Σάββατο 1 Ιουνίου 2013

Επιτύμβιο των εν Θερμοπύλαις πεσόντων.

Ω ξειν΄ αγγέλλειν Λακεδαιμονίοις
 ότι τήδε κείμεθα
 τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι.
 Σιμωνίδης ο Κείος


Σάντουιτς με μαεστρία. Θέαμα και απόλαυση μαζί!

Ας θυμηθούμε και λίγο την ΠΡΟ-ιστορία της Τουρκίας.

Τον Σεπτέμβριο του 1961, οι στρατιωτικοί 
που είχαν ανατρέψει το καθεστώς στην Τουρκία 
και τον Μεντερές που το εκπροσωπούσε, 
μετά από δίκη απαγχονίζουν τον Μεντερές. 
Οι στρατιωτικοί είχαν αναλάβει την εξουσία
 με πραξικόπημα στις 27 Μαίου του 1960
 κι ο Μεντερές ήταν εκ των πρώτων συλληφθέντων 
εκείνης της νύχτας.
10 χρόνια νωρίτερα ο Μεντερές είχε αντιδράσει
 σε πληροφορίες για επικείμενο πραξικόπημα
 αποκεφαλίζοντας ολόκληρη την στρατιωτική ηγεσία 
της Τουρκίας.
  Τότε 16 Στρατηγοί και 150 ακόμη ανώτεροι
 και ανώτατοι αξιωματικοί εκδιώχθηκαν 
από τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις.
 Ο Μεντερές΄ως πρωθυπουργός της Τουρκίας
 είχε ανεχθεί το πογκρόμ κατά των Ελλήνων
 της Κωνσταντινούπολης τον Σεπτέμβριο του 1955.

Η Δαμασκός καλεί τον Ερντογάν να παραιτηθεί.

Δριμύ κατηγορώ προς τις τουρκικές αρχές
 εξαπέλυσε σήμερα ο υπουργός Πληροφοριών
 της Συρίας Ομράν αλ Ζόχμπι λέγοντας ότι 
ενεργούν με «τρομοκρατικό» τρόπο εναντίον 
του τουρκικού λαού και κάλεσε τον πρωθυπουργό 
της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να παραιτηθεί.
«Οι διεκδικήσεις του τουρκικού λαού δεν αξίζουν 
όλη αυτήν τη βία και εάν ο Ερντογάν είναι ανίκανος 
να χρησιμοποιήσει μη βίαια μέσα, 
θα πρέπει να παραιτηθεί», δήλωσε ο υπουργός,
 σύμφωνα με τη δημόσια συριακή τηλεόραση.
 «Ο Ερντογάν κυβερνά τη χώρα του με τρομοκρατικό
 τρόπο και καταστρέφει τον πολιτισμό 
και τα επιτεύγματα του τουρκικού λαού», 
συνέχισε ο Ζόχμπι.
Νωρίτερα ο Τούρκος πρωθυπουργός κάλεσε
 τους διαδηλωτές της Κωνσταντινούπολης 
να σταματήσουν «αμέσως» 
την κινητοποίησή τους παραδεχόμενος ότι
 η αστυνομία έδρασε 
με ακραίο τρόπο εναντίον τους.
«Το γεγονός ότι καταστέλλει ειρηνικές διαδηλώσεις
 αποδεικνύει ότι ο Ερντογάν δεν έχει σύνδεση
 με την πραγματικότητα. Ευχόμαστε στον τουρκικό λαό
 να υπάρξει σταθερότητα και ηρεμία 
και συμβουλεύουμε τον Ερντογάν να δείξει φρόνηση 
και να μην συμπεριφέρεται στον τουρκικό λαό 
όπως συμπεριφέρεται στον συριακό»,
 κατέληξε ο Ομράν.
Η Άγκυρα στηρίζει τους Σύρους αντάρτες
 που πολεμούν το καθεστώς του προέδρου 
Μπασάρ αλ Άσαντ και φιλοξενεί 
στο έδαφός της 400.000 Σύρους πρόσφυγες.
Δικό μας σχόλιο:
Άρχισαν τα όργανα;

Βίαια επεισόδια (τώρα) σημειώνονται στην Άγκυρα.

Διαδηλωτές συγκρούονται 
με αστυνομικές δυνάμεις.
Μπορεί στην Κωνσταντινούπολη
 οι αστυνομικές δυνάμεις να αποχώρησαν
 από την πλατεία Ταξίμ 
για να πραγματοποιηθεί η διαδήλωση, 
ωστόσο η εικόνα είναι διαφορετική
 στην Άγκυρα
 όπου σημειώνονται συγκρούσεις.
Δικό μας σχόλιο:
Η τουριστική "βιομηχανία" της γείτονος
δέχεται ισχυρότατο πλήγμα.
Τυχαίο;
Εμ, τι το ήθελες να εξοφλήσεις το χρέος;
Πολύ φοβάμαι όμως ότι 
όταν καίγεται το σπίτι του γείτονα . . . 
Ας, ελπίσουμε ότι δεν θα βγει η πασίγνωστη
παροιμία αληθινή.
Άλλωστε, ας μην το ξεχνάμε,
εμείς χρωστάμε . . . .

Συγκλονιστικές εικόνες από την εξέγερση στην Τουρκία.

Δείτε φωτογραφίες 
που ανεβάζουν χρήστες του Twitter.
Το γύρο του κόσμου κάνουν οι απίστευτες εικόνες
 στο twitter από τα επεισόδια στην Τουρκία
 που είναι σε εξέλιξη τα τελευταία 24ωρα.
Σε πεδίο μάχης έχει μετατραπεί για δεύτερη μέρα
 το κέντρο της Κωνσταντινούπολης όπου
 από την Παρασκευή τα ξημερώματα, χιλιάδες 
ακτιβιστές και διαδηλωτές συγκρούονται
 με την αστυνομία, γύρω από την πλατεία Ταξίμ. 
Αστυνομικοί των μονάδων καταστολής, με ασπίδες
 στα χέρια και θωρακισμένα οχήματα εξοπλισμένα
 με αντλίες νερού, έχουν λάβει θέση σε διάφορα 
σημεία της πλατείας και ήδη 
έχουν ξεσπάσει βίαια επεισόδια.
Από το πρωί, χιλιάδες διαδηλωτές άρχισαν
 να καταφθάνουν στην κεντρική πλατεία
 της Κωνσταντινούπολης φορώντας μαντίλια
 και χειρουργικές μάσκες και με το σύνθημα 
«Ενωμένοι κατά του φασισμού». 
Η τουρκική αστυνομία έκανε χρήση δακρυγόνων
 και αντλιών νερού για δεύτερη ημέρα, προκειμένου
 να διαλύσει το πλήθος ενώ, νωρίτερα διαδηλωτές 
είχαν συγκρουστεί με την αστυνομία στη συνοικία 
Μπεσίκτας, στις όχθες του Βοσπόρου.
Μία διαδηλώτρια βρίσκεται σε κρίσιμη
 κατάσταση στο νοσοκομείο με κάταγμα στο κεφάλι,
 ενώ ένα άτομο έχασε ένα μάτι του, 
από πλαστική σφαίρα.
Το κίνημα διαμαρτυρίας, από τα μεγαλύτερα 
κατά της κυβέρνησης, ξεκίνησε χθες το πρωί 
μετά από την βίαιη καταστολή της διαμαρτυρίας 
εκατοντάδων ακτιβιστών που είχαν κατασκηνώσει 
στο πάρκο Γκεζί, πάνω στην πλατεία,
 διαμαρτυρόμενοι για το μπάζωμα του πάρκου, 
προκειμένου να χτιστούν εκεί
 ξενοδοχεία και καταστήματα.




Όχι, ευτυχώς, δεν είναι στην Ελλάδα αυτή η παραλία.


Μητροπολίτης «οργώνει» τον κόσμο με τον Σκαραβαίο του.

Τον έχει για περισσότερο από 50 χρόνια!
Είναι ο μοναδικός από τους 81 ιεράρχες 
της Ελλαδικής Εκκλησίας που διαθέτει 
τόσο παλαιό αυτοκίνητο, το οποίο συχνά οδηγεί ο ίδιος 
και με το οποίο έχει «οργώσει» τον κόσμο.
 Ο 77χρονος μητροπολίτης 
Μαντινείας και Κυνουρίας Αλέξανδρος
 έχει στην κατοχή του ένα λευκό VW τύπου Σκαραβαίο
 που είναι και το επίσημο αυτοκίνητο
 της ιεράς μητροπόλεως.
Ο μητροπολίτης, όπως αναφέρει η Espresso 
έχει το αυτοκίνητο εδώ και περισσότερο 50 χρόνια
 και έχει διανύσει πάνω από 4.000.000 χιλιόμετρα.
 Το αγόρασε με δάνειο όταν ήταν ιεροκήρυκας 
και το αποπλήρωσε μετά από 25 χρόνια.
Μάλιστα όπως αποκαλύπτει ο ίδιος
με το αυτοκίνητο αυτό έχει κάνει πολλά ταξίδια
 εντός και εκτός Ελλάδος ωστόσο αυτό
 αναδεικνύεται πραγματικό «θηρίο».

(VIDEO) Θάλασσα, ήλιος και ευτράπελα!

Απ' όλα έχει ο "μπαξές"!

Ένας ειλικρινής εχθρός, σου είναι περισσότερο χρήσιμος . . .

Ποτέ σου δεν πρέπει να ξεχνάς ότι, 
ένας ειλικρινής εχθρός
σου είναι περισσότερο χρήσιμος 
από ένα φίλο που ψεύδεται.

Εάν, το μυαλό σου, είναι συνέχεια επικεντρωμένο . . .

Εάν, στο μυαλό σου, συνέχεια
είναι αυτά που σου λείπουν
τότε ποτέ δε θα έχεις αρκετά
κι αν σκέφτεσαι συνεχώς ότι αυτά 
(τα υλικά αγαθά)
είναι που χαρίζουν την ευτυχία
τότε ποτέ σου δεν θα είσαι ευτυχισμένος.

Δώσε μια ευκαιρία στην Ειρήνη! (Βίντεο)

1 Ιουνίου του 1969 
Ο Τζον Λένον και η Γιόκο Όνο
ηχογραφούν το Give Peace a Chance,
 κατά τη διάρκεια του δεύτερου Bed-In
 για την Ειρήνη.

Two, one two three four
Everybody's talking about
Bagism, Shagism, Dragism, Madism, Ragism, Tagism
This-ism, that-ism, is-m, is-m, is-m. 

[Chorus]
All we are saying is give peace a chance
All we are saying is give peace a chance 

C'mon
Everybody's talking about Ministers,
Sinisters, Banisters and canisters
Bishops and Fishops and Rabbis and Pop eyes,
And bye bye, bye byes. 

[Chorus]

Let me tell you now
Everybody's talking about
Revolution, evolution, masturbation,
Flagellation, regulation, integrations,
Meditations, United Nations,
Congratulations. 

[Chorus]

Everybody's talking about
John and Yoko, Timmy Leary, Rosemary,
Tommy Smothers, Bobby Dylan, Tommy Cooper,
Derek Taylor, Norman Mailer,
Alan Ginsberg, Hare Krishna,
Hare, Hare Krishna 


"Give Peace a Chance" is a 1969 
single by (John Lennon's) Plastic Ono Band 
that became an anthem of the American 
anti-war movement at that time.

A different song with the same name, written
 by Leon Russell and Bonny Bramlett,
 was sung by Joe Cocker.

Writing and recording

The song was written during 
Lennon's Bed-In honeymoon:
 when asked by a reporter what he was trying
 to achieve by staying in bed, Lennon answered
 spontaneously "All we are saying is give peace a chance"; 
Lennon liked the phrase and set it to music 
for the song.
 He sang the song several times during the Bed-In,
 and finally, on 1 June 1969, in Room 1742 
at the Queen Elizabeth Hotel in Montreal, recorded 
it using a simple setup of four microphones
 and a four-track tape recorder rented from
 a local recording studio. The recording session 
was attended by dozens of journalists and various
 celebrities, including Timothy Leary,
 Rabbi Abraham Feinberg, Joseph Schwartz,
 Allan Rock, Rosemary Woodruff Leary,
 Petula Clark, Dick Gregory, Allen Ginsberg, 
Murray the K, Al Capp and Derek Taylor, 
many of whom are mentioned in the lyrics. 
Lennon played acoustic guitar and was joined 
by Tommy Smothers of the Smothers Brothers, 
also on acoustic guitar.


Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

Απίστευτο βίντεο: πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν πρόκειται για γοργόνα!

ΒΙΝΤΕΟ: ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: 
Γοργόνα σε Kiryat Yam, Ισραήλ Σάλος
 με νέο βίντεο του Animal Planet που δείχνει 
πεντακάθαρα μια γοργόνα! 
Δεν έχει περάσει και μεγάλο χρονικό διάστημα 
από την στιγμή που η Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών 
και Ατμόσφαιρας (NOAA) επιβεβαίωσε ότι
 υπάρχουν γοργόνες και ότι ο αριθμός τους αυξάνεται
 και ένα νέο βίντεο εμφανίστηκε προκαλώντας σάλο. 
Το βίντεο παίχτηκε από το Animal Planet 
και έχει ανεβεί στο Youtube
 από διάφορες πηγές και σαρώνει.
 Δύο φίλοι που κάνουν τις διακοπές τους στο Ισραήλ
 στην περιοχή Kiryat Yam τραβάνε βίντεο τη θάλασσα 
και τη θέα όταν ξαφνικά αντιλαμβάνονται
 οτι κάτι υπάρχει ξαπλωμένο σε έναν από τους βράχους
 από κάτω τους. Ο ένας αναρωτιέται τι είναι ενώ
 ο άλλος προσπαθεί να κάνει ζουμ για να δει καλύτερα. 
“Φώκια θα είναι” ακούγεται να λέει ο φίλος του,
 όταν ξαφνικά αυτό που βρίσκεται στον βράχο 
τους αντιλαμβάνεται, γυρίζει και τους κοιτάζει 
και σέρνεται στον βράχο με ταχύτητα για να βουτήξει
 στη θάλασσα. Αν και η εικόνα δεν είναι υψηλής
 ευκρίνειας και απόλυτα καθαρή μπορεί κανείς να δει 
άνετα τα μακριά μαύρα μαλλιά, το ανθρώπινο πρόσωπο 
και στο τέλος την ουρά ψαριού που σύμφωνα
 με όλα τα παραμύθια που γνωρίζουμε 
διαθέτουν οι γοργόνες. 
Δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί αν το βίντεο είναι
 πραγματικό αλλά σίγουρα είναι πολύ εντυπωσιακό
 και έρχεται να συμπληρώσει το πρώτο βίντεο
 που κυκλοφόρησε πριν έναν περίπου μήνα και δείχνει
 ψαράδες στην Ιαπωνία να σηκώνουν 
μέσα στα δίχτυα τους μια γοργόνα. 
Δείτε το συγκλονιστικό νέο βίντεο που ακολουθεί.
Δικό μας σχόλιο:
Νεώτερες πληροφορίες αναφέρουν
 ότι μετά από επιστημονική ανάλυση του βίντεο
 απεφάνθησαν ότι δεν πρόκειται για γοργόνα
 αλλά Γοργόνο καθώς πρόκειται για αρσενικό 
του είδους των γοργόνων που οι επιστήμονες
 πίστευαν έως τώρα ότι είχε εξαφανιστεί 
πριν από 2000 χρόνια στην περιοχή του παραμυθιού. 

Σήμερα: Νεκρό νεαρό δελφίνι στο λιμάνι της Κορίνθου!

Περίλυποι το κοιτούσαν οι Κορίνθιοι
 αλλά δεν μπορούσαν
 να του προσφέρουν καμία βοήθεια 
αφού ήταν ήδη νεκρό.

Το πορτρέτο του οπλίτη, της πόλης, που δεν είχε τείχη για την προστασία της!

«Το καθεστώς της Σπάρτης
 αντιμετωπιζόταν 
από την αρχαιότητα ακόμη
 ως ένα κοινωνικό
 φαινόμενο εντελώς ιδιόρρυθμο και ακατανόητο»
 λέει ο ιστορικός κ. Πανταζής 
ο οποίος αναπτύσσει
 τη δική του θεωρία για τις ρίζες 
της μοναδικής αυτής κοινωνίας 
που έμοιαζε
 να έχει ξεπηδήσει από το πουθενά.
Κορμός και κεφαλή προτεταμένα.
Εντυπωσιακό κράνος. Και ένα πρόσωπο με μεγάλα 
μάτια, επιμελημένη μυτερή γενειάδα και... εντελώς
 ξυρισμένο μουστάκι. Αυτό είναι το πορτρέτο
 του σπαρτιάτη οπλίτη (παλαιότερα είχε αποδοθεί 
στον Λεωνίδα) από τον ναό της Χαλκιοίκου Αθηνάς
 της Σπάρτης. Οι Σπαρτιάτες δηλαδή δεν είχαν μουστάκι; 
Γιατί δεν είναι η μόνη περίπτωση στην οποία σημειώνεται 
η έλλειψη μύστακος παρά τοις Λακεδαιμονίοις. 
Πόσο μάλλον που όπως λένε τα αρχαία κείμενα 
ήταν θεσμοθετημένη στην αρχαία Σπάρτη διά νόμου:
«...αλλά την πολιτείαν μάλιστα συνέχεσθαι φόβω
 νομίζοντες. διό και προεκήρυττον οι έφοροι
 τοις πολίταις εις την αρχήν εισιόντες 
ως Αριστοτέλης φησί,κείρεσθαι τον μύστακα
και προσέχειν τοις νόμοις,ίνα μη χαλεποί ώσιν αυτοίς,
 το του μύστακος, οίμαι, προτείνοντες, όπως
 και περί τα μικρότατα τους νέους πειθαρχείν εθίζουσι», 
όπως αναφέρει ο Πλούταρχος 
επικαλούμενος τον Αριστοτέλη.
Το ερώτημα όμως, αν και σε πρώτη ανάγνωση 
μπορεί να φαίνεται γραφικό ή εν πάση περιπτώσει
 διόλου αξιόλογο προκειμένου να ασχοληθεί μαζί του
 ένας ιστορικός (αρχαίος ή σύγχρονος), είναι σε θέση
 εν τούτοις να οδηγήσει σε άκρως ενδιαφέροντα 
μονοπάτια. Η καταγωγή των Λακεδαιμονίων, 
το ιδιαίτερο καθεστώς της Σπάρτης, αλλά 
και οι συνήθειές τους, που ακόμη και οι πιο 
προσωπικές ήταν υποχρεωτικές, είναι μερικά από αυτά.
Μπορεί λοιπόν το μυστήριο του ξυρισμένου μύστακος
 να ήταν η αφορμή, ο ιστορικός όμως 
κ. Βαγγέλης Πανταζής στο πλαίσιο ευρύτερης
 εργασίας του σχετικά με την πολιτική γεωγραφία 
της μυκηναϊκής Πύλου αλλού στοχεύει: στην αναζήτηση 
των πηγών της σπαρτιατικής κοινωνίας.
«Το καθεστώς της Σπάρτης αντιμετωπιζόταν
από την αρχαιότητα ακόμη ως ένα κοινωνικό
 φαινόμενο εντελώς ιδιόρρυθμο και ακατανόητο» 
λέει ο κ. Πανταζής. Περιέργεια, φόβος και θαυμασμός
 ήταν τα συναισθήματα των ανθρώπων των άλλων 
ελληνικών πόλεων απέναντι
 στους Σπαρτιάτες- ο Σωκράτης
 και ο Πλάτωνας χρησιμοποιούσαν συχνά
 το σπαρτιατικό παράδειγμα 
για τη διατύπωση θεωριών 
για την ιδανική πολιτεία-, αλλά τα ερωτήματα σχετικά 
με αυτό το καθεστώς ουδέποτε απαντήθηκαν πειστικά. 
Γιατί ούτε λίγο ούτε πολύ έμοιαζε 
να έχει ξεπηδήσει από το πουθενά.
Αυτοί οι έφοροι αίφνης, που είχαν ως μοναδικό 
καθήκον να ελέγχουν αν οι πολίτες είχαν ξυρισμένο
 μουστάκι, σίγουρα ήταν ένα «σώμα» εντελώς ξένο 
με τις συνήθειες των άλλων πόλεων. 
Άλλωστε, όπως επισημαίνει ο κ. Πανταζής,
 σε κάθε κοινωνία ελεύθερων ανθρώπων μια τέτοια 
επέμβαση στην προσωπική εμφάνιση των πολιτών
 θα θεωρούνταν αδιανόητη. Το ίδιο συνέβαινε
 και με τους άλλους αρχαίους Έλληνες, παρ΄ ότι
 αποδέχονταν τη συγκεκριμένη ιδιορρυθμία
 κατά τούτο: ότι ήταν απαραίτητη 
για την καλλιέργεια της πειθαρχίας 
και της στρατιωτικής αρετής των Σπαρτιατών. 
Πώς άραγε;
Μισθοφόροι.
«Μόνον σε στρατώνα θα μπορούσε να δικαιολογηθεί
 μια τέτοιου είδους ομοιόμορφη εμφάνιση. 
Γι΄ αυτό, όταν οι Αθηναίοι κατηγορούσαν 
τους Σπαρτιάτες ότι είχαν μια κοινωνία σαν στρατώνα, κυριολεκτούσαν!» λέει ο κ. Πανταζής. 
Και προχωρεί στη διατύπωση της δικής του, 
τολμηρής, πρότασης για την ερμηνεία της προέλευσης 
του σπαρτιατικού καθεστώτος:
«Επρόκειτο για κατάλοιπο μιας άλλης εποχής
 και ενός άλλου θεσμού. 
Ήταν η επιβίωση στρατοπέδου μισθοφόρων
 της Μυκηναϊκής εποχής, το οποίο, 
μετά την κατάρρευση του ανακτορικού καθεστώτος 
που υπηρετούσε,αυτονομήθηκε και συνέχισε
 να υπάρχει αυτοτελώς διατηρώντας
τους μηχανισμούς του 
και τηρώντας σταθερά τις αξίες του».
Για τον ίδιο μάλιστα, ακόμη και το γεγονός 
ότι η Σπάρτη δεν είχε τείχη για την προστασία της, 
όπως συνέβαινε με τις άλλες πόλεις- και παρ΄ ότι 
διακατεχόταν από την έμμονη ιδέα του πολέμου
 και της εξέγερσης των ειλώτων-, συνηγορεί υπέρ 
αυτής της άποψης. Όπως λέει,«τα τείχη προορίζονταν
 για την προστασία των αρχόντων, 
όμως οι οπλίτες της δεν ανήκαν αρχικώς σε αυτή
 την τάξη, αλλά σε ένα υπαίθριο στρατόπεδο
 σωμάτων ασφαλείας της άρχουσας τάξης».
Οι Δωριείς
Απαραίτητοι σε μεγάλο βαθμό για τα ανακτορικά
 καθεστώτα της Εποχής του Χαλκού 
οι μισθοφόροι προέρχονταν από φτωχότερες χώρες
 και τοποθετούνταν σε καίριες θέσεις, 
ενώ ταυτόχρονα επιτάσσονταν οι οικισμοί
 των περιοίκων για να τους εξασφαλίζουν 
τη συντήρηση. 
«Ο χαρακτηρισμός “δωριεύς”- δόρυ και-ευς- ταιριάζει
σε επαγγελματία χρήστη του δόρατος 
και στη συνέχεια επεκτάθηκε σε ολόκληρο
 τον πληθυσμό 
των νοτιοδυτικών περιοχών της Ελλάδας, 
όπου απαντούσαν τα περισσότερα στρατόπεδα 
Δωριέων που ξεχώριζαν από τη διάλεκτό τους»
 είναι η άποψη του ερευνητή.
«Τα μινωικά αρχικώς και εν συνεχεία τα μυκηναϊκά 
καθεστώτα αντέγραψαν θεσμούς των καθεστώτων
 της Εγγύς Ανατολής» προσθέτει ο κ. Πανταζής,
 αναφερόμενος ιδιαίτερα
 στον «κρατήρα των πολεμιστών» από τις Μυκήνες 
στον οποίο απεικονίζονται πολεμιστές με περικεφαλαία 
και οπλισμό όμοια με εκείνα των μισθοφόρων
 του Λεβάντε (αλλά και με ξυρισμένο μουστάκι 
και αντίστοιχα ομοιόμορφα περιποιημένη γενειάδα).
 «Αυτός ήταν ένας τρόπος να ξεχωρίζουν τα όργανα
 της τάξεως από τους ανακτορικούς 
αξιωματούχους- οι οποίοι σύμφωνα 
με τις σωζόμενες παραστάσεις
 είτε ξύριζαν γενειάδα και μύστακα
 είτε έτρεφαν γενειάδα και μύστακα- αλλά και 
από τους απλούς υπηκόους που μπορούσαν
 να μένουν ατημέλητοι» λέει.
Οι θεωρίες:
Πρωτοπόρος της υπόθεσης ότι οι Δωριείς
 δεν ήταν κάποιο φύλο που ήρθε στην Ελλάδα 
απ΄ έξω ως κατακτητής ήταν ο αρχαιολόγος
 Μανόλης Ανδρόνικος
 («Η “δωρική εισβολή” και τα αρχαιολογικά ευρήματα»), 
ενώ ο μεγάλος κλασικός φιλόλογος Τζον Τσάντγουικ 
(«Οι μυκηναίοι Δωριείς») είχε υποστηρίξει ότι
 οι Δωριείς ενυπήρχαν στον μυκηναϊκό κόσμο, 
πιθανώς μάλιστα ως το φτωχότερο 
και υποτελές σώμα του.
Ακολούθως ο γλωσσολόγος Ε. Ριχ απέδειξε ότι είναι 
απίθανο να υπήρξε ιωνική διάλεκτος κατά
 τη Μυκηναϊκή εποχή και ο Γκαρσία Ραμόν
 έδειξε με σαφή στοιχεία ότι και η αιολική διάλεκτος
 προέκυψε κατά τους μεταμυκηναϊκούς χρόνους,
 ενώ αντίθετα η δωρική ανιχνεύεται στις πινακίδες 
της Γραμμικής Β γραφής.
Ετσι και ο ιστορικός κ. Βαγγέλης Πανταζής
 απορρίπτει τις επικρατούσες ως σήμερα θεωρίες
για τη φύση και την προέλευση του καθεστώτος 
των Λακεδαιμονίων. Είτε είναι η εθνοφυλετική 
θεωρία (από την οποία «εμπνεύστηκαν»
και οι γερμανοί ρατσιστές που αναζήτησαν 
την κοιτίδα των Δωριέων στα μέρη τους 
υποστηρίζοντας ότι οι Σπαρτιάτες ήταν 
καθαρόαιμοι Ινδογερμανοί), είτε η ταξική 
που ερμηνεύει τα ακραία χαρακτηριστικά 
του σπαρτιατικού καθεστώτος ως αποτέλεσμα
 της διαρκούς σύγκρουσης αρχόντων και ειλώτων.
Καμία από αυτές, όπως λέει, δεν δίνει απαντήσεις
 για τον έντονο κρατικό παρεμβατισμό
 και τον έλεγχο επάνω στις ζωές όλων, 
για την αποκλειστική ενασχόληση των Σπαρτιατών
 με την πολεμική τέχνη, την σχεδόν ισόβια 
στρατιωτική θητεία, τα κοινά συσσίτια, τον έλεγχο 
ενδυμασίας και εμφάνισης, την επιβολή γάμου 
και τεκνοποιίας αλλά την αποθάρρυνση
 της συμβίωσης, την απαγόρευση ατομικών ταξιδιών
 έξω από τη χώρα, την απαγόρευση εμπορικής 
και παραγωγικής δραστηριότητας, την αδιαφορία 
για τα οικονομικά του οίκου τα οποία διαχειρίζονταν
 οι γυναίκες και από την άλλη την καλλιέργεια
 μουσικής και ποίησης μόνον εμβατηριακού τύπου.
Από πού προέρχονταν όμως αυτοί οι μισθοφόροι;
Και πώς ήταν δυνατόν να υπήρχε μια ατελείωτη 
«δεξαμενή»- η ίδια πάντοτε- προμήθειας αυτών
 των επαγγελματιών πολεμιστών σε όλους
 τους αιώνες της Μυκηναϊκής εποχής;
 Προφανώς η έρευνα συνεχίζεται.
[Πηγή Μ.Θερμού, Το Βήμα]