Σάββατο, 31 Μαρτίου 2018

Λένε λοιπόν πως οι πολλοί, που έχουν αντικλείδια.....

Υπάρχει κάπου το κλειδί καρδιές που ξεκλειδώνει.
Υπάρχουν όμως και πολλοί που έχουν αντικλείδια.
Δίχως να ξέρουν πως και τι συχνά τους κάνουν χρήση.
Δεν είναι θέμα τεχνικής μα πιο πολύ αγάπης.

Λένε λοιπόν πως οι πολλοί, που έχουν αντικλείδια
και λευτερώνουν τις καρδιές, εντέλει τις πληγώνουν
καθώς ανυπεράσπιστες, ορθάνοιχτες αφήνουν
στο έλεος κακόβουλων, ανθρώπων, και ματώνουν.

Γι αυτό παιχνίδια με καρδιές ποτέ σου να μην κάνεις
γιατί τα τραύματα καρδιάς ποτέ δεν επουλώνουν. 
                                        Πάν Καρτσωνάκης

"Διευκρινίζεται ότι ουδείς εκ των συλληφθέντων πρόκειται να απελαθεί από τη χώρα."

Τρεις παράνομοι  μετανάστες ηλικίας 24, 20 και 19 ετών, αποπειράθηκαν να σκοτώσουν Έλληνα υπεύθυνο 
εμπορικού καταστήματος στη Μυτιλήνη.
Όπως έγινε γνωστό οι τρεις αλλοδαποί  κατηγορούνται κατά περίπτωση, 
για τα αδικήματα της απόπειρας ανθρωποκτονίας, της υπόθαλψης εγκληματία, 
καθώς και για παράβαση της νομοθεσίας περί όπλων.

Αργά το απόγευμα της περασμένης Πέμπτης, ο 24χρονος ενεπλάκη 
σε επεισόδιο με 22χρονο υπεύθυνο εμπορικού καταστήματος στη Μυτιλήνη, 
κατά τη διάρκεια του οποίου τραυμάτισε τον τελευταίο με σουγιά,
 σε διάφορα σημεία του σώματος του.

Στη συνέχεια με τη συνδρομή του 20χρονου και του 19χρονου, 
που ήταν παρόντες στο περιστατικό, τράπηκε σε φυγή.

Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε χθες σε σκηνή, όπου διέμεναν οι τρεις 
έξω από τον καταυλισμό στη Μόρια συνελήφθησαν, ενώ βρέθηκε 
και κατασχέθηκε και ένας πτυσσόμενος σουγιάς, μήκους 20 εκατοστών.

Χθες επίσης συνελήφθη στη Μυτιλήνη, ένας μετανάστης ηλικίας 21 ετών,
 ο οποίος από κοινού με ακόμη ένα μετανάστη, αγνώστων μέχρι στιγμής στοιχείων,
 έκλεψε από σταθμευμένο όχημα μία τσάντα, η οποία περιείχε 
ένα κινητό τηλέφωνο, χρηματικό ποσό και διάφορα έγγραφα.
Διευκρινίζεται ότι ουδείς εκ των συλληφθέντων 
πρόκειται να απελαθεί από τη χώρα.

Οι Καρυάτιδες. Αυτές που τις είχε ζωγραφίσει και ο Τσαρούχης.

Αγνοώ το όνομα του ανθρώπου που τράβηξε
αυτήν την όμορφη φωτογραφία καθώς
από το διαδίκτυο δεν αναγράφεται
το όνομά του δυστυχώς.  

Αρχαία Κόρινθος το 1937 μάλλον.


Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για την Αγία Σοφία: "Είναι τζαμί. Είναι ισλαμικό τέμενος και αυτό δεν αλλάζει".

Ο ισλαμιστής πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν 
"μόλυνε" σήμερα "το ναό των ναών" της Ορθοδοξίας, την Αγία Σοφία 
στην Κωνσταντινούπολη, διακηρύσσοντας ότι
 "Είναι τζαμί. Είναι ισλαμικό τέμενος και αυτό δεν αλλάζει",
 ενώ για πρώτη φορά αναφέρθηκε και στο Βυζάντιο, δείχνοντας πλέον ξεκάθαρα
 ότι εννοεί τον εαυτό του ως συνεχιστή των σουλτάνων και τη Τουρκία
 ως συνέχεια της οθωμανικής αυτοκρατορίας.

Η ομιλία του Ερντογάν έγινε μέσα (!) στην Αγιά Σοφιά. 
Και ο ίδιος δήλωσε συγκινημένος που βρισκόταν σε έναν τέτοιο ιερό χώρο, όπως είπε.


Πληροφορίες και απόρρητο για τις Διαφημίσεις του Twitter

«Κατέστρεψαν τον πολιτισμό μας, περισσότερο από το Βυζάντιο, 
εκείνοι που έχουν τη βυζαντινή νοοτροπία», είπε ο Ερντογάν

Και δεν σταμάτησε εκεί. 
«Περισσότερο από τη Δύση (σ.σ. κατέστρεψαν τον πολιτισμό της Τουρκίας)
 οι άνθρωποι που έχουν δυτική νοοτροπία. 
Που μετέτρεψαν τα τζαμιά μας σε μουσεία. 
Όπως αυτός ο χώρος», είπε, κάνοντας έμμεση αλλά σφοδρή επίθεση στους κεμαλικούς.

Σήμερα, όλοι αυτοί και όσοι ζουν είναι πάνω από 60.


To Πραγματικό Νόημα Της Φράσης: Πας Μη Έλλην Βάρβαρος. (Άρθρο)

Οι Έλληνες μέσα στο χρόνο στον οποίο έζησαν
 δημιούργησαν όχι μόνο τη δική τους κλασσική εποχή 
αλλά κυριολεκτικά ένα χρονικό ρήγμα, 
το οποίο προκλήθηκε από την φιλοσοφική 
κατά βάση αποθέωση της παιδείας.
Ο Σωκράτης ήδη στην Πολιτεία μας δίνει το χωρισμό των ανθρώπων 
σε πεπαιδευμένους και σε μη πεπαιδευμένους. λόγω όλων αυτών των οποίων
 έχουμε πει αυτοί οι οποίοι είναι απαίδευτοι και δεν έχουν καμία σχέση 
με την αλήθεια, δεν θα πρέπει να κυβερνήσουν ποτέ την πολιτεία. 
Η έννοια του βαρβάρου έχει όλα τα χαρακτηριστικά του απαίδευτου, 
του ανθρώπου που δεν μπορεί να υπάγει προς τη χώρα των μακάρων, 
δεν κατέχει την ιδέα του Αγαθού και την αξιολογία του, τελικά δεν δικαιούται
 να μείνει και να απολαύσει τα αγαθά της έλλογης πλατωνικής πολιτείας.

Αναφέρεται: « Είναι ανάγκη λοιπόν οι πεπαιδευμένοι να μην αναχωρούν 
προς τη νήσο των μακάρων, αλλά να μένουν εδώ και να καθοδηγούν 
παιδευτικά τους λοιπούς ανθρώπους…» είναι ανάγκη λοιπόν.

Γνωρίζουμε ότι ο Σωκράτης μέσα από τους οριστικούς 
και επαγωγικούς του λόγους ανήγαγε τον ανθρωποκεντρισμό του 
στην ικανότητα του ανθρώπου να μάθει, να θυμηθεί, να οδηγηθεί
 σε ανώτερες αξιολογικές ατραπούς. 
Βαρβαρότητα είναι η εμμονή του ανθρώπου στην ακατέργαστη εγγενή φύση
 και στις κληρονομηθείσες δυνάμεις. 
Ο εξωραϊσμός της ανθρώπινης φύσης επιτυγχάνεται μέσα από την πλατωνική 
ανάμνηση του αγαθού η οποία οδηγεί τον άνθρωπο στη μνήμη και μίμηση
 όλων εκείνων τα οποία καλλωπίζουν τον ανθρώπινο νου, 
ωραιοποιούν την πράξη, καθιστούν τον άνθρωπο ηθικά και αισθητικά άρτιο. 

Οι Έλληνες δεν διατυμπάνισαν τη φράση : «πάς μη Έλλην βάρβαρος»
 χωρίς να τη στηρίξουν οντολογικά. Βάρβαρος είναι ο άνθρωπος ο οποίος 
δεν έχει δια της παιδείας συνδεθεί με τον κόσμο των θεών και των ιδεών 
και παραμένει δούλος ανθρώπων και των παθών, 
της αρχέγονης και παθητικής φύσης του. 

Χαρακτηριστικά ας αναφέρουμε ότι στον Προτρεπτικό του ο νεοπλατωνικός
 φιλόσοφος Ιάμβλιχος αναφέρει για το Σωκράτη όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά
 τα οποία τον έσωσαν από την κατάσταση της βαρβαρότητας: 
«αυτός λέγουν, λέγει στο διάλογό του (όταν συζητά)
 πώς ουδέν γνωρίζω ούτε διδάσκω κάτι, αλλά μόνον απορίες έχω». 
Η έξοδος από τη βαρβαρότητα της αγνοίας ακριβώς επιτυγχνάνεται 
μέσα από την τριπλή εκδίπλωση της γνώσης όπως την κατάφεραν οι Έλληνες. 
Γνώση του Άλλου, γνώση του Εαυτού μου, γνώση του Κόσμου. 
Η απορία και ο θαυμασμός σηματοδοτούν την έξοδο του ανθρώπου 
από την εγγενή βαρβαρότητα και την αναγωγή του ανθρώπου σε συνδημιοργό 
και συν-καθοριστή του κόσμου και της πορείας του, διότι μέσα από το Λόγο 
ο άνθρωπος προσδιορίζεται λογικά και ηθικοπρακτικά.
 Βαρβαρότητα είναι η εμμονή σε όσα σου έδωσε η φύση χωρίς εσύ να αυξηθείς 
πνευματικά ανταποδίδοντας τα φυσικά δώρα προσφέροντας όσα η έλλογη 
ανεπτυγμένη φύση σου δύναται στην όλη οντολογική πορεία και εξέλιξη.

Επίσης ο Περικλής στον Επιτάφιό του καθόρισε τα όρια της ανθρώπινης
 ανωτέρας φύσης και της βαρβαρότητας όταν διατυμπάνισε ότι ο Αθηναίος
 φιλοσοφεί χωρίς μαλθακότητα (η οποία αποτελεί μορφή βαρβαρότητας) 
και φιλοκαλεί έχοντας το γούστο του ωραίου. 
Ο Παρθενώνας, το αιώνιο αυτό μνημείο της ένωσης του ανθρώπου με το θείο, 
της επαφής της Πόλης με τον κόσμο του Αγαθού, σηματοδότησε την έξοδο
 του Έλληνος από τη βαρβαρότητα της παθητικότητας, της στείρας ζωής, 
τη μη αντίληψης της αρχής και του σκοπού όλου αυτού που ζούμε.
 Οι Έλληνες ξέφυγαν από τη βαρβαρότητα διότι μέσα από τη φιλοσοφία
 φαντάσθηκαν πώς όλα γύρω μας θα μπορούσαν να είναι, θυμήθηκαν 
την αρχή και το τέλος αυτού του κόσμου, τον ανθρώπινο προορισμό 
προς τη νήσο των μακάρων διά της ηθικοπλαστικής παιδείας.

‘Αρα (ας θυμηθούμε τον σχετικό Κρατύλο του Πλάτωνος)
 οι Έλληνες είχαν μέσα τους όλο το αξιολογικό υπόβαθρο όσον αφορά
 τους ανθρώπους οι οποίοι δεν αναπτύσσονται έλλογα σύμφωνα 
με την ανωτέρα ανθρώπινη φύση, από εκεί ορμώμενοι
εδημιούργησαν και τη λέξη βάρβαρος. 
Όπως λέγεται από τις κραυγές «βαρ-βάρ» 
των επιτιθεμένων εκ της Ανατολής εχθρών των. 
εκ τούτου η λέξη έρχεται ως συνέχεια όλης της πνευματικής δημιουργίας 
των Ελλήνων, έχει ως συνώνυμο την υποανάπτυκτη ανθρώπινη φύση η οποία
 δεν ακολουθεί την πορεία του θεϊκού νοός προς τον Όλυμπο της γνώσης 
και της καθοσίωσης αλλά παραμένει δέσμια στη γη, στην υποταγή και στα πάθη.

Ο ίδιος ο Αριστοφάνης συχνά χρησιμοποιεί τη λέξη βάρβαρος, 
στους Όρνιθες ο Έποπας καυχιέται ότι δίδαξε στα πουλιά
 να μιλάνε ενώ πριν ήταν βάρβαρα.
 Άρα η μη-βαρβαρότητα ταυτίζεται με κάθε πνευματική ανάπτυξη 
μία εκ της οποίας είναι και η γλώσσα. 
Οι Έλληνες ξεπέρασαν το επίπεδο της βαρβαρότητας διότι μέσα από τη γλώσσα
 ήλεγξαν τόσο πολύ τον αέρα στο στόμα τους ώστε μέσα από τη λαλιά τους 
πέρασαν όλη την οντολογική πορεία. 
Οι λέξεις των Ελλήνων ταυτίζονται με αυτή την πορεία του αιωνίου πνεύματος 
και αυτό έξοδο από τη βαρβαρότητα. 
Ο Πλατωνικός Κρατύλος συζητεί ότι η Ελληνική γλώσσα περιγράφει
 όλη τη δράση του Έλληνος προς το Είναι. 
Στηρίζεται στη λέξη «ύδωρ» στην κίνηση του υγρού στοιχείου, 
από αυτή τη λέξη εξάγεται η λέξη «δράση» η πράξη η οποία
 ωθεί τον άνθρωπο προς το Επέκεινα και την Αλήθεια.

Ο Έλληνας συλλαμβάνοντας το Είναι και ως πράξη ξέφυγε
 από τη βαρβαρότητα της θεωρίας, της απάθειας, της υποταγής 
σε κάποιο θεό ή αφέντη ο οποίος απλά τον καθοδηγεί θεωρητικά
 χωρίς προσωπικό πρακτικό και βουλητικό προσανατολισμό. 
Οι Έλληνες θεωρώντας ότι οι επιτιθέμενοι της Ανατολής απλά υπάκουαν
 σε κάποιον αφέντη χωρίς περαιτέρω προσωπική επιδίωξη θεώρησαν ότι
 αυτή η κατάσταση είναι κατάσταση βαρβαρότητας. 
Το «βαρ-βάρ» απλά βοήθησε στη δημιουργία της λέξης.

Στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου, η Κασσάνδρα αρχικά παρουσιάζεται ως βουβή, 
επειδή ομιλεί τη βαρβαρική γλώσσα (βάρβαρον φωνήν κεκτημένη, στιχ.1051) 
η οποία μάλιστα ακούγεται σαν ενοχλητικό τιτίβισμα χελιδονιού.
 Ουσιαστικά οι Έλληνες αγαπούσαν τη γλώσσα εκείνη η οποία εκφράζει 
ολοκληρωμένα οντολογικά μηνύματα, λέξεις ευήκοες προς φιλοσοφική πρόοδο
 και όχι απλά λέξεις επικοινωνίας. 
Αυτό το βάρβαρο επίπεδο θεώρησαν ότι το ξεπέρασαν.


Οι Έλληνες θεώρησαν ότι μέσα από την κατάκτηση της κοινής καταγωγής,
 κοινής γλώσσας μόρφωσης και ήθους, μέσα από την όμοια θρησκεία 
κατάφεραν και απέκτησαν κοινό εθνικό προσδιορισμό ο οποίος καθόρισε 
την κίνηση του μυαλού τους και του ήθους των. 
Ως Έθνος ατένιζαν με την ίδια λογική το Αγαθό και προσπαθούσαν 
με την κοινή προσπάθεια δια του Νοός να το εγκαταστήσουν
 στη Γη μέσα από την Πολιτεία.
 Είχαν ίδιες και όμοιες αντιλήψεις για τον άνθρωπο και τη φύση, ως Έθνος
 από κοινού προσπαθούσαν για την εσωτερική και πολιτική πρόοδο. 
Όλοι θεώρησαν ως «μητρός τε και πατρός τιμιώτερον εστί η Πατρίς». 
Η κοινή αξιακή κλίμακα τους έφερε στην όμοια πρακτική και θεωρητική 
αντιμετώπιση της ζωής και των κινδύνων. 
είπε ο Περικλής επειδή ο κάθε Έλληνας ως ξεχωριστό πρόσωπο ταυτίσθηκε 
με την Πατρίδα και αυτοβούλως ήθελε να ζήσει και να πεθάνει για τα αγαθά
 που η Πατρίδα προσφέρει μέσα από την κοινή προσφορά όλων.
 Βαρβαρότητα επί τω προκειμένω ήταν η άλογη υπακοή σε ένα δυνάστη
 ο οποίος σε μεταφέρει από την Ανατολή –ενώ δεν είσαι Πέρσης απλά είσαι 
υποταγμένος στους Πέρσες-χωρίς να έχεις κάποια δική σου βούληση
 ή λόγο να ακολουθείς.
 Οι Αθηναίοι ξεπερνώντας το στάδιο της βαρβαρότητας
 (όπως διαβάζουμε στον Επιτάφιο) κατέστησαν πάσα γη τάφο
 διότι έχοντας τον ανώτερο προσδιορισμό της Πατρίδος ζούσαν αυτοβούλως
 και πέθαιναν γι αυτή. 
Είχαν φθάσει στον ανώτερο βαθμό αυτοσυνείδησης ο οποίος σηματοδοτεί
 την έξοδο από την χειροτέρα βαρβαρότητα της παθητικότητας.


Ο Σωκράτης απογείωσε οριστικά αυτή τη βαρβαρότητα όταν ενίκησε 
και την νοητική φοβία αυτής της ζωής νικώντας και τη βαρβαρότητα του θανάτου. 
Ανοίγοντας τις πύλες του Άδου,βλέποντας τη νήσο των μακάρων ουσιαστικά
 ξεπέρασε οριστικά το βάρβαρο στάδιο της εμμονικής φοβίας του θανάτου. 
Σταδιακά στην Αθήνα η λέξη βάρβαρος έλαβε το νόημα 
του άξεστου,του ακαλλιέργητου. 
Στις Νεφέλες ο Αριστοφάνης αναφέρει τον Στρεψιάδη
 ως άνθρωπο αμαθή ουτοσί και βάρβαρο.

Στην Ομηρική Οδύσσεια οι μνηστήρες παρουσιάζονται να εγκαταβιούν 
στο έσχατο στάδιο της βαρβαρότητας. 
Ζουν απρόσκλητοι σε ξένο σπίτι, δαπανούν και ξοδεύουν αλόγιστα ξένο βιός,
 επιθυμούν γυναίκα άλλου, φέρονται απάνθρωπα σε όποιον τους ενοχλήσει
 (όπως πέταγαν περιπαικτικά αποφάγια στον Οδυσσέα 
και τον έβαζαν να μαλώνει με ζητιάνους).

Ο Οδυσσέας, ο άνθρωπος του σκοπού, ο άνθρωπος της οντολογικής σειράς,
 αυτός ο έλλογος περιπατητής ο ερευνών το δρόμο προς την μεγάλη Πορεία 
προς το Σκοπό που όλοι πρέπει να κατακτήσουμε, σταματά αυτή τη βαρβαρότητα
 σκοτώνοντας τους φορείς της. 
Σε κάθε περίπτωση η βαρβαρότητα έχει σχέση με την εμμονή
 σε κατώτερα πάθη και συνήθειες οι οποίες δεν αναπτύσσουν τον άνθρωπο 
σε σχέση με τον εαυτό του, τους Άλλους το Νου.

Η Αριστοτελική φιλοσοφία της έξης και της αυτοσυνείδητης ηθικής αρετής 
η οποία αποκλειστικά στηρίζεται στο λόγο, καθόρισε αμετάκλητα τα όρια
 ανάμεσα στη βαρβαρότητα και στην έλλογη εξέλιξη του ανθρώπου. 
Ήδη ο τριπλός διαχωρισμός της Πλατωνικής Πολιτείας όσον αφορά 
την ανθρώπινη προσωπικότητα και την ταξιθέτηση την ανάλογη
 των κοινωνικών τάξεων καθόρισε την ανθρώπινη φύση όχι ως κάτι το εγγενές 
αλλά ως κάτι το επίκτητο. 

Η φύση πλέον μέσα από την Πλατωνική και Αριστοτελική φιλοσοφία
 ξεφεύγει από την εγγενή βαρβαρότητα, καθίσταται δια της παιδείας 
επίκτητη και πλήρως καθοριζομένη από τον άνθρωπο.
 Ήδη ο Αριστοτέλης στα Ηθικά Νικομάχεια και αλλού καθορίζει τη ρύθμιση 
της ανθρώπινης φύσης ως το εκλεπτυσμένο σύνολο των ανθρωπίνων ιδιοτήτων 
οι οποίες αποκτώνται μέσα από τη διδαχή, τη μάθηση και την επιμέλεια. 
Το ότι ο Έλληνας αυτοποιεί τη φύση του ως σύνολο ιδιοτήτων απομακρύνει
 οριστικά τον άνθρωπο από τη βαρβαρότητα της έτοιμης και εγγενούς φύσης.
 Δεν έχει σημασία να γεννάσαι έχοντας τις όποιες φυσικές ιδιότητες. 
Μπορείς μέσα από την παιδεία της ανάμνησης του Αγαθού
και της εμπειρικής γνώσης των αιτίων και των μορφών και της αρετής
 να διαπλάσεις τη φύση που εσύ επιθυμείς.

Το ηγεμονικό που αντιστοιχεί στους Βασιλείς φιλοσόφους, το θυμοειδές 
στους πολεμιστές και το επιθυμητικό στους εργάτες καθορίζει και το όριο 
ανάμεσα στη βαρβαρότητα της αδικίας και της εμμένειας και στην υπέρβαση
 του δικαίου και της πορείας προς το νοητό Όλυμπο.
 Το Πλατωνικό Υποκείμενο ενθυμούμενο το Αγαθό, μέσα από τις αρετές
 το εφαρμόζει ατομικά και μέσα από την Πολιτεία το διασπείρει κοινωνικά.
 Ο εσωτερικός προσδιορισμός του ατόμου σε σχέση με το Αγαθό
το ανεξαρτητοποιεί έναντι κάθε εξουσίας και το θέτει στην αυτόβουλη πορεία
 προς τον κόσμο των ιδεών.
 Κάθε τι άλλο, εμμενές προς τη γη θεωρείται ως βαρβαρότητα.
 Γι αυτό ο Αισχύλος στους Πέρσες παραδίδει τον Πέρση αγγελιαφόρο να λέει:
 «στρατός γάς πάς όλωλε βαρβάρων». 
Ώστε οι Έλληνες θεώρησαν κάθε τι το άξεστο, το απαίδευτο, το ευτελές,
 το δουλικό και το εξουσιαστικό, το υπακούον σε πάθη ως βάρβαρο. 
Κάθε τι το οποίο δεν έχει Εθνικό ή ατομικό προσανατολισμό σε σχέση 
με κάποια αρχή του ωραίου και του καλού αλλά μόνο σε σχέση με τυράννους
 και σατράπες και δυνάστες θεώρησαν ότι επειδή δεν εξελίσσει
 την ανθρώπινη φύση αντίθετα την υποβιβάζει διότι ο άνθρωπος σκοπό
 έχει την επιστροφή στον κόσμο των ιδεών, αυτό το θεώρησαν ως βαρβαρικό.

Η Αντιγόνη χαράσσει τα τελικά όρια ανάμεσα στον έλλογο άνθρωπο 
που προχωρεί ως νόηση και αξία και στο βάρβαρο ο οποίος μένει στάσιμος, 
υποχείριο φυσικών και δυναστικών δυνάμεων.
 Η Αντιγόνη αντιστέκεται σε κάθε τι το βαρβαρικό, τώρα στο Σοφοκλή
 το επίθετο βάρβαρος λαμβάνει μία καθαρά νέα σημασία. 
Η στείρα υπακοή στον άρχοντα (αυτό δεν έκαναν και οι επιτιθέμενοι
 κατά τους περσικούς πολέμους Πέρσες;) η μη σύνδεση του ανθρώπου
 με τον κόσμο των αγράφων νόμων των θεών, η εσωτερική αδυναμία 
(όπως παροσιάζεται στην Ισμήνη) συνιστά βαρβαρότητα. 
Βαρβαρότητα είναι η αδυναμία του ανθρώπου να συνδεθεί με τον κόσμο
 των θεών και αυτή τη σύνδεση να την επεκτείνει και επί της γης. 
Η Αντιγόνη είναι μη-βάρβαρος και αποτελεί ανωτέρα φύση διότι θυμάται
 τους αγράφους νόμους, καθοδηγείται ως ανεξάρτητο Εγώ από τους θεούς, 
δεν φοβείται , σκέφτεται και κινείται και πράττει ελεύθερα, 
έχει κατακτήσει και την επίγεια και την επουράνια ελευθερία.

Εν τέλει φθάνει σε τέτοια ύψη τελειότητας ώστε δια της κηρυσσομένης 
καθολικής έμφυτης αγάπης να διαλύσει κάθε βαρβαρότητα μίσους 
και αντεκδίκησης και ανταπόδοσης κακίας και φθόνου. 
«Δεν γεννήθηκα να μισώ αλλά να αγαπώ» θα βροντοφωνάξει 
χαράσσοντας συγχρόνως αμετάκλητα τα σύνορα ανάμεσα 
στην ανθρώπινη βαρβαρότητα και ευγένεια.

Γι αυτό ο Ευριπίδης
στην Ιφιγένεια εν Αυλίδι φωνάζει: 
«είναι φυσικό οι Έλληνες 
να άρχουν στους βαρβάρους, αλλά όχι
οι βάρβαροι στους Έλληνες, οι βάρβαροι
είναι δούλοι και οι Έλληνες ελεύθεροι». 
Η γνώση ελευθερώνει και η ελευθερία ωθεί τον άνθρωπο στον κόσμο του ωραίου
και του καλού. Αυτή η οντολογική σειρά επειδή ακριβώς τόσο πιστά τηρήθηκε 
από τα τέκνα του Σωκράτους αλλά και από τους προγόνους του οδήγησε
 στην οριστική κατανίκηση κάθε τι του βαρβαρικού. 
Αναπτύσσοντας οι Έλληνες το Λόγο τελείωσαν άπαξ δια παντός τη βαρβαρότητα
 της αγνοίας και των απείρων κακών που αυτή φέρει. 
Αρνητικά «πάς μη Έλλην βάρβαρος».
 Θετικά : «πάς Έλλην οφείλει να είναι έλλογος ».
Βασίλειος Μακρυπούλιας, δρ. φιλοσοφίας.
filosofikoskipos μέσω mythiki-anazitisi

Κορινθιακή παραδοσιακή ενδυμασία των αρχών του εικοστού αιώνα.


Κόρινθος: Ο Μητροπολιτικός ναός της πόλης μας σε γραμματόσημο.


Σε ειδικό πρόγραμμα οι δήμοι για «μια Ελλάδα χωρίς αδέσποτα»

Σε μια «Ελλάδα χωρίς αδέσποτα» στοχεύει
 ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός, 
Dogs' Voice μέσα από το πρόγραμμα 
που εφαρμόζει σε δήμους εντός και εκτός Αττικής.
 Όπως δηλώνει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο η Έλενα Δέδε, 
υπεύθυνη επικοινωνίας «στόχος του προγράμματος είναι να δώσει
 τεχνογνωσία στους δήμους, για την προώθηση των υιοθεσιών, 
την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την εισροή ιδιωτικών
 επενδύσεων σε κάθε δήμο προκειμένου να γίνουν στοχευμένα κάποιες στειρώσεις».

Το πρόγραμμα αστικής πανίδας αφορά στην τοπική αυτοδιοίκηση. 
Εφαρμόζεται ήδη στον Άλιμο, την Ελευσίνα και το δήμο Σπάτων- Αρτέμιδας,
 ενώ από την καινούργια χρονιά ήδη έχουν ενταχθεί κι άλλοι δήμοι 
όπως η Γλυφάδα και το Κορωπί. «Το πρόγραμμά μας έχει πέντε πυλώνες, 
όπως η ψηφιοποίηση όλου του αρχείου και μητρώου των αδέσποτων του δήμου, 
το δεύτερο έχει να κάνει με την δήλωση δεσποζόμενων ζώων προκειμένου
 να βοηθάμε τους δημότες στο να τους θυμίζουμε τον ιατρικό έλεγχο
 του κατοικίδιού τους, να τους επιδοτούμε στειρώσεις, 
είτε να γίνεται τοποθέτηση ηλεκτρονικού τσιπ, 
το τρίτο κομμάτι είναι οι υιοθεσίες και φιλοξενίες
 αδέσποτων ζώων του δήμου, το τέταρτο μέρος είναι ένα εκπαιδευτικό
 πρόγραμμα για μαθητές δημοτικού που κάνουμε σε σύμπραξη
 με τις ζωοφιλικές ενημερώσεις σχολείων και ο τελευταίος πυλώνας 
είναι οι εκδηλώσεις που κάνουμε με ένα πρόγραμμα στειρώσεων 
δεσποζόμενων ζώων» αναφέρει η κ. Δέδε.

Υπογραμμίζει ότι ήδη οι άνθρωποι της ...φωνής των σκύλων
 «που δεν είναι μόνο των σκύλων τελικά αλλά και της γάτας» 
βρίσκονται σε επαφή και σε συνεννόηση και με τοπικές φιλοζωικές οργανώσεις 
του κάθε δήμου όπου γίνεται ξεχωριστή μελέτη. 
«Πιστεύω ότι τα επόμενα χρόνια θα φτάσουμε σε ένα σημείο να μην έχουμε 
αδέσποτα καθώς υπάρχουν πιο αυξημένα επίπεδα ευαισθητοποίησης 
σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια κι η αύξηση των καταγγελιών, 
αν και υπάρχει ακόμη ο νόμος της σιωπής στις μικρές κλειστές κοινωνίας 
που κανείς δεν βγαίνει να πει ποιος το έκανε καθώς υπάρχει φόβος»
 επισημαίνει η κ. Δέδε.

«Φοβούνται το προφίλ ενός ανθρώπου που μπορεί να βασανίζει 
ένα ανυπεράσπιστο πλάσμα ότι μπορεί να κάνει κακό και σε άνθρωπο. 
Το αισιόδοξο είναι ότι για τις περιπτώσεις που φτάνουν στο δικαστήριο
 υπάρχουν σοβαρές κυρώσεις και φυσικά είναι πολύ σημαντικό
 το γεγονός ότι ο κόσμος θέλει να φέρνει ενώπιον δικαιοσύνης
 αυτούς τους ανθρώπους», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Τι είναι το Dogs' Voice
«Πρόκειται για έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που ιδρύθηκε
 τον Μάρτιο του 2015.
 Έχουμε δημιουργήσει τη μεγαλύτερη βάση δεδομένων αγγελιών υιοθεσίας 
αδέσποτων ζώων στη χώρα, µε περισσότερες από 809 οργανικές υιοθεσίες. 
Έχουμε καταφέρει να κινητοποιηθούν 480 ιδιώτες δωρητές, παρέχει 
στήριξη σε περισσότερες από 78 οργανώσεις σε όλη την Ελλάδα, 
δημιουργώντας τράπεζα φαρμάκων για να καλύψει δαπανηρές θεραπείες
 αδέσποτων ζώων» τονίζει η κ. Δέδε και συμπληρώνει τις δράσεις του οργανισμού.

«Ο οργανισμός μας έχει προσφέρει περισσότερα από 700 κιλά ξηράς τροφής 
σε καταφύγια αδέσποτων ζώων σε όλη την Ελλάδα, δημιουργήσαμε
 ομάδα νομικής υποστήριξης για κακοποιήσεις ζώων, ενώ έχουμε 
ολοκληρώσει πανελλαδικές καμπάνιες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης
 για το ζήτημα των αδέσποτων ζώων».

«Θεωρούμε ότι μια Ελλάδα χωρίς αδέσποτα, με πολίτες που σέβονται 
τα ζώα και τα δικαιώματά τους είναι εφικτή. 
Τώρα πλέον οι πολίτες είναι πιο ευαισθητοποιημένοι και στα περιστατικά
 κακοποίησης και βίας σε ζώα γι αυτό και καταγράφονται 
περισσότερες καταγγελίες» αναφέρει χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Δέδε.

Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2018

Έκτακτο! Οδηγία προς τους σκοπούς: Αν δείτε τον εισβολέα...κάντε πως κοιμόσαστε!

Η ανάρτηση έχει σατιρικό και μόνο σκοπό 
και δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια
αλλά είναι αποτέλεσμα ψηφιακής επεξεργασίας.
Υ.Γ: Ας μην ξεχνάμε ότι στην Ελλάδα 
γεννήθηκε η σάτιρα όπως γράφει 
και ο κύριος Λαζόπουλος.
Ο Αριστοφάνης που έλεγε;

Κόρινθος: Αλλά είχε κι ένα ηλιοβασίλεμα...μαγεία! (5 φωτογραφίες)






Αλλά είχε μια φεγγαράδα κι απόψε! (3 φωτογραφίες)




Κόρινθος: Από την εποχή που λειτουργούσε ο παλιός Σιδηροδρομικός μας σταθμός.



Η Απειλή Σώρρα Προς Κοτζιά (Ηχητικό) «Εγώ Θα Τον Εκτελέσω»!

Με… εκτέλεση απειλεί τον υπουργό Εξωτερικών 
Νίκο Κοτζιά και άλλους υπουργούς ο ο Αρτέμης Σώρρας 
επανεμφανίστηκε μετά από καιρό στο Youtube.
Όπως αναφέρει ο επικεφαλής της «Ελλήνων Συνέλευσις» ο κ. Κοτζιάς 
δήλωσε ότι σε ενδεχόμενο θερμό επεισόδιο με την Τουρκία, η Ελλάδα θα ηττηθεί. 
Ακόμη υποστηρίζει ότι… «δεν υπάρχει Τουρκία, υπάρχει Ιωνία, η γη των Ελλήνων» 
και ότι «η κεντρική τράπεζα της Τουρκίας είναι των Ελλήνων»!
Αναφερόμενος στον Νίκο Κοτζιά είπε: «είναι αυτός υπουργός Οικονομικών
 (εννοεί Εξωτερικών ); Να έχω εγώ υπουργό Οικονομικών 
(σ.σ. ξανά Εξωτερικών εννοεί) να λέει αυτές τις γελοιότητες; 
Εγώ θα τον εκτελέσω. 
Εγώ σε κυβέρνηση Ελλήνων θα τον έχω εκτελέσει. 
 Έχει κάνει εσχάτη προδοσία και επειδή ο νόμος στην Ελλάδα είναι θάνατος, 
πάει για εκτέλεση».

«Να αρχίσουν να φοβούνται όλοι οι πολιτικοί, 
οι δικαστικοί, οι αξιωματούχοι» συνεχίζει.
 «Στη Βουλή υπάρχει εσχάτη προδοσία από το ’12 – ‘13», τόνισε ακόμα.
 «Συνέλληνά μου αφυπνίσου, ξύπνα, ενώσου με την Ελλήνων Συνέλευση, 
να πάρουμε την Ελλάδα στα χέρια μας» καταλήγει.

Η τρελή βόλτα με το μηχανάκι στο κέντρο της Λαμίας του κόστισε 10.000 ευρώ!

Στον Εισαγγελέα θα οδηγηθεί ο 19χρονος Λαμιώτης, 
που με ένα μικροσκοπικό μηχανάκι αναστάτωσε χθες 
το απόγευμα τη Λαμία.
Του ανταποκριτή μας από το lamiareport.gr στη Στερεά Ελλάδα

Σχεδόν όλος ο ΚΟΚ βαραίνει τον 19χρονο, που στις 8:30 σήμερα το πρωί 
παραδόθηκε στις αρχές συνοδευόμενος από τους γονείς του και τον δικηγόρο του.

Η «τρελή βόλτα» που επιχείρησε ο νεαρός Λαμιώτης με ένα μικρό μηχανάκι
 θα του στοιχίσει σχεδόν 10.000 ευρώ, καθώς στην προσπάθειά του
 να αποφύγει τον έλεγχο - και στη συνέχεια τη σύλληψη - από τους αστυνομικούς, 
συγκέντρωσε ούτε λίγο ούτε πολύ 29 παραβάσεις.

Ο 19χρονος με το μηχανάκι οδηγούσε ανάποδα σε μονόδρομους,
 περνούσε «αέρας» από STOP και φανάρια. 
Ο ίδιος από καθαρή τύχη δεν έπαθε σοβαρό ατύχημα, ενώ κινδύνεψαν και πεζοί, 
που παραλίγο να παρασυρθούν από το μηχανάκι ,που έτρεχε μέσα ακόμα
 και σε πεζόδρομους.
 Η κινηματογραφική καταδίωξη έφτασε μέχρι το Παγκράτι, όπου ο νεαρός 
οδηγούσε μέσα στις γραμμές του τραίνου.

Στη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος του περιλαμβάνονται 
οι κατηγορίες της απείθειας, εξύβρισης, διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών,
 ενώ επιπλέον στερούνταν και άδεια οδήγησης για το δίκυκλο.

Εντός της ημέρας αναμένεται επίσης να διαβεί το κατώφλι του γραφείου
 του Εισαγγελέα Λαμίας, ως αποτέλεσμα των αδικαιολόγητων ενεργειών του.

Εσάς κύριε Τόσκα....πόσοι αστυνομικοί φυλάνε το σπίτι σας; Ε, μην ζητάτε και τα ρέστα.

Τόσκας Κατά 88χρονου: Εδώ Δεν Είμαστε Φαρ Ουέστ..
( Ε Ναι Εδώ Είμαστε Κολοχανείο Των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ)

«Δεν μπορεί ο κάθε πολίτης να κατέχει και να κάνει χρήση όπλου από μόνος του
 απλά γιατί βρέθηκε σε δύσκολη θέση» είπε και παραλλήλισε την πράξη 
του ηλιιωμένου με το... μακελειό στο Πάρκλαντ της Φλόριντα

Κριτική στον 88χρονο απόστρατο του Λιμενικού ο οποίος πυροβόλησε
 κατά των δύο ληστών που μπήκαν στο σπίτι του στη Γλυφάδα άσκησε ο
 υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας.

«Όλοι οι άνθρωποι που σκέφτονται κάπως συνετά σε αυτή τη χώρα
 καταδικάζουν φυσικά τις εγκληματικές πράξεις αλλά επίσης 
και τις περιπτώσεις αυτοδικίας» είπε ο κ. Τόσκας και συμπλήρωσε:

«Εδώ δεν είμαστε Φαρ Ουέστ, δεν μπορεί ο κάθε πολίτης να κατέχει 
και να κάνει χρήση όπλου από μόνος του απλά γιατί βρέθηκε σε δύσκολη θέση. 
Εδώ πρέπει να εφαρμόζονται οι κανόνες και οι αρμόδιες αρχές 
είναι που έχουν το δικαίωμα της νόμιμης βίας».

Έφτασε, μάλιστα, στο σημείο να παραλληλίσει όσα συνέβησαν στη Γλυφάδα 
με το μακελειό στο Πάρκλαντ της Φλόριντα όταν έπεσαν νεκροί 17 άνθρωποι
 από τον μακελάρη Νίκολας Κρουζ.

«Μακάρι να μπορούσαμε να εξαλείψουμε τις εγκληματικές πράξεις, 
δεν πρέπει όμως αλλά δεν μπορούμε να φτάσουμε στο άλλο άκρο, 
δεν πρέπει να δούμε σκηνές και καταστάσεις που ακόμη 
και στην αμερικανική κοινωνία καταδικάζονται και βλέπετε τι σάλος 
έχει προκύψει από διαμαρτυρίες μαθητών στις ΗΠΑ που τόσο διαδεδομένο 
είναι το δικαίωμα αυτοάμυνας» είπε χαρακτηριστικά μιλώντας στο Real FM.

Κληθείς να τοποθετηθεί στο σχόλιο ενός ακροατή ότι «βαφτίζει» την αυτοάμυνα,
 αυτοδικία ο κ. Τόσκας απάντησε «καταλαβαίνουμε όλοι ότι δεν μπορούμε
 να βαφτίζουμε αυτοάμυνα την αυτοδικία. 
Τα όρια είναι δυσδιάκριτα, όταν μπαίνει κάποιος στο σπίτι σου ξέρω ότι 
δεν μπορεί τα όρια να μπαίνουν σε χάρακα. 
Υπάρχουν οι νόμοι και θα πρέπει τους νόμους να τους σεβόμαστε. 
Δεν μπορούμε να φτάσουμε στο άλλο άκρο».

Χαρακτήρισε λογικούς τους προβληματισμους για την αλλαγή 
αυτών των ορίων προσθέτοντας ότι «αυτό που αλλάζουμε αυτή τη στιγμή είναι 
να κατεβάζουμε τους αστυνομικούς στο δρόμο».
 Σύμφωνα με τον ίδιο, δε, «υπάρχει καλή αντιμετώπιση του μεγάλου
 εγκλήματος όμως συνεχίζει να υπάρχει πρόβλημα στο πεζοδρόμιο, 
στα σπίτια και τα αυτοκίνητα».

Κληθείς τέλος να τοποθετηθεί για τη δράση του Ρουβίκωνα 
έξω από το σπίτι της πρέσβειρας του Ισραήλ είπε «τι έκανε ο Ρουβίκωνας; 
Έριξε χαρτάκια. 
Αυτό είναι καταδικαστέο αλλά μην ποινικοποιούμε και μεγαλοποιούμε 
τέτοιες καταστάσεις, χαρτάκια ρίχνουν και έξω από το λευκό Οίκο.
 Ούτε για μένα είναι ωραίο πολιτικά αλλά δεν νομίζω ότι είναι ένα θέμα 
που αναδεικνύει εγκληματικότητα, είναι καταδικαστέα αλλά μην φτάσουμε
 στο άλλο άκρο, έχει έναν άλλο κίνδυνο το θέμα».
Δικό μας σχόλιο:
Εσάς κύριε Τόσκα....πόσοι αστυνομικοί 
φυλάνε το σπίτι σας; 
Ε, μην ζητάτε και τα ρέστα.

Βήματα πίσω από το ΚΑΣ για το γύρισμα της σειράς του BBC.

Με νέα πρόταση προς το Κεντρικό Αρχαιολογικό 
Συμβούλιο πηγαίνει η εταιρεία παραγωγής
 του ντοκιμαντέρ «The Little Drummer Girl», 
η οποία ζητά τη χορήγηση άδειας κινηματογράφησης 
στον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου, 
στο πλαίσιο γυρισμάτων της τηλεοπτικής σειράς
 μικρής διάρκειας του BBC
Η σειρά είναι βασισμένη στο έργο του γνωστού συγγραφέα Τζον Λε Καρέ
 «Η Μικρή Τυμπανίστρια», σε σκηνοθεσία του διάσημου
 Νοτιοκορεάτη σκηνοθέτη Παρκ Τσαν Γουκ. 
Όπως έγινε χθες γνωστό και σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων,
 η εταιρεία παραγωγής θα ζητήσει να γίνουν μόνο πρωινά γυρίσματα,
 με το θέμα να ξανασυζητείται στο ΚΑΣ τη Μεγάλη Τρίτη, 3 Απριλίου.

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Τρίτη, 27 Μαρτίου, τα μέλη του ΚΑΣ, 
με οριακή πλειοψηφία, δεν συναίνεσαν στη χορήγηση άδειας κινηματογράφησης 
στον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου στις 12 Απριλίου 2018 για τα γυρίσματα 
της σειράς, με την αιτιολογία ότι η μεγάλη χρονική έκταση 
(η κινηματογράφηση θα γινόταν αυθημερόν από τις 7 το πρωί ως τις 7 το βράδυ),
 ο μεγάλος αριθμός προσωπικού του κινηματογραφικού συνεργείου, 
που θα έλεγχαν τη ροή των επισκεπτών, ενίοτε εμποδίζοντάς της, 
και ο βαρύς εξοπλισμός, δυσχεραίνουν υπέρμετρα τη λειτουργία 
του αρχαιολογικού χώρου σε μια περίοδο αιχμής.

Η παραπάνω γνωμοδότηση πυροδότησε πολλές αντιδράσεις, 
όπως του γενικού γραμματέα Ενημέρωσης, Λευτέρη Κρέτσου, που έκανε λόγο,
 μεταξύ άλλων, ότι η παραπάνω γνωμοδότηση
 «αναδεικνύει για μία ακόμα φορά τις παθογένειες που έχουμε ως χώρα», 
καθώς και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου,
 που τόνισε μέσω σχετικής ανακοίνωσης ότι 
«η εξέλιξη της συνεδρίασης του ΚΑΣ, την Τρίτη 27 Μαρτίου 2018, 
ως προς την συγκεκριμένη παραγωγή, σε μια στιγμή που η χώρα
 βρίσκεται στην τελική ευθεία ανάπτυξης και ολοκλήρωσης
 των απαιτούμενων εργαλείων (ενεργό Film Commission, επενδυτικό κίνητρο), 
δημιουργεί εμπόδια στην προσπάθεια να γίνει επιτέλους πράξη 
η "προσέλκυση διεθνών παραγωγών"».

Φοβερό! Αν αληθεύει αυτό και μας το έκρυψαν....τότε πάμε κατά διαόλου σαν χώρα.

Άγριες συμπλοκές...
Προσπάθησαν να σπάσουν και την Εκκλησία!
Σοβαρότατα επεισόδια σημειώθηκαν στη Νέα Μάκρη χθες, 
αφού αμέσως μετά την μαθητική παρέλαση, «παρέλασαν» 
και αλλοδαποί συνοδεία περιπολικών.
Αμέσως μετά, οι αλλοδαποί με ρόπαλα, καδρόνια, πέτρες 
και άλλα φονικά εργαλεία επιτέθηκαν στους κατοίκους της περιοχής
 και προκάλεσαν εκτεταμένες ζημιές στην περιοχή της παραλίας.
Το επεισόδιο έληξε μονάχα όταν επεχείρησαν να σπάσουν 
και την τοπική Εκκλησία, όπου η Αστυνομία αποφάσισε να τους διαλύσει.
Δε πραγματοποιήθηκε καμία σύλληψη αλλοδαπού κακοποιού, 
παρότι η επίθεση έλαβε χώρα μέρα μεσημέρι παρουσία αστυνομικών.
Η όλη ιστορία αφορά κάποιους πρόσφυγες που έχουν μεταφερθεί 
σε παρακείμενο ξενοδοχείο υπό την αιγίδα ΜΚΟ.
Στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο πριν από κάποιο καιρό είχε ξεσπάσει 
και επιδημία ψώρας, δημιουργώντας σοβαρότατο θέμα δημόσιας υγείας.
Δικό μας σχόλιο:
Αδυνατούμε να το πιστέψουμε ότι έχουμε φτάσει πλέον
 και σε αυτό το σημείο από τώρα
 αλλά λόγω του ότι αναδημοσιεύτηκε σε πολλές ιστοσελίδες 
αναρωτιόμαστε:
Αν αληθεύει αυτό και μας το έκρυψαν....τότε πάμε κατά διαόλου σαν χώρα.

Αλήθεια, εσείς πως εξηγείτε την σπουδή να απορριφθεί, με συνοπτικές διαδικασίες, και χωρίς να εξεταστούν εναλλακτικές, συμβιβαστικές λύσεις;

Επίθεση Από Κρέτσο Στο ΚΑΣ 
Μετά Το “Όχι” Στο BBC 
Για Γυρίσματα Στο Σούνιο.
Με μια μακροσκελή ανακοίνωση ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης
 και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος εξαπολύει σφοδρή επίθεση 
κατά του ΚΑΣ μετα την απόφασή του να μην χορηγήσει άδεια γυρισμάτων 
στο BBC και στον διεθνούς φήμης σκηνοθέτη Παρκ Τσαν Γουκ στο Σούνιο, 
για την μίνι Με μια μ σειρά The Little Drummer Girl.
Σύμφωνα με τον κ. Κρέτσο αυτή η απόφαση του ΚΑΣ 
«αναδεικνύει για μία ακόμα φορά τις παθογένειες που έχουμε ως χώρα» 
και σημειώνει πως «πρόκειται σαφώς για διεθνή γελοιοποίηση της χώρας».

Αναλυτικά η δήλωση του Λευτέρη Κρέτσου:
H άρνηση του ΚΑΣ να χορηγήσει άδεια γυρισμάτων στο BBC
 και στον διεθνούς φήμης σκηνοθέτη Παρκ Τσαν Γουκ στο Σούνιο, 
για την μίνι σειρά The Little Drummer Girl, αναδεικνύει
 για μία ακόμα φορά τις παθογένειες που έχουμε ως χώρα.

Μετά από την πολυετή οικονομική κρίση που ισοπέδωσε
 την οπτικοακουστική παραγωγή της χώρας μας, που άφησε 
χιλιάδες εργαζόμενους στη βιομηχανία του θεάματος άνεργους, 
και τους υπόλοιπους να δουλεύουν υπο-αμοιβόμενοι, σε άθλιες
 εργασιακές συνθήκες, και την ίδια στιγμή που ολόκληρος ο ελληνικός λαός 
κάνει υπερπροσπάθεια για να υπερβούμε, όλοι μαζί, την περίοδο της επιτροπείας, 
με μία μόνο αξιολόγηση να μας χωρίζει από την οριστική έξοδο 
από τα μνημόνια, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο αρμενίζει 
σε δικές του ήρεμες θάλασσες σαν να μην έχει συμβεί 
όλα αυτά τα χρόνια απολύτως τίποτα.

Αλλιώς δεν εξηγείται η σπουδή να απορριφθεί, 
με συνοπτικές διαδικασίες,
 και χωρίς να εξεταστούν εναλλακτικές, 
συμβιβαστικές λύσεις.
Όπως, για παράδειγμα, η δυνατότητα να γίνουν
 γυρίσματα νωρίς το πρωί ή σε ώρες μη αιχμής.
 Λύσεις που πρότεινε, προς τιμήν της, η μειοψηφία.
 το αίτημα ενός, κατά τεκμήριο, σοβαρότατου φορέα, 
και ενός δημιουργού που τιμά τον τόπο μας
 επιλέγοντάς τον για την παραγωγή της σειράς του.

Σημειώνεται επίσης πως η προτεινόμενη ημερομηνία
 για τα γυρίσματα - 12η Απριλίου - είναι καθημερινή, αλλά και εκτός της σεζόν 
υψηλής τουριστικής κίνησης. 
Η δε παραγωγός εταιρεία φέρεται να πρότεινε συγκεκριμένα μέτρα 
(με δική της επιβάρυνση) προκειμένου να ελαχιστοποιήσει την ταλαιπωρία
 για τους επισκέπτες του χώρου

Τεκμαίρεται λοιπόν πως η κακή αυτή απόφαση δεν αντανακλά
 τα οποιαδήποτε προβλήματα επιμελητείας, αλλά προβλήματα νοοτροπίας
 του φορέα που έλαβε την εν λόγω απόφαση. 
Εάν μάλιστα αληθεύει το ρεπορτάζ ότι υπήρξε μέλος του ΚΑΣ που εξέφρασε 
την άποψη ότι το περιεχόμενο της ταινίας δεν συνάδει με τον χώρο,
 τότε σύσσωμο το ΚΑΣ θα έπρεπε να παραιτηθεί για λόγους δεοντολογίας. 
Δεν είναι δυνατόν σε μια χώρα της Ε.Ε, εν έτει 2018, να γίνονται προσπάθειες 
να ασκηθεί τέτοιου είδους λογοκρισία ανάλογα 
με τις καλλιτεχνικές προτιμήσεις του καθενός.

Έτσι, ενδεχομένως, χάθηκε πριν από δύο χρόνια κι ένα άλλο σήριαλ του BBC, 
το The Night Manager, με πρωταγωνιστή το Χιού Λώρι, γνωστό σε όλους μας 
από τη δημοφιλή ιατρική σειρά Dr. House, το οποίο εντέλει γυρίστηκε
 στην Μαγιόρκα της Ισπανίας. 
Η εν λόγω σειρά, η οποία είχε πολλούς κοινούς συντελεστές
 με το The Little Drummer Girl και βασιζόταν επίσης σε μυθιστόρημα 
του Τζον Λε Καρέ, απέσπασε βραβείο Χρυσής Σφαίρας και είχε τόσο μεγάλη
 επιτυχία ώστε τώρα γίνονται τα γυρίσματα του δεύτερου κύκλου.

Σημειώνεται, τέλος, πως δεν έχουν περάσει ούτε τρεις ημέρες 
από την ανακοίνωση του επενδυτικού κινήτρου για την προσέλκυση 
των οπτικοακουστικών παραγωγών στη χώρα μας από το ΥΨΗΠΤΕ, 
ενός κινήτρου που αγκαλιάστηκε αμέσως από την καλλιτεχνική κοινότητα
 και την αγορά των οπτικοακουστικών παραγωγών. 
Δηλώσαμε τότε πως η Ελλάδα είναι πλέον film friendly. 
Φευ, λίγα εικοσιτετράωρα μετά, έρχεται ένα άλλο θεσμικό όργανο να διαψεύσει,
 όχι εμάς, αλλά τις προσδοκίες και τις ελπίδες όλων των καλλιτεχνών,
 των τεχνικών και των χιλιάδων επαγγελματιών που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο
 σχετίζονται με τα οπτικοακουστικά.
 Πρόκειται σαφώς για διεθνή γελοιοποίηση της χώρας.

Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, συνδέσμους, ομοσπονδίες, 
το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το Υπουργείο Πολιτισμού,
 τα κόμματα της Βουλής αλλά και τους πολίτες, να πάρουν θέση.

Θέλουμε πραγματικά την ενδυνάμωση του κλάδου των οπτικοακουστικών
 στην Ελλάδα, με σεβασμό στον τόπο μας και τις προοπτικές δίκαιης 
και βιώσιμης ανάπτυξής του;

Θέλουμε να προσελκύσουμε κινηματογραφικές παραγωγές, 
δίνοντας δουλειά σε τεχνικούς, καλλιτέχνες, επαγγελματίες, 
στους ταλαντούχους νέους της χώρας μας;
Είναι οι οπτικουακουστικές παραγωγές όχημα ανάπτυξης του τουρισμού αλλά
 και της συνέργειας μεταξύ τοπικών συνεργείων και ξένων εταιρειών;

Είναι οι οπτικοακουστικές παραγωγές μία από τις βαριές βιομηχανίες
 του μέλλοντος την οποία η χώρα οφείλει να αναδείξει;

Είναι σημαντική η εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό με το απέραντο κάλλος 
και το φως της, της χώρας που γέννησε το δράμα και το θέατρο,
 αλλά και της χώρας που παραμένει δυνατή και λειτουργική 
παρά τις δυσκολίες που πέρασε;

Θέλουμε να έρχονται μεγάλες οπτικοακουστικές παραγωγές στη χώρα μας
 και να γίνει η Ελλάδα ένας φιλικός τόπος εγκατάστασης επενδύσεων
 στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο;

Εάν η απάντηση και άλλων φορέων στα παραπάνω 
είναι αρνητική - γιατί το ΚΑΣ έδωσε ήδη την απάντησή του- τότε θα πρέπει 
να υπάρξει και σαφής αιτιολόγηση, αλλά και ανάληψη των σχετικών ευθυνών.

Θα πρέπει να εξηγηθεί ευθαρσώς 
στους Έλληνες πολίτες ποια
από τα παρακάτω στοιχεία που κατέθεσε
η παραγωγή της σειράς τους ενοχλούν,
και ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους στέλνουν 
μείζονες οπτικοακουστικές παραγωγές σε άλλες χώρες.

THE LITTLE DRUMMER GIRL
Βασικά μεγέθη και πληροφορίες
Στόχος: η προβολή της σειράς από ογδόντα τηλεοπτικά δίκτυα σε όλο τον κόσμο.

Προϋπολογισμός δαπανών για τα γυρίσματα στην Ελλάδα: 
πάνω από 3.000.000 ευρώ.

Συνολική διάρκεια εργασιών στην Ελλάδα: 5 μήνες.

Σύνολο ελληνικού συνεργείου: περίπου 100 άτομα.

Σύνολο αγγλικού συνεργείου και ηθοποιών: περίπου 100 άτομα.

Σύνολο Ελλήνων βοηθητικών ηθοποιών: πάνω από 1.000 άτομα.

Σύνολο διανυκτερεύσεων αγγλικού συνεργείου και ηθοποιών στην Αττική:
 πάνω από 4.000.

Σύνολο διανυκτερεύσεων ελληνικού συνεργείου σε ξενοδοχεία
 σε απομακρυσμένες περιοχές της Αττικής: πάνω από 1.500.

Συνεργασία με εκατοντάδες μικρές / μεσαίες επιχειρήσεις και προμηθευτές 
για αγορά και ενοικίαση εξοπλισμού, ενοικίαση χώρων γυρισμάτων
 και βοηθητικών χώρων, ενοικίαση αυτοκινήτων,
 παροχή μεγάλης ποικιλίας υπηρεσιών κ.ά.

Μεταφορά πολύτιμης διεθνούς τεχνογνωσίας και εμπειρίας 
στο ελληνικό κινηματογραφικό συνεργείο.