Παρασκευή 21 Απριλίου 2023

Τόσο απλά, περισσότερο νιανιά....... δεν γίνεται.


 

Πριν από κάποια χρόνια.


 

Θέλει αρετή και τόλμη η δημοκρατία.

Δε συνηθίζουμε να αναπαράγουμε κείμενα άλλων στη σελίδα μας, 
αλλά το συγκεκριμένο κείμενο το προσυπογράφουμε,
 διότι αισθανόμαστε την ανάγκη να σταθούμε δίπλα 
στον υπέροχο Άνθρωπο και διεθνώς αναγνωρισμένο και βραβευμένο 
Επιστήμονα κ. Μανόλη Κορρέ, ο οποίος μας τιμά με τη φιλία του, 
και ο οποίος όσο κανένας άλλος στον κόσμο δεν έχει αγαπήσει
 και δεν έχει ταυτίσει την ύπαρξη και την επιστημονική του δράση 
με την Ακρόπολη των Αθηνών.

"Μια συγγνώμη από τον Μανόλη Κορρέ"
Τάκης Θεοδωρόπουλος, "Καθημερινή", 20.04.2023 • 20:59

"Τέτοια περίπου εποχή ήταν πριν από δύο χρόνια όταν η ελληνική
 κοινότητα των «ευαίσθητων αισθητών» είχε ξεσηκωθεί 
για να προστατεύσει τον ιερό βράχο από τους ιερόσυλους.
 Οπως οι Ερινύες στη συνείδηση του Ορέστη, έτσι κι αυτοί 
ξεσήκωναν φασαρία υψηλών ντεσιμπέλ.
«Τσιμεντώνουν την Ακρόπολη»
φώναζαν αρχαιολόγοι του συλλόγου,
 υπάλληλοι του Δημοσίου, εικαστικοί που πίστευαν ότι 
ο διάδρομος από τα Προπύλαια στον Παρθενώνα θα στερούσε 
από τις πατούσες τους την αίσθηση του βράχου. 
Στο πλευρό τους πολιτικοί της Αριστεράς, ειδήμονες,
 όπως η κ. Ραλλία Χρηστίδου, και ο συνοφρυωμένος Τσίπρας
 που, αφού ανακάλυψε ότι υπήρχε η Ακρόπολη, δεν άντεχε 
να ζήσει χωρίς αυτήν. 
Ο θόρυβος που ξεσήκωσαν ήταν τόσος που έφτασε 
ώς τις ευαίσθητες κεραίες του διεθνούς Τύπου, ο οποίος
 τον αναπαρήγαγε με τον δέοντα σεβασμό. 
Yπήρξαν εφημερίδες, όπως η «Λιμπερασιόν» και η «Φιγκαρό»,
 που πληροφορούσαν το κοινό τους πως οι Ελληνες «τσιμεντώνουν» 
την Ακρόπολη. 
Αναρωτιέμαι αν είχαν κάνει αυτοψία ή αν τους έφτασε 
ένα τηλεφώνημα από κάποιον εξαρχιώτη φίλο. 
Επιλεγμένος στόχος των επιθέσεων ήταν ο Μανόλης Κορρές,
 ο αρχιτέκτων που επί σαράντα χρόνια φρόντισε τον Παρθενώνα.
 Σ’ αυτόν χρωστάμε, εκτός των άλλων, το γεγονός ότι 
ο υπέροχος Γέρων εξακολουθεί να μας παρακολουθεί 
από το ύψος των αιώνων.
Οι πιο μετρημένοι αναγνώριζαν το έργο του, όμως τον καλούσαν
 να αποσυρθεί για να παραχωρήσει τη θέση του στους νεότερους.

Στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν ο Κορρές συνέχισε το έργο του
όμως οι ευαίσθητοι είχαν με άλλα να ασχοληθούν. 
Είχαν άλλες ευκαιρίες να ζητήσουν την παραίτηση
 της Μενδώνη – αυτή ήταν ο δεύτερος στόχος μετά τον Κορρέ. 
Ο Λιγνάδης, η ισοτιμία των διπλωμάτων των ηθοποιών [...]
Ωσπου ήρθε η ετυμηγορία της UNESCO. 
Αυτή αποφαίνεται ότι τα έργα στην Ακρόπολη όχι μόνον 
δεν αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του μνημείου, αλλά δημιουργούν 
και τις απαραίτητες συνθήκες ασφαλείας για τους επισκέπτες του. 
Διευκολύνουν την πρόσβαση με άλλα λόγια. 
Θα μου πείτε τι είναι η UNESCO μπροστά στον Σύλλογο 
Ελλήνων Αρχαιολόγων;
 Ενας διεθνής οργανισμός είναι ο οποίος δεν έχει
 την ενσυναίσθηση του Ελληνος που μεγάλωσε
 μπουσουλώντας στον βράχο.

Ποιος απ’ αυτούς θα έχει το θάρρος να ζητήσει συγγνώμη
 από τον Μανόλη Κορρέ; Ρητορικόν το ερώτημα."

Συμπληρώνουμε ότι η έκθεση της UNESCO προβάλλει τα έργα 
συντήρησης και διάσωσης που έγιναν και συνεχίζονται 
στην Ακρόπολη των Αθηνών, ως πρότυπο και παγκόμιας αξίας 
παράδειγμα για ανάλογα μνημεία.
Δικό μας σχόλιο:
Εύγε φίλε μου και συμμαθητή για την ανάρτηση. 
Πιστεύω πως πολλοί θα σε......
...........μισήσουν για την αλήθεια
 που δεν εξυπηρετεί την μ@λ@....άγνοιά τους. 
Θέλει αρετή και τόλμη η δημοκρατία φίλε μου.