Παρασκευή 24 Απριλίου 2015

Ο πολιτισμός ενός λαού φαίνεται από πάρα πολλά....

Πολιτισμός δεν είναι να έχεις βιβλιοθήκη 
φορτωμένη με βιβλία που δεν τα διάβασες ποτέ.
Πολιτισμός δεν είναι να έχεις πανάκριβα ρούχα
 αλλά αυτά που φοράς, να μην σε φοράνε.
 Πολιτισμός δεν είναι μόνο το γεγονός ότι έχεις κήπους, 
νερά και σιντριβάνια, αγάλματα,
 πλακόστρωτα δρομάκια και παιδικές χαρές. 
Πολιτισμός είναι το πως τα διαχειρίζεσαι όλα αυτά.
Σε τι κατάσταση τα διατηρείς ή όπως έλεγε
 και κάποιος φίλος μου δεν είναι πολιτισμός 
το να έχεις W.C 
αν δεν τραβάς το καζανάκι να………
Ο πολιτισμός ενός λαού φαίνεται από πάρα πολλά
αλλά και κάτι  πολύ σημαντικό
είναι το πώς διαχειρίζεται την όποια κληρονομιά*
του έτυχε έχει.
Αυτά έλεγε ένας αμετανόητος φίλος μου
 που του άρεσε να λέει αλήθειες 
αλλά με τρόπο που φαίνονταν ψέματα.
Υ.Γ: Αλήθεια, έχεις προσέξει ποτέ πως η λέξη 
αμετανόητος κρύβει μέσα της τη λέξη ανόητος, 
μου έλεγε γελώντας αυτός ο φίλος μου.
Είναι αλήθεια πως δεν το είχα προσέξει
ως τότε κι επιτέλους κατάλαβα
 γιατί πολλοί μου έλεγαν πως ο φίλος μου αυτός 
ήταν ένας ανόητος ποιητής.
Αυτά που έλεγε ο αμετανόητος ποιητής 
δεν τους ήταν ευχάριστα
 και τα θεωρούσαν λόγια ανόητου.
 Πάν Καρτσωνάκης 1996
* Η λέξη κληρονομιά
θα μπορούσε να μπει, για κάποιους,
και σε παρένθεση.

Δεν υπάρχουν σχόλια :