Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024

«Αναπτυξιακή Δυσλεξία: Μύθοι και Πραγματικότητα». του Κορίνθιου Πανεπιστημιακού κ. Φίλιππου Βλάχου

Ομιλία του Κορίνθιου Πανεπιστημιακού κ. Φίλιππου Βλάχου,
με θέμα «Αναπτυξιακή Δυσλεξία: Μύθοι και Πραγματικότητα».
Την Παρασκευή 6 Δεκέμβρη 2024  στις 6 μ.μ στην αίθουσα εκδηλώσεων 
του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κορίνθου, θα πραγματοποιηθεί oμιλία
 του Κορίνθιου Πανεπιστημιακού κ. Φίλιππου Βλάχου,
 με θέμα «Αναπτυξιακή Δυσλεξία: Μύθοι και Πραγματικότητα», 
μετά από πρόσκληση του συλλόγου διδασκόντων
 και της συμβούλου εκπαίδευσης. 
Ο Φίλιππος Βλάχος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κόρινθο, 
με την οποία διατηρεί σταθερούς δεσμούς. 
Έχει πολύ πλούσιο επιστημονικό έργο στο πεδίο
των αναπτυξιακών διαταραχών
 με πληθώρα ερευνών και δημοσιεύσεων σε διεθνή περιοδικά.
 Σήμερα υπηρετεί ως Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
 και είναι Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών 
& Κοινωνικών Επιστημών
 και Διευθυντής του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Νευροεπιστήμης 
και Αναπτυξιακών Διαταραχών.

Σκοπός της ομιλίας είναι να προσφέρει γνώσεις σε εκπαιδευτικούς, γονείς 
και κάθε άλλο ενδιαφερόμενο για τις σύγχρονες επιστημονικές απόψεις
 και να αποδομήσει παραπλανητικές αντιλήψεις και μύθους
 για την Αναπτυξιακή Δυσλεξία, μια  νευροαναπτυξιακή διαταραχή 
με κληρονομική προδιάθεση. Η δυσλεξία επηρεάζει τις γνωστικές διεργασίες 
του εγκεφάλου που αφορούν την κατάκτηση των δεξιοτήτων ανάγνωσης,
 γραφής, ορθογραφίας, όπως κι άλλες πλευρές της συμπεριφοράς.  
Εκδηλώνεται συνήθως στα πρώτα χρόνια φοίτησης στο δημοτικό σχολείο 
ως μία απροσδόκητη και ανεξήγητη μαθησιακή δυσκολία στην ανάγνωση
 και γραφή, σε φυσιολογικά παιδιά με κανονική ή και ανώτερη ευφυΐα,
 στα οποία μέχρι τότε τίποτε δεν έδειχνε ότι είχαν κάποιο πρόβλημα.
 Η δυσλεξία επηρεάζει τη ζωή εκατομμυρίων παιδιών αλλά και ενηλίκων 
σε όλο τον κόσμο, με σοβαρές εκπαιδευτικές, 
ψυχολογικές και κοινωνικές συνέπειες.

Η εκδήλωση είναι ανοιχτή σε κάθε ενδιαφερόμενο/η.
Φίλιππος Βλάχος
Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Κοσμήτορας Σχολής Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών
Δ/ντής Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Νευροεπιστήμης
 & Αναπτυξιακών Διαταραχών
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Αργοναυτών & Φιλελλήνων, 38221, Βόλος
τηλ: 24210-74739 mail: fvlachos@uth.gr



Δελτίο τύπου ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΠΟΛΗΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ κ. ΠΑΝΤΑΖΗ

 

"Ουαί δε υμίν , γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί."
 ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ -ΚΕΦΑΛΑΙΟ 23
Στην τελευταία (02.12.2024) συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου 
ο αντιδήμαρχος κ.Πανταζής, απαντώντας στα ερωτήματα 
της αντιπολίτευσης για την καθυστέρηση του χριστουγεννιάτικου
 στολισμού της πόλης, προέβη σε ανήθικη προσβολή και ανοίκειο
 χαρακτηρισμό του επικεφαλής της Πράσινης Πόλης, 
Δημήτρη Πρωτοπαπά.
Κατά τον κο Πανταζή, η Πράσινη Πόλη δεν θα έπρεπε 
να ενδιαφέρεται για το χριστουγεννιάτικο στολισμό, αφού
 ο επικεφαλής της, καθώς και ο δημοτικός της σύμβουλος
Παναγιώτης Σπύρου ορκίστηκαν με πολιτικό όρκο και είναι άθεοι !
Προφανώς ο κ. Πανταζής συγχέει το νόημα
του πολιτικού όρκου με την πίστη! Εργαλειοποιεί πολιτικά τη θρησκεία, 
επιδιώκοντας να σφετερισθεί τη θρησκευτική συνείδηση των πολιτών.
Η ρητορική του είναι επικίνδυνη πολιτικά και στοχεύει 
σε παραπλανητικές ταυτίσεις, ότι όσοι δίνουν θρησκευτικό όρκο 
θεωρούνται αξιωματικά χριστιανοί, ενώ όσοι δίνουν πολιτικό 
είναι εχθροί της πίστης και άθεοι.
Καλό θα ήταν να ανατρέξει στη διδασκαλία του Χριστού 
για να απαντήσει αν θεολογικά είναι θεμιτός ο θρησκευτικός όρκος
 στις πολιτειακές τελετές, δεδομένου ότι ο ίδιος ο Χριστός
 τον απαγορεύει "Εγώ δε λέγω υμίν μη ομόσαι όλως.
 Έστω δε ο λόγος υμών ναι ναι, ου ου" (Ματθ. Ε΄,34).
Ας μάθει ότι το ζήτημα του όρκου είναι ένα θέμα που απασχολεί 
πολύ σοβαρά τους πιστούς Χριστιανούς. 
Το ορθόδοξο δόγμα απαγορεύει κάθε μορφή ορκοδοσίας. 
Η επίκληση του θείου επί ματαίω αντιβαίνει στη χριστιανική συνείδηση 
και ο κάθε πιστός μπορεί να ορκιστεί στην τιμή και τη συνείδησή του.
 Επίσης, μάλλον δε γνωρίζει ότι ούτε οι νέοι μητροπολίτες, 
ούτε ο εκάστοτε νέος αρχιεπίσκοπος ορκίζονται θρησκευτικά, 
για να μην προσβάλλουν τους ιερούς κανόνες.
Θα ήταν χρήσιμο στον κ.Πανταζή να αναζητήσει και τις σχετικές 
δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, αλλά και άλλων
 μητροπολιτών για τον πολιτικό όρκο και το ενδεχόμενο 
κατάργησης του θρησκευτικού, ώστε να μην ασχημονεί, συκοφαντεί 
και "βασανίζει το μυαλό του με αμφιβολίες... " για την Πράσινη Πόλη.
Με παρρησία, θάρρος και εντιμότητα, οι Δημοτικοί σύμβουλοι 
και νομικοί κ. Χατζής, κ. Κυριαζής, όπως και ο επικεφαλής τ
ης Πολιτικής Διεξόδου κ. Αλέξανδρος Γκουριώτης, κατακεραύνωσαν 
τον κ. Πανταζή και καταδίκασαν τα λεγόμενά του.
Μετά τη σφοδρή αντίδραση του επικεφαλής
 της παράταξής μας, Δημήτρη Πρωτοπαπά, τόσο ο ίδιος όσο και 
ο δημοτικός μας σύμβουλος Παναγιώτης Σπύρου, αποχώρησαν 
από τη συνεδρίαση, διαμαρτυρόμενοι για τη συκοφαντική επίθεση 
του κου Πανταζή, αλλά και την ανεπαρκή αντίδραση 
του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, παρότι διαχώρισε 
τη θέση του από τον κ. Πανταζή , αντί να τον αποβάλλει 
από τη συνεδρίαση, ως όφειλε, αφού δεν ανακάλεσε τα λεγόμενά του, 
επέλεξε να τον εκλιπαρεί για να ζητήσει συγγνώμη. 
Ο κος Πανταζής ζήτησε προσχηματικά συγγνώμη για να προχωρήσει 
η διαδικασία και μόνον! 
Προσχηματικά καθώς επανέλαβε ότι " τον βασανιζει 
το ερώτημά του περί χριστιανικής πίστης των Δημοτικών συμβούλων
της Πράσινης Πόλης".
Ποιος έχρισε τον κ.Πανταζή κριτή της πίστης των συνανθρώπων του;
Δεν αποδέχεται τις επιταγές του Συντάγματος για ανεξιθρησκεία,
 θρησκευτική ελευθερία,τον σεβασμό στον πολίτη και 
τις ελευθερίες του, δεν αποδέχεται τον κοσμικό χαρακτήρα του κράτους;
Ο κ. Πανταζής ενδεχομένως να προτιμά ένα κράτος θεοκρατικό, 
με πιστοποιητικά όχι μόνο φρονημάτων, αλλά και πίστης. 
Ίσως να νοσταλγεί ένα κράτος άλλων εποχών...
Για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας και λαϊκισμού, 
ας μην προσεταιρίζεται ο κ. Πανταζής την χριστιανική πίστη. 
Ένας πραγματικά πιστός, ορθόδοξος χριστιανός δε θα μιλούσε ποτέ έτσι. 
Θα σεβόταν τον άλλο ως εικόνα Θεού, θα γνώριζε ότι η προσβολή 
που εκστόμισε απευθύνεται και στο Θεό που διατείνεται ότι πιστεύει.
Μόνο φαρισαϊσμό και υποκρισία υποδηλώνει αυτή η στάση 
και συμπεριφορά του.
Η προσπάθεια αμαύρωσης και σπίλωσης της εικόνας 
της Πράσινης Πόλης και του επικεφαλής της Δημήτρη Πρωτοπαπά , 
έπεσε στο κενό.
Η Πράσινη Πόλη παραθέτει τα γεγονότα προς γνώση των δημοτών 
και τους προτρέπει να παρακολουθήσουν διαδικτυακά το βίντεο
 της συνεδρίασης, για να σχηματίσουν ιδίαν άποψη.

Κόρινθος: Γαύρος, ολόφρεσκος, από το καΐκι, στο πιάτο μας! (5 φωτογραφίες)





Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024

Κόρινθος: Έχω βαρεθεί, ειλικρινά, να μετράω πόσες φορές το φτιάχνετε αυτό το σημείο. ( 3 φωτογραφίες)


Κόρινθος: Σε αυτήν την παλιά φωτογραφία, εκτός από τον Θέμη, αναγνώρισα τον Σπύρο.

Σε αυτήν την παλιά φωτογραφία, 
εκτός από τον Θέμη, 
αναγνώρισα και τον Σπύρο Γκίνη.
Ποιοι από εσάς τον θυμούνται, άραγε;

Υ.Γ: Τους άλλους δύο;

Κόρινθος: Ευλογημένη βροχούλα, σήμερα! (5 φωτογραφίες)




Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2024

Όλο και πιο επίκαιρο γίνεται, αυτό που έγραψε ο Χρόνης Μίσσιος, για τους συντρόφους του που σκοτώθηκαν νωρίς.

Εσείς, ποια γνώμη έχετε, συμφωνείτε ή μήπως όχι;

Ο Χρόνης Μίσσιος υπήρξε αγωνιστής της Αριστεράς 
με πολύχρονες φυλακίσεις και εξορίες μεταπολεμικά. 
Έγινε ευρύτερα γνωστός και ξάφνιασε το αναγνωστικό κοινό
 με το αυτοβιογραφικό του αφήγημα «...καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς», 
που εκδόθηκε το 1985 και ήταν ένα από τα μπεστ-σέλερ
 της δεκαετίας του 80. 
Το βιβλίο συζητήθηκε πολύ, προκάλεσε αντιδράσεις
 και υμνήθηκε από την κριτική.

Τα πρώτα χρόνια
Ο Χρόνης Μίσσιος γεννήθηκε στην Καβάλα στις 8 Νοεμβρίου 1930
 και μεγάλωσε σε περιβάλλον καπνεργατών και Μικρασιατών προσφύγων.
 Λίγο μετά την επιβολή της δικτατορίας της 4ης Αυγούστου 1936, 
η οικογένειά του εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλονίκη, 
λόγω των πολιτικών διώξεων του καθεστώτος Μεταξά.

Άρχισε να εργάζεται από πολύ μικρός ως μικροπωλητής 
και το κασελάκι του στο λιμάνι και κατά την διάρκεια της Κατοχής
βρέθηκε μαζί με άλλα παιδιά στα Γιαννιτσά, με πρωτοβουλία 
του Ερυθρού Σταυρού, για να γλυτώσει από την πείνα.. 
Εκεί ήρθε σε επαφή με αντάρτικες ομάδες του ΕΑΜ/ΕΛΑΣ
 της περιοχής, οι οποίες και τον χρησιμοποίησαν ως σύνδεσμο.

Το 1944, με την απελευθέρωση, γύρισε στην Θεσσαλονίκη 
και εντάχθηκε στο Δημοκρατικό Στρατό Πόλεων, μετέχοντας
 στο εξής ενεργά και μάχιμα σε όλες τις κινήσεις 
και τις περιπέτειες της Αριστεράς. 
Το 1947, κατά την διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου, συνελήφθη 
για τη δράση του και καταδικάστηκε σε θάνατο. 
Ύστερα από εννεάμηνη αναμονή σε κελί μελλοθανάτων
 του δόθηκε χάρη, αλλά παρέμεινε φυλακισμένος έως το 1953.

Μετά την αποφυλάκισή του κλήθηκε να υπηρετήσει
 την στρατιωτική του θητεία και στάλθηκε κατευθείαν
 στη Μακρόνησο και αργότερα 
στο στρατόπεδο του Αη-Στράτη. 
Το 1962 απελευθερώθηκε και εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, 
όπου εργάστηκε ως επαγγελματικό στέλεχος
 της νεολαίας της ΕΔΑ και της Δημοκρατικής Νεολαίας Λαμπράκη.

Με την επιβολή της δικτατορίας των συνταγματαρχών, 
συμμετείχε μαζί με άλλους Λαμπράκηδες στην ίδρυση 
Πατριωτικού Μετώπου (30 Απριλίου 1967), το οποίο
 μετονομάστηκε σε Πατριωτικό Αντιδικτατορικό Μέτωπο (ΠΑΜ), 
τον επόμενο μήνα, με την συμμετοχή στελεχών του ΚΚΕ. 
Τον Νοέμβριο του 1967 συνελήφθη 
και καταδικάστηκε σε κάθειρξη 18 ετών.
 Έμεινε διαδοχικά στις φυλακές Αβέρωφ 
(εκεί που σήμερα βρίσκεται το μέγαρο του Αρείου Πάγου), 
Κέρκυρας και Κορυδαλλού έως τον Αύγουστο του 1973,
 οπότε αποφυλακίστηκε με την αμνηστία 
που χορήγησε ο δικτάτορας Παπαδόπουλος.

Είπε..
«Δεν κατάφερα να αλλάξω το σύστημα,
 αλλά δεν θα επιτρέψω
 ούτε και σε αυτό να με αλλάξει».
«Αγωνίζομαι να μείνω άνθρωπος. 
Και αυτό είναι η κορυφαία πολιτική μάχη».
«Ο μόνος δρόμος, η τελευταία έξοδος 
προς την ελευθερία του ανθρώπου
 και του πλανήτη είναι η ολιστική οικολογική 
φιλοσοφία, σκέψη, πράξη, συμπεριφορά».
© SanSimera.gr

Κόρινθος: Μέχρι να το συνειδητοποιήσουμε, όλα εμείς τα "κορόιδα" θα πληρώνουμε τις μ@λ@κίες τους. (5 φωτογραφίες)

Κάποιοι ανίκητοι ξήλωσαν το παγκάκι και το έσπασαν.
Το μετακίνησαν φυσικά και μετά............................ 
.................................έγραψαν το ¨μήνυμά¨ τους.
 Όταν και φυσικά ΑΝ αποκατασταθεί η ζημιά 
ποιος νομίζετε ότι θα πληρώσει τον λογαριασμό;
Μέχρι να το συνειδητοποιήσουμε,
πως μόνο με κάμερες υπάρχει ελπίδα να περιορίσουμε
αυτό το απαράδεκτο φαινόμενο
που προσβάλει τον όποιο πολιτισμό μας
όλα εμείς τα "κορόιδα" θα πληρώνουμε 
τις μ@λ@κίες τους.
Υ.Γ: Αυτό το μικρό πάρκο είναι λένε πολύ μικρό
 για να ασχοληθούν.
Να περιμένουμε λοιπόν να.................μεγαλώσει;

Σήμερα, το μεσημεριανό γεύμα, εμπλουτίζεται με τα χόρτα! (5 φωτογραφίες)