Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2020

Ollantaytambo - Ολλαταγιατάμπο η πολιτεία των γιγάντων. (14 Fotos+ Videos)

Στην γλώσσα των Κέτσουα - Quechua γράφετε Ullantaytampu είναι 
μια πόλη και ένας αρχαιολογικός χώρος Inca στο νότιο Περού.
Το Ολλαταγιατάμπο είναι περίπου 75 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της πόλης 
της Κούσκο της δεύτερης πρωτεύουσας των Ινκας.
 Η Πρώτη ειναι το Τιχουανακου της Βολιβίας..
Βρίσκεται σε υψόμετρο 2792 μέτρα (9160 πόδια) 
πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Κατά τη διάρκεια της αυτοκρατορίας των Ίνκα το Ολλαταγιατάμπο ήταν
 η βασιλική περιουσία του αυτοκράτορα Πάτσα Κούτι που κατέκτησε 
την περιοχή και έχτισε στην πόλη ένα τελετουργικό κέντρο.
Κατά τη στιγμή της ισπανικής κατάκτησης του Περού χρησίμευε ως οχυρό 
για τον Μάνκο Γιαπανγκουι , ηγέτη της αντίστασης των Ίνκα. 
Σήμερα ομως είναι ένα σημαντικό τουριστικό αξιοθέατο, 
λόγω των κτιρίων των Ίνκα και θεωρείται ως ένα από τα πιο κοινά σημεία
 εκκίνησης γνωστό ως το μονοπάτι των Ίνκα.
Το Ollantaytambo μπορεί να συγκριθεί σε μεγαλείο με άλλους αρχαίους
 τόπους όπως το Puma Punku, Τεοτιχουακάν.
Αυτο που δεν σας εχω πει ακόμα ειναι οτι 
οι Περουβιανοί ειναι θαυμάσιοι 
άνθρωποι παρα πολυ φιλόξενοι και ιδικα 
σε εμάς τους Έλληνες υπάρχει 
μια εκτίμηση και σεβασμός προς την ιστορία μας
 και σας πληροφορώ οτι
 την ελληνική μυθολογία μας την ξερουν πολυ καλα.

 Ιδικα στην πολιτεία αυτη Ολλαταγιατάμπο υπάρχουν και κατι παραξενες 
γιγάντιες σκάλες στο τελος της πόλης που ειναι στην πλευρά του βουνού 
και μετα γκρεμός.
 Η ερώτηση μου ηταν γιατι αυτές οι σκάλες;
 Το μυστήριο είναι, πώς οι ανθρωποι αυτοι κατάφεραν να μεταφέρουν
 αυτά τα τεράστια μπλοκ πέτρας από τα λατομεία που απέχουν περίπου 100 km.
Και η απάντηση απο πολλούς χωρις να γελάνε 
ή να αστειεύονται ηταν, γιατι εδω ειχαμε γίγαντες.
Εδω τωρα αρχηναμε τα παράξενα που δεν υπάρχουν σε κανενα βιβλίο ιστορικό 
ή αρχαιολογικό..
Ειναι μια ιστορία που έμαθα απο τους ντόπιους εκεί της πολιτείας και ιδικα 
απο εναν συνταξιούχο αρχαιολόγο του Ολλαταγιατάμπο 
που ο φίλος μου ο Μανόλο που ηταν μαζι μας για να μας δείξει τα μέρη 
που πάμε γιατι γνωρίζει πολυ καλα την ιστορία του Περου ο συνταξιούχος 
Λούτσιο μου έλεγε οτι ηταν τιμή του να μιλάει με εναν έλληνα στο Περου.
Αφου λοιπον έμαθε οτι ειμαι Έλληνας με ρωτησε εάν ξέρω την ιστορία μου, 
δεν απάντησα αλλα χαμογέλασα, κατάλαβε οτι ξέρω αρκετα και με ρωτησε 
εάν ήξερα οτι ο Οδυσσέας ειχαι φτάσει στο Περου. 
Εγώ βασικά του είπα ναι με βάσει του Θεόδωρου Αξιώτη αλλα δεν ήξερα
 περισσότερα που ειχε παει τι ειχε κάνει και λάθος μου 
γιατι δεν τελείωσα τα γραφόμενα του βιβλιου αλλα τον ρώτησα 
να μου πει την δικιά του ιστορία.
ΑΚΟΥΣΤΕ μια ιστορία που μου ειπε.. 
Ο Οδυσσέας ειχε έρθει εδω, στο Ολλαταγιατάμπο,
 εδω υπήρχαν γίγαντες (ασχέτως αν πάνε να τα θάψουν ολα αυτα) 
οι σκάλες αυτές ηταν των γιγάντων, ο Κύκλωπας υπήρχε εκεί,
 ο ποταμός Ουρουμπάμπα που διασχίζει την πολιτεία (σημερα ειναι πολιτεία
τοτε ηταν αρκετα βαθύς για να περάσουν καράβια, εάν είχαν παει με καράβι 
ή με τα πόδια και οτι οταν τύφλωσαν τον βοσκό Κύκλωπα κρεμάστηκαν
 κάτω απο τα λάμα που ειχαι ο γιγαντας αυτος γιατι τα λάμα ειναι ψηλά
 και δυνατά και μπορούνε άνετα να κρατήσουν εναν άνθρωπο,
 και ετσι βγήκανε έξω απο την σπηλιά του. 
Μου ειπε πολλα αλλα και με λεπτομέρειες αλλα ετσι απλα αυτο το νόημα ειχε. 
Αλήθεια μου ειπε; Αλήθεια σας λεω, ψέματα μου ειπε τοτε και εγώ 
ψέματα σας λεω, αλλα το άκουσα και απο αλλους οταν ήμουν στο Μάτσου Πίτσου.
Και οχι μόνο. 
Υπάρχουν σημερινοί Έλληνες που εχουν ασχοληθεί παρα πολυ 
και με πολλές αποδείξεις οτι ολα ειναι ελληνικά εκεί στην νότια Αμερική.
 Με ελληνικά ονόματα πόλεων βασιλέων αναλύσεις ονομάτων που όσοι
 ενδιαφέρονται θα τους συνιστούσαν να ακουστούν 
τον Κωσταντινο Χατζηγιαννάκη  ή τον ΝΑΥΣΙΝΟΟ στις υπέροχες δουλειές
 που παρουσιάζει με πολλους ιστοριογραφους για τους Ίνκας, 
Ούρος,Αϋμάρα Τσατσαπόγιας κλπ στο Περου και Βολιβία.
Ευχαριστω τον Μανόλο Λοπέζ αρχαιολόγο φίλο μου
 και οδηγό μου στο Περου 
Ευχαριστω τον Αμέρικο Ορτίζ που με το αυτοκηνιτο του
 μας γύρισε παντού
Ευχάριστώ τον Αδριανο Μπεζουγλώφ -ΝΑΥΣΙΝΟΟ για το βίντεο 
Και ευχαριστω ολους απο το διαδύκτιο που με βοήθησαν για ολα αυτα..

Υ.Γ. Αποσπάσματα απο την συλλογή μου 
( ΠΛΗΣΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
 ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ)
Φώτιος Τούμπανος










Δεν υπάρχουν σχόλια :