Τετάρτη 18 Ιουλίου 2018

Περιορισμός στα πλαστικά με οικονομικό όφελος σε 186 καταστήματα καφέ.

Το πρότζεκτ που φιλοδοξεί να δώσει λύση
για τα πλαστικά μιας χρήσης στην Ελλάδα.
Να συμβάλει τον περιορισμό της χρήσης πλαστικών μιας χρήσης στην Ελλάδα 
φιλοδοξεί η κίνηση «stopotirimou.gr», στο πλαίσιο της οποίας
 186 -μέχρι στιγμής- καφετέριες ανά τη χώρα προσφέρουν κατά μέσο όρο 
έκπτωση 10% στους πελάτες τους, που πηγαίνουν να πάρουν τον καφέ τους 
ή οποιοδήποτε άλλο ρόφημα με το δικό τους επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι ή θερμός.

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, η κίνηση αυτή έχει ως βάση 
την εθελοντική προσπάθεια ομάδων σε όλη τη χώρα. 
Μία κεντρική πενταμελής ομάδα στην Αθήνα «τρέχει» όλο το πρότζεκτ 
και υπάρχουν τρεις ομάδες εθελοντών, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη
 και Ηράκλειο Κρήτης, που λειτουργούν υπό τον συντονισμό της κεντρικής.

Μπαίνοντας στο σάιτ «stopotirimou.gr» οι ενδιαφερόμενοι μπορουν να δουν 
ποια καταστήματα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, αλλά όχι μόνο:
 «Στο site μπορεί ο καθένας να βρει πληροφορίες για τα πλαστικά μιας χρήσης, 
καθώς στην Ελλάδα χρησιμοποιούνται 1.000.000 πλαστικά μιας χρήσης
 μόνο για τον καφέ κάθε μέρα» όπως τόνισε χαρακτηριστικά μιλώντας 
στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, Πρακτορείο 104,9 FM,
 η Μελίνα Αβραμίδου, εκπρόσωπος της ομάδας των εθελοντών 
για την πόλη της Θεσσαλονίκης και μία εκ των πέντε συντονιστών της κεντρικής
 ομάδας, που μάλιστα τονίζει πως ήδη υπάρχει πολύ θετική ανταπόκριση από το κοινό.

«Στο πρότζεκτ έχουμε στήσει ένα δίκτυο καφετεριών,
 που μέχρι σήμερα είναι 186 σε όλη την Ελλάδα, καφετέριες οι οποίες 
κάνουν έκπτωση αν κάποιος πάει με το δικό του ποτήρι να πάρει τον καφέ 
ή το ρόφημα του» εξήγησε η κα Αβραμίδου και πρόσθεσε ότι το site 
αφενός παρουσιάζει με ακρίβεια τις καφετέριες που έχουν συμφωνήσει
 να συμμετέχουν στον σχεδιασμό και αφετέρου δέχεται προτάσεις 
για συμμετοχή και άλλων καταστημάτων.

Ταυτόχρονα υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας ώστε να «ζητήσει»
 ένας πολίτης μέσω της ιστοσελίδας από μια καφετέρια να προσφέρει 
την έκπτωση, με τους εθελοντές στη συνέχεια να αναλαμβάνουν να μεταφέρουν 
το αίτημα στην εν λόγω επιχείρηση. 
Είναι έτσι εφικτό ένας καταναλωτής να έρθει σε επαφή ηλεκτρονικά 
και το αίτημα του να φτάσει στην ομάδα των εθελοντών
 που λειτουργούν τον σχεδιασμό. 
Μια ομάδα στήθηκε μαζί με τον υπεύθυνο εθελοντών της Greenpeace, 
«που στη συνέχεια όποτε χρειαζόταν μια βοήθεια ήταν πάντα εκεί 
για να βοηθήσει» όπως εξηγεί η κα Αβραμίδου.
 Η όλη διαδικασία για την αγορά ενός καφέ με έκπτωση πάντως είναι εξαιρετικά
 απλή αφού δεν απαιτείται κάποια εγγραφή ή κάτι σύνθετο
 για τους ίδιους τους καταναλωτές.

«Απλά πηγαίνει κάποιος σε ένα καφέ, δίνει το θερμός ή όποια άλλη συσκευασία
 αντίστοιχη και του κάνουν έκπτωση που κατά μέσο όρο είναι της τάξης 
του 10%» εξηγεί η εθελόντρια εκ της ομάδας της Θεσσαλονίκης. 
Εάν δε κάποιος δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, ώστε να αντιληφθεί 
τη συμμετοχή ή όχι μιας καφετέριας στην κίνηση, υπάρχει 
«ειδική αφίσα στη βιτρίνα ή κάπου μέσα στο κατάστημα όπου φαίνεται ότι 
βρίσκεται ο χώρος στο πρότζεκτ» καταλήγει η κα Αβραμίδου.
Δικό μας σχόλιο:
Δεν νομίζω ότι θα υπάρξει λύση αφού 
το μεγαλύτερο πρόβλημα υπάρχει 
με τα πλαστικά του Delivery cafe

Δεν υπάρχουν σχόλια :