Παρασκευή, 23 Νοεμβρίου 2018

Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να το λέω και να το γράφω αλλά........φωνή σε κλειστά αυτιά. (ΒΙΝΤΕΟ)

Την "τιμή" της σημερινής πόλης που "γέννησε" 
το περίφημο Κορινθιακό κιονόκρανο σώζει το κτίριο 
της Εθνικής Τράπεζας της πόλης...
 .............σε κανένα άλλο δημόσιο κτίριο δεν υπάρχει.
Ούτε καν στο Δημαρχείο της πόλης.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ
Άκανθος, ένα μικρό αγκαθωτό φυτό 
και το Κορινθιακό κιονόκρανο.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ
Δύο ενδεικτικές αναρτήσεις από τις περισσότερες
 που έχω κάνει γι αυτό το θέμα 
αλλά και μία για το Κορινθιακό κράνος.

Το Κορινθιακό κράνος με το ένδοξο παρελθόν, 
κυρίως με τους πολέμους των Ελλήνων
 εναντίον των Περσών.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ
Δηλαδή δεν καταλαβαίνουν και καλά κάποιοι που δεν γνωρίζουν 
αλλά και κάποιοι επιστήμονες αρχιτέκτονες ή πολιτικοί μηχανικοί 
που με λοιδόρησαν κάποτε γι αυτήν την εμμονή μου λέγοντάς μου μάλιστα
 με ύφος πολλών καρδιναλίων ότι το Κορινθιακό κιονόκρανο δεν......
.......... κάπως τέλος πάντων το είπαν και σε σημερινό κτίριο θα είναι κιτς. 
Δεν ταιριάζει με απλά λόγια και όταν τους είπα ότι στο εξωτερικό 
(προπαντός στην Αμερική) το έχω δει σχεδόν σε όλα τα δημόσια κτίρια
 μου είπαν ότι είναι ΚΙΤΣ
Αλλά ακούσουμε τι λέει επί του θέματος κάποιος επισκέπτης της πόλης μας
(Γιώργος Λεκάκης) κατά την χθεσινή του ομιλία στην πόλη της Κορίνθου.

1 σχόλιο :

Ζαββος Νίκος είπε...

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Στην ελληνική αρχιτεκτονική ιστοριογραφία η χρήση του οπλισμένου σκυροδέματος
συνδέεται κυρίως με τον ανάδυση του μοντερνισμού. Έχουν καταγραφεί ασφαλώς
ορισμένα μεμονωμένα παραδείγματα κτιρίων με σκελετό από οπλισμένο σκυρόδεμα
και κλασικιστικό ή εκλεκτικιστικό ένδυμα, αλλά δεν συνιστούν ένα συνεκτικό και
διακριτό σύνολο. Αντίθετα διακριτό σύνολο αποτελούν τα κτίρια με τα αρχιτεκτονικά
χαρακτηριστικά ενός όψιμου κλασικισμού με ταυτόχρονη όμως χρήση οπλισμένου
σκυροδέματος, που ανήγειρε η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος κατά το διάστημα του
μεσοπολέμου (1924-1937). Θα εστιάσουμε την προσοχή μας σ’ αυτά τα κτίρια,
εξετάζοντάς τα ως δείγματα μιας μεταβατικής περίοδου στην ιστορία των ελληνικών
κατασκευών. Τα κτίρια φωτογραφίζονταν κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης τους,
διασώζοντας πολύτιμες πληροφορίες για τις κατασκευαστικές πρακτικές της εποχής
τους. Ιδιαίτερα σημαντική στο όλο εγχείρημα υπήρξε η συμβολή του σπουδαγμένου
στο Πολυτεχνείο της Λωζάνης Ιωάννη Μ. Ισηγόνη, ενός ειδικού στο «μπετόν αρμέ»
μηχανικού, του οποίου η καριέρα ταυτίστηκε με τα έργα της Εθνικής Τράπεζας. Στην
προσπάθεια μας να διατυπώσουμε ένα στέρεο ερμηνευτικό αφήγημα εξετάσαμε στο
παρόν άρθρο τις συνθήκες ανέγερσης του υποκαταστήματος της Τράπεζας στην
Ξάνθη, συμπληρώνοντας προγενέστερες μονογραφικές προσεγγίσεις και
επιβεβαιώνοντας ότι κλασικισμός και αίσθημα ασφάλειας, στιβαρότητα και πρόοδος,
ταχύτητα ανέγερσης και νέα υλικά, έμπειρες συνεργαζόμενες τεχνικές εταιρείες και
νέοι επιστήμονες μηχανικοί συνιστούσαν το τεχνικοκοινωνικό πλαίσιο του
εγχειρήματος.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: υποκαταστήματα Ε.Τ.Ε, Ιωάννης Ισηγόνης, οπλισ