Σάββατο, 22 Αυγούστου 2020

Πόσα λίγα χρειάζεται κάποιος για να νοιώσει "μαγεμένος"; (3 Fotos)



 

Αθώο μου παιδί...κοίταξε λίγο καλύτερα.

Να μην είσαι τόσο αθώος παιδί μου.
Εκ πρώτης όψεως εσύ βλέπει μια μάσκα 
και ετοιμάζεσαι να την φορέσεις.
Όχι πριν της κάνεις το τεστ για να δεις 
πόσο αθώα είναι τελικά. 
Ράντισέ την με χυμό από αρσενική νυχτερίδα
 που δεν πρόλαβε να ζευγαρώσει 
και θα δεις άμεσα τι θα εμφανιστεί
 μπροστά στα αθώα σου μάτια.
Ιδού, εμείς το κάναμε για σένα αθώο μου.............
........................και απονήρευτο παιδί.

Απαραίτητη διευκρίνηση:
Η ανάρτηση έχει σατιρικό και μόνο σκοπό
και δεν ανταποκρίνεται φυσικά στην αλήθεια.
Υ.Γ: Έτσι κι αλλιώς ο καθένας καταλαβαίνει αυτό που του αρέσει ως αληθινό.

Οι μάσκες στην πάροδο του χρόνου: Από την εποχή της βουβωνικής πανώλης στο σήμερα...

Η ιδέα ότι μία ασθένεια μπορεί να μεταδοθεί από άνθρωπο σε άνθρωπο
 υφίσταται από τουλάχιστον τον 16ο αιώνα “ως σοβαρή ιατρική θεωρία”,
 εξηγεί ο William Summers, ειδικός στην Ιστορία της Ιατρικής
 στο Πανεπιστήμιο του Yale.

Ωστόσο, εκείνη την εποχή, οι μάσκες είναι “μάλλον φυλαχτά με αποστολή 
να απομακρύνουν την κακή επιρροή”. 
Όμως, στο μέσον του 19ου αιώνα, εντοπίζονται τα μικρόβια και ακολουθεί 
η δημιουργία των “θεωριών των μικροβίων” 
που εξηγούν τους μηχανισμούς μόλυνσης.

Το 1890, οι μάσκες κάνουν την εμφάνισή τους στα χειρουργεία. 
Εκείνη την στιγμή, εμφανίζεται στο Χονγκ Κονγκ η πανώλη 
και αρχίζει να εξαπλώνεται.
 Εκείνη η πανδημία ονομάζεται “πανώλη της Κίνας” 
και φθάνει το 1910 στην Μαντζουρία.

Ο φόβος είναι μεγάλος καθώς η ασθένεια, με θνητότητα 
που φθάνει σχεδόν το 100%, εξαπλώνεται με άξονες όλες
 τις νέες σιδηροδρομικές γραμμές προς το Πεκίνο, έως και την Ευρώπη.
 «Σκότωνε όλους όσους πρόσβαλλε μέσα σε 24 με 48 ώρες
 μετά την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων», λέει
 ο Χρήστος Λυντέρης, καθηγητής Κοινωνικής/Ιατρικής Ανθρωπολογίας
 στο Πανεπιστήμιο St Andrews της Σκωτίας.

Οι μάσκες και η “Αποκάλυψη!”
Ο Wu Lien Teh, νεαρός γιατρός από την Μαλαισία, σπουδασμένος 
στο Cambridge, στέλνεται επί τόπου. 
Και αγωνίζεται για να πείσει τους συναδέλφους του ότι η πανώλη
 δεν είναι μόνο βουβωνική, συνδεόμενη με το τσίμπημα
 μολυσμένων ψύλλων, αλλά επίσης πνευμονική.

«Πίστευε ότι ένας ασθενής με πνευμονική πανώλη, οι πνεύμονες 
του οποίου είναι μολυσμένοι, μπορούσε να μεταδώσει την νόσο 
στους άλλους μέσω του αέρα, χωρίς την συμμετοχή των ψύλλων. 
Ήταν μία άποψη καινοτόμα και σκανδαλώδης για την εποχή».

Όμως, οι υγειονομικές αρχές της εποχής βρίσκονται αντιμέτωπες 
με δύο προβλήματα, επισημαίνει ο William Summers, συγγραφέας βιβλίου 
για την επιδημία αυτή στην Μαντζουρία. 
Το πρώτο πρόβλημα είναι πολιτικό: το “χάος” κυριαρχεί στην Μαντζουρία,
 την κυριαρχία επί της οποίας διεκδικούν Ρώσοι και Ιάπωνες 
από την δυναστεία Τσινγκ που βρίσκεται σε παρακμή.

Το δεύτερο πρόβλημα είναι να γίνει αποδεκτή από τον πληθυσμό 
που είναι συνηθισμένος να προσφεύγει στην παραδοσιακή ιατρική 
μία προσέγγιση που βασίζεται σε μία επιστημονική ανακάλυψη. 
Όμως ένα συμβάν θα βγάλει τον πληθυσμό από τον λήθαργο, διηγείται
 στην αυτοβιογραφία του ο Wu Lien Teh: ο θάνατος του Γάλλου 
συναδέλφου του Gérald Mesny, ο οποίος δεν έπαιρνε στα σοβαρά 
τις απόψεις του νεαρού γιατρού για την μεταδοτικότητα
 της ασθένειας από άνθρωποι σε άνθρωπο.

Έτσι, επισκέφθηκε χωρίς προφυλάξεις ένα νοσοκομείο. 
Μολύνθηκε και κατέληξε μέσα σε λίγες ημέρες…

Μάσκες ράμφος πουλιού  

Ξαφνικά η ζήτηση για μάσκες εκτοξεύεται. 
“Όλοι φορούσαν στον δρόμο, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο”, 
διηγείται ο Wu Lien Teh. Εικόνες από την επιδημία αυτή της Μαντζουρίας
 δείχνουν γιατρούς και νοσηλευτές με τα κεφάλια τυλιγμένα με ύφασμα.

Όσοι μεταφέρουν νεκρούς κρατούν ύφασμα στην μύτη και το στόμα.
 Ο Wu Lien Teh “προσπαθεί να επινοήσει ένα σύστημα με κορδόνια ώστε 
να γίνεται δυνατή η μεταφορά ενός πτώματος χωρίς να πέφτει
 το προστατευτικό κάλυμμα του προσώπου”, λέει ο Χρήστος Λυντέρης,
 κάνοντας λόγο για μία πρωτοφανή εξέλιξη: μάσκες για τους εργαζόμενους
 σε επικίνδυνες συνθήκες και για τον γενικό πληθυσμό. 
Οι φωτογραφίες στον Τύπο της εποχής καθιερώνουν τις μάσκες ως σύμβολο
 της πανώλης και τις καθιστούν στην συνείδηση του πληθυσμού
 αναπόσπαστο κομμάτι της έννοιας της επιδημίας, λέει.

Όμως ήδη εκατοντάδες χρόνια πριν από τις θεωρίες περί μικροβίων
 οι άνθρωποι προστάτευαν το πρόσωπό τους
Για παράδειγμα, απέναντι στην βουβωνική πανώλη του Μεσαίωνα, 
η στολή των γιατρών στην Ευρώπη περιλάμβανε ένα είδος μάσκας 
σε σχήμα ράμφους πουλιού με αποστολή την προστασία απέναντι
 στο “μίασμα”, μολυσμένο από οργανικές ουσίες σε αποσύνθεση αέρα.
 “Τότε πίστευαν ότι τα επικίνδυνα άτομα δεν μπορούσαν 
να εισχωρήσουν σε δερμάτινα παντελόνια και σε μπλούζες 
από κερωμένο ύφασμα”, εξηγεί ο ιστορικός Frank Snowden
 στο βιβλίο του “Επιδημία και Κοινωνία: 
από την Μαύρη πανώλη στις μέρες μας”.
Περιγράφει την μάσκα σε σχήμα μεγάλου ράμφους πουλιού, 
“που προεκτείνει την μύτη και περιέχει αρωματικά χόρτα 
που προστατεύουν από τις θανατηφόρες οσμές του μιάσματος”. 
Λίγους αιώνες αργότερα, οι ανακαλύψεις των επιστημόνων,
 από τον Λουί Παστέρ στον Ρόμπερτ Κοχ, 
αποτελούν επανάσταση στην κατανόηση των μηχανισμών της λοίμωξης.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr 
στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!
Όμως, η αυτοκρατορική Κίνα αντιστέκεται
 μέχρι την πανώλη της Μαντζουρίας. 
Τότε η Κίνα εξελίχθηκε σε πρωτεργάτη του ιατρικού μοντερνισμού,
 σύμφωνα με τον Χρήστο Λυντέρη.
 Με την επιδημία του SARS το 2003, οι μάσκες επανεμφανίσθηκαν
 και έγιναν απαραίτητο αξεσουάρ στις πληγείσες περιοχές,
 κυρίως στο Χονγκ Κονγκ. 
Όμως όχι στην Δύση. Ακόμη και αν οι μάσκες χρησιμοποιήθηκαν
 στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά την επιδημίας της γρίπης του 1918, 
οι δυτικές κοινωνίες “δεν διατηρούν την μνήμη” αυτής της κρίσης, 
σημειώνει ο ανθρωπολόγος.
 “Κατά συνέπεια, η εισαγωγή της μάσκας σήμερα στην Ευρώπη
 και την Αμερική αποτελεί μία τελείως νέα εμπειρία”.
Δικό μας σχόλιο:
Από πολύ παλιά μας την είχε στημένη
 αυτός ο Βασιλάκης ο Γκέητς τελικά.
Ακόμη και στην αρχαία Αθήνα έριξε το θανατικό
 τότε που πέθανε ο Περικλής.

Εντάξει, συνεχίστε να ανεβάζετε, αλλά νομίζω ότι έχουμε νικητή στην Κόρινθο!






Αυτό είναι γλυπτό, στην Κόρινθο, γατάκια.
Περιμένω κι άλλες συμμετοχές.
Ο διαγωνισμός συνεχίζεται.

Κόρινθος: Καλημέρα στους φίλους μου που πίνουν καφέ και αντεύχονται φυσικά!

 

Φωτό φίλου από Χίο: Α, να χαθήτε παλιορατσιστές Χιώτες.

Τι αρνιά, τι κατσίκια 
τι κοτόπουλα 
όλα τα τρώνε και τα σφάζουν επιτόπου 
Κι εάν τους κατηγορήσεις 
είσαι και ρατσιστής 
Όλοι δρόμο για τις χώρες τους 
ΑΜΕΣΑ
Φωτό φίλου από Χίο


Από τότε μας την έχουνε στημένοι οι κερατάδες...

Από τότε μας την έχουνε στημένοι οι κερατάδες...
Ο Θουκυδίδης ήταν περίπου 25-30 ετών στην αρχή 
του Πελοποννησιακού Πολέμου (431 π.Χ.). 
Αρρώστησε και ο ίδιος κατά τον λοιμό που έπληξε την Αθήνα
 μεταξύ 430 και 427 π.Χ. εξοντώνοντας το ένα τέταρτο του πληθυσμού της, 
μεταξύ αυτών και τον Περικλή.
Αντί για άλλο σχόλιο:

Ρεζίλι Με Το ΒΙΝΤΕΟ! Δείτε Τον Άγριο Καβγά Του Αρχηγού Της Μάντσεστερ Στα Σοκάκια Της Μυκόνου (BINTEO)

Το φως της δημοσιότητας είδε το βίντεο του καυγά 
του αρχηγού της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, 
Χάρι Μαγκουάιρ, στη Μύκονο.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από αστυνομικές πηγές, ο γνωστός ποδοσφαιριστής 
με τον αδελφό του και τον φίλο τους ενεπλάκησαν γύρω στα μεσάνυχτα
 σε άγριο καβγά με άλλους Βρετανούς τουρίστες έξω από μπαρ της Μυκόνου, 
την ώρα που επιβιβάζονταν σε νοικιασμένο βαν για να φύγουν, 
ενώ στη συνέχεια χτύπησε αστυνομικούς, τους οποίους προσπάθησε
 και να χρηματίσει για να γλιτώσει την σύλληψη.

Ο Χάρι Μαγκουάιρ οδηγήθηκε στον εισαγγελέα Σύρου.

Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ο γνωστός ποδοσφαιριστής με τον αδελφό του 
και τον φίλο τους ενεπλάκησαν γύρω στα μεσάνυχτα σε άγριο καβγά 
με άλλους Βρετανούς τουρίστες έξω από μπαρ της Μυκόνου, 
την ώρα που επιβιβάζονταν σε νοικιασμένο βαν για να φύγουν.

Πολίτες ειδοποίησαν την αστυνομία και στο σημείο μετέβησαν αστυνομικοί 
που βρίσκονταν σε μικρή απόσταση, στο πλαίσιο των ελέγχων που γίνονται 
στο νησί για τον covid-19. Όταν έφτασαν οι αστυνομικοί, και επιχείρησαν
 να διευθετήσουν το επεισόδιο για να μην πάρει έκταση, δέχτηκαν
 λεκτική επίθεση από τους τρεις Βρετανούς, οι οποίοι, σύμφωνα
 με την Αστυνομία, χτύπησαν και έναν από τους αστυνομικούς.

Οι αστυνομικοί κατάφεραν να τους ηρεμήσουν και τους ζήτησαν 
να τους ακολουθήσουν με το βαν στο αστυνομικό τμήμα, όπως και έγινε. 
Όταν έφτασαν όμως, ο Μαγκουάιρ και οι άλλοι δύο κατέβηκαν
 και το έβαλαν στα πόδια φωνάζοντας και βρίζοντας. 
Κλήθηκαν ενισχύσεις και οι ο ποδοσφαιριστής με την παρέα του 
καταδιώχθηκαν και συνελήφθησαν. 
Την ώρα της σύλληψης και πάλι προσπάθησαν να ξεφύγουν χτυπώντας 
τους αστυνομικούς αλλά τελικά ακινητοποιήθηκαν.

Όπως αναφέρουν αστυνομικοί, πιθανότατα οι τρεις άνδρες
 ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ και στο τμήμα φώναζαν, προσπάθησαν 
να τους χρηματίσουν και γενικώς ήταν εριστικοί και επιθετικοί. 
Το πρωί εμφανίστηκαν απολογητικοί και ζήτησαν συγγνώμη, 
αλλά σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία.
Δείτε βίντεο από την προσαγωγή του στον Εισαγγελέα Σύρου:

Ο επίγειος παράδεισος στην Ελλάδα έχει όνομα και τον λένε Ελαφονήσι. (Φωτογραφίες-Βίντεο)









Ο επίγειος παράδεισος στην Ελλάδα έχει όνομα και τον λένε Ελαφονήσι,
 εκεί που το ροζ συνταιριάζεται με το λευκό και το σμαραγδί. 
Την περίφημη στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη παραλία θα τη βρεις 
σε κάθε σημαντικό τουριστικό οδηγό με τις καλύτερες ροζ παραλίες του κόσμου. 
Ή τις καλύτερες παραλίες του κόσμου, ανεξαρτήτως χρώματος!
Ονειρικό και παραδεισένιο είναι το Ελαφονήσι, στα νοτιοδυτικά του νομού Χανίων. 
Σε πολλά σημεία της απέραντης αμμουδιάς του, εκεί που σκάει το κύμα,
 θα παρατηρήσεις αυτή τη μεθυστική ροζ απόχρωση της άμμου.
 Κοιτάζοντας καλύτερα, θα δεις κι αυτά τα μικρά κοχυλάκια, 
που χαρίζουν την εντυπωσιακή απόχρωση.
Η ροζ ακρογιαλιά με το ιδιαίτερο φυσικό κάλλος, η λιμνοθάλασσα
 που δημιουργείται και τα καταγάλανα αβαθή νερά σού κόβουν την ανάσα. 
Δύσκολα πιστεύεις ότι υπάρχει τέτοιο μέρος χωρίς να το έχεις δει. 
Photoshop θα σπεύσεις να πεις πως είναι οι συνοδευτικές φωτογραφίες. 
Κι όμως…
Το Ελαφονήσι είναι νησί το οποίο βρίσκεται κοντά στο νοτιοδυτικό άκρο 
του Μεσογειακού νησιού της Κρήτης, του οποίου και υπάγεται διοικητικά,
 εντός της περιφερειακής ενότητας των Χανίων. 
Όταν ο καιρός είναι καλός, είναι δυνατό να διασχίσει κανείς περπατώντας 
τα ρηχά νερά που το χωρίζουν από την ηπειρωτική Κρήτη. 
Το νησί είναι ένα προστατευόμενο φυσικό καταφύγιο.
Το χαρακτηρίζουν τα γαλαζοπράσινα νερά του καθώς
 και το κόκκινο χρώμα της άμμου.

Παρασκευή, 21 Αυγούστου 2020

Δεν έπεισε επενδυτές και αναλυτές το κοίτασμα που ανακοίνωσε ο Ερντογάν.

Με επιφυλάξεις υποδέχθηκε η αγορά τις ανακοινώσεις Ερντογάν 
για την ανακάλυψη ενός τεραστίου κοιτάσματος ύψους 320 δισ. κυβικών μέτρων 
στην Μαύρη Θάλασσα.
 Η τουρκική λίρα δεν κατάφερε να διατηρήσει τα αρχικά της κέρδη
 έναντι του δολαρίου και υπoτιμήθηκε ξανά, φτάνοντας στα 7,32 έναντι 
του αμερικανικού νομίσματος (νωρίτερα είχε υποχωρήσει στα 7,29).

Πτωτικά όμως κινήθηκε και το χρηματιστήριο της Κωνσταντινούπολης,
 καταγράφοντας πτώση 1,5% στις 1.109,88 μονάδες, ίσως επειδή οι επενδυτές 
ανέμεναν κάτι ακόμη πιο εντυπωσιακό απο όσα ανακοίνωσε ο Τούρκος πρόεδρος.

Επιφυλάξεις χαρακτηρίζουν και τις πρώτες αντιδράσεις των αναλυτών. 
Εκτιμούν ότι ο Ερντογάν βιάστηκε να μιλήσει και ότι η υπέρμετρη 
αισιοδοξία του μπορεί να μην βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα,
 καθώς ουδείς ακόμη γνωρίζει την πλήρη εικόνα, δηλαδή κατά πόσο το κοίτασμα 
είναι εμπορικά εκμεταλλεύσιμο, ποιο είναι το κόστος των εξορύξεων
 και αν η παραπαίουσα τουρκική οικονομία θα μπορεί να αντεπεξέλθει σε αυτό.

«Κρίνοντας από τις ανακοινώσεις του Τ. Ερντογάν, φαίνεται ότι μέσα
 σε περίπου ένα μήνα κατάφεραν να αναλύσουν τα δεδομένα, να καθορίσουν
 τις ποσότητες του φυσικού αερίου που είναι διαθέσιμες, να αποφασίσουν
 ότι το project είναι εμπορικά βιώσιμο και ότι οι πρώτες ποσότητες αερίου 
θα αρχίσουν να εξάγονται από το 2023 και μετά», αναφέρει 
από την πλευρά του σε ανάρτηση του στο twitter o Wolfango Piccoli 
από την Teneo Intelligence. 

Αλλά και ο David Sheppard, εξειδικευμένος συντάκτης των FT 
στα ενεργειακά θέματα, εκτιμά ότι θα χρειαστούν περισσότερες πληροφορίες 
για το αν το κοίτασμα είναι εμπορικά εκμεταλλεύσιμο ή όχι, πολλώ δε μάλλον
 όταν οι έρευνες στο Tuna Block 1 ξεκίνησαν μόλις στα τέλη Ιουλίου.
 «Εφόσον ισχύουν όσα ανακοίνωσε ο Τούρκος πρόεδρος και το νέο κοίτασμα 
είναι 320 δισ. κ.μ, τότε μιλάμε για μια ποσότητα 40% μικρότερη σε σύγκριση 
με το γιγάντιο κοίτασμα Ζορ το οποίο είχε ανακαλυφθεί το 2015 στην Αίγυπτο», 
σημειώνει ο δημοσιογράφος των FT.

Τα συναλλαγματικά διαθέσιμα
Αναφορικά με την αγορά, ένας λόγος για τον οποίο δεν δείχνει να πείθεται
 από τις ανακοινώσεις Ερντογάν είναι επειδή κάνει «focus» 
στην άμεση αντιμετώπιση της έλλειψης των συναλλαγματικών
 διαθεσίμων στην Τουρκία. 
Έλλειψη, η οποία δεν αντιμετωπίζεται με ανακοινώσεις για ένα κοίτασμα, 
που ακόμη και αν είναι εμπορικά εκμεταλλεύσιμο, θα μεσολαβήσει 
ένας ορίζοντας τουλάχιστον 3 ετών, προτού αυτό συμβεί. 

Η αγορά εκτιμά ότι η ρευστότητα της τουρκικής οικονομίας έχει στραγγίξει, 
ενώ η αγωνία της Κεντρικής Τράπεζας της χώρας επιβεβαιώνεται 
και από το γεγονός ότι από την Τετάρτη μείωσε κατά το ήμισυ 
τα όρια δανεισμού των τουρκικών τραπεζών για τις συναλλαγές 
μίας ημέρας (overnight) στη διατραπεζική αγορά χρήματος.
 Όσο για τα επιτόκια, διατηρήθηκαν αμετάβλητα. 

Η τουρκική κεντρική τράπεζα έλαβε την απόφαση αυτή για να στηρίξει 
την καταπονημένη λίρα, η οποία την Τρίτη είχε καταγράψει νέα χαμηλά
 επίπεδα ρεκόρ έναντι του δολαρίου. 
Η ισοτιμία για κάθε δολάριο είχε διαμορφωθεί στις 7,4017 λίρες.
 Ταυτόχρονα η κεντρική τράπεζα της χώρας συνέχισε να διατηρεί
 αμετάβλητα τα επιτόκια, σύμφωνα με το αίτημα του προέδρου Τ. Ερντογάν
 για παραμονή τους σε χαμηλό επίπεδο.

Όχι, δεν μας αξίζουν αυτές οι εικόνες. Αιδώς Κορίνθιοι ή επισκέπτες της πόλης μας. (7 φωτογραφίες)







Αυτές τις φωτογραφίες μας τις έστειλε μόνιμος κάτοικος της πόλης μας 
αλλά κάλλιστα θα μπορούσε να τις έχει στείλει κάποιος από τους ημεδαπούς
 ή αλλοδαπούς τουρίστες που επιθυμούμε να προσκαλέσουμε να την επισκεφτούν. 
Μας έγραψε συνοδεύοντας τις φωτογραφίες ο Γιώργος (τυχαίο το όνομα):
ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΥΕΙ. 
Ο ΔΗΜΟΣ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΎΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ
 ΑΛΛΑ Η ΠΟΛΗ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΚΑΤΩΤΕΡΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΔΟΚΙΩΝ. 
Ο ΧΩΡΟΣ ΠΕΡΙΞ ΤΟΥ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ 
ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΓΕΜΑΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ. 
ΟΙ ΚΑΔΟΙ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΑΘΑΚΙΑ ΞΕΧΥΛΙΣΜΕΝΑ. 
ΣΤΟ ΔΕ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΚΟΜΑ
 ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΠΕΡΙΤΤΩΜΑΤΑ.  
ΕΙΚΟΝΕΣ ΝΤΡΟΠΗΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ. 
ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΗ Η ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
 ΠΡΙΝ ΟΜΩΣ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΟΦΕΙΛΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ
 ΟΤΙ Η ΠΟΛΗ ΑΞΙΖΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ. 
ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΞΙΖΟΥΝ.
 ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΕΝ ΑΞΙΖΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ.
Δικό μας σχόλιο:
Καλό θα ήταν να μην χαϊδεύουμε αυτιά.
Μερίδιο, στην ευθύνη το έχουμε όλοι μας.
Πότε γιατί ρυπαίνουμε, πότε γιατί δεν κάνουμε
την παρατήρηση σε όσους ρυπαίνουν και φυσικά
γιατί και όταν κάποιος το κάνει...τον αποκαλούμε
ή ρομαντικό (στην καλή περίπτωση) ή γραφικό.

Μην μασάτε σανό βρε σεις. (3 εικόνες)

 

Δεν είμαστε ούτε καν ψείρες.......
..ούτε καν μικρόβια, 
μέσα στην απεραντοσύνη του σύμπαντος! 
Ζωγραφική μου.
Έγραψε ο Μιχάλης Παπαμανωλάκης 
για την πάνω εικόνα που δείχνει 
που είναι η γη μπροστά 
στην απεραντοσύνη του γαλαξία μας.
Σκεφτήτε σε σχέση με το σύμπαν.

Στον εισαγγελέα η έρευνα για το κάλεσμα μη χρήσης μάσκας στα σχολεία μέσω facebook



Φάκελος με 21 περιπτώσεις με αναφορές στα social media για τον κορονοϊό
Στον εισαγγελέα οδηγήθηκε η έρευνα για το κάλεσμα μέσω του facebook
 που αφορά τη μη χρήση μάσκας στα σχολεία.

Η αστυνομία ανακοίνωσε: «από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού
 Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας υπεβλήθησαν σήμερα
 στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, για ποινική αξιολόγηση 21 περιπτώσεων
 με αναφορές σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιστολόγια 
για το θέμα του κορονοϊού

Ειδικότερα:
10 περιπτώσεις αφορούν αναφορές ομάδων σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης 
για τη μη χρήση μάσκας στα σχολεία, 1 περίπτωση αφορά βίντεο 
για το ίδιο θέμα και 10 περιπτώσεις αφορούν αναφορές σε μέσο κοινωνικής 
δικτύωσης και ιστολόγια που παροτρύνουν τους πολίτες να μην τηρούν 
τα μέτρα αποφυγής διασποράς της πανδημίας.
Χαμός στο Facebook με την ομάδα «Κανένα παιδί με μάσκα στο σχολείο»
Την ώρα που τα κρούσματα του κορονοϊού στη χώρα μας ολοένα και αυξάνονται,
 οι ειδικοί ανησυχούν για τη διασπορά του στην κοινότητα και αναμένονται
 οι λεπτομέρειες για τις συνθήκες επαναλειτουργίας των σχολείων
 όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, 
υπάρχει μια ομάδα στο Facebook που προκαλεί εντύπωση.

Η ομάδα, που είναι δημόσια και δημιουργήθηκε την Τρίτη 18 Αυγούστου,
 ονομάζεται «Κανένα παιδί με μάσκα στο σχολείο» και ήδη αριθμεί 16.202 μέλη.

Οι εμπνευστές της έχουν βάλει ως κεντρική φωτογραφία ένα νεαρό μαθητή, 
με φόντο την ελληνική σημαία, ο οποίος φοράει μια μάσκα πάνω 
στην οποία υπάρχει το μήνυμα «I can’t breath», η φράση
 που είπε ο Αφροαμερικανός George Floyd, την ώρα που άφηνε 
την τελευταία του πνοή, έχοντας στο λαιμό του
 την μπότα του αστυνομικού Derek Chauvin.

Μπαίνοντας κανείς στη συγκεκριμένα ομάδα στο Facebook 
θα δει τα οργισμένα μηνύματα που υπάρχουν.

«7 Σεπτεμβρίου κανένα παιδί στο σχολείο», 
«Μανούλες 7 Σεπτεμβρίου κανένα παιδί στο σχολείο.
 Άδεια όλα τα σχολεία της χώρας!
 Εκεί να τους δούμε!», 
«Όλα τα παιδιά στο σχολείο χωρίς μάσκες. 
Ας καταλάβουν ότι τα παιδιά μας δεν είναι πιόνια τους!!» είναι μερικά από αυτά.
Δικό μας σχόλιο:
Το πιο έξυπνο σχόλιο από αυτά 
που διαβάσαμε αυτές τις ημέρες ήταν αυτό:
Αν θέλεις να φορέσουν μάσκα ....απαγόρευσέ την!

 

Μάλλον θα πρέπει να ξαναδιαβάσει το παραμύθι του Ρομπέν. (2 φωτογραφίες)

Τον Ρομπέν των Δασών ίσως τον έχετε ακουστά. Έζησε τον Μεσαίωνα. 
Ήταν ένας αξιαγάπητος κατεργάρης με πράσινο καλτσόν, ικανότατος τοξότης 
(και απαράμιλλος γυναικοκατακτητής), που ζούσε σ’ ένα κρησφύγετο 
στο Δάσος του Σέργουντ μαζί με τη συμμορία των πρόσχαρων παρανόμων. 
Κύρια «εργασία» τους ήταν η ληστεία άπληστων πλουσίων με την απειλή
 της βίας προτού τους απελευθερώσουν εντελώς άφραγκους. 
Ήταν φημισμένος για τη γενναιοδωρία του απέναντι 
στους καταπιεσμένους και τους φτωχούς.
Στο πρόσωπό του ενσαρκώνονται η ανθρώπινη επιθυμία και η ανάγκη 
για την ύπαρξη ενός ήρωα που υπερασπίζεται το δίκαιο ενάντια στο άδικο, 
το φως ενάντια στο σκοτάδι. Δεδομένου ότι έχει περάσει σχεδόν μια χιλιετία 
από τότε που καταγράφηκε η πρώτη ιστορία για τον Ρομπέν των Δασών, 
σε συνδυασμό με τη σκοτεινή καταγωγή του για την οποία δεν συμφωνούν
 ούτε οι βάρδοι του 13ου αιώνα, είναι απίθανο κάποιος ιστορικός
 να είναι σε θέση καθορίσει με ακρίβεια την ταυτότητα τη δική του
 και των συντρόφων του.
Δύσκολα επίσης αποδεικνύεται αν υπάρχει έστω και κάποια ιστορική αλήθεια 
στα κατορθώματά τους. 
Σ’ αυτό το επίπεδο, ο θρύλος του Ρομπέν των Δασών
 έχει πέσει θύμα της ίδιας του της δημοτικότητας, καθώς η συσκότιση
 της αφήγησης στο πέρασμα των αιώνων τον οδηγεί να κινείται σταθερά
 στη σφαίρα της φαντασίας. 
Το αχρείο κάθαρμα...
Ο βασιλιάς Ιωάννης ήταν ιστορικό πρόσωπο που συγκέντρωνε φόρους 
για τους πολέμους του Ριχάρδου στο εξωτερικό.
 Μήπως όμως η ιστορία τον έχει κακομεταχειριστεί; 
Ο Ιωάννης ο Ακτήμονας ήταν ένα υπαρκτό ιστορικό πρόσωπο, 
βασιλιάς της Αγγλίας, την εποχή που ο Ρομπέν των Δασών υποτίθεται ότι 
δρούσε στην περιοχή του Νότιγχαμ.

Οι χαρακτηρισμοί που θα του αποδίδονταν σήμερα θα ήταν φιλοπόλεμος, 
ιδιοτελής τύραννος που κυβέρνησε σε μια ταραγμένη περίοδο 
της βρετανικής ιστορίας.
 Γενικότερα θεωρείται σκληρός βασιλιάς, αλλά η αλήθεια είναι ότι υπήρξε
 ικανός ηγέτης την εποχή του. 
Ο ίδιος και και οι προκάτοχοί του, μέλη της ανδεγαυικής δυναστείας, 
κυβέρνησαν απολαμβάνοντας μια σχετική ατιμωρησία σύμφωνα με τις αρχές 
της ελέω θεού μοναρχίας. Συγκεκριμένα ο βασιλιάς ήταν υπεράνω 
του νόμου και συνεπώς μπορούσε να κάνει ό,τι ήθελε.

Ο βασιλιάς Ιωάννης χαρακτηρίζεται άστατος, με έφεση να επιλέγει ως μέλη
 της αυλής άτομα που δεν ανήκαν στις τάξεις των Άγγλων βαρόνων. 
Ειδικότερα προωθούσε ευγενείς που προέρχονταν από τις γαλλικές επαρχίες 
του βασιλείου του περιφρονώντας ουσιαστικά τους ισχυρούς 
Άγγλους ευγενείς, τους οποίους παρακολουθούσε με καχυποψία
 για να ανακαλύψει ενδείξεις προδοσίας. 
Η στάση του αυτή οδήγησε κατά κάποιο τρόπο 
στην υπογραφή της Μάγκνα Κάρτα, 
ενός θεμελιακού καταστατικού χάρτη 
που θα δρομολογούσε τη διαμόρφωση του θεσμού
 στην εμφάνιση της συνταγματικής μοναρχίας
 στην Αγγλία.
Οι βαρόνοι έχοντας απαυδήσει από την αυταρχική του διακυβέρνηση,
 επέμειναν ότι, σύμφωνα με τη Μάγκνα Κάρτα, κανένας αυθαίρετος 
βασιλικός νόμος δεν θα τιμωρούσε τους ελεύθερους ανθρώπους. 
Πρακτικά η υπογραφή περιόρισε την εξουσία του Ιωάννη του Ακτήμονα 
ο οποίος απλώς την υπέγραψε για να εξευμενίσει τους βαρόνους του.

Η πράξη του αυτή ωστόσο θεωρείται η σημαντικότερη της βασιλείας του. 
Τα όσα προέβλεπε σε καμία περίπτωση δεν είχαν ισχύ 
για τον Ρομπέν των Δασών, τους δουλοπάροικους και τους αγρότες
 εκείνης της φεουδαρχικής εποχής, οι οποίοι συνολικά φοβόντουσαν 
τον βασιλιά και μισούσαν νόμους όπως ο Δασικός των οποίων 
η εφαρμογή ήταν αμείλικτη.
 «Τον 13ο και τον 14ο αιώνα υπήρχαν πολλές αφηγήσεις παρανόμων
 που υιοθέτησαν το όνομα του Ρομπέν των Δασών και του Μικρού Τζον». 
«Τον 16ο αιώνα γίνεται μια μετάβαση από έναν βάναυσο και συχνά 
φονικό παράνομο που αψηφά τη μοναρχία».

Φίλος των φτωχών;
Ήταν άραγε ο Ρομπέν των Δασών τόσο γενναιόδωρος 
όσο τον περιγράφουν οι ιστορίες;
 Αν ο Ρομπέν των Δασών και τα Πρόσχαρα Παλικάρια του έζησαν πράγματι 
την εποχή του Ιωάννη του Ακτήμονα, είναι μάλλον απίθανο ότι θα έφταναν
 στο επίπεδο της φιλανθρωπίας που τους αποδίδει ο σύγχρονος μύθος.
 Η συγκεκριμένη εικόνα ενδεχομένως προέκυψε από μια πρώιμη 
μεσαιωνική μπαλάντα με ήρωα κάποιον Ριχάρδο στο Λι,
 έναν ιππότη που αντιμετώπιζε δυσκολίες.

Η γη του θα δινόταν ενέχυρο σε έναν ηγούμενο επειδή δεν ήταν σε θέση 
να ξεπληρώσει ένα δάνειο προς το μοναστήρι. 
Τότε ο Ρομπέν του έδωσε χρήματα για να αποπληρώσει την υποθήκη του. 
Ο ιστορικός Τζον Πολ Ντέιβις προχωρά ακόμα περισσότερο,
 υποστηρίζοντας ότι ο Ρομπέν των Δασών έκλεβε τους πλούσιους 
και δάνειζε τους φτωχούς, ως ένα είδος μεσαιωνικού τοκογλύφου.

 Στο βιβλίο του Ρομπέν των Δασών: Ο άγνωστος Ναΐτης, o Ντέιβις γράφει ότι 
ο Ρομπέν δάνεισε στον Ριχάρδο ένα ποσό 400 λιρών μόνο και μόνο 
για να το κλέψει ξανά από το μοναστήρι αφού πρώτα ο Ριχάρδος
 είχε ξεπληρώσει τον ηγούμενο. 
Ο βικτοριανός συγγραφέας Χάουαρντ Πάιλ και οι ταινίες του 20ού αιώνα 
βοήθησαν αναμφίβολα στην αλλαγή του Ρομπέν: από ύπουλος ληστής 
μεταμορφώνεται στον φιλάνθρωπο που ξέρουμε σήμερα.
 Επομένως, είναι άραγε αλήθεια ότι κάποιος ονόματι Ρομπέν των Δασών 
έκλεβε από τους πλούσιους και τα έδινε στους φτωχούς; 
Πιθανόν, ναι.
 Υποστήριζε πράγματι το συμφέρον τους; 
Αυτό είναι τόσο ξεκάθαρο όσο ο ίδιος ο θρύλος.
Του Ben Biggs
To παρόν άρθρο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό 
All About History στις 16/11/2018