Σάββατο 29 Αυγούστου 2020

Το πριν και το μετά των τσαμπουκάδων!

Στον Γράμμο δεν νίκησε κάποιο κόμμα, εθνικιστικό ή ακροδεξιό.

Στον Γράμμο δεν νίκησε κάποιο κόμμα, εθνικιστικό ή ακροδεξιό. 
Νίκησε η Ελλάδα, ο Ελληνικός Στρατός. 
Τις εκδηλώσεις στον Γράμμο δεν τις οργανώνει κάποιο κόμμα, 
αλλά η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, μια πανεθνική ένωση, 
που υπάγεται στο ΥΠΕΘΑ. 
Και γίνονται προς τιμήν των Ελλήνων που έδωσαν τη ζωή τους,
 για να προασπίσουν τη δημοκρατία, στον τόπο που τη γέννησε.
 Κανονικά, θα έπρεπε οι εκδηλώσεις να διοργανώνονται από την εκάστοτε 
ελληνική κυβέρνηση και σύμπας ο πολιτικός κόσμος να αποτίνει φόρο τιμής 
σε όσους κατέβαλαν φόρο αίματος, για να είμαστε σήμερα ελεύθεροι,
 και να καταδικάζει, κάθε χρόνο, την άποψη ότι υπάρχει “καλή δικτατορία” 
και ότι οι πολιτικές θέσεις επιβάλλονται με τις δολοφονίες όσων διαφωνούν. 
Και να παρευρίσκονται εκεί όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί, 
με πρώτον τον πρωθυπουργό, για να δίνουν,
 κάθε χρόνο, την ίδια υπόσχεση: «ποτέ ξανά»!
Όμως, αυτό ουδέποτε συνέβη, στα χρόνια της μεταπολίτευσης. 
Γιατί; Διότι αυτός που ηττήθηκε διαφωνεί! 
Κι όχι μόνο δεν αναγνωρίζει το λάθος του, αλλά επιδιώκει να το επαναλάβει,
 μόλις βρει ευκαιρία! 
Στο πρόγραμμα του ΚΚΕ, σελίδα 7, παράγραφος 4, 
διαβάζουμε τα εξής ανατριχιαστικά: 
«Σε περίπτωση ιμπεριαλιστικής πολεμικής εμπλοκής της Ελλάδας
 (είτε σε αμυντικό είτε σε επιθετικό πόλεμο) το Κόμμα πρέπει να ηγηθεί 
της αυτοτελούς οργάνωσης της εργατικής-λαϊκής πάλης, με όλες τις μορφές,
 ώστε να οδηγήσει σε ολοκληρωτική ήττα της αστικής τάξης, εγχώριας και ξένης…».

Λανσάροντας τη σουρεαλιστική έννοια “αμυντικός ιμπεριαλιστικός πόλεμος”, 
το ΚΚΕ μάς λέει ξεκάθαρα, ότι, αν ο Ερντογάν επιτεθεί στην Ελλάδα, 
ο Κουτσούμπας και η παρέα του θα πάρουν τα όπλα, για να νικήσουν
 ολοκληρωτικά την… ελληνική αστική τάξη! Σε ρεβάνς του Γράμμου, προφανώς. 
Από τον πρόλογο κιόλας των θέσεών του, ξεκαθαρίζει (σελίδα 1,παράγραφος 7)
 ότι το ΚΚΕ «δεν αποκήρυξε ποτέ τη σοσιαλιστική επανάσταση,
 τη δικτατορία του προλεταριάτου»! 
Θέση την οποία φροντίζει να επαναλαμβάνει συχνά, όπως στη σελίδα 4, 
παράγραφο 10: «Ο στρατηγικός στόχος του ΚΚΕ είναι η κατάκτηση 
της επαναστατικής εργατικής εξουσίας, της δικτατορίας του προλεταριάτου…»
Και, αντί να αντιμετωπίσουν τη Δικαιοσύνη, με την κατηγορία 
της «εσχάτης προδοσίας» (ΠΚ άρθρο 134, παράγραφος 2) ή, έστω,
 της «ρητορικής μίσους», οι επίγονοι των εγκληματιών και θιασώτες 
των εγκλημάτων του Συμμοριτοπόλεμου (που κακώς ονομάζεται Εμφύλιος), 
συμμετέχουν στις εκλογές και πληρώνονται από τον φορολογούμενο,
 για να υπονομεύουν μόνιμα την ασφάλεια και την ελευθερία του. 
Αυτό είναι το πραγματικό πρόβλημα, κι όχι η ακύρωση της παρουσίας
 στις εκδηλώσεις του ΥΦΕΘΑ, Σγου ε.α. Αλκιβιάδη Στεφανή, 
ο οποίος θα εκπροσωπούσε την ελληνική κυβέρνηση.

Όταν η ΝΔ δέχεται να σύρεται πίσω από το άρμα της ιδεολογικής ηγεμονίας
 του ΚΚΕ, είναι αναμενόμενο ότι θα διασύρεται, όπως και το έκανε,
 ακυρώνοντας την εκπροσώπησή της, μόλις το ΚΚΕ εξέδωσε… 
.......................οργισμένη ανακοίνωση!
 Αφού προηγουμένως είχε οργανώσει εκείνο τη δική του συγκέντρωση, 
όπου παρουσίασε ένα από τα ειδεχθέστερα εγκλήματά του,
 το Παιδομάζωμα, ως “διάσωση” και για το οποίο η ΝΔ δεν έβγαλε “κιχ”.

Πότε θα καταλάβετε, γαλάζιοι σύντροφοι, ότι εθνική συμφιλίωση 
επιτυγχάνεται, όταν και οι δύο πλευρές ενστερνίζονται την ίδια αντίληψη, 
τουλάχιστον για το πολίτευμά μας;
 Όχι, όταν η νομιμότητα τιμά την παρανομία, 
βαφτίζοντας τις κτηνωδίες της “αγώνες”! 
Τι καταφέρατε 40 χρόνια, φλερτάροντας το ΚΚΕ; 
Ανταποκρίθηκε, έστω και κατ’ ελάχιστο; 
Ζήτησε, έστω και ένα αναιμικό “συγγνώμη”; 
Τι θα καταφέρετε,συνεχίζοντας να μην του “χαλάτε χατίρια”; 
Είναι πολιτική στρατηγική αυτό ή βίτσιο;
Εθνική συμφιλίωση επιτυγχάνεται, όταν τις “μαύρες σελίδες”
 της Ιστορίας μας τις μελετάμε, χωρίς ιδεολογικές παρωπίδες
για να επισημάνουμε τα λάθη και των δύο πλευρών, τα εγκλήματα 
και των δύο πλευρών, και αναθέτουμε στην ιστορική έρευνα, 
κι όχι στην πολιτική προπαγάνδα, να προσδιορίσει τα ποσοστά κάθε πλευράς. 
Κι όταν τις διδάσκουμε στα παιδιά μας, για να μην επαναληφθούν.

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΞΑΝΑ θα είναι παρούσα στον Γράμμο και στο Βίτσι. 
Για να τιμήσει τη θυσία των πατεράδων και των παππούδων μας. 
Για να υπογραμμίσει ότι η Δημοκρατία,με όλα τα κουσούρια της 
(και η μεταπολιτευτική μας δημοκρατία έχει πάρα πολλά), 
είναι προτιμότερη από οποιαδήποτε δικτατορία.
 Για να τονίσει ότι τα λάθη της δημοκρατίας τα διορθώνεις με “εργαλεία”,
 που η δημοκρατία προβλέπει. 
Για να διακηρύξει ότι ισχυρό κράτος είσαι, αν έχεις ισχυρό στρατό. 
Για να μην αφήσει την υπεράσπιση της νίκης του πραγματικού 
δημοκρατικού στρατού, του Εθνικού, να είναι εργολαβία
 του Φαιού Ολοκληρωτισμού, που, μολονότι, ως Εθνικοσοσιαλισμός, 
είναι “πρωτοξάδερφος” του Ερυθρού, περιέργως θεωρείται ακροδεξιός.

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΞΑΝΑ θα είναι εκεί, για να προβάλει το θεσμικό ερώτημα, 
στο οποίο κωφεύει το σύνολο του πολιτικού, νομικού, ακαδημαϊκού 
και δημοσιογραφικού κόσμου:
 «Μπορεί ένα κόμμα, που προτίθεται να επιβάλει διά των όπλων δικτατορία, 
αιματοκυλίοντας ξανά τη χώρα, να συμμετέχει σε εκλογές
 και να θεωρείται ότι ανήκει στο δημοκρατικό τόξο;»

Θυμίζουμε ότι η Ε.Ε. θεωρεί ισοβαρή τα εγκλήματα που διέπραξαν
 κατά της ανθρωπότητας Ναζισμός και Κομμουνισμός, 
ενώ το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου 
αποφάσισε ότι η άρνηση του Ολοκαυτώματος, 
στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης,συνιστά ποινικό αδίκημα,
 που δεν προστατεύεται από την ελευθερία της έκφρασης.
 Ποιος θα πάρει ανάλογη απόφαση στη χώρα μας για την άρνηση 
των εγκλημάτων του Κομμουνισμού, την περίοδο 
της κόκκινης τρομοκρατίας 1942-1949;
Δεν περιμένουμε να απαντήσει η κατακυριευμένη, από πρώην στελέχη 
του ΚΚΕ, ΝΔ. Δεν έχει τα κότσια. 
Ούτε όσοι, δημοσιολογούντες, σιτίζονται από τα κομματικά ταμεία. 
Περιμένουμε να απαντήσουν οι πολίτες στις κάλπες.
Απαραίτητη διευκρίνηση:
Τα άρθρα γνώμης δεν εκφράζουν
 απαραίτητα και την δική μας γνώμη 
αλλά δημοσιοποιούνται μήπως γίνουν
 αφορμή για γόνιμο και ουσιαστικό διάλογο.

Τσούζει και μάλιστα πολύ και μόνο κάποιοι ντόπιοι τουρκολάγνοι δεν το βλέπουν αυτό.

Νέο Παραλήρημα Μπαχτσελί: 
«Η Πρόσκληση Της Μέρκελ Προς Τις Χώρες Της ΕΕ
 Να Στηρίξουν Την Ελλάδα Ισοδυναμεί Με Κάλεσμα
 Για Σταυροφορία», Είπε Ο Ηγέτης Του ΜΗΡ.

Ο Τούρκος εθνικιστής είπε ότι η επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων 
στα 12 νμ αποτελεί αιτία πολέμου με την Τουρκία
 - Ζήτησε να επανεξεταστεί το σημερινό καθεστώς των Δωδεκανήσων
 - «Κακό σπυρί η Ελλάδα από το 1821» ανέφερε.
Μετά τον Τούρκο αντιπρόεδρο, Φουάτ Οκτάι, τη σκυτάλη στην απειλή του πολέμου 
πήρε ο ακροδεξιός εταίρος του Ερντογάν, Ντεβλέτ Μπαχτσελί. 
Ο αρχηγός του κόμματος Εθνικιστικής Δράσης δήλωσε ότι τα σχέδια της Ελλάδας
 για επέκταση των χωρικών υδάτων της σε 12 μίλια αποτελούν αιτία πολέμου 
για την Τουρκία, ενώ για την πρόσκληση της Μέρκελ προς τις χώρες της ΕΕ 
να στηρίξουν την Ελλάδα είπε ότι ισοδυναμεί με κάλεσμα για Σταυροφορία 
και ζήτησε όπως μεταδίδει το κυπριακό sigmalive.com, να επανεξεταστεί 
το σημερινό καθεστώς των Δωδεκανήσων.

«Λαμβάνοντας υπόψη τα γεωγραφικά, πολιτικά και άλλα χαρακτηριστικά 
των Δωδεκανήσων, θα αναζωογονήσει τις ελπίδες για ειρήνη και σταθερότητα
 στο Αιγαίο και θα αντισταθμίσει την αδικία εναντίον της χώρας μας, 
αν εξεταστεί πάλι το νομικό καθεστώς τους», 
είπε ο στενός σύμμαχος του Ερντογάν, επισείοντας μάλιστα τον κίνδυνο 
μιας ανάφλεξης στο Αιγαίο.

Λίγο νωρίτερα ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Φουάτ Οκτάι, 
είχε αμφισβητήσει ακόμη και τη συνθήκη των Παρισίων το 1947,
 με την οποία παραχωρήθηκαν τα Δωδεκάνησα στην Ελλάδα από την Ιταλία.

Casus belli η επέκταση στα 12 μίλια
Τη δαμόκλειο σπάθη του casus belli επανέφερε σήμερα και ο ηγέτης
 των εθνικιστών, με μία προσβλητική δήλωση κατά της Ελλάδας.

«Είναι αδιανόητο να γυρίσουμε την πλάτη μας στα ιστορικά μας συμφέροντα 
στη Μεσόγειο και το Αιγαίο.
 Φαίνεται ότι η όρεξη και η επιθυμία της Ελλάδας να την πετάξουν
 στη θάλασσα έχει φουσκώσει πάλι», είπε ο Ντεβλέτ Μπαχτσελί, κάνοντας λόγο
 για ένα νέο σχέδιο της Ελλάδας να… εισβάλει στην Τουρκία.

«Ο στόχος της Ελλάδας είναι να έρθει πάλι και να καταλάβει τα εδάφη μας
 από εκεί που την πετάξαμε πριν από 98 χρόνια. 
Είμαστε αντιμέτωποι με ένα νέο σχέδιο εισβολής», είπε, που στόχο έχει 
τον αφανισμό της Τουρκίας και της δημοκρατίας της.

«Ειδικά όσον αφορά την Ελλάδα και την επέκταση των χωρικών υδάτων της
 στα 12 μίλια αποτελούν αιτία πολέμου. 
Από εδώ και στο εξής η στάση και η συμπεριφορά της Ελλάδας θα είναι εκείνη
 που θα καθορίσει εάν η αυξανόμενη ένταση θα προκαλέσει αιμορραγία
 ή μία αποτρόπαια αναμέτρηση», σημείωσε.

Θέμα χρόνου η σύγκρουση στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο

Τονίζοντας ότι μια σύγκρουση στη Μεσόγειο και το Αιγαίο είναι θέμα χρόνου, 
η ταχεία μείωση της αντιπαράθεσης θα αποτελούσε μία ειλικρινή προσδοκία
 για γρήγορη αποκλιμάκωση της έντασης, για επικράτηση της μη-σύγκρουσης 
και για τελική επίλυση της κρίσης.

Αλλά «η Ελλάδα και τα ανθρωπάκια οι υποστηρικτές της, που δεν βλέπουν
 και δεν ενδιαφέρονται για τις σοβαρές συνέπειες που θα υποστούν 
αν παίξουν με τα νεύρα του τουρκικού έθνους, βρίσκονται εν μέσω 
μιας εκστρατείας προκλήσεων που θα έχει πολύ κακό τέλος», 
είπε, συμβουλεύοντας την Ελλάδα να αποδεχτεί το διεθνές δίκαιο.

Η Μέρκελ κήρυξε σταυροφορία
Ο Ντεβλέτ Μπαχτσελί έστρεψε τα βέλη του και κατά της Γερμανίας, 
υποστηρίζοντας ότι η πρόσκληση της Μέρκελ προς τα κράτη μέλη της ΕΕ 
να στηρίξουν την Ελλάδα αποτελεί ουσιαστικά ένα κάλεσμα για σταυροφορία.

«Η πρόσκληση της Μέρκελ προς τις χώρες της ΕΕ να στηρίξουν 
την Ελλάδα ισοδυναμεί με κάλεσμα για Σταυροφορία», είπε ο ηγέτης του ΜΗΡ.

«Μέχρι τώρα, οι διπλωματικές επαφές, οι προσπάθειες συμφιλίωσης, 
οι διαπραγματεύσεις, οι συναντήσεις και η συζήτηση των προβλημάτων 
δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα. 
Τα προβλήματα ανάμεσα σε εμάς και την Ελλάδα όχι μόνον δεν έχουν μειωθεί, 
έχουν καταστεί ανεπίλυτα.
 Ούτε η Γερμανία ούτε οι ΗΠΑ έχουν ανοίξει τις πόρτες της συμφιλίωσης 
και της διαμεσολάβησης μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας μέχρι τώρα. 
Τα προβλήματα μεταξύ μας με την Ελλάδα δεν μπορούν να επιλυθούν», εκτίμησε.

«Κακό σπυρί η Ελλάδα από το 1821»
Ο Ντεβλέτ Μπαχτσελί στο γραπτό μήνυμά του με την ευκαιρία 
της αυριανής επετείου της νίκης του τουρκικού στρατού στο Εσκίσεχίρ
 υπό τον Κεμάλ Ατατούρκ επί των ελληνικών δυνάμεων, ανέφερε επίσης ότι
 από το 1821 η Ελλάδα έχει γίνει 
«ένας κακοήθης όγκος που ενοχλεί το τουρκικός έθνος. 
Αυτός ό όγκος είτε θα θεραπευτεί (είναι δυνατόν;) 
ή θα ξεριζωθεί και θα πεταχτεί».

«Στην ελληνική ψυχολογία η εχθρότητα εναντίον της Τουρκίας και του Ισλάμ 
είναι σε προχωρημένο στάδιο», είπε, κάνοντας λόγο 
για «πειρατικές φιέστες στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο από την Ελλάδα».

«Στη Μεσόγειο έχουν παραταχθεί ο ένας απέναντι από τον άλλον οι δύο στόλοι. 
Στην πραγματικότητα εκείνοι που έχουν συσπειρωθεί σε δυο διαφορετικά μπλοκ 
και χαρακώματα είναι εκείνοι που είναι με το δίκαιο 
και οι άλλοι που είναι στη λάθος πλευρά.

Είναι το ηρωικό τουρκικό έθνος και οι άλλοι»,
 ανέφερε προκλητικά ο ηγέτης του ΜΗΡ.
Πηγή: Sigmalive.com
Δικό μας σχόλιο:
Τσούζει και μάλιστα πολύ και μόνο κάποιοι
 ντόπιοι τουρκολάγνοι δεν το βλέπουν αυτό.

Διαλέξτε και πάρτε όποιο σας αρέσει και σας ταιριάζει. Ναι, είστε μάλιστα πολλοί και....ανίκητοι!







Δικό μας σχόλιο:
Διαλέξτε και πάρτε όποιο σας αρέσει και σας ταιριάζει.
Βαρέθηκα βρε σεις να μου τα στέλνετε
 για να με ξυπνήσετε και να μην τρώω σανό.
Παραδόξως (;) πολλοί από τους ίδιους που διακινούν 
κάτι τέτοια μου στέλνουν και διάφορες προφητείες 
για γερόντισσες και γέροντες αλλά και αδέσποτες 
όπως η παρακάτω.
Φυσικά, το κάνουν ελαφρά τη καρδία 
θεωρώντας ότι .....ΥΠΑΡΧΟΥΝ!
Υ.Γ: Ναι, είστε μάλιστα πολλοί και....ανίκητοι!

Οι άρχοντες της πατέντας σε νέες δημιουργίες.





Φυσικά και ανυπόδητοι, όχι όπως πρώτα.

Μόνο Με Μαντήλα Οι Τουρίστες Στην Αγιά Σοφιά
 Είσοδος Μόνο Με Βάση Τις Ισλαμικές Πεποιθήσεις
Με εντολή του Προέδρου Ερντογάν και με απόφαση του Συμβουλίου 
της Επικρατείας, οι εγχώριοι και ξένοι τουρίστες δεν επιτρέπεται πλέον
 να εισέρχονται στην Αγία Σοφία, που άνοιξε για λατρεία με την πρώτη 
προσευχή της Παρασκευής την Παρασκευή 24 Ιουλίου,
 παρά μόνο με ισλαμική ενδυμασία.

Απαγορεύτηκε η είσοδος στην Αγία Σοφία χωρίς μαντίλα, και με σορτς 
ή χαμηλό ρουχισμό, από την στιγμή που αφαιρέθηκε το καθεστώς του μουσείου 
και μετατράπηκε σε κατάσταση τζαμιού. 
Επίσης βάσεις δημιουργήθηκαν για να επιτρέψουν την είσοδο του τζαμιού
 της Αγίας Σοφίας με κατάλληλα ρούχα.

Ο έλεγχος των ενδυμάτων έχει ξεκινήσει για όσους έρχονται στο... 
.................Τζαμί της Αγίας Σοφίας. 
Με την Αγία Σοφία τζαμί, ο έλεγχος του ενδυματολογικού κώδικα αυξήθηκε
 επίσης στις εισόδους.
 Για όσους θέλουν να επισκεφθούν το Τζαμί, διανέμονται φόρμες και μαντίλες 
στις εισόδους για να μην μπουν στο τζαμί με σορτς, φούστες 
ή άλλη ακατάλληλη ενδυμασία.

Μιλώντας για την απόφαση, οι πολίτες τόνισαν ότι ένας ναός 
που έχει το καθεστώς του τζαμιού πρέπει να λειτουργεί σύμφωνα με τους τρόπους
 που διατάζει το Ισλάμ και ότι η εφαρμογή είναι η κατάλληλη απόφαση.

"Αυτός ο τόπος λατρείας δεν είναι η εκκλησία."
Ο Hafize Güler, ένας από τους πολίτες που είπε ότι η πρακτική ήταν καλή, 
είπε: "Τι κάνουν οι άνθρωποι με μια κοντή φούστα και παντελόνι στο τζαμί. 
Αυτός ο τόπος λατρείας δεν είναι εκκλησία!" είπε.

«Τόσο οι δικοί μας πολίτες όσο και οι μη μουσουλμάνοι 
πρέπει να προσέχουν όταν μπαίνουν εδώ».

Δηλώνοντας ότι η Αγία Σοφία είναι πλέον ένας τόπος λατρείας και ότι 
πρέπει να γίνεται σεβαστή, ο Καντίρ Μπακμάζ είπε, "Όπως όλοι γνωρίζουμε, 
αυτό είναι τώρα ένας τόπος λατρείας, ένα τζαμί. 
Πρέπει να δώσουμε προσοχή στις προσαρμογές των τζαμιών. 
Τόσο οι πολίτες μας όσο και οι μη μουσουλμάνοι πρέπει να είναι προσεκτικοί 
όταν εισέρχονται εδώ. 
Βλέπουμε ότι τους δίνεται μεγάλη προσοχή αυτή τη στιγμή. " μίλησε. 
"Αυτό πρέπει να συμβεί για να σεβαστούμε τη θρησκεία μας"
Δικό μας σχόλιο:
Φυσικά και ανυπόδητοι, όχι όπως πρώτα. 

Το είδα σε προφίλ φίλης και γέλασα.

Το είδα σε προφίλ φίλης και γέλασα.
Myra Mylonopoulou
(Μάιρα Μυλωνοπούλου)


Θα πρέπει να συμφωνήσουμε σε κάτι.


Από το προφίλ της φίλης 
Myra Mylonopoulou

 

Κάποιοι δεν μας "επέτρεψαν" να την δούμε με εντελώς δημοκρατικές διαδικασίες.

< Το 1948 η Ελένη Γκατζογιάννη, κάτοικος του ορεινού χωριού Λια 
της Μουργκάνας στην Ηπειρο, που ελέγχεται από τους αντάρτες 
του «Δημοκρατικού Στρατού», αρνείται να παραδώσει τα παιδιά της
 στις τοπικές αρχές, δηλαδή το ΚΚΕ που σκοπεύει να στρατολογήσει 
τα μεγαλύτερα και να μετακινήσει στις φιλικές προς αυτό χώρες τα μικρότερα. 
Πρόκειται για το λεγόμενο «παιδομάζωμα», μια κίνηση που σκοπό είχε
 να ενισχύσει τις ισχνές εφεδρείες του κόμματος και του στρατού του, 
αυξάνοντας ταυτόχρονα τον έλεγχό του πάνω στους εναπομείναντες 
αγροτικούς πληθυσμούς που ζούσαν υπό τον έλεγχό του. 
Αντιδρώντας, η Ελένη συμμετέχει με επιτυχία στη φυγάδευση
 των παιδιών της προς την περιοχή που ελέγχεται από το κράτος, 
μαζί με άλλα παιδιά και κάποιους μεγάλους, συνολικά 
είκοσι άνθρωποι, όλοι τους άμαχοι. 
Για την πράξη της αυτή συλλαμβάνεται, βασανίζεται,
 «δικάζεται» δημόσια και εκτελείται τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς, 
μαζί με άλλους τέσσερις συγχωριανούς της.> <iefimerida.gr/>
Έγραψαν με αφορμή το βιβλίο και την ταινία:

Αφροδίτη ΛατινοπούλουΕυρωπαϊστές
27 Αυγούστου στις 10:17 μ.μ.  · 
Στις 28 Αυγούστου 1948 εκτελέστηκε από τον στρατιωτικό βραχίονα
 του Κομμουνιστικού Κόμματος, τον ΔΣΕ, η Ελένη Γκατζογιάννη, 
αγρότισσα, μητέρα τεσσάρων παιδιών (τριών κοριτσιών και ενός αγοριού),
 στο ορεινό χωριό Λια στην βραχώδη περιοχή της Μουργκάνας 
στο νομό Θεσπρωτίας. Εκτελέστηκε διότι σχεδίασε και υλοποίησε
 την φυγάδευση των παιδιών της 
από το ανταρτοκρατούμενο χωριό τους, το οποίο είχε προσλάβει
 το προσωνύμιο «Μικρή Μόσχα», για να αποτρέψει την αναπόδραστη
 μοίρα τους, δηλαδή το «παιδομάζωμα» από τις τοπικές κομμουνιστικές αρχές.
«Παιδομάζωμα» σήμαινε είτε δια της βίας στρατολόγηση μεγαλύτερων
 σε ηλικία αγοριών και κοριτσιών, τα οποία εκπαιδεύονταν ως αντάρτες 
στις τάξεις του Δημοκρατικού Στρατού και αποστέλλονταν στην πρώτη γραμμή 
του μετώπου, είτε δια της βίας μεταφοράς των μικρότερων 
σε ηλικία αγοριών και κοριτσιών στις όμορες κομμουνιστικές χώρες
 μακριά από τις οικογένειές τους.
 Αυτήν την μοίρα απέτρεψε η Ελένη Γκατζογιάννη για τα παιδιά της, 
τα οποία έπειτα από πολλές δυσκολίες κατόρθωσαν να επιβιώσουν 
και να συναντήσουν τον πατέρα τους στην Αμερική, που αρκετά χρόνια 
πριν την Κατοχή είχε φύγει ως οικονομικός μετανάστης.
 Το πλήρωσε με την ίδια της την ζωή, αφού πρώτα φυλακίστηκε, 
βασανίστηκε, πέρασε από λαϊκό δικαστήριο, εν τέλει εκτελέστηκε 
από στρατιωτικό απόσπασμα και μια σφαίρα στο κεφάλι
 και η σορός της κατέληξε σε μια ρεματιά.
Ο Νίκος Γκατζογιάννης, το τελευταίο παιδί της Ελένης, συνέγραψε
 το ομώνυμο βιβλίο, το οποίο μεταφέρθηκε και στις κινηματογραφικές
 αίθουσες σημειώνοντας τεράστια επιτυχία. 
Μεταφράστηκε σε δεκάδες γλώσσες, εξέδωσε χιλιάδες εκατοντάδες 
αντίτυπα, κέρδισε τον τίτλο του καλύτερου βιβλίου την χρονιά που εξεδόθη 
και αναγορεύτηκε σε κορυφαίο σύμβολο του ελεύθερου κόσμου 
απέναντι στο αποτρόπαιο, φρικώδες και οδυνηρό πρόσωπο του ολοκληρωτισμού.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο τότε Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών
 Ronald Reagan εξερχόμενος από Συνάντηση Κορυφής στον λόγο του έκανε
 μια εκτενή αναφορά στην «Ελένη» και στον γιο της ως μήνυμα ελευθερίας, 
ειρήνευσης και κατανόησης.

Στην Ελλάδα, της ιδεολογικής ηγεμονίας της Αριστεράς, 
το βιβλίο του Νίκου Γκατζογιάννη πολεμήθηκε λυσσωδώς, 
η προβολή της ταινίας απαγορεύτηκε από την Κυβέρνηση
 του Ανδρέα Παπανδρέου με «δημοκρατικές» διαδικασίες ενώ ακόμα 
και η ως άνω δήλωση του Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών 
είτε λογοκρίθηκε είτε αποσιωπήθηκε. 
Όλα αυτά κατά την Μεταπολίτευση...
Είχα την τύχη να γνωρίσω τον Νίκο Γκατζογιάννη. 
Ένας διαπρεπής και σπουδαίος Έλληνας, ο οποίος έχει ωφελήσει 
πολλαπλώς με τη σκέψη του, την δράση του και το έργο του τον Ελληνισμό.
 Επί σειρά ετών δημοσιογραφικός ερευνητής και ανταποκριτής 
των New York Times και της Wall Street Journal. 
Συνέγραψε ένα συγκλονιστικό έργο, μια ωδή στην Ελληνίδα μάνα 
και στην αυτοθυσιαστική της στάση, μια εμβριθής ιστορική καταγραφή 
για τον πολυαίμακτο εμφύλιο, μια υπόμνηση της κτηνωδίας που γεννούν
 οι ολοκληρωτικές ιδεολογίες και μια σπουδή στην φύση 
του ελεύθερου και γενναίφρονος ανθρώπου.
Σημασία έχει να μην ξεχνάμε, να συμφιλιωθούμε με την ιστορική 
αλήθεια και ο πικρός καρπός της οδύνης να γίνει βλάστημα ελπίδας.
 Μακριά από τον ολοκληρωτισμό κάθε απόχρωσης.
Γιώργος Κωνσταντόπουλος
Δικό  μας σχόλιο:
Να συμπληρώσω ότι τα γυρίσματα της ταινίας παρόλο
 που ήταν επιθυμία των παραγωγών δεν μπόρεσαν κατόπιν πιέσεων 
να γίνουν στην Ελλάδα κι έγιναν τελικά στην Ισπανία. 
Μπόρεσα να δω την ταινία σε βιντεοκασέτα.
 Αλήθεια. 
Έχει προβληθεί ποτέ από ελληνικό τηλεοπτικό σταθμό;

Αυτά τα θλιβερά συμβαίνουν στο καθεστώς του γείτονά μας Ερντογάν .


Η Τουρκάλα συνάδελφος Δικηγόρος Ebru Timtik πέθανε 
στις τουρκικές φυλακές μετά από 238 ημέρες απεργίας πείνας.
 Σε όλη τη σύντομη ζωή της βρισκόταν πάντα στο πλευρό
 των αδικημένων και των ταπεινών. 
Η Ebru Timtik εξέτιε ποινή φυλάκισης 14μιση ετών κατηγορούμενη ως μέλος
 τρομοκρατικής οργάνωσης, μετά από αμφισβητούμενη κατάθεση μάρτυρα.
 Μοναδικό αίτημά της ήταν να δικαστεί δίκαια. 
Μαζί με τον επίσης καταδικασθέντα για τον ίδιο λόγο δικηγόρο 
και σύντροφό της Aytaç Ünsal ξεκίνησαν την απεργία πείνας. 
Ήταν και οι δύο συνήγοροι του μουσικού συγκροτήματος Grup Yorum, 
3 μέλη του οποίου πέθαναν ήδη από απεργία πείνας. 
Συνάδελφοι Δικηγόροι μετέφεραν στους ώμους τη σωρό της. 
Αυτά τα θλιβερά συμβαίνουν στο καθεστώς του γείτονά μας Ερντογάν .

Παρασκευή 28 Αυγούστου 2020

Ωχ, θα του την πέσουν τώρα οι "θα το ρισκάρουμε"!









Και να τον είχαμε παραγγείλει δεν θα είχε βγει τόσο καλός με την Ελλάδα.

 Μας κάνει 1,5 δις Ευρώ δώρο.

Αλλά να μην ξεχνάμε και αυτήν την φυλή των Ζαίων




 

Δὲν ξεριζώνονται οἱ νύχτες ἀπὸ μέσα μας..........

Τὸ Δάσος

Δὲν ξεριζώνονται οἱ νύχτες ἀπὸ μέσα μας,

βλασταίνουν φύλλα καὶ κλαδιὰ

κι ἔρχονται τὰ πουλιὰ τοῦ ἔρωτα καὶ κελαηδοῦνε.


Δὲν ξεριζώνονται οἱ νύχτες ἀπὸ μέσα μας,

οἱ σπόροι τους φυτρώνουν δάσος σκοτεινό,

στὶς λόχμες του ὁ φόβος ἐνεδρεύει.


Ζῷα μικρὰ καὶ ζῷα ἄγρια τὸ κατοικοῦν,

ὄχεντρες ἕρπουν καὶ ρημάζουν τὶς φωλιές μας,

λιοντάρια ἑτοιμάζονται νὰ μᾶς ξεσκίσουν.


Δὲν ξεριζώνονται οἱ νύχτες ἀπὸ μέσα μας,

ἔγιναν δάσος σκοτεινὸ καὶ μᾶς πλακώνουν.

 

(ἀπὸ τὴ Συλλογή: «Ὁ Ἀλλήθωρος»)

 

Ὁ Φωτογράφος

Σ᾿ αὐτὴν ἐδῶ τὴ γειτονιὰ

σ᾿ αὐτὰ ἐδῶ τὰ μερὴ

ὁ φωτογράφος θά ῾πρεπε

νὰ ἤτανε ξεφτέρι

νά ῾ταν τεχνίτης, μερακλὴς

κι ἀπ᾿ ὀμορφιὰ νὰ ξέρει.

 

Σ᾿ αὐτὴν ἐδῶ τὴ γειτονιὰ

ἂς ἤμουν φωτογράφος

νὰ ὑπηρετῶ τὴν ὀμορφιὰ

μὲ τέχνη καὶ μὲ πάθος.

 

Νά ῾ρχοντ᾿ ὀμορφοκόριτσα

καὶ λαϊκὲς παρέες

νὰ παίρνουν πόζες ὄμορφες

καμαρωτὲς κι ὡραῖες

γιὰ εἰκοσιτετράωρες

καὶ ἑβδομαδιαῖες.

 

ΤΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΩ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΣΑΣ

Τί νὰ τὰ κάνω τὰ τραγούδια σας

ποτὲ δὲ λένε τὴν ἀλήθεια

ὁ κόσμος ὑποφέρει καὶ πονᾷ

κι ἐσεῖς τὰ ἴδια παραμύθια

 

Τί νὰ τὰ κάνω τὰ τραγούδια σας

εἶναι πολὺ ζαχαρωμένα

ταιριάζουν σὲ σοκολατόπαιδα

μὰ δὲ ταιριάζουνε γιὰ μένα



Αλλά καλύτερα ας ακούσουμε τον ίδιο να μιλά  σε αυτό το βίντεο

(Να το ακούσουμε, ολόκληρο όμως)

για το πόσο αισιόδοξος ήταν για τον κόσμο που άφησε.

Φίλης: Να Μην Φοβόμαστε Την Τουρκία – Θέμα Χρόνου Να Καταρρεύσουν (Bιντεο)

Κληθείς να σχολιάσει μέχρι που μπορούμε φτάσει ο Ερντογάν, είπε
 «Με την Τουρκία θα πρέπει σπάσουμε αυγά. 
Όσο πιο σύντομα το καταλάβουμε, τόσο πιο σύντομα θα προετοιμαστούμε 
ως έθνος και ως λαός για αυτά που έρχονται. 
Δεν είμαι όμως σίγουρος ότι θα είναι ο κύριος Ερντογάν 
που θα κάνει αυτή τη δουλειά.»

Σε αυτό το πλαίσιο είπε, πως το θέμα δεν είναι το αν θα πάμε
 σε σύγκρουση με την Τουρκία αλλά το πότε.

Ο Ερντογάν έχει υπερεξαπλωθεί στρατιωτικά σε τέτοιο βαθμό
 στην Ανατολική Μεσόγειο που δεν έχει καμία δυνατότητα
 ή μικρές δυνατότητες να τα βάλει με μια χώρα όπως η Ελλάδα. 
«Είμαστε μια χώρα βαριά οπλισμένη και είναι μια από τις τέσσερις
 μεγαλύτερες στρατιωτικές δυνάμεις στην Ε.Ε», είπε.

Η Τουρκία είναι ένα βήμα πριν από την οικονομική κατάρρευση και αυτό
 όπως είπε εξηγεί και τον εκνευρισμό της.
 «Είναι ξεκάθαρο ότι είναι θέμα χρόνου πότε θα καταρρεύσουν. 
Όσο και αν θέλουν χώρες όπως το Κατάρ να την υποστηρίξουν,
 αυτό που συμβαίνει δεν είναι βιώσιμο.»

Για το θέμα των στρατιωτικών συσχετισμών και εντάσεων είπε 
πως τα πέντε υποβρύχια της Τουρκίας έγιναν ανέκδοτο σε όλο το ΝΑΤΟ
 την προηγούμενη βδομάδα.
 «Δεν πρέπει να τους φοβόμαστε. Έχουμε το στρατιωτικό πλεονέκτημα»

Η Τουρκία είναι όπως ήταν η Οθωμανική Αυτοκρατορία
 πριν τους βαλκανικούς πολέμους. 
Ένα κράτος που φαίνεται ισχυρό που έχει όμως σαθρά θεμέλια. 
Θεωρώντας τον εαυτό του μεγαλύτερο από ότι είναι προσπαθεί 
να υλοποιήσει τα οράματά του.

  Ισραήλ εναντίον Τουρκίας: “Δε θα προδώσουμε την Ελλάδα”
Για την επέκταση των χωρικών υδάτων στο Ιόνιο και την οριοθέτηση ΑΟΖ 
με την Αίγυπτο, ο κ. Φίλης είπε, πως αν Αθήνα και Κάιρο μείνουνε σε αυτή 
τη συμφωνία και αν η επέκταση δεν γίνει στο Αιγαίο τότε αυτό σημαίνει 
πως είναι μια συνειδητή επιλογή προς διαπραγμάτευση.

Αθήνα και Λευκωσία, τόνισε, θα πρέπει να προχωρήσουν 
σε οριοθέτηση ΑΟΖ και μπορούμε να το υπερασπιστούμε.

Στην Λευκωσίας επίσης είπε, θα πρέπει να καταλάβουμε ότι 
δεν λειτουργεί ο κατευνασμός αφού είναι ο μόνος δρόμος 
που θα σε οδηγήσει σε πόλεμο ή θα δώσει
 στον αντίπαλο αυτά που θέλει χωρίς πόλεμο.

Καταληκτικά τόνισε πως ο Ελληνισμός θα πρέπει αυτά τα χρόνια 
να υπερασπιστεί αυτά που έχει γιατί διαμορφώνει ισορροπία 
για την επόμενη εκατονταετία. 
Αν δεν το καταλάβουμε θα γίνουμε δούλοι των Τούρκων.

Ο δεκαεννιάχρονος Δεξίλεως σκοτώθηκε το 394 π.Χ. σε μια μάχη κοντά στην Κόρινθο.

Επιτύμβια στήλη του Κεραμεικού.
 Ο δεκαεννιάχρονος Δεξίλεως σκοτώθηκε το 394 π.Χ. σε μια μάχη 
κοντά στην Κόρινθο μαζί με άλλους τέσσερις ιππείς. 
Σύμφωνα με τον αθηναϊκό νόμο, οι νεκροί ενταφιάστηκαν στο δημόσιον σήμα, 
δηλαδή στον χώρο ταφής για τους πεσόντες υπέρ πατρίδος.  
Οι γονείς του Δεξίλεω όμως έστησαν ένα επιτύμβιο ανάγλυφο 
με την εικόνα του σε ένα κενοτάφιο στο νεκροταφείο του Κεραμεικού.
Η στήλη εικονίζει τον Δεξίλεω, γιο του Λυσανία 
που σκοτώθηκε το 394 - 393 π.Χ. κοντά στην Κόρινθο. 
Εικονίζεται έφιππος νέος με αναπεπταμένο τον χιτώνα να μάχεται
 πάνω σε ατίθασο άλογο έχοντας ρίξει ήδη τον νεαρό αντίπαλό του στο έδαφος.
 Με το αριστερό κρατούσε τα χαλινάρια, 
ενώ με το δεξί εξακόντιζε δόρυ που έχει χαθεί. 
Ο πεσμένος εχθρός κρατούσε επίσης ξίφος που δεν σώζεται.

Η στήλη φέρει επιγραφή με τα ονόματα των ηρωικά πεσόντων στη μάχη.
 Στη βάση του μνημείου αναγράφεται
 σε τέσσερις στίχους η αφιέρωσή του στον Δεξίλεω:

«ΔΕΞΙΛΕΩΣ ΛΥΣΑΝΙΟ ΘΟΡΙΚΙΟΣ - 
ΕΓΕΝΕΤΟ ΕΠΙ ΤΕΙΣΑΝΔΡΟ ΑΡΧΟΝΤΟΣ - 
ΑΠΕΘΑΝΕΝ ΕΠ' ΕΥΒΟΥΛΙΔΟ - 
Ε΄Γ΄ ΚΟΡΙΝΘΩΙ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΙΠΠΕΩΝ».

Ερμηνεία
Η στήλη εικονίζει τον Δεξίλεω λίγο πριν από την μοιραία ώρα, 
στην ακμή της δόξας και της δύναμής του. 
Ήταν στημένη προς τιμή του επάνω στον επιβλητικό οικογενειακό τάφο του
 στον ταφικό περίβολο των Θορικίων στον Κεραμεικό,
 αν και η τέφρα του Δεξίλεω καθώς και των τεσσάρων άλλων ιππέων
 είχε μεταφερθεί στην Αθήνα και είχε αποτεθεί στο Δημόσιο Σήμα.
 Το επιτύμβιο αυτό ανάγλυφο αποτελεί ένα από τα θαυμαστότερα ανάγλυφα 
της αττικής τέχνης, που έχει διασωθεί. 
Η έκφραση «των πέντε ιππέων» πιστεύεται ότι ήταν
 ευρέως γνωστός όρος στην εποχή του.
 Δεν έχει εξακριβωθεί πλήρως, ούτε και αναφέρεται από τον Ξενοφώντα
 στην περιγραφή του περί της μάχης της Κορώνειας του 394 π.Χ.

Ο Δεξίλεως ήταν αρχαίος ευγενής Αθηναίος, γιος του Λυσανίου εκ του Θορικού,
 είχε γεννηθεί όταν στην Αθήνα ήταν άρχοντας ο Τείσανδρος. 
Ανήκε στη τάξη των ιππέων, που έπεσε, σε ηλικία μόλις 20 ετών, 
μαζί με άλλους 4 ιππείς και του φύλαρχου Αντιφάνους το 394 π.Χ. στη Κόρινθο, 
όταν ήταν άρχοντας Αθηνών ο Ευβουλίδης. 
Στη μάχη εκείνη είχαν ηττηθεί οι Αθηναίοι από τους Σπαρτιάτες.

Η τέφρα του Δεξίλεω καθώς και των τεσσάρων άλλων ιππέων μεταφέρθηκε 
στην Αθήνα και εναποτέθηκε στο Δημόσιο Σήμα. 
Το ανάγλυφο που αποκαλύφθηκε στον Κεραμεικό κατασκευάστηκε αργότερα 
από τους συγγενείς του Δεξίλεω (ανάγεται στο 390 π.Χ.), όταν κατασκευάστηκε
 ο οικογενειακός τους περίβολος, όπου και ευρέθη το ανάγλυφο. 
Εξάλλου γνωστό είναι το ομώνυμο ποίημα
 που συνέγραψε ο Κωστής Παλαμάς με τους ακόλουθους στίχους:

"Κι ἀπὸ τὸ πρῶτο μάρμαρο κι ἀπὸ τὸ πρῶτο μνῆμα
ἀκούω φωνὴ ποὺ χύνεται κι ἀκούω φωνὴ ποὺ λέει:
– Ἐμὲ Δεξίλεο μὲ λένε. Ἐγὼ εἶμαι τῆς Ἀθήνας
τὸ λατρεμένο τὸ παιδί, τ᾿ ἀγένειο παλληκάρι.
Μ᾿ ἀνάθρεψαν τὰ βροντερὰ τραγούδια τοῦ Τυρταίου
καὶ τάραξαν τὸν ὕπνο μου τὰ ὄνειρα τοῦ Αἰσχύλου.
Ἔξω στὸ δρόμο, στὴ δουλειά, στοῦ κάμπου τὸν ἀέρα
μούθρεψε ὁ ἥλιος τὸ κορμὶ καὶ τἄνοιξε σὰν ἄνθος
καὶ τὸ Γυμνάσιον ὁ θεὸς ποὺ τὰ βοηθάει τὰ νιάτα
μοῦ τόπλασεν ἁρμονικά, σφικτό, χυτὸ καὶ ὡραῖο.
Κ᾿ ἐγὼ καβάλα, φτερωτὸς μέσα στοὺς πρώτους πρῶτος
συντρόφεψα τὸ ἱερὸ τῆς Ἀθηνᾶς καράβι
κ᾿ ἔλεγα: βάλε μου, θεά, τρανὴ καρδιὰ στὰ στήθη,
δῶσε φτερὰ στὰ πόδια μου καὶ δύναμη στὰ χέρια
νὰ πάω, κ᾿ ἐγὼ ν᾿ ἀγωνιστῶ καὶ νικητὴς νὰ λάμψω
στὸ πήδημα, στὸ πάλεμα, στὸ δρόμο, στὸ λιθάρι,
γιατί δὲν εἶναι πιὸ ἀκριβῆ τιμὴ στὸ παλληκάρι
παρὰ καρδιὰ ἀπὸ σίδερο σὲ φτερωμένο σῶμα.
Κ᾿ ἐγὼ ὀνειρεύτηκα κ᾿ ἐγὼ τὴ χάρη τῆς ἀγάπης
καὶ σὲ τραπέζια χαρωπὰ ροδοστεφανωμένος
τοὺς στοίχους τοῦ Ἀνακρέοντα τραγούδησα, κ᾿ ἐμπρός μου
σπαρταριστὲς χορεύτριες μὲ λύρες καὶ φλογέρες
μ᾿ ἀποκοιμήσανε τρελὰ στῆς ἀγκαλιᾶς τὴ ζέστη
κ᾿ ἐγὼ ὀνειρεύτηκα κ᾿ ἐγὼ τῆς δόξας τὴ λαχτάρα,
ἄρχοντας, εἶπα νὰ ὑψωθῶ καὶ στρατηγὸς νὰ γίνω,
στὸ θέατρον ἄξιος ποιητὴς τὰ πλήθη νὰ μαγεύω,
κ᾿ ἐγὼ μιὰ μέρα ν᾿ ἀκουστῶ βροντόφωνα στὴν Πνύκα,
ἀστροπελέκι στοὺς κακούς, καὶ μὲ τοὺς φιλοσόφους,
ἐκεῖ ποὺ τρέχει ὁ Ἰλισσὸς γλυκὰ καὶ ποὺ ξαπλώνει
δροσάτον ἴσκιο ὁ πλάτανος κ᾿ ἐγὼ νὰ ξεδιαλύνω
καὶ τὰ σκοτάδια τῆς ψυχῆς καὶ τὰ κρυφὰ τῆς πλάσης.
Ἀλλ᾿ ἕνας ἀγαθὸς θεός, ποὺ καὶ ποτὲ τὰ μάτια
δὲ σήκωσε ἀπὸ πάνω μου καὶ πάντα μὲ φυλάγει,
αὐτὸς διώρισε γιὰ μὲ μία δόξα πιὸ μεγάλη:
Γιὰ τὴν πατρίδα ν᾿ ἀξιωθῶ, νὰ πάω νὰ πολεμήσω!
καὶ νά! σαλπίζει ἡ σάλπιγγα πολεμιστήριον ἦχο,
κ᾿ ἡ Ἀθήνα μὲ τὰ ὀνείρατα πλατωνικά, ἡ Ἀθήνα
ξυπνάει γοργά, ἀντρειεύεται καθὼς ἡ Ἀθηνᾶ της,
γαλήνια κόρη καὶ μαζὶ Πρόμαχος θεριεμένη.
Ἡ Σπάρτη ἡ ἀνυπόταχτη μᾶς φοβερίζει, ἡ Σπάρτη!
θυμήθηκα τὸν ὅρκο μου καὶ ἀρματωμένος τρέχω
σὲ κυματόπλαστο ἄλογο θεσσαλικὸ ποὺ ἔχει
χαρὰ τὸν πόλεμο καὶ σκάφτει, αὐτιάζεται, δὲ στέκει.
Στὸ χέρι μου ἀνυπόμονο κουνιέται τὸ κοντάρι,
θαρρῶ πὼς μέσα μου ἡ καρδιὰ βροντοχτυπάει τοῦ Κόδρου,
θαρρῶ, εἶναι σὰν τοῦ Αἴαντα ψηλὸ τὸ ἀνάστημά μου,
θαρῶ, τὸ δρόμο ἕνας θεός μου δείχνει καὶ κανένας,
ναί! καὶ κανένας δὲν μπορεῖ νὰ κόψη τὴν ὁρμή μου.
Μὲ τὸν πολέμιο σμίξαμε στὸν κάμπο τῆς Κορίνθου,
ἡλιοκαμένος καὶ τραχὺς κι ἀκράτητος Σπαρτιάτης,
βορριᾶς χυμάει ἐπάνω μου πελώριος Σπαρτιάτης.
Τὰ χρόνια μου τὰ εἴκοσι πυρώνονται καὶ βράζουν.
Τῆς Σπάρτης ἄντρας εἶσ᾿ ἐσύ, παιδὶ εἶμαι τῆς Ἀθήνας
βοηθᾶτε μέ, ἴσκιοι πατρικοὶ τῶν Μαραθωνομάχων!
σφιχτὰ κρατῶ μὲ τὸ ζερβὶ τὸ χαλινάρι, χύνω
σὰ φλόγα τἄλογο, πετῶ, σκύβω γοργά, τινάζω
τ᾿ ὁλόμακρο κοντάρι μου, κατάστηθα τὸν βρίσκω.
Στὰ πόδια ἐμπρὸς τοῦ ἀλόγου μου κατρακυλάει καὶ πέφτει,
πέφτει κ᾿ ἐκεῖ ποὺ τὸν πατῶ κρυφὰ τὸν καμαρώνω
χωρὶς νὰ χάση τὴν ὁρμή, χωρὶς μιλιὰ νὰ βγάλη,
πέφτει καὶ χάνεται καὶ σβεῖ καὶ φοβερίζει ἀκόμα.
Ἐμὲ Δεξίλεο μὲ λέν, παιδὶ εἶμαι τῆς Ἀθήνας,
πολέμησα καὶ νίκησα κ᾿ ἐγὼ γιὰ τὴν πατρίδα.
Σὲ λίγο ὁ θάνατος ὁρμάει κι ἀλύπητα κ᾿ ἐμένα
μὲ παίρνει ἀπὸ τὴν γῆν αὐτή, μὲ φέρνει σ᾿ ἄλλον κόσμο.
Δὲ μ᾿ ἔρριξε στὰ Τάρταρα, δὲ μ᾿ ἄφησε στὸν Ἅδη,
μακαρισμένο, ἀθάνατο, μ᾿ ἀνάστησε γιὰ πάντα
στὰ μαρμαρένια Ἠλύσια, στὰ Ἠλύσια της Τέχνης.
Ὁ κόσμος φεύγει, ἀλλάζει ἡ γῆ, περνοῦν λαοὶ καὶ κόσμοι
καὶ πέφτουν καὶ μαραίνονται σὰ φθινοπώρου φύλλα.
Κ᾿ ἐγὼ ἐδῶ πέρα ἀσάλευτος κι ἀμάραντος προβάλλω
καὶ τῆς πατρίδας τὸν ἐχθρὸ στὰ πόδια μου τὸν ἔχω.
Ὦ χάρη, ὦ νίκη τῆς ζωῆς, ἀνήκουστη εὐτυχία,
στὰ μαρμαρένια Ἠλύσια, στὰ Ἠλύσια της Τέχνης!