Η πρώτη Ελληνίδα «Μις Ευρώπη» που απέκτησε
τίτλο ευγενείας και έσπασε
το άβατο της Αθωνικής Πολιτείας ντυμένη άντρας!
Τη συμμετοχή της στα ελληνικά καλλιστεία τη θεώρησε ο Πρόεδρος
της Δημοκρατίας, Αλέξανδρος Ζαΐμης, «εθνική υπόθεση», και μετά τη στέψη της
ο ίδιος ο Ελευθέριος Βενιζέλος έσπευσε να δηλώσει: «Η ανακήρυξις αύτη αποτελεί αναμφισβητήτως μιας ελληνική δόξαν, δια την οποίαν εκφράζω τη χαρά μου»!
Τέτοιο ήταν το κάλλος της Αλίκης αλλά και ο αντίκτυπος της νίκης της
για τη χώρα μας.
Εκείνη βέβαια είχε άλλο σκοπό στη ζωή: να δείξει ότι η ομορφιά
δεν είναι αντώνυμο της εξυπνάδας!
Η γυναίκα που ενσάρκωσε όσο καμιά ίσως το ιδεώδες
περί το «αιώνιον ελληνικόν κάλλος» δεν ήταν παρά μια λυγερόκορμη Αθηναία
με καταγωγή από τη Μάνη, «εκ των καλυτέρων αστικών οικογενειών»
μάλιστα της πρωτεύουσας.
Ο Διπλαράκου είχε ήδη αποσπάσει τον θαυμασμό της χώρας μας στα χρόνια τ
ου Μεσοπολέμου, όταν στέφθηκε Μις Ελλάς στα καλλιστεία του θεάτρου
«Ολύμπια» της οδού Ακαδημίας, αν και το όνομά της έμελλε να κάνει
τον γύρο του διεθνούς Τύπου και μάλιστα πολύ σύντομα.
Αναβίωνε πράγματι το αρχαίο ελληνικό κάλλος στις σύγχρονες Αθηναίες;
Όπως παρατηρούσαν με γερές δόσεις υπερβολής οι εφημερίδες του εξωτερικού
για την ομορφιά της καλλονής που στέφθηκε Μις Ευρώπη στο Παρίσι
στις 6 Φεβρουαρίου 1930!
Η ιδέα του διαγωνισμού ομορφιάς είχε γεννηθεί εξάλλου το 1920
στο Καζίνο Ντε Παρί της γαλλικής πρωτεύουσας και όλοι οι Ευρωπαίοι
αγκάλιασαν αμέσως τον θεσμό που εξαπλώθηκε σύντομα σε όλη την ήπειρο.
Στην Ελλάδα οι διαγωνισμοί ομορφιάς ξεκίνησαν το 1929, όταν κάποιοι
δημοσιογράφοι υιοθέτησαν την ιδέα, την οποία στήριξε αμέσως η Ένωση Συντακτών.
Η νίκη της Διπλαράκου μάλιστα στη δεύτερη μόλις διοργάνωση
των ελληνικών καλλιστείων έσπασε τον πάγο ανάμεσα στην αστική τάξη
και τον θεσμό της ομορφιάς, καθώς ήταν γόνος καλής οικογενείας και εγκαθίδρυσε
στη συνείδηση της άρχουσας τάξης ότι τίποτα το μειωτικό δεν είχαν τα καλλιστεία. Κοριτσόπουλα της καλής κοινωνίας θα έτρεχαν κατά τα επόμενα χρόνια
να διαγωνιστούν για το ποια είναι πιο ωραία χωρίς ίχνος πουριτανισμού.
Στην κριτική επιτροπή μάλιστα που ανακήρυξε παμψηφεί νικήτρια την Αλίκη
μέλος ήταν και ο μεγάλος ζωγράφος μας Κωνσταντίνος Παρθένης,
τόσο σοβαρός θεσμός θεωρούνταν τότε ο διαγωνισμός ομορφιάς.
Εκείνη, ψηλή και λυγερή, με μεγάλα εκφραστικά μάτια και «θαυμάσιες γραμμές»,
όπως έλεγαν χαρακτηριστικά, θα εκπροσωπούσε επάξια την ελληνική ομορφιά στα ξένα.
Η Διπλαράκου πήρε μάλιστα κατά τύχη μέρος στα καλλιστεία του 1930,
τα οποία διοργάνωνε ξανά με τη δέουσα επισημότητα η Ένωση Συντακτών.
Ήταν ένα κρύο κυριακάτικο απόγευμα του Ιανουαρίου όταν η νεαρά
παρακολουθούσε με την οικογένειά της τον διαγωνισμό στο θέατρο
«Ολύμπια» και άκουσε ξαφνικά το όνομά της από ένα μέλος της κριτικής επιτροπής.
Ο κύριος την καλούσε στη σκηνή για να διαγωνιστεί, καθώς κάποιος
ή κάποια (δεν έγινε ποτέ γνωστό) την είχε γράψει εν αγνοία της στα καλλιστεία!
Εκείνη αρνήθηκε δείχνοντας όλη της τη δυσφορία για την αναπάντεχη αυτή
πρόσκληση στον διαγωνισμό ομορφιάς.
Χρόνια αργότερα, η ίδια εκμυστηρεύτηκε στους «Times» του Λονδίνου ότι
ήταν ο τότε Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Αλέξανδρος Ζαΐμης, παρών
στην εκδήλωση, που της αντιγύρισε νέτα σκέτα: «Δεν μπορείτε να ηρνηθείτε
διότι η συμμετοχή σας είναι, πια, εθνική υπόθεση».
Και ήταν!
Η 18χρονη Αλίκη κέρδισε επάξια τον τίτλο της Μις Ελλάς, αφήνοντας δεύτερη
τη θεσσαλονικιά καλλονή Ρωξάνη Στεργίου.
Η Διπλαράκου ήταν καστανή, με μεγάλα μάτια και καλοσμιλεμένα χείλη,
και έστεκε υπέροχη στα 168 εκατοστά του ύψους της.
Όσο για τον σωματότυπό της, ήταν ξεκάθαρα διαφορετικός
από τις άλλες διαγωνιζόμενες, μιας και αυτή ήταν ολότελα αδύνατη.
Όπως ξέρουμε, τα ελληνικά καλλιστεία σταμάτησαν να διοργανώνονται το 1931,
για να επανέλθουν μόνο το 1952, όταν η εφημερίδα «Το Έθνος» διοργάνωσε
τον πρώτο πανελλήνιο διαγωνισμό για την ανάδειξη της Σταρ Ελλάς πια.
Έναν μήνα μετά τη στέψη της Διπλαράκου, στις 6 Φεβρουαρίου,
η Αλίκη θα εκπροσωπούσε τη φτωχή και διψασμένη για διακρίσεις χώρα μας
στον διαγωνισμό ομορφιάς «Μις Ευρώπη» στο Παρίσι.
Προτού φύγει, οι δικοί της διοργάνωσαν κοτζάμ αποχαιρετιστήρια τελετή
στον σταθμό του τρένου για να την ξεπροβοδίσουν, σίγουροι πως θα κέρδιζε.
Ο διαγωνισμός έγινε στην Όπερα της γαλλικής πρωτεύουσας, παρουσία
του γάλλου πρόεδρου, του πρωθυπουργού και πλήθος άλλων προσωπικοτήτων.
Όρθιοι όλοι, υποκλίθηκαν στο κάλλος της ελληνίδας θεάς και δεν σταμάτησαν
να χειροκροτούν όταν εκείνη βγήκε στη σκηνή.
Ο θρίαμβός της ήταν εθνική υπόθεση της Ελλάδας και τόσο ο Τύπος
όσο και οι προσωπικότητες της χώρας μας έσπευσαν να τον τιμήσουν.
Η χώρα μας παραληρούσε από την απροσδόκητη πρωτιά.
Αυτό βέβαια δεν θα ήταν παρά ένα γεγονός στην πολυτάραχη ζωή
της Διπλαράκου, η οποία σύντομα θα γινόταν ξανά πρωτοσέλιδο,
όταν φιλοξενούμενη στην πολυτελή θαλαμηγό ενός εφοπλιστή πιάνει λιμάνι
στη μοναστική πολιτεία του Αγίου Όρους και σπάει το άβατο μεταμφιεσμένη σε άντρα!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου