Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014

....του διαβόλου οι καλογέροι;

Απόσπασμα από τη συναυλία
 «Τα Αποκριάτικα με τη Δόμνα Σαμίου» 
που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής
 Θεσσαλονίκης το 2003. 
Τη Δόμνα Σαμίου συνοδεύει η χορωδία 
του Καλλιτεχνικού Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής
 Δόμνα Σαμίου. 
Χορεύει ο Χορευτικός Όμιλος «Περπερούνα». 
Συνοδεύουν οι μουσικοί Νίκος Φιλιππίδης,
 κλαρίνο, Γιώργος Μαρινάκης, βιολί, 
Σωκράτης Σινόπουλος, λάφτα, Κώστας Φιλιππίδης, 
λαούτο, Ανδρέας Παππάς, νταούλι.
Το πασίγνωστο αυτό τραγούδι, σήμα κατατεθέν 
κάθε αποκριάτικου γλεντιού, συνδυάζει τέλεια
το μαγικό με το κωμικό στοιχείο, προκαλώντας 
άφθονο γέλιο και κέφι. 
Το τραγούδι συνοδεύει αργό αντρικό χορό 
«στα τρία», όπου τα βήματα εναλλάσσονται 
με ομαδικές μιμητικές τελετουργικές κινήσεις. 
Πώς το τρί βλάχα μου καλή, 
πώς το τρίβουν το πιπέρι;
Πώς το τρίβουν το πιπέρι
του διαβόλου οι καλογέροι;

Με το γό βλάχα μου μωρή, 
με το γόνατο το τρίβουν.
Με το γόνατο το τρίβουν
και το ψιλοκοπανίζουν.

Άιντε για σκωθείτε παλληκάρια
με σπαθιά και με χαντζάρια.

Με την μύ βλάχα μου μωρή, 
με την μύτη τους το τρίβουν.
Με την μύτη τους το τρίβουν
και το ψιλοκοπανίζουν.

Άιντε για σκωθείτε παλληκάρια
με σπαθιά και με χαντζάρια.

Με την γλώ βλάχα μου μωρή, 
με την γλώσσα τους το τρίβουν.
Με την γλώσσα τους το τρίβουν
και το ψιλοκοπανίζουν.

Άιντε για σκωθείτε παλληκάρια
με σπαθιά και με χαντζάρια.

Με τον κώ βλάχα μου καλή, 
με τον κώλο τους το τρίβουν.
Με τον κώλο τους το τρίβουν
και το ψιλοκοπανίζουν.

Άιντε για σκωθείτε παλληκάρια
με σπαθιά και με χαντζάρια.

Με τον πού βλάχα μου καλή, 
με τον πούτσο τους το τρίβουν.
Με τον πούτσο τους το τρίβουν
και το ψιλοκοπανίζουν.

Άιντε για σκωθείτε παλληκάρια
με σπαθιά και με χαντζάρια.


Δεν υπάρχουν σχόλια :