Η είδηση:
106 φοιτητές αγόρασαν και παρέδωσαν την ίδια εργασία!
Δυστυχώς έγινε και αυτό. Συνολικά 106 φοιτητές πιάστηκαν να έχουν αντιγράψει
την ίδια εργασία, δεν θα δώσουν εξετάσεις αλλά οι παρατάξεις των κομμάτων,
τους καλύπτουν!
Υποτίθεται ότι όσοι φοιτούν στα ΑΕΙ θα αποτελέσουν την πνευματική ελίτ ενός τόπου. Αυτό σημαίνει ότι θα δίνουν, ως ακαδημαϊκοί πολίτες, κατευθύνσεις όχι μόνο
για τα θέματα της ειδικότητάς τους, αλλά για την ηθική πορεία
που θα ακολουθήσει μια κοινωνία.
Θα αποτελέσουν πρότυπα για τις επόμενες γενιές.
Όταν ένας φοιτητής θεωρεί φυσιολογικό να αγοράσει μια εργασία
και να την υποβάλει ως δική του, πρεσβεύει τις εξής “αξίες”:
– Της απάτης (αυταπόδεικτο)
– Της μη προσπάθειας
– Του κέρδους χωρίς κόπο
– Της χαμηλής αυτοεκτίμησης
(αφού δεν θεωρεί τον εαυτό του ικανό να συντάξει μια τέτοια εργασία)
– Της υποτίμησης της αξίας των ουσιαστικών γνώσεων και ικανοτήτων
(καθώς ολοκλήρωση μιας εργασίας σημαίνει ότι κάποιος κατέχει το γνωστικό αντικείμενο)
– Της ανευθυνότητας (καθώς ένας πτυχιούχος με ουσιαστικές ελλείψεις
που κουκουλώθηκαν με ξένες εργασίες είναι ένας ελλιπής επιστήμονας
και πολύ πιθανόν αυτό να κοστίσει στον ίδιον και σε άλλους όταν κληθεί
να χρησιμοποιήσει ικανότητες και γνώσεις που δεν έχει).
– Της αναξιοκρατίας
– Του υποσκελισμού των άλλων με ανήθικες μεθόδους
(καθώς μια καλή αλλά πέτσινη εργασία θα βαθμολογηθεί με μεγαλύτερο βαθμό
από μια μέτρια αλλά γνήσια).
Είναι αυτά στοιχεία μιας προσωπικότητας που προορίζεται για leader
μια κοινωνίας ΚΑΙ σε θέματα ηθικής; Καταφανώς ΟΧΙ!
Ποια θα έπρεπε λοιπόν να είναι η ποινή στους φοιτητές
που διαπράττουν τέτοιες απάτες;
Η μόνιμη αποβολή τους από το Πανεπιστήμιο και η διά βίου
στέρηση της ιδιότητας του φοιτητή!
Είναι τόσο απλό και απορώ που το συζητάμε.
“Μα για ένα λάθος;”
“Παιδιά είναι”, θα πει ο ψυχοπονιάρης ιδιοκτήτης της γκαρσονιέρας
που νοικιάζει ένας από τους 106.
Ναι, για ένα ΤΕΤΟΙΟ λάθος.
Διότι, ξαναλέω, σκοπός της ανώτατης παιδείας δεν είναι να σου δώσει ένα χαρτί
για να βρεις δουλειά αλλά να διαμορφώσει τους αυριανούς ηγέτες μιας κοινωνίας.
Αν με την απάτη όλα γίνονται, οι ηγέτες του αύριο
την απάτη θα διδάσκουν,
την απάτη θα εκπροσωπούν.
Το ότι σήμερα μας κυβερνούν απατεώνες
του κοινού ποινικού κώδικα οφείλεται
στο ότι η Πολιτεία χάιδευε αντί να τιμωρεί
τις απάτες που διέπρατταν, εξ απαλών ονύχων.
Και ένα ολόκληρο σύστημα
τις νομιμοποιούσε, για να μην πω ότι
τις εκθείαζε.
Φαντάζεστε μία Παιδεία η οποία
τους Τσίπρες θα τους έκοβε από το Γυμνάσιο;
Στους Καρανίκες και στους Καμμένους
δεν θα έδινε ούτε απολυτήριο Δημοτικού;
Που δεν θα δεχόταν πέτσινες μετεγγραφές
από τη Ρουμανία, ούτε αναγνωρίσεις πέτσινων πτυχίων;
Που θα ενδιαφερόταν για τα πνευματικά και ηθικά προσόντα
των αποφοίτων της τουλάχιστον όσο για τα επιστημονικά;
Η κοινωνία μας, έτσι, θα ήταν χειρότερη ή καλύτερη;
Αν η “Δημιουργία, ξανά!” ήταν κυβέρνηση, στην Παιδεία η ηθική παράμετρος
θα είχε πρωτεύοντα ρόλο. Και, δεν χρειάζεται να το ξαναπώ, η ποινή
και για τους 106 θα ήταν η οριστική διαγραφή τους από το Πανεπιστήμιο.
Δικό μας σχόλιο:
Είναι πρωτίστως ηθικό το θέμα αλλά.........
.........δεν ανακαλύψαμε τώρα την "Αμερική".
Μάλλον θα πρέπει να γίνει κάτι αλλά ας μην γίνουν
αυτοί οι 106 "Ιφιγένειες" τώρα και μετά να συνεχίσουμε
σα να μην τρέχει τίποτα, ως συνήθως συμβαίνει.
Αν αυτοί που τους πούλησαν τις εργασίες
δεν τους έκαναν το χουνέρι
να τους πουλήσουν πανομοιότυπη εργασία
δεν θα ίδρωνε αυτί......... και η ζωή
θα συνεχιζόταν, όπως γίνεται χρόνια τώρα
και φυσικά όλοι γνωρίζουν τι συμβαίνει
αλλά μάλλον δεν θέλουν να σπάσουν αυγά.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου