Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2014

Από τα καλύτερα του Μητσάρα.


Δεν περίμενα ότι θα συμβεί όσο ζω......"απηύθυνε χθες ευχαριστήριο μήνυμα προς την Κούβα"!

Ο ηγέτης της Κούβας Φιντέλ Κάστρο 
πρότεινε σήμερα στις Ηνωμένες Πολιτείες συνεργασία
 για την αντιμετώπιση του ιού Έμπολα για να αποφευχθεί 
μία επιδημία στην αμερικανική ήπειρο, σε άρθρο του 
που δημοσιεύεται στα κουβανικά μέσα ενημέρωσης.
«Θα συνεργασθούμε ευχαρίστως με το αμερικανικό
 προσωπικό στην αποστολή αυτή», γράφει
 ο Φιντέλ Κάστρο σο άρθρο του
 υπό τον τίτλο «Η ώρα του χρέους».
«Κατανοούμε όλοι ότι επιτελώντας αυτό το έργο 
στο υψηλότερο επίπεδο της προετοιμασίας 
και της αποτελεσματικότητας, θα μάς επιτρέψει 
να προστατεύσουμε το λαό μας
 και τους αδελφούς λαούς της Καραϊβικής
 και της Λατινικής Αμερικής, να αποφύγουμε 
την επιδημία που εισήχθη δυστυχώς στις ΗΠΑ
 και μπορεί να εξαπλωθεί».
Παρά τις οικονομικές δυσκολίες και την πενία
 των μέσων που διαθέτει, η Κούβα βρίσκεται 
στην πρωτοπορία της εκστρατείας 
κατά του ιού Έμπολα, έχοντας στείλει 
την 1η Οκτωβρίου 165 ειδικούς του τομέα υγείας
 στην Αφρικής, οι οποίοι θα ενισχυθούν 
τις επόμενες ημέρες.
Ο Κάστρο λέει ότι η απόφαση για την αποστολή 
των κουβανών γιατρών στην Αφρική υπήρξε
 μία απόφαση δύσκολη, δυσκολότερη 
και από την απόφαση για την αποστολή στρατιωτών 
στην Αγκόλα (1976-1990).
«Οι πολιτικές αποφάσεις που συνοδεύονται 
από κινδύνους για το προσωπικό, χρειάζονται υψηλό
 επίπεδο ευθύνης, είναι ακόμη πιο δύσκολο 
από την αποστολή στρατιωτών στο μέτωπο», 
σημείωσε.
Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Τζον Κέρι
 απηύθυνε χθες ευχαριστήριο μήνυμα προς την Κούβα 
για τη συμβολή της στη διεθνή εκστρατεία
 για την αντιμετώπιση του ιού Έμπολα,
 κάτι σπάνιο για την Ουάσινγκτον.
«Η Κούβα, μία χώρα μόλις 11 εκατομμυρίων κατοίκων, 
έστειλε 165 ειδικούς του τομέα της υγείας
 και ετοιμάζεται να στείλει ακόμη 300», 
δήλωσε ο Τζον Κέρι.
Δικό μας σχόλιο:
Τελικά, ίσως μια επίθεση από εξωγήινους
ίσως αναγκάσει τους ανθρώπους
(τις κυβερνήσεις)
να καταλάβουν ότι όλοι μας
είμαστε σαν τα τσιμπούρια στον ίδιο σκύλο.

Αφιέρωση στην Περσεφόνη του ψηφιδωτού της Αμφίπολης.

Εκεί που φύτρωνε φλισκούνι κι άγρια μέντα
κι έβγαζε η γη το πρώτο της κυκλάμινο
τώρα χωριάτες παζαρεύουν τα τσιμέντα
και τα πουλιά πέφτουν νεκρά στην υψικάμινο.

Κοιμήσου Περσεφόνη
στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι
ποτέ μην ξαναβγείς.
Εκεί που σμίγανε τα χέρια τους οι μύστες
ευλαβικά πριν μπουν στο θυσιαστήριο
τώρα πετάνε αποτσίγαρα οι τουρίστες
και το καινούργιο πάν να δουν διυλιστήριο.

Κοιμήσου Περσεφόνη
στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι
ποτέ μην ξαναβγείς.
Εκεί που η θάλασσα γινόταν ευλογία
κι ήταν ευχή του κάμπου τα βελάσματα
τώρα καμιόνια κουβαλάν στα ναυπηγεία
άδεια κορμιά σιδερικά παιδιά κι ελάσματα.

Κοιμήσου Περσεφόνη
στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι
ποτέ μην ξαναβγείς.
Μουσική  Μάνου Χατζιδάκι
σε ποίηση Νίκου Γκάτσου
Αφιερωμένο και στον Παναγιώτη Φαρμάκη
που είχε μόνιμα σκεπασμένο το κεφάλι
για να κρύβει το φωτοστέφανο
της αγιότητάς του.

Μια σοβαρότατη εξέλιξη: Οι ΗΠΑ αναγνώρισαν δια της πλαγίας το ΡΚΚ - Σοκ στην Άγκυρα.

Τελικώς αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι 
η σοφία του λαού μας, που λέει ότι "όταν σκάβεις
 το λάκκο του άλλου, πέφτεις ο ίδιος μέσα", 
είναι πράγματι αξεπέραστη.
Η Τουρκία είναι από τους κύριους παράγοντες
 που έπαιξαν ρόλο στην εμφάνιση του φαινομένου
 που λέγεται "Ισλαμικό Κράτος", με σκοπό 
από τη μια να χτυπηθεί ανελέητα το ΡΚΚ 
και να περιοριστεί εδαφικά το κουρδικό κράτος, 
και από την άλλη να δημιουργήσει μια ευρύτατη 
σουνιτική περιοχή με εδάφη από το Ιράκ και τη Συρία,
 που θα κυβερνάται από υποχείρια της Άγκυρας.
Και οι τζιχαντιστές ήταν συνεπείς απέναντι 
στην Τουρκία, για την πολύτιμη 
βοήθεια που τους παρείχε. 
Ο πρώτος στόχος που χτύπησαν, 
ήταν το στρατόπεδο προσφύγων 
συμπαθούντων το ΡΚΚ, στο Μαχμούρ 
του Νοτίου Κουρδιστάν, και ο δεύτερος τα δυο 
από τα τρία κουρδικά καντόνια του Δυτικού Κουρδιστάν,
 όπως αποκαλούν οι Κούρδοι τα κουρδικά εδάφη
 στη Β. Συρία.
Όμως ο Θεός αγαπάει τον κλέφτη, αγαπάει
 και τον νοικοκύρη", όπως λέει και πάλι ο λαός μας.
Οι τζιχαντιστές, εκτός του ότι έδειξαν το αποτρόπαιο 
πρόσωπό τους, με τις σφαγές χιλιάδων αιχμαλώτων,
 με τις σφαγές Κούρδων γεζιντί και Αράβων 
αλλά και Τουρκομάνων σιιτών, με τους βιασμούς 
και τις αγοραπωλησίες κοριτσιών γεζιντί,
 στην ουσία κήρυξαν τον πόλεμο στις ΗΠΑ
 και το Ηνωμένο Βασίλειο, με δημόσιους 
αποκεφαλισμούς υπηκόων των ως άνω χωρών.
Η παραπάνω κατάσταση, με αποκορύφωμα
 τους αποκεφαλισμούς Αμερικανών 
και Βρετανών υπηκόων, κατέστη επιβεβλημένη
 την συμμαχία χωρών της Δύσης και του Αραβικού 
Κόσμου και την πραγματοποίηση αεροπορικών
 βομβαρδισμών εναντίον στόχων των τζιχαντιστών.
Όμως, επειδή οι από αέρος βομβαρδισμοί δεν αρκούν, 
είναι απαραίτητη και η επιχείρηση από το έδαφος.
Εκεί ακριβώς είναι το λάθος που έκανε η Άγκυρα,
η οποία στην κυριολεξία έσκαψε το λάκκο της,
 όπως θα δούμε παρακάτω.
Οι μόνοι που πολεμούν στο έδαφος, και μάλιστα
 σαν λιοντάρια, όπως αποδείχτηκε στην πόλη Κόμπανι,
 αλλά και στο Σενκάλ, για την προστασία 
των γεζιντί, είναι οι Κούρδοι και μάλιστα οι μαχητές
 του ΡΚΚ και του PYD.
Θα λέγαμε δε ότι είναι η πιο εύκολη και... φθηνή λύση 
για τη συμμαχία, η οποία αδυνατεί να λάβει απόφαση 
για την αποστολή στρατευμάτων που θα διεξάγουν 
επιχειρήσεις από το έδαφος.
Αυτό μάλλον συνειδητοποίησαν οι ΗΠΑ, 
οι οποίες είναι προφανές ότι συνεργάστηκαν 
με τους μαχητές του PYD στην πόλη Κόμπανι, 
για να διεξαχθούν οι αεροπορικοί βομβαρδισμοί.
Αυτό το προφανές αλλά και τις πληροφορίες
 που είχαμε για αριθμό Αμερικανών στρατιωτικών
 που βρίσκονται μέσα στην πολιορκούμενη Κόμπανι, 
οι οποίοι εντοπίζουν και δίνουν τις ακριβείς 
συντεταγμένες των στόχων των τζιχαντιστών, 
για να ακολουθήσουν οι αεροπορικοί βομβαρδισμοί, 
έρχεται να επιβεβαιώσει η δημόσια δήλωση
της συμπαθούς εκπροσώπου του αμερικανικού 
υπουργείου Εξωτερικών, Τζεν Ψάκι,
 η οποία στη χθεσινή της ενημέρωση
 προς τους δημοσιογράφους ανέφερε ότι 
την προηγούμενη εβδομάδα οι ΗΠΑ ήλθαν
 για πρώτη φορά σε απευθείας επαφή 
με το Κόμμα Δημοκρατικής Ενότητας (PYD), 
που αποτελεί τον πολιτικό κώνο 
του ΡΚΚ στο Δυτικό Κουρδιστάν.
Η Ψάκι ανέφερε ότι η επαφή έγινε μεταξύ 
ενός Αμερικναού διπλωμάτη και στελέχους 
του PYD, του οποίου το όνομα δεν απεκάλυψε.
Να σημειωθεί ότι και η Γερμανία χθες δήλωσε
 ότι είναι μέσα στις προθέσεις της να στείλει 
οπλισμό στο ΡΚΚ, που μάχεται
 εναντίον των τζιχαντιστών.
Τέλος, να υπενθυμίσουμε στους αναγνώστες μας 
ότι χθες ο πρωθυπουργός 
του Ιράκ Haydar El İbadi, 
ευχαρίστησε δημόσια το ΡΚΚ για την προστασία
 που παρέχει στους αμάχους, ενώ απέρριψε
 διάβημα του Νταβούτογλου για την αναβάθμιση
 των σχέσεων της Βαγδάτης με το ΡΚΚ.
Να υποθέσουμε ότι κάποιοι υποκριτές στην Αθήνα, 
που μέχρι χθες έκαναν τα χατήρια 
του Νταβούτογλου, θα αρχίσουν οσονούπω 
να ψάχνουν επαφές με το ΡΚΚ, αν αντιληφθούν ότι
 κάτι τέτοιο θα ευαρεστούσε την Ουάσιγκτον;
του Σάββα Καλεντερίδη

Κόρινθος: Δεν χορεύει αλλά .....ψαρεύει!






Φωτογραφίες Οκτώβριος 2014
Παραλία "Καλάμια" Κόρινθος
Ελλάδα


Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει έτοιμο μέσα του το Ναι!

Che fece .... il gran rifiuto

Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Οχι
να πούνε. Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
έτοιμο μέσα του το Ναι, και λέγοντάς το πέρα
πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησί του.
Ο αρνηθείς δεν μετανοιώνει. Αν ρωτιούνταν πάλι,
όχι θα ξαναέλεγε. Κι όμως τον καταβάλλει
εκείνο το όχι -- το σωστό -- εις όλην την ζωή του.
Κωνσταντίνος Π. Καβάφης (1901) 
Che fece .... il gran rifiuto

To certain people there comes a day
when they must say the great Yes or the great No.
He who has the Yes ready within him
immediately reveals himself, and saying it he follows
his honor and his own conviction.
He who refuses does not repent. Should he be asked again,
he would say no again. And yet that no --
the right no -- crushes him for the rest of his life.
Konstantinos P. Kavafis (1901) 

Νέο βίντεο-ντοκουμέντο από την «τρελή» πορεία του αμαξιού που προκάλεσε το μακελειό στην Π. Ράλλη.

Πως ξεκίνησαν όλα δείχνει ένα βίντεο-ντοκουμέντο. 
Τι συνέβη πριν το μακελειό στην Πέτρου Ράλλη
 φαίνεται καθαρά στις εικόνες. 
Ο 27χρονος οδηγούσε επικίνδυνα ακόμη 
και ένα χιλιόμετρο προτού γίνει η πρώτη πρόσκρουση.
 Η πορεία του Smart, που σκόρπισε τον τρόμο 
και τον θάνατο σε τρεις ανθρώπους, ήταν φρενήρης. 
Μπορείτε να δείτε καθαρά την προσπάθεια του 
να προσπεράσει το ταξί.
 Μπαίνει στην δεξιά λωρίδα και παραλίγο 
να χτυπήσει στα σταθμευμένα οχήματα 
στην προσπάθεια του να προσπεράσει 
το ταξί από δεξιά. 
Ξαναμπαίνει στην αριστερή λωρίδα.
 Το φανάρι ανάβει κόκκινο και μη προλαβαίνοντας
 να σταματήσει πέφτει πάνω στο ταξί και το αναστρέφει
 κατά 180 μοίρες. 
Παρόλα αυτά, πατά γκάζι και φεύγει
 με κόκκινο. 
Την ίδια ώρα ένας προπορευόμενος 
μοτοσικλετιστής κοιτάζει πίσω του και βλέπει 
το Smart να έρχεται και περνά κι εκείνος με κόκκινο 
για να γλιτώσει την πρόσκρουση. 
Ο οδηγός του ταξί σταματά στην άκρη του δρόμου,
 βγαίνει από το όχημα και καλεί την αστυνομία. 
Όλα αυτά συνέβησαν λίγο προτού ο οδηγός του Smart
 θερίσει με το αυτοκίνητο του τρεις ανθρώπους.
 Ο 27χρονος νοσηλεύεται κρατούμενος 
και θα απολογηθεί την Δευτέρα στον ανακριτή.
Δείτε το βίντεο του Alpha: 


Κόρινθος: Σκοτείνιασε πια Αλέξανδρε!


Δεν μιλάμε για επιστροφή κάποιων γλυπτών αλλά για επανένωση ενός μνημείου.

Βρετανοί βουλευτές ζητούν την επιστροφή 
των Μαρμάρων του Παρθενώνα.
«Έχουν κλαπεί από τον ελληνικό λαό»
Να επιστραφούν στην Αθήνα τα κλεμμένα μάρμαρα
 του Παρθενώνα εισηγούνται βρετανοί βουλευτές, 
κάνοντας λόγο για ντροπή εκ μέρους της Βρετανίας, 
ενώ παίρνουν σαφή θέση για το ζήτημα, υποστηρίζοντας 
ότι «έχουν κλαπεί από τον ελληνικό λαό».
«Είναι γεγονός ότι η παρέλαση κλεμμένων λαφύρων
 από το κατά τ' άλλα εξαιρετικό Βρετανικό Μουσείο, 
είναι κάτι το οποίο πιστεύω ότι αποτελεί ντροπή
 γι' αυτή τη χώρα. Σίγουρα το Ηνωμένο Βασίλειο 
χρειάζεται τώρα να συμμετέχει εποικοδομητικά, 
να ενεργήσει γενναιόδωρα και να αναγνωρίσει ότι
 τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστρέψουν
 στην Αθήνα», επισήμανε σε ομιλία του 
στη βρετανική Βουλή, 
ο βουλευτής των Φιλελεύθερων Δημοκρατών
 Τζορτζ Άντριου. 
Ο ίδιος κατέθεσε σχετική ερώτηση
 στο υπουργείο Πολιτισμού της χώρας.
«Υπάρχουν πολύ δυνατά συναισθήματα 
γι' αυτό το θέμα στην Ελλάδα. 
Πιθανότατα οι σχέσεις μας με την Ελλάδα
να βελτιωθούν αν υιοθετήσουμε εποικοδομητικά
 τη θέση επιστροφής κάποιων, 
αν όχι όλων των αντικειμένων» είπε από την πλευρά του 
ο βουλευτής των Εργατικών Τζέρεμι Κόρμπιν.
Η υφυπουργός Πολιτισμού, Έλεν Γκραντ, 
απάντησε: «Θα λάβουμε υπόψη μας αυτήν την πρόταση
 και θα απαντήσουμε εν καιρώ. 
Θα επαναλάβω ότι τα γλυπτά ανήκουν νόμιμα 
στο Βρετανικό Μουσείο, στο οποίο έχουν πρόσβαση 
όλοι και μάλιστα δωρεάν».
Δικό μας σχόλιο:
Δεν μιλάμε για επιστροφή
 κάποιων γλυπτών 
αλλά για επανένωση ενός μνημείου.
Α και κάτι ακόμη.
...πρόσβαση και μάλιστα δωρεάν...
είναι το μοναδικό σας πια επιχείρημα;
Παλαιότερα ήταν
ότι τα αγοράσατε
αλλά και οι κλεπταποδόχοι
 το ίδιο κάνουν.
Λοιπόν, αν δεν έχετε πλέον κέρδος
από αυτά τα γλυπτά
και απλά σας επιβαρύνουν 
και τα έξοδα συντήρησής τους
...τότε να σας απαλλάξουμε βρε κουτά.

Ωραία, άρχισαν να χάνουν την ψυχραιμία τους, οι "κλεπταποδόχοι"! (με ή χωρίς εισαγωγικά, εσείς αποφασίζετε)

«Όταν οι Έλληνες ξεπληρώσουν τα δάνειά τους, 
θα επιστρέψουμε τα Μάρμαρα»
Προκλητικό δημοσίευμα του Spectator 
με αποδέκτες Αλαμουντίν και ελληνική κυβέρνηση.
Επίθεση στην Αμάλ Αλαμουντίν για την επίσκεψή της
 στην Αθήνα και τις προσπάθειες επιστροφής 
των Μαρμάρων εξαπολύει το βρετανικό περιοδικό 
«Spectator» σε άρθρο του με τον τίτλο: «Κυρία Κλούνεϊ, 
να σας πω κάτι. Όταν οι Έλληνες ξεπληρώσουν
 τα δάνειά τους ύψους 240 δισ. δολαρίων, τότε κι εμείς 
θα επιστρέψουμε τα Μάρμαρα»!
Με ένα ιδιαίτερα δηκτικό άρθρο, το βρετανικό
 περιοδικό κατηγορεί την γνωστή δικηγόρο ότι 
μετέτρεψε την υπόθεση της επιστροφής των Μαρμάρων
 σε ταινία του Χόλιγουντ.
«Το Χόλιγουντ έχει τη φήμη να φτιάχνει ιστορίες
 όπου ένας δικηγόρος είναι ο ήρωας ή ότι η Αγγλία 
είναι ο κακός της υπόθεσης. 
Η τελευταία επική εκδοχή έχει και τα δύο, 
μόνο που εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ταινία, αλλά
 με την πραγματικότητα», αναφέρει χαρακτηριστικά. 
Και συμπληρώνει: «Μόλις μια εβδομάδα
 μετά τον γάμο της με τον Τζορτζ Κλούνεϊ,
η πλέον φωτογραφημένη δικηγόρος επισκέφθηκε
 την Αθήνα για να συνδράμει στις προσπάθειες
 που κάνει η ελληνική κυβέρνηση να πάρει πίσω
 τα Μάρμαρα από το Βρετανικό Μουσείο».
Όπως επισημαίνει το «Spectator», «με δεδομένο ότι 
η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει περιπέσει
 σε ένα γενικό χάος λόγω της οικονομικής κατάρρευσης, 
θα περίμενε κανείς να έχει πιο άμεσα ενδιαφέροντα
 από μια σειρά μαρμάρων που με τη συνδρομή
 των τότε ελληνικών αρχών σώθηκαν, 
στις αρχές του 19ου αιώνα, από το να λαξευτούν
 από τους χωρικούς».
«Αλλά, βέβαια, ξεχνάμε κάτι: τι θα έκαναν 
οι Έλληνες πολιτικοί αν γυρνούσαν τα Μάρμαρα;
 Δεν θα είχαν κάτι άλλο πατριωτικά να φουσκώνει 
τα στήθη τους, έτσι ώστε να τραβήξουν την προσοχή
 από τις αποτυχίες τους», τονίζει. 
Τελευταία, το βρετανικό περιοδικό αφήνει 
την πρότασή του για την υπόθεση: «Εις το όνομα
 της ευρωπαϊκής αρμονίας προτείνουμε το εξής: 
όταν η Ελλάδα αποπληρώσει το δάνειο 
των 240 δισ. δολαρίων που πήρε για να εξέλθει 
από την κρίση, τότε θα επιστρέψουμε
 κι εμείς τα Μάρμαρα. 
Μέχρι τότε η ελληνική κυβέρνηση οφείλει
 να αποδεχθεί τον ρόλο του λόρδου Έλγιν 
για να σώσει την ελληνική κληρονομιά και επίσης
 να αποδεχθεί πως το Βρετανικό Μουσείο έχει κάνει 
εξαιρετική δουλειά για την προβολή τους».
Δικό μας σχόλιο:
Αλλά ας διαβάσουμε τι έγραφε
ο μεγάλος μας ποιητής,
 Κωνσταντίνος Πέτρου Καβάφης
για τα γλυπτά του Παρθενώνα.
Oι φιλόμουσοι και φιλάρχαιοι αναγνώσται θα ενθυμώνται
 το κίνημα όπερ εγένετο τελευταίως εν Aγγλία 
ίνα αποδοθώσιν εις την Eλλάδα αι αρχαιότητες
 ας προ 80 ετών ο λόρδος Έλγιν, πρέσβυς της Aγγλίας
 παρά τη Y. Πύλη, ήρπασεν (ίνα τας προφυλάξη δήθεν)
εκ της Aκροπόλεως.
O λόγιος κ. Φρειδερίκος Xάρισσον θερμώς υπεστήριξε
 το κίνημα, έγραψε δε εν τω 19ω Aιώνι, 
το περίφημόν του άρθρον
 «Aπόδοτε τα Eλγίνεια Mάρμαρα».
Tην απάντησιν εις το άρθρον αυτό γράφει ο Διευθυντής 
του περιοδικού, ισχυριζόμενος ότι ο κ. Xάρισσον
 πραγματευθείς περί της επιστροφής των Eλγινείων
 μαρμάρων ηστεΐζετο απλώς, και κατέγινε 
περί το δοκιμάσαι την διορατικότητα του πνεύματος
 των συμπολιτών του ― εάν τάχα θα ήναι αρκετά
 έξυπνοι να εννοήσουν την ειρωνείαν του. 
Άλλως ηθέλησεν επίσης να περιπαίξη την συνήθειαν 
διαφόρων συγχρόνων ρητόρων οίτινες επινοούσι
 θέματα της ευφραδείας των,
 ζητούσι να αποδείξωσι παραδοξολογίας και χιμαίρας.
Oύτω κρίνει ο κ. Tζαίημς Nώουλς, διευθυντής 
του περιοδικού O 19ος Aιών. 
Mοι φαίνεται όμως ότι ο παραδοξολογών
 είναι μάλλον αυτός ή ο κ. Xάρισσον.
Tο άρθρον του ουδέ λογικόν είναι, ουδέ γενναίον.
 Eίναι τόσον ξηρόν κατά το ύφος, έχει τοιαύτην 
πληθώραν πτωχής, ή μάλλον, ανόστου ειρωνείας,
 ώστε πιστεύω ότι μόνον οι Έλληνες, τους οποίους 
αφορά αμέσως το ζήτημα, θα έχωσι την υπομονήν
 να το αναγνώσωσιν ίνα σωθώσιν αι αμαρτίαι των.
Eν τη εξάψει του ο κ. Nώουλς τι δεν λέγει! 
Eκθειάζει του Έλγιν την αρπαγήν. 
Mυκτηρίζει τον Bύρωνα. 
Σχετίζει την ευτελή υπεξαίρεσιν των μαρμάρων, 
προς τα ένδοξα τρόπαια του Nέλσωνος. 
Φρονεί ότι εάν επιστραφώσιν αι αρχαιότητες αύται,
 πρέπει ν’ αποδοθώσιν επίσης η Γιβραλτάρη,
 η Mελίτη, η Kύπρος, η Iνδική ― λησμονών ότι 
η κατοχή των χωρών εκείνων λογίζεται αναγκαία 
εις το Aγγλικόν εμπόριον ως και εις την ασφάλειαν 
ή ύπαρξιν του Aγγλικού κράτους, ενώ τα Eλγίνεια
 μάρμαρα εις ουδέν χρησιμεύουσιν άλλο 
ή εις τον ωραϊσμόν και πλουτισμόν του 
και άνευ αυτών ωραιοτάτου 
και πλουσιωτάτου Bρεττανικού Mουσείου. 
Ψέγει του κ. Xάρισσον την ορθοτάτην παρατήρησιν, 
ότι το κλίμα του Λονδίνου φθείρει τας γλυφάς 
των μαρμάρων και εκφράζει τον φόβον
 μη εάν μετακομισθώσιν εις Aθήνας 
καταστραφώσιν εν ενδεχομένη αναφλέξει 
του Aνατολικού ζητήματος ― λησμονών ότι 
ο φρόνιμος άνθρωπος οφείλει να διορθώνη
 το ενεστός κακόν πριν φροντίση περί του μέλλοντος.
 Όταν θα επιστρέψουν τα Γλυπτά 
στον Παρθενώνα θα αναστηθώ!
                        Μελίνα Μερκούρη

«Επάνω στη γη και κάτω από τα σύννεφα» Γιατί το παρόν,πριν το καταλάβουμε, είναι ήδη παρελθόν.

Ο Παναγιώτης Φαρμάκης
είχε μόνιμα σκεπασμένο το κεφάλι
για να κρύβει το φωτοστέφανο
της αγιότητάς του.
Θα πρέπει να ομολογήσουμε,
ότι χωρίς τον Παναγιώτη Φαρμάκη
 η ταινία θα ήταν πολύ φτωχότερη.
Δεν τον γέννησε η τύχη όμως 
τον Παναγιώτη Φαρμάκη.
Η μεγάλη επιθυμία του δημιουργού
 Φίλιππα Κουτσαφτή
φαίνεται να του έδωσε σάρκα και οστά.
Ο Παναγιώτης Φαρμάκης μετεφέρθη 
από την εποχή των Ελευσίνιων μυστηρίων
 για να παίξει το ρόλο ενός
σύγχρονου Ιεροφάντη κρατώντας ζωντανή τη μνήμη
του παρελθόντος μας - ή μήπως και του παρόντος μας;
Αλλά ίσως και του μέλλοντος, γιατί το παρόν,
πριν καλά-καλά το καταλάβουμε, είναι ήδη παρελθόν.
Ο Παναγιώτης Φαρμάκης έζησε, 
και θα ζει ανάμεσα μας
 (φρόντισε γι' αυτό ο φακός του, για πολλά χρόνια,
διευθυντή φωτογραφίας, Φίλιππου Κουτσαφτή)
και έτσι μπορούμε να χαμογελάμε, μπορούμε 
να ελπίζουμε
ότι με το χάραμα της καινούργιας μέρας 
θα έχει νόημα η ζωή μας.
 Τέλος πάντων, σε ευχαριστούμε πολύ 
Φίλιππε Κουτσαφτή,
που για άλλη μια φορά πίσω από την κάμερα, 
αυτή τη φορά στο ρόλο του σκηνοθέτη,
 κατάφερες να μας προσφέ ρεις
(δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η τέχνη είναι προσφορά)
κάτι παραπάνω από μια απλά καλή ταινία.
Κάτι πιο πολύτιμο που όλοι μας έχουμε ανάγκη.
Ελπίζω η ταινία να βρει τους θεατές της
 στο πέρασμα του χρόνου
και να το ανακαλύψουν και αυτοί.
Γιάννης   Καραμπίτσος
Η Αγέλαστος Πέτρα μιλάει για την μόνη
 πραγματική περιουσία που έχουμε
 και που είναι η μνήμη. 
Αυτή λοιπόν τη μνήμη κινδυνεύουμε
 να απολέσουμε, φροντίζοντας επιμελώς γι αυτό. 
Η ταινία είναι ένα χρονικό μιας μεταμόρφωσης
 ενός τόπου σε μη-τόπο.
 Στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η Ελευσίνα,
 αλλά θα μπορούσε να είναι οποιαδήποτε πόλη, 
αφού η Ελλάδα και το χώμα που πατούμε 
είναι γεμάτο από θαμμένες μνήμες και από σώματα
 μιας μεγάλης κατηγορίας ανθρώπων,
 της μεγαλύτερης, που έχουμε συνηθίσει
 να αποκαλούμε νεκρούς.
Ο Παναγιώτης Φαρμάκης μεταφέρθηκε 
από την εποχή των Ελευσίνιων μυστηρίων 
για να παίξει το ρόλο ενός σύγχρονου Ιεροφάντη 
κρατώντας ζωντανή τη μνήμη του παρελθόντος μας 
ή μήπως και του παρόντος μας; 
Αλλά ίσως και του μέλλοντος, γιατί το παρόν,
 πριν καλά-καλά το καταλάβουμε, είναι ήδη παρελθόν. 
Αγέλαστος Πέτρα Του Φίλιππου Κουτσαφτή
Βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ 
στην Θεσσαλονίκη, βραβείο κοινού. 
Μέχρι και το βραβείο του Σινεμά πήρε.
 Ο Παναγιώτης Φαρμάκης, πάντως, 
δίνει τον ορισμό της λέξης 
όταν ο αφηγητής τον ρωτάει που μένει:
 «Επάνω στη γη και κάτω από τα σύννεφα»
Γιατί το παρόν, πριν το καταλάβουμε, 
είναι ήδη παρελθόν.