Δευτέρα, 26 Φεβρουαρίου 2018

Τα ιδανικά μοντέλα του Ντίνου Πετράτου.

Ο ζωγράφος μιλά για την τέχνη του, 
το κιτς και το παρωχημένο.
Συναντήσαμε τον ζωγράφο Ντίνο Πετράτο στο σπίτι του στο κέντρο της Αθήνας, 
όπου εκεί ζει τα τελευταία χρόνια σε ένα ήσυχο διαμέρισμα με θέα την Ακρόπολη. 
Πρόκειται για έναν ξεχωριστό άνθρωπο, που θα τον αντικρίσεις ανάμεσα
 στα καβαλέτα τα χρώματα και τα μολύβια του να δημιουργεί το καινούργιο 
χωρίς υπερβολές. 
Ο ίδιος βάζει τον άνθρωπο στο επίκεντρο της δουλειάς του με σκοπό 
να απεικονίσει το βάθος και την αλήθεια σε κάθε έργο του.
Ο Ντίνος Πετράτος έχει λάβει μέρος σε πολλές κοινές εκθέσεις, ενώ έργα του
 βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη και σε πολλές σπουδαίες ιδιωτικές συλλογές 
στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 
Ο ίδιος έχει ασχοληθεί ακόμη με τη σκηνογραφία και την ενδυματολογία
 στο θέατρο, ενώ έχει διαγράψει και μια μακρά πορεία με τεράστιες επιτυχίες 
στην τηλεόραση.
 Έχει ζωγραφίσει εξώφυλλα βιβλίων, δίσκων, CDs, αφίσες, ετικέτες κρασιών, 
λογότυπα, σφραγίδες και έχει εικονογραφήσει βιβλία και περιοδικά. 
Συνδυάζοντας την ψηφιακή τεχνολογία με τη ζωγραφική, έχει διαμορφώσει
 και διακοσμήσει σημαντικούς δημόσιους χώρους και αίθουσες. 
Τι είναι κιτς για εσάς; 
Ένα από αυτά που θεωρώ κιτς είναι το τατουάζ. 
Δεν θα καταλάβω ποτέ πώς αποφασίζει κάποιος να γεμίσει το σώμα του 
με ακατάληπτα και συνήθως κακοφτιαγμένα σχέδια. 
Για να τελειοποιηθεί το ανθρώπινο σώμα χρειάστηκαν εκατομμύρια χρόνια 
και κάποιοι πιστεύουν ότι δεν έγινε πολύ καλή δουλειά και γι’ αυτό πάνε 
σε ένα τατουαζάδικο για να το διορθώσουν. 
Το αποτέλεσμα είναι ολέθριο, κατά τη γνώμη μου.

Ποια είναι η σχέση σας με την αρχαιοελληνικό πολιτισμό; 
Δεν θα αποφύγω τον κίνδυνο να γίνω μελό.
 Ειδικά με την κλασική και την ελληνιστική περίοδο, η σχέση μου είναι οικογενειακή. 
Μπορώ να πάω ένα ταξίδι στους Δελφούς μόνο για δω τον Αντίνοο και τον Ηνίοχο. 
Ακριβώς όπως θα επισκεπτόμουν συγγενείς και αδέρφια. 
Στη ζωγραφική μου λειτουργούν σαν ιδανικά μοντέλα. 
Ακίνητα σιωπηλά με μυστηριώδη μυστικά.

Τι θεωρείτε παρωχημένο στην τέχνη;
Οτιδήποτε γίνεται με πρόθεση να είναι νέο, μοναδικό, ιδιαίτερο, αλλόκοτο. 
Η λογική του ότι η τέχνη πρέπει να εφευρίσκει σώνει και καλά.

Εκτός από την επιβράβευση 
τι άλλο έχει να κερδίσει ένας ζωγράφος; 
Έχει να κερδίσει τη ζωή του.
Τι σας ενοχλεί σήμερα;
Η αισθητική τον ανθρώπων. 
Με ενοχλεί πολύ ο τρόπος που ντύνονται 
οι περισσότεροι, ο τρόπος με τον οποίο διασκεδάζουν, ο τρόπος 
που συνδιαλέγονται με τους άλλους. 
Εξακολουθεί να με ξαφνιάζει η εικόνα μια γυναίκας που περπατά στον δρόμο 
ή το μετρό και φοράει μόνο ένα καλσόν. 
Ή ένας άνδρας με σορτς πλαστική παντόφλα και μπλουζάκι με στρας.


Η πιο άσχημη εικόνα σήμερα είναι η φτώχεια;
Είναι η φτώχεια των συναισθημάτων και της εικόνας γενικότερα.

Ο ζωγράφος σήμερα είναι ό,τι πουλάει και ζωγραφίζει;
Ο ζωγράφος ζωγραφίζει και ελπίζει να πουλήσει.

Εκτός από το ταλέντο, τι άλλο βλέπετε
 στους νέους ζωγράφους σήμερα;
Δεν μπορώ να ομαδοποιήσω όλους τους νέους ζωγράφος, υπάρχουν σήμερα 
κάποιοι με πολύ ταλέντο άλλοι με λιγότερο και κάποιοι μόνο με θράσος.
Στέφανος Καστρινάκης





Δεν υπάρχουν σχόλια :