Σάββατο, 16 Μαΐου 2020

Ιερά πορνεία: γιατί η Κόρινθος απέκτησε την φήμη της ακόλαστης πόλης και της «σκανδαλώδους» λατρείας της Αφροδίτης...

Δικό μας σχόλιο:
Ένα πολύ καλό βιβλίο, για αυτό το θέμα,  
έχει γράψει ο Αντρέας Λεντάκης 
Τι ήταν η «ιερή πορνεία» στην Αρχαία Ελλάδα και γιατί η Κόρινθος απέκτησε
 την φήμη της ακόλαστης πόλης και της «σκανδαλώδους» λατρείας της Αφροδίτης...
Το κείμενο που ακολουθεί είναι της dr. Catherine Salles * 
«Η άλλη όψη της Αρχαιότητας. Ο υπόκοσμος» (εκδ. Παπαδήμα) 
Η Κόρινθος είναι το μεγάλο λιμάνι του ελληνικού κλασικού κόσμου που μπορεί 
να ελέγχει τους δυο κόλπους και από τη μια και από την άλλη μεριά του Ισθμού. 
Μέρος συνάντησης εμπόρων και ταξιδευτών Ανατολής και Δύσης, 
είναι και υποχρεωτικό πέρασμα για όλους εκείνους που κινούνται ανάμεσα 
στη βόρειο Ελλάδα και την Πελοπόννησο. 

Μέσα του 4ου αι. π.Χ. Μουσείο Καλών Τεχνών Βοστώνης Εμπόριο, οικονομικές
 και λιμενικές δραστηριότητες συμβάλλουν στο να γίνει η Κόρινθος μια πόλη 
ιδιαίτερα ζωντανή. 
Τα πλούτη των κατοίκων της, η πολυτελής και διεφθαρμένη ζωή τους είναι 
φημισμένα σ΄ όλους τούς λαούς της Αρχαιότητας και, αν η φήμη τής Αθήνας
 είναι κυρίως πολιτική και πνευματική, της Κορίνθου συνδέεται με την ηδονή 
και την ακολασία. 
Όμως, η Κόρινθος αποτελεί κυρίως, για τούς αρχαίους και τούς συγχρόνους, 
την πόλη της ιερής πορνείας. 
Πιθανόν οι εμπορικές σχέσεις, που η πόλη από νωρίς είχε με τις ασιατικές 
χώρες να εξηγούν την εγκατάσταση ιερόδουλων στην Ακροκόρινθο. 
Αυτή η συνήθεια, που έκανε διάσημη την Κόρινθο, εξαφανίζεται το 146 π.Χ.,
 όταν η πόλη καταστρέφεται από τα ρωμαϊκά στρατεύματα.
 Ιερή πορνεία και ανατολικές θρησκείες 
Αν υπάρχει κάποιο φαινόμενο στην Αρχαιότητα που ερεθίζει τη φαντασία
 των ανθρώπων, αυτό σίγουρα είναι η ιερή πορνεία. 
Θα ήταν επικίνδυνο να θελήσουμε να διαμορφώσουμε άποψη διαβάζοντας 
ορισμένα μυθιστορήματα, όπως την Αφροδίτη τού Πιερ Λουΐ και θα πρέπει 
να αναγνωρίσουμε, ότι οι πληροφορίες μας γι΄ αυτό το θέμα είναι λιγοστές.  
 Παρ΄ ότι αυτή η συνήθεια εντάσσεται πλήρως στη ζωή ορισμένων 
ελληνικών πόλεων σαν την Κόρινθο, δεν ανήκει στον καθ΄ αυτό ελληνικό
 πολιτισμό και αντιστοιχεί σε μια σύλληψη τής θεότητας
 που είναι ξενικής προέλευσης. 
Εξ άλλου δεν πρέπει να υπερβάλλουμε τη σημασία της στον ελληνικό κόσμο, 
αφού ασκείται μόνο σε ορισμένους τόπους όπως η Κόρινθος, η Πάφος
 ή το όρος Έρυξ στη Σικελία.
 Η πρακτική τής ιερής πορνείας επιβεβαιώνεται αντίθετα πολύ περισσότερο
 στη Μικρά Ασία, την Περσία ή και στην Αίγυπτο, όπου αποτελεί μέρος 
τής λατρείας σε ορισμένες θεότητες, που αργότερα αφομοιώθηκαν 
από την Αφροδίτη.
 Είναι δύσκολο να συλλάβουμε τους βαθύτερους σκοπούς αυτής
 τής ιερής πορνείας, επειδή οι ιστορικοί ή οι γεωγράφοι τής Αρχαιότητας, 
κυρίως Έλληνες, που μιλούν για το θέμα εκπλήσσονται κυρίως
 από το σκανδαλώδη χαρακτήρα, που παρουσιάζουν παρόμοιες πρακτικές
 στα αμύητα μάτια τους. 
Η βαθιά σημασία τού τυπικού πολύ λίγο τους ενδιαφέρει και οι εξηγήσεις 
που δίνουν σχετικά είναι συχνά φαντασιοπληξίες. 
Άλλωστε, ανάλογα με τους λαούς αλλάζουν και οι αιτιολογίες. 
Στη Λυδία, την Αρμενία, στη Θήβα της Αιγύπτου αφιερώνονται νεαρές 
παρθένες στη θεότητα. Όπως οι Ουλέντ – Ναΐλ στην Αλγερία, πρέπει
 να κερδίσουν την προίκα τους εκδιδόμενες μέχρι το γάμο τους: 
«Οι αρμένιοι λατρεύουν ιδιαίτερα την Αναΐτι και έχτισαν προς τιμήν της
 πολλούς ναούς, κυρίως στην Ακιλησηνή. 
Της αφιερώνουν σκλάβους, αγόρια και κορίτσια.
 Και κάτι που προξενεί πιο μεγάλη έκπληξη είναι, ότι οι πιο εξέχοντες 
άντρες της χώρας αφιερώνουν τις παρθένες κόρες τους:
 ο νόμος τις θέλει να επιδίδονται στην πορνεία για πολύ καιρό προς όφελος
 τής θεάς, πριν να δοθούν για γάμο, και κανείς δεν κρίνει απρεπές
 να τις παντρευτεί στη συνέχεια». 
(Στράβων, “Γεωγραφικά”, ΧΙ, 14,16). Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, οι κόρες
 των Λυδών μαζεύουν την προίκα τους με τον ίδιο τρόπο. 
Σε άλλους λαούς οι ιερόδουλες ή ιερές πόρνες ανήκουν στο διαρκή «κλήρο»
 τής θεότητας και ασκούν όλη τους τη ζωή το επάγγελμά τους στον περίβολο 
τού ναού τής θεάς, στην οποία περιέρχονται τα χρηματικά ποσά, 
που δίνουν οι «πιστοί». 
Ο Ηρόδοτος, σε ένα απόσπασμα περισσότερο γραφικό, παρά ακριβές, 
αναφέρει το τέχνασμα των ιερόδουλων τής βαβυλωνιακής θεότητας 
Μπελίτ – Ιστάρ, τής οποίας το όνομα μετατρέπει σε Μύλλιτα:
 «Να ποια είναι η πιο επονείδιστη συνήθεια των Βαβυλωνίων. 
Κάθε γυναίκα τής χώρας πρέπει μια φορά στη ζωή της να σμίξει 
με έναν ξένο άντρα στο ιερό τής Αφροδίτης. 
Πολλές απαξιούν να έρχονται σε οποιαδήποτε επαφή με άλλες βαβυλώνιες 
και τα πλούτη τους τις γέμισαν αλαζονεία: πηγαίνουν στο ιερό με σκεπαστές 
άμαξες και τις ακολουθούν πολλοί υπηρέτες. 
Στον περίβολο τού ναού οι γυναίκες κάθονται πολλές μαζί, έχοντας
 στο κεφάλι ένα στεφάνι από σκοινί. Άλλες έρχονται, άλλες φεύγουν. 
Ανάμεσα στις γυναίκες, περάσματα σε ευθεία γραμμή προς όλες 
τις διευθύνσεις επιτρέπουν στους ξένους να κινούνται για να διαλέξουν. 
Όταν μια γυναίκα καθίσει εκεί, πρέπει να περιμένει ένας άγνωστος να ρίξει 
χρήματα στα γόνατα της και να σμίξει μαζί της στο εσωτερικό τού ναού.
 Καθώς τής ρίχνει τα χρήματα, ο άντρας πρέπει να πει:
 “Σε καλώ στο όνομα τής θεάς Μύλιττας”, που είναι το Ασσυριακό
 όνομα τής Αφροδίτης. Δίνει κανείς όποιο ποσό θέλει και η γυναίκα 
δεν έχει κανένα δικαίωμα να αρνηθεί τον άντρα, μια και τα χρήματα 
είναι ιερά και πρέπει να ακολουθήσει τον πρώτο, που τής ρίχνει κάτι. 
Αφού σμίξει με τον άντρα, εκπλήρωσε το καθήκον της απέναντι στη θεά 
και μπορεί να επιστρέψει στο σπίτι της. 
Όσες είναι όμορφες και με καλή κορμοστασιά μπορούν γρήγορα 
να επιστρέψουν σπίτι τους, όμως οι άσχημες είναι υποχρεωμένες να μένουν
 πολύ καιρό, μια και δεν μπορούν να τηρήσουν το νόμο.
 Μερικές μένουν και τρία η τέσσερα χρόνια». (“Ιστορίαι”, Ι, 199). 
Εύκολα αντιλαμβανόμαστε ότι στην εξήγησή του ο Ηρόδοτος αναμιγνύει 
διάφορες μορφές ιερής πορνείας. 
Εκείνη που υπάρχει στους λαούς όπου τα κορίτσια κάθε κοινωνικού στρώματος
 πρέπει να εκδίδονται για να συγκεντρώσουν το απαραίτητο
 για την προίκα τους ποσό και τη κατηγορία των ιερόδουλων που τάσσονται 
στην υπηρεσία της θεότητας. 
Ωστόσο, ως ταξιδιώτης ο Ηρόδοτος σίγουρα επισκέφτηκε αυτή την αχανή
 «αγορά γυναικών», με την οποία έμοιαζε το ιερό τής θεάς Μπελίτ – Ιστάρ. 
Η ζωηρόχρωμη περιγραφή του μας επιτρέπει να φανταστούμε το παράξενο
 θέαμα της θορυβώδους οχλαγωγίας στον τεράστιο ναό, τα πήγαινε- έλα 
των ιερόδουλων και των επισκεπτών, τις σειρές των γυναικών 
των μαντρωμένων σαν τα κτήνη, που φοράνε στο κεφάλι τους ένα σκοινί, 
που συμβολίζει τη σκλαβιά τους. 

«Ου παντός πλειν εις Κόρινθον…» (δεν είναι για τον καθένα να πάει στην Κόρινθο) 
«Φιλόξενες κοπέλες, υπηρέτριες τής Πειθούς στην πλούσια Κόρινθο, εσείς, 
που καίτε τις χρυσές στάλες του λιβανιού, οι σκέψεις σας πετούν 
προς την ουράνια μητέρα των ερωτικών επιθυμιών, την Αφροδίτη, 
πού σας επιτρέπει, κόρες μου, να μαζεύετε στις χαρωπές σας κλίνες 
τον καρπό τής τρυφερής σας νιότης». 
Εγκώμιο τού Πίνδαρου (“Εγκώμια”, 3), για τις περισσότερες 
από 1.000 ιερές πόρνες τού ναού τής Αφροδίτης στην Αρχαία Κόρινθο 
(Στράβων, “Γεωγραφικά”, VIII, 378). 
Έτσι, με χιούμορ και ποίηση, ο Πίνδαρος αναφέρεται στις διασημότατες
 κατοίκους τής Κορίνθου, τις ιερόδουλες της Αφροδίτης
 και της θεραπαινίδας της, της Πειθούς. 
Ιέρειες, σκλάβες και πόρνες μαζί, οι κοπέλες αυτές συμβάλλουν 
στην ξεχωριστή θέση, που αποκτά η Κόρινθος ανάμεσα στις ελληνικές πόλεις. 
Αυτή η ιδιαίτερη λατρεία της Αφροδίτης στην Κόρινθο και στην Κύπρο 
εξηγείται από τις ανατολικές επιδράσεις, που παρουσιάζονται σημαντικές
 στις περιοχές αυτές. 
Πρόκειται για ένα σποραδικό φαινόμενο
 που εκμεταλλεύεται κυρίως την κακή φήμη τής Κορίνθου. 
Η σημαντική δραστηριότητα των δύο λιμανιών, ο αυξημένος αριθμός 
ταξιδιωτών, που μένουν για λίγο στην πόλη για τις υποθέσεις τους
 ή για ψυχαγωγία, ωφελούν το ναό της Αφροδίτης, που έχει εγκατασταθεί 
στην κορυφή της Ακροκορίνθου. 
Πάνε εκεί για να λατρέψουν τη θεά, σ΄ αυτό το απότομο ιερό τοπίο,
 που παριστάνεται με τη μορφή ενός αγάλματος με πανοπλία και «υπηρετείται»
 από ιερές πόρνες.  «Το ιερό της Αφροδίτης ήταν τόσο πλούσιο, που είχε
 περισσότερες από χίλιες ιερές πόρνες, προσφορά στη θεά από άντρες ή γυναίκες.
 Εξ αιτίας τους η πόλη ήταν πυκνοκατοικημένη και πλούτιζε σημαντικά, 
επειδή οι ιδιοκτήτες των καραβιών καταστρέφονταν εύκολα σ΄ αυτά τα μέρη, 
εξ ου και η περίφημη παροιμία: 
“Δεν μπορούν όλοι να πλευρίζουν στην Κόρινθο”». 
(Στράβων, “Γεωγραφικά”, VIII, 378). 
Αυτές οι ιερές σκλάβες είναι πασίγνωστες σ΄ ολόκληρο τον αρχαίο κόσμο 
και, όπως εξηγεί ο Στράβων, προσφέρονται από τούς πιστούς στη θεά. 
Κατά κάποιο τρόπο αποτελούν ζωντανά τάματα! 
 Κάποιος Ξενοφών ο Κορίνθιος, αθλητής, που νίκησε
 στους Ολυμπιακούς Αγώνες τού 464 π.Χ., προσφέρει σε ένδειξη 
ευχαριστίας στην Αφροδίτη τής Κορίνθου πενήντα πόρνες και ο Πίνδαρος 
μνημονεύει το γεγονός
«Ω κυρίαρχη τής Κύπρου, να, που στο ιερό σου στην Κόρινθο ο Ξενοφών
 οδήγησε μια ομάδα νεαρών γυναικών, πενήντα σώματα στην υπηρεσία σου, 
μες στη χαρά του, που είδε όλες του τις ευχές να πραγματοποιούνται».
 (Πίνδαρος, “ΧΙΙΙ Oλυμπιόνικος”). 
Στη Σικελία, στο όρος Έρυξ, όπου έχει εγκατασταθεί σε μια ιδιαίτερα
 εντυπωσιακή τοποθεσία στην κορυφή ενός απότομου βράχου 
ένα ιερό τής Αφροδίτης, οι πιστοί κι εκεί με τις προσφορές τους χαρίζουν 
ιερόδουλες στη θεά: «Ο ψηλός λόφος τού Έρυκα κατοικείται και διαθέτει
 ένα ναό τής Αφροδίτης με την ιδιαίτερη λατρεία του, άλλοτε γεμάτο 
από ιερές σκλάβες, που οι Σικελοί και οι ξένοι πρόσφεραν 
μετά από κάποιο τάμα». (Στράβων, “Γεωγραφικά”, VI, 272). 
Πόρνες ή ιέρειες; Δύο εταίρες ετοιμάζονται και αρωματίζονται πριν βάλουν 
τα φορέματα με τις πτυχώσεις, που είναι ακουμπισμένα πάνω σ΄ ένα σκαμνί.
 (Αρχαιολογικό Μουσείο, Ταρκινία) 
Τι ακριβώς είναι οι ιερόδουλες; Σίγουρα πόρνες, αλλά και ιέρειες, αφού 
τα δύο λειτουργήματα είναι στενά συνδεδεμένα μεταξύ τους.
 Όπως οι υπόλοιπες ιέρειες τού ελληνικού κόσμου, συμμετέχουν επίσημα
 σε όλες τις τελετές, όπου η «ιερή» παρέμβαση τους είναι απαραίτητη. 
Έτσι, όταν οι Πέρσες εισβάλλουν στην Ελλάδα, ζητείται από τις ιερόδουλες
 τής Κορίνθιας Αφροδίτης να προσευχηθούν δημόσια και να προσφέρουν
 μια θυσία για τη σωτηρία των Ελλήνων. 
Φαίνεται, ότι οι προσευχές ήταν αποτελεσματικές, αφού ο στρατός 
και ο στόλος τού Ξέρξη τράπηκαν οριστικά σε άτακτη φυγή 
από το συνασπισμό των ελληνικών πόλεων κι έτσι οι Κορίνθιοι 
τοποθετούν στο ναό τής Αφροδίτης ένα τάμα, αγάλματα 
και τον κατάλογο όλων των πόρνων, που ενέπνευσαν τη νίκη.... 


Ένα επίγραμμα του Σιμωνίδη χαραγμένο ύστερα απ’ αυτό τον κατάλογο, 
αποτίει φόρο τιμής στην αποτελεσματικότητα των ιερόδουλων 
και τής προστάτιδάς τους, Αφροδίτης: «Αυτές οι γυναίκες αφοσιώθηκαν
 για να προσευχηθούν στη θεϊκή Κύπριδα, για χάρη των Ελλήνων
 και των γενναίων στη μάχη πολιτών τους. 
Γιατί η θεά Αφροδίτη δεν θέλησε η ακρόπολη των Ελλήνων να παραδοθεί
 στους Πέρσες τοξότες». (“Aθήναιος”, XIII, 573 d). 
Ένα τέτοιο επεισόδιο δείχνει, ότι οι ιερόδουλες κατέχουν μια σεβαστή θέση
στον ελληνικό κόσμο και επιτρέπει να καταλάβουμε καλύτερα
 την αντιφατική στάση, που τηρούν ανέκαθεν οι αρχαίοι απέναντι στην πορνεία. 
Σίγουρα οι «λαϊκές» πόρνες θεωρούνται αμελητέα ποσότητα.
 Ωστόσο, η πεποίθηση ότι οι δραστηριότητές τους εξαρτώνται από τον ιερό 
χώρο της Αφροδίτης δεν είναι ποτέ εντελώς απούσα. 
Γι΄ αυτό το λόγο επιτράπηκε και η αθώωση τής περίφημης Φρύνης.
 Το επεισόδιο είναι πολύ γνωστό: με την απειλή να καταδικαστεί σε θάνατο, 
αφού κατηγορήθηκε για ασέβεια, σώζεται από τον δικηγόρο της,
 τον ρήτορα Υπερείδη, που έχει τη φαεινή ιδέα να αποκαλύψει το σώμα
 της πελάτισσας του μπροστά στο δικαστήριο. 
Οι ηλιαστές αθωώνουν τη Φρύνη σίγουρα επειδή η φυσική ομορφιά 
τής νεαρής γυναίκας τους άγγιξε· 
Όμως σίγουρα κινούνται και από το δεισιδαιμονικό φόβο,
 ότι καταστρέφουν την ιέρεια της Αφροδίτης, που το υπέροχο κορμί της 
φέρει τόσο έκδηλα τη σφραγίδα τής θεότητας. 
Φρύνη, η εταίρα που λάτρεψε ο Πραξιτέλης και προσφέρθηκε να χτίσει 
με δικά της έξοδα τα τείχη της Θήβας… 
Παρ΄ όλο που καμιά πηγή δε μας παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες 
για την οργάνωση της ιερής πορνείας στις ελληνικές πόλεις, είναι εύκολο
 να φανταστούμε ότι το κορινθιακό ιερό θα πρέπει να παρουσίαζε
 πολλές ομοιότητες με εκείνο της Μπελίτ – Ιστάρ στη Βαβυλώνα.
 Όμως, δεν γνωρίζουμε τίποτα για τη ζωή των ιερόδουλων τής Κορίνθου.
 Μένουν στον περίβολο τού ναού; Είναι ταμένες για όλη τους τη ζωή
 ή έχουν τη δυνατότητα να απαλλαχτούν από το λειτούργημά τους
 εξαγοράζοντας την ελευθερία τους; 
Για να πείσει ένα πιθανό πελάτη για τα θέλγητρά της, αυτή η πόρνη 
δεν διστάζει να ξεγυμνωθεί εντελώς. (Ρώμη, Villa Giulia) 
Η παρουσία αυτού του πλήθους γυναικών των αφιερωμένων
 στη θεά τού έρωτα συμβάλλει στη φήμη της Κορίνθου ως πόλης 
των εύκολων απολαύσεων και δεν προκαλεί καθόλου έκπληξη, το ότι
 η «λαϊκή» πορνεία αποκτά σημαντικές διαστάσεις μέσα στην πόλη. 
Οι δουλέμποροι οδηγούν σ΄ αυτό το λιμάνι τα πιο όμορφα «εμπορεύματα» τους.
 Πράγματι ξέρουν, ότι έχουν όλες τις ευκαιρίες να βρουν πλούσιους αγοραστές,
 που ψάχνουν κορίτσια αρκετά όμορφα για να τα τάξουν στην Αφροδίτη. 
Έτσι η Λαΐδα, μια από τις πιο φημισμένες εταίρες
 τού τέλους του 5ου π.Χ. αιώνα, παιδάκι ακόμα οδηγείται σαν σκλάβα
 από τη Σικελία στην Κόρινθο και προσφέρεται στη θεά. 
Το μέλλον της αλλάζει καθοριστικά, όταν συναντά το ζωγράφο Απελλή,
 που τη «λανσάρει» στους αθηναϊκούς καλλιτεχνικούς 
και πνευματικούς κύκλους. 
Η Νέαιρα ξεκίνησε κι εκείνη να δουλεύει στην Κόρινθο. 
Ως την κατάληψή της από τους Ρωμαίους το 146 π.Χ., η Κόρινθος 
παραμένει μια από τις πιο επιδεικτικές πόλεις τού ελληνικού κόσμου, 
αφού η απόλαυση και η πολυτέλεια αναπτύχθηκαν πολύ φυσικά σ΄ αυτή 
την πρωτεύουσα τής ιερής ή κοσμικής πορνείας. 
Καταστρέφεται από τους Ρωμαίους, ανοικοδομείται από τον Καίσαρα, 
αλλά ποτέ δεν χάνει τη φήμη τής ακόλαστης πόλης, ακόμα και μετά 
την εξάλειψη των ιερόδουλων και τής «σκανδαλώδους» λατρείας 
τής Αφροδίτης στην Ακροκόρινθο. 
Για τούς αρχαίους παραμένει πάντα το σύμβολο τής διαφθοράς. 
Ωστόσο, η Κόρινθος δεν είναι ολόκληρη η Ελλάδα και η ιερή πορνεία 
αποτελεί μια εξαίρεση στον ελληνορωμαϊκό κόσμο. 
Αν σε ορισμένες πόλεις είναι δυνατό να εντοπίσουμε συνοικίες 
εξειδικευμένες στην εκμετάλλευση τής απόλαυσης, αυτό δεν έχει καμία σχέση 
φυσικά με τη συγκέντρωση των ιερόδουλων στον περίβολο ενός ναού, 
η οποία αποτέλεσε και την πρωτοτυπία τής Κορίνθου.
 * H dr. Catherine Salles είναι καθηγήτρια Ρωμαϊκού πολιτισμού
 στο πανεπιστήμιο της Ναντέρ. Αρχική δημοσίευση στο περιοδικό »
 Ελεύθερη έρευνα«. Το άρθρο αποτελείται από αποσπάσματα
 από το βιβλίο της dr. Catherine Salles «Η άλλη όψη της Αρχαιότητας. 
Ο υπόκοσμος» (εκδόσεις Παπαδήμα)...
Αρχική δημοσίευση στο περιοδικό » Ελεύθερη έρευνα«. 
Το άρθρο αποτελείται από αποσπάσματα από το βιβλίο 
της dr. Catherine Salles «Η άλλη όψη της Αρχαιότητας.
 Ο υπόκοσμος» (εκδόσεις Παπαδήμα)  ...






Κόρινθος, παραλία "Καλάμια" σήμερα 16 του Μάη και με 22 βαθμούς η θάλασσα. (5 φωτογραφίες)






Επαναλειτουργεί η εστίαση στις 25 Μαΐου, ανοίγουν τα καταστήματα.

To «πράσινο φως» για το άνοιγμα των καταστημάτων εστίασης, καφέ κλπ 
μία εβδομάδα νωρίτερα, δηλαδή στις 25 Μαϊού, 
ανάβει στην κυβέρνηση η Υγειονομική Επιτροπή των ειδικών.

Για το θέμα αναμένεται επίσημη ανακοίνωση από το υπουργείο Ανάπτυξης.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές: «Η μέχρι σήμερα εμπειρία δείχνει ότι 
όπου έχουμε άνοιγμα της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας 
με οργανωμένο τρόπο και με τήρηση των υγειονομικών κανόνων,
 τα αποτελέσματα είναι θετικά».

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η άρση των περιοριστικών μέτρων που τέθηκαν
 σε ισχύ για την αντιμετώπιση της πανδημίας συνεχίζεται, λαμβάνοντας
 πάντα υπόψη τα επιδημιολογικά δεδομένα και τη γνώμη των ειδικών 
και τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας, ώστε
 με σταδιακά, αλλά σταθερά βήματα να επιστρέψουμε σε μια νέα καθημερινότητα.

Υπενθυμίζεται ότι χθες ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης
 ανακοίνωσε (ΕΡΤ) ότι ανοίγουν νωρίτερα και συγκεκριμένα από Δευτέρα 
τα εμπορικά κέντρα και πολυκαταστήματα, καθώς και ότι σήμερα 
αναμένονται οι οριστικές αποφάσεις της επιτροπής για τα υγειονομικά 
πρωτόκολλα σε αεροπλάνα, τρένα και ΚΤΕΛ, ενώ τα πρωτόκολλα 
για τα πλοία ανακοινώθηκαν χθες, ενόψει της απελευθέρωσης των μετακινήσεων
 προς την επαρχία και την Κρήτη τη Δευτέρα 18 Μαΐου.

Χθες ανακοινώθηκε η προσωρινή παράταση ορισμένων ΝΟΤΑΜ όσον αφορά
 στις πτήσεις εξωτερικού προς επτά χώρες ενώ οι πτήσεις εσωτερικού 
θα αρχίσουν να επανέρχονται σε κανονική συχνότητα από τη Δευτέρα.

Την περασμένη εβδομάδα η Κομισιόν παρουσίασε ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο 
για τις αερομεταφορές, το οποίο όμως είναι πολύ γενικό και ως εκ τούτου
 το ενδιαφέρον στρέφεται σε διμερείς συμφωνίες.
 Προχωρά σύμφωνα με πληροφορίες τετραμερής με Βουλγαρία,
 Ρουμανία και Σερβία, ενώ ήδη είναι έτοιμες συμφωνίες με Ισραήλ 
και Κύπρο και γίνονται συζητήσεις ακόμη και με τη Γερμανία, η οποία 
όμως είναι απρόθυμη σχετικά καθώς θέλει να ενισχύσει 
τον εσωτερικό τουρισμό και κατανάλωση.

Σε κάθε περίπτωση ο πρωθυπουργός έχει πολλάκις διαμηνύσει ότι στόχος
 της κυβέρνησης είναι να ανοίξει η χώρα τουριστικά την 1η Ιουλίου.

Εντοπίστηκαν νεκροί τέσσερις άνδρες σε σπήλαιο στο Λουτράκι (ΒΙΝΤΕΟ)

Η αστυνομία ενημερώθηκε από τη σύζυγο ενός εκ των θυμάτων και αμέσως 
σήμανε συναγερμός στην περιοχή για τον εντοπισμό των τεσσάρων ανδρών. 
Η αστυνομία εντόπισε τις σορούς μέσα σε σπηλιά στην περιοχή 
Άνω Καρμπουνάρι Λουτρακίου. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες,
 πρόκειται για 4 άνδρες ηλικίας από 34 έως 65 ετών και είχαν μαζί τους γεννήτρια.
 Και προφανώς ο θάνατος τους προήλθε από αναθυμιασεις
Στο σημείο βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή, Αστυνομία και Πυροσβεστική,
 ενώ γύρω στις 4:00 το πρωί, έφτασε και το κλιμάκιο της Ειδικής Μονάδας
 Αντιμετώπισης Καταστροφών, προκειμένου να ανασύρει 
τα πτώματα των τεσσάρων ανδρών. 
Μέχρι στιγμής, δεν έχει γίνει γνωστός ο λόγος που τα 4 άτομα έχασαν τη ζωή τους.

 Ανακοίνωση από το Πυροσβεστικό Σώμα.
Ολοκληρώθηκε ανάσυρση 4 ατόμων χωρίς τις αισθήσεις τους από φρέαρ,
 στην περιοχή Καρμπουνάρι Λουτρακίου Κορινθίας. 
Επιχείρησαν 21πυροσβέστες με 5 οχήματα.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, οι τέσσερις άντρες 
είχαν πληροφορίες πως στον χώρο των παλαιών αντιαεροπορικών υπόγειων καταφυγίων της διώρυγας 
της Κορίνθου υπήρχαν θαμμένες λίρες από αντάρτες.
Οι τέσσερις φίλοι ξεκίνησαν αμέσως από το βράδυ 
της Παρασκευής την έρευνα τους και αφού εντόπισαν 
τα σημεία, αποφάσισαν να πάνε να σκάψουν 
στο καταφύγιο για να βρουν τον φημολογούμενο
 θησαυρό, παίρνοντας μαζί τους όλα τα εργαλεία 
που χρειαζόντουσαν,
 μέχρι και μια μηχανή πετρελαίου για φως.
ΠΗΓΗ

Κόρινθος: Ποια δεκαετία, ποιους αναγνωρίζετε και σε ποιο σημείο της πόλης μας;


Τι να τους κάνεις του Τούρκους όταν έχεις τέτοιους Έλληνες; (Τι να τους κάνεις τους εχθρούς όταν έχεις τέτοιους φίλους;)

Κυρώθηκε με ψήφους της Ν.Δ ,του ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΙΝΑΛ 
και της Ελληνικής Λύσης η συμφωνία Ισραήλ, Ελλάδας, Κύπρου και Ιταλίας 
για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου EastMed, που θα μεταφέρει
 φυσικό αέριο από την Ανατολική Μεσόγειο, μέσω Κύπρου, αρχής γενομένης 
από το το ισραηλινό κοίτασμα Λεβιάθαν, προς την Ευρώπη.

Αν και ο αγωγός αυτός δεν πρόκειται να κατασκευαστεί, τουλάχιστον, 
στο ορατό μέλλον, αφού οικονομικά είναι άκρως ασύμφορος, έχει προβλήματα
 επάρκειας τροφοδοσίας με φυσικό αέριο και πολύ ακριβές τιμές του τελευταίου, 
ενώ πλήττεται από τη μη συμμετοχή της Αιγύπτου, του Λιβάνου και της Συρίας,
 αν και συμβαίνουν όλα αυτά, η συμφωνία για τον αγωγό αυτό, φαίνεται 
ότι πολιτικά και γεωστρατηγικά είναι πολύ χρήσιμη για το Ισραήλ.
 Και είναι χρήσιμη για το Ισραήλ, αφού σπάει την πολιτική απομόνωσή του
 και του προσδίδει στρατηγικό βάθος πολιτικών και γεωστρατηγικών σχέσεων 
προς Δυσμάς και ειδικά προς την Ευρώπη.

Για την Ελλάδα και την Κύπρο η κατασκευή του EastMed είναι εντελώς 
ασύμφορη, αφού προσδένει ακόμα περισσότερο την Αθήνα 
και την Λευκωσία στο ισραηλινό άρμα και κατά τεκμήριο τις απομονώνει 
από τους Αραβομουσουλμανικούς λαούς και τις χώρες τους, με τις οποίες 
η Ελλάδα και Κύπρος οφείλουν να έχουν στρατηγική σχέση συνεργασίας.

Να σημειώσουμε, επίσης, ότι ο αγωγός EastMed είναι απαράδεκτος 
και για έναν πρόσθετο σημαντικότατο λόγο: καταπατά πλήρως τα νόμιμα 
κυριαρχικά δικαιώματα του παλαιστινιακού λαού στις θαλάσσιες ζώνες, 
τα οποία οικειοποιείται αυθαίρετα το Ισραήλ ως κατοχική δύναμη.

Είναι , τουλάχιστον, παράδοξο Ελλάδα και Κύπρος να διεξάγουν 
αντικατοχικό αγώνα ενάντια στην Τουρκία και την ίδια ώρα να ανέχονται
 και να καλύπτουν την στρατιωτική κατοχή του Ισραήλ στα παλαιστινιακά εδάφη.

Να σημειώσουμε ότι την ίδια ώρα που η Βουλή κύρωνε με διαδικασίες εξπρές
 και χωρίς καμία ενημέρωση των πολιτών την συμφωνία για τον EastMed, 
έξω από την Βουλή πραγματοποιήθηκε συμβολική πρωτοβουλία διαμαρτυρίας
 κατά του EastMed με συμμετοχή Παλαιστινίων και Ελλήνων πολιτών, 
την οποία διοργάνωσαν παλαιστινιακές οργανώσεις,
 το Μέτωπο Γασσάν Καναφάνι και η Επιτροπή Αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη.
Δικό μας σχόλιο:
Τι να τους κάνεις του Τούρκους
 όταν έχεις τέτοιους Έλληνες; 
(Τι να τους κάνεις τους εχθρούς όταν έχεις τέτοιους φίλους;)
Παιδιά να μην συνωστίζεστε και κολλήσετε κοριούς.
Αραιά- αραιά να φαινόσαστε πολλοί.

Βρε πως αλλάξανε οι καιροί.....


Ανδρουλάκης: Ο Ερντογάν εκβιάζει με τους πρόσφυγες και η Ευρώπη η Επιτροπή συνεχίζει να χρηματοδοτεί παρά τις προκλήσεις της Τουρκίας.

Ο ευρωβουλευτής του ΚΙΝΑΛ καταγγέλλει την αγορά 
4 λιμενικών σκαφών από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Είναι απαράδεκτο, όταν ο κ. Ερντογάν χρησιμοποιεί τους πρόσφυγες 
και μετανάστες ως μέσο για να εκβιάζει την Ευρώπη, η Επιτροπή να συνεχίζει 
να χρηματοδοτεί την αγορά μέσων από τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις
 και τις δυνάμεις ασφαλείας», δήλωσε ο ευρωβουλευτής του ΚΙΝΑΛ
 Νίκος Ανδρουλάκης μετά την επιβεβαίωση του Επιτρόπου Πολιτικής Γειτονίας 
Ολιβερ Βάρχελι ότι «το πρόγραμμα του 2019 για την αγορά 4 σκαφών 
της Τουρκικής Ακτοφυλακής θα συνεχίσει να υλοποιείται
 παρά τις προκλήσεις της Τουρκίας».

Ο κ. Ανδρουλάκης, με αφορμή τον εμβολισμό από σκάφος της Τουρκικής 
ακτοφυλακής περιπολικού του Λιμενικού Σώματος στις 11 Μαρτίου,
 είχε ρωτήσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αν πρέπει να συνεχίσει 
την συγχρηματοδότηση της αγοράς 4 σκαφών της Τουρκικής Ακτοφυλακής,
 αν υπάρχουν άλλες δράσεις στο πλαίσιο του Μηχανισμού Προενταξιακής
 Βοήθειας για την αγορά μέσων για τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις 
ή σώματα ασφαλείας καθώς και πως διασφαλίζεται ότι τα μέσα αυτά 
δεν θα χρησιμοποιηθούν εναντίον της Ελλάδας.

Ο Ούγγρος Επίτροπος, απαντώντας στον Ελληνα ευρωβουλευτή σημειώνει
 ότι οι αγορές αυτές γίνονται στο πλαίσιο της Κοινής Δήλωσης ΕΕ - Τουρκίας 
για την προσφυγική κρίση. Όπως υπογραμμίζει χαρακτηριστικά η Επιτροπή
 «παρέχει στήριξη στην Τουρκία για να εξασφαλίσει τη δέουσα διαχείριση 
των συνόρων - με στόχο την ασφάλεια και την προστασία των προσφύγων, 
του τοπικού πληθυσμού και εντέλει των Τούρκων και των Ευρωπαίων πολιτών».

Επιβεβαιώνει παράλληλα ότι εκτός των 4 σκαφών, η Επιτροπή 
έχει συγχρηματοδοτήσει μέσω του Μηχανισμού Προενταξιακής Βοήθειας 
την αγορά τεθωρακισμένων και μη τεθωρακισμένων οχημάτων 
«που φέρουν εξοπλισμό επιτήρησης των συνόρων, καθώς και ραντάρ
 επιτήρησης και θερμικές κάμερες» επισημαίνοντας ότι 
«το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού αυτού έχει ήδη παραδοθεί». 
 Σχετικά με τον έλεγχο που κάνει η Επιτροπή στη χρήση αυτών των μέσων, 
ο Επίτροπος αναφέρει ότι η Αντιπροσωπεία της Ένωσης στην Άγκυρα είναι 
σε συχνή επαφή με τους εμπλεκόμενους φορείς και διαβεβαιώνει ότι 
«η Επιτροπή θα συνεχίσει να παρακολουθεί την κατάσταση 
ώστε να διασφαλίζει ότι τηρούνται όλες οι δεσμεύσεις».

Σχολιάζοντας την απάντηση του Επιτρόπου ο κ. Ανδρουλακης αναφέρει 
ότι ειδικά μετά από τα γεγονότα στον Έβρο, όπου το σύνολο 
της Ευρωπαϊκής ηγεσίας επισκέφθηκε τα Ελληνικά σύνορα και είδε 
το μέγεθος της απειλής για την Ευρωπαϊκή ασφάλεια 
από τις τουρκικές κινήσεις, ο Ούγγρος Επίτροπος δεν μπορεί 
να αδιαφορεί και να συνεχίζονται κανονικά αυτού του είδους τα προγράμματα. 
Η Τουρκία πρέπει να σταματήσει να λαμβάνει χρήματα από το Ταμείο
 Προενταξιακής βοήθειας, ιδιαίτερα για έργα που έχουν να κάνουν 
με την αγορά μέσων για τις τουρκικές δυνάμεις ασφαλείας. 
Απαιτούνται άμεσες εξηγήσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή 
για την πολιτική αυτή».

Μεγάλη απήχηση γνωρίζουν βίντεο και άρθρα της Τζούντι Μάικοβιτς, που “αποκαλύπτουν τα ψεύδη και την προπαγάνδα” για τον νέο κορωνοϊό.

Ισχυρισμός 1
Η διδακτορική διατριβή της Mikovits το 1991 έφερε επανάσταση 
στη θεραπεία του HIV / AIDS
Συμπέρασμα 1
Σύμφωνα με το Science, η διατριβή της δεν είχε καμία συμβολή 
στη θεραπεία του HIV / AIDS.

Ισχυρισμός 2
Η πρωτοποριακή της έρευνα προκάλεσε σοκ στην επιστημονική κοινότητα,
 καθώς αποκάλυψε ότι η κοινή χρήση ζωικών και ανθρώπινων εμβρυϊκών 
ιστών προκαλούσε καταστροφικές χρόνιες παθήσεις
Συμπέρασμα 2
Η εν λόγω έρευνα, 4 έτη μετά τη δημοσίευσή της, ανακλήθηκε, αφενός
 επειδή δεν κατέστη δυνατό να αναπαραχθούν τα αποτελέσματά της
 από μεταγενέστερες έρευνες, αφετέρου για λόγους κακής μεθοδολογίας, 
κυρίως επειδή αποδείχθηκε πως κατά την έρευνά της είχε προβεί
 σε “μαγείρεμα” δεδομένων.

Ισχυρισμός 3
Ο δρ. Άντονι Φάουτσι χρηματοδοτήθηκε για να σκηνοθετήσει 
τη συγκάλυψη του μεγέθους της πανδημίας.
Συμπέρασμα 3
Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι ο Φάουτσι συμμετείχε σε κάποιου είδους
 συγκάλυψη ή ότι κάποιος χρηματοδοτήθηκε για αυτό. 
Ουδεμία τέτοια καταγγελία έχει υποβληθεί.

Ισχυρισμός 4
Η υδροξυχλωροκίνη είναι η πιο αποτελεσματική θεραπεία για την COVID-19.
Συμπέρασμα 4
Δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία που να υποστηρίζουν αυτό τον ισχυρισμό
 ενώ επίσημοι οργανισμοί υγείας έχουν εκδώσει αυστηρές προειδοποιήσεις
 για τυχόν σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες. 
Επιπρόσθετα, υπάρχουν ενδείξεις πως μπορεί να αυξήσει τη θνησιμότητα 
σε ασθενείς με COVID-19.

Ισχυρισμός 5
Το εμβόλιο κατά της γρίπης μπορεί να αυξήσει τη θνησιμότητα κατά 36% 
σε ασθενείς με COVID-19
Συμπέρασμα 5
Δεν υπάρχει ουδεμία απόδειξη πως το εμβόλιο της γρίπης δρα αρνητικά 
σε ασθενείς με COVID-19. Η έρευνα εξέτασε τέσσερις τύπους εποχιακών
 κοροναϊών που προκαλούν κοινό κρυολόγημα, όχι τον SARS-CoV-2

Ισχυρισμός 6
Ο νέος κορωνοϊός δημιουργήθηκε σε εργαστήριο.
Συμπέρασμα 6
Ο ισχυρισμός ότι ο νέος κορωνοϊός SARS-CoV-2 προέκυψε 
από εργαστηριακά πειράματα και από εκεί απελευθερώθηκε στο γενικό
 πληθυσμό δεν έχει καμία τεκμηρίωση. Αντιθέτως όσες μελέτες έχουν γίνει
 πάνω στο θέμα επιβεβαιώνουν ότι ο ιός προέκυψε φυσικά μέσω μετάλλαξης.


Η Μάικοβιτς έχει σπουδάσει χημεία και κατέχει διδακτορικό τίτλο 
στη βιοχημεία και μοριακή βιολογία. Το 2006 άρχισε να διατυπώνει τη θεωρία 
πως ο “ξενοτροπικός ιός λευχαιμίας ποντικού” (XMRV), που είχε συντεθεί 
εργαστηριακά από το συνδυασμό δυο ρετροϊών των ποντικών, μεταδίδεται 
από άνθρωπο σε άνθρωπο και μπορεί να προκαλέσει
 Σύνδρομο Χρόνιας Κόπωσης, Αυτισμό, Πάρκινσον
 και Σκλήρυνση κατά Πλάκας.
 Το 2007 δημοσίευσε έρευνα στο επιστημονικό περιοδικό Science, συνδέοντας
 τον XMRV με την πρόκληση Συνδρόμου Χρόνιας Κόπωσης. 
Το 2011, όμως, η έρευνά της ανακλήθηκε αφενός επειδή δεν κατέστη δυνατό 
να αναπαραχθούν τα αποτελέσματά της από μεταγενέστερες έρευνες,
 αφετέρου για λόγους κακής μεθοδολογίας, κυρίως επειδή αποδείχθηκε 
πως κατά την έρευνά της είχε προβεί σε “μαγείρεμα” δεδομένων.

Οι ισχυρισμοί της Mikovits πως ο XMRV έχει σχέση με τις ασθένειες
 που προαναφέραμε, κατέρρευσαν οριστικά και αμετάκλητα το 2011 
όταν η ίδια συνελήφθη, παρόλο που η ίδια κατά καιρούς ισχυρίζεται
 πως βρέθηκε υπό διωγμό επειδή “αποκάλυψε” πως τα εμβόλια περιέχουν ιούς.
 Ο λόγος όμως που συνελήφθη το 2011 ήταν επειδή διαπιστώθηκε ότι,
 κατά το διάστημα που εργαζόταν στο Whittemore Peterson Institute (WPI), 
υπεξαίρεσε 18 βιβλία σημειώσεων, τα οποία αναγκάστηκε να επιστρέψει.
 Παράλληλα παρακράτησε στοιχεία, που άνηκαν στο Ινστιτούτο, 
στο προσωπικό της laptop, σε flash drives και στο προσωπικό της email. 
Αφέθηκε ελεύθερη ένα μήνα αργότερα.

Το επίμαχο βίντεο της Μάικοβιτς, που είναι γνωστό ως “Plandemic”, 
έγινε viral σε πολλές χώρες του εξωτερικού πριν φτάσει στην Ελλάδα. 
Με τους ψευδείς ισχυρισμούς της στο βίντεο αυτό ασχολήθηκε το Science.

Ενδεικτικά, μερικοί από αυτούς είναι:
Η δρ. Τζούντι Μάικοβιτς παρουσιάζεται ως “μία από τις πιο επιτυχημένες 
επιστήμονες της γενιάς της”. 
Έχει συντάξει 40 επιστημονικές εργασίες και δεν ήταν ευρέως γνωστή
 στην επιστημονική κοινότητα πριν δημοσιεύσει τη μελέτη που, 
όπως προαναφέραμε, ανακλήθηκε το 2011.

Κατόπιν, διατυπώνεται ο ισχυρισμός πως “η διδακτορική της διατριβή 
το 1991 έφερε επανάσταση στη θεραπεία του HIV / AIDS”. 
Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με το Science, η διατριβή της
 δεν είχε καμία συμβολή στη θεραπεία του HIV / AIDS.

Στη συνέχεια αναφέρεται πως “η πρωτοποριακή της έρευνα προκάλεσε σοκ
 στην επιστημονική κοινότητα, καθώς αποκάλυψε ότι η κοινή χρήση 
ζωικών και ανθρώπινων εμβρυϊκών ιστών προκαλούσε 
καταστροφικές χρόνιες παθήσεις”. 
Η έρευνά της ωστόσο δεν αποκάλυψε τίποτα τέτοιο, όπως έχουμε ήδη αναφέρει.

Γίνεται επίσης λόγος για την “φυλάκισή της δίχως κατηγορίες”. 
Ο εισαγγελέας της επαρχίας Washoe, στη Νεβάδα, άσκησε δίωξη 
εναντίον της Μάικοβιτς για παράνομη αφαίρεση δεδομένων από το WPI, 
όπως αναφέραμε παραπάνω. 
Οι κατηγορίες στη συνέχεια απορρίφθηκαν, εν μέρει λόγω νομικών προβλημάτων
 που αντιμετώπιζε ο πρώην εργοδότης της, ωστόσο ο ισχυρισμός 
πως συνελήφθη και φυλακίστηκε χωρίς κατηγορίες παραμένει ψευδής.

Η Μάικοβιτς στη συνέχεια υποστηρίζει πως “οι επικεφαλής 
του Τμήματος Υγείας και Ανθρώπινων Πόρων (HHS) κατέστρεψαν
την φήμη της και ότι το FBI δεν έκανε τίποτα για αυτό”. 
Δεν προσκομίζει όμως καμία απόδειξη που να επιβεβαιώνει
 τον αβάσιμο αυτόν ισχυρισμό της.

Στη συνέχεια αναφέρει πως “ο δρ. Άντονι Φάουτσι,
 διευθυντής του Εθνικού Ιδρύματος Αλλεργιών & Λοιμωδών Νόσων (NIAID), 
σκηνοθέτησε τη συγκάλυψη του μεγέθους της πανδημίας, 
αφού χρηματοδοτήθηκε.
 Αυτός και άλλοι ερευνητές που διέπραξαν την απάτη, συνεχίζουν 
να χρηματοδοτούνται από το NIAID”.
 Δεν είναι σαφές σε ποια απάτη αναφέρεται η Μάικοβιτς. 
Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι ο Φάουτσι συμμετείχε σε κάποιου είδους 
συγκάλυψη ή ότι κάποιος χρηματοδοτήθηκε για αυτό. 
Ουδεμία τέτοια καταγγελία έχει υποβληθεί.

Επιπλέον αβάσιμοι ισχυρισμοί της Μάικοβιτς
Η Μάικοβιτς υποστηρίζει πως “το φάρμακο υδροξυχλωροκίνη είναι
 η πιο αποτελεσματική θεραπεία για την COVID-19″. 
Ωστόσο δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία που να υποστηρίζουν
 αυτό τον ισχυρισμό ενώ επίσημοι οργανισμοί υγείας έχουν εκδώσει
 αυστηρές προειδοποιήσεις για τυχόν σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες.
 Επιπρόσθετα, υπάρχουν ενδείξεις πως μπορεί να αυξήσει 
τη θνησιμότητα σε ασθενείς με COVID-19.

Κατόπιν ανέφερε πως “το εμβόλιο κατά της γρίπης μπορεί να αυξήσει 
τη θνησιμότητα κατά 36% σε ασθενείς με COVID-19”, επικαλούμενη
 μελέτη που εξέτασε ασθενείς με άλλες μορφές κορωνοϊών, 
αλλά όχι του SARS-CoV-2 που προκαλεί την COVID-19. 
Δεν υπάρχει η παραμικρή απόδειξη πως το εμβόλιο της γρίπης
 δρα αρνητικά σε ασθενείς με COVID-19.

Στη συνέχεια αναφέρει πως ο νέος κορωνοϊός δημιουργήθηκε
 σε εργαστήριο και δεν είναι φυσικής προέλευσης. 
Ο ισχυρισμός, ωστόσο, έχει διαψευστεί κατηγορηματικά 
από μελέτες και ειδικούς. 
Αναλυτικά σε σχετικό μας άρθρο εδώ.

Εν κατακλείδι, οι ισχυρισμοί της Μάικοβιτς στο επίμαχο βίντεο 
είναι ένα μείγμα συνωμοσιολογίας, ανυπόστατων κατηγοριών και ψευδοεπιστήμης.
ΠΗΓΗ

Οι Τούρκοι σκότωσαν 120.000 μόνο στη Σμύρνη – Όποιος πολιτικός ή εκπαιδευτικός το ξεχνά, αξίζει τουλάχιστον τη χλεύη μας.

Η Σμύρνη κατεστραμμένη από τους εμπρησμούς

Η Μικρασιατική Καταστροφή συνεπάγεται το θάνατο του ελληνισμού 
της Μικράς Ασίας και την αποτυχία υλοποίησης της Μεγάλης Ιδέας 
και απελευθέρωσης των αλύτρωτων πληθυσμών. 
Για τους Έλληνες είναι η Καταστροφή, για τους Τούρκους 
ο Αγώνας Ανεξαρτησίας (Κουρτουλούς Σαβασί – Kurtuluş Savaşı).

Παραμονές της Παναγίας, το μέτωπο κατέρρευσε και η ελληνική αμυντική 
γραμμή υποχώρησε. 
Ο ελληνικός στρατός άρχισε να εγκαταλείπει την ενδοχώρα της Μικράς Ασίας
 με κατεύθυνση τη Σμύρνη. 
Στην πορεία αυτή, έκαψε τουρκικά χωριά και ανατίναξε σημεία ζωτικής 
σημασίας όπως γέφυρες, αποθήκες, σιδηροδρομικές γραμμές 
και σταθμούς ανεφοδιασμού.

Στις 19 Αυγούστου, ο Ύπατος Αρμοστής της Σμύρνης Αριστείδης Στεργιάδης 
με εμπιστευτική εγκύκλιο διέταξε τους δημόσιους υπαλλήλους 
«…να συσκευάσωσι τα αρχεία των. 
Πάντες δημόσιοι υπάλληλοι οφείλουσι να συγκεντρωθώσι… και να είναι έτοιμοι
 προς αναχώρησιν εις πρώτην διαταγήν». 
Συγχρόνως, ο Βρετανός πρόξενος συντόνισε τις ενέργειες για την άμεση έξοδο 
των Βρετανών υπηκόων από τη Σμύρνη. 
Στις 27, 28 και 29 Αυγούστου οι Βρετανοί έφυγαν με πλοία για την Κύπρο. 
Στις 26 Αυγούστου, η ελληνική κυβέρνηση διέταξε την εκκένωση ολόκληρης 
της Μικράς Ασίας. 
Την ίδια μέρα, η Ανώτερη Γενική Στρατιωτική Διοίκηση, το Φρουραρχείο
 και οι τελευταίοι αξιωματικοί και στρατιώτες του ελληνικού στρατού
 επιβιβάσθηκαν στα ελληνικά ατμόπλοια «Βυζάντιον» και «Κύκνος»
 με προορισμό τον Πειραιά. 
Για τελευταία φορά ακούστηκε ο εθνικός ύμνος και στην προκυμαία
 το πλήθος ξέσπασε σε λυγμούς. 
Ο Ύπατος Αρμοστής Στεργιάδης επιβιβάστηκε στο βρετανικό θωρηκτό
 «Iron Duke» και έφτασε στη Νίκαια της Γαλλίας όπου και πέθανε το 1950. 
Στο ενδιάμεσο διάστημα, δεν τόλμησε να επισκεφθεί την Ελλάδα 
λόγω της εγκληματικής ανευθυνότητάς του
 που καταδίκασε τους Έλληνες της Μικράς Ασίας.

Οι φωτιές ξεκίνησαν από την αρμενική συνοικία και εξαπλώθηκαν γρήγορα 
σε όλη τη Σμύρνη. 
Οι Αμερικανοί καθηγητές και ναύτες κάνουν λόγο
 για Τούρκους στρατιώτες που ξεχύθηκαν στα στενά σοκάκια της Σμύρνης 
κρατώντας δοχεία με πετρέλαιο και κηροζίνη, λούζοντας τα σπίτια,
 τις εκκλησίες και τους καθολικούς ναούς. 
Από τις 46 ορθόδοξες εκκλησίες σώθηκαν οι τρεις.
 Οι εμπρησμοί κατέστρεψαν τα 3/5 της έκτασης της Σμύρνης 
αφήνοντας άθικτη την τουρκική συνοικία. 
Η επίσημη θέση της τουρκικής ιστοριογραφίας παρουσιάζει τις φωτιές 
ως έργο των ίδιων των Αρμενίων και Ελλήνων, για να μην βρουν 
τα σπίτια τους σώα οι Τούρκοι και κατοικήσουν σε αυτά. 
Τι να απαντήσεις στο θράσος αυτό;

Ο πρόξενος των ΗΠΑ, George Horton, είχε εκφράσει πως ο Κεμάλ Ατατούρκ 
θα μπορούσε να καταλάβει τη Σμύρνη ειρηνικά, χωρίς να επιτρέψει
 στα στρατεύματά του να προβούν σε ακρότητες.
 Χωρίς να υπάρξουν βιασμοί, λεηλασίες, φόνοι και φωτιές.
 Απλώς με μια τυπική τελετή παράδοσης της εξουσίας. 
Έτσι θα είχε κερδίσει την εμπιστοσύνη του λαού της Σμύρνης και η πόλη 
θα διατηρούσε τον δυναμισμό και τον πλουραλισμό της.

Ο Horton ήταν ένας άνθρωπος που είχε ζήσει τα περισσότερα χρόνια 
της ζωής του στην Ανατολή. Λάτρευε τη Σμύρνη και την αισθανόταν
 ως πατρίδα του. 
Όταν έφυγε βλέποντας την πυρκαγιά να ισοπεδώνει την αγαπημένη του πόλη,
 αναφώνησε, «Ντρέπομαι που ανήκω στο ανθρώπινο είδος».


Εορτή των Τούρκων της Σμύρνης τα μετέπειτα χρόνια
 για την απελευθέρωση, όπως ισχυρίζονται, της πόλης

Οι Τούρκοι εορτάζουν την 9η Σεπτεμβρίου ως ημέρα απελευθέρωσης 
της Σμύρνης και επικράτησης του Αγώνα Ανεξαρτησίας. 
Ωστόσο υπάρχουν δημοσιογράφοι, διανοούμενοι και πανεπιστημιακοί 
στην Τουρκία που χαρακτηρίζουν τα γεγονότα της Σμύρνης 
και σε άλλες πόλεις όπως το Αϊβαλί ως όνειδος και μεγάλη ντροπή.
 Πρόκειται για προσωπικότητες όπως ο Αϊχάν Ακτάρ (Ayhan Aktar) 
και ο Ουμούτ Οζκιριμλί (Umut Özkırımlı), που αποστρέφονται 
τον εθνικιστικό κεμαλισμό και μάχονται για τον εκδημοκρατισμό της Τουρκίας.

Η υπεύθυνη εθνική αυτογνωσία, δίχως αποσιωπήσεις και στρεβλώσεις,
 είναι βασικός πυλώνας προς την επίτευξη του εκδημοκρατισμού 
και της ειρηνικής συνύπαρξης των λαών. 
Η αναγνώριση των λαθών-εγκλημάτων δηλώνει εγγυημένα
 την μη επανάληψη του σφάλματος αυτού. 
Σημαίνει ότι πραγματικά γυρνάς σελίδα στην ιστορία σου, έχεις ωριμάσει 
και έχεις κατεδαφίσει εγκληματικά πρότυπα. 
Αυτό πρέπει να είναι το στοίχημα για όλους τους λαούς
 ώστε να μην ξανακαεί καμιά Σμύρνη και να μην πονέσει κανένας Σμυρνιός.
Πηγές
Edward Bierstadt, Η μεγάλη προδοσία, εκδ. Νέα Σύνορα – Λιβάνης, 
Αθήνα 1992.
George Horton, The Blight of Asia, Indianapolis 1926.
Μαρία Ηλιού / Αλέξανδρος Κιτροέφ, Σμύρνη – 
Η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης 1900-1922, 
εκδ. Μίνωας / Μουσείο Μπενάκη / Πρωτέας, Αθήνα 2012.
Σταύρος Καρκαλέτσης, «Η πτώση και η καταστροφή της Σμύρνης», 
Στρατιωτική Ιστορία, τχ 8, εκδ. Περισκόπιο, Αθήνα.
Δημήτριος Λαζογιώργος, Χρυσόστομος Σμύρνης –
 Ο Εθνομάρτυς και Άγιος, εκδ. Πελασγός, Αθήνα 1995.
Η Έξοδος – Μαρτυρίες από τις επαρχίες των δυτικών παραλιών 
της Μικράς Ασίας, Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών, Αθήνα 1980.
​Νικόλας Νταμόν Παπαδημητρίου 
Αναδημοσίευση από: lifo.gr.

Μουίσκα – Τσίμπτσα – Οί Ιθαγενεις της Κολομβίας. (Κείμενο-Φωτογραφίες-Βίντεο)

MUISCA – CHIBCHA – COLOMBIA
Οι ιθαγενείς Muisca (που ονομάζεται επίσης Chibcha) είναι γηγενείς λαοί
 και πολιτισμός του Altiplano Cundiboyacense της Κολομβίας, που δημιούργησε
 τη Συνομοσπονδία Muisca πριν από την ισπανική κατάκτηση.
Οι άνθρωποι μιλούσαν τον Muysccubun, μια γλώσσα της οικογένειας γλωσσών
 Chibchan, που ονομάζεται επίσης Muysca και Mosca.
Ως ένας στους τέσσερις προηγμένους πολιτισμούς της Αμερικής 
(εκτός από τους Αζτέκους, τους Μάγια και τους Ίνκας), συναντήθηκαν 
από κατακτητές με εντολή της Ισπανικής Αυτοκρατορίας 
το 1537 κατά τη στιγμή της κατάκτησης.
Οι υποομάδες του Muisca ταυτοποιήθηκαν ως επί το πλείστον 
από τη συμπαράστασή τους σε τρεις μεγάλους ηγέτες: το zaque, 
με επίκεντρο την Hunza, που κυβερνούσε μια περιοχή που καλύπτει περίπου 
το σύγχρονο νότιο και βορειοανατολικό Boyacá και το νότιο Santander. το zipa, 
με επίκεντρο το Bacatá και περιλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της σύγχρονης 
Cundinamarca, το δυτικό Llanos. και η ιράκα, θρησκευτικός κυβερνήτης
 του Σουάμοξ και το σύγχρονο βορειοανατολικό Μπογιάκα 
και το νοτιοδυτικό Σάνταντερ.
Το έδαφος του Muisca εκτείνεται σε έκταση περίπου 25.000 km2 
(9.700 τετραγωνικά μίλια) από το βόρειο τμήμα του Boyacá
 έως το Sumapaz Páramo και από τις κορυφές στο δυτικό τμήμα 
των ανατολικών περιοχών.
Η επικράτειά τους συνορεύει με τα εδάφη του Panche στα δυτικά, 
το Muzo στα βορειοδυτικά, το Guane στο βορρά, το Lache
 στα βορειοανατολικά, το Achagua στα ανατολικά, και το Sutagao στο νότο.
Τη στιγμή της εισβολής των Ισπανών, η περιοχή είχε μεγάλο πληθυσμό, 
αν και ο ακριβής αριθμός των κατοίκων δεν είναι γνωστός. 
Οι εκτιμήσεις κυμαίνονται από μισό εκατομμύριο
 έως και τρία εκατομμύρια κατοίκους.
Η οικονομία διαβίωσής τους βασίστηκε στη γεωργία, την εξόρυξη αλατιού,
 το εμπόριο, τη μεταλλουργία και τη μεταποίηση.
Στη σύγχρονη εποχή, ο πληθυσμός του Muisca έχει μειωθεί δραστικά, 
αν και στους δήμους και τις περιοχές Cota, Chía, Tenjo, Suba, Engativá, 
Tocancipá, Gachancipá και Ubaté, υπάρχουν απόγονοι του Muisca.

Σημαντικοί συντελεστές της γνώσης σχετικά με το Muisca ήταν
 ο κύριος κατακτητής τους, ο Gonzalo Jiménez de Quesada. Ισπανός ποιητής,
 στρατιώτης και ιερέας Juan de Castellanos (16ος αιώνας). 
ο επίσκοπος Lucas Fernández de Piedrahita 
και ο franciscan Pedro Simón (17ος αιώνας) · 
και Javier Ocampo López και Gonzalo Correal Urrego (πρόσφατο).








Ιστορία της Muisca
Η γνώση των γεγονότων έως το 1450 προέρχεται κυρίως από μυθολογικά 
πλαίσια, αλλά χάρη στα Χρονικά των Δυτικών Ινδιών έχουμε περιγραφές 
της τελευταίας περιόδου της ιστορίας της Μούσκα, πριν από την ισπανική άφιξη.
Οι ανασκαφές στο Altiplano Cundiboyacense 
(τα υψίπεδα των τμημάτων Cundinamarca και Boyacá) δείχνουν
 στοιχεία ανθρώπινης δραστηριότητας από την Αρχαϊκή σκηνή 
στις αρχές της εποχής του Ολοκαίνου.
Η Κολομβία έχει έναν από τους αρχαιότερους αρχαιολογικούς χώρους 
της Αμερικής: το El Abra, το οποίο εκτιμάται ότι είναι περίπου 13.000 ετών. 
Άλλα αρχαιολογικά ίχνη στην περιοχή του Altiplano Cundiboyacense
 οδήγησαν τους μελετητές να μιλήσουν για έναν πολιτισμό El Abra:
Στο Tibitó, εργαλεία και άλλα λιθοτεχνήματα χρονολογούνται
 από το 9740 π.Χ. Στη σαβάνα της Μπογκοτά, 
ειδικά στους καταρράκτες Tequendama, βρέθηκαν άλλα λιθικά εργαλεία 
με ημερομηνία χιλιετίας αργότερα που ανήκαν σε εξειδικευμένους κυνηγούς. 
Ανθρώπινοι σκελετοί βρέθηκαν από το 5000 π.Χ.
Η ανάλυση έδειξε ότι οι άνθρωποι ήταν μέλη του πολιτισμού El Abra.

Όπως βλέπετε υπάρχουν πολλά ελληνικά στοιχεία ειδικα στα κεραμικά.
 Υπάρχουν και άλλες φίλες για τις οποίες θα αναφερθώ σύντομα.
Αυτά για τώρα.
Φώτιος Τούμπανος.
Ευχαριστώ το YouTube για τα βίντεο που έχω αναρτήσει.
Ευχαριστώ την εγκυκλοπαίδεια της ιστορίας των ιθαγενών της Κολομβίας
 και τις γραφτές αναφορές από αρχαιολόγους και ιστορικούς
 από την Κολομβία και την Βενεζουέλα.
Αντί για δικό μας σχόλιο:

 Ο Πλούταρχος εκτός του ότι αναφέρεται
σαφώς στην θέση Ατλαντίδος….
αναφέρει και πως ότι προς δυσμάς ήπειρον
(Αμερική) και στον κύκλο του κόλπου, κατοικούσαν Έλληνες.
Για να μην υπάρχουν απορίες.
‘Ὠγυγίη τις νῆσος ἀπόπροθεν εἰν ἁλὶ κεῖται',
δρόμον ἡμερῶν πέντε Βρεττανίας
 ἀπέχουσα πλέοντι πρὸς ἑσπέραν·
 ἕτεραι δὲ τρεῖς ἴσον ἐκείνης ἀφεστῶσαι 
καὶ ἀλλήλων πρόκεινται 
μάλιστα κατὰ δυσμὰς ἡλίου θερινάς. ὧν ἐν μιᾷ τὸν Κρόνον
 οἱ βάρβαροι καθεῖρχθαι μυθολογοῦσιν ὑπὸ τοῦ Διός, 
τὸν δ' ὡς υἱὸν ἔχοντα φρουρὸν τῶν τε νήσων ἐκείνων
 καὶ τῆς θαλάττης, ἣν Κρόνιον [941B] πέλαγος ὀνομάζουσι, 
παρακατῳκίσθαι. τὴν δὲ μεγάλην ἤπειρον, ὑφ' ἧς ἡ μεγάλη 
περιέχεται κύκλῳ θάλαττα, τῶν μὲν ἄλλων ἔλαττον ἀπέχει<ν>, 
τῆς δ' Ὠγυγίας περὶ πεντακισχιλίους σταδίους κωπήρεσι 
πλοίοις κομιζομένῳ· (βραδύπορον γὰρ εἶναι καὶ πηλῶδες
 ὑπὸ πλήθους ῥευμάτων τὸ πέλαγος· τὰ δὲ ῥεύματα
 τὴν μεγάλην ἐξιέναι γῆν καὶ γίνεσθαι προχώσεις ἀπ' αὐτῶν
 καὶ βαρεῖαν εἶναι καὶ γεώδη τὴν θάλατταν, 
ἧ καὶ πεπηγέναι δόξαν ἔσχε). τῆς δ' ἠπείρου 
τὰ πρὸς τῇ θαλάττῃ κατοικεῖν Ἕλληνας περὶ κόλπον…¨
ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ, ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΜΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ
ΤΩι ΚΥΚΛΩι ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ