Στα όριά του βρίσκεται το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΘ το οποίο
ενημερώνει το επιβατικό κοινό για το χρόνο διέλευσης των λεωφορείων.
Μια σειρά από άστοχες ενέργειες της διοίκησης του Οργανισμού έχουν οδηγήσει
το σύστημα να κρέμεται από μια κλωστή, με κίνδυνο να καταρρεύσει πλήρως.
Ήδη, εδώ και βδομάδες η τηλεματική υπολειτουργεί, πολλές από τις λεγόμενες
«έξυπνες» στάσεις τίθενται εκτός λειτουργίας, ενώ δεκάδες είναι τα λεωφορεία
τα οποία είναι «αόρατα» από το σύστημα, καθώς ο μηχανισμός εντοπισμού τους
ο οποίος βρίσκεται εντός του οχήματος, έχει χαλάσει.
Οι συμβάσεις για τη συντήρηση των συστημάτων τηλεματικής έληξαν
τον Ιούλιο του 2017 (αυτή που αφορά στις «έξυπνες» στάσεις)
και τον Οκτώβριο 2017 (για τον εξοπλισμό εντός των λεωφορείων).
Από τότε και για αρκετούς μήνες οι εταιρείες συνέχισαν να κάνουν
συντήρηση οικειοθελώς, προκειμένου να μην καταρρεύσουν τα συστήματα.
Όμως, τον τελευταίο καιρό αυτό σταμάτησε, με αποτέλεσμα
τα προβλήματα καθημερινά να πολλαπλασιάζονται.
Η διοίκηση του ΟΑΣΘ επέδειξε μεγάλη αβελτηρία και μόλις στο τέλος Απριλίου
αποφάσισε να προχωρήσει στη διενέργεια δύο διαγωνισμών για τη συντήρηση
των συστημάτων τηλεματικής εντός των λεωφορείων,
αλλά και στις «έξυπνες» στάσεις.
Και στους δύο διαγωνισμούς ανάδοχος ανακηρύχθηκε μια εταιρεία σεκιούριτι
η οποία στον τίτλο της έχει και τον όρο «τηλεματική», ωστόσο δεν έχει
ανάλογη προηγούμενη εμπειρία σε έργα συντήρησης συστημάτων,
όπως αυτό που διαθέτει ο ΟΑΣΘ.
Αυτό ήταν αποτέλεσμα των περιορισμένων προδιαγραφών
που τέθηκαν στο διαγωνισμό.
Δεν έχει τους κώδικες
Το χειρότερο όλων, όμως, είναι ότι ο ανάδοχος δεν έχει στη διάθεσή του
τον λεγόμενο «πηγαίο κώδικα», δηλαδή το λογισμικό βάσει του οποίου
λειτουργούν τα συστήματα τηλεματικής του Οργανισμού, ώστε να μπορέσει
να τα «ξεκλειδώσει» για να τα συντηρήσει.
Η διοίκηση του ΟΑΣΘ –άγνωστο για ποιο λόγο- παρέλειψε να θέσει αυτόν
τον σημαντικό όρο στην διακήρυξη του πρόχειρου διαγωνισμού,
με αποτέλεσμα ο ανάδοχος να είναι τώρα με δεμένα τα χέρια
και να μην μπορεί, ακόμη και εάν διέθετε την τεχνική επάρκεια, να εκτελέσει το έργο.
Σύμφωνα με απολύτως έγκυρες πληροφορίες της Voria.gr,
μετά την εκ των υστέρων διαπίστωση του αδιεξόδου η διοίκηση του ΟΑΣΘ
απευθύνθηκε στις εταιρείες οι οποίες εγκατέστησαν τα συστήματα τηλεματικής
στα λεωφορεία και στις στάσεις και οι οποίες είχαν τη συντήρησή τους
όλα τα προηγούμενα χρόνια και ζήτησε να της δοθούν οι «πηγαίοι κώδικες»
ώστε να προχωρήσει η συντήρηση.
Με έκπληξή της διαπίστωσε ότι οι εταιρείες αυτές δεν ήταν υποχρεωμένες
να παράσχουν τέτοιες πληροφορίες, καθώς αυτές θεωρούνται περιουσία τους
και δεν είχαν αγοραστεί από την προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ.
Οι δύο διαγωνισμοί
Στον πρώτο διαγωνισμό, για τη συντήρηση της τηλεματικής εντός
των λεωφορείων συμμετείχαν δύο εταιρείες.
Η πρώτη, η οποία είχε τη συντήρηση έως τώρα και η οποία ζήτησε
για το προκηρυχθέν έργο, της συντήρησης για περίοδο έξι μηνών,
το ποσόν των 60.000 ευρώ και η εταιρεία σεκιούριτι η οποία προσέφερε
ακριβώς τα μισά και ανακηρύχθηκε ανάδοχος.
Στον δεύτερο διαγωνισμό για τη συντήρηση του εξοπλισμού
της τηλεματικής επί των στάσεων, συμμετείχαν τρεις εταιρείες.
Ανάδοχος και σ’ αυτόν το διαγωνισμό αναδείχθηκε η εταιρεία σεκιούριτι
καθώς έκανε την καλύτερη προσφορά
(35.000 ευρώ, έναντι 47.000 και 55.000 των άλλων δύο).
Ωστόσο, ο ανάδοχος αδυνατεί να υλοποιήσει το έργο και οι κίνδυνοι
για την ευστάθεια των συστημάτων τηλεματικής είναι πλέον τεράστιοι.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, το θέμα απασχολεί εντόνως τη διοίκηση τ
ου Οργανισμού, η οποία, όμως, δεν έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να βρει λύση.
Πηγή: voria.gr/ Νίκος Ηλιάδης
Διαβάσαμε το ίδιο κείμενο εδώ με αυτόν τον τίτλο:
ΑΥΤΑ ΠΑΘΑΙΝΕΙΣ ΑΜΑ ΒΑΖΕΙΣ ΤΟΝ 70χρονο
ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΠΠΑ ΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙ!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου