Με κλεισμένα ήδη δύο έτη της τρίτης συνεχόμενης
δημοτικής θητείας του δημάρχου Α. Πνευματικού
η Κόρινθος ακόμα αναζητά τη θέση που της αξίζει
στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.
Μια θέση όπως τουλάχιστον την φαντάστηκε
η αντιδήμαρχος τουρισμού Α. Χρισταρά λίγο μετά
τη δημόσια τοποθέτησή της (μάλλον έκθεση ιδεών)
για την αντιμετώπιση των κοινωνικών προκλήσεων
της πενταετίας της δημοτικής αρχής.
Σήμερα τα βήματα, οι στοχεύσεις, οι δράσεις,
η ενεργοποίηση φορέων και ο γενικότερος σχεδιασμός της
για ανάπτυξη μέσω του τομέα του τουρισμού
αποτελούν άλλη μια απόδειξη της αδράνειας,
ανευθυνότητας ή/και αδιαφορίας της που μόνο εκθέτουν
τους εμπνευστές της.
Κι ενώ στην Κόρινθο συμβαίνουν όλα αυτά σε έναν άλλο δήμο της χώρας φαίνεται ότι
κάποιοι με σοβαρότητα μπορούν και τα καταφέρνουν καλύτερα.
Στην ενότητα ‘Πρόσωπα του τουρισμού’ η εφημερίδα ‘Καθημερινή’ παρουσιάζει
την Αναστασία Δεληγιάννη (αντιδήμαρχο τουρισμού και πρόεδρο της τουριστικής
επιτροπής Τήνου) η οποία εξηγεί πώς ένας κατεξοχήν προσκυνηματικός
προορισμός καταφέρνει να ανανεώσει το προφίλ του, προσελκύοντας νέους επισκέπτες.
Διαβάστε στη συνέχεια την ενδιαφέρουσα συνέντευξη
όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα (1/9/2016):
Aν και στη συνείδηση των περισσοτέρων η Τήνος ως τουριστικός προορισμός
είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Παναγία της και το ετήσιο προσκύνημα
του Δεκαπενταύγουστου, τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται σε αγαπημένο
προορισμό των ταξιδιωτών. Ζητήσαμε από την αντιδήμαρχο Τουρισμού
Αναστασία Δεληγιάννη να μας εξηγήσει πώς ένας κατεξοχήν προσκυνηματικός
προορισμός καταφέρνει να ανανεώσει το προφίλ του, προσελκύοντας
νέους επισκέπτες.
Τι κάνει την Τήνο σημαντικό προσκυνηματικό προορισμό;
Η Τήνος υπήρξε σημαντικός τόπος προσκυνήματος
στο Αιγαίο ήδη από την αρχαιότητα.
Ακόμα και πριν από την ακμή της Δήλου, καράβια
με προσκυνητές έφταναν στο αρχαίο λιμάνι στα Κιόνια,
στο Ιερό του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης,
προκειμένου να ιαθούν από τις αρρώστιες τους.
Μάλιστα εκείνο το προσκύνημα
έχει πολλές ομοιότητες με το σημερινό, καθώς στο Ιερό του Ποσειδώνα υπήρχαν
υποδομές με ξενώνες και εστιατόρια για να καλύψουν τις ανάγκες των επισκεπτών.
Μετά την εύρεση της εικόνας της Παναγίας, το 1823, και την ανέγερση του Ιερού Ναού
της Ευαγγελιστρίας, η Τήνος έγινε σημαντικός προορισμός της Ορθοδοξίας,
που αποτελεί ζωντανό θρησκευτικό «κύτταρο» τα τελευταία 200 χρόνια τώρα.
Είναι δεσμευτικό για την τουριστική ανάπτυξη ενός τόπου να είναι τόσο άρρηκτα
συνδεδεμένος με τη θρησκεία;
Eξαρτάται από το πώς θα επιλέξεις να κινηθείς.
Στη δική μας περίπτωση, το προσκύνημα διαφύλαξε το νησί από μια άναρχη
τουριστική ανάπτυξη και έδωσε χρόνο ώστε να εξελιχθεί σε ελίτ προορισμό.
Δεν στοχεύουμε όμως αποκλειστικά σε αυτό, γιατί έτσι χάνεται η μεγάλη εικόνα.
Με εξασφαλισμένη μια ετήσια δεξαμενή εν δυνάμει επισκεπτών, που είναι
οι εκατοντάδες χιλιάδες προσκυνητών, θέλουμε να προσφέρουμε ένα ολοκληρωμένο
πακέτο παντρεύοντας τον θρησκευτικό τουρισμό με τις άλλες όψεις του νησιού:
τις παραλίες, τα χωριά, τα μονοπάτια, την κουζίνα, τα προϊόντα,
τα μνημεία, τα μουσεία, τα πανηγύρια.
Πώς προωθείτε αυτές τις άλλες όψεις του νησιού;
Για παράδειγμα, υπό την αιγίδα του Δήμου Τήνου διοργανώθηκε
από τον Εμποροεπαγγελματικό και Βιοτεχνικό Σύλλογο Τήνου,
τον περασμένο Ιούνιο, το Tinos Running Experience,
με αγώνες δρόμου στα μονοπάτια.
Πιο νωρίς, τον Απρίλιο, ο Σύλλογος Επαγγελματιών Καταστημάτων
Υγειονομικού Ενδιαφέροντος Τήνου είχε διοργανώσει το Tinos Food Paths,
που στόχο είχε την προβολή της ιδιαίτερης γαστρονομίας του νησιού.
Τώρα, στις 4 Σεπτεμβρίου, δραστήριοι σύλλογοι της Εξωμεριάς, υπό την αιγίδα
της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO, της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
και του Δήμου Τήνου, ετοιμάζουν για δεύτερη χρονιά αγώνες ορεινού τρεξίματος,
το Tinos Marble Trail: Exomeria, με συμμετοχές πολλών δρομέων από όλο τον κόσμο,
που θα ταιριάξουν το αγαπημένο τους σπορ με μια βόλτα στο νησί.
Επίσης, κάθε χρόνο διοργανώνεται το Φεστιβάλ Τήνου, το οποίο, εκτός από συναυλίες
και πολιτιστικά δρώμενα, περιλαμβάνει και τοπικές γιορτές: της αγκινάρας
στην Κώμη, της ρίγανης στα Δυο Χωριά, της κάππαρης στην Ποταμιά,
της κακαβιάς στον Πάνορμο, της τράτας στα Κιόνια, του κρασιού στον Τριπόταμο,
του μελιού στον Κάμπο και του ρακιζιού στο Φαλατάδο.
Η οικονομική κρίση έχει αλλάξει τη στρατηγική
που ακολουθείτε για να προσελκύσετε επισκέπτες;
Μέσα στην κρίση ο Ελληνας καταναλωτής έγινε διστακτικός και αναζητά
τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής. Επιπλέον, θέλει να έχει επιλογές και πέρα
από το πακέτο ήλιος-θάλασσα. Οι επιχειρηματίες του νησιού αντιλήφθηκαν
ότι πρέπει να διατηρήσουν τις τιμές σε ελκυστικά επίπεδα και ταυτόχρονα
να προσφέρουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στους τομείς της φιλοξενίας,
της γαστρονομίας και της διασκέδασης. Και μέχρι στιγμής έχουν δικαιωθεί,
μια και οι αφίξεις έχουν ανοδική πορεία. Σίγουρα έχει βοηθήσει η δημοσιότητα
από τις δράσεις των Συλλόγων Επαγγελματιών, αλλά και η διαφήμιση
που κάνουν οι ξένοι που έχουν λατρέψει το νησί και ζουν πλέον μόνιμα εδώ.
Πώς προσπαθείτε να επιτύχετε την επιμήκυνση
της τουριστικής περιόδου;
Το προσκύνημα στη Μεγαλόχαρη, η αρμονική συνύπαρξη ορθόδοξου
και καθολικού στοιχείου καθώς και η ύπαρξη πολυάριθμων γραφικών ξωκλησιών
μάς δίνουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα στον τομέα του προσκυνηματικού τουρισμού
όλο τον χρόνο. Επιπλέον, στοχεύουμε στην ανάδειξη των μονοπατιών του νησιού,
τα οποία σχηματίζουν ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα στις Κυκλάδες.
Για τον σκοπό αυτό τα προβάλλουμε μέσω του διαδικτύου και συμμετέχουμε
σε εξειδικευμένες εκθέσεις για πεζοπορικό τουρισμό.
Τέλος, προσπαθούμε να εκπαιδεύσουμε όλους τους εμπλεκομένους -ξενοδοχεία,
ενοικιαζόμενα δωμάτια, χώρους εστίασης, αλλά και οδηγούς ταξί
και λεωφορείων- δίνοντάς τους τεχνικές οδηγίες που αφορούν
την εξυπηρέτηση των πεζοπόρων.
Στις ξένες αγορές έχετε ανοιχτεί;
Εχουμε κάνει μια παρουσίαση της Τήνου σε εκδήλωση στο Παρίσι και καταχωρίσεις
σε γαλλικά περιοδικά, ενώ αντίστοιχη εκδήλωση έγινε και στο Μιλάνο.
Επίσης, συμμετείχαμε με δικό μας περίπτερο στην Τουριστική Εκθεση
Grekland Panorama 2016 της Σουηδίας, ενώ πέρυσι έγινε ένα άνοιγμα
και στην αγορά της Κίνας. Τον Σεπτέμβριο θα συμμετάσχουμε στη μεγαλύτερη
έκθεση εναλλακτικού τουρισμού, την Caravan Salon und TourNatur 2016,
στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας, θα συνεχίσουμε με την τουριστική έκθεση
στο Βερολίνο και έπειτα στη Διεθνή Τουριστική Εκθεση του Λονδίνου.
Ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς είναι το κομμάτι της φιλοξενίας ξένων
δημοσιογράφων (και bloggers), που με τις δημοσιεύσεις τους διαφημίζουν το νησί.
Είχαμε ήδη αποστολές Γάλλων και Γερμανών και τώρα περιμένουμε Ρώσους και Ιταλούς.
Τι είναι αυτό που ελκύει τους ξένους
να μείνουν μόνιμα στο νησί;
Είναι τόσα αυτά που τους μαγεύουν: τα χωριά, τα μουσεία και τα μνημεία
πολιτιστικής κληρονομιάς, τα παραδοσιακά μονοπάτια, η εκπληκτική κουζίνα,
η φιλοξενία, οι παραλίες και τα ιδιαίτερα τοπία.
Η ενέργειά του.
Σίγουρα πάντως οι ξένοι δεν αναζητούν τη δημοσιότητα ή τους ξέφρενους ρυθμούς.
Δικό μας σχόλιο:
Τι πας και συγκρίνεις τώρα βρε συ αρθρογράφε;
Εμείς, εδώ στην Κόρινθο έχουμε τελικάτην πόλη που μας αξίζει.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ
ΜΗΝ ΤΗΝ ΦΑΝΤΑΖΕΣΤΕ ΜΟΝΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου