Σάββατο 15 Αυγούστου 2020
Ο Πυρρίχιος Χορός: νεαροί (οι κούροι – Κουρήτες) Υπέροχο Βίντεο
Ευτυχώς, γιατί για μια στιγμή είχα την εντύπωση ότι ήσουν Κρητικός.
Ως ανταπόδοση των δεκαετιών έμπρακτης και, κατά περιόδους, ένθερμης υποστήριξης.
Ποιοι θα ήθελαν το ORUK REIS ή το KEMAL REIS άμεσα ως πολεμοχαρείς στρατηγοί του πληκτρολογίου;.
Διψούν για αίμα μερικοί μα ούτε καν ιδέα
δεν έχουν από πόλεμο, φοβούνται την σκιά τους
κι ακόμη τραγικότερο μιλούν για περηφάνια….
μα μόνες μάχες πού ‘δωσαν είναι στο πληκτρολόγιο.
Νομίζουν πως στον πόλεμο υπάρχουν κερδισμένοι
απ’ τον λαό των νικητών μα είναι γελασμένοι.
Την μάνα που ‘χασε τον γιο να πάνε να ρωτήσουν
κι αν θα τολμούσαν τα παιδιά που ‘χασαν τους γονείς τους.
Οι πόλεμοι δεν γίνονται σαν όπως στις ταινίες
που οι κομπάρσοι σπίτια τους, γυρνούν όταν τελειώσουν.
Πάν Καρτσωνάκης
Η Παναγιά στην ποίησή μας.
Πανηγυρίζουν οι Τούρκοι για το άρθρο Τσίπρα -Τους δίνει επιχειρήματα για την ΑΟΖ
«Πρώην πρωθυπουργός της Ελλάδας Τσίπρας:
Με τη συμφωνία με την Αίγυπτο δώσαμε στην Τουρκία αυτό που ήθελε»,
γράφει χαρακτηριστικά η τουρκική εφημερίδα «Yeni Safak», φιλοξενώντας
το επίμαχο απόσπασμα από το άρθρο του Αλέξη Τσίπρα στην «ΕφΣυν».
Το επίμαχο κομμάτι του άρθρου του Αλέξη Τσίπρα στην «ΕφΣυν»
Αν, επίσης, βασική θέση της Τουρκίας και κόκκινη γραμμή από την πλευρά της,
εδώ και χρόνια, είναι ο 28ος μεσημβρινός, τότε η οριοθέτηση με την Αίγυπτο,
που φτάνει πριν από το όριο αυτό, δημιουργεί de facto την εντύπωση ότι
η Ελλάδα αφήνει την περιοχή ανατολικά του 28ου μεσημβρινού
στις τουρκικές διεκδικήσεις.
Πηγή: iefimerida.gr -
Πόσο πολύ πρέπει να είσαι άραγε για να σε κάνουν πρωτοσέλιδο οι Τούρκοι;
Το Kemalreis είναι αυτό; Πήγε λένε για επισκευή λένε και.............απόσυρση ελπίζω.
Παρασκευή 14 Αυγούστου 2020
Ποιος ήταν λαϊκός ποιητής, Τσοπανάκος, που έδρασε κατά τον αγώνα του 1821.
Ο Παναγιώτης Κάλας ή Τσοπανάκος
γεννήθηκε στην Δημητσάνα το 1789.
Η καταγωγή του ήταν από την επαρχία Καρύταινας.
Κατά την επανάσταση δεν μπορούσε να κρατήσει όπλο
λόγω σοβαρής σωματικής αδυναμίας
επειδή ήταν καμπούρης, κοντός και στραβοπόδης.
Αν και ανάπηρος είχε μεγάλο ζήλο
για τον αγώνα και γι'αυτό χρησίμευε
στα στρατόπεδα και στις πολιορκίες τρέχοντας
και εμψυχώνοντας τους στρατιώτες.
Έγραφε δε και στίχους επαινετικούς
στους στρατηγούς και τους καπεταναίους
και τον λέγανε «ποιητή της επαναστάσεως».
Αγαπούσε πολύ να βλέπει τον στρατηγό
Νικήτα Σταματελόπουλο και όπου
και αν πήγαινε κει έστεκε, τους στίχους
που έγραφε τους απήγγειλε
πρώτα σ' αυτόν, και μετά πήγαινε και στους άλλους και τους έψελνε.
Βρέθηκε σε μία μάχη, στην οποία ο στρατηγός Νοταράς νίκησε
και οι στρατιώτες του πήραν πολλά λάφυρα και ζώα, ο Τσοπανάκος
πήρε ένα άλογο το οποίο του χάρισε ο Νικήτας για να το έχει να πηγαίνει καβάλα
και να μην κουράζεται.
Ο Τσοπανάκος όμως, επειδή δεν είχε λεφτά
για να το ταΐζει του έστειλε αυτό το γράμμα:
Το δώρο σου Νικηταρά, άλογο χωρίς νουρά,
ή μου στέλνεις και κριθάρι, ή σου στέλνω το τομάρι.
— Τσοπανάκος
Η Πελοποννησιακή Γερουσία τον πλήρωνε τα έξοδά του.
Πέθανε όταν θέλησε να πάει στην Δημητσάνα την πατρίδα του
καβάλα με το νέο άλογο.
Ο Φωτάκος αναφέρει ότι στον δρόμο συνάντησε κορομηλιές
που είχαν κορόμηλα και έφαγε πολλά και πέθανε.
Έργο
Το ποιητικό του έργο το άφησε χειρόγραφο.
Μετά το θάνατό του, το 1838, τυπώθηκε από τον τυπογράφο
Ν. Παπαδόπουλο βιβλίο με ποιήματά του:
Άσματα Πολεμιστήρια του υπέρ της Ανεξαρτησίας της Ελλάδος αγώνος
Στιχουργηθέντα υπό του Παναγιώτου Τσοπανάκου Δημιτσανίτου,
Και εκδοθέντα υπό του Τυπογράφου Ν. Παππαδόπουλου του εκ Τριπόλεως»
ΠΗΓΗ
Τσοπανάκος ήταν το προσωνύμιο του ποιητή Παναγιώτη Κάλλα,
που διακρίθηκε με τους εμψυχωτικούς στίχους του κατά την διάρκεια
των πρώτων χρόνων της Ελληνικής Επανάστασης.
Οι λόγιοι της εποχής του τού απέδωσαν τους χαρακτηρισμούς «Ομηρίδιον»
λόγω και του μικρού του ύψους και «Τυρταίος της Επανάστασης».
Ο Παναγιώτης Κάλλας γεννήθηκε το 1789 στην Δημητσάνα της Αρκαδίας
και ήταν πολύ κοντός, σχεδόν νάνος και καμπούρης.
«Το ανάστημά του ήτον ως δωδεκαετούς νέου, ο δε χαρακτήρ
του προσώπου του παιδικός» γράφει ο βιογράφος
και εκδότης των ποιημάτων του Νικόλαος Παππαδόπουλος.
Από μικρός απέκτησε την ευχέρεια στην στιχουργία, σκαρώνοντας
σατιρικούς στίχους με τους οποίους ειρωνευόταν
τα κακώς κείμενα της πατρίδας του.
Καθόταν σε μια γωνιά της Δημητσάνας και τους απήγγειλε μεγαλοφώνως.
Εξ αυτού του λόγοι, οι συμπολίτες του τού «κόλλησαν»
το παρατσούκλι Τσοπανάκος, με το οποίο έγινε γνωστός.
Ο Κάλλας, παρακολούθησε μόνο για δύο χρόνια μαθήματα
στο Ελληνικό Σχολείο της Δημητσάνας, λόγω προβλημάτων υγείας.
Ήταν όμως φιλομαθής και όταν ένιωθε καλά, επέστρεφε στα θρανία.
Με την έκρηξη της Επανάστασης άλλαξε τις χορδές της λύρας του
και αντί σατιρικών επιγραμμάτων συνέθετε θούρια που προέτρεπαν
τους Έλληνες στον αγώνα υπέρ της ελευθερίας και υμνούσε
τα κατορθώματα του Κολοκοτρώνη, του Μιαούλη του Κανάρη
και των άλλων ηρώων της Επανάστασης.
Απ’ όλους τους Τουρκομάχους θαύμαζε και αγαπούσε τον Νικηταρά,
και πρώτα σ’ αυτόν διάβαζε τα νέα του ποιήματά.
Μια μέρα ο Νικηταράς σε ένδειξη ευγνωμοσύνης για την προσφορά
του Τσοπανάκου στην Επανάσταση, τού απέστειλε ως δώρο ένα λάφυρο
από την καταστροφή του Δράμαλη στα Δερβενάκια το καλοκαίρι του 1822.
Ήταν ένα όμορφο άλογο χωρίς ουρά, που θα τού χρησίμευε
για να περιέρχεται τα στρατόπεδα έφιππος και να εξάπτει
με τους στίχους του το φρόνημα των μαχητών.
Ο Τσοπανάκος, που ήταν πάμπτωχος και μόλις που κατόρθωνε
να θρέψει τον εαυτό του, ξαναβρήκε τον σατιρικό του οίστρο
και ευχαρίστησε τον Νικηταρά με τους παρακάτω στίχους:
Το δώρο σου Νικηταρά
είν’ άλογο χωρίς ουρά
Ή μου στέλνεις και κριθάρι
ή σου στέλνω το τομάρι.
Ο Νικηταράς τού έστειλε το κριθάρι που ζητούσε και η Πελοποννησιακή
Γερουσία ανέλαβε να τόν συντηρεί.
Ο θάνατος του Τσοπανάκου το 1825 ήταν αρκετά πεζός.
Καθ’ οδόν προς την Δημητσάνα συνάντησε μια κορομηλιά και αποφάσισε
να χορτάσει την πείνα του.
Στάθηκε καβάλα στο άλογο κάτω από το δέντρο και άρχισε
να καταβροχθίζει λαίμαργα τους καρπούς του.
«Αφού η φύσις τον εστέρησε το σώμα, του έδωκε μεν πνεύμα πολύ,
αλλά κοιλίαν μικρήν και αδύνατον και δια τούτο μη δυνάμενος
να χωνεύση τα κορόμηλα απέθανεν» γράφει ο Φωτάκος
στους «Βίους Πελοποννησίων Ανδρών».
Τα πατριώτικά του ποιήματα εκδόθηκαν μετά τον θάνατό του το 1838
από τον Νικόλαο Παππαδόπουλο με τίτλο
«Άσματα Πολεμιστήρια του υπέρ της Ανεξαρτησίας της Ελλάδος Αγώνος».
Τα σατιρικά του όμως επιγράμματα χάθηκαν και μόνο κάποια από αυτά
διασώθηκαν από στόμα σε στόμα.
Πηγή: sansimera.gr
Όλες τις ώρες δύσκολα που ο λαός περνάει.
Στήναν χορό, στα ξέφωτα, μπροστά στον καπετάνιο
τα παλικάρια κυκλικό, με ταμπουρά, φλογέρες
Τα λόγια στα τραγούδια τους στίχοι απ’ τον Φεραίο,
τον Τσοπανάκο και πολλά που πρόσθεταν δικά τους.
Στίχους λένε πως πρόσθεταν πολλοί καπεταναίοι
κι ο Μακρυγιάννης το ‘κανε μα κι ο Κωλοκοτρώνης.
Μα κάπως έτσι κι έγιναν δημοτικά τραγούδια
που σώζονται στις μέρες μας κι ακόμη τραγουδάμε.
Όλες τις ώρες δύσκολα που ο λαός περνάει
θυμάται την παράδοση κι αυτή τον εμψυχώνει.
Πάν Καρτσωνάκης
Με το καριοφίλι, την πένα και τον ταμπουρά
Με το καριοφίλι, την πένα και τον ταμπουρά κερδήθηκε ο αγώνας.
Ο ταμπουράς μάλιστα, αυτό το ελληνικό παραδοσιακό όργανο, συντρόφευε
πολλούς αγωνιστές της επανάστασης του 1821, σύμφωνα με μαρτυρίες.
Οι μελωδίες του τους έδιναν κουράγιο και δύναμη.
Ο στρατηγός Μακρυγιάννης κουβαλούσε πάντα επάνω του τον ταμπουρά του.
Μια ιστορία λέει πως στην πολιορκία της Αθήνας,
εκείνο τον Σεπτέμβριο του 1826, ο Γκούρας και οι άλλοι οπλαρχηγοί
αντιστέκονταν με σθένος και, όταν έπεσε η νύχτα και ο Μακρυγιάννης
τους κάλεσε κουρασμένους στο οχυρό του, έπιασε τον ταμπουρά του και άρχισε
να χαϊδεύει με τα δάχτυλά του τις τρεις διπλές χορδές του οργάνου
και να τους τραγουδάει.
Εκείνη ήταν η νύχτα που ο Μακρυγιάννης αυτοσχεδίασε και τραγούδησε
το θρυλικό μοιρολόι, «Ο ήλιος εβασίλεψε και το φεγγάρι εχάθη».
Σήμερα, ο ταμπουράς που αποδίδεται στον Μακρυγιάννη φυλάσσεται
στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.
Την ιστορία για το παραπάνω μοιρολόι την γνωρίζουμε
από τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη.
Αλλά και ο άλλος μεγάλος ήρωας του ’21, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
προσάρμοζε σε γνωστά δημοτικά τραγούδια δικά του λόγια ανάλογα
με την περίσταση και τα τραγουδούσε στα παλληκάρια του.
Η φλογέρα, το νταούλι, ο μπαγλαμάς, ο ταμπουράς, η πίπιζα, η λύρα,
το τουμπερλέκι και το λαούτο ήταν τα όργανα
που συνόδευαν τα κλέφτικα τραγούδια.
Οι ραψωδοί ακολουθούσαν το ασκέρι στις μάχες και εμψύχωναν τα παλικάρια.
Γνωστός ο Τσοπανάκος από τη Δημητσάνα που ακολουθούσε τον Νικηταρά
και του σκάρωσε το κλέφτικο «Στα τρίκορφα μες στη κορφή»
και αναφέρεται στη μάχη του Βαλτετσίου.
Τα τραγούδια αυτά τα «Κλέφτικα» καλλιέργησαν τη συλλογική μνήμη,
συνέβαλαν στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και ταυτότητας
αλλά και της αίσθησης τοπικής ιδιαιτερότητας όσο κανένα άλλο είδος
της λαϊκής καλλιτεχνικής δημιουργίας.
ΠΗΓΗ
Κοινωνική εργασία για ένα χρόνο σε μονάδα αντιμετώπισης COVID19
Οδηγός λεωφορείου ζήτησε από νεαρούς να βάλουν μάσκα και τον έφτυσαν.
Κοινωνική εργασία για ένα χρόνο σε μονάδα αντιμετώπισης COVID19
Κάποια από τα σχόλια που διαβάσαμε:
Αυτή την οδηγία έχει. Δεν πήρε δική του πρωτοβουλία
.Δικαιολογείς ακραίες αντικοινωνικές συμπεριφορές.
Αφού τον έφτυσαν κανονικά θα έπρεπε να τους πετάξει με τις κλωτσιές από το λεωφορείο
Μαζί με τους υπόλοιπους επιβάτες .
Γιατί ειναι τόσο ηλίθιος και κακομαθημένος αυτός ο λαός που την ατομική ευθύνη
την ονομάζει ανοησία και τη συλλογική υπευθυνότητα ρουφιανιά ...
«Ένας αντάρτης έσβησε», τo άγνωστο τραγούδι του Μανώλη Χιώτη για τον Άρη Βελουχιώτη.
Ο λαϊκός μουσικοσυνθέτης Μανώλης Χιώτης, που έχει συνδέσει το όνομά του
με το μπουζούκι, φεύγοντας από τη ζωή, άφησε πίσω του μεγάλες επιτυχίες
που ακούγονται μέχρι σήμερα. «Δεν θέλω πια να ξαναρθείς», «Απόψε φίλα με»,
«Λαός και Κολωνάκι», «αυτά που λες εγώ τ’ ακούω βερεσέ» είναι μερικές μόνο
από τις γνωστές επιτυχίες του.
Υπάρχουν όμως τραγούδια του, τα οποία δεν είναι γνωστά στο ευρύ κοινό
και έχουν όμως ενδιαφέρουσα ιστορία.
Ένα από αυτά είναι το «Ένας λεβέντης έσβησε» το οποίο είναι αφιερωμένο
στον Άρη Βελουχιώτη. Ο Μανώλης Χιώτης έγραψε ένα χασαποσέρβικο ρυθμό
για τους στίχους του Νίκου Μάθεση, (γνωστός και ως Νίκος Τρελάκιας)
και πρόσθεσε ένα δικό του τετράστιχο στο τέλος, το οποίο ο στιχουργός
δέχτηκε και ενσωμάτωσε στο τραγούδι. ..
Ο "Στρατηγός" Καρανίκας ξαναχτύπησε! Τελικά αρχίζει να γίνεται και τραγικός.
Η αχαριστία των Παλαιστινίων και μια συγγνώμη στο Ισραήλ
Είναι γεγονός πως σχεδόν όλο το πολιτικό σύστημα της Ελλάδας,
επί 60 χρόνια τηρούσε ανεπιφύλακτα μια στάση υπέρ των Παλαιστινίων.
Οι κυβερνήσεις επικαλούνταν την ψήφο των Αραβικών κρατών στον ΟΗΕ
για το Κυπριακό, αλλά εξέφραζαν συγχρόνως και έναν υφέρποντα αντισημιτισμό
που υπήρχε μέσα σε ένα μέρος της ελληνικής κοινωνίας.
Ακόμα και η εξαρτώμενη από τις ΗΠΑ δικτατορική κυβέρνηση, αρνήθηκε
να παραχωρήσει ελληνικά αεροδρόμια ως σταθμούς ανεφοδιασμού
των Ισραηλινών Ενόπλων Δυνάμεων
στον Αραβοϊσραηλινό πόλεμο του Οκτωβρίου 1973.
Η δε Αριστερά είχε τους δικούς της λόγους γι΄αυτήν την υποστήριξη.
1. Αυτή ήταν η γραμμή της Σοβιετικής Ένωσης μέχρι και την πτώση της.
2. Η Αριστερά στα λόγια πάντα έπαιρνε το μέρος των «καταπιεσμένων».
Τώρα πώς θεωρούσε τους Παλαιστίνιους «καταπιεσμένους»,
αυτό είναι άλλη ιστορία.
3. Ένα μέρος της Αριστεράς, στην ευρύτερη εκδοχή της, ελάμβανε
σημαντική οικονομική βοήθεια από ορισμένα αραβικά κράτη.
Το 1982 μετά την εισβολή των Ισραηλινών στρατευμάτων στον Λίβανο,
ο οποίος είχε καταστεί το ορμητήριο ανταρτικών παλαιστινιακών ομάδων,
η Ελλάδα φιλοξένησε και περιέθαλψε την ηγεσία της PLO
και τον ίδιο τον Γ.Αραφάτ.
Το αντίδωρο αυτής της μακροχρόνιας πολιτικής ήταν μια αεροπειρατεία
και δύο πολύνεκρες τρομοκρατικές επιθέσεις, εκ μέρους παλαιστινιακών
οργανώσεων, σε ελληνικό έδαφος.
Σήμερα δε οι Παλαιστίνιοι, τάσσονται αναφανδόν
με το μέρος της Τουρκίας.
Από την άλλη την πλευρά η πατρίδα μας συνήψε διπλωματικές σχέσεις
με το Ισραήλ μόλις το 1990, επί πρωθυπουργίας Κωνσταντίνου Μητσοτάκη.
Το πώς οι Παλαιστίνιοι έγιναν τα θύματα είναι μια μαγική εικόνα,
που την διαμόρφωσαν όχι μόνον τα κόμματα της Αριστεράς,
αλλά και οι αποκαλούμενοι «προοδευτικοί» δημοσιογράφοι.
Ως γνωστόν στις 29 Νοεμβρίου 1947 το Συμβούλιο Ασφαλείας
του νεοσύστατου ΟΗΕ με την υπ. αριθμό 181 απόφαση του μοίρασε
την Παλαιστίνη στους Άραβες και στους Εβραίους.
Τα αραβικά κράτη δεν αναγνώρισαν την απόφαση και επιτέθηκαν
κατά των εβραϊκών τομέων.
Ως γνωστόν νικητής σε αυτόν τον πόλεμο ήταν το Κράτος του Ισραήλ
που μόλις είχε ιδρυθεί (14 Μαΐου 1948).
Ας σημειωθεί πως η πρώτη χώρα που αναγνώρισε το Ισραήλ
ήταν η Σοβιετική Ένωση στις 17 Μαΐου 1948.
Υπήρξαν άλλες δύο πολεμικές αναμετρήσεις, το 1967 και το 1973,
στις οποίες και πάλι το μικρό αυτό κράτος αντεπεξήλθε νικηφόρα.
Να υπενθυμίσω στον αναγνώστη πως οι δύο πρώτοι πόλεμοι, του 1948
και του 1967, δεν αφορούσαν έναν εδαφικό διαχωρισμό πιο ευνοϊκό
για τους Άραβες, αλλά απέβλεπαν στην εξαφάνιση του Ισραήλ από τον χάρτη.
Όπως συμβαίνει πάντα, ο νικητής επιβάλλει τους όρους του στον ηττημένο.
Αυτό έγινε και στην Μέση Ανατολή.
Οι σχέσεις της Ελλάδας με το Ισραήλ άρχισαν ουσιαστικά να βελτιώνονται
σημαντικά από το 2010, επί κυβερνήσεως Γ. Α. Παπανδρέου.
Την πολιτική αυτή την διεύρυνε η κυβέρνηση του Σαμαρά –Βενιζέλου
και την συνέχισε η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.
Από το 2010 υπήρξε μια συνέχεια στην σχέση της πατρίδας μας
με το Ισραήλ, ανεξαρτήτως κυβερνήσεων.
Σήμερα το Ισραήλ, στην κρίσιμη φάση που διέρχονται οι σχέσεις μας
με την Τουρκία, στέκεται έμπρακτα στο πλευρό μας.
Αυτό το αποδεικνύει με πολλούς τρόπους σε όλα τα επίπεδα.
Νομίζω πως το πολιτικό σύστημα της Ελλάδας θα έπρεπε να ζητήσει
μια μεγάλη συγγνώμη από το Ισραήλ για την μέχρι το 2010 πολιτική του.
Το οφείλει.
Σάκης Μουμτζής
Τα άρθρα γνώμης δεν εκφράζουν
απαραίτητα και την δική μας γνώμη
αλλά δημοσιοποιούνται μήπως γίνουν
αφορμή για γόνιμο και ουσιαστικό διάλογο.
Οι πόλεμοι δεν γίνονται σαν όπως στις ταινίες.
Διψούν για αίμα μερικοί μα ούτε καν ιδέα
δεν έχουν από πόλεμο, φοβούνται την σκιά τους
κι ακόμη τραγικότερο μιλούν για περηφάνια….
μα μόνες μάχες πού ‘δωσαν είναι στο πληκτρολόγιο.
Νομίζουν πως στον πόλεμο υπάρχουν κερδισμένοι
απ’ τον λαό των νικητών μα είναι γελασμένοι.
Την μάνα που ‘χασε τον γιο να πάνε να ρωτήσουν
κι αν θα τολμούσαν τα παιδιά που ‘χασαν τους γονείς τους.
Οι πόλεμοι δεν γίνονται σαν όπως στις ταινίες
που οι κομπάρσοι σπίτια τους, γυρνούν όταν τελειώσουν.
Πάν Καρτσωνάκης
Σαρλ Μισέλ Σε Ερντογάν: «Η ΕΕ Στέκεται Πλήρως Στο Πλευρό Της Ελλάδας Και Της Κύπρου»
Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου επικοινώνησε
με τον Τούρκο πρόεδρο – Καταδίκασε το μνημόνιο Λιβύης – Τουρκίας
και ζήτησε αποκλιμάκωση της έντασης
Την απόλυτη στήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε Ελλάδα και Κύπρο
εξέφρασε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ,
κατά τη συνομιλία του με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
«Η ΕΕ στέκεται πλήρως στο πλευρό της Ελλάδας και της Κύπρου» τόνισε
ο Σαρλ Μισέλ στον Τούρκο πρόεδρο, όπως αναφέρουν πηγές της ΕΕ.
Παράλληλα, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ο Σαρλ Μισέλ καταδίκασε
τη συμφωνία μεταξύ Λιβύης και Τουρκίας και κάλεσε
για αποκλιμάκωση της έντασης και αποφυγή των προκλήσεων.
Επιπροσθέτως, ο κ. Μισέλ, σύμφωνα με ευρωπαϊκές πηγές, επισήμανε ότι
«η ΕΕ παρακολουθεί στενά την κατάσταση και βρίσκεται σε επαφή
με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη».
Οι ίδιες πηγές σημείωσαν ότι ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου
σημείωσε ότι «τα ζητήματα λύνονται μέσω του διαλόγου».