Κυριακή 3 Ιουνίου 2012

Αν υποψιαστώ ότι μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορούν να λύσουν το πρόβλημα . . . .

Όταν το 2009 οι συγκοινωνιολόγοι προειδοποιούσαν 
ότι η Αθήνα σε λίγα χρόνια θα μετατρεπόταν
 σε ακίνητη πόλη, προφανώς
 δεν είχαν κάτι τέτοιο στο μυαλό τους.
Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ η… στασιμότητα τελικώς ήρθε,
 όπως ακριβώς την είχαν προβλέψει όχι όμως 
λόγω της αυξημένης κίνησης αλλά εξαιτίας 
της οικονομικής κρίσης, η οποία πλέον
 έχει καταστήσει τουλάχιστον το 30% 
των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα περιττές.
Οι Αθηναίοι όχι μόνο… τράβηξαν χειρόφρενο 
στα ΙΧ τους λόγω του Μνημονίου αλλά όπως φαίνεται
 μείωσαν σημαντικά και τις μετακινήσεις τους 
με τις αστικές συγκοινωνίες. 
Ετσιθελικέ, μπορεί μοιραία το κυκλοφοριακό 
να μην αποτελεί το υπ΄ αριθμόν 
ένα πρόβλημα της πόλης, αλλά αυτό 
δεν έγινε η αιτία να στραφεί το επιβατικό κοινό
 προς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, 
όπως ήταν ο αρχικός στόχος.
Γεγονός είναι, πάντως, ότι οι βασικές οδικές αρτηρίες
 της πόλης δεν είναι πλέον αδιάβατες, 
ενώ η μέση ταχύτητα κίνησης των οχημάτων 
έχει αυξηθεί σημαντικά με αποτέλεσμα
 να έχει μειωθεί και ο χρόνος διάνυσης διαδρομών, 
οι οποίες στο παρελθόν απαιτούσαν γερά νεύρα.
Η ταχύτητα κίνησης έχει αυξηθεί έως και 
κατά 11% σε σχέση με την αντίστοιχη
 περσινή περίοδο.
Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί
 η Βασιλίσσης Σοφίας, όπου στη διασταύρωση 
με τη Β. Κωνσταντίνου η μείωση 
του κυκλοφοριακού φόρτου τον περασμένο 
Φεβρουάριο έφτασε και το 10%, ενώ η ταχύτητα 
στην οδό Πειραιώς εμφάνιζε αύξηση 
κατά 11% τον Ιανουάριο.
Αποτέλεσμα είναι διαδρομές
 που τα προηγούμενα χρόνια δοκίμαζαν 
τα νεύρα των οδηγών, πλέον να είναι
 πολύ πιο σύντομες. Ετσι:
Στη Λεωφόρο Κηφισού από τις Τρεις Γέφυρες
 έως το Δαφνί μέσω της Λεωφόρου Αθηνών
 ο μέσος χρόνος διάνυσης σε ώρες αιχμής ήταν 
το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς 11,7 λεπτά
 και σε ώρες μη αιχμής 9,2 λεπτά.
Στη Λεωφόρο Κηφισού από την Ιερά Οδό
 έως την Αττική ο μέσος χρόνος οδήγησης έφτανε 
τα 11,6 λεπτά στις ώρες αιχμής και τα 7,7 λεπτά 
τις υπόλοιπες ώρες.
Στη Λεωφόρο Μεσογείων από τον Σταυρό 
έως την Κατεχάκη ο χρόνος διαδρομής μετρήθηκε 
σε 19,4 λεπτά σε ώρες αιχμής και σε 13,2 λεπτά 
την υπόλοιπη ημέρα.
Στη Λεωφόρο Κηφισίας από τη Λ. Κατεχάκη
 έως το Σύνταγμα ο χρόνος διαδρομής έπεσε 
στα 15,6 λεπτά στην αιχμή και στα 12,7 λεπτά 
στις ώρες μη αιχμής.
Στη Λεωφόρο Κηφισίας από τη Λ. Κατεχάκη
 έως τα Σίδερα Χαλανδρίου ο μέσος χρόνος διάνυσης
 δεν ξεπερνούσε τα 7,2 λεπτά στις ώρες αιχμής 
και τα 6 λεπτά τις υπόλοιπες ώρες.
Παράλληλα αν και υπάρχουν διαστήματα 
κατά τα οποία παρατηρείται μποτιλιάρισμα, 
οι ώρες αιχμής έχουν μειωθεί σημαντικά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου 
Διαχείρισης Κυκλοφορίας, η μεγαλύτερη 
μεταβολή παρατηρείται στη διαδρομή 
της Λεωφόρου Κηφισού
 από την Κωνσταντινουπόλεως έως την Αχαρνών.
 Η συγκεκριμένη περίοδος αιχμής έχει συρρικνωθεί 
από τις 9 ώρες το τέταρτο τρίμηνο του 2010 σε 5 ώρες
 και 15 λεπτά την αντίστοιχη περίοδο του 2011.
Αντίθετα στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας
 στην κατεύθυνση προς Κατεχάκη 
δεν παρουσιάζονται σημαντικές μεταβολές 
στις ώρες αιχμής. 
Ωστόσο η μέση συρρίκνωση των ωρών αιχμής
 στις αρτηρίες που παρακολουθεί το Κέντρο 
φτάνει τις 2 ώρες και 45 λεπτά.
Πηγή tsantiri

Δεν υπάρχουν σχόλια :