Το 1987 για λογαριασμό του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού ολοκληρώθηκε
η ναυπήγηση και καθελκύστηκε ομοίωμα αρχαίας ελληνικής τριήρους
με το όνομα ΟΛΥΜΠΙΑΣ, βάσει όλων των αρχαιολογικών στοιχείων
και τους νόμους Φυσικής, αντοχής υλικών κ.λπ.
Με τη ναυπήγηση αυτή δόθηκε οριστικό τέλος σε πολλές διαφωνίες που υπήρξαν
τόσο ως προς τις πραγματικές διαστάσεις όσο και για τη λειτουργικότητα
που είχε αυτός ο τύπος σκάφους κατά την αρχαιότητα.
Μετά την καθέλκυση (Καλοκαίρι του 1987) και τις δοκιμές που ακολούθησαν
οι επιδόσεις που ανέπτυξε η ΟΛΥΜΠΙΑΣ υπήρξαν εκπληκτικές.
Κατάφερε και ανέπτυξε ταχύτητα προσεγγίζοντας τους 9 κόμβους.
Έπλευσε επί ώρες με ταχύτητα 4 κόμβων με τους μισούς κωπηλάτες εκ περιτροπής.
Εκτέλεσε στροφή πλοίου 180° σε χρόνο ενός μόνο λεπτού της ώρας και με τόξο
μικρότερο των 2,5 μηκών του πλοίου.
Επιπλέον η εκπαίδευση των κωπηλατών στον συγχρονισμό
της ερεσίας (κωπηλασίας) υπήρξε σχετικά ταχεία (δύο εβδομάδες).
Ολικό μήκος: 36,90 μέτρα
Ολικό πλάτος: 5,50 μέτρα
Βύθισμα: 1,25 μέτρα
Εκτόπισμα: 70 τόνοι
Φέρει δύο ιστούς ένα κύριο και ένα μικρότερο πρώραθεν του κυρίου,
επί των οποίων φέρονται ισάριθμα τετράγωνα πανιά.
Υλικό κατασκευής: Ξύλινο σκάφος του οποίου το περίβλημα είναι
από oregon pine, οι νομείς από δρυ τύπου Virginia και η καρένα από iroko.
Φέρει 20.000 ξύλινες σφήνες και 17.000 ορειχάλκινα χειροποίητα καρφιά.
Η δε καλύπτρα του εμβόλου είναι από χυτό ορείχαλκο βάρους περίπου 200 κιλών.
Η κωπηλασία γίνεται από ίδιο αριθμό κωπηλατών
που έφερε κατά την αρχαιότητα η Τριήρης.
Δικό μας σχόλιο:Καλό θα ήταν, στο βίντεο, να αναφερόταν
και ο Αμεινοκλής ο Κορίνθιος
που επινόησε την τριήρη, σύμφωνα
με τον Θουκυδίδη το 704 π.Χ.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου