Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2020

Απλώνει τώρα τρυφερά με σεβασμό η νύχτα......

Είμαστε πλέον για καλά, μέσα του φθινοπώρου
και ο καιρός είναι γλυκός, τις πιο πολλές ημέρες.
Τώρα σου γράφω να σου πω, πως ήδη μου ‘χεις λείψει
αλλά προσμένω να σε δω, Πρωτοχρονιά ελπίζω. 

Απλώνει τώρα τρυφερά, με σεβασμό, η νύχτα
σαν μάνα λες που στοργικά θα σκέπαζε τον γιο της
κι ένα φωτάκι μακρινό στην θάλασσα που φέγγει
είναι βαρκούλα προφανώς που κάνει πυροφάνι. 

Έτσι ‘ναι, πάνε κι έρχονται οι άνθρωποι, οι μέρες
σαν κύματα στην θάλασσα, σαν φώτα στις βαρκούλες. 
                                             Πάν Καρτσωνάκης


 

Παραιτήθηκαν δυο βουλευτές από την επιτροπή Ελληνο -Αζερικής φιλίας. (ΝΑΙ ΜΟΝΟ ΔΥΟ από τους 24)

Παραιτήθηκαν δυο βουλευτές από την επιτροπή Ελληνο -Αζερικής φιλίας. 
Καιρός είναι να μάθει ο κόσμος το πώς συμπεριφέρονται στο ελληνικό
 κοινοβούλιο οι εθνοπατέρες μας και ποιες είναι οι προτεραιότητές τους.
 Σε μια χώρα που βιώνει περίοδο βαθιάς παρακμής, τι να περιμένεις 
από εκείνους που τη συντήρησαν και την έθρεψαν όλα αυτά τα χρόνια 
με αποτέλεσμα να βυθιστεί σ’ αυτή ολόκληρη η Ελληνική κοινωνία; 
Θύμωσα προ ημερών με την επίσημη ανακοίνωση του Έλληνα ΥΠΕΞ, 
μ’ εκείνη την άφιλη προς το λαό της Αρμενίας, ανακοίνωση 
των ίσων αποστάσεων που εξέδωσε. 
Προβληματίστηκα και αναρωτήθηκα πώς είναι δυνατόν να αδειάζεις
 με αυτό τον τρόπο, εκείνους που στάθηκαν στο πλευρό σου 
τις δύσκολες στιγμές, όταν αναζητούσες 
απελπισμένα κάποιον να σε στηρίξει. 
Πώς είναι δυνατόν να εκδίδεις μια ανακοίνωση με την οποία
 αρνείσαι να καταδικάσεις αυτόν που έσπασε την εκεχειρία 
και επιτέθηκε σ’ ένα λαό που είναι φιλειρηνικός
 και απελπιστικά μόνος, ανάμεσα σε πολεμοχαρείς χώρες. 
Την απάντηση τη βρήκα στο site της βουλής. 
Αναζήτησα τις επιτροπές φιλίας της Ελλάδας, οι οποίες είναι θεσμικά
 κατοχυρωμένες και σ’ αυτές συμμετέχουν Έλληνες βουλευτές, 
οι οποίοι προσπαθούν να αναπτύξουν στενότερες σχέσεις μ’ εκείνες 
που θεωρούν ότι έχουν κοινά σημεία που τους συνδέουν 
και βρίσκουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον από κάποιες άλλες. 

Μπήκα να δω την επιτροπή της Ελληνοαρμενική φιλίας. 
Απαρτίζεται από έξι βουλευτές. 
Πρόεδρος ο βουλευτής Β’ Πειραιά της Ν.Δ  Δημήτρης Μαρκόπουλος
Αντιπρόεδρος η βουλευτής Β’ Πειραιώς του ΣΥΡΙΖΑ  Νίνα Κασσιμάτη
Γραμματέας ο βουλευτής Β2 Δυτ. Τομέα της Αθήνας του Μέρα 25 
 Κρίτων Αρσένης 
Μέλη: 
Ο βουλευτής Λακωνίας του ΣΥΡΙΖΑ  Σταύρος Αραχωβίτης
Ο βουλευτής Λασιθίου του ΣΥΡΙΖΑ  Εμμανουήλ Θραψανιώτης 
Η βουλευτής του Β3 Νότου τομέα της Αθήνας Ραλλία Χριστίδου. 
Συνολικά συμμετέχουν έξι (6) βουλευτές, οι οποίοι πραγματοποιούν 
ενίοτε κάποια ταξίδια στην Αρμενία. 
Προφανώς όμως δεν έχει τόσο ενδιαφέρον σαν χώρα 
για τους Έλληνες βουλευτές, γι’ αυτό και είναι τόσο μικρός ο αριθμός 
των συμμετεχόντων. 
Εξ’ άλλου από μια χώρα που τώρα αναπτύσσεται οικονομικά
 αντιλαμβάνεται κανείς πως δεν μπορεί να φιλοξενεί μέσα στη χλιδή 
και στα μεγαλεία, τους Έλληνες βουλευτές που την επισκέπτονται. 

Κοίταξα και μια άλλη επιτροπή φιλίας, αυτή με το Αζερμπαϊτζάν.
 Με έκπληξη είδα πως στριμώχνονται για να πάρουν θέση,
 όσοι περισσότεροι μπορούν.
 Συμμετέχουν εικοσιτέσσερις (24) βουλευτές σ’ αυτή την επιτροπή. 
Πρόεδρος ο βουλευτής Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Αυλωνίτης
Αντιπρόεδρος ο βουλευτής Ά Αθηνών της Ν.Δ Κωνσταντίνος Μπογδάνος
Γραμματέας ο βουλευτής Ηλείας του ΚΙΝΑΛ Κατρίνης Μιχαήλ
Μέλη:
Ο βουλευτής Ά Ανατ. Αττικής της Ν.Δ Γιώργος Βλάχος
Η βουλευτής Β3 Νότιου Τομέα της Ν.Δ Σοφία Βούλτεψη 
Ο βουλευτής Έβρου της Ν.Δ Δερμετζόπουλος Χρήστος 
Ο βουλευτής Εύβοιας της Ν.Δ Ζεμπίλης Αθανάσιος
Ο βουλευτής Λευκάδας της ΝΔ Καββαδάς Αθανάσιος
Η βουλευτής Μαγνησίας της Ν.Δ Ζέτα Μακρή 
Η βουλευτής Λάρισας της Ν.Δ Στέλλα Μπίζου 
Ο βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ Ανδρέας Νικολακόπουλος 
Η βουλευτής Καρδίτσας της Ν.Δ Ασημίνα Σκόνδρα 
Ο βουλευτής Πέλλης της Ν.Δ Διονύσιος Σταμενίτης 
Ο βουλευτής Άρτας της Ν.Δ Γεώργιος Στύλιος 
Ο βουλευτής Λάρισας της Ν.Δ Μάξιμος Χαρακόπουλος 
Ο βουλευτής Ξάνθης του ΣΥΡΙΖΑ Ζεϊμπέκ Χουσεΐν 
Ο βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλειος Κόκκαλης 
Η βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του Μέρα25 Κων/να Αδάμου 
Η βουλευτής Φλώρινας του ΣΥΡΙΖΑ Θεοπίστη Πέρκα 
Ο βουλευτής Ροδόπης του ΚΙΝΑΛ Ιλχάν Αχμέτ 
Ο βουλευτής Αιτωλ/νανίας του ΚΙΝΑΛ Δημήτρης Κωνσταντόπουλος
Ο βουλευτής Βοιωτίας του ΚΙΝΑΛ Γεώργιος Μουλκιώτης 
Ο βουλευτής Ξάνθης του ΚΙΝΑΛ Μπουχράν Μπαράν 
Ο βουλευτής Λάρισας του ΚΚΕ Γιώργος Λαμπρόπουλος 
Τόσος κόσμος στριμώχτηκε στην επιτροπή μιας τόσο μικρής χώρας,
 που κάνει όμως τόσο καλές δημόσιες σχέσεις με τα πετροδόλαρα
 που ρέουν στα ταμεία της.
 Γεγονός που εξασφαλίζει αν μη τι άλλο, χλιδάτες φιλοξενίες
 των ξένων αντιπροσωπειών που την επισκέπτονται. 
Καταλαβαίνει κανείς γιατί όλο αυτό το τόσο μεγάλο ενδιαφέρον,
 για μια τόσο μικρή χώρα.
 Σκεφτείτε ότι για την Αίγυπτο, στην οποία υπάρχει έντονη 
ελληνική παρουσία, η επιτροπή φιλίας αριθμεί 
μόλις δώδεκα (12) μέλη του κοινοβουλίου μας. 
Θα μου πείτε γιατί έκανα αυτή την αναφορά!
 Γιατί πληροφορήθηκα πως χθες, βρήκαν το κουράγιο
 και παραιτήθηκαν δυο μέλη της επιτροπής Ελληνο- Αζερικής φιλίας,
 λόγω του πολέμου που κήρυξε το Αζερπαϊτζάν 
στον Αρμενικό λαό του Ναγκόρνο Καραμπάχ.
 Κάτι είναι κι αυτό. 
Σε κάποιους λειτουργεί ακόμη αυτό που λέμε, “ΦΙΛΟΤΙΜΟ”.
 Μένει να μάθουμε ποιοι είναι αυτοί οι βουλευτές 
για να τους συγχαρούμε, για την γενναία απόφαση που πήραν.

Ο Δολοφόνος Αζέρος Αξιωματικός Που Έμεινε Ατιμώρητός Για Το Έγκλημά Του - Ορκίστηκε Να Σκοτώσει Κάθε Αρμένιο

 Ο εικονιζόμενος δολοφόνος είναι ο Αζέρος αξιωματικός Ramil Safarov.
Το 2004 το ΝΑΤΟ διοργάνωσε ένα σεμινάριο στη Βουδαπέστη 
για μετεκπαίδευση στρατιωτικών. Ανάμεσα στους συμμετέχοντες ήταν ο Αζέρος
 υπολοχαγός Safarov και ο 25χρονος Αρμένιος Γκούργκεν Μαργκαριάν.
Έτσι στη Εθνικής Άμυνας Zrínyi Miklós, μέρος όπου διέμμεναν οι συμμετέχοντες,
 ο αδίστακτος Αζέρος παραβίασε την πόρτα στον κοιτώνα του Μαργκαριάν
 τον σκότωσε ενώ κοιμόταν!
Μάλιστα όπως αποκαλύφθηκε αργότερα επιχείρησε να σκοτώσει 
και άλλον Αρμένιο αξιωματικό!

Ο ίδιος είπε ενώπιον των Ουγγρικών αρχών τα εξής σοκαριστικά λόγια:
«Μετανιώνω που δε σκότωσα άλλους Αρμένιους πιο πριν. 
Αν όχι εδώ και τώρα, θα κάνω το ίδιο οπουδήποτε κι αν βρεθώ. 
Αν υπήρχαν περισσότεροι Αρμένιοι εδώ, θα ήθελα να τους είχα σκοτώσει κι αυτούς. 
Αποστολή μου είναι να σκοτώσω όλους του Αρμένιους»
Σημειώνεται πως η ποινή που του επιβλήθηκε ήταν ισόβια κάθειρξη
 για τη δολοφονία του Μαργκαριάν και την απόπειρα δολοφονίας
 κατά ενός ακόμη Αρμένιου.
Τα χρόνια πέρασαν ωστόσο, όταν το 2012 Ουγγαρία και Αζερμπαϊτζάν έφτασαν 
σε μία συμφωνία-μαμούθ ύψους 2 δισ. ευρώ, όπου το Μπακού
 θα αγόραζε ουγγρικά ομόλογα.
Το αντίτιμο θα…φαινόταν λίγες μέρες μετά, όταν ο Safarov 
με επείγουσα απόφαση της Βουδαπέστης εκδόθηκε στο Αζερμπαϊτζάν.
Η δε Ουγγαρία υποστήριξε πως έλαβε εγγυήσεις από το Αζερμπαϊτζάν ότι
 ο Αζέρος δολοφόνος θα εκτίσει κανονικά την ποινή 
που του είχε επιβληθεί στη χώρα του.

Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν συνέβη ποτέ.
Απεναντίας, ο Safarov έφτασε στο Αζερμπαϊτζάν με τιμές…ήρωα!
Ενδεικτικό είναι πως ο Πρόεδρος Ιλχάν Αλίγιεφ του απένειμε χάρη,
 τον προήγαγε στον βαθμό του ταγματάρχη, του απέδωσε μισθούς 8 ετών, 
ενώ του έδωσε αμέσως και ένα σπίτι καθώς και αυτοκίνητο!

Όπως ήταν φυσικό μετά από αυτό το μεγαλοπρεπές φιάσκο της Ουγγαρίας, 
η Αρμενία διέκοψε κάθε διπλωματική σχέση μεταξύ της και οι δύο χώρες 
έφτασαν στα πρόθυρα του διπλωματικού επεισοδίου.
8 περίπου χρόνια μετά και συγκεκριμένα τον Μάιο του 2020 
το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Ανθρωπίνων δικαιωμάτων καταδίκασε 
το Αζερμπαϊτζάν για παραβίαση του άρθρου 14 της ΕΣΔΑ
 (απαγόρευση των διακρίσεων).
Ωστόσο η διεθνής κοινότητα στο σύνολό της έμεινε απαθέστατη μπροστά
 σε ένα έγκλημα μίσους ξεπερνούσε τα σύνορα της χώρας και έφτανε 
να περιλαμβάνει απειλές Αζέρου αξιωματικού κατά συλλήβδην των Αρμενίων!

Τα μαθηματικά του Παρθενώνα!

Όσον αφορά τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, το έτος 447 π.Χ. ο Ικτίνος 
και ο Καλλικράτης, με τη γενική επίβλεψη του Φειδία και του Περικλή, 
έκτισαν το νέο ναό της Αθηνάς Παρθένου, τον Παρθενώνα. 
Ο ρυθμός ήταν καθαρά Δωρικός, με ορθογώνιο σχήμα.

Σύμφωνα με τις περισσότερες αναφορές, ο Ικτίνος έκανε τα σχέδια 
της Ακρόπολης και ο Καλλικράτης είχε την επίβλεψη των έργων. 
Ο ναός χτίστηκε πάνω στα θεμέλια του προηγούμενου που είχε κτιστεί
 επί Πεισιστράτου και τον είχαν καταστρέψει οι Πέρσες.
 Εννέα χρόνια χρειάστηκαν για την ανέγερση του ναού.

Όλα όσα έχουν ανακαλυφθεί για τον ναό αυτό, ίσως όμως 
και άλλα κρυμμένα από το πέπλο του χρόνου, μαρτυρούν ότι
 οι δημιουργοί του Παρθενώνα κατείχαν ξεχασμένες γνώσεις 
που τις εφάρμοσαν στην κατασκευή του.
 Ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης κατασκεύασαν το ναό με ασύλληπτες
 λεπτομέρειες και με αυτό τον τρόπο τον μετέτρεψαν 
σε έναν οργανισμό παλλόμενο από εσωτερική ζωή.

Συγκεκριμένα, σε κάθε μέρος του ναού επικρατούσε ένα σύστημα 
αναλογίας σύμφωνα με τον κανόνα του Πολυγνώτου και όλες 
οι διαστάσεις είχαν μια δεδομένη σχέση με τη διάμετρο του κίονα. 
Κάθε κίονας είχε ελάχιστα μεγαλύτερη διάμετρο 
από τη βάση μέχρι τη μέση, λέπταινε προς την κορυφή και έκλεινε 
προς το κέντρο της κιονοστοιχίας στην οποία ανήκε. 
Έτσι οι κίονες του Παρθενώνα δεν είναι κάθετοι, 
αλλά αν προεκταθούν νοητά προς τα επάνω, συναντιούνται
 στα 1852 μέτρα, σχηματίζοντας μια νοητή πυραμίδα, η κορυφή 
της οποίας βρίσκεται ακριβώς πάνω από το σημείο που ήταν 
τοποθετημένο το κεφάλι του αγάλματος της Αθηνάς. 
Κατά περίεργο επίσης τρόπο, ο όγκος της πυραμίδας αυτής 
είναι ο μισός της μεγάλης πυραμίδας της Αιγύπτου, 
45.000.000 ελληνικά κυβικά πόδια.

Για να πετύχουν οι αρχιτέκτονες τις καμπυλώσεις αυτές, 
δεν μπορούσε κανένας λίθος του ναού να έχει κανονικό ορθογώνιο σχήμα.
 Αντιθέτως, σχεδόν κάθε λίθος έχει εντελώς δικό του σχήμα 
και μοναδική θέση μέσα στο σύνολο, γιατί οι καμπυλώσεις 
και οι κλίσεις δημιουργούσαν διαφορετικές γωνίες και επιφάνειες 
σε κάθε σημείο του κτιρίου.
 Για να επί τευχθεί λοιπόν μία τέτοια κατασκευή ήταν 
απαραίτητος ο τέλειος υπολογισμός του κάθε μέλους, 
αλλά και η μαθηματικά ακριβέστατη εκτέλεση.

Επίσης, οι γωνιακοί κίονες είχαν ελάχιστα 
μεγαλύτερη διάμετρο από τους άλλους.
 Οι μετόπες έδιδαν την εντύπωση του τετραγώνου, κι όμως 
είχαν κάποιες καμπύλες που εξουδετέρωναν τις οπτικές απάτες,
 γιατί διαφορετικά δεν θα υπήρχε η οπτική αρμονία. 
Αυτές οι προσαρμογές απαιτούσαν πολύ υψηλές γνώσεις 
μαθηματικών και οπτικής, σε μια τέλεια ένωση με την Τέχνη..

Επίσης, στο σχέδιο του Παρθενώνα δεν υπάρχει καμία ευθεία γραμμή. 
Παντού συναντάμε απαλές καμπύλες. 
Επίσης στην πρόσθια (μπροστινή) όψη ισχύει:
 πλάτος = Φ x ύψος (όπου Φ είναι ο αριθμός της χρυσής τομής), 
ενώ στις αναλογίες του ναού συναντάμε και τη σχέση α/2α+1. 
Το οπτικό αποτέλεσμα είναι εκτός από αρμονικό πολλές φορές 
και απροσδόκητο, μιας και ο Παρθενώνας καταφέρνει να δείχνει 
εντυπωσιακά μεγαλύτερος από το πραγματικό του μέγεθος, 
χωρίς όμως να βαραίνει το χώρο.

Αξιοσημείωτο είναι ότι υπάρχουν πλήθος ενδείξεων μη συμπαγούς 
θεμελίωσης του ναού σε βάθος 11 μέτρων 
με σημαντικό ίσως υπόγειο τμήμα ή και θάλαμο.

Επίσης, ο Παρθενώνας είναι χτισμένος με έναν ιδιαίτερο, 
αντισεισμικό τρόπο, με τα τμήματά του να είναι ενωμένα 
με λιωμένο μολύβι στις κατάλληλες διαμορφωμένες ενώσεις 
των μαρμάρων του. 
Ειδικότερα για τον Παρθενώνα ο Ν. Τογαρίδης αναφέρει: 
«η αρθρωτή – σπονδυλική κατασκευή των κιόνων
 και η τέλεια κατεργασία των σπονδύλων
 με διάφορο σχήμα / συχνότητα συντελεί στην αρίστη 
σεισμική συμπεριφορά του Παρθενώνα».

Όσον αφορά την τοποθεσία που είναι χτισμένος ο ναός σε σχέση 
με κάποια άλλα κτίσματα της αρχαίας Αθήνας,
 το κέντρο του Παρθενώνα (η τομή των διαγωνίων του)
 απέχει εξίσου από το κέντρο του Ηφαιστείου, από το κέντρο
 του βήματος των ρητόρων της Πνύκας, από το κέντρο της βάσεως 
του μνημείου του Φιλοπάππου και από το κέντρο του σηκού 
του Ναού του Ολυμπίου Διός.
 Όλα τα παραπάνω με μέγιστη προσέγγιση.

Επίσης, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι η κατασκευή αλλά 
και η θέση που είναι χτισμένος ο Παρθενώνας φανερώνουν 
μια ιδιαίτερη γεωδαιτική αρμονία 
(γεωδαιτική είναι η σχέση των μέτρων του ναού με τα μέτρα της γης). 
Αν εξετάσουμε μερικά ακόμα στοιχεία θα διαπιστώσουμε ότι 
ο ναός του Παρθενώνα, σύμφωνα με τον Ν. Λίτσα, 
είναι δομημένος σε τέτοια θέση και με τέτοιο τρόπο, ώστε 
να αντλεί το μέγιστο της συμπαντικής ενέργειας και να τη διαχέει 
αποκλειστικά στο εγγύς περιβάλλον του. 
Είναι οικοδομημένος στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, 
από όπου περνά πλήθος διασταυρώσεων γραμμών L. 
Εξαιτίας τους ο βράχος έχει πολύ έντονο ηλεκτρομαγνητικό πεδίο. 
Λέγεται επίσης ότι ο Παρθενώνας λειτουργεί σαν σημείο εκπομπής
 των ενεργειών αυτών στο χώρο.
 Λόγω του πυραμιδοειδούς του όμως σχήματος οι ενέργειες αυτές
 εκπέμπονται αρκετά ψηλότερα από το έδαφος. 
Κάποιοι μελετητές υποστηρίζουν ότι η κατασκευή έχει 
και ενδιαφέρουσες ηλεκτρικές ιδιότητες,
 σαν να είναι τεράστιος πυκνωτής αλλά και κεραία. 
Αυτό θα εξηγούσε τις παράξενες αποκλίσεις στα όργανα
 μετρήσεων γύρω από τον Παρθενώνα 
(τα ίδια αναφέρονται και για τη Μεγάλη Πυραμίδα στην Αίγυπτο).

Όσον αφορά τη γεωδαιτική κατασκευή του ναού, η διάσταση
 του κοντού στυλοβάτη του Παρθενώνα είναι ίση 
με ένα δευτερόλεπτο (1΄΄) ενός τόξου γεωγραφικού πλάτους της Γης. 
Αυτό δηλώνει ότι τα μέτρα του Παρθενώνα δεν είναι τυχαία,
 αλλά οι κατασκευαστές του γνώριζαν τις διαστάσεις τη Γης 
και φυσικά το σφαιρικό της σχήμα. 
Επιπλέον, οι αρχαίοι Έλληνες φαίνεται ότι χρησιμοποίησαν
 σαν μονάδα μέτρησης για το χτίσιμο του Παρθενώνα
 όχι το σημερινό «μέτρο» αλλά το «πόδι» (1 πόδι = 0,3188 μέτρα) 
(το ίδιο λέγεται και για τις αιγυπτιακές πυραμίδες). 
Η πλατφόρμα πάνω στην οποία στέκονται οι κολώνες του ναού 
έχουν μια ελαφριά καμπύλη και στις τέσσερις γωνίες, σαν να ήταν 
ένα μικρό κομμάτι μιας γιγαντιαίας σφαίρας, της σφαίρας της γης.

Ο Ερατοσθένης, που έζησε στην Αλεξάνδρεια 
μεταξύ 276 και 196 π.Χ., αναφέρεται ως ο πρώτος άνθρωπος 
που υπολόγισε με μεγάλη προσέγγιση την ακτίνα της Γης. 
Από τα παραπάνω όμως φαίνεται ότι και οι κατασκευαστές 
του Παρθενώνα γνώριζαν τις διαστάσεις τη Γης, 
πολύ πριν τον Ερατοσθένη.

Επίσης, όπως είναι γνωστό σήμερα, το μήκος 
της μίας πλευράς της βάσης της Μεγάλης Πυραμίδας είναι ίσο 
με το 1/8 του λεπτού της μοίρας της επιφάνειας της γης.
 Αυτό φανερώνει ότι οι Αιγύπτιοι γνώριζαν
 (τουλάχιστον 2.000 χρόνια πριν την κατασκευή του Παρθενώνα)
 ότι η γη ήταν σφαιρική.

Πολλοί αρχαίοι πίστευαν ότι η γνώση των Αρχαίων Ελλήνων γύρω 
από τα μαθηματικά προερχόταν από τη γνώση των Αιγυπτίων
 στον τομέα αυτό. 
Συγκεκριμένα ο Αριστοτέλης στα «Μεταφυσικά» του αναφέρει: 
«Έτσι η επιστήμη των μαθηματικών προήλθε 
από την γειτονική Αίγυπτο, επειδή εκεί η τάξη των ιερέων
 είχε αυτή την ασχολία».
 Τι άλλο μπορεί να δηλώνει εδώ ο Αριστοτέλης εκτός από το ότι
 οι ιερείς της Αιγύπτου κατείχαν την επιστήμη των μαθηματικών,
 η οποία σύμφωνα με την Ε.Π. Μπλαβάτσκυ διδασκόταν μαζί 
με την αστρονομία στις Σχολές Μυστηρίων;

Από πού μπορεί να έλαβαν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης αυτές 
τις ιδιαίτερες γνώσεις μαθηματικών, αστρονομίας 
και της σφαιρικότητας της γης εκτός από το θεσμό των Μυστηρίων,
 στον οποίο πρέπει να είχαν μαθητεύσει; 
Για ποιο λόγο άλλωστε ανέθεσαν στον Ικτίνο την κατασκευή 
του Τελεστηρίου της Ελευσίνας, στο οποίο οι μύστες τελούσαν
 τα Ελευσίνια Μυστήρια;
 O Παρθενώνας ως τμήμα του ευρύτερου μνημειακού συμπλέγματος 
έχει συμπεριληφθεί στον κατάλογο των μνημείων της παγκόσμιας
 πολιτισμικής κληρονομιάς από τις 11 Σεπτεμβρίου 1987. 
Ωστόσο, δεν είναι η τυπική πρόσθεση σε έναν κατάλογο
 εκείνη που κάνει τον Παρθενώνα τμήμα της πολιτισμικής κληρονομιάς. 
Ως υλικό εγχείρημα είναι η πλέον αξιόπιστη μαρτυρία ενός προηγμένου 
τεχνολογικά και αισθητικά πολιτισμού, που λίγο-πολύ 
έχει επηρεάσει σημαντικά την ανάπτυξη του σύγχρονου – «δυτικού», 
όπως αποκαλείται- κόσμου
Σχόλιο: Στην πραγματικότητα η Αίγυπτος 
(υπτίως  του Αιγαίου)  και ο Ελλαδικός χώρος
είχαν ανέκαθεν στενή επικοινωνία. 
Να μην ξεχνάμε τον περίφημο μύθο 
των 50 Δαναίδων.

ΠΑΝΤΟΥ Θα Μας Βρίσκετε Μπροστά Σας!! Έλληνες Πολεμούν Ήδη Στο Αρτσάχ !

 Συγκινητικές στιγμές...
Έλληνες ομογενείς που ζουν στο Αρτσάχ και στην Αρμενία, πολεμούν 
στο πλευρό Αρμενίων δηλώνει η πρόεδρος των ελληνικών κοινοτήτων 
της Αρμενίας Μαρία Λαζάρεβα.
Η ίδια μιλώντας αποκλειστικά στο  το greekrivieranews.gr υπογραμμίζει
 ότι στο Αρτσάχ υπάρχει μια μικρή ελληνική κοινότητα περίπου
 40 ατόμων με την οποία είναι σε καθημερινή επαφή.
 “Αρκετοί εθελοντές και στρατιώτες ελληνικής καταγωγής τώρα 
βρίσκονται στο Αρτσάχ, πολεμάνε για την πατρίδα τους, 
οπού γεννήθηκαν και μεγάλωσαν. 
Ο λαός είναι ενθουσιασμένος, αισιόδοξος.
 Εμπιστευόμαστε τον στρατό μας και το ηρωικό μας πνεύμα. 
Αυτό δεν είναι ένας πόλεμος για ένα μικρό κομμάτι χώματος, είναι
 ένας πόλεμος για την αγαπημένη πατρίδα, την ελευθερία” τονίζει
 η Μαρία Λαζάρεβα.
Πόσο κρίσιμη είναι η κατάσταση;
Όταν έχουμε έναν γείτονα Τούρκο, κάθε στιγμή πρέπει να είμαστε 
έτοιμοι για πόλεμο․ 
Βεβαίως, οι εχθροπραξίες δεν είναι κάτι καινούριο τα τελευταία χρόνια. 
Είχαμε έναν πόλεμο τεσσάρων ημερών τον Απρίλιο του 2016,
 από τον οποίο το Αζερμπαϊτζάν δεν πέτυχε πολλά. 
Οπότε ξέραμε ότι η εκδίκηση δεν θα αργήσει. 
Και βέβαια οι εχθροπραξίες και η ήττα των Αζέρων φέτος τον Ιούλιο 
στα σύνορα Αρμενία -Αζερμπαϊτζάν έπρεπε να έχουν συνέχεια. 
Αυτό που γίνεται τώρα στα εδάφη μας δεν το λέμε απλές εχθροπραξίες, 
αλλά πόλεμο, λόγω της έκτασης του και των μεθόδων των μαχών. 
Το θέμα είναι, ότι ο τωρινός πόλεμος δεν πραγματοποιείται μόνο 
μεταξύ της Αρμενίας και του Αζερμπαϊτζάν και δεν διεξάγεται
 μόνο στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ αλλά και στην Αρμενία.

Υπάρχουν στοιχεία για εμπλοκη  της Τουρκίας σε ότι συμβαίνει;
Ένα τουρκικό αεροσκάφος F16 χτύπησε ένα δικό μας Su-25.
 Ακόμα και αν ο στρατός του Αζερμπαϊτζάν δεν χρησιμοποιεί 
τουρκικά όπλα, οι ανακοινώσεις Ερντογάν ότι οι Αρμένιοι πρέπει
 να φύγουν από τα αζερικά εδάφη είναι μια απόδειξη, ότι
 το Αζερμπαϊτζάν έχει σύμμαχο του την Τουρκία. 
Η αρμενική πλευρά ανέλυσε τα γεγονότα και παρατήρησε ότι
 η Πολεμική Αεροπορία των Αζέρων λειτουργεί 
υπό τη διοίκηση των Τούρκων.

 Εκτός από θύματα έχετε και τραυματίες. 
Μπορούν τα νοσοκομεία να αντεπεξέλθουν;
Τα νοσοκομεία στο Ναγκόρνο- Καραμπάχ και την Αρμενία
 έχουν αρκετούς τραυματισμένους, αλλά τα καταφέρνουν. 
Πολλοί γιατροί και απλοί εθελοντές πήγαν στο Αρτσάχ 
για να βοηθήσουν τους ντόπιους γιατρούς․ 
Στις βαριές περιπτώσεις μεταφέρουν τους τραυματισμένους 
στο Γερεβάν, Αρμενία.
Τι στήριξη περιμένει η Αρμενία από της χώρες 
με τις οποίες έχει στενή σχέση;

Από την εμπειρία μας έχουμε καταλάβει, ότι το Αζερμπαϊτζάν 
και η Τουρκία δεν ξέρουν  τη γλώσσα διαπραγματεύσεων, 
μάχονται άδικα και πονηρά. 
Και όπως είπε ο Πρωθυπουργός της Αρμενίας, Πασινιάν 
«Η διεθνής κοινότητα δήλωσε ξεκάθαρα πως η συμμαχία
 Αζερμπαϊτζάν-Τουρκίας πραγματοποιεί πόλεμο εναντίον 
του Αρτσάχ και της Αρμενίας με τη βοήθεια μισθοφόρων 
και τρομοκρατών». 
Οι άλλες χώρες πρέπει να καταλάβουν, ότι οι Τούρκοι είναι
 ένας κίνδυνος, μια καταστροφή για όλη την ανθρωπότητα. 
Το θέμα τώρα δεν είναι να βοηθήσουν τους Αρμένιους να νικήσουν, 
αλλά να προστατέψουν την ανθρωπότητα από τους Τούρκους.
Greekrivieranews.gr

H ταινία που η Τουρκία υπερηφανεύεται ότι η μεγαλύτερη από τις πόλεις της κατακτήθηκε βίαια.

Επικρίσεις και στο εσωτερικό της Τουρκίας:
Παρότι η ταινία προβάλλεται σε εκατοντάδες σκοτεινές αίθουσες
 της γειτονικής χώρας και σημειώνει ρεκόρ εισιτηρίων, δεν είναι λίγες οι φωνές 
που μιλούν για άσκοπη προκλητικότητα στους διαλόγους και τη μυθοπλασία. 
Τη σκληρότερη κριτική άσκησε η αγγλόφωνη έκδοση «Χουριέτ Ντέιλι Νιουζ», 
ο αρθρογράφος της οποίας Μπουράκ Μπεκντίλ γράφει πως, 
ενώ με αυτήν την ταινία η Τουρκία υπερηφανεύεται ότι η μεγαλύτερη 
από τις πόλεις της κατακτήθηκε βίαια, θέλει να μπει στην Ευρώπη
 παραγνωρίζοντας πόσο εκτός ευρωπαϊκής κουλτούρας είναι μια τέτοια πρακτική.
Ο Μπεκντίλ αναρωτιέται πόσο πιθανό θα ήταν να γιόρταζαν οι Βρετανοί 
την «άλωση του Λονδίνου» ή οι Γερμανοί την «άλωση του Βερολίνου». 
«Άραγε», σημειώνει ειρωνικά, «θα ακολουθήσουν ταινίες όπως Άλωση 1974
 (για την Κύπρο) ή Αφανισμός 1915 (για τη γενοκτονία των Αρμενίων)’;»
 Να σημειωθεί ότι ο τούρκος πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν 
παρακολούθησε το φιλμ σε ιδιωτική προβολή και δήλωσε ενθουσιασμένος
 από το τελικό αποτέλεσμα.

Αν δεν υπάρξει άμεση περισυλλογή με την πρώτη δυνατή βροχή τα περισσότερα θα βρεθούν στη θάλασσα. (φωτογραφίες)

Τόνοι ολόκληροι από πλαστικά, κάθε λογής σκουπίδια 
και επικίνδυνες χημικές ουσίες, η κληρονομιά που άφησε πίσω της
 η "ανθρωπιστική βιομηχανία" στον ελαιώνα της Μόριας. 
Αν δεν υπάρξει άμεση περισυλλογή με την πρώτη δυνατή βροχή 
τα περισσότερα θα βρεθούν στη θάλασσα.




Άμα θέλουν οι Ρώσοι, και άμα θέλουν Ιταλοί και Γάλλοι, υπάρχει και γι' αυτούς ψωμί.

Σύμφωνα με την Συνθήκη του Καρς (13 Οκτωβρίου 1921), 
τα περισσότερα εκ των εδαφών τα οποία παραχωρήθηκαν στην Τουρκία, 
 είχαν αποκτηθεί από την Ρωσική Αυτοκρατορία σε βάρος 
της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας κατά τη διάρκεια 
του Ρωσοτουρκικού Πολέμου του 1877-1878.
Στους υπογράφοντες της Συνθήκης του Καρς περιλαμβάνονταν
 πέντε εκπρόσωποι της "Μεγάλης Εθνοσυνέλευσης της Τουρκίας" 
η οποία, το 1923, διακήρυξε την Δημοκρατία της Τουρκίας
 (δηλ.. δεν υπήρχε ακόμα ως επίσημο τουρκικό κράτος), 
καθώς και εκπρόσωποι των αρμενικών, αζερικών και γεωργιανών 
σοβιετικών δημοκρατιών, με την ταυτόχρονη εκπροσώπηση 
της Ρωσικής ΣΟΣΔ. 
Οι τελευταίοι τέσσερις συμμετέχοντες, στη συνέχεια, 
έγιναν ιδρυτικά μέλη της Σοβιετικής Ένωσης μετά την επικράτηση 
των Μπολσεβίκων και την Ενωσιακή Συνθήκη του Δεκεμβρίου
 του 1922 (δηλ. δεν υπήρχαν ακόμα ως επίσημο Σοβιετικό κράτος).

Δηλαδή οι Μπολσεβίκοι του Λένιν, προκειμένου να επιβραβεύσουν
 το Μουσταφά Κεμάλ για τις γενοκτονίες που διέπραξε εις βάρος 
Ποντίων (350.000) και Αρμενίων (1.500.000), του χαρίζουν εδάφη 
Ποντίων και Αρμενίων που αναλογούν στο 30% αυτών που κατέχει
 σήμερα η Τουρκία (είναι η φιλία το λαόνε όπως λένε οι σύντροφοι...).
Αργότερα, επί Στάλιν (1946), επιχειρήθηκε η επιστροφή
 των παραχωρηθέντων εδαφών αλλά δεν είχε αποτέλεσμα λόγω
 αντίδρασης των ΗΠΑ και της μετέπειτα ένταξης 
της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ.
Η Αρμενική Επαναστατική Ομοσπονδία (ARF) έθεσε 
υπό αμφισβήτηση (2011) την εγκυρότητα της συνθήκης του Καρς 
και την απορρίπτει, καθώς:
1/  Οι τρεις υπερκαυκάσιες δημοκρατίες που την υπέγραψαν,
 ευρίσκονταν τότε υπό τον έλεγχο της Μόσχας (1921)
 και η ανεξάρτητη συναίνεσή τους τίθεται υπό αμφισβήτηση.
2/ Αμφισβητείται η εγκυρότητα της συνθήκης όσον αφορά 
τα συμβαλλόμενα μέρη. Συγκεκριμένα, υποστηρίζουν 
πως η "Μεγάλη Εθνοσυνέλευση της Τουρκίας" ουδεμία νομική 
εξουσία κατείχε προκειμένου να υπογράψει διεθνείς συνθήκες.
 Επιπλέον, η ΕΣΣΔ ιδρύθηκε αργότερα (1922) και ως εκ τούτου, 
κατά την υπογραφή της συνθήκης, δεν αποτελούσε αναγνωρισμένο 
κράτος, επομένως δεν υπαγόταν στο διεθνές δίκαιο
 και, ως εκ τούτου, η κυβέρνησή της ουδεμία εξουσία
 είχε προκειμένου να υπογράψει διεθνείς συνθήκες.
Να πάρει λοιπόν η Αρμενία αυτά που της έκλεψε η Ρωσία
 και τα έδωσε στην Τουρκία, να πάρει και η Ελλάδα αυτά
 που της αναλογούν με τη Συνθήκη των Σεβρών,
να πάρουν και οι Κούρδοι αυτά που τους αναλογούν,
να γίνει και μία διεθνής ζώνη για τα Στενά άμα θέλουν οι Ρώσοι,
και άμα θέλουν Ιταλοί και Γάλλοι,
υπάρχει και γι' αυτούς ψωμί.
Τζανης Γκουσκος

Γλώσσα, λανθάνουσα..............................την αλήθεια λέει!


 

Στο λιμάνι της......Πεντέλης!


 

Από βαρβατίλα, μια χαρά και δυο τρομάρες.

Όλα στον βωμό του διαλόγου που επιθυμούν.
Υ.Γ: Αυτό το Π....και η καρδούλα;
Η καρδούλα, τι σημαίνει;

 Απαραίτητη διευκρίνηση:

Η ανάρτηση έχει σατιρικό και μόνο σκοπό.

Κόρινθος-παραλία "Καλάμια": Καλημέρα ολόγυρα. (4 φωτογραφίες)



Ο Παρθενώνας πάνω στην ακρόπολη των Αθηνών σχίζει ξανά τα σκοτάδια με δίχως σκαλωσιές. (ΒΙΝΤΕΟ)

Υπάρχουν και κάποιοι που "κερνάνε" χολή.
Θα σεβόμουν και θα "έστηνα αυτί"
μόνο αν μου αποδείκνυαν 
ότι είχαν σχολιάσει το γεγονός
 ότι για πάρα πολλά χρόνια
τον  Παρθενώνα είχαν στοιχειώσει οι σκαλωσιές.
Αλήθεια, πόσες φορές είχαν επισκεφτεί
τον Ιερό βράχο της Ακρόπολης των Αθηνών
τα τελευταία χρόνια;  

Η Ακρόπολη λάμπει με τον νέο φωτισμό της από το βράδυ της 30ής Σεπτεμβρίου, 
σκορπίζοντας λίγο από την ακτινοβολία της σε όλο τον κόσμο, 
γεγονός που αναμεταδόθηκε απευθείας σε όλη την υφήλιο.

Το έργο της αναβάθμισης του φωτισμού στον Ιερό Βράχο αποδόθηκε
 παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, 
του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, της υπουργού Πολιτισμού 
και Αθλητισμού Λίνας Μενδώνη και του προέδρου του Ιδρύματος Ωνάση, 
Αντώνη Σ. Παπαδημητρίου, οι οποίοι παραβρέθηκαν στην Πνύκα. 

Κάτω από το ολόγιομο -σχεδόν- φεγγάρι, ο Βράχος, τα Τείχη, ο Παρθενώνας, 
τα Προπύλαια, ο Ναός της Αθηνάς Νίκης, το Ερέχθειο,
 το Θέατρο του Διονύσου, η Στοά του Ευμένους και το Διονυσιακό Ιερό 
φωτίζονται εκ νέου, ενώ πέντε ακόμα μνημεία αποκτούν «λάμψη» 
για πρώτη φορά: Το μνημείο του Θρασύλλου, οι Χορηγικοί Κίονες, 
το Ασκληπιείο και τα σπήλαια του Απόλλωνος και της Αγλαύρου / Κλεψύδρα, 
καθώς και το Ιερό της Αφροδίτης. 
Για πρώτη φορά ο φωτισμός διακρίνει τα μνημεία του Ιερού Βράχου τόσο 
από τα τείχη όσο και μεταξύ τους, αναδεικνύοντας το σύνολό τους, αλλά 
και τον όγκο και τη γεωμετρία του κάθε μνημείου 
από κάθε πιθανό σημείο θέασης. 
Τα μάρμαρα, πιο λευκά από ποτέ, αντανακλούν κάθε πτυχή, κάθε γεωμετρικό 
σχήμα, κάθε φυσικό υλικό, τονίζοντας το ανάγλυφο 
της διακόσμησης κάθε μνημείου.

Η μελέτη για τον φωτισμό του μνημείου παγκόσμιας κληρονομιάς, που έγινε 
από τη σχεδιάστρια φωτισμού Ελευθερία Ντεκώ, δεν περιορίστηκε
 στο αισθητικό μέρος, αλλά συμπεριλαμβάνει τη σημαντική αναβάθμιση 
των υφιστάμενων υποδομών με τον εκσυγχρονισμό της ηλεκτρολογικής 
εγκατάστασης και του συστήματος αυτοματισμού και ελέγχου
 των φωτιστικών σωμάτων.

Ο νέος φωτισμός της Ακρόπολης

 The new lighting of the Acropolis