Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2020

Αγανάκτησή λέγεται αυτό....και το εκφράζουν με δύο συνθήματα. (2 FOTOS)

Αυτό θα πρέπει να γίνει και στην Κόρινθο.


Οι επιχειρήσεις αντιγκράφιτι του Δήμου Αθηναίων όχι μόνο στο κέντρο 
αλλά και τις γειτονιές της πόλης, συνεχίζονται σε τακτική βάση.
 Πρόσφατα καθαρίστηκαν από γκράφιτι δημόσιοι χώροι
 στην 4η Δημοτική Κοινότητα και συγκεκριμένα στην περιοχή 
της Ακαδημίας Πλάτωνος, στον Λόφο Κολωνού και στην Πλατεία Λαού.

Ο καθαρισμός έγινε με «τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα» 
και «με ειδικό υλικό έτσι ώστε να είναι εύκολο να καθαριστούν» ξανά,
όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του δήμου.
 «Όλα αλλάζουν όταν αποκαλύπτεται, βήμα βήμα, το πραγματικό 
πρόσωπο της πόλης, πίσω από εικόνες που θόλωναν 
τα χαρακτηριστικά του» αναφέρει σε σχετική ανάρτηση του 
δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης.

Τι λέτε,κάπου κατά το καλοκαιράκι θα γιορτάσουμε Χριστούγεννα;

Μαγνητική και μυστική, τον επιπόλαιόν των κουράζει νουν•

-Κ. Π. Καβάφης, «Η Γαλή»

Είν’ η γαλή αντιπαθής εις τους κοινούς ανθρώπους.
Μαγνητική και μυστική, τον επιπόλαιόν των
κουράζει νουν• και τους χαρίεντάς της τρόπους
δεν εκτιμούν. [ ]
[ ]
[ ]
Aλλ’ είναι της γαλής ψυχή η υπερηφάνειά της.
Το αίμα και τα νεύρα της είν’ η ελευθερία.
Ποτέ δεν είναι ταπεινά τα βλέμματά της.
Εν των παθών της δε τω πάντοτε κρυπτώ,
εν τη καθαριότητι, εν τη ηρεμία
και καλλονή των στάσεων, τη εγκρατεία

ενδείξεων, πόση λεπτή αισθήσεων αγνότης
ευρίσκεται. Ότ’ αι γαλαί ρεμβάζουν ή κοιμώνται
τας περιβάλλει οραματισμού ψυχρότης.
Ίσως τριγύρω των τότε περιπλανώνται

φάσματα παλαιών καιρών. Ίσως η οπτασία
εις Βούβαστιν τας οδηγεί• όπου τα ιερά των
ήνθουν, και Pαμεσών τας έστεφε λατρεία,
κ’ ην οιωνός εις ιερείς παν κίνημά των.
(Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993)

Κορωνο-ύλη και το 2021;

Κορωνο-ύλη και το 2021;
Τουλάχιστον για το 2022, το ΙΕΠ να έβαζε πρώτο κεφάλαιο 
την οργανική και τελευταία διαμοριακες και ωσμωτική;
Τώρα οι πανελλήνιες έγιναν ΑΝΟΡΓΑΝΗΣ ΧΗΜΕΊΑΣ!!!
Και ο πανεπιστημιακός μαζί με τους αυλικούς του θα ετοιμάζουν
 τα θέματα του 2021, πάλι από πανεπιστημιακά 
και από τις παναμερικανικες εξετάσεις;

Απορώ πως δεν πρότειναν ακόμη μια προβολή σαν κι αυτήν.

Περιμένω να δω κάτι ανάλογο από την αντιπολίτευση.
Απαραίτητη διευκρίνηση:
Η ανάρτηση έχει σατιρικό και μόνο σκοπό
αλλά τελικά να μην αποκλείσετε τίποτε σε αυτήν την ζωή. 
Υ.Γ: Έτσι κι αλλιώς ο καθένας καταλαβαίνει
 αυτό που του αρέσει ως αληθινό.

Αυτά είναι του διαβόλου πράγματα. Ο 666 κρύβεται στα ρούτερς!

Αυτά είναι του διαβόλου πράγματα. 
Ο 666 κρύβεται στα ρούτερς
Εντωμεταξύ έρχεται και το 5G
Υ.Γ: Θυμάμαι ότι τα ίδια έλεγαν και για τις κεραίες
 της τηλεόρασης που θα ήταν τα κέρατα του διαβόλου 
πάνω στις στέγες των σπιτιών μας.

Καλημέρα από την Κόρινθο σε όλους τους διαδικτυακούς μου φίλους και ο Υπερβόρειος Απόλλων.

Ο Υπερβόρειος Απόλλων.
Ένας από τους πλέον αινιγματικούς μύθους 
είναι αυτός του Υπερβόρειου Απόλλωνα. 
Η Υπερβορεία ήταν η χώρα που επισκεπτόταν κάθε χειμώνα
 ο Απόλλωνας με το ιπτάμενο άρμα του, που το έσερναν κύκνοι
 και επέστρεφε την άνοιξη στη Δήλο και τους Δελφούς. 
Σύμφωνα με την παράδοση, η μητέρα του Λητώ, καταγόταν 
από μια φανταστική χώρα του μακρινού Βορρά που βρισκόταν 
πέρα από τα Ριπαία Όρη. 
Όταν πλησίαζε η στιγμή της γέννησης του Απόλλωνα, πήγε στη Δήλο 
συνοδευόμενη από τις δυο Υπερβόρειες παρθένες Άργη και Ώπι. 
Άλλες δυο παρθένες, η Λαοδίκη και η Υπερόχη, μετέφεραν 
τα θεϊκά αντικείμενα που θα βοηθούσαν τη Λητώ να γεννήσει.
 Οι Υπερβόρειες Παρθένες θεωρούνταν τροφοί του θεού 
και έμειναν για πάντα στη Δήλο. 

Σε αυτή τη χώρα, βασίλευε ο Απόλλωνας. 
Οι Υπερβόρειοι θεωρούνταν οι αγαπημένοι ιερείς και υπηρέτες του θεού. 
Όταν ο Απόλλωνας ήταν στη Δήλο και τους Δελφούς, έστελναν δώρα 
και προσφορές για να τον τιμήσουν. 
Η μυθική χώρα των Υπερβορείων έπαιξε σπουδαίο ρόλο 
στην εγκαθίδρυση της λατρείας του Απόλλωνα στην Ελλάδα.

Στο τέλος του φθινοπώρου, όταν ο θεός ήταν έτοιμος να φύγει 
για την μακρινή χώρα, έψελναν ύμνους που είχαν θλιμμένο τόνο. 
Τραγουδούσαν την αποδημία του Απόλλωνα στην Υπερβορεία.
 Την άνοιξη τραγουδούσαν κλητικούς ύμνους, 
δηλαδή καλούσαν το θεό να επιστρέψει από την πολύμηνη απουσία του
 και γιόρταζαν την επιδημία του θεού. 
Ο Απόλλωνας ερχόταν πάνω σε ένα άρμα που το έσερναν κύκνοι
 και κρατούσε στο χέρι του τη λύρα και τη δάφνη. 
Στους Δελφούς τιμούσαν την επιστροφή του με τη γιορτή των Θεοφανίων.  

Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου 2020

Κωστής Παλαμάς: Και γνώρισα τον Πήγασο·κι έκραξα: —Εσύ εδώ; Και μ’ αποκρίθηκε· «—Προσμένω από του Μπάιρον τον καιρό.

Ο Πήγασος
Πέρα σε μια κακοτοπιά της Ρούμελης,
εκεί κατά το φουμιστό της κυρα-Ρήνης κάστρο,
το καλοκαίρι μιαν αυγή
τ’ άλογο ασάλευτο γερμένο προς τη γη
5
λαμπύριζε σαν άστρο·
και τα φτερά του το καθένα σα σπαθί,
και το βαθύ γαλάζιο τους τα ’δειχνε σάμπως μαύρα,—
κι ο ανασασμός του λάβρα.
Και γνώρισα τον Πήγασο·
10
κι έκραξα: —Εσύ εδώ;
Και μ’ αποκρίθηκε·
«—Προσμένω
από του Μπάιρον τον καιρό.
Τον έχασα τον καβαλάρη,
χρόνια θα διάβηκαν και χρόνια,
15
τον ήβρε ο Χάροντας, παλέψανε
στα μαρμαρένια αλώνια.
Χάθηκε ο καβαλάρης, πάει·
στον τάρταρο; στα ηλύσια; δε γνωρίζω πού·
στέκω σα να ’χασα τη στράτα,
20
στέκω σα χήρα, στέκω δίχως νιάτα,
σαν το κορμί φωτοκαμένου είμαι δεντρού.
Μιλούσαμε μαζί καθώς μιλά
τ’ αδέρφι τ’ αδερφού·
τέτοια δε θα ’χε συντυχιά
25
τ’ άλογο ο Ξάνθος με τον Αχιλλέα.
Τα φρενιασμένα τα ταξίδια μας τα ωραία!
Ψηλά από τ’ αλπικά βουνά
κι ώς κάτου στα βενέτικα παλάτια,
Πήγασος, είχα τα φτερά,
30
κι εκείνος, άνθρωπος, τα μάτια.
Σας γγίξαμε, κορφές των ιδεών,
κι ήπιαμε μέσα στων παθών αχόρταγα τα βάθη·
μα καβαλάρης μες στους καβαλάρηδες
ποιός άλλος ξαναστάθη;
35
Τον ξέρει ο Ρήνος ο περήφανος
διαφεντευτής ξεδιψαστής πλατύς
κάστρων, ψυχών και τόπων·
και, λίμνη ελβετική, κι εσύ,
όσο γλυκιά, τόσο βαθιά ζωγραφιστή
40
στους πόθους των ανθρώπων
και πιο βαθιά στους έρωτες των ποιητών, κι εσείς
δρυμοί τευτονικοί και ιταλικά ακρογιάλια,
και πύργοι εσείς ρομαντικοί κι ερείπια στοιχειωμένα
κι ο αδιάντροπος ξεφαντωτής, κι εσύ, δειλή παρθένα.
45
Της αμαρτίας τους άγριους τους ανθούς
απόκοτα τους έκοβε και στόλιζε μ’ αυτούς
και φόρτωνε τα σύμμετρα της τέχνης του ανθογυάλια.
Ελληνολάτρης βάρβαρος, ροβόλησε
μακριάθε και γονάτισε στο δοξασμένο χώμα·
50
της Αττικής οι μέλισσες δεν το καταφρονέσανε
το σκυθικό του στόμα.
Της θείας της γης διαλαλητής,
μα και κριτής,
της έφερε τη λύρα του και το σπαθί του αντάμα,
55
κι ήρθε, και σβει στη ματωμένη λιμνοθάλασσα
τη φλόγα της ζωής του και το δράμα.
Και νά ώς εδώ ανυπόταχτη με τον καημό η ψυχή του
κι ώς τους γιαλούς που τους μολώνει ο Φίδαρης
από το βράχο της μεγάλης Αθηνάς
60
κι από τα κορφοβούνια της Χιμάρας.
Μπάιρον κι αν κράζονταν αυτός,
ήταν ο Αρόλδος κι ο Μαφρέδος τραγικός,
—και ήταν ο Λάρας.
Αυτός με πρόσταξε κι εγώ τον έφερα
65
κι ήβρε το σταυραδέρφι του τον Κάη,
και με τους άγγελους αντάρτες του Θεού,
της γης ταξιδευτής και τ’ ουρανού,
έδεσε αγάπες. Τονε πήραν, πάει.
Σύρθηκα εδώ πεντάρφανος
70
από τα ρήχια τ’ άχαρα κι από το Μισολόγγι,
και παραδέρνω μοναχός και παραστρατισμένος·
τα όρνια, τα πλάγια, και οι σπηλιές και οι πόταμοι και οι λόγγοι,
σα μ’ αγναντέψουνε, ξαφνιάζονται. Είμαι ξένος.
Ένας ύπνος βαρύς με μολυβώνει,
75
ο καβαλάρης μού έδειχνε το δρόμο ο χρυσοχέρης,
ζηλεύω και τ’ ανάλαφρο του Μάρτη χελιδόνι…
Ποιός είσ’ Εσύ και πού με ξέρεις;—»
«—Κι εγώ είμαι καβαλάρης, έλα,
στη διαμαντένια σου τη σέλα
80
γνωρίζω πώς να κρατηθώ.
Μόνο μ’ εσένα το ταξίδι τ’ αγαπώ.
Εγώ είμαι από το γένος το μεγάλο
που πρωτανάθρεψε κι εσέ.
Γιά πάρε με και φέρε με, υποταχτικέ,
85
ψηλότερα κι από τον άλλο!—»
Κωστής Παλαμάς (1859-1943)

Γιατί αυτό το "μίσος" προς τους επιστήμονες;

6 Χρόνια Ιατρική, 1 Χρόνο Αγροτικό, 5 Χρόνια Ειδικότητα, 
2 χρόνια εξειδίκευση, 1 χρόνο Μεταπτυχιακό, 4 Χρόνια Διδακτορικό, 
15 χρόνια Καθηγητής Πανεπιστημίου, Δεκάδες Ιατρικά Συγγράμματα,
 Πάμπολλες επιστημονικές έρευνες. 
Του εξηγεί του άλλου με απλά λόγια γιατί πρέπει να φοράει μάσκα
 σε κλειστούς χώρους και ο άλλος σχολιάζει από κάτω.....
«Μπεεεεε....»
Αυτό προσφέρουν οι θεωρίες συνωμοσίας. 
Την βλακώδη αίσθηση ότι ανήκεις 
στους "λίγους και εκλεκτούς φωτισμένους"
 που γνωρίζουν την "αλήθεια που σας κρύβουν επιμελώς".
Γι αυτό και το μίσος προς τους επιστήμονες. 
Επειδή για να κατακτήσεις τη γνώση θέλει κόπο, πειράματα,
 επικοινωνία, δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά, 
συνεχή ενημέρωση και μελέτες. 
Ο εύκολος δρόμος είναι να δεις ένα ή πολλά βίντεο στο YouTube 
και ξαφνικά διά μαγείας να "ξέρεις την ΑΛΗΘΕΙΑ".
Απο Nikos Razis Koudounis
πηγη απο τη σελίδα/ Lavart
Δικό μας σχόλιο:
Γράφει ο άλλος, προβληματισμένος:
Αν επρεπε να παει καποιος 45 χρονια σχολεια για να μας λεει 
μια οτι οι μασκες σκοτωνουν και μετα οτι χωρις αυτες 
θα πεθανουμε..
Τοτε κατι εχει παει πολυ λαθος.

Το γεγονός ότι η επιστήμη δεν είναι
 η εξ αποκαλύψεως αλήθεια ούτε και δόγμα
μάλλον είναι, γι αυτόν, "άγνωστη χώρα".
Του είναι αδιάφορο.
Αυτός.....ξέρει.
Ξέρει πολλές φορές τα πάντα σχεδόν.
Δεν μασάει ταραμά και ούτε τρώει σανό.
Το γεγονός ότι ακόμη και συνηθισμένες σήμερα
επιστημονικές πρακτικές αμφισβητήθηκαν 
και πολεμήθηκαν στην εποχή τους...............
....του είναι αδιάφορο ή το αγνοεί.
Αυτός.............γνωρίζει.
Υ.Γ: Α, είναι και το άλλο.
Οι επιστήμονες τα έχουν πάρει για να λένε
 αυτά που δεν του αρέσουν αλλά οι άλλοι που λένε
 αυτά που του αρέσουν....πολύ απλά είναι τολμηροί 
και ξεσκεπάζουν την όποια συνωμοσία. 

Κόρινθος: Μήπως κάποιος γνωρίζει σχετικά για αυτές τις φωτογραφίες;


Ορίστε,που έχετε και παράπονο. Στο Κολωνάκι για καφέ!


 

Ο θάνατος του Δημοσθένη. Στον Πόρο, θα βρείτε τα ερείπια του ιερού του Ποσειδώνα.......

Στο κέντρο του Πόρου, ανάμεσα στα πεύκα θα βρείτε τα ερείπια 
του δωρικού ιερού του Ποσειδώνα, που χτίστηκε τον 6ο αι. π.Χ 
από γαλάζιο ασβεστόλιθο.

Ο Δημοσθένης έγινε ρήτορας για να δικάσει
 τους θετούς γονείς του, που καταχράστηκαν 
την περιουσία του. 
Γιατί ο σπουδαίος ρήτορας έδωσε τέλος στη ζωή του 
με κώνειο μέσα στο ιερό του Ποσειδώνος στον Πόρο;

Ο Δημοσθένης έγινε δεινός ρήτορας της αρχαιότητας παρά την αδυναμία
 που είχε στην άρθρωση.
 Γεννήθηκε το 384 π.Χ και σε ηλικία 7 ετών ορφάνεψε από γονείς.
 Οι μετέπειτα κηδεμόνες του, καταχράστηκαν την περιουσία του
 και τον παραμέλησαν, πράγμα που προκάλεσε την οργή του.
 Όταν μεγάλωσε, μαθήτευσε στο πλευρό του Ισαίου και έμαθε
 την τέχνη του λόγου για να τους εκδικηθεί.

«Δεν μπορεί κανένας ν’ αποκτήσει δύναμη σταθερή με αδικίες, 
επιορκίες και ψευτιές» έλεγε ο Δημοσθένης

Με τους λόγους του επηρέασε τις αποφάσεις του Δήμου της Αθήνας
 σε μια καθοριστική περίοδο. 
Συνέταξε λόγους και τους έστειλε σε δίκη, την οποία κέρδισε δίχως όμως
 να καταφέρει να πάρει πίσω την περιουσία του.
 Η συγγραφή λόγων του απέφερε καλά χρήματα, αλλά δεν του αρκούσε.

Επιθυμούσε να ρητορεύει στην εκκλησία του Δήμου.
 Για να το καταφέρει έπρεπε 
να νικήσει τον τραυλισμό του.
 Έκανε καθημερινή εξάσκηση με χαλίκια στο στόμα, 
ώστε να βελτιώσει το πρόβλημά του.

Ξεκίνησε να ρητορεύει με σκοπό την συσπείρωση των Αθηναίων εναντίον 
των Περσών, αλλά και των Μακεδόνων. 
Ο Δημοσθένης φημιζόταν για την εχθρική του στάση
 απέναντι στον βασιλιά Φίλιππο.
 Για να υποστηρίξει τις θέσεις του συνέταξε τους περίφημους φιλιππικούς λόγους, 
προσπαθώντας να πείσει τους Αθηναίους να μην υποταχθούν 
στους Μακεδόνες και να συμμαχήσουν με τους Θηβαίους.

Η ρητορική του ήταν η αιτία, που όταν ο Μέγας Αλέξανδρος ανέλαβε
 την εξουσία, απαίτησε την παράδοση του. 
Οι Αθηναίοι κατάφεραν να το αποτρέψουν 
και ο Δημοσθένης παρέμεινε στην Αθήνα.

Σκάνδαλο των «Αρπαλείων χρημάτων»

Το οικονομικό σκάνδαλο που ξέσπασε το 324 π.Χ. ενοχοποιούσε τον Δημοσθένη, 
ο οποίος παρά τη ρητορική του δεινότητα 
δεν κατάφερε να πείσει για την αθωότητα του.
Όλα ξεκίνησαν, όταν ο Άρπαλος του Μαχάτα, ο έμπιστος διαχειριστής
 των θησαυρών του Μέγα Αλέξανδρου, άρπαξε ένα μεγάλο χρηματικό ποσό 
από τους Μακεδόνες και κατέφυγε στην Ασία. 
Δημιούργησε δικό του μισθοφορικό στρατό και κατευθύνθηκε προς την Αθήνα.

Οι Αθηναίοι, και κυρίως ο Δημοσθένης, δεν είδαν με καλό μάτι
 την έλευση του στην πόλη. 
Τελικά έγινε δεκτός σαν ικέτης αλλά όταν ο στρατηγός των Μακεδόνων 
Αντίπατρος πληροφορήθηκε ότι ο Άρπαλος βρισκόταν στην Αθήνα, 
ζήτησε να τον παραδώσουν.

Οι Αθηναίοι, με προτροπή του Δημοσθένη, προτίμησαν να τον φυλακίσουν
 και να καταθέσουν τα χρήματά του στην Ακρόπολη.
 Ο Άρπαλος όμως κατάφερε να δραπετεύσει και τότε διαπιστώθηκε ότι 
το ποσό των χρημάτων ήταν λιγότερο από αυτό που έπρεπε.

Ο ναός του Ποσειδώνα. 
Πιθανή χρονολογία τέλος του 6ου - αρχές του 5ου αι. π.Χ. είναι κτισμένο 
σε υψόμετρο 190 μ. και βρίσκεται κοντά στην αρχαία πόλη της Καλαυρείας

Είναι κτισμένος σε υψόμετρο 190 μ. και βρίσκεται κοντά στην αρχαία πόλη
 της Καλαυρείας, σημερινή θέση Παλάτια Πόρου. 
Το 1765 ο Άγγλος Richard Chandler
 επισκέφτηκε την περιοχή και περιέγραψε
 πως λιθοξόοι έκοβαν κομμάτια 
των αρχαίων λίθων για να τα μεταφέρουν 
με υποζύγια στην Ύδρα. 
Σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε σημαντικά πρόσωπα είχαν δωροδοκηθεί, 
ανάμεσα τους ο Δημοσθένης με 20 τάλαντα. 
Οι Αθηναίοι τον καταδίκασαν να πληρώσει πρόστιμο 50 ταλάντων
 αλλά επειδή δεν είχε τα χρήματα τον φυλάκισαν.

Ο Δημοσθένης κατάφερε να δραπετεύσει και να καταφύγει στην Τροιζήνα. 
Με τον θάνατο του Μέγα Αλέξανδρου οι Αθηναίοι τον δέχτηκαν πίσω. 
Όμως ο Μακεδόνας αντιβασιλέας Αντίπατρος,
 ένα χρόνο αργότερα διέταξε τον θάνατο του.

Ο Δημοσθένης, για να αποφύγει την σύλληψη, κατέφυγε στον Ναό του Ποσειδώνος
 στην Καλαυρεία, όπως ονομαζόταν στην αρχαιότητα ο Πόρος 
και αυτοκτόνησε πίνοντας κώνειο.

Οι ανασκαφές που έχουν γίνει μέχρι σήμερα έχουν ήδη δώσει μια πληθώρα
 εντυπωσιακών ευρημάτων.
 Ευρήματα που μπορούν μάλιστα να αλλάξουν αυτά που γνωρίζαμε 
ως τώρα για τη θρησκευτική ζωή στην αρχαία Ελλάδα.


Κάθε νέα ανασκαφική περίοδο έρχονται στο φως και νέα δεδομένα,
 νέες ενδείξεις για τους αρχαίους κατοίκους του νησιού και της γύρω περιοχής.

Κρίνοντας από τη συχνότητα με την οποία αναδύονται τα νέα ευρήματα, 
θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Ιερό του Ποσειδώνα κρύβει ακόμα
 πολλές εκπλήξεις για τους αρχαιολόγους αλλά και για τους κατοίκους του Πόρου.

Στον χώρο του Ιερού του Ποσειδώνα δεν υπήρχε μόνο ο ναός του Ποσειδώνα, 
πασίγνωστος στην κλασσική αρχαιότητα, αλλά και ένα ολόκληρο σύμπλεγμα
 από βοηθητικά και άλλα κτήρια, τα οποία τον πλαισίωναν. 
Μάλιστα, τα κτήρια αυτά είναι σήμερα πιο καλοδιατηρημένα
 από τον ίδιο το ναό, ο οποίος ως γνωστόν δε σώζεται, και μας δίνουν
 μια πληθώρα πληροφοριών για τον τρόπο με τον οποίον ζούσαν 
και λάτρευαν οι αρχαίοι Ποριώτες και οι επισκέπτες τους.

Όταν αναφερόμαστε λοιπόν στο «ιερό του Ποσειδώνα» 
εννοούμε όλα αυτά τα κτήρια τα οποία αποτελούν μια μονάδα 
και έχουν έρθει στο φως σε μεγάλη έκταση χάρη στις προσπάθειες
 της αρχαιολογικής ομάδας που σκάβει εκεί.

Δημοσθένης: Ήταν τραυλός, αλλά ήταν από τους κορυφαίους ρήτορες!

Ήταν από τους κορυφαίους Έλληνες ρήτορες. 
Ηταν τραυλός, ασθενικός στο σώμα, είχε άσχημες κινήσεις τους ώμους
 και γενικά σε όλη την εμφάνιση αλλά κατόρθωσε να υπερνικήσει
 όλα τα ελαττώματά του.
 Γεννήθηκε στην Παιανία, σημερινό Λιόπεσι. 
Σε ηλικία επτά ετών έχασε τον πατέρα του ο οποίος ήταν αρκετά
 εύπορος  και άφησε περιουσία περί τα 15 τάλαντα. 
Την περιουσία αυτή σφετερίσθηκαν οι κηδεμόνες, 
οι οποίοι παραμέλησαν τη μόρφωση του Δημοσθένη. 

Επιθυμούσε να ρητορεύει στην εκκλησία του Δήμου.
Για να το καταφέρει έπρεπε να νικήσει τον τραυλισμό του. 
Έκανε καθημερινή εξάσκηση με χαλίκια στο στόμα, 
ώστε να βελτιώσει το πρόβλημά του.

α. «Εις στα προτομάς του Δημοσθένους το κάτω χείλος
 είναι κολλημένον εις τα ούλα, όπως εις τους τραυλούς»

Σύμφωνα με τους ιστορικούς ο Δημοσθένης υπήρξε κατά την νεανική του ηλικία
αρκετά φιλάσθενος αδύναμος και μαλθακός, «ἦν γὰρ ἐξ ἀρχῆς κάτισχνος
 καὶ νοσώδης» (Πλούταρχος, 1993, σ. 31) με σωματικά ελαττώματα 
που τον εμπόδισαν να συμμετέχει σε ανδροπρεπείς ασκήσεις 
με τους συνομήλικους του, γι’ αυτό το λόγο άρχισε 
«να καλλιεργῇ τὸ πνεῦμὰ του  ἐις βάρος τοῦ σώματος» (Weil, 1975, σ. 8). 
Ο Πλούταρχος, τονίζει πως η παραπάνω εικόνα ενδεχομένως, έγινε η αφορμή 
για να αποδοθούν στο ρήτορα παρατσούκλια, όπως Άγρας και Βάταλος, 
εξαιτίας των προβλημάτων λόγου που αντιμετώπιζε (Πλούταρχος, 1993, σ. 31).
Ο χαρακτηρισμός Βάταλος ταυτίζεται με το όνομα Βάττος (γιο του Πολύμνηστου
από την Θύρα), που έχει ιστορική-εννοιολογική σχέση με τον χαρακτηρισμό 
που δόθηκε στον τραυλισμό ως Βατταρισμός (Βάτταρος: τραυλός) (Δράκος, 2003). 
Ο ίδιος ο Δημοσθένης επισημαίνει στο έργο του «Υπέρ Κτησιφώντος περί του
Στεφάνου» τον χαρακτηρισμό που του είχε αποδώσει ο πολιτικός του αντίπαλος,
Αισχύνης στο έργο «Κατά Τιμάρχου», αναφερόμενος στο φυσικό του ελάττωμα:
«καίτοι τίνα βούλει σέ, Αἰσχίνη, καὶ τίν᾽ ἐμαυτὸν ἐκείνην τὴν ἡμέραν εἶναι θῶ βούλει
ἐμαυτὸν μέν, ὃν ἂν σὺ λοιδορούμενος καὶ διασύρων καλέσαις, Βάτταλον,
 σὲ δὲ μηδ᾽ISSN 1790-8574 
Πρακτικά του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης
(ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ.), 7o Πανελλήνιο Συνέδριο 10,11,12 Οκτωβρίου 2014
ἥρω τὸν τυχόντα,…» (Ποιον χαρακτηρισμό θέλεις να δώσω σε σένα, Αισχύνη, 
και ποιόν σε μένα σχετικά με κείνη την ημέρα;
 Θέλεις να χαρακτηρίσω τον εαυτό μου Βάτταλο, όπως θα με ονόμαζες 
χλευάζοντας και διασύροντάς με, κι εσένα ήρωα, όχι τυχαίο, …)
 (Δημοσθένης, 1994, σ. 189).
Προφανώς, λοιπόν, ο ρήτορας αντιμετώπιζε προβλήματα λόγου και ομιλίας
αποτελώντας χαρακτηριστικό παράδειγμα ανθρώπου με τραυλισμό 
που αδυνατούσε να προφέρει το «ρ» (Δράκος, 2003). 
Πιο συγκεκριμένα παρουσίαζε αδυναμία στη φωνή του, ασάφεια στην έκφραση,
 ενώ οι ανάσες του ήταν σύντομες με αποτέλεσμα να διασπάται η ροή του λόγου
 και έτσι, να διαστρεβλώνεται το νόημα των λεγομένων
του (Πλούταρχος, 1993, σ. 35). 

Κόρινθος: Μια καλημέρα φίλοι μου με μια πολύ γνωστή κρήνη της περιοχής μας.

Εδώ αξίζει να θυμηθούμε όμως και μια άλλη
 ιστορική πηγή από την περιοχή μας:
Είναι η βρύση Χατζημουσταφά
 έξω από το χωριό της Αρχαίας Κορίνθου,
 στο δρόμο που οδηγεί στο κάστρο του Ακροκορίνθου.
 Η κρήνη αυτή φέρει μαρμάρινη επιγραφή 
που αναφέρει, ως έτος ανέγερσης της το 1515. 
Η χρησιμότητα της πηγής και της βρύσης δεν ήταν για πόση 
και πλύση μόνο, αλλά και τόπος συναντήσεων τών ανθρώπων. 
Οι Κορίνθιοι πνευματικοί άνθρωποι στην Κρήνη της Πειρήνης 
φιλοσοφούσαν, στη βρύση αυτή που πήρε το όνομα της 
από τα δάκρυα της Πειρήνης για τον πρόωρο θάνατο του γιου της…

Την παράδοση αυτή της φιλοσοφίας και διδασκαλίας 
την έχει απαθανατίσει ο ποιητής Ευριπίδης
 με τους στίχους του «διδάσκειν σοφόν αμφί Πει­ρήνης ύδωρ».
 Μα οι βρύσες - κρήνες - δεν ήταν για τους σοφούς μόνο,
 αλλά και για τον Λαό. 
Το νερό είναι πηγή ζωής και προσωποποίηση της αφθονίας 
και του αστείρευτου πλούτου…

Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2020

Ένα ποίημα του Ρένου Αποστολίδη: Μην πιστεύεις πως τάχα τα γατάκια που αγαπιούνται....

Μην πιστεύεις!

Μην πιστεύεις πως τάχα τα γατάκια που αγαπιούνται,
που τα τάισες χαμένα από τη μάνα τους,
τα χάιδεψες, τα μεγάλωσες,
τ’ άφησες να χαρούν τη ζέστη του σπιτιού –
μην πιστεύεις
πως τάχα «φεύγουνε μια μέρα για περιπέτεια»,
πως «ξαναγυρνάνε», «ύστερα από καιρό»,
καμμιά φορά.

Δε φεύγουν αυτά…
Τα πατάνε αυτοκίνητα,
τ’ αλέθουνε σκουπιδοφάγοι,
καθώς δεν πρόλαβαν τα άταχτα
να πηδήσουν έξω απ’ τον κάδο,
τα ’χουνε σκυλιά κατασπαράξει,
έχουνε ψοφήσει μόνα κι αβοήθητα
σ’ άγνωστες ασφάλτους
να! εδώ, λίγο παραπάνω,
(που δεν έφτασες ρωτώντας),
σφαδάζουν σ’ ανατομικά τραπέζια,
στερημένα κι απ’ τη λύπη σου,
που τα γιάτρεψες φυλακισμένα στο κλουβί
να θρέψει το σπασμένο πόδι τους,
που δεν τα στείρωσες,
να μη χάσουν τη χαρά της ζωής τους,
δεν τα καταδίκασες να ζήσουν στη μονιά σου,
να δεν τ’ αγάπησες καθώς σ’ αγάπησαν,
καθώς θέλανε να μην τα ξαναβγάζεις μόνα
έξω απ’ το σπίτι σου,
ξανά στο κρύο, στην παγωνιά, στο χιόνι…
Μην τα πιστεύεις, ψεύτη, αυτά!
Δεν είν’ αυτά σαν και σένα!
«Καρδιά» σαν και σένα
με την τάχα σου «αγάπη»
δεν έχουν –
μα έχουν αλήθια εσένα τον ίδιο,
με το χάδι σου
σ’ αυτό τον κόσμο
τον όλο «δόσεις» ανεξήγητες
γι’ αυτά –
τον όλο «δόσεις»
που κόβονται χωρίς καρδιά,
και ξαναδίνονται χωρίς καρδιά…
που «δεν το σκέφτηκες» ε;
καθώς σε βλέπαν έτσι τρυφερά,
με το δυσκολεμένο από πτερύγιο
στην ακρούλα
δεξί τους μάτι (σκέρτσο τους!)
γι’ αυτό τάχα τα εγκατέλειψε η μάνα τους
τα «βλαμμένα» της
κι έφυγε με τα γερά της παιδιά;
εσύ! εσύ τα ’στειλες στις ρόδες,
στα δόντια των σκυλιών
στους κάδους, στους σκουπιδοφάγους,
στ’ ανάλγητ’ ανατομικά τραπέζια,
στις κλωτσιές των άκαρδων,
στα στόχαστρα των οδηγών
που και τη φόρα δεν κόβουν –
και τα μισούν
που τους κόβουνε τη φόρα!
(δεν τους έχεις δει ποτέ σου, υποκριτή εσύ,
που λες πως χαίρεσαι όταν ο ταύρος
τρυπάει το θεατρίνο «ταυρομάχο»;)
Nαι!
Αυτά δεν έχουν απ’ τη δικιά σου
την ψεύτρα καρδιά!
Αυτά είναι μονάχα,
έτσι μονάχα όπως είναι,
κι έτυχες στο δρόμο τους για λίγο
και σε «δόσεις»
που δεν τα ‘σωσαν
στον άθλιο κόσμο σου
της ρόδας, της φόλας,
του κοπανισμένου του γιαλού
μες τον κιμά –
της «αγάπης σε δόσεις»,
της «αδιαφορίας σε δόσεις»
Αυτά δεν έχουν «δόσεις».
Είναι μοναχά.
Μήτε να σου νιαουρίσουνε μπορούνε πια,
βραχνοχαδιάρικα,
ξαπλωμένα εκεί σε κάποιον άσφαλτο,
σα να κοιμούνται…
Γλύτωσαν
κι απ’ τη μοναξιά που τα τάιζες
κ’ εσύ σε δόσεις
– άκαρδε! «Σε δόσεις»!

Ρένος Αποστολίδης


 

«Μαλλιά Κουβάρια» Αυλωνίτου-Φουρθιώτης: Συνελήφθη Η Βουλευτής Του ΣΥΡΙΖΑ

 Αντιμετωπίζει κατηγορίες για συκοφαντική δυσφήμιση

Ήταν την περασμένη Κυριακή όταν η πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, 
Ελένη Αυλωνίτου, περνούσε το κατώφλι του τηλεοπτικού σταθμού 
«EPSILON TV» προκειμένου να συμμετάσχει 
στις «ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ LIVE» του Μένιου Φουρθιώτη.

Αντικείμενο της συζήτησης, «Η πανδημία της COVID-19» και καλεσμένοι
 στο πλατό, μεταξύ άλλων, ο βουλευτής της Ν.Δ Κωνσταντίνος Καραγκούνης
 και ο εκπρόσωπος Τύπου του ΚΙΝΑΛ Σπύρος Καρανικόλας.

Η κουβέντα ξεκίνησε ομαλά, με τα αίματα να ανάβουν όταν
 η πρώην βουλευτής απευθυνόμενη στον παρουσιαστή του είπε:
 «Τα λέτε αυτά επειδή τα παίρνετε από την Ν.Δ., 
τον Μητσοτάκη και τον Πέτσα». 
Ο Φουρθιώτης, της ζήτησε να ανακαλέσει, εκείνη δεν το έκανε, 
με τον μεταξύ τους διάλογο να αποτυπώνεται στην μικρή οθόνη ως εξής:

–ΜΕΝΙΟΣ: Ο ΚΥΡΙΟΣ ΠΟΛΑΚΗΣ ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΘΕΛΕΤΕ 
ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΠΟΥ ΔΙΟΡΙΖΕ ΜΕ ΠΛΑΣΤΑ ΠΤΥΧΙΑ

– ΑΥΛΩΝΙΤΟΥ: ΠΟΣΑ ΛΕΦΤΑ ΠΗΡΑΤΕ 2 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ
 ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΑΝ ΣΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ
 ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΜΕ ΔΟΥΛΕΥΕΤΕ

– ΜΕΝΙΟΣ: ΕΣΕΙΣ ΘΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΤΙ ΕΚΑΝΕ 
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΠΟΛΑΚΗΣ ΠΕΝΤΕΜΙΣΗ ΧΡΟΝΙΑ

– ΑΥΛΩΝΙΤΟΥ: ΠΟΣΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΠΗΡΑΤΕ  ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΤΕ
 ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ Κ. ΠΕΤΣΑ ΚΑΙ ΤΟΝ Κ. ΜΗΤΣΟΤΣΑΚΗ;

– ΜΕΝΙΟΣ: ΤΙ ΕΙΠΕ

– ΑΥΛΩΝΙΤΟΥ : ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΠΟΣΑ ΠΗΡΑΤΕ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΑΘΩ 
ΠΕΝΗΝΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΟΣΑ ΣΑΣ ΕΔΩΣΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ;

– ΜΕΝΙΟΣ: ΜΙΣΟ ΛΕΠΤΟ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΝΑΚΑΛΕΣΤΕ 
 ΚΥΡΙΑ ΑΥΛΩΝΙΤΟΥ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ  ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΣΥΛΙΑ  ΠΛΕΟΝ

– ΑΥΛΩΝΙΤΟΥ: ΔΕΝ ΑΝΑΚΑΛΩ ΔΕΝ ΑΝΑΚΑΛΩ  ΚΟΜΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ 
ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ  Α ΕΙΜΑΙ ΑΣΧΕΤΗ

– ΜΕΝΙΟΣ:  ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ ΕΙΣΤΕ ΑΣΧΕΤΗ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΣΧΕΤΗ
 ΕΙΣΤΕ ΑΣΧΕΤΗ ΔΕΝ ΕΙΔΑΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 
ΤΟΥ ΥΠΟΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ  ΧΑΜΗΛΩΣΤΕ ΤΗΣ ΤΟΝ ΗΧΟ

ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ ΕΙΣΤΕ ΑΣΧΕΤΗ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΣΥΛΙΑ 
ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΟΤΙ ΠΗΡΑ ΧΡΗΜΑΤΑ 
ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  ΚΑΛΩ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ
 ΠΟΥ ΕΧΩ ΚΑΙ ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΝ ΘΑ ΣΑΣ ΥΠΟΒΑΛΩ  ΜΥΝΗΣΗ 
 ΓΙΑ ΨΕΥΔΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΤΙ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΙΚΑ 
ΔΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ  ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ 
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ  ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΣΤΑΙΚΟΥΡΑ 
 ΟΠΟΥ ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΙΣΕΠΡΑΞΑ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΥΠΑΡΧΟΥΝ 
ΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ  
ΑΥΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΟΤΙ  ΠΗΡΑ  ΧΡΗΜΑΤΑ 
ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΠΕΤΣΑ Η ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ 
 ΤΑ ΛΕΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΦΕΡΕΦΩΝΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΠΑΞΕΒΑΝΗ  
ΠΟΥ ΤΟΝ  ΧΡΥΣΟΠΛΗΡΩΣΑΤΕ  ΣΤΗΝ  ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ  
ΚΑΙ ΠΗΡΕ ΧΡΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΑ ΣΤΟ ΔΙΑΥΓΕΙΑ  
ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΔΕΚΟ ΕΥΔΑΠ  ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ  ΕΡΤ ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ 
ΧΩΡΙΣ ΕΝΑ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ 
 ΑΠΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΤΙ ΕΧΩ ΠΑΡΕΙ ΧΡΗΜΑΤΑ  ΚΑΙ ΒΑΖΕΤΕ 
ΤΟΝ ΦΕΡΕΦΩΝΟ ΤΟΝ ΜΠΑΞΕΒΑΝΗ  ΠΟΥ ΤΑ ΑΡΠΑΞΕ ΧΟΝΤΡΑ 
 ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΑ ΣΤΟ ΔΙΑΥΓΕΙΑ ΟΠΩΣ 
ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΑΡΕΙ  ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ  
ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΜΠΟΠΕΥΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ ΝΤΡΟΠΗ

– ΑΥΛΩΝΙΤΟΥ:  ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΜΙΛΑΓΕ  Α ΤΩΡΑ ΘΥΜΑΜΑΙ
 ΠΗΡΑΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΗΡΑΝ ΠΙΣΩ  ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ
 ΕΓΙΝΕ  ΓΙΑΤΙ ΕΓΙΝΕ ΘΟΡΥΒΟΣ

– ΜΕΝΙΟΣ:  ΚΥΡΙΕ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗ  ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΑΚΟΥΤΕ 
ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΚΥΡΙΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ ΤΟ ΣΥΡΙΖΑ

– ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ:  ΔΕΝ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΚΑΠΟΙΟ ΣΧΟΛΙΟ
 ΚΥΡΙΕ ΦΟΘΥΡΘΙΩΤΗ ΔΙΟΤΙ  ΤΟ ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΚΥΡΙΑ —-ΑΥΛΩΝΙΤΟΥ:
  ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ 
ΑΣ ΤΟ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ  ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΚΑΠΟΙΟ ΣΧΟΛΙΑ 
ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΜΟΥ

– ΑΥΛΩΝΙΤΟΥ:  ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ ΤΑ ΕΧΩ ΒΓΑΛΕΙ 
ΚΥΡΙΕ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗ ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ ΜΟΙΡΑΣΑΤΕ 
22 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΣΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΥΠΟ  ΚΑΙ ΣΤΑ SITE

– ΜΕΝΙΟΣ:  ΤΙ ΛΕΕΙ  ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ 
ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΠΑΕΙ ΤΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ

– ΠΑΛΑΙΤΣΑΚΗ:  ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΕΚΤΡΑΠΕΙ  Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ
– ΜΕΝΙΟΣ:  Η ΚΥΡΙΑ ΑΥΛΩΝΙΤΟΥ  ΕΧΕΙ ΕΚΤΡΑΠΕΙ  ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ
 ΞΕΧΑΣΕΙ ΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΚΑΝΑΛΙΑ 
ΜΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΠΑΠΠΑ ΕΧΕΙ ΞΕΧΑΣΕΙ ΤΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ
 ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΒΙΑΣΜΟΥΣ  ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΥΡΙΑ 
 ΜΟΥ  ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΥ ΞΕΧΑΣΑΤΕ ΤΟΥΣ ΕΚΒΙΑΣΜΟΥΣ

Η σύλληψη και η επόμενη μέρα

Την επόμενη ημέρα, ο Μένιος Φουρθιώτης κατέθεσε μήνυση 
για συκοφαντική δυσφήμηση εναντίον της Ελένης Αυλωνίτου
 στο Α.Τ. Χαλανδρίου, με αποτέλεσμα η τελευταία να συλληφθεί τελικά 
χθές το μεσημέρι έξω από το σπίτι της. 
Εν συνεχεία, με εντολή του Εισαγγελέα Πρωτοδικών, Νικόλα Ορνεράκη,
 αφέθηκε ελεύθερη.

Όπως επισημαίνει ο δικηγόρος του Μένιου Φουρθιώτη Δημήτρης Ράπτης: 
«Θεωρώ ότι αυτά που ισχυρίστηκε η κυρία Αυλωνίτου είναι επιεικώς 
απαράδεκτα, προσέβαλαν την επαγγελματική αξιοπρέπεια 
του κ. Φουρθιώτη και είμαι βέβαιος ότι η κυρία Αυλωνίτου με δόλο 
ισχυρίστηκε ό,τι ισχυρίστηκε, δεδομένου ότι γνώριζε
 πως ο κύριος Φουρθιώτης δεν έλαβε ούτε ένα ευρώ από τις επιχορηγήσεις 
του Κράτους ως προς το «Μένουμε Σπίτι-Μένουμε Ασφαλείς».
 Εξάλλου, όσες εταιρείες επιχορηγήθηκαν έχουν αναρτηθεί στη Διαύγεια
 και είμαι βέβαιος ότι γνώριζε εξ αυτού του λόγου ότι ο κ. Φουρθιώτης 
δεν εισέπραξε ούτε ένα ευρώ. 
Όσα ισχυρίστηκε, τα ισχυρίστηκε μόνο και μόνο για να τον προσβάλει…
 Η συνέχεια στις δικαστικές αίθουσες».