ήταν αδελφός του Όρθου 
(παραπλήσιου μυθικού άγριου σκύλου) 
καθώς και της Λερναίας Ύδρας. 
Η παρουσία του εξασφαλίζει την παραμονή
 των νεκρών στον Κάτω Κόσμο
 αλλά και την αδυναμία των ζωντανών
 να εισέλθουν σε αυτόν.
Ο Κέρβερος ήταν ένας σκύλος με τρία κεφάλια,
 με ουρά φιδιού, ο φοβερός φύλακας
 στην είσοδο του Άδη που δεν άφηνε τις ψυχές 
να βγουν και τους ζωντανούς να περάσουν. 
Η εξόντωση του Κέρβερου είναι ο τελευταίος άθλος 
του Ηρακλή, ο πιο δύσκολος, αυτός για τον οποίο 
ο ήρωας μυήθηκε πρώτα στα Ελευσίνια μυστήρια.
 Ο Ηρακλής κατέβηκε στον Άδη
 (όπου μάλιστα συνάντησε τους φίλους του Θησέα και Πειρίθου)
και ζήτησε την άδεια από τον άρχοντα του Κάτω Κόσμου 
να φέρει τον Κέρβερο στον Ευρυσθέα, 
πράγμα που κατάφερε μάλιστα
 χωρίς να χρησιμοποιήσει όπλα.

Κόρινθος: Ένα μπανάκι, το πρωϊνό, στο πάρκο! (Δέκα φωτογραφίες)

Φωτογραφίες από τα "Περιβολάκια".
Πρωϊνό μπάνιο
και η χαρά της ζωής.
Όχι, αυτά δεν πληρώνουν φόρους
για την τροφή τους
ούτε και για το νερό.
Α, είναι και δίχως κινητά ή ακίνητα!
Φωτογραφίες 13-09-2014









Ποιος "κρύβεται" πίσω από τον Batman?

Γράψτε, εδώ στα σχόλια,
ποιος είναι αυτός
που κάνει διανομή 
με τη μάσκα του BATMAN
στη φωτογραφία μας
και κερδίζετε καφέ στον LOUKOUMAN.
Αυτός φυσικά
που στέκεται δίπλα στον BATMAN
σας είναι γνωστός.
Αν μας γράψετε μάλιστα
το τι του δείχνει, 
στην οθόνη του κινητού του,
κερνάμε και το τοστ.

Επεισοδιακός αγιασμός σε σχολείο στη Στυλίδα.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα stilida.com,
 όλα ξεκίνησαν όταν ο π. Ιωάννης 
από την ενορία Παλαιοκερασιάς 
έψελνε το τροπάριο της Υψώσεως 
του Σταυρού: «Σῶσον, Κύριε, τὸν λαόν σου 
καὶ εὐλόγησον τὴν κληρονομίαν σου
 νίκας τοῖς βασιλεῦσι ….» Και κάπου εκεί
 άρχισαν τα παρατράγουδα.
Ο Δήμαρχος Στυλίδας αγρίεψε και διέκοψε 
την τελετή. Απευθυνόμενος στον ιερέα του ζήτησε 
να ξαναψάλει το τροπάριο αλλά αυτή τη φορά
 να αντικαταστήσει το «βασιλεῦσι» με το «ευσεβέσι»!
Ο πάτερ Ιωάννης συνέχισε τη τελετή χωρίς 
να αντικαταστήσει την επίμαχη λέξη φράση. 
Αποτέλεσμα; Μαινόμενος ο Δήμαρχος Στυλίδας
 αποχώρησε, βρίζοντας θεούς και δαίμονες, 
αιφνιδιαστικά από τον αγιασμό πριν αυτός ολοκληρωθεί.
Μετά την ολοκλήρωση του αγιασμού 
ο Απόστολος Γκλέτσος επέστρεψε για να… 
......ξαναφύγει καθώς οι προσπάθειες των υπόλοιπων παρευρισκομένων για ειρήνη έπεσαν στο κενό.
Δικό μας σχόλιο:
Αυτό το: αποχώρησε, βρίζοντας θεούς και δαίμονες
δεν φαίνεται, τουλάχιστον, στο βίντεο.
Όσο για το ποιος έχει δίκιο
υπάρχουν διαφορετικές απόψεις.
Προσωπικά θυμάμαι ότι 
αυτό το: .....νίκας τοῖς βασιλεῦσι 
δεν υψίσταται πλέον
από τη στιγμή που η Ελλάδα
δεν έχει Βασιλευομένη Δημοκρατία.
Ο Δήμαρχος αντέδρασε πάρα πολύ σωστά
διότι αν παρέμενε θα τον "κράζανε" 
διότι με την παρουσία του
νομιμοποίησε το γεγονός.
Υ.Γ: Αν έχετε διαφορετική άποψη
ευχαρίστως να την δημοσιεύσουμε εδώ
αρκεί να το κάνετε επώνυμα
όπως κι εμείς.
Α, και κάτι άλλο.
Αποχώρησε καταχειροκροτούμενος
από την πλειοψηφία των μαθητών.

Κόρινθος: Ποιος θυμάται την κυρία Δώρα; (Φωτογραφία)

Ενθύμιον Νηπιαγωγείου
Σχολική χρονιά 1960-61
Φωτογράφος: Αθανάσιος Τσολάκης
Τη φωτογραφία
μου την έδωσε ο φίλος μου και γείτονας
Αργύρης Βασιλείου Στέφης

Κόρινθος: Παραλία "Καλάμια" 12 Σεπτεμβρίου 2014 (Φωτογραφίες)

Σεπτέμβριος 
και λίγο πριν από την δύση του ηλίου
η θάλασσα έγινε "λάδι"
και όσοι "πιστοί" την απολαύσαμε!
12-09-2014
Φυσικά, απόλαυση ήταν και το ηλιοβασίλεμα
και η κουβεντούλα με την παρέα
καθώς και η βραδιά ήταν καλοκαιρινή.




«Η ακτήμων υπουργός Σ. Βούλτεψη έχει σπίτι, εξοχικό και δύο στρέμματα δάσους»

Το πόθεν έσχες διαψεύδει 
την κυβερνητική εκπρόσωπο

 για τα ακίνητα.
Συνέχεια στην κόντρα με την κυβερνητική εκπρόσωπο, 
Σοφία Βούλτεψη, δίνει η Αυγή, μία ημέρα μετά 
τις κατηγορίες για «εξυπηρέτηση των παιχνιδιών
 των κορακιών του real estate», στον απόηχο 
των δηλώσεών της, σύμφωνα με τις οποίες
«οι επενδύσεις στα ακίνητα είναι χαμένα χρήματα».
Αυτή τη φορά η Αυγή εγκαλεί την κυβερνητική
 εκπρόσωπο για ψευδείς δηλώσεις, καθώς 
«η δήλωση πόθεν έσχες της κ. Βούλτεψη 
με τα ακίνητα που διαθέτει, διαψεύδει 
τον ισχυρισμό της ότι δεν έχει ακίνητη περιουσία».
«Η ακτήμων υπουργός Σοφία Βούλτεψη έχε σπίτι,
 εξοχικό και δύο στρέμματα δάσους» αναφέρει 
χαρακτηριστικά το δημοσίευμα και παραθέτει 
τη δήλωση πόθεν έσχες.
- Διαμέρισμα στη Γλυφάδα 239 τ.μ. 
που «συμπληρώνεται» από 130 τ.μ. βοηθητικών χώρων. 
Το οικόπεδο συνολικά είναι 402 τ.μ. 
Το διαμέρισμα αγοράστηκε το 1985 και είναι
 κατά 100% στην πλήρη κυριότητα της κ. Βούλτεψη.
- Οικία στην Αγία Μαρίνα (Λαγονήσι).
 Προφανώς πρόκειται για το εξοχικό της υπουργού. 
Είναι οικόπεδο 516 τ.μ. επί του οποίου βρίσκεται
οικία 71,36 τ.μ. και ανήκει κατά 50% στην πλήρη
 κυριότητα της κ. Βούλτεψη.
- Πάνω από 2000 τ.μ. στο Ντράφι 
(μαζί με τον σύζυγό της Θανάση Αγγελόπουλο). 
Ουσιαστικά πρόκειται για δύο οικόπεδα μέσα σε δάσος
 (όπως δηλώνει η ίδια στο πόθεν έσχες της) 
συνολικής έκτασης 2.019,16 τ.μ. 
Η κ. Βούλτεψη και ο σύζυγός της διαθέτουν 
έκαστος εξ αδιαιρέτου το 0,0825% της δασικής
 έκτασης, που συνολικά φτάνει τα 1.224.000 τ.μ.
- Αγροτεμάχιο 750 τ.μ. στην Αγία Αικατερίνη 
στη Μάνδρα. Το οικόπεδο ανήκει κατά 75% 
στην πλήρη κυριότητα της κ. Βούλτεψη, ενώ, 
όπως διευκρινίζει, «δεν υπάρχει συμβόλαιο»,
 καθώς είναι κληρονομιά από τον πατέρα της.
Υπενθυμίζεται παράλληλα από την Αυγή ότι χθες
 η βουλευτής των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, 
Μαρίνα Χρυσοβελώνη προέβη σε σοβαρές καταγγελίες 
σύμφωνα με τις οποίες η κ. Βούλτεψη έχει ανώνυμη 
εταιρεία με την επωνυμία «Ανεξάρτητη 
Δημοσιογραφική Ενημέρωση» και από το 2012 
ορίστηκε διευθύνουσα σύμβουλος με πενταετή 
θητεία, κάτι που επιβεβαιώνεται
 και από το πόθεν έσχες της. 
Όπως σημείωσε η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος 
των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, «σύμφωνα
 με το άρθρο 81 του Συντάγματος κανένας
 υπουργός ή υφυπουργός δεν μπορεί να έχει 
οποιαδήποτε επαγγελματική δραστηριότητα 
κατά τη διάρκεια της άσκησης των καθηκόντων του. 
Γιατί δεν δημοσιεύθηκε πουθενά εδώ και 3 μήνες 
που είναι υφυπουργός, η παραίτηση της 
κατά τα άλλα ειλικρινούς Σ. Βούλτεψη
 από την παραπάνω θέση;».

Δικό μας σχόλιο:
Για την "ακτήμων" δήλωσή της:


«Ήταν ότι καλύτερο μπορούσε να γίνει 
στην παρούσα στιγμή» σημείωσε χαρακτηριστικά
 η κυβερνητική εκπρόσωπος, εκφράζοντας
 παράλληλα την άποψη ότι «οι αγορές ακινήτων
 είναι χαμένα λεφτά». 
Η κ. Βούλτεψη πρόσθεσε ότι δεν έχει
 κανένα ακίνητο στο όνομά της.

Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

Στην Αθήνα, επί Τουρκοκρατίας!


Κόρινθος: Μαθητές της Στ1 απαθανατίζονται για την αποβολή!

Ομαδική αποβολή 
της Στ1 Κλασσικού
Κόρινθος
Τουριστικό περίπτερο "Περιβολάκια"
17-11-1972
Διακρίνονται:
Νικολάου
Ταρούσης
Ξένος
Λουρίδας
Θεοδωρόπουλος
Μητροβγένης
Καρμογιάννης
Παπαγιάννης
Θεοδώρου
Ελευθερίου
Καμπούρης
Στέφης
Κυπραίος
Λιακόπουλος
Μακρόπουλος
Κόκκας
Γεωργίου
Δαρδαμάνης
Σούκουλης
Βλαχάβας
Πετρίδης
Νομίζω ότι μου λείπει ένα όνομα
Όποιος το γνωρίζει
ας το γράψει στα σχόλια.
Την φωτογραφία μας την έδωσε
ο φίλος μου και γείτονας
Αργύρης Στέφης
που απαθανατίζεται εδώ
 μαζί με τους άλλους συμμαθητές του.
Υ.Γ: Έτσι, για την ιστορία:
Την ομαδική αποβολή την είχε δώσει
ο τότε Λυκειάρχης Λεονάρδος.

Eξέδιδαν γυναίκες πείθοντάς τες ότι διευκόλυναν την έλευση του Μεσσία!

Ισραήλ: Μαστροποί εξέδιδαν γυναίκες 
πείθοντάς τες ότι διευκόλυναν την έλευση 
του Μεσσία.
Εγκέφαλος της υπόθεσης φέρεται ότι είναι 
ένας 60χρονος άνδρας από το Κίριατ Άρμπα, 
έναν εβραϊκό οικισμό κοντά στη Χεβρώνα 
της Δυτικής Όχθης.
Στην εξάρθρωση ενός δικτύου 
(ευφάνταστων) μαστροπών προχώρησε
 η ισραηλινή αστυνομία. 
Οι μαστροποί είχαν πείσει τις Εβραίες γυναίκες
 που εξέδιδαν ότι κάνοντας σεξ με αλλόθρησκους 
άνδρες θα διευκόλυναν την έλευση του Μεσσία...
Οι αστυνομικοί συνέλαβαν πρόσφατα οκτώ άνδρες 
και γυναίκες που, κάνοντας μεσσιανικά κηρύγματα,
 εντόπιζαν ευάλωτες γυναίκες στις οποίες 
χορηγούσαν ναρκωτικά και αλκοόλ και τις έπειθαν 
ότι δίνοντας το κορμί τους σε μη Εβραίου 
"θα έσωζαν τον εβραϊκό λαό
 και θα τον οδηγούσαν στη λύτρωση".
Εγκέφαλος της υπόθεσης φέρεται ότι είναι
 ένας 60χρονος άνδρας από το Κίριατ Άρμπα,
 έναν εβραϊκό οικισμό κοντά στη Χεβρώνα 
της Δυτικής Όχθης.
 Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, ο ύποπτος 
είναι ένας περιθωριακός ακροδεξιός.
Ο επικεφαλής των ερευνών, Αρίκ Μορντεχάι είπε
στην εφημερίδα Χααρέτζ ότι το δίκτυο εξέδιδε
 15 γυναίκες μεταξύ των οποίων ενδέχεται 
να υπήρχαν και ανήλικες κοπέλες. 
Οι "πελάτες" τους ήταν Παλαιστίνιοι της Δυτικής
 Όχθης και ξένοι εργαζόμενοι στο Τελ Αβίβ.
Η υπόθεση καταγγέλθηκε στις αρχές 
από τη Λεχάβα, μια εξτρεμιστική οργάνωση 
που διαφωνεί με τους γάμους Εβραίων με ανθρώπους 
από άλλα θρησκεύματα.
 Ένα μέλος της, ο Μπέντζι Γκοπστάιν, 
είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι οι προαγωγοί 
δρούσαν εδώ και 6-7 χρόνια και, φυσικά,
 δεν πίστευαν καθόλου αυτά που κήρυτταν. 
Οι γυναίκες όμως "τα πίστευαν, 
εκμεταλλεύτηκαν την αφέλειά τους", τόνισε.
---------------------------
Πηγή: ΣΚΑΙ

Ιστορική φωτογραφία: Γερμανοί στρατιώτες μπροστά από τον Λέοντα της Αμφίπολης.

Όπως επισημαίνει το seleo.gr
 Γερμανοί στρατιώτες
 προχωρούν μπροστά
 από τον Λέοντα της Αμφίπολης. 

Άγγλοι στρατιώτες φωτογραφίζονταν με κρανία αρχαίων στην Αμφίπολη!

Το 1916 οι Βρετανοί στρατιώτες
 που βρίσκονταν στην περιοχή 
κατά τον Α' παγκόσμιο πόλεμο 
εκτός από τον Λέοντα 
(που ήθελαν να πάρουν δικό τους 
στην πατρίδα τους)
 είχαν εντοπίσει και άλλα αρχαία, 
όπως οι τάφοι. 
Όπως βλέπετε μάλιστα
 στην αναμνηστική φωτογραφία
 από αυτούς που πολεμούσαν στην περιοχή επιδεικνύουν τέσσερα κρανία.
Δικό μας σχόλιο:
Εκτός φυσικά από τα κρανία
(εντύπωση προκαλεί και ο σκύλος)
σίγουρα θα αποκόμισαν
και κάποια άλλα "αναμνηστικά"
από τις "ανακαλύψεις" τους.


Η γη μας, γη των άφθαρτων αερικών και ειδώλων.......

Ενας από τους κομβικούς μύθους του Εμπειρίκου
 είναι ο μύθος του αθάνατου θεού Πανός, 
ο οποίος αφήνει ανεξίτηλα τα ίχνη του 
σε όλο το έργο του ποιητή.
 Στην Παγκόσμια Συμπολιτεία της Νέας Εποχής, 
στον «Μεγάλο Ανατολικό»,
 «η επίσημος θρησκεία ήτο η του Πανός», 
ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη 
και στο επιμνημόσυνο κείμενό του 
για τη Μαρία Βοναπάρτη ο ποιητής δεν λησμονεί
 «τους λαγαρούς αυλούς του αιωνίου Πανός».
 Πόσο θα αυθαιρετούσαμε άραγε αν υποθέταμε ότι
 ο Εμπειρίκος αναδέχεται και επανεγγράφει, 
σαφώς μετατοπίζοντάς το και μετατονίζοντάς το, 
ένα από τα πολλά θέματα της ιδιαίτερα εκτεταμένης 
παλαμικής ποίησης; 
Στο «Αργώ ή Πλους αεροστάτου», λοιπόν, 
ο Πέντρο Ραμίρεθ κραυγάζει: 
«Ο Μέγας Παν δεν πέθανε!
 Ο Μέγας Παν δεν πεθαίνει!»
 Η κραυγή ετούτη, που επιχειρεί να αντισταθεί 
στην ιστορία, στην ιστορία των θρησκειών
 και των παθών, έχει ήδη ακουστεί σχεδόν
 με τα ίδια λόγια το 1897, στη συλλογή
 του Κωστή Παλαμά «'Ιαμβοι και ανάπαιστοι», 
έστω κι αν αυτό δεν το θυμόμαστε περισσότερο 
απ' όσο θυμόμαστε ότι το μοτίβο της γραφής στην άμμο
υπήρξε (και) παλαμικό
 («Κάτου στην άμμο του γιαλού μια μέρα, μακριά της, 
/- εκεί που μόνος έστεκα έγραψα τ' όνομά της...») 
πριν κατοχυρωθεί, και διά της μελοποιήσεως, 
στον Σεφέρη («Πάνω στην άμμο την ξανθή-/ 
 γράψαμε τ' όνομά της...»). 
Εγραφε λοιπόν ο Παλαμάς:
«Η γη μας γη των άφθαρτων/αερικών και ειδώλων,
/-πασίχαρος και υπέρτερος/θεός μας είν' ο Απόλλων.
//-Στα εντάφια λευκά σάβανα/γυρτός ο Εσταυρωμένος
/-είν' ολόμορφος Αδωνις / ροδοπεριχυμένος.
// -Η αρχαία ψυχή ζει μέσα μας/αθέλητα κρυμμένη
 /-ο Μέγας Παν δεν πέθανε,/όχι ο Παν δεν πεθαίνει!».
Δικό μας σχόλιο:
Περισσότερα για τον θεό Πάνα
σε παλαιότερη εγγραφή μας
Διόλου δεν έφυγαν
Αναπνέουν ακόμη εδώ.
Σαν τα λουλούδια την Άνοιξη.
Υπάρχει το άρωμά τους.
Αγριολούλουδα που επιμένουν.

Τι και αν ρήμαξαν τα σπίτια τους,
βεβήλωσαν τα ιερά τους,
έσπασαν τ αγάλματα με τη μορφή τους
κι έκαψαν τα γραφτά τους.
Υπάρχουν ακόμη εδώ!

Γκρέμισαν κι έφεραν στο έδαφος
 τους ιερούς ναούς τους.
Ξερίζωσαν τη θύμησή τους;

Όχι δεν έφυγαν ποτέ από τη χώρα τους.
Υπάρχουν πάντοτε στη γη που τους ξεγέννησε.
Διόλου δεν έφυγαν κυνηγημένοι.
Αναπνέουν ακόμη.
Το άρωμά τους υπάρχει ακόμη εδώ.
Όσες γενιές και να περάσουν.
                     Πάν Καρτσωνάκης
                              (kARTson)
They never left.
They still breathe in here.
Like the flowers in springtime.
Their perfume exists.
Wildflowers that persist.

What if their temples are ravaged,their sacred places
are desecrated,their statues are broken
and their writings are burned .
 They are still here!

Their sacred temples were destroyed and demolished.
But their remembrance was not washed out?

No, they never left their homeland.
There are always in the soil 
that once gave them birth.
They never left hunted away.
They still breathe.
Their perfume is still here.
 For as many generations will pass through.
Pan Kartsonakis
Έχουν μνήμες οι πέτρες.
Των κεραμικών τα όστρακα
και των μαρμάρινων γλυπτών τα θραύσματα
λένε ιστορίες.

Έχουν οξειδωθεί με αναμνήσεις
και οι αιώνες έχουν, επάνω τους,
σταλάξει ιστορίες που κανείς,
σωστά, δεν μπορεί να διαβάσει
παρεκτός ποιητές 
και αλαφροΐσκιωτοι
σαλιγκάρια και  πεταλούδες
κανένας άλλος καλλίτερα.

Έχουν μνήμες οι πέτρες . . . . . . .
Έτσι όπως και τα κύτταρα.
        Καρτσωνάκης Πάν
                  2009
The stones can recall.
The ceramic sherds
and the pieces of the marble sculptures,
have stories to tell.

They’ve been oxidized with memories
and the centuries 
have dripped on them stories
that no one can read, in the right way,
except the poets and the “moonstrucked”,
the snails and the butterflies…
nobody else could.

Stones can recall. . . . . . . . .
Like bodycells do, the same way.
Kartsonakis Pan 
2009

Εμ, τι νόμιζες ότι είναι, τσάμπα;


Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

Κόρινθος: Σήμερα η θάλασσα, στα "Καλάμια" ήταν "λάδι"! (Φωτογραφίες)

Αλλά και ο ουρανός;
Κόρινθος 11-09-2014
Παραλία "Καλάμια".



Ποιο κόλπο χρησιμοποιούν για να κάθονται στον αέρα;

Σίγουρα έχετε αναρωτηθεί πώς οι ζογκλέρ
 καταφέρνουν και κάθονται στον αέρα. 
Πολλοί μάλιστα πιστεύουν ότι διαθέτουν όντως 
υπερφυσικές ικανότητες και υπερνικούν 
το νόμο της βαρύτητας.
Τελικά όμως πρόκειται 
για ένα εκπληκτικό τρικ-οφθαλμαπάτη!
Συγκεκριμένα το χαλί κρύβει τη βάση της καρέκλας
 και το ρούχο το κάθισμα. 
Το μόνο λοιπόν που βλέπει ο θεατής 
είναι το μπαστούνι που κρατάει ο ζογκλέρ,
 το οποίο είναι το στηρίγμα της καρέκλας.