Εδώ και μέρες διάβαζα τις πομφόλυγες σχετικά
με το δήθεν θέατρο που και καλά έφτιαξε
η Δημοτική Αρχή στο χώρο
του εγκαταλελειμμένου Ξενία στην Αρχαία Κόρινθο.
Σε ανύποπτο χρόνο είχα πετύχει 3-4 πιτσιρίκες να μετράνε κυριολεκτικά στο πόδι
πριν την κατασκευή του και ήμουν βέβαιος για την αρπακολλιά που ερχόταν.
Όπερ και εγένετο …
Ίσα ίσα να τραβηχτούν οι φωτογραφίες για να πλασαριστούν
οι γνωστοί 2-3 του συστήματος και μετά άρχισαν τα δημοσιεύματα
περί βανδαλισμών, περί καταστροφών και πάει λέγοντας.
Λοιπόν πριν λίγο καιρό είδα την παράσταση «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» στο Αίγιο
σε ένα νέο σχετικά θεατράκι που φτιάχτηκε στον περιβάλλοντα χώρο
του Πολιτιστικού Κέντρου Αιγίου, το Υπαίθριο Θέατρο “Γιώργος Παππάς”.
Το επισυνάπτω στη φωτογραφία για να κατανοήσουμε
τί σημαίνει “φτιάχνω έναν χώρο πολιτισμού”.
Το Θέατρο είναι φτιαγμένο σε χώρο περιφραγμένο και φυλασσόμενο,
έχει διάταξη θεάτρου και όχι παλκοσένικου, υπάρχουν όλες οι υποδομές,
χώροι για καμαρίνια, εκδοτήρια εισιτηρίων, ελεγχόμενες πύλες πρόσβασης,
διαμορφωμένη σκηνή κτλ κτλ και κυρίως ο χώρος είναι περιποιημένος
και προφανώς έχει αναπλαστεί.
Εμείς εδώ, πήγαμε μπροστά από το ερείπιο, στήσαμε κερκίδες
(έτσι λέγονται αυτά και όχι θέατρο) σε έναν ανεξέλεγκτο χώρο και αυτό
το ονομάσαμε θέατρο δείχνοντας το λίγο μας ακριβώς δίπλα στο αρχαίο θέατρο
του αρχαιολογικού χώρου που ακόμα και όπως είναι σήμερα δείχνει
καλύτερο από το κατασκεύασμα – τροχοβίλα.
Η αρπακολλιά σε όλο της το μεγαλείο, η καθεστηκυία διοικητική αντίληψη
της προχειρότητας και του πέτα σοβά στον κόσμο.
Τα ίδια έγιναν παλαιότερα και με το θέατρο “Μίκης Θεοδωράκης”
στα Εξαμίλια όπου σήμερα δεν υπάρχει κολυμπηθρόξυλο
μετά από λεηλασίες και καταστροφές.
Συμπέρασμα : Για όλα χρειάζεται προγραμματισμός, σχεδιασμός, στρατηγική,
ακόμα και για τα πιο μικρά. Το θέμα δεν είναι να δημιουργούνται εργίδια
για να βγουν οι φωτογραφίες και μετά να διαλύονται.
Ο χώρος του “Ξενία” στην Αρχαία είναι ένας μαγικός χώρος
που με σωστή αντίληψη και κουλτούρα θα μπορούσε να συμβάλει καθοριστικά
στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και όχι να γίνει “χωράφι”
για να ασκηθεί ο κάθε μυστικοσύμβουλος. Αυτά.
Υ.Γ. Χρωστάω να σας πω και κάποια στιγμή την ιστορία για τη συναυλία
του Πλιάτσικα στην περιοχή την οποία τελικά τη χαρίσαμε στο Λουτράκι … Ναι …
Εκεί από όπου κάναμε “μεταγραφή” καλλιτεχνικών στελεχών …
Θα τα πούμε από Σεπτέμβριο αναλυτικά αυτά …
Βασίλης Μπαλάφας – Από ανάρτησή του στο FB
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου