Πέμπτη 14 Μαΐου 2020

Παιδιά, σαν θέτε λεβεντιά και κλέφτες να γενήτε..... (Ειδικόν αφιέρωμα)

Δημιουργός εικόνας Thanasis Karampalios

Παιδιά, σαν θέτε λεβεντιά και κλέφτες να γενήτε,
νεμένα να ρωτήσετε να σας ομολογήσω
της κλεφτουριάς τα βάσανα και των κλεφτών τα ντέρτια.
Μαύρη ζωή που κάνουμε εμείς οι μαύροι κλέφταις!
Ποτέ μας δεν αλλάζουμε και δεν ασπροφορούμε,
ολημερίς 'ς τον πόλεμο, τη νύχτα καραούλι.
Δώδεκα χρόνους έκαμα 'ς τους κλέφταις καπετάνιος.
Ζεστό ψωμί δεν έφαγα, δεν πλάγιασα σε στρώμα,
τον ύπνο δεν έχόρτασα, του ύπνου τη γλυκάδα,
το χέρι μου προσκέφαλο και το σπαθί μου στρώμα,
και το καριοφιλάκι μου σαν κόρη αγκαλιασμένο.
                                                       Δημοτικόν
"Βασίλη, κάτσε φρόνιμα, να γίνης νοικοκύρης,
για ν' αποχτήσης πρόβατα, ζευγάρια κι' αγελάδες,
χωριά κι' αμπελοχώραφα, κοπέλια να δουλεύουν.
-Μάννα μου εγώ δεν κάθομαι να γίνω νοικοκύρης,
να κάμω αμπελοχώραφα, κοπέλια να δουλεύουν,
και να μαι σκλάβος των Τουρκών, 
κοπέλι'ς τους γερόντους.
Φέρε μου ταλαφρό σπαθί και το βαριό τουφέκι,
να πεταχτώ σαν το πουλί ψηλά 'ς τα κορφοβούνια,
να πάρω δίπλα τα βουνά, να περπατήσω λόγκους,
να βρω λημέρια των κλεφτών, γιατάκια καπετάνων,
και να σουρίξω κλέφτικα, να σμίξω τους συντρόφους,
που πολεμούν με την Τουρκιά και με τους Αρβανίταις."

Πουρνό φιλεί τη μάννα του, πουρνό ξεπροβοδειέται.
"Γεια σας βουνά με τους γκρεμνούς, 
λαγκάδια με τοις πάχναις!
-Καλό 'ς το τάξιο το παιδί και τάξιο παλληκάρι."
                                          Δημοτικόν
Δημιουργός εικόνας Thanasis Karampalios
Φίλε, θα πάρω τα βουνά, στα όρη εγώ θα ζήσω
σκλάβος στον Μπίλ εγώ δεν γίνομαι
τσιπάκι εγώ δεν βάζω
και το κωλοεμβόλιο εγώ δεν θα το κάνω.
Θα ζήσω δίχως κινητό και δίχως τον εσπρέσο
μέσα σε λόγκους με πουλιά για μουσική θα έχω
και σπίτι μου θα χω σπηλιά προσκέφαλο μια πέτρα.
Θα τρώω χόρτα του βουνού κι όχι σανό των μέσων
κοινωνικής δικτύωσης που κάνουν προπαγάνδα
ούτε τα  βοθροκάναλα που είναι πουλημένα.
Θα περπατώ περήφανος, κεφάλι δεν θα σκύψω.
Κάλλιο μια νύχτα λέφτερος παρά πενήντα μέρες
κλεισμένος μες το σπίτι μου με το ΠιΣι*παρέα.
                          Δημοτικόν άσμα 2021
και για την καταγραφή  Καρτσωνάκης Τάκης
*PC
Υ.Γ: Αφιερωμένο σε φίλους που μου έλεγαν αυτά
που περιγράφει το άσμα με μόνο  μία παρατήρηση
Σιγά που θα το κάνουν. 
Ούτε φωτιά δεν είναι ικανοί να ανάψουν
Ούτε αυγό, που λέει ο λόγος, να βράσουν
και δεν ζουν δίχως εσπρέσο και σουλάτσο.
Είναι ακριβώς ο τύπος των ανθρώπων που «λύσσαξαν»
όλο αυτό το διάστημα ότι δεν μπορούσαν να πάνε πουθενά
να δουν κόσμο βρε αδελφέ…μια καφετέρια έστω
αλλά το εμβόλιο δεν θα το κάνουν γιατί αυτό
θα έχει μικροτσιπ και αυτό θέλει και ο αντίχριστος. 

Δεν υπάρχουν σχόλια :