•Ελεύθερον αδύνατον είναι
τον πάθεσι δουλεύοντα
και υπό παθών κρατούμενον.
Πυθαγόρας, 580-490 π.Χ.,
Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος
μτφρ: είναι αδύνατο να θεωρείται ελεύθερος
αυτός που είναι δούλος στα πάθη του
και κυριαρχείται από αυτά
•Αμαρτίης αιτίη η αμαθίη του κρέσσονος.
Δημόκριτος, 470-370 π.Χ.,
Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος
μτφρ: αιτία της κακής πράξης
είναι η άγνοια του καλύτερου
•Αλαζονεία εμπόδιον σοφίας.
Βίας ο Πριηνεύς, 625-540 π.Χ.,
Εκ των 7 σοφών της αρχαίας Ελλάδος
•Ζευς κολαστής των άγαν υπερφρόνων.
Ευριπίδης, 480-406 π.Χ.,
Αρχαίος τραγικός
μτφρ: ο Ζευς είναι τιμωρός αυτών
που είναι υπερβολικά υπερήφανοι
•Τους μεν κενούς ασκούς η πνοή διίστησι,
τους δ’ ανοήτους, το οίημα.
Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος
μτφρ: τα άδιεα σακιά τα φουσκώνει
ο αέρας και τους ανόητους η έπαρση
•Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι.
Ευριπίδης, 480-406 π.Χ., Αρχαίος τραγικός
•Γελά ο μωρός καν τι μη γελοίον ή.
Πιττακός ο Μυτιληναίος, 650-570 π.Χ.,
εκ των 7 σοφών της Αρχ .Ελλάδας
•Νηπίοισιν ου λόγος, αλλά ξυμφορή
γίνεται διδάσκαλος.
Δημόκριτος, 470-370 π.Χ.,
Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος
μτφρ: για τους ανόητους, δάσκαλος
δεν είναι η λογική αλλά η συμφορά
•Ανοήμονες βιούσι ού τερπόμενοι βιούν.
Δημόκριτος, 470-370 π.Χ.,
Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος
μτφρ: οι ανόητοι ζουν
χωρίς να είναι ευχαριστημένοι που ζουν.
•Ασύνετος όστις εν φόβω μεν ασθενής,
λαβών δε μικρόν της τύχης φρονεί μέγα.
Ευριπίδης, 480-406 π.Χ.,
Αρχαίος τραγικός
απόδοση: είναι άμυαλος όποιος είναι ανήμπορος
όταν φοβάται και όταν δε λίγο
του χαμογελάσει η τύχη, παίρνει πολύ αέρα
•Θεός κολάζει τους βλάκας.
Ξενοφών, 430-355 π.Χ.,
Αρχαίος Έλληνας ιστορικός
•Η πενία πολλών εστιν ενδεής,
η δ’ απληστία πάντων.
Αριστοτέλης, 384-322 π.Χ.,
Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος
μτφρ: η φτώχεια είναι έλλειψη
πολλών πραγμάτων και η απληστία όλων
•Ο συκοφάντης εστί τοις πέλας λύκος.
Μένανδρος, 4ος αιών π.Χ.,
Αρχαίος Έλληνας ποιητής
μτφρ: ο συκοφάντης
είναι λύκος για τους γύρω του
•Πολλοί δρώντες τα αίσχιστα,
λόγους τους αρίστους ασκέουσι.
Δημόκριτος, 470-370 π.Χ.,
Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου