Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που μας μεταφέρουν
οι αρχαίες παραδόσεις, είναι αυτό της κατασκευής
του περίφημου κεραυνού του Διός
από τους Κύκλωπες.
Σύμφωνα με την Αρχαία Ελληνική μυθολογία,
οι Κύκλωπες ήταν αυτοί που δημιούργησαν
το ανίκητο αυτό όπλο, το οποίο και έδωσαν στον Δία
για να κατατροπώσει τους Τιτάνες.
Από τα "Σχόλια του Αρτεμιδώρου" διαβάζουμε
την γνώμη του Ερατοσθένη που υποστήριζε ότι
η συνωμοσία των Θεών κατά των Τιτάνων έγινε
στο "θυτήριο", όπου οι Κύκλωπες κατασκεύαζαν
το φοβερό όπλο, "έχων επί του πυρός κάλυμμα,
όπως μη ιδώσει την του κεραυνού δύναμιν".
Μήπως εδώ μιλάμε για ένα πυρηνικό εργοστάσιο,
του οποίου τα τοιχώματα προστάτευαν
τους εργαζόμενους σε αυτό από
"την του κεραυνού δύναμιν", και του οποίου
οι επιστήμονες, που θα φορούσαν προφανώς
μία ιδιόμορφη στολή με κράνος, η οποία
τους προσέδιδε μία διαφορετική περίεργη εικόνα,
ονομάστηκαν από την μυθολογία "Κύκλωπες";
Αρκετά τολμηρή ετούτη η υπόθεση, αλλά και αρκετά
πιθανή, αν λάβει κάποιος υπόψιν του τις παραπάνω
περιγραφές, καθώς και μία βραχογραφία
10000 ετών, που βρέθηκε σε σπηλιά της κοιλάδας
Τασσιλί, στις παρυφές της ερήμου της Σαχάρας,
η οποία παρουσιάζει την μορφή ενός ανθρώπου,
ντυμένου με μία παράξενη στολή, που θυμίζει έντονα
αυτή των αστροναυτών ή των εργαζομένων
σε πυρηνικό εργοστάσιο.
Το κράνος της στολής φέρνει στην μνήμη μας
την περιγραφή ενός Κύκλωπα, αφού έχει στο μέτωπο
έναν στρογγυλό φεγγίτη για να επιτρέπει την όραση.
Μια άλλη εκδοχή
(Κερενυϊ Κ, Η Μυθολογία των Ελλήνων, Εκδόσεις «Εστία», 1995)
υποστηρίζει ότι Κύκλωπες ήταν μια πρώιμη ελλαδική
συντεχνία χαλκουργών.
Θεωρείται πιθανό τα μέλη της συντεχνίας αυτής
των τεχνιτών που τοποθετείται κάπου στη Θράκη,
να έκαναν τατουάζ στο μέτωπό τους ομόκεντρους
κύκλους με σκοπό να τιμήσουν τον Ήλιο
που θεωρούνταν πηγή της φωτιάς, στο βιβλίο Ζεύς
αποδεικνύει ότι το μάτι του Κύκλωπα ήταν
ένα ελληνικό ηλιακό σύμβολο και υποθέτοντας ότι
η Θρακικής καταγωγής συντεχνία κοσμούσε
το μέτωπό τους με κυκλικό τατουάζ συμπεραίνουμε
τις πολιτισμικές επιδράσεις μεταξύ των δύο λαών.
Εδώ σημειώνουμε ότι οι Θράκες διακοσμούσαν
το σώμα τους με τατουάζ
μέχρι τους κλασσικούς χρόνους.
Οι ομόκεντροι κύκλοι αποτελούν τμήμα
του μυστηρίου της τέχνης του σιδηρουργού:
ο σιδηρουργός καθοδηγείται κατά τη διάρκεια
της εργασίας του από ομόκεντρους κύκλους
οι οποίοι είναι γραμμένοι με το διαβήτη
στο κέντρο του επίπεδου δίσκου
πάνω στον οποίο δουλεύει.
Ήταν μονόφθαλμοι επειδή ο σιδηρουργός
όταν εργάζεται καλύπτει το μάτι του με ένα πανί
για να προφυλαχθεί από τις σπίθες.
Σταδιακά ξεχάστηκε ποιοι ήταν οι Κύκλωπες
και οι μυθογράφοι τους τοποθέτησαν στα σπήλαια
της Αίτνας για να εξηγήσουν
τη φωτιά και τον καπνό που έβγαινε.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου