Σάββατο, 4 Μαρτίου 2017

Κόρινθος: Σε μια κατάμεστη αίθουσα μίλησε ο Αστροφυσικός Μάνος Δανέζης.












Σε λίγο θα έχουμε και βίντεο.

Ένα απλό και φυσικό κόλπο για να γίνουν τα λευκά ρούχα λευκότερα!

Πολλές φορές θέλουμε να κάνουμε τα λευκά ρούχα 
πιο αστραφτερά αλλά δεν μπορούμε πάντα
 να χρησιμοποιήσουμε χλωρίνη καθώς
 κάποια υφάσματα είναι πιο ευαίσθητα.

Υπάρχει, ωστόσο, ένα φυσικό κόλπο που θα ενισχύσει
 την πλύση, αλλά ταυτόχρονα θα διατηρήσει 
τα λευκά ρούχα και είδη σας απαλά και σαν καινούρια!

Πολύ απλά, την επόμενη φορά που θα βάλετε 
λευκά είδη και ρούχα στο πλυντήριο, ενισχύστε
 τις λευκαντικές ιδιότητες του απορρυπαντικού σας, 
προσθέτοντας στην θήκη του 
από ¼ έως ½ του φλιτζανιού 
φρεσκοστυμμένο χυμό λεμόνι. 
Αφήστε το πλυντήριο να κάνει την πλύση κανονικά,
 και δείτε τα ρούχα σας αστραφτερά, σαν καινούρια!

Και όμως, το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο στην Ελλάδα έγινε όταν υπήρχαν μόλις επτά αυτοκίνητα!

Μια γυναίκα έχασε τη ζωή της όταν ένας πρίγκηπας 
και ένας βουλευτής έκαναν κόντρες στη Συγγρού!
Το να υπάρχουν σε μια πόλη μόλις επτά αυτοκίνητα 
και δυο από αυτά να εμπλακούν σε ένα θανατηφόρο 
τροχαίο ατύχημα, δεν αποκλείεται να πρόκειται
 για κάποια παγκόσμια πρωτοτυπία. 
Για ένα ρεκόρ που πιθανότατα θα μείνει «άσπαστο» 
στον αιώνα τον άπαντα!
Και όμως…
Με αυτό τον παράδοξο (όσο και τραγικό) τρόπο ξεκινάει
 η ιστορία των τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα.
 Ακριβώς 110 πριν, στην… εκτός πόλεως, 
Λεωφόρο Συγγρού και έκανε τις εφημερίδες
 να αναρωτιούνται αν συμβαίνουν τόσο τραγικά
 περιστατικά τότε που τα αυτοκίνητα ήταν μόλις επτά, 
τι θα γινόταν όταν τα αυτοκίνητα στην πρωτεύουσα 
του ελληνικού κράτους θα γίνουν… 70!
Τα πρώτα αυτοκίνητα που έφτασαν στην φτωχή Ελλάδα.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. 
Σύμφωνα με τα όσα λέγονται και πέρασαν 
από γενιά σε γενιά το πρώτο αυτοκίνητο έφτασε 
στην Ελλάδα είτε το 1899, είτε το Φθινόπωρο του 1900. 
Στην πρώτη περίπτωση ιδιοκτήτης φέρεται να είναι 
ο μεγαλοαστός Κωνσταντίνος Χρηστομάνος. 
Στην δεύτερη περίπτωση ιδιοκτήτης είναι
 ο βασιλιάς Κωνσταντίνος Α'. 
Όποια εκδοχή κι αν είναι αληθινή το μόνο σίγουρο 
είναι πως το αυτοκίνητο, τα πρώτα χρόνια ήταν
 ένα… σπορ εξαιρετικά ακριβό και γι’ αυτόν τον λόγο 
το είχαν μόνο όσοι τα… είχαν!
Ο Κωνσταντίνος Χρηστομάνος
Για τους φτωχούς ήταν άπιαστο όνειρο.
 Για τους πλούσιους ή τους γαλαζοαίματος, ωστόσο,
 ήταν κάτι πιο χειροπιαστό αν και σε αρκετές 
περιπτώσεις οι τιμές των αυτοκινήτων
 ήταν «τσουχτερές» ακόμα και γι’ αυτούς. 
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως επτά χρόνια μετά
 την εμφάνιση του πρώτου αυτοκινήτου 
στην Ελλάδα υπήρχαν μόλις έξι ακόμα.
Ο βασιλιάς Κωνσταντίνος Α΄στο γραφείο του.
Σύμφωνα με όσα είναι γνωστά
 (από τους πρώτους αν όχι ο πρώτος) δρόμος 
που ασφαλτοστρώθηκε, για να διευκολύνει 
τις κινήσεις των ιδιοκτητών αυτοκινήτων ήταν η Αιόλου. Καθόλου παράξενο αν σκεφτεί κανείς πως η σημερινή λεωφόρος Συγγρού, που ήταν ο δρόμος που σημειώθηκε 
το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο, βρισκόταν εκτός πόλεως.
Η κόντρα στην Συγγρού 
και το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο.
Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό η απόκτηση
 ενός αυτοκινήτου ήταν «σημάδι» πλούτου
 και κοινωνικής αναβάθμισης. 
Η δε επίδειξη του ισοδυναμούσε με… παράσημο
 για τον ιδιοκτήτη. 
Οποιαδήποτε ομοιότητα με τα όσα ακολούθησαν 
τις επόμενες δεκαετίες (μέχρι και τις ημέρες μας) 
κάθε άλλο παρά συμπτωματική είναι…
Ο πρίγκηπας Ανδρέας
Αυτό, άλλωστε, ήταν και η αιτία για όσα συνέβησαν 
το πρωί της 4ης Μαρτίου 1907, στη Συγγρού,
 στο ύψος του ΦΙΞ! Περίπου στις 11:30 
ο τότε υπουργός και βουλευτής Φθιώτιδος 
Νικόλαος Σιμόπουλος, σύμφωνα με την ανακοίνωση 
της Αστυνομίας, κινούταν στην λεωφόρο. 
Περίπου 30 μέτρα μπροστά του κινούταν 
το αυτοκίνητο του πρίγκηπα Ανδρέα 
(παππού του σημερινού Καρόλου της Αγγλίας). 
Αμφότεροι είχαν προορισμό το Παλαιό Φάληρο.
Ο βουλευτής Φθιώτιδος Νικόλαος Σιμόπουλος
Στο ύψος του ΦΙΞ ο υπουργός και ο πρίγκηπας
 επιδόθηκαν σε μια κόντρα. 
Όταν ο Σιμόπουλος προσπέρασε βρέθηκε μπροστά 
στην μόλις 25 χρονών Ευφροσύνη Βαμβακά, μητέρα 
δυο ανήλικων παιδιών. 
Ο οδηγός δεν κατάφερε να την αποφύγει και πέρασε 
με το όχημά του πάνω από το σώμα της. 
Στη συνέχεια, πάνω από την άτυχη γυναίκα πέρασε 
και το αυτοκίνητο του πρίγκηπα, παρ’ όλο
 που προσπάθησε να μειώσει την ταχύτητά του.

Και επειδή στην Ελλάδα όλες οι… πολύκροτες 
υποθέσεις έχουν και μπόλικο παρασκήνιο
 (υπαρκτό ή ανύπαρκτο), λέγεται 
πως στην πραγματικότητα την άτυχη γυναίκα 
τη σκότωσε ο πρίγκηπας και πως ο Σιμόπουλος 
απλά ανέλαβε την ευθύνη του ατυχήματος,
 προκειμένου να «καλύψει» τον πρίγκηπα Ανδρέα 
καθώς προστατευόταν και από την βουλευτική
 ασυλία και μια πιθανή δίωξη σε βάρος του
 θα ήταν δυσκολότερη.

Ο έξαλλος διοικητής της Αστυνομίας 
και το Τύπος της εποχής.
Όπως είναι εύκολα κατανοητό, η είδηση 
του τραγικού περιστατικού έσκασε σαν βόμβα. 
Ο διοικητής της Αστυνομίας την επομένη ημέρα
 κιόλας, σε έξαλλη κατάσταση, κάλεσε 
τους επτά οδηγούς-κατόχους αυτοκινήτων 
της τότε Αθήνας και τους έκανε αυστηρότατες 
συστάσεις να οδηγούν με προσοχή.

Ο ίδιος, άλλωστε, με απόφασή του είχε ξεκαθαρίσει 
πως «εντός της πόλεως δεν επιτρέπεται
 να αναπτύσσεται ταχύτης πλέον των 10 χιλιομέτρων». 
Το θέμα, ωστόσο, όπως προαναφέραμε, 
είναι πως η Συγγρού τότε ήταν περιοχή… εκτός πόλεως.
Οι εφημερίδες της εποχής, είχαν αναγάγει
 σε πρώτο θέμα το τροχαίο αυτό, αναφέροντας 
χαρακτηριστικά «Επτά αυτοκίνητα κυκλοφορούν
 και θρηνούμε θύματα...Φανταστείτε τι θα γίνει
 αν γίνουν εβδομήντα»!

Χαρακτηριστικά και άκρως ενδιαφέροντα είναι
 τα αποσπάσματα από τα ρεπορτάζ των εφημερίδων «Ακρόπολις», «Καιροί» και «Εστία»
 που κυκλοφόρησαν τη Δευτέρα 5 Μαρτίου 1907.
«Όταν τα δυο αυτοκίνητα ευρίσκοντο προ της γέφυρας 
και πλησίον του Ζυθοπωλείου Φιξ, ο Σιμόπουλος 
ηθέλησε να υπερβεί το αυτοκίνητο του Πρίγκηπος,
 αυξάνων κατά τι την ταχύτητα του αυτοκινήτου του. 
Η οδός ήτο ελεύθερη από πεζούς και το αυτοκίνητο 
του Σιμόπουλου αφού προσπέρασε το προπορευόμενο, 
κατέλαβε το δεξιό της οδού και έβαινε κανονικώς 
επί της λεωφόρου. 
Ξαφνικά μία γυναίκα ευρισκόμενη με ένα παιδί
 επί του πεζοδρομίου εισήλθε επί της λεωφόρου 
και ευρέθη αντιμέτωπη με το αυτοκίνητο του Σιμόπουλου.
 Αυτός βλέποντας τον προφανή κίνδυνο 
ηθέλησε δι' ελιγμών ν' αποφύγει 
την μετά της γυναικός σύγκρουση, πλην όμως 
η άτυχη γυναίκα φοβηθείσα δεν εσταμάτησε
 αλλά έτρεξε να περάσει στο απέναντι πεζοδρόμιο 
με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να την ρίξει
 επί του εδάφους και να περάσει από το σώμα της. 
Φαίνεται ότι πάνω από το σώμα της άτυχης γυναίκας 
διήλθε και το αυτοκίνητο του Πρίγκηπος Ανδρέου, 
παρά το γεγονός ότι προσπάθησε να ανακόψει 
την ταχύτητά του», ανέφεραν για το περιστατικό.

Παράλληλα, κάνουν γνωστή και την ταυτότητα
 του θύματος: «Ούτω, το πρώτο τροχαίο ατύχημα 
στην Αθήνα, είχε διαπραχθεί. 
Το πρώτο θύμα ήτο η άτυχη γυναίκα
 Ευφροσύνη Βαμβακά, ηλικίας 25 ετών, καταγόμενη
 από το Αργοστόλι, σύζυγος του σανδαλοποιού Θεοδώρου».
Οι εφημερίδες της εποχής, ωστόσο, δεν έμειναν
 στην περιγραφή του δυστυχήματος αλλά προχώρησαν
 το ρεπορτάζ τους και σε ότι αφορά τις αντιδράσεις
 αλλά και τις ενέργειες που έγιναν προκειμένου 
να… «αποδοθεί δικαιοσύνη», να «χυθεί άπλετο φως» 
και να «φτάσει το μαχαίρι στο κόκκαλο»,
 όπως άλλωστε συνηθίζεται στην Ελλάδα…

«Ο βασιλεύς όταν επληροφορήθη
 υπό του Πρίγκηπος Ανδρέου, το γεγονός, 
έδωσε εντολή σ' αυτόν να τεθεί στην διάθεση 
του Εισαγγελέως και του Ανακριτή, καλώντας
 αμέσως στα ανάκτορα τον Διευθυντήν
 της Αστυνομίας κ. Δαμηλάτην εις τον οποίον 
συνέστησε να ενεργήσει αυστηρότατες ανακρίσεις 
για την ανακάλυψη της αληθείας και εύρεσιν 
του αληθούς ενόχου.
 Επίσης τον βασιλέα ενημέρωσε περί 
των πραγματικών περιστατικών και ο βουλευτής 
Νικόλαος Σιμόπουλος, όστις ετέθη στην διάθεση 
της δικαιοσύνης. 
Οι ανακρίσεις άρχισαν αμέσως. 
Η υπόθεση ανετέθη στον τακτικό ανακριτή 
κ. Λογοθέτη ο οποίος παρισταμένου 
και του Εισαγγελέως κ. Λυκουρέζου εξήτασε 
στο εισαγγελικό κατάστημα, τον υπασπιστή
 του Πρίγκηπος Ανδρέου, κ. Μεταξάν, 
τον σύζυγον της φονευθείσης γυναικός 
Θεόδωρον Βαμβακά και άλλους.

Ο εισαγγελεύς και ο Ανακριτής μετέβησαν
 στη συνέχεια στον τόπον του δυστυχήματος
 και ανέκριναν γείτονας τινάς.
 Ο κ. Λογοθέτης θα λάβη στη συνέχεια κατάθεση 
του Πρίγκηπος Ανδρέου και θα εξετάσει στη συνέχεια 
τον Νικόλαον Σιμόπουλον, υποβάλλοντας 
την δικογραφίαν στον Εισαγγελέα, όστις θα ασκήσει
 στην συνέχεια ποινικήν δίωξη για φόνο εξ αμελείας».
Πηγή

Συνελήφθη χθες το απόγευμα στην Κόρινθο 25χρονος Έλληνας....

Χειροπέδες σε 25χρονο για σωματεμπορία 
και ενδοοικογενειακή βία.

Συνελήφθη χθες το απόγευμα στην Κόρινθο 
25χρονος Έλληνας, διότι εκκρεμούσε σε βάρος του 
ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης.
Ειδικότερα, σε βάρος του συλληφθέντα εκκρεμούσε
 ένταλμα σύλληψης από τις κυπριακές Αρχές, 
σύμφωνα με το οποίο κατηγορείται για συνωμοσία 
προς διάπραξη κακουργήματος, εμπορία ενήλικων 
προσώπων, εμπορία παιδιού, εκμετάλλευση 
στην εργασία και βία στην οικογένεια, πράξεις 
που τελέστηκαν στην Κύπρο.
Ο 25χρονος θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα 
Εφετών Ναυπλίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Σοφοκλής: Το να’ σαι άνθρωπος είναι το πιο απλησίαστο απ’ όλα..

Σοφοκλής: Το να’ σαι άνθρωπος είναι
 το πιο απλησίαστο απ’ όλα..
«Πολλά πράγματα είναι πάνω από τις δικές μου δυνάμεις
κανένα όμως δεν έχει τα φερσίματα του ανθρώπου το να’ σαι άνθρωπος 
είναι το πιο απλησίαστο απ’ όλα.
Και παίρνει το δρόμο της θάλασσας που αφρίζει ασημένια στον χειμωνιάτικο νοτιά
κι ανοίγεται πέρα μακριά μέσα από τα βουνά και τις χαράδρες των κυμάτων…

Και τη θεά την υπέρτατη την άφθαρτη την ακούραστη Γη
την καταπονάει με τ’ αλέτρι χρόνο το χρόνο, πάνω κάτω την αυλακώνει
 και τη σκάβει με ζωντανά που κρατάνε από τ’ άλογο.

Και τα σμάρια των πουλιών πού πετάνε ελαφρά και των ανήμερων
 των αγριμιών τους κόσμους και τα θρέμματα των θαλασσινών νερών 
όλα ξέρει ο τετραπέρατος ο άνθρωπος
να τα τυλίγει με μια κλωστή πού την πλέκει σε δίχτυ και το ερημικό αγρίμι
 των βουνών το νικάει με δόλο και ολόγυρα ξέρει να βάζει ζυγό
 στον πυκνόμαλλο λαιμό του αλόγου και στον βουνίσιο ακάματο ταύρο.

Βρήκε στα βάθη του γλώσσα με λέξεις σκέψη ανεμόδαρτη
και ορμέμφυτα νόμων πού δημιουργούν πολιτείες βρήκε τον εαυτό του 
με το μόχθο του ο άνθρωπος δίδαξε στον εαυτό του τον άνθρωπο 
και τα βέλη της άγριας παγωνιάς πού του στέλνει ο καιρός και τις σαΐτες 
της πυκνής βροχής να γλιτώνει.
Σε όλα βρίσκει μιαν έξοδο το αύριο δεν είναι γι’ αυτόν αδιέξοδο
μόνο απ’ τον Άδη δεν έχει τρόπο να ξεφύγει κι ας έχει κατορθώσει 
να ξεγλιστράει από αρρώστιες αγιάτρευτες.

Κι ενώ έχει την εξυπνάδα να μηχανεύεται τέχνες που δεν μπορούσε καν να ελπίζει
πότε στρίβει στο κακό άλλοτε πάλι στο αγαθό.
Όταν σέβεται τους νόμους της γης και τ’ ορκισμένο δίκιο στους θεούς
υψώνεται πάνω από την πόλη δεν έχει πόλη όποιος μολυνθεί με το θράσος
 να μη διαλέγει το καλό.
Ποτέ του να μην έχει θέση μες στο σπίτι μου
κι η γνώση του ποτέ να μη φυτρώσει στις βραγιές της γνώσης μου
όποιος κι αν είναι αυτός που κάνει τέτοια έργα».

Απόσπασμα του Χορού για τον άνθρωπο από την ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΣΟΦΟΚΛΗ

Καλημέρα και σας ευχαριστούμε που από χθες τη νύχτα..."σπάσατε" το φράγμα των 2 εκατομμυρίων προβολών!

Ναι, χθες τη νύχτα το κοντέρ έσπασε
 το φράγμα των 2 εκατομμυρίων προβολών
 στο BLOG μας.
Μόλις πέρσι είχαμε σπάσει το φράγμα 
του 1 εκατομμυρίου.......κι ελπίζουμε
 να  συνεχίσουμε ακόμη πιο δυνατά
 με την αγάπη των φίλων μας,
 από το διαδίκτυο και όχι μόνον.


6 Μαρτίου, πάμε Μουσείο ΔΩΡΕΑΝ. Όλα τα μουσεία της Ελλάδας ανοίγουν προς τιμήν της Μελίνας Μερκούρη!

Την ημερομηνία που έφυγε οι ναοί του πολιτισμού, 
τα Μουσεία μας την τιμούν και μας προσκαλούν όλους.
 Στις 6 Μαρτίου μουσεία σε κάθε μήκος και πλάτος
 της Ελλάδας, μας υποδέχονται στη μνήμη 
της Μελίνας (18.10.1920 - 6.03.1994), χωρίς είσοδο. 
Δωρεάν είσοδος στα μουσεία, 6 Μαρτίου, 
Ημέρα Μνήμης Μελίνας Μερκούρη.

Παρασκευή, 3 Μαρτίου 2017

Η θαυματουργή συνταγή! ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΡΤΗΡΙΑΚΗ ΠΙΕΣΗ ΣΕ ΧΡΟΝΟ ΡΕΚΟΡ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ!

Ένα δοκιμασμένο “γιατροσόφι” βασίζεται
 στις μοναδικές ιδιότητες του σκόρδου, του μελιού
 και του πιπεριού.
Δείτε τι να κάνετε:
Θα χρειαστείτε περίπου 10 σκελίδες σκόρδου, περίπου 480 γραμμάρια μέλι
 και μερικούς σπόρους μαύρου πιπεριού (όχι τριμμένο).

Ξεφλουδίστε το σκόρδο και κόψτε κάθε σκελίδα στα δύο. 
Βάλτε τις σε ένα μεγάλο βάζο και προσθέστε μέσα το μέλι και το πιπέρι.
 Ανακατέψτε καλά και αφήστε το για πέντε ημέρες. 
Κάθε πρωί, όταν ξυπνάτε, φάτε μία κουταλιά στην οποία θα υπάρχει 
ένα κομμάτι σκόρδου και ένας κόκκος πιπεριού.

Πώς αυτό ωφελεί την υγεία σας
Αυτή η συνταγή βοηθά να βελτιώσει την ικανότητα του σώματός σας 
να απορροφά διάφορα είδη θρεπτικών ουσιών, συμπεριλαμβανομένων
 των βιταμινών-Β και της βήτα-καροτίνης. Επειδή συμβάλλει στην ενίσχυση 
του ρυθμού του μεταβολισμού, είναι επίσης ευεργετικό για όσους έχουν
 υπερβολικό βάρος. Όταν αρχίσετε να παίρνετε τη συνταγή, το σώμα σας 
θα αρχίσει να καίει περισσότερες θερμίδες και θα χάνετε βάρος γρηγορότερα. 
Αποτρέπει επίσης την αποθήκευση νερού στο σώμα, βοηθώντας έτσι 
την περαιτέρω απώλεια βάρους, όπως αναφέρει το iatropedia

Φυτοχημικά: Η συνταγή είναι γεμάτη από τα αντιοξειδωτικά φυτοχημικά
 Αυτά βοηθούν στην καταπολέμηση των βλαβερών ελεύθερων ριζών,
 οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για την πρόληψη του καρκίνου.

Μαύρο πιπέρι: Είναι εξαιρετικά ευεργετικό για το πεπτικό σας σύστημα.
 Καταπολεμά τα κακά βακτήρια στο στομάχι σας, αλλά και αποτρέπει
 τα φυσικά αέρια και το πρήξιμο.

Θεραπεία για παθήσεις
Χρησιμοποιήστε τη συνταγή με σκόρδο, πιπέρι και μέλι για τη θεραπεία 
ή την πρόληψη από τα ακόλουθα:

Υψηλή αρτηριακή πίεση
Έρευνα έχει δείξει ότι το σκόρδο είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στη μείωση 
της αρτηριακής πίεσης. Εάν πάσχετε από υπέρταση, αυτή η συνταγή 
θα σας βοηθήσει στον έλεγχο της αρτηριακής σας πίεσης.

Πρόληψη από τον καρκίνο του παχέος εντέρου και του στομάχου

Μελέτες δείχνουν επίσης ότι η τακτική κατανάλωση σκόρδου μπορεί να βοηθήσει
 στην ελαχιστοποίηση των πιθανοτήτων εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου
 ή του στομάχου. Μετά από μεγάλη έρευνα σε άνδρες, Κινέζοι ερευνητές 
διαπίστωσαν ότι όσοι κατανάλωναν 1 σκελίδα καθημερινά μείωσαν 
τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη κατά 50%.

Καταπολέμηση της αθηροσκλήρωσης

Στην αθηροσκλήρωση τα τοιχώματα των αρτηριών γίνονται πιο παχιά
 εξαιτίας της συσσώρευσης χοληστερόλης και της απόθεσης ασβεστίου. 
Αυτή η ασθένεια μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες εγκεφαλικού επεισοδίου
 και καρδιακής προσβολής.

Μάθε τέχνη κι άστη να.....που λένε ή πως να λέτε το μέλλον στο φλιτζάνι του καφέ!

ΜΑΘΑΜΕ ΓΙΑ ΕΣΑΣ ΤΟΝ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ.
Πώς να διαβάζετε την τύχη σας στα κατακάθια του καφέ.
Μια παλιά Αθηναία αποκαλύπτει ό,τι δεν σας εκμυστηρεύτηκε ποτέ η γιαγιά σας!
«Δεν ξέρω αν επεσκέφθητε ποτέ καμμιά πολύπειρον χαρτού ή καμμιά
 ξεσκολισμένη μάντισσα για να σας πη το μέλλον σας και να ξεδιαλύνη
 μέσα στα μαύρα κατακάθια του καφέ σας τον σκοτεινόν ορίζοντα 
των ευνοϊκών ή δυσμενών περιστάσεων, που θα απαντήσετε εις την ζωήν σας.
Οπωσδήποτε, δια να σας απαλλάξω από τον κόπον μιας ενοχλητικής
 διατυπώσεως, που, εκτός των άλλων μπορούσε να εκθέση 
και την αξιοπρεπείαν σας, θα αναλάβω να σας διδάξω έναν ασφαλή τρόπον
 δια να… προλέγετε αλανθάστως το μέλλον, το δικό σας ή των άλλων.
Μέσα εις ένα παλαιόν βιβλίον, εύρον τας περιέργους λεπτομερείας
 και την μαντικήν διαδικασίαν, την οποίαν θα σας περιγράψω!

Ο κόμπος είναι να εξηγήσωμεν το πλήθος των σχεδίων και σχημάτων, 
των ελικοειδών γραμμών, των καμπυλοτήτων και των ανωμάλων κυμάνσεων.
 Ακούστε λοιπόν:
Όταν ο αριθμός των στρογγυλών σχημάτων που, κατά το μάλλον και ήττον,
 αποτελούν κύκλους τελείους, επικρατεί μέσα εις τα άλλα σχέδια, αυτό σημαίνει
 ότι γρήγορα θα πάρετε χρήματα. 
Εάν, πάλιν, τα κυκλοτερή σχήματα είναι ολιγάριθμα, θα αντιμετωπίσετε 
μερικάς δυσχερείας εις της δουλειές σας.


Τα τετράγωνα σχήματα φανερώνουν θλίψεις και στενοχώριες, 
τόσες περισσότερες όσα πολυαριθμότερα είναι τα τετράγωνα. 
Τουναντίον, σχήματα ωοιδή και εις μεγάλον αριθμόν, 
προοιωνίζουν ευτυχή έκβασιν των εκκρεμών υποθέσεων.
Πολλαί και εξέχουσαι γραμμαί, μεγάλαι ή μικραί, προμηνύουν ευτυχισμένον γήρας. 
Εάν αι γραμμαί είναι ολίγαι, προαγγέλλουν σχετικήν ευπορίαν ή μετρίαν τύχην.
Αι κυματοειδείς και ελικοειδείς γραμμαί, σημαίνουν επιτυχίας μαζύ με αναποδιές, 
εάν δε τελειώνουν μαλακά, μεγάλην ευτυχίαν, ύστερα όμως από μερικές πίκρες…
… Τρεις σταυροί προμηνύουν τιμάς. 
Εάν δε ευρίσκεται μεγάλος αριθμός απ’ αυτούς, αυτό σημαίνει ότι 
στα γεράματά του θα γίνη κανείς ευσεβής και θα ακολουθήση αυστηρώς
 τας εντολάς της θρησκείας του, αφού την παρημέλησε κατά την νεότητά του.
Ένα τρίγωνο υπόσχεται κάποιο τιμητικόν αξίωμα. 
Τρία τρίγωνα εις μικράν το ένα από το άλλο απόστασιν, 
είναι ασφαλές σημείον μεγάλης τύχης.
 Γενικώς, το τρίγωνον είναι καλό σημάδι, αφού εις μικρόν αριθμόν σημαίνει τιμάς 
και εις μεγάλον, χρήματα.
Γωνία σχηματιζομένη από μίαν μικράν γραμμήν συναντωμένην
 με μίαν μεγάλην, αποτελεί ένδειξιν θλιβερού θανάτου.
Ένα σχήμα με μορφήν «Η», αγγέλλει διώξεις και φυλάκισιν.
Κύκλος πολύμορφος, δηλαδή σχηματιζόμενος από συγκεκομμένες
 και συμπλεγμένες γωνίες, προαγγέλλει γάμον.
Ένα τετράγωνο επίμηκες και ευδιάκριτον, φανερώνει διχόνοιες εις το ανδρόγυνο. 
Εάν το τετράγωνον περιστοιχίζεται από κανονικούς, οπωσδήποτε, σταυρούς, 
η σύζυγος θα είναι άπιστος.
 Εάν οι σταυροί είναι πάρα πολλοί, η απιστία θα προέρχεται εκ μέρους του συζύγου.
Εάν μέσα εις τα σχήματα του φλυτζανιού διακρίνετε ένα πλατύ
 και αραιό αυλάκι, δρόμο μεγάλο έχετε να κάνετε.
Εάν μέσα σε ένα στρογγυλό σχήμα υπάρχουν τέσσερα στίγματα, να περιμένετε
 παιδί οι παντρεμένοι.
 Δύο σημάδια, δύο παιδιά και ούτω καθεξής. 
Εάν το σχήμα αυτό αποτελεί τέλειον κύκλον, το παιδί θα είναι αγόρι, εάν όχι, κορίτσι. 
Τα ίδια σχήματα συνοδευόμενα από μίαν καμπύλην και κυματοειδή γραμμήν,
 φανερώνουν παιδί με εξυπνάδα και αντίληψιν.
Εάν η κυματοειδής αυτή καμπύλη σχηματίζει δεύτερον κύκλον γύρω 
από τον πρώτον, αυτό είναι σημάδι ενός εξαιρετικού ανθρώπου, μιας μεγαλοφυίας.
Το διάγραμμα ενός σπιτιού κοντά εις ένα κύκλον, 
είναι ασφαλές προγνωστικόν κληρονομιάς.
Εάν βρήτε το σχήμα ενός στέμματος, μεγάλη επιτυχία σας περιμένει εις την κοινωνίαν.
 Σχέδια που μοιάζουν με αδράχτι, προαγγέλουν ερωτικάς επιτυχίας. 
Εάν απαντήσετε κυκλοτερή σχήματα, το ένα κοντά στο άλλο σαν χάνδρες κομπολογιού, προσκόμματα θα παρεμβληθούν εις τους έρωτές σας. 
Και τα εμπόδια αυτά, δεν θα τα υπερπηδήσετε εάν, στο τέλος του κομπολογιού,
 δεν σχηματίζεται ένα τρίγωνον.
Πολλές φορές βλέπει κανείς σχήματα που παριστάνουν ψάρια. 
Αυτό υπόσχεται συχνάς προσκλήσεις… εις γεύματα.
 Ένα ζώον, πάλιν τετράποδον, προμηνύει δυστυχίαν, αθλιότητα ή συμφορές.

Η μορφή ενός πουλιού προαγγέλει ανέλπιστον ευτύχημα… 
Το σχήμα ντουφεκιού, φανερώνει μπερδεψοδουλειές…
Εάν δήτε ένα μπουκέτο, αποτελούμενον από τέσσερα ή περισσότερα άνθη, 
τρίψτε τα χέρια σας εκ χαράς. 
Είναι ο ευτυχέστερος οιωνός. 
Εάν, μάλιστα, συνοδεύεται και από κανένα τρίγωνο, να είσθε βέβαιος
 ότι θα γίνετε ο ευδαιμονέστερος των θνητών».
(«Ο Θεατής», Δεκέμβριος 1928)
Θωμάς Σιταράς (Αθηναιογράφος)
paliaathina.com
Δικό μας σχόλιο:
Μάθε τέχνη κι άστη να.....που λένε;

Κόρινθος: Α, να μην έχουμε παράπονο...μας έδωσαν και σήμερα το μεσημέρι τη δόση μας. (9 φωτογραφίες)







Τι να είναι αυτές οι γραμμές που δεν μπορούμε να πούμε
 ότι τις βλέπουμε συχνά...............μήπως μας ψεκάζουν, 
μεταξύ σοβαρού και αστείου, κύριε Υπουργέ;

Αναμνηστική φωτογραφία σύλληψης ληστών από απόσπασμα της εποχής των Βαυαρών;



Η ΝASA το επιβεβαίωσε: Ο Οδυσσέας υπήρξε - Το ταξίδι του έγινε.

Η χρονολόγηση των Ομηρικών Επών αποτελεί 
εδώ και δεκαετίες για τους επιστήμονες άλυτο γρίφο 
αλλά και ένα μεγάλο στοίχημα. 
Ωστόσο μία ομάδα Ελλήνων επιστημόνων,
 χρησιμοποιώντας την αστροφυσική, φέρνει 
τα αριστουργήματα του Ομήρου πιο κοντά 
στην ιστορική τους διάσταση.
Η ερευνητική ομάδα μάλιστα, κάνει λόγο για «ιστορικό πυρήνα στο μύθο», 
κάτι που φαίνεται πως επιβεβαιώνεται και από τη χρήση των χαρτών της NASA.

Όπως αναφέρει η «Καθημερινή», πολλά από τα φυσικά φαινόμενα
 που περιγράφονται στα έργα, φαίνεται πως συνέβησαν στην πραγματικότητα,
 κάτι που με απλά λόγια σημαίνει πως εκείνοι που υποστηρίζουν ότι 
οι ήρωες του Ομήρου ήταν πραγματικά πρόσωπα, κερδίζουν έδαφος.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ματθαίου Τσιμιτάκη, πρόκειται 
για την ακριβέστερη μέχρι στιγμής απόπειρα χρονολόγησης, η οποία συγκρίνει
 τα φυσικά φαινόμενα που περιγράφονται στα έπη με αστρονομικά φαινόμενα,
 και ελέγχει την ιστορική αλήθεια της αφήγησης.

Άρχισαν τότε όλοι οι μνηστήρες, ο ένας μετά τον άλλο, να δοκιμάζουν,
 μα κανείς δε μπόρεσε να τεντώσει τη χορδή.
Ζήτησε τότε κι ο Οδυσσέας να δοκιμάσει.

Αποτέλεσμα, ο εντοπισμός ημερομηνιών για συμβάντα που αποτυπώνονται 
στα έπη, και μια νέα αντίληψη για την ιστορικότητά τους, η οποία φιλοδοξεί 
να παρέμβει στο Ομηρικό ζήτημα.

Όπως τονίζει στην εφημερίδα η κ. Παναγιώτα Πρέκα-Παπαδήμα, καθηγήτρια
 Αστροφυσικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, 
«Πιστεύουμε ότι ο μύθος εξυφαίνεται γύρω από πραγματικά γεγονότα»,.
Η ίδια μαζί με διεπιστημονική ομάδα, η οποία και έκανε σχετικές 
δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, πιστεύουν ότι μερικά
 από τα γεγονότα που περιγράφονται συνέβησαν στ’ αλήθεια και αποδεικνύουν 
ότι τα φυσικά φαινόμενα που αναφέρονται συμπίπτουν 
με τον χρόνο της αφήγησής τους.

«Ο Οδυσσέας έφτασε στην Ιθάκη στις 25 Οκτωβρίου 1207 π.Χ. 
Πέντε μέρες αργότερα έγινε έκλειψη ηλίου σε ποσοστό 75%, η οποία σκέπασε 
το Ιόνιο Πέλαγος και τότε συνέβη και η μνηστηροφονία», λέει η κ. Παπαδήμα, 
διευκρινίζοντας ότι η πεποίθηση για την αλήθεια του συμβάντος είναι προσωπική.

Η έκλειψη ηλίου όπως και μερικά από τα γεγονότα που αναφέρονται
 αποδείχθηκαν με χάρτες της NASA, οι οποίοι περιγράφουν τα προβλέψιμα
 φυσικά φαινόμενα από το 4500 π.Χ. έως το 10.000 μ.Χ., αναφέρει ακόμα το ρεπορτάζ.

«Από το 1300 π.Χ. ως το 1130, που είναι τα χρόνια στα οποία τοποθετούνται
 τα δύο έπη, έγιναν 14 εκλείψεις ηλίου. 
Ορατές στο Ιόνιο ήταν μόνο πέντε και δύο από αυτές είχαν ποσοστό απόκρυψης
 του ηλίου 2%, επομένως δεν έγιναν αντιληπτές. 
Άλλη μία έγινε με τη Δύση του ηλίου, επομένως 
μας αφορούν μόνο δύο» εξηγεί η κ. Παπαδήμα.

Μια ολική έκλειψη ηλίου έγινε το 1143, δηλαδή πολύ κοντά στην παρακμή
 των Μυκηναϊκών κέντρων και γι’ αυτό αποκλείσθηκε από τους επιστήμονες. 
Η δεύτερη όμως έγινε στις 30 Οκτωβρίου του 1207, από τις δυόμισι 
το μεσημέρι ώς τις πέντε και μισή το απόγευμα και αυτή θεωρούν 
ότι αποτυπώνεται στην Οδύσσεια.

Στη ραψωδία Υ, λίγο πριν από το φονικό, ο Ομηρος βάζει τον Θεοκλύμενο
 τον «θεοδιωματάρη», όπως τον αποκαλεί ο Καζαντζάκης στη μετάφραση, 
να λέει στους μνηστήρες: «Σαν τι κακό σας δέρνει, δύστυχοι, κι έχουν ζωστεί 
με νύχτα και οι κεφαλές σας και τα πρόσωπα και χαμηλά τα γόνα; 
Κι άναψε σύθρηνο, και γέμισαν τα μάγουλά σας δάκρυα, και ραντισμένοι 
οι τοίχοι μ’ αίματα και τα ώρια μεσοδόκια· ίσκιους πλημμύρισε
 κι η αυλόπορτα, κι η αυλή πλημμύρισε ίσκιους, που ξεκινούν
 στα μαύρα Τρίσκοτα να κατεβούν, κι ο γήλιος από τα ουράνια εχάθη, 
κι άπλωσε βαριά καταχνιά ολούθε!».

«Πρόκειται για μια περιγραφή της έκλειψης η οποία έκρυβε
 τα 3/4 του ηλιακού δίσκου» λέει η κ. Παπαδήμα.
 «Η ημερομηνία της έκλειψης, 30 Οκτωβρίου 1207 π.Χ., είναι σε απόλυτη
 συμφωνία με τις ομηρικές περιγραφές για τις καιρικές συνθήκες, 
τη φθινοπωρινή αγροτική ζωή και τη μεσημεριανή ώρα δολοφονίας
 των μνηστήρων», σύμφωνα με την κ. Παπαδήμα.

Η διεπιστημονική ομάδα που ερευνά τα έπη αποτελείται από τους καθηγητές
 Σ. Παπαμαρινόπουλο, Π. Πρέκα-Παπαδήμα, επίκουρη καθηγήτρια 
Αστροφυσικής στο ΕΚΠΑ και τους ερευνητές Π. Αντωνόπουλο, Φυσικό 
και ερασιτέχνη αστρονόμο, Π. Μητροπέτρο, φιλόλογο και εκπαιδευτικό,
Ε. Μητροπέτρου, φιλόλογο και αρχαιολόγο, Α. Τσιρώνη, 
επίσης φιλόλογο-αρχαιολόγο και Γ. Σαραντίτη, συγγραφέα, ηλεκτρ. μηχανικό.

Επίκαιρο σχόλιο για την έξοδό μας από τη λιτότητα του εκδότη Χρήστου Σκουτέρη.



Τελικά,ο Θεός δεν παίζει ζάρια ή παίζει;

Hawking: Ο Θεός μπορεί να παίζει ζάρια.

Σε αντίθεση με το διάσημο σχόλιο του Αλβέρτου Αϊνστάιν ότι
 "ο Θεός δεν παίζει ζάρια στον σύμπαν", ο διάσημος κοσμολόγος Stephen Hawking 
και ο συνεργάτης του Thomas Hertog, προτείνουν ότι ο Θεός έριξε τα ζάρια
 τουλάχιστον μια φορά - την στιγμή της δημιουργίας. 

Σύμφωνα με τους Hawking και Hertog το σύμπαν ξεκίνησε όπως μια χιονόμπαλα 
στην κορυφή του βουνού, που συνεχώς αυξανόταν, διαστελλόταν και διογκωνόταν 
για να γίνει ο κόσμος που εμείς ξέρουμε σήμερα. 

Η κβαντική προέλευση του σύμπαντος υπονοεί ότι για να κατανοηθεί το πρόβλημα 
των αρχικών όρων στην κοσμολογία, κάποιος πρέπει να κάνει την προσέγγιση
 από 'πάνω προς τα κάτω'", όπως γράφουν  οι Hawking και Hertog 
στο έργο τους - "Γιατί ο πληθωρισμός αρχίζει στην κορυφή του λόφου;" 

Σε αυτήν δείχνουν γιατί το τωρινό διαστελλόμενο σύμπαν άρχισε με μία ασταθή 
κατάσταση de Sitter, με ένα ημικλασσικό φαινόμενο σήραγγας μέσω 
του σωματιδίου Hawking-Moss instanton. 
Επειδή η προσέγγιση από πάνω προς τα κάτω οφείλεται στην κβαντική φύση 
του σύμπαντος, υποστηρίζουν ότι η προσέγγιση αυτή πρέπει να ισχύει 
και όταν το πλαίσιο της κβαντικής κοσμολογίας θα βασιστεί στη θεωρία Μ. 

Ο πληθωρισμός - και η δημιουργία - άρχισαν στην κορυφή ενός δυναμικού
 ενεργειακού όρους, τονίζουν οι δύο κοσμολόγοι, όπου τα θεμελιώδη 
πεδιακά σωματίδια, έδρασαν όπως οι μικρές χιονονιφάδες που συγχωνεύτηκαν
 σε κοσμολογικές χιονόμπαλες. 
Μια κυλιόμενη πέτρα δεν μπορεί να συλλέξει κανένα βέβαια βρύο στο έδαφος, 
αλλά το κυλιόμενο ζάρι της δημιουργίας - που είναι γνωστό στους φυσικούς
 σαν το υποατομικό σωματίδιο "Hawking-Moss instanton" - συνέλεξε
 στο δρόμο του αυτά τα σωματίδια σαν τις χιονονιφάδες. 

Η αρχική εξέλιξη του Κόσμου μοιάζει λίγο σαν μια μπάλα του χιονιού 
που αυξάνεται σε όγκο ενώ κυλίεται προς τα κάτω σε έναν λόφο, λέει ο Hertog. 
Ο Hertog εξίσωσε την ανάπτυξη της χιονόμπαλας  με έναν πεδίο των σωματιδίων.
 "Οι υπολογισμοί μας δείχνουν ότι ο Κόσμος μας δημιουργήθηκε πιθανότατα
 από αυτό το πεδίο στην κορυφή ενός 'δυναμικού λόφου'."

Σαν τα κακά παιδιά, οι κβαντικές διακυμάνσεις στον πρόωρο Κόσμο κύλησαν
 την κοσμολογική χιονόμπαλα προς τα κάτω από το λόφο και αυτή επεκτάθηκε. 

Λόγω της διάσημης αρχής της αβεβαιότητας του Heisenberg, το πεδίο 
στην κορυφή του λόφου κυμαίνεται, εξηγεί ο Hertog. 
Κι επειδή η κορυφή του λόφου είναι ένα ασταθές σημείο,
 αυτές οι διακυμάνσεις αναγκάζουν τελικά το πεδίο να κυλήσει προς τα κάτω. 

Η χιονόμπαλα της δημιουργίας τελικά εγκαταστάθηκε σε μια κοιλάδα και έγινε 
ο Κόσμος που μας περιβάλλει σήμερα, συνεχίζει ο Hertog. 
Αν και αυτή η κοιλάδα είναι χαμηλότερη από ό,τι ήταν στην αρχή των πάντων
 "το κατώτατο σημείο της κοιλάδας δεν φαίνεται να είναι στο επίπεδο της θάλασσας",
 τονίζει ο Hertog. 

Η κοσμολογική στάθμη της θάλασσας μπορεί να περιγραφεί από τη διάσημη
 'κοσμολογική σταθερά' του Einstein, που οι κοσμολόγοι μετρούν. 

Οι Hawking και Hertog βεβαιώνουν ότι προσέγγιση τους από "πάνω προς τα κάτω" 
στην κοσμολογία είναι μια θεμελιώδης υποχώρηση από την επιστημονική παράδοση. 

Η συνηθισμένη προσέγγιση στο πρόβλημα των αρχικών όρων για τον πληθωρισμό 
είναι να υποτεθεί κάποια αρχική διαμόρφωση (σχηματισμός) του σύμπαντος 
και μετά να το εξελίσσουν χρονικά προς τα εμπρός", λέει ο Hawking. 
Αυτό θα μπορούσε να περιγραφεί σαν μια προσέγγιση της κοσμολογίας 
από 'κάτω προς τα πάνω'. 

Η κβαντική φύση του σύμπαντος, εντούτοις, υπαγορεύει το αντίθετο, 
από την "κορυφή προς τα κάτω", διευκρινίζει ο Hawking, επειδή η ιστορία 
του σύμπαντος εξαρτάται από το βουνό, το ζάρι, τις χιονονιφάδες και τις χιονόμπαλες. 
Με άλλα λόγια, το σύμπαν  "εξαρτάται από τα αισθητά αντικείμενα που μετριούνται". 

Ο Θεός μπορεί να παίξει ζάρια έπειτα, αλλά μόνο εάν τα ζάρια είναι ειδικά 
φτιαγμένα για να μην πέφτουν τυχαία. Εάν το σύμπαν εξαρτάται από τα αισθητά
 αντικείμενα, εξαρτάται επίσης και από μας τους παρατηρητές,
 έτσι το ζάρι έπρεπε να εγγυηθεί κάπως ότι θα προκύπταμε και εμείς οι άνθρωποι.
 Οι φυσικοί ονομάζουν αυτή την ιδέα "ασθενής ανθρωπική αρχή", 
από την ελληνική λέξη "άνθρωπος".

Ο Hawking συμπλέει με την Ανθρωπική Αρχή
"Η από 'πάνω προς τα κάτω' προσέγγιση είναι μια μαθηματική διατύπωση 
της ασθενούς ανθρωπικής αρχής", γράφει ο Hawking, στην οποία 
οι παρατηρούμενες τιμές όλων των φυσικών και κοσμολογικών ποσοτήτων
 σήμερα περιορίζονται από την ανάγκη να υπάρχει η ζωή,
 που βασίζεται πάνω στον άνθρακα.

"Η από 'πάνω προς τα κάτω' προσέγγιση ενσωματώνει την ασθενή 
ανθρωπική αρχή, επειδή λαμβάνει υπόψη ορισμένα παρατηρηθέντα
 χαρακτηριστικά γνωρίσματα του σύμπαντος μας
 - όπως το γεγονός ότι επεκτείνεται - προκειμένου 
να εξηγηθεί η προέλευσή του",  συνεχίζει ο Hertog. 
"Με άλλα λόγια, η προσέγγιση από πάνω προς τα κάτω δεν μας λέει 
πώς θα πρέπει να είναι ο κόσμος, αλλά γιατί ο κόσμος είναι αυτός που είναι." 

"Εάν ο Hawking μιλά, πρέπει πιθανώς να τον ακούσουμε", 
τονίζει π Randolph-Macon καθηγητής της φυσικής. 

"Η προσέγγιση των Hawking και Hertog, που εφαρμόζεται στην εργασία τους,
 πρόκειται να την αναπτύξουν για προς τα πίσω από την τρέχουσα κατάσταση 
του κόσμου προς την πιθανή προέλευσή του, κι όχι να προσπαθήσουν 
να μαγειρευτεί η κατάλληλη αρχική κατάσταση και να φανεί εάν εξελίσσεται 
προς τα εμπρός προς κάτι που μοιάζει με τον παρόντα Κόσμο", εξηγεί ο Spagna. 

"Ως εκ τούτου, είναι παρόμοια με την ένωση των μαθηματικών
 με την Ασθενή Ανθρωπική Αρχή, επειδή κατοικούμε προφανώς σε έναν Κόσμο,
 που οι όροι του επιτρέπουν στην ίδια την ύπαρξή μας να πάρει θέση". 

Οι Stephen Hawking και Thomas Hertog δημοσίευσαν μια πρόσφατη εργασία τους, 
 που περιέχει την δικιά τους άποψη για την ανθρωπική ιδέα, 
την βασισμένη στην ιδέα του "κανενός ορίου" κβαντικής κοσμολογίας. 
Μερικές φορές αυτή λέγεται και κυματοσυνάρτηση Hartle-Hawking, 
και βεβαίως αναφέρεται ως κοσμολογία από "πάνω προς τα κάτω".