ΤΑ ΕΛΤΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ
ΣΤΗ ΔΕΗ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ
ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ !!!
ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΤΑ ΕΞΩΔΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΗ.
Τακτική που πρωτοεμφανίστηκε προ ενός έτους, συνιστά
«υπεξαίρεση» χρημάτων, και που παρά τα εξώδικα της ΔΕΗ,
συνεχίζεται έως τις ημέρες μας, δίχως όμως και η επιχείρηση να αποφασίζει
να διακόψει τη συνεργασία με τα ΕΛΤΑ, παρ’ ότι η αγορά ταχυμεταφορών
έχει ανοίξει και υπάρχει πληθώρα ιδιωτικών εταιρειών.
Σαν αποτέλεσμα της μεθόδευσης αυτής, πολλοί πελάτες της ΔΕΗ
αφενός καλούνται να καταβάλουν ξανά το λογαριασμό τον οποίο έχουν
ήδη εξοφλήσει, αφετέρου χάνουν την «έκπτωση συνέπειας», όπως ονομάζεται,
ύψους 15%, καθώς εμφανίζονται να μην έχουν πληρώσει στην ώρα τους.
Σαν να μην έφταναν αυτά, υπάρχει πάντα και ο κίνδυνος διακοπής
της παροχής λόγω οφειλής, που στην πραγματικότητα δεν υφίσταται.
Τα τηλέφωνα στο γραφείο παραπόνων -και όχι μόνο- είναι συνεχή,
με τη ΔΕΗ να συμβουλεύει τους πελάτες της να προσκομίσουν στο κοντινότερο
κατάστημα, την απόδειξη πληρωμής στα ΕΛΤΑ, προκειμένου να δικαιωθούν.
Δικαίωση που απ’ ότι λέγεται συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις,
ωστόσο δεν αναιρεί το γεγονός ότι η παρακράτηση χρημάτων συνιστά αδίκημα,
ενώ αναδεικνύει μια ακόμη από τις πολλές παθογένειες και στρεβλώσεις
του πως λειτουργεί σήμερα η ΔΕΗ και η αγορά.
Πολλώ δε μάλλον αν σκεφτεί κανείς ότι τα ΕΛΤΑ
έχουν άδεια προμήθειας ρεύματος.
Δραστηριοποιούνται δηλαδή ως πάροχος ηλεκτρισμού στην αγορά,
πωλούν επομένως ρεύμα και άρα την ίδια στιγμή
που καταχρώνται χρήματα της ΔΕΗ, την ανταγωνίζονται!
Τα εξώδικα
Το θέμα δεν είναι καινούργιο.
Έγινε για πρώτη φορά γνωστό τον Απρίλιο του 2017,
όταν ο πρόεδρος της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης απέστειλε εξώδικο
στη διοίκηση των ΕΛΤΑ, καλώντας την να σταματήσει την πρακτική
της παρακράτησης χρημάτων.
Επανήλθε στην επικαιρότητα, τον Ιούνιο του 2017, όταν με δεύτερο εξώδικο
προς τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛΤΑ, Γιάννη Ζαρολιάγκη,
ο κ. Παναγιωτάκης ζητούσε την άμεση καταβολή των χρημάτων,
ύψους 19,5 εκατ. ευρώ, που χρωστούσε ως εκείνη τη στιγμή, η επιχείρηση.
Άγνωστο για ποιον ακριβώς λόγο ξεκίνησαν να παρακρατούν
χρήματα τα ΕΛΤΑ, εντούτοις όπως είχε γίνει από τότε γνωστό,
μέσω αυτών τα ταχυδρομεία τακτοποιούσαν δικά τους λειτουργικά έξοδα,
όπως μισθοδοσίες, πρακτική που φαίνεται ότι συνεχίζεται ως και σήμερα.
Δίχως επίσης να είναι γνωστό τι απέγινε με την υπόθεση, και κατά πόσο
η συνέχεια του σίριαλ αυτού δόθηκε στα δικαστήρια, το θέμα είναι ότι παρά
τις επανειλημμένες οχλήσεις και την ταλαιπωρία που υφίστανται
οι πελάτες της ΔΕΗ, η πρακτική αυτή συνεχίζεται.
Το επιβεβαιώνουν τα συχνά παράπονα που δέχεται
το τηλεφωνικό κέντρο της επιχείρησης.
Το υπερταμείο
Τα ερωτήματα είναι πολλά. Αφενός προς τη διοίκηση της ΔΕΗ,
η οποία ακόμη και αν έχει προσφύγει σε ένδικα μέσα, συνεχίζει
να συνεργάζεται με τα ΕΛΤΑ.
Αφετέρου προς τη διοίκηση του υπερταμείου, το οποίο και ελέγχει πλέον
εδώ και μερικούς μήνες τις μετοχές των ΕΛΤΑ, του κατά κοινή παραδοχή
μεγαλύτερου «αρρώστου» στο χώρο των ΔΕΚΟ.
Εξάλλου, η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας
(όπως ονομάζεται το υπερταμείο) πρόκειται να προχωρήσει άμεσα
στην αξιολόγηση και πιθανώς στην αντικατάσταση συγκεκριμένων μελών
της διοίκησης Ζαρολιάγκη στα Ελληνικά Ταχυδρομεία, διαδικασία
που αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, και αφορά και άλλες ΔΕΚΟ.
Θα είχε επομένως ενδιαφέρον να μάθει κανείς ποια μέτρα έχει πάρει
απέναντι στο θέμα η διοίκηση του υπερταμείου, πολλώ δε μάλλον όταν η ΔΕΗ
υπάγεται επίσης σε αυτό, και προφανώς θα έχει ενημερωθεί σχετικά.
Η κατάσταση των ΕΛΤΑ
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, προ ενός περίπου μηνός, η διοίκηση
των ΕΛΤΑ Courier, υπό τον κ. Αντώνη Φειδοπιάστη είχε προτείνει
αύξηση μισθών κατά 14%.
Αύξηση δηλαδή μισθών σε μια εταιρεία που κατέχει πολύ χαμηλό μερίδιο
στις ταχυμεταφορές, μόλις 10%, ευρισκόμενη στην 5η θέση, κι αυτό
παρ’ ότι ανήκει σε ένα μεγάλο κρατικό όμιλο.
Αύξηση που δεν έγινε τελικά δεκτή.
Σε αυτόν ακριβώς τον όμιλο, το υπερταμείο έχει εισηγηθεί πρόγραμμα
αποχώρησης προσωπικού με ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα,
επανεξέταση μισθολογικού κόστους και αριθμού εποχικών υπαλλήλων
και μείωση δαπανών σε όλα τα επίπεδα.
Έχει καλέσει επίσης τα ΕΛΤΑ να εισαγάγουν νέες υπηρεσίες εξπρές
για να βελτιώσουν τις ανάγκες της αγοράς κούριερ, να επενδύσουν
σε νέες τεχνολογίες
(π.χ. αυτοματοποιημένα συστήματα διαλογής δεμάτων,
smart parcel stations, smart mailboxes, υπηρεσίες
web services, portals και applications) κ.ο.κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου