Η Αγγελική Κοτταρίδου
είναι απόφοιτος του τμήματος αρχαιολογίας
και ιστορίας της τέχνης της φιλοσοφικής σχολής
του Α.Π.Θ. με μεταπτυχιακές σπουδές
στην κλασική, προϊστορική
και μεσαιωνική αρχαιολογία,
την ιστορία της τέχνης, την αρχαία
και μεσαιωνική φιλολογία, την εθνολογία
και τη θεατρολογία, είναι διδάκτωρ της κλασικής
αρχαιολογίας της φιλοσοφικής σχολής
του Πανεπιστημίου της Κολωνίας.
Για σειρά ετών βοηθός του Μανόλη Ανδρόνικου
στην ανασκαφή της Βεργίνας και από το 1991
αρχαιολόγος του ΥΠΠΟ, είναι αρμόδια
για τον αρχαιολογικό χώρο και το Μουσείο
των Αιγών (Βεργίνας), όπου μεταξύ άλλων
σχεδίασε και οργάνωσε την έκθεση των θησαυρών
στο Μουσείο των βασιλικών τάφων.
Υπεύθυνη για όλα τα έργα ανάπλασης,
ανάδειξης και συντήρησης της βασιλικής Νεκρόπολης
και του Ανακτόρου των Αιγών, της πρώτης
πρωτεύουσας των Μακεδόνων.
Επιστημονική υπεύθυνη και συγγραφέας
κειμένων της μεγάλης ηλεκτρονικής έκδοσης
του ΥΠΠΟ για τις Αίγες, αλλά και της παρουσίασης
του χώρου και του μουσείου στο διαδίκτυο,
έχει δημοσιεύσει, εκτός από τη διδακτορική της
διατριβή με θέμα τις μάγισσες στον αρχαιοελληνικό
μύθο, μια μεγάλη σειρά μελετών, άρθρων,
καταλόγου κτλ. με θέματα σχετικά με την έρευνα
και την ανασκαφή στις Αίγες και τη Μακεδονίδα γη,
τα ταφικά έθιμα των Μακεδόνων, την αρχαία
ζωγραφική, τη μαγεία, το μύθο, τη θρησκεία
και τις γυναίκες στην αρχαιότητα, καθώς
και με την προβληματική της κοινωνικοποίησης
της αρχαιολογίας και της σημασίας
της προσέγγισης της φιλοσοφίας
του αρχαίου κόσμου σήμερα.
Παράλληλα με την πλούσια ανασκαφική
και λοιπή ερευνητική δραστηριότητα,
σε συνεργασία με το ζωγράφο Χ. Μποκόρο
προχώρησε στην ανάπλαση των αριστουργηματικών χρυσελεφάντινων κλινών από τον τάφο του Φιλίππου Β΄,
και οργάνωσε σειρά περιοδικών εκθέσεων
του ΥΠΠΟ στην Ελλάδα και το εξωτερικό
(Αθήνα, Ανόβερο, Ρώμη, Δελχί, Νέα Υόρκη):
«Μακεδόνες, οι Έλληνες του Βορρά»,
«Από τη Μήδεια στη Σαπφώ» κ.ά.).
Έχει συμμετάσχει σε πολλά επιστημονικά
συνέδρια και συμπόσια, έχει δώσει διαλέξεις
στην Ελλάδα και το εξωτερικό,
αλλά και συνεντεύξεις και παρουσιάσεις
στον περιοδικό και ηλεκτρονικό Τύπο,
ενώ έχει συνεργαστεί ως επιστημονικός σύμβουλος
σε διεθνείς τηλεοπτικές παραγωγές
και εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ.
Είναι μέλος του Συμβουλίου Μουσείων
και Μουσειακής Πολιτικής του ΥΠΠΟ
και Γενική Γραμματέας του Συλλόγου
Ελλήνων Αρχαιολόγων.
Ήταν όμως ο Μ. Αλέξανδρος ο πρώτος
από τους Έλληνες που έφτασε στις Ινδίες;
Πολλοί μύθοι μιλούν για τις εκστρατείες
του Διόνυσου και του Ηρακλή.
Για το Διόνυσο μας λένε πως έφτιαξε τη Νύσσα
στην περιοχή της Παρθίας και εκεί καλλιέργησε
αμπέλια και εγκατέστησε τους πρώτους
Έλληνες — Γιαβάνας αποίκους.
Να πως μιλά το έπος της Μαχαμπαράτα
για τους Γιαβάνας — Ελληνες:
"Οι Γιαβάνας με τα γενναία μάτια, σοφοί, δίκαιοι
και γενναίοι, ποιός δε θα μιλήσει με θαυμασμό
για την αντρειοσύνη και τη σοφία τους,
" Μετά το Διόνυσο ακολούθησε ο Ηρακλής,
που εγκατέστησε πολλούς Έλληνες αποίκους.
Οι ερευνητές διαφωνούν για το ποια εκστρατεία
προηγήθηκε. Θεωρείται βέβαιο πάντως
από πολλούς ιστορικούς και αρχαιολόγους,
πως η επίδραση των Αιγαιατών ήταν αυτή
που δημιούργησε τον πολιτισμό των Δραβιδικό
ή Βεδδικό των Ινδιών, και έχτισε τις περίφημες
πόλεις του Μοχέντζο-Ντάρο και της Χαράπα.
Μετά τον Διόνυσο και τον Ηρακλή
ακολούθησε ο Αλέξανδρος- ο Γιόνα Σικαντάρ.
Ο Αρριανός στο Ε΄ βιβλίο του λέει ότι στη Νύσσα
ο Αλέξανδρος βρήκε αυθεντικούς Έλληνες
και ότι γλέντησαν, τραγούδησαν
το “ευάν-ευοί” και τέλεσαν Διονυσιακά Μυστήρια.
Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω,
για την πολύτιμη βοήθεια
τους φίλους μου: Φάνη Μαντζούνη
και τον Αντρέα που δίχως
τη δική τους συμμετοχή
δεν θα υπήρχε αυτή η εγγραφή.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου