Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2024

Κόρινθος: Ποιος είναι άραγε αυτός ο πιτσιρίκος που απαθανατίζεται κάνοντας "πεταλούδα";

Κομποχόλης: Ένας σπουδαίος Τριπολιτσιώτης φωτογράφος.

Είχα την τιμή, να τον γνωρίσω.
Η εκτίμηση, υπήρξε αμοιβαία και μου χάρισε 
αυτήν την φωτογραφία που ήταν από την πρώτη
 αφή της Ολυμπιακής φλόγας που έγινε 
(κι έκτοτε καθιερώθηκε) για τους Ολυμπιακούς
 αγώνες του Βερολίνου, το 1936.

Κόρινθος: Αν δεν έχετε την περσινή ή σας έχει παλιώσει, ξεκίνησαν οι πωλήσεις! (3 φωτογραφίες)

10 Ευρώ με το κοντάρι!
Υπάρχουν και οι πιο μεγάλες, με 15 Ευρώ 

Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024

Υπερσυνταγογράφηση: Ο πόλεμος του Άδωνι με όπλο το αυτονόητο....

Κωνσταντίνος Χαροκόπος
Η ιστορία με τα φάρμακα, αποδεικνύεται για πολλοστή 
φορά ότι δεν έχει σχέση ούτε με πολιτικές αποφάσεις, 
ούτε με σκάνδαλα του αιώνα, ούτε με κάποιες εξωγενείς
 δυνάμεις και σκοτεινά συμφέροντα. 
Έχει σχέση με τους επίορκους ιατρούς 
που εκμεταλλεύονται τη δυνατότητα
 που διαθέτουν, να συνταγογραφούν φάρμακα
 προς τους ασθενείς τους.

Η υπερσυνταγογράφηση είναι μια από τις πιο
 ανήθικες και αντικοινωνικές πρακτικές στο χώρο 
της Υγείας. Διότι κατά πρώτον, με αυτόν 
τον τρόπο δημιουργείται τεχνητή έλλειψη φαρμάκων
 στην αγορά με αποτέλεσμα οι ασθενείς
 να μη βρίσκουν τα φάρμακα τα οποία χρειάζονται.
 Και κατά δεύτερον γίνεται μια ανεξέλεγκτη 
σπατάλη του δημοσίου χρήματος, δηλαδή 
των χρημάτων των φορολογουμένων.
 Χρημάτων που θα μπορούσαν να διοχετευτούν
 σε άλλες υπηρεσίες στο χώρο της δημόσιας Υγείας.

Κάποιοι λοιπόν κερδοσκοπούσαν με διάφορους 
τρόπους εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου, ένας
 εκ των οποίων ήταν η παράνομη εξαγωγή 
φαρμάκων στο εξωτερικό, τα οποία περιλαμβάνονταν 
στις λίστες των απαγορευμένων εξαγωγών σύμφωνα 
με τις αποφάσεις του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων. 
Θέτοντας εφ’ ενός σε κίνδυνο την υγεία των ασθενών
 που δεν έβρισκαν τα φάρμακα που είχαν ανάγκη 
και εφ’ ετέρου σε ανισορροπία 
τους προϋπολογισμούς των υπηρεσιών Υγείας.

Διαβάζουμε για πολλές περιπτώσεις ιατρών που μέσα
 στο πρώτο οκτάμηνο του 2024 είχαν συνταγογραφήσει 
μέχρι και 400 διαφορετικά φάρμακα ανά ασθενή,
 με ποσότητες που έφταναν τα 1.600 τεμάχια. 
Ποσότητες δηλαδή που θα σκότωναν
 ακόμα και δεινόσαυρο. 
Πίσω από αυτές τις εξόφθαλμες περιπτώσεις, ίσως 
να κρύβονται και άλλες λιγότερο ευφάνταστες, αλλά 
εξ ίσου προκλητικές και αντικοινωνικές συμπεριφορές. 
Το πού κατέληγαν όλες αυτές οι ποσότητες
 φαρμάκων θα αποκαλυφθεί στην πορεία, αφού πάντα 
υπάρχουν παράνομες, παράλληλες και μαύρες
 αγορές κλεπταποδόχων.
 Και η λέξη δεν είναι υπερβολική.
 Οι συγκεκριμένοι ιατροί έκλεβαν.

Η αποκάλυψη των κραυγαλέων αυτών περιπτώσεων
 απέδειξε ότι για μια ακόμα φορά ο Άδωνις Γεωργιάδης 
έπραξε το αυτονόητο. 
Κυνήγησε με τα ψηφιακά όπλα που έχει 
στη διάθεση του μέσω της ΗΔΙΚΑ, οτιδήποτε 
ξεπερνούσε τους μέσους όρους 
και τα μηνιαία πλαφόν. 
Οτιδήποτε ξέφευγε από την κανονικότητα. 

Και με βάση το αναμορφωμένο θεσμικό πλαίσιο 
επιβολής κυρώσεων και ποινών για γιατρούς
 και φαρμακοποιούς, ο ΕΟΠΥΥ έχει πλέον 
τη δυνατότητα να καταλογίζει ποινές χωρίς 
να χρειάζεται να παραπέμπει αυτές τις περιπτώσεις
 στην Επιτροπή Ελέγχου Συνταγογραφίας.

Το ίδιο αυτό πλαίσιο προσφέρει τη δυνατότητα
 ad hoc ελέγχων. 
Αυτό επιτρέπει στον ΕΟΠΥΥ να παραπέμπει 
στην Επιτροπή Συνταγογραφίας και περιπτώσεις
 και θέματα τα οποία δεν είναι μέσα στη διαδικασία
 που είναι θεσπισμένη, όταν και εφόσον υφίστανται
 ισχυρές ενδείξεις παραβατικής συνταγογράφησης
 και απάτης. Επίσης, παράλληλα επιτρέπει
 την εξειδίκευση των δεικτών παραβατικότητας
 και στα φαρμακεία. 

Επομένως, χωρίς να απαιτείται νομοθετική παρέμβαση, 
με βάση αυτό το πλαίσιο, υπάρχει άμεση επέμβαση
 και επιβολή μέτρων και κυρώσεων σε κάθε
 περίπτωση παραβατικότητας. 

Ποια ήταν τα καμπανάκια που ήχησαν 
και οδήγησαν στην αποκάλυψη των κυκλωμάτων 
και στην επιβολή των κυρώσεων;
 Οι ασυνήθιστα μεγάλες ποσότητες φαρμάκων. 
Η παρατεταμένη παροχή φαρμάκων για μια μεγάλη
 χρονική περίοδο.
 Η επαναληπτική έκδοση συνταγών. 
Η ασυνήθιστα συχνή ανανέωση συνταγών. 
Η συγκέντρωση συνταγών σε συγκεκριμένα φαρμακεία. 
Η συχνή συνταγογράφηση
 σε συγκεκριμένη ομάδα ασθενών.

Μήπως αυτά τα καμπανάκια κτύπησαν για πρώτη φορά; 
Φυσικά και όχι. Ηχούσαν συχνά και επανειλημμένα.
 Ωστόσο, κάποιοι δεν τα άκουγαν 
ή δεν ήθελαν να τα ακούσουν.

Ε, ο Άδωνις Γεωργιάδης τα άκουσε, αποφάσισε
 να τα αντιμετωπίσει και ήδη βλέπουμε 
τα πρώτα αποτελέσματα. 
Τα αποτελέσματα αυτά σε πρώτο χρόνο μας αφήνουν 
άφωνους από την ασυνειδησία, την ανηθικότητα 
και την αντικοινωνικότητα των εμπνευστών 
και εκτελεστών της φαρμακευτικής απάτης. 
Σε δεύτερο χρόνο τα αποτελέσματα αυτά 
θα εμφανιστούν στη βελτιστοποίηση των παροχών 
και των υπηρεσιών στο χώρο της Δημόσιας Υγείας.
Ποια είναι η γνώμη σας;
Όλα τα άρθρα δεν είναι απαραίτητο
να εκφράζουν πάντοτε και την δική μας άποψη
αλλά τα δημοσιοποιούμε για να γίνουν
αφορμή για διάλογο.
Αυτό τουλάχιστον επιθυμούμε, 
Έναν γόνιμο διάλογο, με επιχειρήματα όμως.

Μεσημέριασε. Καλή μας όρεξη. (4 φωτογραφίες)

Μοσχαρίσιες..............μπιφτεκάρες!


Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024

Κόρινθος: Συννέφιασε- συννέφιασε, αλλά ούτε σταγόνα βροχή δεν έπεσε! (3 φωτογραφίες)



Κόρινθος: Ήταν τότε από μία επίσκεψη του Στεφανόπουλου, Προέδρου τότε της Ελληνικής Δημοκρατίας. (3 εικόνες)

Θεωρώ, αυτονόητο ότι οι περισσότεροι αναγνωρίζετε
 τα πρόσωπα που απαθανατίζονται σε αυτήν 
την αναμνηστική φωτογραφία. 

Σήμερα, είχε λαδερό, για μεσημεριανό γεύμα, το πρόγραμμα. (4 φωτογραφίες)

Πανεύκολο και πεντανόστιμο φαγητό!



Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024

Ανέκαθεν οι άνθρωποι από θεούς ζητούσαν, παρακαλούσαν!

Όταν οι μύστες ένωναν τα χέρια τους να ψάλουν 
μπρος στο βωμό θυμίαμα προσφέροντας  στο θείο
και οι πιστοί εκστατικοί να μάθουν καρτερούσαν 
αν θα δεχτεί την προσφορά για να τους ευνοήσει. 

Ανέκαθεν οι άνθρωποι από θεούς ζητούσαν 
παρακαλούσαν τους θεούς όπως κι αν ονομάζουν
μια δύναμη ανώτερη γι αυτούς ν’ αποφασίζει
και κάποιους να μεσολαβούν η σύνδεση να γίνει.  

Ελάχιστοι την θέωση ίσως και να βιώσουν
που βρίσκεται εν σπέρματι σε όλους τους ανθρώπους. 
                                                Πάν Καρτσωνάκης

ΤΡΙΠΤΟΛΕΜΟΣ: Ο Σοφοκλής στην τραγωδία του “Τριπτόλεμος”, διηγείται τις περιπέτειές του.

Έψαχνε η Δήμητρα την κόρη της
 Περσεφόνη κι έφτασε στην Ελευσίνα. 
Μεταμορφώθηκε σε ηλικιωμένη γυναίκα και κάθισε 
στο “Καλλίχωρον φρέαρ” να ξεκουραστεί. 
Ο βασιλιάς Κελεός και η γυναίκα του Μετάνειρα, 
την κάλεσαν στο παλάτι και της ανέθεσαν
 να φροντίζει το νεογέννητο γιο τους Τριπτόλεμο.
Αθάνατο τον έκανε η θεά βάζοντάς τον το βράδυ 
στην ιερή φωτιά, και το μωρό μεγάλωνε αφύσικα
 γρήγορα με θεικές δυνάμεις. 
Τρόμαξε η Μετάνειρα σαν είδε τον Τριπτόλεμο 
στη φωτιά και τότε η θεά ξαναπήρε τη θεική 
μορφή της και η βασίλισσα την προσκύνησε.
 Πριν φύγει η Δήμητρα ζήτησε να της κτίσουν ναό
 και τους δίδαξε τα Ελευσίνια Μυστήρια.
Στον αγαπημένο της Τριπτόλεμο δίδαξε
 την καλλιέργεια των σιτηρών, του αλωνίσματος 
και γενικά την τέχνη της γεωργίας. 
Έπειτα του χάρισε ένα θαυματουργό άρμα 
με φτερωτούς δράκους. 
Με αυτό θα γυρίσεις τον κόσμο, του είπε, 
και θα διδάξεις όσα σου έμαθα.

Στον ερυθρόμορφο σκύφο του 480 πΧ,
 (Βρετανικό Μουσείο), ο Τριπτόλεμος είναι έτοιμος 
για να γυρίσει τον κόσμο.
 Στο χέρι του κρατά μια δεσμίδα στάχυα. 
Μπροστά του είναι η Περσεφόνη και κάνει σπονδή 
για καλό ταξίδι .
Στην πρώτη στάση που έκανε ο Τριπτόλεμος 
στη χώρα των Γετών, ο βασιλιάς Κάρναβος 
αφού έμαθε να σπέρνει να θερίζει και να αλωνίζει, 
σκότωσε τον ένα δράκο από το άρμα. 
Έτσι δεν θα μπορούσε να συνεχίσει το δρόμο του
 ο Τριπτόλεμος και μόνο αυτός θα ήξερε όσα 
του είχε μάθει. 
Η Δήμητρα τον μεταμόρφωσε σε δράκο και τον έβαλε
 στη θέση αυτού που σκότωσε.
Σαν έφτασε στην Πάτρα που βασίλευε ο Εύμηλος,
 ο μικρός του γιος Ανθείας, την ώρα που κοιμόταν 
ο Τριπτόλεμος, ανέβηκε στο άρμα να πετάξει 
και γκρεμίστηκε και σκοτώθηκε. 
Προς τιμήν του ο Τριπτόλεμος ίδρυσε την πόλη Ανθεια.

Στην Ελευσίνα υπήρχε ο βωμός τουΤριπτόλεμου 
και το αλώνι που είχαν αλωνίσει το πρώτο σιτάρι, 
“Aλως Τριπτολέμου”.
 Στην Αθήνα λατρευόταν στο “Ελευσίνιον άντρον” 
όπου υπήρχε το άγαλμά του. 
Στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας είναι 
το γνωστό αναθηματικό ανάγλυφο που τον παρουσιάζει 
έφηβο ανάμεσα στη Δήμητρα και την Περσεφόνη, 
ίσως έργο του Φειδία.
Ο Σοφοκλής στην τραγωδία του “Τριπτόλεμος”, 
διηγείται τις περιπέτειές του.

Κάτι, το ελαφρύ σήμερα. Λαζάνια με όχι πικάντικη σάλτσα με φρέσκια ντομάτα (2 φωτογραφίες)

Μαϊντανό, κρεμμύδι και φρέσκια ντομάτα.
Σάλτσα, από τα χθεσινά σαλιγκάρια. 
Υ.Γ: Φυσικά κόκκινο κρασί Νεμέας και φέτα από Ήπειρο.

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2024

5 πράγματα που δεν γνωρίζατε για τη Μαφάλντα.

Από την στιγμή που ανακοινώθηκε η είδηση 
του θανάτου του “μπαμπά” της Μαφάλντα, 
του Αργεντίνου σκιτσογράφου Χοακίν Σαλβαδόρ 
Λαβάδο, γνωστού και ως Quino, δεκάδες αφιερώματα 
στη μικρή πρωταγωνίστρια με τα μαύρα φουντωτά 
μαλλιά έχουν κατακλύσει το διαδίκτυο...

Κόρη μιας νοικοκυράς και ενός ασφαλιστή, 
η εξάχρονη Μαφάλντα σιχαινόταν τις σούπες, 
αγαπούσε τους Beatles και έκανε αυτό 
που ξέρουν πολύ καλά να κάνουν τα παιδιά: 
Να λένε την αλήθεια φέρνοντας συχνά 
σε αμηχανία τους μεγάλους. 
Η Μαφάλντα, πολύ ώριμη για την ηλικία της,
 δεν θεωρούσε τίποτα δεδομένο, είχε κριτική σκέψη
 και μέσα από τις εύλογες απορίες της
 για τον πόλεμο, την πολιτική, τους πολιτικούς
 και τις κοινωνικές διακρίσεις, εξέφραζε 
με παιδική αφέλεια, αφοπλιστική ειλικρίνεια 
και χιούμορ τις αγωνίες και τους προβληματισμούς
 που βίωνε ο πλανήτης την ανήσυχη δεκαετία 
από το 1964 ως το 1973.

Να 5 πράγματα που δεν ξέραμε γι' αυτήν...

#1 Σχεδιάστηκε αρχικά 
για διαφημιστικό σκοπό

Λίγο μετά το 1963, ζητήθηκε 
από τον Joaquín Lavado να σχεδιάσει 
μια οικογένεια χαρακτήρων προκειμένου
 να προωθήσει ηλεκτρικές συσκευές. 
Κάπως έτσι, γεννιέται η Μαφάλντα με όνομα 
που έρχεται από την κινηματογραφική 
έκδοση του μυθιστορήματος “Dar la cara”,
 του David Viñas. 
Τελικά η διαφημιστική καμπάνια δεν είδε ποτέ 
το φως της δημοσιότητας κι η Μαφάλντα έμεινε 
στο συρτάρι για περίπου για έναν χρόνο, 
μέχρι το 1964 που ξεκίνησε την καριέρα της.

#2 Το σπίτι της υπάρχει!
Αν και δεν ξέρουμε πολλά για την οικογένεια
 της Μαφάλντα, γνωρίζαμε πως ζει 
με τον μικρό της αδερφό, και τους γονείς της 
στην περιοχή Ε, σε ένα κτήριο που ζούσε 
και ο φίλος της Φελίπε. 
Το κτήριο αυτό υπάρχει στη συνοικία Σαν Τέλμο
 του Μπουένος Άιρες, στον αριθμό 371 της οδού Χιλής,
 όχι πολύ μακριά από το σπίτι του Quino.
 Σήμερα, εκεί υπάρχει ένα γλυπτό της Μαφάλντα
 και των φίλων της. Επίσης, ο Quino εμπνεύστηκε
 από τον φούρνο του πατέρα ενός φίλου του 
το μπακάλικο του Δον Μανόλο.


#3 Βιβλίο "για ενήλικες"
Σε αρκετές χώρες της είχε ασκηθεί λογοκρισία. 
Μάλιστα, στην Ισπανία επί Φράνκο, ζητήθηκε 
από τους εκδότες να τοποθετήσουν στο πρώτο
 βιβλίο της Μαφάλντα την ένδειξη “για ενήλικες”.

#4 Ο Φελίπε είναι αληθινός!
Ο αγαπημένος ονειροπόλος φίλος της Μαφάλντα, 
που λατρεύει τη φαντασία και αναβάλλει συνέχει 
το homework, με τα χαρακτηριστικά δοντάκια, 
τα ατημέλητα μαλλιά και το μακρύ 
πρόσωπο, είναι εμπνευσμένος από έναν Αργεντίνο 
δημοσιογράφο που έζησε στην Κούβα 
και ήταν φίλος του Quino.


#5 Η Μαφάλντα είναι παντού!
«Στην Αργεντινή, από τη γενιά μου και μετά, 
όλοι μαθαίναμε ανάγνωση διαβάζοντας τη Μαφάλντα»,
 δήλωσε ο κομίστας Ρικάρντο Σίρι ή «Λίνιερς».
 Οι ιστορίες της Μαφάλντα όμως έχουν μεταφραστεί 
σε πάνω από 30 γλώσσες κάνοντάς την γνωστή 
και αγαπητή σε όλο τον κόσμο. 

Η Μαφάλντα στο μετρό στο Μπουένος Άιρες

Το 1977 η Μαφάλντα ήταν εκπρόσωπος 
για την Σύμβαση για τα Δικαιώματα 
του Παιδιού της UNICEF.
Πηγή: www.en24.news, με πληροφορίες από 
www.greekcomics.gr, ΑΠΕ και antikleidi.com



Οι γάτες είναι οι γκάνγκστερ του ζωικού βασιλείου. (3 φωτογραφίες)

“Οι γάτες είναι οι γκάνγκστερ του ζωικού βασιλείου, 
ζουν έξω από το νόμο και συχνά πεθαίνουν εκεί. 
Υπήρχαν πολλές από αυτές 
που δε μεγάλωσαν ποτέ δίπλα στη φωτιά”.
Ο Στίβεν Έντγουιν Κινγκ Stephen Edwin King,
Πόρτλαντ, Μέιν, 21 Σεπτεμβρίου 1947
Αμερικανός συγγραφέας 
και ένας από τους διασημότερους 
συγγραφείς βιβλίων θρίλερ και τρόμου.


Το μεσημεριανό σήμερα έχει σούπα με ρύζι μπασμάτι και ψαχνό από τα χθεσινά ψάρια. (4 φωτογραφίες)



Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024

Συγχαρητήρια, στους αισιόδοξους!

Η Μαφάλντα είναι μια σειρά από ιστορίες κόμικς 
του Αργεντίνου σχεδιαστή Quino. 

Δημοσιεύτηκε από το 1964 ως το 1973 
και είχε μεγάλη επιτυχία στην Ευρώπη 
και τη Λατινική Αμερική και λιγότερο στη Β. Αμερική 
κυρίως λόγω του Ψυχρού Πολέμου 
και του πολέμου του Βιετνάμ.

Η Μαφάλντα είναι ένα εξάχρονο κορίτσι 
που με την χαρακτηριστική περιέργεια 
και τον κυνισμό της ηλικίας της 
ψάχνει απαντήσεις στα μεγάλα ερωτήματα, 
αλλά συχνά δεν μένει ικανοποιημένη 
από τις εξηγήσεις των μεγάλων.

Ελπίζω να έγινε κατανοητός, από όλους, ο όρος δειμοκρατία.

Όταν λέμε την απλή συνηθισμένη φράση:
-Ένα κιλό ζυμωτό ψωμί δεν κυριολεκτούμε.
Ζητώντας να αγοράσουμε αυτό το βασικό αγαθό,
 λέμε ένα σωρό ψέματα.
Ούτε κιλό είναι πια, το ένα κιλό ψωμί, 
ούτε φυσικά ζυμωτό, με την κυριολεκτική έννοια 
του όρου, αφού δεν είναι προϊόν φυσιολογικής ζύμωσης.
Το χειρότερο όμως είναι ότι δεν είναι, 
λέω εγώ τώρα, ούτε ψωμί από Έλληνες.
Θα μου πείτε όμως ότι υπερβάλω.
Ίσως και να το έκανα, για να γίνει πιο εντυπωσιακός
 ο πρόλογος και να τραβήξω την προσοχή σας 
κάτι που επιθυμώ.
Αυτοί που ξέρουν όμως το μέγεθος της υποκρισίας, 
και για να σπάσουν πλάκα μαζί μας, 
δίνουν και ονομασίες όπως χωριάτικο 
ή ολικής άλεσης στα διάφορα
(πολλές φορές από εισαγόμενη κατεψυγμένη ζύμη)
αρτοσκευάσματα. 
Κάπως έτσι ονοματίζουμε, άλλοτε από συνήθεια
 και άλλοτε από σκοπιμότητα, πολλά και διάφορα
 στην καθημερινή μας ζωή
 κουτσουρεύοντάς τα ανελέητα και τελικά 
κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας
 αλλά κυρίως τον εαυτό μας κοροϊδεύουμε.

Κάπως έτσι κουτσουρεμένη μπορεί να είναι
 και η δημοκρατία.
Μία κουτσή όμως δημοκρατία ετοιμάζει τον "δρόμο"
για μία δικτατορία. 
Και η δικτατορία, δεν είναι βιώσιμος τρόπος 
διακυβέρνησης.
Και τον καλύτερο ηγέτη, κάποτε βιολογικά
 θα τον διαδεχτούν ανίκανοι και ίσως επικίνδυνοι 
για την κοινότητα ηγέτες.
Στη Δημοκρατία όμως, που είναι το καλύτερο
 σύστημα διακυβέρνησης για το σκάφος της πολιτείας,
 πρέπει ο δήμος θα έχει κράτος και μέχρι τότε 
ο κάθε λαός έχει την δημοκρατία που του αξίζει.
Ας μην γκρινιάζουμε λοιπόν
ή μάλλον η πλειοψηφία των ψηφοφόρων. 
Η Δημοκρατία στο χέρι μας είναι 
να μην είναι κουτσουρεμένη και υποκριτική.
Η Δημοκρατία στο χέρι μας είναι
 να μην είναι ή να γίνεται δειμοκρατία.
Στο χέρι μας είναι και στον βαθμό 
που στον καθένα μας αναλογεί να έχουμε
 μία καλύτερη δημοκρατία όπου η ευτυχία 
των πολλών θα είναι αυτονόητη.
Και φυσικά το σκάφος της πόλης για να ταξιδέψει 
θέλει έναν καπετάνιο που πρώτα από όλα να ξέρει 
τη δουλειά του αλλά χρειάζεται 
και τον τελευταίο μούτσο 
αλλά και τον μάγειρα, όπως
 και τον δεύτερο καπετάνιο
 ή και τον τρίτο.
Τα πλοία της αρχαιότητος ταξίδευαν
 με τη δύναμη των κωπηλατών τους.
Αν οι κωπηλάτες όμως το έκαναν μόνο
 υπό την απειλή του μαστιγίου, τότε τι νόημα είχε
 το ταξίδι και για το συμφέρον τίνος γινόταν
 αν όχι του πληρώματος που σε μία δημοκρατία
 πρέπει να αισθάνεται πλοιοκτήτης;
Και φυσικά όταν έχουμε ένα πρόβλημα δε ρωτάμε 
τους πολλούς αλλά τους ειδικούς. 
Ωστόσο για τα προβλήματα της πόλης δεν κατάλαβα
 γιατί να μην έχει υποχρέωση ή δημοκρατία 
να κάνει τους πολίτες της, με την πραγματικά 
όμως δωρεάν παιδεία, ειδικούς σε κάποιους τομείς
 εκτός ίσως κάποιων που επιθυμούν τον τίτλο 
του ιδιώτη με την κυριολεκτική έννοια του όρου.
Είναι κι αυτό μέσα στη Ζωή αν και πιστεύω ότι 
τους ιδιώτες τους δημιουργούν οι δειμοκρατίες 
που στρώνουν χαλί για αυταρχικά συστήματα 
διακυβέρνησης των πολλών από τους λίγους.
Ειδικούς, μέσα από την παιδεία, αλλά πολίτες 
και όχι υπηκόους.
Αυτά τα λίγα και ελπίζω να μην έκανα κανένα
 να κακοκαρδίσει, ενώ αντίθετα σκοπός μου ήταν
 να γράψω κάποιες σκέψεις μου απλά και μόνο.
Δημοκρατία έχουμε άλλωστε.

Φιλικά πάντοτε
Πάν Καρτσωνάκης
Υ. Γ: Ελπίζω να έγινε κατανοητός, από όλους,
 ο όρος δειμοκρατία.
Δείμος = φόβος.
Και κάτι τελευταίο.
Τον Προμηθέα τον σταύρωσαν το κράτος και η βία 
(όταν αυτά πάνε μαζί, το μπορούν)
 με άλυτα δεσμά που έκανε ο ειδικός 
για τη δουλειά αυτή θεός της φωτιάς ΗΦΑΙΣΤΟΣ
 έστω και παρά τη θέλησή του 
υπακούοντας απλά στην εξουσία.