Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2014

Πελαργός ή λάχανα; Ποιος φέρνει τα μωρά; Εσείς τι λέτε;

Εάν ισχύσει η πρόσφατη ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας να βγει εκτός ύλης 
το αναπαραγωγικό κεφάλαιο από την Βιολογία Α' Γυμνασίου και δεν τεθεί τελικά 
σε εφαρμογή το "Κοινωνικό Σχολείο" τότε είναι πολύ πιθανό να διαιωνίζεται
η αντίληψη των μαθητών ότι τα παιδιά τα φέρνει ο πελαργός. 
Σε μία χώρα, όπου η σεξουαλική εκπαίδευση είναι πολύ πίσω.

Σύμφωνα με την απόφαση “Αρ. Πρωτ. 147346/ Γ2” του υπουργείου Παιδείας, 
αφαιρείται από την φετινή διδακτέα ύλη της Βιολογίας  Α' Γυμνασίου το κεφάλαιο
 σχετικά με την αναπαραγωγή του ανθρώπου. 
Το ερώτημα που θέτουν πολλοί βιολόγοι μετά την προχθεσινή εγκύκλιο
του υπουργείου που ανακοινώθηκε στα σχολεία της χώρας, είναι πώς θα είναι 
εφικτή η σωστή ενημέρωση των μαθητών, καθώς η ενεργός σεξουαλική ζωή
 ξεκινάει από τα 13. Οι ενστάσεις γύρω από το θέμα θέτουν τη συζήτηση
 εκ νέου με αποτέλεσμα τίποτα να μην είναι ακόμη βέβαιο. 

Οι απορίες και οι προβληματισμοί γύρω από την απόφαση εντείνονται κυρίως, 
μετά τη δήλωση του υφυπουργού Παιδείας, Αλέξανδρου Δερμετζόπουλου, 
“Πρέπει ορισμένα πράγματα να τα περάσεις στα παιδιά, έχουμε ελεύθερη
 σεξουαλική ζωή από τα 13 και το σχολείο είναι γεμάτο με σεξουαλικώς 
μεταδιδόμενες ασθένειες”. Ένα πιθανό σενάριο της επίσημης απόφασης 
είναι η πιθανή εφαρμογή του “Κοινωνικού Σχολείου”, που στόχο πρόκειται
 να έχει, μεταξύ άλλων, και την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των νέων, 
μέσα από διαλέξεις που θα γίνονται σε ακροατήριο μαθητών και γονέων.

Πόσο πιο ελλιπής θα γίνει η σεξουαλική εκπαίδευση εάν δεν διδάσκεται
 η ανθρώπινη αναπαραγωγή;
Πόσο πιο ελλιπής θα γίνει η σεξουαλική εκπαίδευση εάν δεν διδάσκεται
 η ανθρώπινη αναπαραγωγή;
Ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, συναντήθηκε την Δευτέρα
 με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Δημήτρη Αβραμόπουλο, και τον υπουργό 
Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Βασίλη Κικίλια στο υπουργείο
 Εθνικής Άμυνας, προκειμένου να γίνει μια καθοριστική συζήτηση γύρω
 από εκπαιδευτικά θέματα και κυρίως για το μέλλον του “Κοινωνικού Σχολείου”.
 Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, (ΠΕΒ), έχει ήδη εκφράσει 
την αντίθεσή της στην απόφαση του υπουργείου για την κατάργηση
 του αναπαραγωγικού κεφαλαίου από την διδακτέα ύλη. 

Το βασικό ερώτημα των βιοεπιστημόνων τίθεται γύρω από το κατά πόσο 
είναι σωστή η απόφαση να αφαιρείται από το “κανονικό” σχολείο οτιδήποτε
 εισάγεται στο “κοινωνικό”. “Αφαιρείται η μοναδική ευκαιρία που έχουν
 οι μαθητές του Γυμνασίου να γνωρίσουν το αναπαραγωγικό σύστημα”, 
όπως αναφέρεται στο ενημερωτικό εκπαιδευτικό site, AlfaVita.
 Πράγματι, ίσως πρόκειται για μία μοναδική ευκαιρία προσέγγισης 
του θέματος από πλευράς των μαθητών, καθώς όλα είναι ακόμη ανοιχτά. 

Μιλώντας για σενάρια

Η συζήτηση γύρω από το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό θέμα είναι ακόμα
 υπό εξέλιξη και όσο δεν υπάρχει μία επίσημη ανακοίνωση κυρίως, 
για το εάν εν τέλει εφαρμοστεί το “κοινωνικό σχολείο” όλα παραμένουν ανοιχτά. 
Δεδομένου ότι η ήδη υπάρχουσα μόρφωση των νέων για θέματα που αφορούν 
το σώμα τους, είναι ήδη ελλιπής στο σχολείο, τα σενάρια που μιλούν 
για κατάργηση του αναπαραγωγικού κεφαλαίου από την ύλη σε συνδυασμό
 με μία πιθανή μη εφαρμογή του “κοινωνικού σχολείου”, θα χτίσουν
 μία μεγαλύτερη άγνοια θεμάτων που αφορούν ουσιαστικά τη ζωή των παιδιών.

Η "μεταφυσική" γέννηση του μωρού θα ανταγωνίζεται τον πελαργό
Η "μεταφυσική" γέννηση του μωρού θα ανταγωνίζεται τον πελαργό
Πράγματι, το κεφάλαιο αναπαραγωγής είναι ένας από τους λίγους τρόπους
 για να έρθουν οι μαθητές του γυμνασίου σε επαφή με βιολογικούς όρους 
και έννοιες που αφορούν την διαιώνιση του ανθρώπινου είδους. 
Η άγνοια δεν αφαιρεί την επιθυμία και όσο η επιθυμία παίρνει την μορφή
 σεξουαλικής πράξης σε μία τόσο μικρή ηλικία ενέχει κινδύνους χωρίς 
την απαραίτητη μόρφωση. Το “Κοινωνικό Σχολείο” είναι η πιο ανακουφιστική
λύση στο πρόβλημα της άγνοιας, κατά πόσο θα βρει γερές βάσεις
 στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας ωστόσο, για να μπορέσει να λειτουργήσει;

Η άποψη των ερευνητών

Από μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο της Κρήτης 
στις αρχές του χρόνου, διαπιστώνεται πως το 76,5% όσων συμμετείχαν, 
ανέφεραν πως ξεκίνησαν την σεξουαλική ζωή τους στην ηλικία των 17- 18 ετών, 
ενώ το 10,7% είπε ότι η πρώτη σεξουαλική επαφή έγινε όταν ήταν 13 ή 15 ετών.
 Δίνοντας σημασία σε αυτό το μικρό αλλά υπαρκτό ποσοστό, οι ερευνητές 
προτείνουν πως για να έχουν οι νέοι μία ασφαλή και ομαλή σεξουαλική ζωή, 
θα πρέπει από μικρή ηλικία, από τις τελευταίες δηλαδή τάξεις του δημοτικού
 να λαμβάνουν σεξουαλική αγωγή και γνώσεις γύρω από θέματα που σχετίζονται 
με την διαδικασία του έρωτα. 

Μία τέτοια εικόνα δύσκολα θα προβαλλόταν (ακόμα και λογοκριμένη) 
σε μία ελληνική αίθουσα διδασκαλίας, με σκοπό την σεξουαλική επιμόρφωση
Μία τέτοια εικόνα δύσκολα θα προβαλλόταν (ακόμα και λογοκριμένη)
 σε μία ελληνική αίθουσα διδασκαλίας, με σκοπό την σεξουαλική επιμόρφωση
Πολλοί ψυχολόγοι θεωρούν ότι η κατάλληλη περίοδος για να ενημερωθεί 
ένα παιδί και να λάβει την απαραίτητη πληροφόρηση γύρω από το θέμα 
είναι η ηλικία των 3-6 ετών. Μην ξεχνάμε πως ο Freud ήταν ο πρώτος
 που περιέγραψε τις επιδράσεις των εμπειριών των παιδιών
 στον χαρακτήρα τους στην ενήλικη ζωή. 

Αντιδράσεις γονέων...

Παρόλο που θεωρητικά, ο υγιής σεξουαλικός προσανατολισμός χτίζεται 
από μικρή ηλικία, και κυρίως από τις πρώτες οικογενειακές εγγραφές, 
πολλοί είναι οι γονείς που αρνούνται να μιλούν μπροστά στο παιδί τους
 για τέτοια θέματα. Η λέξη “σεξ” είναι απαγορευτική σε πολλά σπίτια 
και η ενημέρωση από οποιοδήποτε μέσο σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης
κρίνεται “ακατάλληλη για ανηλίκους”. Τα παιδιά λοιπόν, είναι “φυσικό”
 και ασφαλές να πιστεύουν πως έρχονται στον κόσμο από τον πελαργό!  

Η ενημέρωση των παιδιών από μη ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο 
είναι συχνά η μόνη λύση για να γνωρίσουν όλα αυτά που θέλουν να μάθουν 
για το σώμα τους και την ανθρώπινη αναπαραγωγή. 
Οι προκαταλήψεις, οι φοβίες και το άγχος πολλών γονέων αντί να δημιουργούν 
δικλείδα ασφαλείας και προστασίας για τα παιδιά τους, ωθούν τα ίδια συχνά,
 στην ελεύθερη σεξουαλική πράξη, και σε όλα αυτά που οι γονείς απεύχονται. 

Η λύση είναι να λειτουργήσει το “κοινωνικό σχολείο”, να προγραμματίζονται 
σχετικά σεμινάρια επιμόρφωσης, και όχι μόνο να ξανατεθεί εντός ύλης 
το κεφάλαιο της αναπαραγωγής αλλά να προστεθούν και άλλα περισσότερα 
σχετικά κεφάλαια και μαθήματα που θα απενεχοποιήσουν
την φυσική διαδικασία της σεξουαλικής πράξης. 
Δικό μας σχόλιο:
Τελικά από που θα μάθουν, αξιόπιστα,
για το τόσο σημαντικό κεφάλαιο της ζωής τους;
Από το διαδίκτυο;
Από τον κινηματογράφο και την τηλεόραση;
Από πορνοταινίες;
Από τους φίλους τους;
Από που;

Δεν υπάρχουν σχόλια :