Σάββατο 10 Μαΐου 2014

Κόρινθος: Τελικά, μήπως τη νύχτα είναι πολύ πιο όμορφα; (Φωτογραφίες)




Τσάι με... χασίς πωλείται στο Ηράκλειο!

Το σκεύασμα με την ένδειξη «αυθεντικό παγωμένο τσάι κάνναβης» παρασκευάζεται στην Αυστρία
Σάλο έχει προκαλέσει στην Κρήτη η διακίνηση
αναψυκτικού με έμβλημα και βασικό συστατικό του 
την... κάνναβη!
Το μαύρο τσάι με σιρόπι κάνναβης είδαν εμβρόντητοι 
στα χέρια των παιδιών τους κάτοικοι των Αρχανών, 
που βρέθηκαν αντιμέτωποι με άκρως ανησυχητικές διαπιστώσεις ψάχνοντας να μάθουν από πού προέρχεται 
το σκεύασμα και υπό ποιες συνθήκες επιτρέπεται 
η διακίνησή του. Και αυτό γιατί φραγμός δε φαίνεται 
να υπάρχει τουλάχιστον σε νομικό επίπεδο.
Πρόκειται για ένα σκεύασμα με έμβλημα την κάνναβη 
και βασικό συστατικό του το σιρόπι το οποίο εξάγεται
 από τη ναρκωτική ουσία και πωλείται ακόμη 
και σε περίπτερα, χωρίς καμία διάκριση
 απέναντι στα παιδιά. 
Όπως προκύπτει από τις αντιδράσεις των κατοίκων
 της περιοχής, η διακίνησή του είναι γνωστή εδώ
 και αρκετό καιρό, ωστόσο ανυποψίαστοι έως τώρα 
γονείς δοκίμασαν μια οδυνηρή έκπληξη βλέποντας 
τις προηγούμενες ημέρες να παιδιά τους 
να καταναλώνουν το συγκεκριμένο ποτό.
Τη στιγμή που ενήλικες δηλώνουν πως διστάζουν 
να το δοκιμάσουν, το σκεύασμα αποδεικνύεται εξαιρετικά δημοφιλές για τους ανήλικους μαθητές της περιοχής. 
Δεν είναι λίγα τα παιδιά που επέστρεψαν το τελευταίο 
διάστημα στα σπίτια τους κρατώντας στα χέρια 
τα κουτιά με το σήμα της κάνναβης.
Το σκεύασμα με την ένδειξη «αυθεντικό παγωμένο 
τσάι κάνναβης» παρασκευάζεται στην Αυστρία 
και εισάγεται στην Ελλάδα από εταιρεία
 με έδρα την Αττική. 
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας
 Σταμάτη Μπακνή, το τσάι κάνναβης κυκλοφορεί 
νόμιμα στην Ελλάδα με απόφαση που έχει
 δημοσιοποιηθεί σε ΦΕΚ με αριθμό 221 από το 2005.
 Σύμφωνα με τον ίδιο, αποτελεί το μοναδικό ανάλογο
 προϊόν που διαθέτει άδεια.
 Όπως αναγράφει η συσκευασία, δεν περιέχει τετραϋδροκανναβιόλη. 
Η ελληνική μετάφραση για τα συστατικά που περιέχει συμπληρώνεται από τη γραπτή υπόμνηση ότι η χρήση 
των ναρκωτικών διώκεται ποινικά.
Όπως επισημαίνουν οι γονείς που απευθύνθηκαν 
στη «Νέα Κρήτη», ακόμη και αν το σκεύασμα 
που περιέχει σιρόπι κάνναβης είναι πραγματικά 
αβλαβές, αφενός δεν μπορεί να απευθύνεται 
σε ανηλίκους, αφετέρου μπορεί να προκαλέσει 
στα παιδιά αίσθημα αποδοχής της ναρκωτικής ουσίας
 από την οποία εξάγεται το σιρόπι που περιέχει.
Η θέση του εισαγωγέα: «Δεν προκαλεί εθισμό»
«Το σιρόπι που περιέχει εξάγεται από φαρμακευτική 
κάνναβη και δεν προκαλεί σε καμία περίπτωση
 εθισμό», δηλώνει ο εκπρόσωπος του εισαγωγέα. 
Ο ίδιος απορρίπτει κατηγορηματικά τις ενστάσεις
των θορυβημένων γονέων που απευθύνθηκαν τόσο 
στην ίδια την εταιρεία όσο και στη «Νέα Κρήτη» 
με το επιχείρημα ότι κανένα αναψυκτικό είτε άλλο
αντίστοιχο σκεύασμα δεν αναγράφει την ηλικιακή
ομάδα στην οποία απευθύνεται, καθώς αυτό 
προβλέπεται μόνο για τα αλκοολούχα ποτά. 
Η ανησυχία των γονέων, ωστόσο, φουντώνει καθώς
 πολλοί μαθητές ανταγωνίζονται ποιος θα προλάβει 
να δοκιμάσει πρώτος το ποτό, ενώ η συστηματική 
κατανάλωσή του φαίνεται να εξελίσσετε σε «μόδα» 
για τα παιδιά.

Κόρινθος 10 του Μάη 2014: Λιμενικό καταφύγιο.





Πανοραμική άποψη της προσεισμικής Νέας Κορίνθου, το έτος 1925


Αμ, ούτε προλαβαίνω κι ούτε μπορώ να κάνω μεταδημότευση!

Ο υποψήφιος που υπόσχεται… 
..........τσάμπα μπύρες!
Αν μη τι άλλο, ξέρει να υπόσχεται!
 Ο λόγος για έναν υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο 
Δήμου Αγρινίου ο οποίος ζητά να τον ψηφίσουν
 και υπόσχεται… τσάμπα μπύρες! 
Ο λόγος για τον Χρήστο Λαμαρά που κατεβαίνει 
στο Αγρίνιο και θέλει να προσελκύσει ψηφοφόρους. 
Το μότο του φυλλαδίου του, που έχει κάνει
 το γύρο το διαδικτύου και έχει προκαλέσει χαμό 
στα social media, είναι το εκπληκτικό: 
«Για ένα νεο Αγρινιο με τζαμπα μπύρες»!


Κόρινθος-1961: Αναγνωρίζετε κάποιον από αυτούς τους μαθητές;

Πέμπτη Δημοτικού και Παρέλαση
 για τις"Γυμναστικές Επιδείξεις"
στον προαύλιο χώρο του Β' Δημοτικού
της πόλης μας.
Συστεγαζόταν τότε το δεύτερο Δημοτικό
με το πέμπτο (στις παράγκες)

Κόρινθος: Το πρώτο νεανικό μουσικό συγκρότημα.

Ήταν εκεί γύρω στα 1970
και οι "Homeless" ή "Άστεγοι"
έπαιζαν μουσική σε παραλιακό εξοχικό μαγαζί
στην περιοχή "Δύο βουναλάκια" της πόλης μας.
Μπασίστας φυσικά ο Μπάμπης ο Πολυκαρπίδης.
Τους άλλους, αν και γνωρίζω τα ονόματά τους
το αφήνω να τους αναγνωρίσετε εσείς.
Α, και να μην το ξεχάσω.
Το όνομα "Άστεγοι" δόθηκε στο συγκρότημα
από μένα και υιοθετήθηκε αμέσως
 από το γεγονός ότι δεν έβρισκαν μέρος
ούτε για να κάνουν πρόβες, ένα βράδυ
στο ημιυπόγειο του Νότη
στη γειτονιά μου
απέναντι από το σπίτι του Μπάμπη.
Θυμάσαι Γιώργο;

Θα "αναστηθεί" το Ανάκτορο της Βεργίνας!

Ένα σπουδαίο, από πολλές απόψεις,
 μνημείο, πρέπει να αναστηλώνεται.
Η ώρα για το Ανάκτορο των Αιγών, το δημόσιο κτίριο
 που ανεγέρθηκε από τον Φίλιππο Β' τον Μακεδόνα,
 έφτασε μετά πολλές δεκαετίες εγκατάλειψης.
Η τοπική Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών
 Αρχαιοτήτων, υπό τη μαθήτρια 
του Μανόλη Ανδρόνικου Αγγελική Κοτταρίδη
 ως έφορο, πήρε επάνω της με υπευθυνότητα και πάθος
 και αυτό το μεγάλο έργο, που μόλις ξεκίνησε.
Μαζί, εργάζεται άοκνα και για το μουσείο,
 που θα συμπληρώνει την εικόνα 
του αναπεπταμένου αρχαιολογικού χώρου των Αιγών. 
Ένα βασικό τμήμα του ανακτόρου, η πρόσοψη
 του δευτέρου ορόφου από το πρόπυλο της εισόδου, 
δεν είναι δυνατόν να αναστηλωθεί, κυρίως λόγω
 αδυναμίας σωστής στερέωσης. 
Έτσι, θα αναταχθεί στο ένα
 από τα δύο αίθρια του μουσείου.
Προχθές, έγινε σχετική συζήτηση 
στο Συμβούλιο Μουσείων. 
Η Αγγελική Κοτταρίδη θύμισε πως το ανάκτορο 
αποτελεί πρότυπο αρχιτεκτονικής και πρόγονο 
οικοδομημάτων, που κατασκευάστηκαν αργότερα, 
κυρίως σε πόλεις των διαδόχων του Αλεξάνδρου.
Υπενθύμισε πως ο Φίλιππος Β' ήταν πυθαγόρειος
 και φίλος του Πλάτωνα και πως όλα αυτά έπαιξαν
 ρόλο στο να στηριχθεί το ανάκτορο σε μια 
γεωμετρική ακολουθία η οποία, 
σύμφωνα με τους αρχαίους, 
οδηγεί «στην ψυχή του κόσμου».
Το Πολυκεντρικό Μουσείο των Αιγών, 
με διάσπαρτες «αίθουσες-ενότητες», ενσωματώνει
 το σύνολο του αρχαιολογικού χώρου.
Τέλος, μίλησε για «βιωματική προσέγγιση»
 η οποία επιτυγχάνεται με τη συγκεκριμένη παρουσίαση.
Η διευθύντρια Μουσείων και Εκπαιδευτικών 
Προγραμμάτων Μαρία Λαγογιάννη ανέφερε: 
Στην ανατολική πλευρά του μεγάλου αιθρίου 
θα εκτεθούν «αναταγμένα» στοιχεία των στοών 
του άνω ορόφου της πρόσοψης του ανακτόρου 
(στυλοβάτες-γείσα, ιωνικοί αμφιπεσσοκίονες, 
τριταινιωτά επιστύλια, θωράκια), τα έξι ακέραια
 λίθινα ψευδοπαράθυρα του άνω ορόφου του προπύλου
 καθώς και τα σωζόμενα στοιχεία του αετώματος αυτού.
Η κ. Κοτταρίδη συμπλήρωσε ότι στους τοίχους
 θα παρουσιασθούν μέσα σε προθήκες και άλλα
 τμήματα από το οικοδόμημα, 
όπως κεραμίδια, κονιάματα κ.λπ.

Έτοιμο τον Οκτώβριο του 2015 ΤΟ Μουσείο
Το Πολυκεντρικό Μουσείο των Αιγών,
με διάσπαρτες «αίθουσες-ενότητες», ενσωματώνει
 το σύνολο του αρχαιολογικού χώρου των Αιγών, 
όπως είπε η γενική γραμματέας Πολιτισμού 
Λίνα Μενδώνη.
Οι ενότητες που το αποτελούν είναι: το κτίριο 
προστασίας Βασιλικών Τάφων Μεγάλης Τούμπας,
 το κτίριο προστασίας των Μακεδονικών Τάφων 
της Ευρυδίκης και του Ρωμαίου, το κτίριο 
προστασίας των Μακεδονικών Τάφων 
των Στρατιωτικών, το Κεντρικό Μουσειακό
 Κτίριο και το Ανάκτορο.

1,5 εκατ. €
Το Κεντρικό Μουσειακό Κτίριο αποτελεί 
τον πυρήνα του Πολυκεντρικού Μουσείου, αλλά
και την είσοδο του επισκέπτη 
στον αρχαιολογικό χώρο. 
Περιλαμβάνει έναν ενιαίο εκθεσιακό χώρο κυρίως
 για περιοδικές εκθέσεις και δύο ημιυπαίθριους: 
έναν για τα αρχιτεκτονικά μέλη και έναν για τα γλυπτά. 
Το Μουσείο, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 εκατ. ευρώ,
 θα είναι έτοιμο τον Οκτώβριο του 2015 
και θα ανοίξει με έκθεση τον Δεκέμβριο.
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΩΤΤΗ
akotti@otenet.gr

Παρασκευή 9 Μαΐου 2014

Κόρινθος: Φωτογραφίες από την συγκέντρωση του Κ.Κ.Ε στα "Περιβολάκια"








Προεκλογική συγκέντρωση δέντρων;

Αυτή είναι η αυθεντική φωτογραφία.
και αυτό το τραγικό λάθος 
μπορεί να κάνει κάποιος....
....άσχετος με το άθλημα.



Δήμος Κορινθίων: Ούτε μια Γαλάζια Σημαία;



Κόρινθος: Για να δούμε πόσο παρατηρητικοί είσαστε;

Δεν είναι απαραίτητο
να "φαντάζεστε' την πόλη
αλλά είναι προτιμότερο
 να την "περπατάτε"
και να προσέχετε τις λεπτομέρειες.
Σε ποιο δρόμο της πόλης 
είναι αυτά τα υπέροχα κάγκελα;
Σε ποιον εξώστη παλιού σπιτιού;
Στο κέντρο της πόλης είναι!
Όποιος έλθει σε μία ώρα από τώρα
και μου το πει στου LOUKOUMAN
κερνάω καφέ.

Χουριέτ: Ντροπή σε όσους θέλουν να κάνουν τζαμί την Αγία Σοφία.

Επιθετικό άρθρο της τουρκικής εφημερίδας
 κατά των πολιτικών της χώρας.
«Εν μέσω 80.000 τεμένων εσείς επικεντρώνεστε σε μια χριστιανική εκκλησία; 
Ντροπή σας, ντροπής σας. Σταματήστε το αυτό…». Τάδε έφη Χουριέτ. 
Η τουρκική εφημερίδα δημοσιεύει ένα άκρως επιθετικό άρθρο 
κατά όσων –εντός ή εκτός κυβέρνησης- έχουν βλέψεις να μετατρέψουν ξανά 
την Αγία Σοφία σε τζαμί. 

Ο δημοσιογράφος Ερτουγρούλ Οζκιόκ με αφορμή την «συμβολική» προσευχή
 που –όπως αναφέρουν τα μέσα της χώρας- θα κάνει ο Τούρκος πρωθυπουργός
 Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν μέσα στην Αγία Σοφία, στις 29 Μαΐου, επέτειο της άλωσης
 της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς, αρθρογραφεί και στηλιτεύει. 
Εναντιώνεται στις… φήμες που θέλουν κάποιους να σκέφτονται τη μετατροπή
 του συμβόλου του Χριστιανισμού ξανά σε μουσουλμανικό τέμενος, όπως υπήρξε
 για αιώνες, από την 29η Μαίου 1453 έως το 1931. Μετά ξεκίνησε η μετατροπή της
 σε μουσείο, τα επίσημα εγκαίνια του οποίου έγιναν το 1935.

«Διαβάζω παντού, χωρίς να υπάρχει επιβεβαίωση από επίσημα στόματα, 
πως ο Φετχουλάχ Γκιουλέν προλειαίνει το έδαφος για να ξαναλειτουργήσει
 η Αγία Σοφία ως τζαμί, με προφανή στόχο να φέρει, όπως λένε ορισμένοι, 
σε δύσκολη θέση ενώπιον της διεθνούς κοινότητας την κυβέρνηση Ερντογάν. 
Δεν θέλω να πιστέψω κάτι τέτοιο. Για το λόγο αυτό, ρωτάω ευθέως: ευσταθούν όντως 
αυτές οι φήμες;», ρωτάει ο δημοσιογράφος της Χουριέτ.

Και συνεχίζει να… αναρωτιέται: «Αυτό είναι το κύριο πρόβλημα που πρέπει 
να απασχολεί την Τουρκία στον 21ο αιώνα; Είναι δυνατόν η χώρα μας 
να χρησιμοποιεί τέτοια σημειολογία σήμερα; Είναι δυνατόν μια χώρα όπου λειτουργούν
 περί τα 80.000 θρησκευτικά τεμένη, να θέλει να επαναλειτουργήσει ως τζαμί 
ένα από τα σημαντικότερα σύμβολα της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας; 
Πώς θα νιώθαμε εμείς αν ένα από τα μεγαλύτερα τζαμιά στην Ευρώπη ξαφνικά
 μετατρεπόταν σε χριστιανική εκκλησία; Έχουμε 80.000 τεμένη και επικεντρώνουμε 
το ενδιαφέρον μας στην Αγία Σοφία;».

Αν και τονίζει ότι ακόμη δεν είναι σίγουρος για αυτά που αναφέρει ως «φήμες», 
παρότι γράφει και κριτικάρει, αναφέρει: «Ο χότζας Φεχτουλάχ που εγώ γνωρίζω 
δεν θα ήταν ευχαριστημένος με τέτοια πράγματα» υποστηρίζει ο αρθρογράφος
 της Χουριέτ, προφανώς υπονοώντας ότι κάποιοι αποδίδουν στον άλλοτε 
πνευματικό σύμμαχο και νυν άσπονδο εχθρό του Ερντογάν, σκέψεις που δεν έχει».

Καταλήγει γράφοντας: «Αν πάντως αυτές οι φήμες είναι ακριβείς, τότε 
δεν εξυπηρετούν την κοινωνία. Αν είναι ακριβείς, τότε όλα τα μηνύματα διαλόγου 
και αμοιβαίας κατανόησης που στέλνονται στη διεθνή κοινότητα μέχρι σήμερα 
δεν ήταν τίποτα περισσότερο από καθαρή υποκρισία. Φίλοι, η Κωνσταντινούπολη 
βρίσκεται στα χέρια των Τούρκων εδώ και 560 χρόνια. Η Αγία Σοφία είναι ένα
 μνημείο της χώρας μας εδώ και 90 χρόνια, μιας χώρας που το 99% των κατοίκων
 είναι μουσουλμάνοι. Εσείς τί επιπλέον, τί άλλο θέλετε να αποδείξετε : Και σε ποιόν;
 Εν μέσω 80.000 τεμένων εσείς τώρα επικεντρώνεστε σε μία χριστιανική εκκλησία; 
Ντροπή, ντροπή σας. Σταματήστε το, σταματήστε την πολιτική αυτού του επιπέδου. 
Καμία χριστιανική εκκλησία δεν ενοχλεί κανέναν μεγαλόκαρδο Τούρκο, 
Κούρδο ή Μουσουλμάνο...». 

Πάντως, να θυμίσουμε ότι προ ημερών η τουρκική εφημερίδα Χαμπέρτουρκ 
δημοσίευσε την είδηση πως ο ανεξάρτητος βουλευτής της περιοχής
 του Μπουρντούρ (της Αλικαρνασσού), Χαμί Γιλντιρίμ, κατέθεσε στην τουρκική 
βουλή πρόταση νόμου για την μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί, εν όψει 
και της προαναγγελθείσας προσευχής που προτίθεται να κάνει -υποτίθεται 
«συμβολικά»- ο Ερντογάν, στις 29 Μαΐου.

Μάλιστα, ο Γιλντιρίμ αιτιολογώντας την απόφαση του, επικαλέστηκε ιστορικούς
 λόγους και φυσικά αναφέρθηκε στην ιστορική κίνηση του Μωάμεθ του Πορθητή,
 ο οποίος μόλις εισήλθε νικητής στην Κωνσταντινούπολη κατευθύνθηκε
 στην Αγία Σοφία και εκεί τέλεσε τη πρώτη μουσουλμανική προσευχή, 
ανακηρύσσοντας το ναό σε τζαμί. Το επίμαχο νομοσχέδιο, το οποίο προβλέπει
 ο περίγυρος της Αγίας Σοφίας με όλα τα κτίσματα που υπάρχουν να τεθούν
 υπό μια νέα μουσουλμανική αρχή που θα διοικεί και θα διαχειρίζεται τον ναό, 
βρίσκει σύμφωνες προς το παρόν τόσο την κυβέρνηση, όσο και την αντιπολίτευση.

Κόρινθος: Αυτός θα σαρώσει, κυριολεκτικά! (Φωτογραφία)


Η φωτογραφία είναι σημερινή
9 του Μάη 2014
και η ανάρτηση αφιερώνεται
στον φίλο μου τον Σπύρο
που μου "έδωσε" τον τίτλο.

Κόρινθος: Να μην ξεχάσω σήμερα στις 8 το βράδυ...

Μια εκδήλωση προς τιμή
ενός ανθρώπου του πολιτισμού
και φίλου Κώστα Φιλιππίδη.

Κόρινθος: Στο κιόσκι της "Πελοπόννησος γυρίζει σελίδα".

Στο υπαίθριο κιόσκι
 της "Η Πελοπόννησος γυρίζει σελίδα"
που βρίσκεται στον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης μας
στο ύψος της Πυλαρινού κι απέναντι 
από το κεντρικό κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας
φωτογραφίσαμε τρεις γνωστούς μας
 που ήταν εκείνη την ώρα εκεί.
Να τους ευχηθούμε καλή επιτυχία.

Ο Απόλλων ήταν η προσωποποίηση του φωτός και του ήλιου.

Ο Δίας, ο πατέρας των θεών και των ανθρώπων, 
θαμπώθηκε από την ομορφιά της Λητώς 
που προερχόταν από τη γενιά των Τιτάνων
 και έσμιξε ερωτικά μαζί της. 
Η ζηλιάρα Ήρα όμως αγανακτισμένη 
από τις αναρίθμητες απιστίες του άντρα της με θνητές
 και θεές και επειδή δεν είχε τη δύναμη να βλάψει 
το σύζυγό της, εναντιώθηκε στη Λητώ και βάλθηκε
 να μην την αφήσει με κανένα τρόπο
 να γεννήσει.
Μάταια η Λητώ έτρεχε κατάκοπη 
σ' ολόκληρη τη γη, δοκιμάζοντας κάμπους,
 βουνά και θάλασσες 
για να γεννήσει τα παιδιά της· 
ολόκληρη η γη αρνιόταν
 να τη δεχτεί γιατί φοβόταν
 την τρομερή εκδίκηση της Ήρας.
 Μονάχα ένα μικρό πλεούμενο νησί, η Ορτυγία
 (νησί των Ορτυκιών) ή Αστερία, 
δέχτηκε να δώσει άσυλο στη δυστυχισμένη Λητώ.
Το νησάκι αυτό ήταν φτωχό και άγονο, 
δεν μπορούσαν να βοσκήσουν σ' αυτό πρόβατα 
ούτε βόδια, ούτε όμως και να καρπίσουν αμπέλια
 ή άλλα δέντρα. 
Γι' αυτό λοιπόν δε φοβόταν την οργή της θεάς. 
Ο Απόλλωνας για να ανταμείψει το φτωχό νησί, 
μόλις γεννήθηκε το στερέωσε για πάντα
 με τέσσερις στήλες στο βυθό της θάλασσας 
και του έδωσε το όνομα Δήλος (= Φωτεινή).
Ο Απόλλωνας ήταν γενικά ο θεός της μουσικής
 και της ποίησης. 
Γι' αυτό προέδρευε πάνω
 στον Ελικώνα, στους αγώνες των Μουσών. 
Επιπλέον, ήταν θεός και της μαντικής.
 Πίστευαν ότι εμπνέει τόσο τους μάντεις 
όσο και τους ποιητές.
 Επίσης ήταν θεός ποιμενικός που οι έρωτές του 
με τις Νύμφες και τους νέους που έγιναν λουλούδια 
τον συνέδεαν με τη βλάστηση και τη φύση.
 Ήταν ακόμη θεός πολεμιστής που με τα τόξα 
και τα ολόχρυσα βέλη του μπορούσε να στείλει 
από μακριά την εκδίκησή του.
Ο Απόλλωνας ήταν η προσωποποίηση 
του φωτός και του ήλιου. 
Αντιπροσώπευε τις καλές τέχνες, τη μουσική 
και την ποίηση, που τόσο πολύ λάτρεψαν 
και καλλιέργησαν οι αρχαίοι Έλληνες.
«ἔστ' ἦμαρ ὅτε Φοίβος 
πάλιν ελεύσεται καὶ ες αεί ἔσσεται»
"έστ' ήμαρ ότε Φοίβος
πάλιν ελεύσεται και εις αεί έσσεται"

Πέμπτη 8 Μαΐου 2014

Κόρινθος: Από την εποχή που παίζαμε μπάλα στις αλάνες.

Περιοχή άσπρα χώματα.

Κόρινθος: Πριν από 70 χρόνια, μια πολύ όμορφη προσφυγοπούλα.

Πριν από 70 χρόνια, στην κοινή αυλή
 των προσφυγικών σπιτιών μας
 η θεία μου η Ελένη ποζάρει ανέμελη
 στον φωτογραφικό φακό.
Σήμερα ζει, από το 1967,
 στο Σικάγο της Αμερικής
μαζί με τα παιδιά της, τα εγγόνια της 
και τα δισέγγονά της.
Θεία, ελπίζω να σου την δείξουν αυτήν την δημοσίευση, 
κάποιο από τα παιδιά σου ή τα εγγόνια σου.
Θα την βάλω στο Προφίλ τους στο FACE.
Δεν θέλω κλάματα.

Κόρινθος: Ποιος πέταξε το γάντι;



Μάλλον ήταν πλέον άχρηστο
(είχε τρυπήσει κιόλας) 
και δεν το χρειαζόταν.


"Οι αληθινοί άντρες δεν αγοράζουν κορίτσια"

Αμοιβή 300.000 δολαρίων προσφέρει η Νιγηρία.
Άλλα οκτώ μικρά κορίτσια απήγαγαν ένοπλοι 
της Μπόκο Χαράμ
«Θα πουλήσω τα κορίτσια σας στην αγορά»
Έκκληση Νιγηρίας για την απελευθέρωση
 223 μαθητριών.
Αστέρες του Χόλιγουντ στέλνουν μηνύματα 
στους απαγωγείς των μαθητριών.
Παγκόσμια οργή έχει προκαλέσει η υπόθεση
 της απαγωγής εκατοντάδων μαθητριών
 από ισλαμιστές αντάρτες της Μπόκο Χαράμ, 
καθώς και το βιντεοσκοπημένο μήνυμα 
από τους εξτρεμιστές στο οποίο απειλούν ότι 
θα πουλήσουν τα κορίτσια σε σκλαβοπάζαρο.
Καλλιτέχνες αλλά και διεθνείς προσωπικότητες 
όπως η Μισέλ Ομπάμα και η Μαλάλα Γιουσουφζάι
 έστειλαν τα μηνύματά τους μέσω Twitter, 
ενώ την ίδια στιγμή η διεθνής κοινότητα
 εμφανίζεται έτοιμη να δράσει.

Κόρινθος: Εσείς τι λέτε να πίνουν, οι κυρίες της αυλής;

Η φωτογραφία είναι πολλές δεκαετίες πίσω
σε μια αυλή, σαν κι αυτή που πέρασα
 τα πρώτα χρόνια της ζωής μου.
Η κυρία που κρατάει το μπουκάλι
είναι η μεγαλύτερη αδελφή
της μητέρας μου, η Ιωάννα.
 Μπορείτε να φανταστείτε τι μπορεί να πίνουν;
Σπιτικό Λικέρ τσέρι από βύσσινο ή κεράσι;

Κόρινθος: Ίσως, η καλύτερη τρομπέτα, στη φιλαρμονική, της πόλης.



Όποιος έλθει στον LOUKOUMAN
μέσα σε μία και μισή, ώρα από τώρα
δηλαδή έως και τις 11:00
σήμερα 8 του Μάη 2014
και μας πει το όνομα του ανθρώπου
της φωτογραφίας, κερνάμε καφέ.
Το μικρό του όνομα Παύλος.
Φίλος και συμμαθητής μου.
Α, να μην το ξεχάσω.
Αύριο γίνεται μια εκδήλωση
προς τιμήν του Κώστα Φιλιππίδη.
Αφίσες έχουν μπει 
σε πολλά σημεία της πόλης.

Τι ήταν η Σκύλλα, στην Ελληνική Μυθολογία;

Γονείς της Σκύλλας ήταν, σύμφωνα με μια παράδοση, 
ο Φόρκης και η Κητώ, η οποία είχε γονείς της 
τον Πόντο και τη Γαία. 
Παιδιά τους ήταν επίσης και άλλα θαλάσσια τέρατα, 
όπως η Έχιδνα, οι Σειρήνες και η Θόωσσα, 
που συμβόλιζε τη μανιασμένη θάλασσα. 
Άλλοι, πάλι, έλεγαν πως γονείς της Σκύλλας ήταν 
ο Φόρβας και η Εκάτη ή ο Φόρκης και η Εκάτη. 
Η Εκάτη ήταν κόρη του Δία, συνδεόταν όμως πιο πολύ
 με τους ανθρώπους, παρά με τους θεούς. 
Το βασίλειό της ήταν η θάλασσα 
κι όταν δεν τριγυρνούσε,
 έμενε στη Σπηλιά της, όπως ακριβώς
 η κόρη της, η Σκύλλα. 
Την Εκάτη την ονόμαζαν αλλιώς και Λάμια
 και ήταν μια όμορφη βασίλισσα στη Λιβύη, ευνοούμενη
 του Δία. Η Ήρα, για να την εκδικηθεί, τη μεταμόρφωσε 
σε απαίσιο τέρας, 
κι εκείνη γέννησε αργότερα τη Σκύλλα.
κάποτε όμορφη νύμφη που την ποθούσε ο Ποσειδώνας. 
Η ζηλιάρα Αμφιτρίτη την μετέτρεψε σε τέρας
 δηλητηριάζοντας το νερό που έκανε μπάνιο. 
Η Σκύλλα είχε σώμα ψαριού, γυναικείο άνω κορμό
 και κεφαλές σκυλιών να προεξέχουν στο στήθος της.
Στον Όμηρο η Σκύλλα μαζί με τη Χάρυβδη φυλάνε
 ένα στενό από το οποίο υποχρεωτικά πρέπει να περάσει
 ο Οδυσσέας με το καράβι του.
 Η Σκύλλα καταβροχθίζει ζωντανούς 
έξι από τους άνδρες του, αλλά ο ήρωας καταφέρνει 
να περάσει αβλαβής.