Τετάρτη 25 Απριλίου 2012

Η απάντηση της Μουτσάτσου στους επικριτές της.

Απάντηση μέσω της σελίδας της στο facebook 
έδωσε η Κατερίνα Μουτάτσου, 
το χθεσινό πρόσωπο της ημέρας 
σε όσους την κατηγόρησαν 
ότι αντέγραψε την καναδική διαφήμιση μπύρας.

Όπως η ίδια είπε, ποτέ δεν έκρυψε ότι βασίστηκε στο πρότυπο αυτό 
αλλά το «Είμαι Ελληνίδα» δεν είναι διαφήμιση μπύρας. 

«Δεν υπάρχει κανείς πίσω από αυτό παρά μόνο εγώ. 
Κανείς δεν είναι χορηγός του, ή το διαφημίζει, κανείς δεν κάνει«"marketing". 
Προωθείται από μόνο του. 
Κάποιοι έπιασαν το νόημα – ευχαριστώ Θεέ μου- και τα λόγια διαδόθηκαν. 

Μιλάω για τον εαυτό μου μόνο – ή/και για αυτούς που καταλαβαίνουν 
τον ελληνισμό, ή την κληρονομιά τους, με τον τρόπο με τον οποίο 
το κάνω εγώ – και με τον τρόπο τον οποίο
 πραγματικά είναι – ανεξάρτητα από τα σύνορα». 

Παράλληλα παίρνει αποστάσεις από όποιες ακραίες εθνικιστικές 
ή εξτρεμιστικές απόψεις και καταλήγει ότι η ίδια είναι 
ο χειρότερος κριτής του εαυτού της.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο:

«Σας ευχαριστώ όλους που "ακολουθήσατε" και μοιραστήκατε (το video), 
ευχαριστώ για τις κριτικές, ευχαριστώ για τα αιτήματα φιλίας, τα μηνύματα, 
ευχαριστώ για τα σχόλια σας είτε είναι καλά είτε όχι.
 Ουάου, είμαι κάπως συγκλονισμένη και με προβλημάτισε.

Το video "Είμαι Ελληνίδα" είναι ένα αφιέρωμα/αντιγραφή του Καναδικού. 
Δημοσιεύθηκε επίσης (για όσους δεν το έχουν δει είναι επίσης γραμμένο 
στη δημοσίευση του video στο youtube) και ποτέ δεν προσποιήθηκα κάτι διαφορετικό.

Απλά, όταν είδα το Καναδικό video αναρωτήθηκα τι θα έλεγα για μένα,
 αν είχα περίπου ένα λεπτό ή κάπου τόσο, για να εξηγήσω ποια είμαι
 και να καταρρίψω όλα τα στερεότυπα που έχω συναντήσει στη ζωή μου. 
Το video το έκανα ακολουθώντας συνειδητά το Καναδικό πρότυπο. 

Δεν με πειράζει να αντιγράψω κάτι να από αυτό μπορώ να φτιάξω 
κάτι αυθεντικό από –εδώ είναι η αυθεντικότητα του ότι κανείς άλλος δεν το έκανε 
(το ελληνικό) πριν από μένα. Έτσι απλά το είπα. Δεν έχει σημασία, γιατί το έκανα 
επειδή απλά ήθελα να το κάνω. Καλώς ήρθατε στο internet, 
που μπορώ να κάνω ο,τι θέλω όπως μπορείτε και εσείς.

Αλλά... το "Είμαι Ελληνίδα" δεν είναι διαφήμιση μπύρας. 
Δεν υπάρχει κανείς πίσω από αυτό παρά μόνο εγώ. 
Κανείς δεν είναι χορηγός του, ή το διαφημίζει, κανείς δεν κάνει "marketing". 
Προωθείται από μόνο του. 
Κάποιοι έπιασαν το νόημα – ευχαριστώ Θεέ μου- και τα λόγια διαδόθηκαν. 

Μιλάω για τον εαυτό μου μόνο – ή/και για αυτούς που καταλαβαίνουν 
τον ελληνισμό, ή την κληρονομιά τους, 
με τον τρόπο με τον οποίο το κάνω εγώ 
(και με τον τρόπο τον οποίο πραγματικά είναι) ανεξάρτητα από τα σύνορα. 
"Τόσο πολύ ξεπέρασε η πόλη μας η Αθήνα τους άλλους ανθρώπους, 
ώστε οι μαθητές της έγιναν δάσκαλοι των άλλων. 
Και το όνομα των Ελλήνων δημιούργησε την πεποιημένη εντύπωση 
να φαίνεται ότι είναι χαρακτηριστικό όχι του γένους, αλλά της διανοίας.

Και να αποκαλούνται από τους άλλους όχι από μάς, Έλληνες μάλλον
 οι μετέχοντες της ημετέρας εκπαιδεύσεως 
και όχι της κοινής καταγωγής." (Ισοκράτης)

Έτσι κάθε εθνικισμός, εξτρεμισμός, πολιτική ή ακόμη ο πατριωτισμός 
(συγγνώμη αν απογοητεύω κάποιους) δεν έχει να κάνει με αυτό το video. 
Η μόνη λέξη που θα δεχόμουν να το χαρακτηρίσει είναι η φιλοπατρία. 
Nαι αγαπώ τον τόπο των προγόνων μου. 
Και είμαι συνδεδεμένη με τις ρίζες τους. 

Η χρήση του εθνικού ύμνου είναι ο μόνος τρόπος να εξηγήσω σε όλο τον κόσμο (συμπεριλαμβανομένων των Νέο - Ελλήνων) ότι υπάρχει ακόμη και σήμερα 
η χώρα στην οποία όλες οι δυτικές σκέψεις γεννήθηκαν και υπάρχουν αυτοί 
που τα κληρονόμησαν, και η χώρα στην οποία – μέχρι σήμερα- μιλάει 
την ελληνική γλώσσα είναι πολύ σημαντική. Ο ελληνικός ύμνος είναι όλα αυτά 
που έχω σήμερα για να το παρουσιάσω. Ή μήπως θα προτιμούσατε τον γερμανικό;

Με αυτό έχει να κάνει. Είμαι ευγνώμων και ευχαριστώ όλους εσάς
που σας άρεσε, και εσάς που το κρίνατε και κρίνατε εμένα.
 Μέχρι τώρα – μερικά σχόλια απαλλάσσονται – εγώ είμαι 
ο χειρότερος κριτής του εαυτού μου.
 Έτσι συμφωνώ με όλους σας. Κατερίνα". 
Η απάντηση της Μουτσάτσου στους επικριτές της.
Πηγή: www.radar.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :