Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

Είναι ώρα να φύγουμε, εγώ για να πεθάνω, κι εσείς για να ζήσετε.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
 Εγώ πρέπει να υπακούσω στο νόμο 
και να απολογηθώ. 
Ας εξετάσουμε λοιπόν από την αρχή
 ποια είναι η κατηγορία από την οποία ξεκίνησε
 η διαβολή εναντίον μου, 
στην οποία πιστεύοντας ο Μέλητος έκανε 
αυτή την καταγγελία. 
Ας δούμε τι έλεγαν οι κατήγοροί μου εκείνοι. 
Πρέπει λοιπόν, σαν να ήταν αληθινοί
 κατήγοροι, να σας διαβάσω το κατηγορητήριό τους. 
"Ο Σωκράτης είναι ένοχος και ερευνά ψάχνοντας
 αυτά που βρίσκονται κάτω από τη γη
 και στον ουρανό, επίσης κάνει τον άδικο λόγο 
να φαίνεται δίκαιος, και αυτά τα διδάσκει και σε άλλους".
Κάπως έτσι είναι. 
Γιατί αυτά βλέπετε και σεις οι ίδιοι
 στην κωμωδία του Αριστοφάνη, 
δηλαδή κάποιον Σωκράτη να περιφέρεται εκεί, 
να συζητά, να αεροβατεί και να φλυαρεί, πράγματα
 για τα οποία εγώ δεν έχω την παραμικρή ιδέα. 
Και δεν τα λέω αυτά για να υποτιμήσω 
την επιστήμη αυτή, αν κάποιος είναι σοφός 
σε τέτοια ζητήματα - ούτε βέβαια για να αποφύγω
 αυτές τις κατηγορίες του Μελήτου - αλλά επειδή εγώ, 
άνδρες Αθηναίοι, δεν έχω καμιά σχέση με αυτά.
Έχω για μάρτυρες τους περισσότερους από εσάς, 
και σας παρακαλώ να πληροφορήσετε ο ένας 
τον άλλον και να μιλήσουν όσοι με άκουσαν ποτέ
 να συζητάω. Και υπάρχουν πολλοί ανάμεσά 
σας τέτοιοι. Πείτε λοιπόν μεταξύ σας,
αν κανείς από σας με άκουσε να συζητάω ποτέ,
 έστω και για λίγο, γι' αυτά τα θέματα. 
Και απ' αυτό θα καταλάβετε ότι τέτοιου είδους
 είναι και τα άλλα που λέει για μένα ο κόσμος. 
Τίποτα όμως από αυτά δεν είναι αλήθεια 
ούτε και αυτό αν το ακούσατε είναι αληθινό,
 ότι δηλαδή εγώ εκπαιδεύω ανθρώπους 
και παίρνω χρήματα γι' αυτή τη δουλειά.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Αλλά τώρα πια είναι ώρα να φύγουμε, 
εγώ για να πεθάνω, κι εσείς για να ζήσετε.
 Ποιο από τα 
δύο είναι το καλύτερο, 
είναι άγνωστο σε μας. 
Μόνο ο Θεός το γνωρίζει.
Από την απολογία του Σωκράτη.



Δεν υπάρχουν σχόλια :