Πριν 90 χρόνια, στις 2 Δεκεμβρίου 1923
γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη η μεγάλη ντίβα
της όπερας Μαρία Κάλλας και η Google τιμά
τα γενέθλιά της αφιερώνοντας στην κορυφαία
υψίφωνο το λογότυπό της.
Λίγο μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας
από τις δυνάμεις του Άξονα η Κάλλας,
εξ αιτίας της υποβάθμισής της στη Λυρική Σκηνή
και εν μέσω της πολεμικής των συναδέλφων της
που την κατηγορούσαν για συνεργασία
με τους κατακτητές, αποφασίζει να επιστρέψει
στις Η.Π.Α, σύμφωνα με τη Βικιπαίδεια.
Προκειμένου να εξασφαλίσει τα εισιτήριά της
δίνει μια αποχαιρετιστήρια παράσταση στην Αθήνα.
Το Σεπτέμβριο του 1945 βρίσκεται στη Νέα Υόρκη
και ξεκινά την προσπάθεια για ανεύρεση εργασίας
αρχικά στη Μητροπολιτική Όπερα,
δεν καταφέρνει όμως να υπογράψει συμβόλαιο.
Στις 7 Δεκεμβρίου 1951 η Κάλλας ανοίγει τη σαιζόν
στη Σκάλα του Μιλάνου
με τους «Σικελικούς Εσπερινούς»,
εμφάνιση που της προσφέρει μεγάλη αναγνώριση.
Κατά τη διάρκεια των επόμενων επτά ετών η Σκάλα
θα είναι η σκηνή των μέγιστων θριάμβων της
σε ένα ευρύ φάσμα ρόλων.
Το 1955 ανεβάζει την ιστορική παράσταση
της «Τραβιάτα» του Βέρντι σε σκηνοθεσία
Λουκίνο Βισκόντι.
Στις 27 Οκτωβρίου 1956 εμφανίστηκε για πρώτη
φορά στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης
ως «Νόρμα» στο ομώνυμο έργο του Μπελλίνι.
Στις 5 Αυγούστου 1957 επιστρέφει στην Αθήνα
και εμφανίζεται στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού
στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών.
Δύο μήνες πριν είχε γνωρίσει τον εφοπλιστή
Αριστοτέλη Ωνάση σε δεξίωση της κοσμικογράφου
Έλσα Μαξγουελ. Η γνωριμία τους θα εξελιχθεί
σε μία από τις πλέον συζητημένες σχέσεις στην ιστορία.
Το 1960 τραγουδά στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου
«Νόρμα» και το επόμενο έτος «Μήδεια»
σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή. Το 1962 επανέρχεται
στη Σκάλα του Μιλάνου και αποθεώνεται
σαν Μήδεια σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή
και κοστούμια Γιάννη Τσαρούχη.
Τον Ιανουάριο του 1964 πείθεται
από το Φράνκο Τζεφιρέλι να συμμετάσχει
σε μία νέα παραγωγή της «Τόσκα»
στη σκηνή του Κόβεντ Γκάρντεν.
Η παράσταση εκθειάζεται από τους κριτικούς
ενώ ακολουθεί την ίδια χρονιά νέος καλλιτεχνικός
θρίαμβος στην Όπερα των Παρισίων με τη «Νόρμα».
Παρά τα φωνητικά προβλήματα που έχει αρχίσει
να αντιμετωπίζει το παρισινό κοινό την υποδέχεται θερμά.
Στις 5 Ιουλίου 1965 εμφανίζεται για τελευταία
φορά σε παράσταση όπερας στο Κόβεντ Γκάρντεν
με την «Τόσκα» σε σκηνοθεσία Φράνκο Τζεφιρέλι.
Στα 1966 απεκδύεται την αμερικανική υπηκοότητα
και λαμβάνει την ελληνική.
Με αυτή της την ενέργεια λύεται και τυπικά ο γάμος της
με τον Μενεγκίνι.
Πλέον ελπίζει ότι ο Αριστοτέλης Ωνάσης
θα της ζητήσει να παντρευτούν κάτι που τελικά
δεν γίνεται, μια και στις 8 Ιουλίου 1968
ο Έλληνας μεγιστάνας παντρεύεται τη χήρα
του Αμερικανού Προέδρου Κέννεντυ, Τζάκυ.
Αυτή του η πράξη βυθίζει σε κατάθλιψη
την κορυφαία υψίφωνο.
Στις 8 Δεκεμβρίου η Κάλλας τραγούδησε
στην Όπερα των Παρισίων, όπου το κοινό
την κάλεσε στη σκηνή 10 φορές
καταχειροκροτώντας την.
Η τελευταία της εμφάνιση έγινε στην πόλη
Σαππόρο της Ιαπωνίας στις 11 Δεκεμβρίου
του 1974.
Η Μαρία Κάλλας πέρασε στην αιωνιότητα
στις 16 Σεπτεμβρίου 1977 στο Παρίσι.
Η κηδεία της έγινε στις 20 Σεπτεμβρίου
και, αφού το σώμα της αποτεφρώθηκε
όπως επιθυμούσε, την άνοιξη του 1979
η τέφρα της σκορπίστηκε στο Αιγαίο.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου