Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2020

Τελικά, η νέα δήλωσή του, μάλλον είναι χειρότερη από την προηγούμενη. (ΒΙΝΤΕΟ)

Μάλλον η νέα δήλωση είναι χειρότερη
 από την προηγούμενη. 
Τόση εμπιστοσύνη στους Τούρκους
 δεν εξηγείται...
Μπαλάφας: Είχα πει να γίνει συμφωνία για αμοιβαία
 μείωση εξοπλισμών και αν η Τουρκία μας πουλήσει,
 εμείς να το ρισκάρουμε.

Όποιος μπορεί να βρει 7 άτομα και 1 γάτα, ο εγκέφαλος του δουλεύει άψογα....(Η Λύση μέσα στο BLOG)


3 άντρες 3 γυναίκες 1 παιδί και ένα γατί.

Ο 18χρονος, ο οποίος αποκεφάλισε τον καθηγητή Ιστορίας........

Ο 18χρονος, ο οποίος αποκεφάλισε αυτόν τον άνθρωπο, καθηγητή Ιστορίας, είχε έρθει πολύ μικρός
 με την οικογένεια του πριν δέκα χρόνια.

᾽᾽Η μετριοπαθής᾽᾽ μουσουλμανική κοινότητα είναι ο ηθικός αυτουργός 
αυτής της βαρβαρότητας. 
Μουσουλμάνοι γονείς, γέμισαν το διαδίκτυο με καταγγελίες 
για τον καθηγητή ιστορίας-γεωγραφίας. 
Με βίντεο και αναρτήσεις, με απειλές κατά της ζωής του, τις οποίες 
ο ίδιος κατήγγειλε στην αστυνομία 10 μέρες πριν την αποτρόπαια πράξη. 
Οι ίδιοι ανάρτησαν δημόσια την διεύθυνση του  και ακριβώς τις ώρες
 που αυτός κυκλοφορούσε.
Τι άλλο χρειαζόταν να κάνουν!
 Ήταν απολύτως οργανωμένο και κατευθυνόμενο το έγκλημα
 των ᾽᾽μετριοπαθών᾽᾽.
Ο τσετσένος δολοφόνος ήταν γεννημένος στη Μόσχα. 
Στη Γαλλία είχε έρθει πολύ μικρός με την οικογένεια του πριν δέκα χρόνια. 
Ήταν ένας της μουσουλμανικής κοινότητας. 
Είχε άδεια παραμονής και απολάμβανε των δικαιωμάτων για πρόσφυγες. 
 Ευθύνες αποδίδονται και στον ιμάμη της περιοχής.
 Οι ιμάμηδες είναι το μεγάλο καρκίνωμα.
Συνέχεια αυτού του πολέμου με το ισλάμ είναι και η Ελλάδα, 
η Αρμενία αλλά και η υπόλοιπη Ευρώπη. 
Ίδιος πόλεμος είναι με διαφορετικές τακτικές. 
Στην ηγεσία των ᾽᾽Αδελφών μουσουλμάνων᾽᾽ βρίσκεται ο Ερντογάν.
Διονυσία Αντύπα
Δικό μας σχόλιο: Υπερβολές, μωρέ.

Αυτό που η Ευρώπη αρνείται να ενσωματωθεί, τελικά καταντάει εκνευριστικό.


ΘΑ ΜΟΥ ΗΤΑΝ ΑΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΑΠΕΧΩ..ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ...
Πάντως, αυτό που η Ευρώπη αρνείται πεισματικά να ενσωματωθεί, 
καταντάει εκνευριστικό ... 
(Ειρωνικά το αναφέρει ο Μιχάλης Παπαδάκης, 
από τον οποίο πήρα τη φωτ. και τη λεζάντα) 
[στη φωτογραφία στο λιμάνι των Χανίων, 
ο άτυχος (?) 47-χρονος γάλλος Samuel Paty, καθηγητής ιστορίας
 στο κολλέγιο του Conflans Saint-Honorine (Yvelines),
 που αποκεφαλίστηκε σε προάστιο του Παρισιού, 
από 18χρονο γάλλο υπήκοο, ισλαμιστή από την Τσετσενία
 γεννημένο στη Μόσχα, επειδή δίδασκε στην τάξη
 την ελευθερία του λόγου, την κοσμικότητα και την ανεκτικότητα,
 θέματα ριζοσπαστικά και απαγορευμένα στην Ευρώπη της νέας εποχής] 
Από τον Μιχάλη Παπαδάκη...Michael Papadakis

Τώρα μήπως και η Κλεοπάτρα μαύρη; Αλήθεια, οι Ελληνιστικοί χρόνοι πόσο διδάσκονται στα Ελληνικά σχολεία;

Η Κλεοπάτρα Ζ΄ Φιλοπάτωρ (Ιανουάριος 69 π.Χ. – 12 Αυγούστου 30 π.Χ.), 
γνωστή στην ιστορία απλώς ως Κλεοπάτρα, ήταν αρχαία Ελληνίδα βασίλισσα 
και η τελευταία ενεργή βασίλισσα της πτολεμαϊκής Αιγύπτου. 
Μετά τη βασιλεία της, η Αίγυπτος έγινε
 επαρχία της νεοϊδρυθείσας τότε Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

Η Κλεοπάτρα ήταν αρχαία Ελληνίδα και όχι Αιγύπτια όπως πολλοί νομίζουν. 
Ήταν μέλος της δυναστείας των Πτολεμαίων, μίας ελληνικής οικογένειας, 
μακεδονικής καταγωγής, που κυβέρνησε την Αίγυπτο μετά τον θάνατο 
του Μεγάλου Αλεξάνδρου κατά την Ελληνιστική περίοδο.

Ο γιος της Πτολεμαίος ΙΕ΄ Καισαρίων βασίλεψε μόνο κατ' όνομα, 
προτού εκτελεστεί.
 Η βασιλεία της Κλεοπάτρας Ζ΄ σηματοδοτεί το τέλος της ελληνιστικής 
και την αρχή της ρωμαϊκής περιόδου στην ανατολική Μεσόγειο.

Παρόλο που ήταν ικανή και δαιμόνια μονάρχης, έμεινε διάσημη κυρίως 
γιατί κατόρθωσε να γοητεύσει δύο από τους ισχυρότερους άνδρες
 της εποχής της, τον Ιούλιο Καίσαρα και τον Μάρκο Αντώνιο, 
αλλά και για την ομορφιά και το τραγικό της τέλος. 
Χάρη στη φιλοδοξία και την προσωπική της γοητεία επηρέασε καθοριστικά 
τη ρωμαϊκή πολιτική σε μια αποφασιστική περίοδο και κατέληξε
 να αντιπροσωπεύει, όσο καμιά άλλη γυναίκα στην αρχαιότητα, 
το πρότυπο της μοιραίας γυναίκας.
Διεθνής συζήτηση, και αντιδικία, εκτυλίσσεται με τη νέα ταινία για την Κλεοπάτρα
 με πρωταγωνίστρια την Gal Gadot. 
H εβραΐκή καταγωγή της έχει εγείρει αντιδράσεις στον τύπο των Η.Π.Α,
 της Μ.Βρετανίας και των Αραβικών κρατών για whitewashing. 
Δηλαδή για χρήση λευκών ηθοποιών εκεί που το πραγματικό πρόσωπο ήταν, 
κατά αυτούς, άλλης φυλής.
Φυσικά η Κλεοπάτρα ήταν Ελληνίδα.
 ΒΑCΙΛΙCCΑ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΘΕΑ ΝΕωΤΕΡΑ 
κ΄ ANTωNIOC AYTOKPATωP TPITON TPIωN ΑΝΔΡωΝ αναγράφεται 
σε νόμισμα που εξέδωσε με τον Αντώνιο το 34 π.Χ· και ο ολόκληρος ο τίτλος της
 ήταν ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΘΕΑ ΝΕΩΤΕΡΑ ΦΙΛΟΠΑΤΩΡ. 
Απόγονος των Λαγιδών και των Σελευκιδών, καθώς πατέρας της ήταν 
ο Πτολεμαίος Αυλήτης της Αιγυπτιακής δυναστείας και μητέρα της
 η Κλεοπάτρα Τρύφαινα της Συριακής.

Χαρακτηριστικά ανιστόρητα σχόλια έχουν αναρτηθεί όπως:
«Οι λευκοί επιλέγουν λευκές να παίζουν 
αρχαίους Αιγυπτίους όπως την Κλεοπάτρα.»

«Ναι η Κλεοπάτρα ήταν Ελληνίδα. 
Το πιασα. 
Αλλά είναι επιλογή μία σιωνίστρια με Πολωνική/Τσέχικη/Αυστριακή καταγωγή 
για να παίξει την Κλεοπάτρα το 2020; 
Γιατί δεν ξαναβλέπουμε την Liz Taylor τότε;»
Χαρακτηριστικό άρθρο του Guardian, εξίσου ανιστόρητο, αναφέρει ότι 
η Κλεοπάτρα ήταν Μακεδόνισσα από τον πατέρα της, ενώ η μητέρα της
 ήταν από την Σύρια (!). 
Για να κατηγορήσει από την πλευρά του το Hollywood για whitewashing.
Φυσικά σε όλα αυτά τα τρέχοντα διεθνώς που αφορούν την Ελληνική Ιστορία
 η ελληνική ιντελιγκέτσια είναι εκκωφαντικά απούσα. 
Δεν απασχολεί ένα icon με διεθνή προβολή όπως η Κλεοπάτρα·
 για την ακρίβεια θα ήταν επιθυμητο να γνωρίζει κανείς τί την απασχολεί;
Δικό μας σχόλιο:
Τώρα μήπως και η Κλεοπάτρα μαύρη;
 Αλήθεια, οι Ελληνιστικοί χρόνοι
 πόσο διδάσκονται στα Ελληνικά σχολεία; 
Αν γίνει και αυτό όπως κάπου διάβασα ότι
 έγινε με τον Αχιλλέα αλλά και με τον Ορφέα θυμάμαι
μήπως.........να διαμαρτυρηθούν
 (όχι βρε σεις που πήγε το μυαλό σας, οι Έλληνες;) 
να διαμαρτυρηθούν οι βόρειοι γείτονές μας, Σκοπιανοί;

Μια πολύ πρωτότυπη ιδέα.

Φωτογραφίες από διαδήλωση που έγινε πριν από ένα μήνα στην Κωνσταντινούπολη.

Φωτογραφίες από διαδήλωση που έγινε πριν από
 ένα μήνα στην Κωνσταντινούπολη.
 Στα πλακάτ αναγράφονταν απειλές προς τον Εμμανουέλ Μακρόν ότι 
«πρέπει να πληρώσει ακριβά» και ότι «η Γαλλία είναι τρομοκρατική χώρα».

Χτες ένας 18χρονος Τσετσένος αποκεφάλισε καθηγητή Ιστορίας 
σε Κολλέγιο του Παρισιού φωνάζοντας «Αλλάχου Ακμπάρ».
Το κίνητρο; Τα σκίτσα με τον Μωάμεθ του Charlie Hebdo, 
τα οποία είχε δείξει ο καθηγητής στους μαθητές του.
Ο δράστης είχε προειδοποιήσει στο τουίτερ γράφοντας κάτω
 από τη φωτογραφία του εκπαιδευτικού:
 «Στον Μακρόν, τον διοικητή των απίστων. 
Εκτέλεσα ένα από τα σκυλιά της κολάσεως επειδή τόλμησε 
να βλασφημήσει κατά του Μωάμεθ».
Πριν απ' αυτόν το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών είχε δηλώσει ότι 
τα σκίτσα έδειχναν «έλλειψη σεβασμού για τη θρησκεία μας 
και τον προφήτη μας». 
Ο Νουρεντίν Σιρίν, αρχισυντάκτης του τηλεοπτικού δικτύου «Kudus», 
αναφερόμενος στις τρέχουσες εντάσεις μεταξύ Άγκυρας, Αθήνας 
και Παρισιού σχετικά με τις έρευνες πετρελαίου στη Μεσόγειο, δήλωσε 
ότι «ο Μακρόν θα πληρώσει ακριβά για την αλαζονεία του 
στην ανατολική Μεσόγειο και για την υποστήριξή του
 στις προσβολές κατά του Ισλάμ».
Εμείς εδώ τώρα ομφαλοσκοπούμε καυγαδίζοντας για το ποιος είναι 
περισσότερο δημοκράτης από τον άλλον κλείνοντας μάτια κι αυτιά
 για τον μεγάλο φασίστα της Ανατολής.
Το σπίτι μας έχει πάρει φωτιά και μεις αγωνιούμε 
μπας και μας πούνε ισλαμόφοβους, ξενόφοβους, 
αφιλόξενους και κακούς γείτονες.
Το Ισλάμ έχει ξεκινήσει τον «ιερό πόλεμο» από τον 7ο αιώνα. 
Στόχος τι άλλο;
 Η επέκταση στη Μεσόγειο και την Ευρώπη με εργαλείο
 τον θρησκευτικό φανατισμό. 
Γνωστά αυτά. 
Δεν τα λέω εγώ, η Ιστορία τα λέει. 
Αυτή που σε λίγο δεν θα μπορούμε να διδάξουμε ελεύθερα στα σχολεία 
επειδή θα φοβόμαστε μήπως μας καρφώσουν και κάποιος 
φονταμενταλιστής μετανάστης μάς πάρει το κεφάλι.
Προπύργιο στον ισλαμικό ιμπεριαλισμό του Μεσαίωνα στάθηκαν
 οι Γάλλοι στο Πουατιέ και οι Βυζαντινοί στην ανατολική Μεσόγειο 
και στη Μικρασία. 
Οι μαχητές του τζιχάντ μαζεύτηκαν όταν βρήκαν απέναντί τους 
τα ισχυρά στρατεύματα του Κάρολου Μαρτέλου 
και τους δρόμωνες των Βυζαντινών. 
Τώρα ο μακελλάρης της Τουρκίας φαντασιώνεται πως είναι
 ο νέος χαλίφης του ισλαμικού κράτους που θα πάρει τη ρεβάνς. 
Μιλλιούνια οι φανατισμένοι πίσω του.
 Γι αυτούς το κοσμικό κράτος αποτελεί μεταφυσικό ατόπημα
 το οποίο απαιτεί εξιλέωση και θάνατο των απίστων 
εν ονόματι του Αλλάχ.
Ας συνεχίσουμε λοιπόν να βερμπαλίζουμε περί ρατσισμού στην Ελλάδα, 
περί καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων,
 περί ισλαμοφοβίας και τα λοιπά, και να βυθιζόμαστε μέσα 
στον εθνικό διχασμό «καρτερώντας έναν μακελλάρη, καρτερώντας 
τον Τούρκο να μάς πάρει».
 Όχι όπως τον 15ο αιώνα φυσικά, με προσευχές και λιβανίσματα 
στον Χριστό και την Παναγία, αλλά με τους σύγρονους τεμενάδες
 στη νέα θρησκεία της πολιτικής ορθότητας.
Irene Petrakaki

...........θα έρθει και για μας μια Κυριακή.

Μην κλαις και μη λυπάσαι που βραδιάζει
εμείς που ζήσαμε φτωχοί
του κόσμου η βροχή δε μας πειράζει
εμείς που ζούμε μοναχοί

Τα σπίτια είναι χαμηλά
σαν έρημοι στρατώνες
τα καλοκαίρια μας μικρά
κι ατέλειωτοι οι χειμώνες

Μην κλαις και μη φοβάσαι το σκοτάδι
εμείς που ζήσαμε φτωχοί
του κόσμου η απονιά δε μας τρομάζει
θα έρθει και για μας μια Κυριακή.

Στίχοι: Ανδριόπουλος Ηλίας/Μπουρμπούλης Μιχάλης

Να μην ξεχνάμε όμως....


 

Η Μυκηναϊκή Γέφυρα της Καζαρμας στο Αρκαδικό Αργολίδας. Θεωρείται η αρχαιότερη διατηρημένη γέφυρα της Ευρώπης ίσως και του κόσμου.


 

ΤΖΙΧΑΝΤΙΣΤΗΣ ΕΣΦΑΞΕ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ....ΤΟΝ ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΕ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΩΝΑΖΩΝΤΑΣ «Αλλάχου Ακμπάρ»

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΟΚ. ΜΩΑΜΕΘΑΝΟΣ ΤΖΙΧΑΝΤΙΣΤΗΣ ΕΣΦΑΞΕ
 ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΤΟΝ ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΕ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ
 ΦΩΝΑΖΩΝΤΑΣ «Αλλάχου Ακμπάρ»
Στυγερό έγκλημα με οσμή τρομοκρατίας έλαβε χώρα σε περιοχή βόρεια 
του Παρισιού στη Γαλλία το απόγευμα της Παρασκευής.
Ως τρομοκρατική επίθεση αντιμετωπίζεται από τις γαλλικές αρχές, 
ο αποκεφαλισμός καθηγητή ιστορίας στο βόρειο προάστιο 
Κονφλάν-Σεντ-Ονορέ του Παρισιού.
Σύμφωνα με αστυνομική πηγή, ο καθηγητής σε κολέγιο
 του Κονφλάν-Σεντ-Ονορέ, είχε δείξει σε μαθητές του σκίτσα του προφήτη Μωάμεθ.
Ο ένοπλος, ένας 18χρονος Τσετσένος που γεννήθηκε στη Μόσχα, επιτέθηκε
 και αποκεφάλισε τον άνδρα, φωνάζοντας «Αλλάχου Άκμπαρ», 
και τελικά εξουδετερώθηκε από την Αστυνομία.

Το γαλλικό δίκτυο Actu17 υποστηρίζει πως ο δράστης προειδοποίησε 
για την επίθεση στο Twitter, στο οποίο μετέδιδε την εικόνα του εκπαιδευτικού 
και έγραφε: «Στον Μακρόν, τον διοικητή των απίστων, εκτέλεσα
 ένα από τα σκυλιά της κολάσεως που τόλμησε
 να βλασφημήσει κατά του Μωάμεθ».
Στη Γαλλία τα τελευταία χρόνια έχουν σημειωθεί 
πολλές βίαιες επιθέσεις από ισλαμιστές τρομοκράτες. 
Τον περασμένο μήνα, μετανάστης από το Πακιστάν επιτέθηκε με μπαλτά
 και τραυμάτισε δύο ανθρώπους έξω από τα παλιά γραφεία
 του Charlie Hebdo, στο σημείο δηλαδή όπου πριν από πέντε χρόνια
 ισλαμιστές τρομοκράτες είχαν προκαλέσει μακελειό δολοφονώντας
 10 εργαζόμενους του σατιρικού περιοδικού και δύο αστυνομικούς.

Μακρόν: Ο καθηγητής υπήρξε θύμα ισλαμικής τρομοκρατικής επίθεσης
«Ένας από τους συμπολίτες μας δολοφονήθηκε σήμερα γιατί δίδασκε, 
γιατί μάθαινε σε μαθητές την ελευθερία της έκφρασης, της ελευθερίας 
της πίστης και της μη πίστης» είπε ο Εμανουέλ Μακρόν αργά το βράδυ
 στους δημοσιογράφους. 
«Ο συμπατριώτης μας έπεσε θύμα άνανδρης επίθεσης, έπεσε θύμα
 μιας ισλαμικής τρομοκρατικής επίθεσης» πρόσθεσε ο πρόεδρος της Γαλλίας.


Η Δύση αδυνατεί να αντιληφθεί πως η θρησκεία για τον μουσουλμάνο
 είναι το Α και το Ω της ζωής του. 
Δεν είναι εσωτερικό θέμα του ανθρώπου το Ισλάμ, είναι ο κανόνας 
που κατά τον πιστό διέπει ολόκληρο τον κόσμο. 
Τι λέει ο κανόνας; 
Να θανατώνεται όποιος προσβάλλει τον Αλλάχ. 
Αυτό έκανε ο σημερινός αποκεφαλιστής. 
Αυτό θα κάνει κάθε μουσουλμάνος αν αισθανθεί ότι προσβάλλεται η θρησκεία του. 
Ακόμα κι αν είναι ένας φιλήσυχος ανθρωπάκος της διπλανής πόρτας. 
Δεν είναι δολοφόνος, είναι απλώς πιστός.
 Δεν θα κουραστώ να επαναλαμβάνω πως το Ισλάμ είναι απολύτως ασύμβατο
 με τις δυτικές αξίες. 
Με το προκάλυμμα της θρησκείας είναι ένα πολιτικοκοινωνικό σύστημα, 
που αν δεν το εμποδίσουμε θα ξαναφέρει την ανθρωπότητα 
στην παλαιολιθική εποχή.
 Όσο αργούμε, τόσο δυσκολεύουν τα πράγματα. 
Αλλά τη σύγκρουση είναι αδύνατον να την αποφύγουμε.
 Θα επισυμβεί σε 10 σε 15 ή σε 20 χρόνια και θα είναι τρομακτική.
 Thanos Tzimeros

Αλήθεια, μπορούμε να το δούμε και από αυτήν την οπτική;

Δικό μας σχόλιο:
Αλήθεια, μπορούμε να το δούμε και από αυτήν
 την οπτική γωνία;
Μπορείτε να φανταστείτε τι θα γινόταν ή τι θα γραφόταν
αν ένας φανατικός χριστιανός αποκεφάλιζε αυτόν
 που πρόσβαλε την θρησκεία του, σήμερα;
Ευκαιρία για αυτόν τον προβληματισμό μας βάζει

 αυτή η είδηση που μάλλον στο μέλλον 

πολύ φοβόμαστε ότι θα βλέπουμε όλο και πιο συχνά.

Σοκ έχει προκαλέσει σε παγκόσμιο επίπεδο η νέα επίθεση

 που σημειώθηκε σε προάστιο του Παρισιού.

Συγκεκριμένα, ένας καθηγητής ιστορίας σε κολέγιο 

του Κονφλάν-Σεντ-Ονορέ αποκεφαλίστηκε από έναν άνδρα, 

που σύμφωνα με μαρτυρίες φώναζε «Αλλαχού Ακμπάρ», 

επειδή είχε δείξει σε μαθητές του σκίτσα του προφήτη Μωάμεθ.

Σύμφωνα με έναν εκπρόσωπο της αστυνομίας, ο 18χρονος δράστης

 σκοτώθηκε επίσης, αφού τον πυροβόλησαν αστυνομικοί σε μικρή

 απόσταση από το σημείο της επίθεσης. 

Μια δικαστική πηγή επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι 

ο δράστης αποκεφάλισε το θύμα του, κάτι που είχε διαψεύσει

 αρχικά η αστυνομία, και ότι στη συνέχεια έπεσε νεκρός 

από τα πυρά των αστυνομικών.

Τον περασμένο μήνα, ένας μετανάστης από το Πακιστάν,

 εγκατεστημένος στη Γαλλία, επιτέθηκε με μπαλτά και τραυμάτισε

 δύο ανθρώπους έξω από τα παλιά γραφεία του σατιρικού περιοδικού 

Charlie Hebdo. 

Σε αυτά τα γραφεία, πριν από σχεδόν πέντε χρόνια, ισλαμιστές

 τρομοκράτες σκότωσαν 12 ανθρώπους επειδή το περιοδικό 

δημοσίευσε σατιρικά σκίτσα του προφήτη Μωάμεθ.

Τέσσερις συλλήψεις ατόμων από το περιβάλλον του δράστη

Συνολικά τέσσερα πρόσωπα, ανάμεσά τους ένας ανήλικος,

 προφυλακίστηκαν τη νύχτα της Παρασκευής προς Σάββατο

 μετά τη δολοφονία καθηγητή ιστορίας και γεωγραφίας κοντά 

σε σχολείο στο Κονφλάν Σεντ Ονορέν, στο δυτικό Παρίσι, 

δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο πηγή προσκείμενη 

στο δικαστικό σύστημα.


Τα πρόσωπα αυτά ανήκουν στο περιβάλλον του δράστη 

της επίθεσης, ο οποίος έπεσε νεκρός από σφαίρες αστυνομικών,

 διευκρίνισε η ίδια πηγή.

ΠΗΓΗ

Μπορείτε αν θέλετε να διαβάσετε

 κι εδώ παλαιότερη ανάρτηση.

Να μπει τέλος στη δικτατορία της αμάθειας, 

να αρχίσει η εκκαθάριση στις ιδέες και αξίες…

Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2020

Φως στο Τούνελ: Η Αγγελική Νικολούλη θα ασχοληθεί με τη διπλή δολοφονία στο Λουτράκι. Δείτε φωτογραφίες από τα γυρίσματα.

Οι δυο υποθέσεις τις οποίες θα διερευνήσει η εκπομπή του Alpha  
Δείτε φωτογραφίες από τα γυρίσματα






















Η δημοσιογράφος με τους συνεργάτες τους βρέθηκαν 
σε περιοχή της Αττικής για τις ανάγκες του trailer.
Την Παρασκευή 16/10, η Αγγελική Νικολούλη θα επιχειρήσει
 να ρίξει… φως σε δυο μυστήριες υποθέσεις.



















Η πρώτη υπόθεση με την οποία θα ασχοληθεί το «Φως στο Τούνελ» 
είναι η περίεργη εξαφάνιση ενός άνδρα, πίσω από την οποία 
κρύβεται μια γυναίκα – αράχνη. 
Η γυναίκα άπλωσε σιγά σιγά τον ιστό της γύρω του, 
τον παρέσυρε σ’ ένα ραντεβού και από τότε αγνοείται.
Η δεύτερη υπόθεση που θα ασχοληθεί η εκπομπή του Alpha
 είναι αυτή που έχει τραβήξει πάνω της το ενδιαφέρον 
τις τελευταίες μέρες και είναι η διπλή δολοφονία στο Λουτράκι.

Βρε πως αλλάζει ο άνθρωπος. Από εκεί που δεν έβλεπαν σύνορα στην θάλασσα.....

Βρε πως αλλάζει ο άνθρωπος. 
Από εκεί που δεν έβλεπαν σύνορα στην θάλασσα.....
...........τώρα λένε ότι δεν πρόκαναν και ζητάνε,
από την αντιπολίτευση όπου και είναι,
 την επέκταση στα 12 μίλια. 
Υποψιάζομαι για να πει το περίφημο:
Βυθίσατε το..........ORUC REIS

Ο Όσκαρ Ουάϊλντ ιδιαίτερα ευτυχής, που του εύχεται η διάνοια στρατηγικού σχεδιασμού Χρόνια πολλά!

Ο Όσκαρ Ουάϊλντ είναι ιδιαίτερα ευτυχής,
που σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 
και του εύχεται η διάνοια στρατηγικού σχεδιασμού
ο κ. Καρανίκας, Χρόνια πολλά! 

Τον Όσκαρ Ουάιλντ θέλησε να τιμήσει και ο πρώην σύμβουλος
 στρατηγικής του Αλέξη Τσίπρα, Νίκος Καρανίκας. 
Ωστόσο στην ανάρτησή του έκανε λάθος και πρόσθεσε 
«Χρόνια Πολλά», γεγονός που προκάλεσε θύελλα ειρωνικών σχολίων.

«Όσκαρ Ουάιλντ... το έργο σου, τα βιβλία σου, 
μας εμπνέουν ακόμα. Χρόνια Πολλά», 
έγραψε ο Ν. Καρανίκας.
Πηγή: iefimerida.gr 



Ο Όσκαρ Ουάιλντ 
(πλήρες όνομα Όσκαρ Φίνγκαλ Ο'Φλάχερτι Ουίλς Ουάιλντ, 
αγγλ. Oscar Fingal O'Flahertie Wills Wilde, 
16 Οκτωβρίου 1854 – Παρίσι, 30 Νοεμβρίου 1900) 
ήταν Ιρλανδός μυθιστοριογράφος, ποιητής, δραματουργός και κριτικός. 
Έχοντας περάσει από διάφορα είδη γραπτού λόγου
 καθ' όλη τη δεκαετία του 1880, γεύτηκε τη δόξα ως θεατρικός
 συγγραφέας στο Λονδίνο στις αρχές της επόμενης δεκαετίας. 
Στις μέρες μας έχει γίνει γνωστός για τα ευφυολογήματά του,
 το μοναδικό του μυθιστόρημα (Το πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέυ),
 τα θεατρικά έργα του, τις συνθήκες φυλάκισής του καθώς 
και τον πρόωρο θάνατό του.

Μήπως γνωρίζετε σε τι ήταν χρήσιμο αυτό;


 

Τόσο απλά και χωρίς πολλά λόγια.


 

Έτσι απλά οι άνθρωποι, στον χρόνο ταξιδεύουν....

Μη σε τρομάζει που το φως της μέρας λιγοστεύει
ανάλογα τις εποχές που έρχονται και φεύγουν.
Τώρα μπορεί φθινόπωρο σε λίγο κι ο χειμώνας
μα θα ‘ρθει πάλι άνοιξη και πάλι καλοκαίρι.

Μην σε τρομάζουν οι χρονιές που έρχονται και φεύγουν
Έτσι κι αλλιώς είναι γνωστό μα κι όλοι το γνωρίζουν 
σαν αστραπή, σαν μια βροχή και η ζωή μας είναι
σαν σύννεφα στον ουρανό και σαν αφρός στο κύμα.

Έτσι απλά οι άνθρωποι, στον χρόνο ταξιδεύουν
σαν όπως σπίθες της φωτιάς που καίει μες το σύμπαν. 
                                                   Πάν Καρτσωνάκης

Είναι μια άποψη, πάντως.


 

Καλημέρα σε όλους όσους μας αγαπούν αλλά και σε όσους μας μισούν!


 

Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου 2020

Είπαν για τους εχθρούς τους ότι................

Να συγχωρείς τους εχθρούς σου. 
Αυτό τους κάνει να σε μισούν περισσότερο.
Όσκαρ Ουάιλντ, 1854-1900, Ιρλανδός συγγραφέας

Αν είσαι καλός πού ’ναι οι οχτροί σου;
Μενέλαος Λουντέμης, 1912-1977, Έλληνας συγγραφέας

Έχεις εχθρούς; 
Καλώς! 
Αυτό σημαίνει ότι έχει ορθώσει 
το ανάστημά σου για κάτι, κάποτε στη ζωή σου.
Ουίνστον Τσώρτσιλ, 1874-1965, 
Βρετανός πρωθυπουργός, Νόμπελ 1953

Είναι θλιβερό να μην έχεις φίλους,
 αλλά είναι ακόμα πιο θλιβερό 
να μην έχεις εχθρούς.
Τσε Γκεβάρα, 1928-1967, 
Αργεντινός επαναστάτης

Αν δεν έχεις εχθρούς, δεν έχεις χαρακτήρα.
Paul Newman, 1925-2008, Αμερικανός ηθοποιός

Έσπασε τη σιωπή της η κόρη της 43χρονης από το Λουτράκι μετά τη δολοφονία της μητέρας της (βίντεο)

Η σορός της γυναίκας που δολοφονήθηκε στο Λουτράκι 
μαζί με τον φαρμακοποιό σύντροφό της, μεταφέρθηκε χθες στη Μύκονο,
 εκεί όπου έζησε για χρόνια…
Σήμερα, η 43χρονη κηδεύτηκε, συνοδεία του πρώην συζύγου της 
και της αγαπημένης, συντετριμμένης κόρης τους. 
Το 20χρονο κορίτσι, μίλησε για πρώτη φορά, στο livenews, 
για τον χαμό της μητέρα του.
“Ήταν η αδυναμία μου!… Πάντα στο επίκεντρο και έφυγε στο επίκεντρο…
 Δεν χρειάζεται να εκφράσω συναισθήματα…
 Δεν υπάρχουν λόγια για αυτά… 
Καμιά φορά η ζωή μας κάνει απίστευτες εκπλήξεις”.
Την απέραντη θλίψη για την εν ψυχρώ δολοφονία της 43χρονης 
αλλά και του φαρμακοποιού συντρόφου της, διαδέχεται η οργή για τον φονιά.
 Ο 45χρονος Αλβανός, πρώην σύντροφός της άτυχης γυναίκας, 
συνεχίζει να είναι ο βασικός ύποπτος και όλες οι έρευνες 
έχουν επικεντρωθεί στον εντοπισμό του.

Από την ποιητική συλλογή του Κορίνθιου ποιητή Μιχάλη Χελιώτη.


Από την δεύτερη ποιητική συλλογή 
του Κορίνθιου ποιητή Μιχάλη Χελιώτη.

Pakal, ο βασιλιάς καί ο αστροναύτης του Palenque.

K'inich Janaab 'Pakal (23 Μαρτίου 603 CE - 31 Μαρτίου 683 CE)
 Ήταν ο Μάγια βασιλιάς του Παλένγουε στη σύγχρονη πολιτεία 
του Τσιάπας του Μεξικού. 
Επίσης γνωστός ως Pacal (που σημαίνει «ασπίδα») και Pacal ο Μέγας,
 είναι ο πιο διάσημος για την αύξηση της πόλης του Palenque 
(γνωστή ως B'aakal) από τη σχετική αφάνεια σε μια μεγάλη δύναμη,
 τα οικοδομικά του έργα στην πόλη (ειδικά το Ναός των επιγραφών), 
και το περίτεχνα σκαλιστό καπάκι του, το οποίο ερμηνεύτηκε 
από μερικούς για να απεικονίσει έναν αρχαίο αστροναύτη 
που οδηγούσε σε ένα πύραυλο. 
Ο Pakal ανέλαβε το θρόνο της Palenque σε ηλικία 12 ετών, το 615 μ.Χ.,
 και κυβέρνησε με επιτυχία μέχρι το θάνατό του σε ηλικία 80 ετών.
 Ήταν παντρεμένος με την κυρία Tzakbu Ajaw και απέκτησε 
τρεις γιους που τον διαδέχτηκαν στην εξουσία. 
Τα ερείπια του Palenque που είναι ορατά στη σύγχρονη εποχή 
είναι μόνο ένα μικρό κλάσμα της αρχαίας πόλης που αναπτύχθηκε 
και επεκτάθηκε από τον Pacal κατά τη διάρκεια της βασιλείας του. 
Η υπόλοιπη τεράστια μητρόπολη παραμένει ανασκαφική 
στη γύρω ζούγκλα. 
Ο Palenque ήταν μια πόλη μέτριου μεγέθους όταν ο Pacal 
ανέλαβε το θρόνο, και μέσω των προσπαθειών του έγινε ένα 
από τα μεγάλα αστικά κέντρα της Mesoamerica, ανταγωνίζοντας
 ακόμη και τη δύναμη και το μεγαλείο του Tikal.
Νεολαία και ανάβαση στην εξουσία
Ο Pacal ήταν ο γιος της Lady Sak K'uk που βασίλεψε
 ως βασίλισσα του Palenque από το 612-615 μ.Χ. 
Το 611 μ.Χ. ο βασιλιάς που βασιλεύει πέθανε και ο νόμιμος
 κληρονόμος, ο Πακάλ, ήταν πολύ νέος για να πάρει το θρόνο. 
Οι μελετητές έχουν αποκρυπτογραφήσει επιγραφές που καθιστούν 
σαφές ότι η Palenque υπέστη σημαντική στρατιωτική ήττα
 το 611 μ.Χ. και έχασε έπειτα τον βασιλιά τους,
 Ajen Yohl Mot, τον επόμενο χρόνο. 
Αυτό αναστάτωσε την ισορροπία της πόλης την οποία 
ο επόμενος κυβερνήτης θα χρειαζόταν να αποκαταστήσει. 
Το 612 μ.Χ., ο Janaab Pacal, πατέρας του Suk K'ak, πήρε το θρόνο
 αλλά πέθανε την ίδια χρονιά. 
Οι επιγραφές δείχνουν ότι ένας μονάρχης γνωστός ως Muwaan Mat 
ανέλαβε τον κανόνα μετά τον Janaab Pacal, αλλά, καθώς 
ο Muwaan Mat είναι μια υπερφυσική φιγούρα που συμβολίζει 
την ευημερία, πιστεύεται ότι αυτό αναφέρεται 
στην κυρία Sak K'uk που επέστρεψε την ισορροπία
 στην Palenque μετά τις αναταραχές. 
Κυβέρνησε για τρία χρόνια έως ότου ο γιος της έφτασε 
στην ωριμότητα που, εκείνη την εποχή, ήταν η ηλικία των 12 ετών. 
Η δυναστεία στο Palenque πίστευε ότι ο κανόνας προήλθε
 από έναν πρόγονο γνωστό.
Η πρώτη μητέρα και έτσι οι γυναίκες κυβερνήτες, 
αν και όχι συνηθισμένοι, δεν ήταν ασυνήθιστοι . 
Εννοείται, ωστόσο, ότι μια γυναίκα μονάρχης θα παραιτηθεί μόλις 
ένας άντρας κληρονόμος έφτασε στην ηλικία της ωριμότητας.
Η κυρία Sak K'uk φαίνεται να συνέχισε να καθοδηγεί τον γιο της 
μόλις ανέλαβε το θρόνο, όπως υποδεικνύεται από επιγραφές 
σε ολόκληρη την Palenque, και το έκανε μέχρι το θάνατό της το 640 μ.Χ. 
Μετά την ανάληψη του θρόνου, ο Πακάλ άρχισε σχεδόν αμέσως 
να χτίζει τεράστια και περίτεχνα μνημεία για να γιορτάσει 
τόσο το παρελθόν της πόλης όσο και τη νόμιμη αξίωση 
της οικογένειάς του να κυβερνά. 
Ο Μάγια λόγιος Gene Stuart γράφει:
Δεδομένου ότι ο πατέρας του Pacal ήταν άρχοντας, αλλά όχι ο βασιλιάς, 
άλλες ευγενείς οικογένειες στο Palenque ισχυρίστηκαν ότι είχαν
 περισσότερο δικαίωμα να κυβερνήσουν από αυτόν. 
Σε απάντηση, τόσο ο Pacal όσο και ο μεγαλύτερος γιος του, 
ο Kinich Kan B'alaam II, θα φροντίσουν να αντιπροσωπεύσουν 
τα επιτεύγματα και τη νομιμότητα της οικογένειάς τους
 σε όλα τα κτίρια και τα μνημεία του Palenque, συμπεριλαμβανομένων
 του παλατιού, των ναών του σταυρού και του Ναός των επιγραφών.
Ο Πακάλ ανίχνευσε με έμφαση την καταγωγή του σε μια θεότητα, 
καθώς και σε βασιλικούς ανθρώπους, και άλλοι κυβερνήτες 
θεώρησαν επίσης σοφό να ιδρύσουν θεϊκούς προγόνους.
 Ένας κυβερνήτης των Μάγια χρησίμευσε 
ως ανθρώπινη εκδήλωση θεών στη γη. 
Ως μεσάζων μεταξύ ανθρώπων και θεών, ισχυρίστηκε 
τη δύναμη να ελέγχει τις υπερφυσικές δυνάμεις του σύμπαντος. 
Σε τελετουργίες έθρεψε και δοξάζονταν τους θεούς, επιδιώκοντας
 να διατηρήσει την πάντα επισφαλή ισορροπία της φύσης
 σε μια αγροτική κοινωνία.
Αυτή η εστίαση στην καταγραφή της ιστορίας της πόλης μέσω
 της αρχιτεκτονικής είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτη
 στον περίφημο Ναό των Επιγραφών. 
Η κατασκευή ξεκίνησε το 675 μ.Χ. και χτίστηκε σκόπιμα 
ως τάφος του Πακάλ. 
Ο Ναός των Επιγραφών είναι μια πυραμίδα με ένα μικρό κτίριο 
στην κορυφή χαραγμένο με το δεύτερο μακρύτερο συνεχές κείμενο 
των Μάγια που έχει αποκαλυφθεί ακόμη στη Μεσοαμερική 
(η μεγαλύτερη είναι η Ιερογλυφική Σκάλα στην πόλη του Κοπάν). 
Για έναν αιώνα μετά την ανακάλυψη του Palenque, η πυραμίδα 
θεωρήθηκε θρησκευτικό κέντρο στην πόλη 
(καθώς οι επιγραφές ήταν ακατανόητες) έως ότου ο Μεξικανός
 Αρχαιολόγος Alberto Ruiz αναγνώρισε ότι τα τείχη
 του μικρού ναού συνεχίστηκαν κάτω από το πάτωμα. 
Ανακάλυψε ότι η πλατφόρμα του δαπέδου είχε τρύπες, οι οποίες 
είχαν σφραγιστεί από πέτρινα βύσματα, και υπολόγισε ότι
 οι Μάγια κατέβαλαν το πάτωμα στη θέση τους με σχοινιά, 
ίσως, για να σφραγίσουν έναν βασιλικό τάφο. 
Μεταξύ 1948 και 1952 μ.Χ., ο Ρουίζ συνεργάστηκε με την ομάδα του, 
ανασκαφώντας τον ναό και, τέλος, ανακάλυψε τον τάφο του Μέγα Πακάλ.
 Έριξε το φακό του κάτω στον τάφο και, όπως γράφει:
 Από τις σκοτεινές σκιές προέκυψε ένα όραμα από ένα παραμύθι, 
ένα φανταστικό, αιθέριο θέαμα από έναν άλλο κόσμο. 
Φαινόταν ένα τεράστιο μαγικό σπήλαιο λαξευμένο από πάγο, 
οι τοίχοι λάμπουν και αστράφτουν σαν κρύσταλλα χιονιού. 
Λεπτές γιορτές σταλακτιτών κρεμασμένες σαν φούντες κουρτίνας
 και οι σταλαγμίτες στο πάτωμα
 έμοιαζαν με στάγδην από ένα υπέροχο κερί.
 Η εντύπωση, στην πραγματικότητα, ήταν αυτή 
ενός εγκαταλελειμμένου παρεκκλησίου. 
Απέναντι από τους τοίχους, οι μαρκαρισμένες μορφές
 με χαμηλή ανακούφιση.
 Τότε τα μάτια μου αναζήτησαν το πάτωμα. 
Αυτό ήταν σχεδόν εξ ολοκλήρου γεμάτο με μια υπέροχη 
σκαλιστή πέτρα, σε άριστη κατάσταση.
Η πέτρινη πλάκα ήταν η σαρκοφάγος του Pacal που, όταν
 ήταν κινήθηκε, αποκάλυψε τον μεγάλο βασιλιά που φοράει μάσκα
 νεφρίτη και στολίστηκε ως θεός της Μάγιας Αραβόσιτου
 σε κοσμήματα νεφρίτη και μια χάντρα φούστα. 
Ο ιστορικός Clare Gibson σχολιάζει αυτό το γράψιμο,
Η χάντρα φούστα που φοράει ο Πακάλ τον συνδέει με τον Θεό 
του Αραβοσίτου, ο οποίος μπορεί να απεικονίζεται ντυμένος 
με αυτό σε σκηνές στις οποίες φαίνεται να χορεύει
 έξω από τον Ξιμπάλμπα [ο κάτω κόσμος των Μάγια]. 
Αυτός ο τύπος φούστα φορούσε συνήθως τις γυναίκες των Μάγια, 
αλλά στολίζει τον Θεό του Αραβοσίτου για να δηλώσει 
τις δυνάμεις της γονιμότητας. 
Ο Πακάλ θα περίμενε να μιμηθεί τον Θεό Αραβοσίτου 
να αναστηθεί μετά το θάνατό του.
Ο τάφος περιείχε μια μεγάλη ποσότητα σκουλαρίκια, βραχιόλια,
 βραχιόλια και περιδέραια, και ένα ανάγλυφο βάσης νεφρίτη
 υψηλής ποιότητας. 
Ο Stuart γράφει, "Οι Μάγια κρατούσαν την νεφρίτη σε εκτίμηση ίση 
με τα quetzal λοφία [τα φτερά του πουλιού Quetzal], 
εν μέρει επειδή είδαν στο πράσινο και των δύο συμβόλων της ζωής. 
Η ελίτ φορούσε κοσμήματα νεφρίτη από τη λίρα σε περιδέραια, 
αυτί στολίδια, βραχιόλια και αστράγαλα, και σε ζώνες ". 
Κανένας από τους θησαυρούς, ωστόσο, δεν αποδείχθηκε 
τόσο πολύτιμος για τους Μάγια όσο και το καπάκι της σαρκοφάγου 
που απεικονίζει την άποψη των Μάγια του Κόσμου.
Σαρκοφάγος του Pacal & Διαμάχη ταυτότητας
Το καπάκι του Σαρκοφάγου έχει μέγεθος 3,6x2 μέτρα (12x7 πόδια)
 και δείχνει έναν άνδρα να γέρνει προς τα πίσω στη βάση
 ενός δέντρου, με ένα πουλί ψηλά στην κορυφή, είτε να πέφτει μέσα 
ή να ξεπηδά από αυτό που φαίνεται να είναι ένα μεγάλο δοχείο. 
Γλύφοι και σύμβολα κινούνται γύρω από τις άκρες του καπακιού,
 όλα αντιπροσωπεύοντας σημαντικά συστατικά
 της κοσμολογίας των Μάγια. 
Η σαρκοφάγος του Pacal είναι αυτή που είναι πιο γνωστή
 στη σύγχρονη εποχή ως αρχαίοι εξωγήινοι θεωρητικοί, ακολουθώντας
 την ερμηνεία του Erich Von Daniken στο βιβλίο του
 Chariots of the Gods, ισχυρίστηκε ότι το καπάκι απεικονίζει
 έναν άνδρα που οδηγούσε σε ένα πύραυλο, καπνός που εκπέμπεται 
από σωλήνα εξάτμισης πίσω αυτόν, και οι γλύφοι 
που αντιπροσωπεύουν το διάστημα. 
Στην πραγματικότητα, η ανακούφιση δείχνει το Παγκόσμιο Δέντρο, 
το οποίο οι Μάγια πίστευαν ότι είχαν τις ρίζες τους στον κάτω κόσμο, 
κορμό στο γήινο επίπεδο, και κλαδιά ψηλά στον παράδεισο,
 και τη σχέση του Pacal με αυτό στο θάνατο. 
Ο βασιλιάς απεικονίζεται είτε τη στιγμή του θανάτου του να πέφτει 
από το επίγειο αεροπλάνο προς τη Xibalba
 ή τη στιγμή της ανάστασής του από τον κάτω κόσμο,
 ανεβαίνοντας το Παγκόσμιο Δέντρο προς τον παράδεισο. 
Τα στολίδια κατά μήκος των άκρων αντιπροσωπεύουν τον ουρανό
 και άλλους γλύφους τον ήλιο και το φεγγάρι και, ακόμα άλλους, 
τους προηγούμενους κυβερνήτες του Palenque και του Pacal. 
Στην πρώτη φωτογραφία ο Πακάλ εχει ακουστικό τηλεφώνου 
και στήν δεύτερη είναι μπροστά από έναν υπολογιστή.
Το πουλί στην κορυφή του δέντρου είναι το πουλί του ουρανού 
(επίσης γνωστό ως ουράνιο πουλί ή βασική θεότητα πουλιών)
 που αντιπροσωπεύει τη σφαίρα των θεών σε αυτό το κομμάτι, 
και το "δοχείο" κάτω από τον Pacal είναι η είσοδος στο Xibalba. 
Μόλις κάποιος εξοικειωθεί με τις κοσμολογικές έννοιες των Μάγια, 
δεν υπάρχει τίποτα μυστηριώδες για το καπάκι
 της σαρκοφάγου του Πακάλ, αλλά, το 1952 μ.Χ., οι μελετητές 
γνώριζαν πολύ λιγότερα από ό, τι γνωρίζουν στη σύγχρονη εποχή, 
και έτσι η ανακούφιση ήταν πιο ανοιχτή στην ερμηνεία τη στιγμή που.                                
Ο Von Daniken έγραψε το βιβλίο του (το 1968 μ.Χ) 
από ό, τι είναι σήμερα. 
Κανένας αξιόπιστος μελετητής στη σύγχρονη εποχή δεν δέχεται 
το καπάκι ως απεικόνιση οτιδήποτε έχει να κάνει με ένα πύραυλο 
ή έναν αστροναύτη, αλλά ορισμένοι συγγραφείς εξακολουθούν
 να συνεχίζουν να συζητούν για την ερμηνεία του έργου.
Η διαμάχη οργίστηκε επίσης για την ταυτότητα του σκελετού
 μέσα στον τάφο. 
Διαπιστώθηκε ότι τα δόντια του σκελετού ήταν σε πολύ καλή 
κατάσταση και έδειξαν έναν άνδρα ηλικίας περίπου 40 ετών 
κατά τη στιγμή του θανάτου.
 Δεδομένου ότι οι αρχαιολόγοι γνώριζαν ότι ο Pacal πέθανε
 σε ηλικία 80 ετών, όταν είχαν χρονολογήσει τα μνημεία 
και τα κτίρια που κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια
 της βασιλείας του, αμφισβητήθηκαν τα ευρήματα των επιγραφών 
που αναγνώρισαν τον Pacal ως σκελετό στον τάφο. 
Ο David Kelly και ο Floyd Lounsbury ήταν οι πρώτοι επιγραφείς 
που αναγνώρισαν τον τάφο ότι ανήκε στον Λόρδο Pacal της Palenque
 και το έργο τους συνεχίστηκε αργότερα 
από τους Peter Matthews και Linda Schele. 
Οι φυσικοί ανθρωπολόγοι ισχυρίστηκαν, ως επί το πλείστον, ότι 
ο τάφος έπρεπε να ανήκει σε έναν νεαρότερο άντρα και ότι
 οι επιγραφείς είχαν κάνει λάθος να το αναγνωρίσουν ως αυτό
 του Pacal, ενώ οι πολιτιστικοί ανθρωπολόγοι υποστήριζαν
 την ταυτοποίηση και το έργο τους. 
Η διαμάχη επιλύθηκε τελικά το 1996 μ.Χ. όταν συμφωνήθηκε ότι, 
ως ευγενής σε όλη του τη ζωή, ο Pacal θα απολάμβανε 
καλύτερο φαγητό από τα άτομα του και έτσι τα δόντια του 
θα ήταν σε καλύτερη κατάσταση από άλλα. 
Επιπλέον, καθώς κανείς δεν ξέρει τι ευνόησε ο Πακάλ
 στη διατροφή του, θα μπορούσε να έτρωγε πιο μαλακά τρόφιμα
 που είχαν λίγη επιβάρυνση στα δόντια του. 
Το γεγονός ότι έζησε μέχρι την ηλικία των 80 ετών και είχε ακόμα 
ένα πλήρες δόντι, υποστηρίζει έναν υγιεινό τρόπο ζωής 
και την προσοχή στην προσωπική υγιεινή. 
Σήμερα είναι γενικά αποδεκτό ότι ο τάφος ανήκει στον Pacal 
και τα ερείπια που βρήκε ο Ruiz το 1952 CE είναι εκείνα 
του μεγάλου βασιλιά της Palenque.
Ο K'inich Janaab 'Pacal αλλιώς γνωστός ως Λόρδος Pacal 
και Pacal ο Μέγας, 603-683 μ.Χ. και Μάγια βασιλιάς του Palenque.
 (Εθνικό Μουσείο Ανθρωπολογίας, Πόλη του Μεξικού)
Η παρακμή του Palenque
Η πόλη συνέχισε να ευημερεί υπό την εξουσία των γιων του Pacal 
και των κληρονόμων τους, αλλά εισέβαλε και απολύθηκε 
από τις δυνάμεις από την πόλη Tonina το 711 μ.Χ. 
Αρχαιολογικά στοιχεία από αυτήν την περίοδο δεν δείχνουν
 νέες κατασκευές κτιρίων, και επιγραφές δείχνουν ότι ο βασιλιάς 
συνελήφθη και, ίσως, εκτελέστηκε. 
Φαίνεται ότι δεν υπήρχε μονάρχης στην πόλη για αρκετό καιρό 
μετά από αυτό, αλλά καταγράφεται ότι οι εχθροπραξίες
μεταξύ Tonina και Palenque συνεχίστηκαν μέχρι το γ. 750 Κ.Χ. 
Η αιτία του πολέμου είναι άγνωστη. 
Όπως και με άλλα μεγάλα αστικά κέντρα των Μάγια, 
η Palenque εγκαταλείφθηκε κάποια στιγμή. 
Το 800 μ.Χ. και η ζούγκλα σηκώθηκαν για να διεκδικήσουν την πόλη. 
Ήταν ήδη μια καταστροφή όταν η Ισπανική κατάκτηση ξεκίνησε
 τον 16ο αιώνα μ.Χ. και συνέχισε να βυθίζεται στην υπερανάπτυξη,
 παρά τις αποστολές στην τοποθεσία τον 18ο αιώνα μ.Χ., 
έως ότου το έργο των John Lloyd Stephens και Frederic Catherwood 
έφερε την πόλη στην η προσοχή του κόσμου και οι προκαταρκτικές 
ανασκαφές άρχισαν στα τέλη του 19ου αιώνα μ.Χ. 
Σήμερα η πόλη του Μέγας Πακάλ είναι η πιο εκτεταμένη μελέτη 
όλων των περιοχών των Μάγια, ακόμη και του Τσιτσέν-Ίτζα,
 λόγω του μεγαλείου της αρχιτεκτονικής και της ακρίβειας 
των επιγραφών, που αφηγούνται την ιστορία του πιο σεβαστού
 βασιλιά της και της υπέροχης πόλης μεγάλωσε στο μεγαλείο.
Φώτιος Τούμπανος