Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020

Tώρα που η φωτιά φουντώνει πάλι, στις αρένες του κόσμου μάνα μου Ελλάς.

Δεν έχω σπίτι πίσω για να `ρθώ
ούτε κρεβάτι για να κοιμηθώ
δεν έχω δρόμο ούτε γειτονιά
να περπατήσω μια Πρωτομαγιά.

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα.

Μα τώρα που ξυπνήσανε τα φίδια
εσύ φοράς τα αρχαία σου στολίδια
και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς
που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς.

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα.

Μα τότε που στη μοίρα μου μιλούσα
είχες ντυθεί τα αρχαία σου τα λούσα
και στο παζάρι με πήρες γύφτισσα μαϊμού
Ελλάδα Ελλάδα μάνα του καημού.

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα.

Μα τώρα που η φωτιά φουντώνει πάλι
εσύ κοιτάς τα αρχαία σου τα κάλλη
και στις αρένες του κόσμου μάνα μου Ελλάς
το ίδιο ψέμα πάντα κουβαλάς.

Μάνα μου Ελλάς - 1983
Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
1. Νίκος Δημητράτος

Στην πρώτη εκτέλεση με τον Δημητράτο 
το τραγούδι έχει μια στροφή ακόμα στο τέλος: 

Δεν έχω άγιο για να προσκυνώ
ούτε καντήλι σ' άδειο ουρανό
δεν έχω ήλιο ούτε αστροφεγγιά
να τραγουδήσω μια πρωτομαγιά.

Το τραγούδι αυτό συμπεριλαμβάνεται
 στο soundtrack της ταινίας «Ρεμπέτικο» 
του Κώστα Φέρρη.


BRUN JEAN. Οι ρίζες του δέντρου της ζωής και της γνώσης 
βρίσκονται στη γη της Ελλάδος.

ΒΙΣΜΑΡΚ. Θα κατακτούσαν την υφήλιο αν δεν αλληλοσπαράσσονταν. 
Αυτό αποδεικνύεται από την ιστορία των Ελλήνων.

ΓΚΑΙΤΕ. Η Ελλάδα για την ανθρωπότητα είναι ό,τι είναι η καρδιά
 και ο νους για τον άνθρωπο.

ΓΚΡΟΥΣΕ ΡΕΝΕ. Γάλλος ιστορικός. Η Ευρώπη είναι το σύνολο 
των χωρών κληρονόμων της Ελληνικής Παιδείας.

ΓΚΛΟΤΖ Γ. Η ανωτερότητα των Ελλήνων οφείλεται στην ιδέα 
που είχαν για την πόλη. 
Μόνο ο ελληνικός κόσμος είναι ον πολιτικό. 
(αν και κάποιοι θέλουν να μας κάνουν απολίτικους,
 και το έχουν καταφέρει εν μέρει).

ΡΟΖΕ ΓΚΑΡΩΝΤΥ. Φιλόσοφος - συγγραφέας. 
Όλοι οι άνθρωποι του πνεύματος στη Δύση θεωρούμε
 την Ελλάδα μητέρα μας.

ΡΟΖΕ ΓΚΑΡΩΝΤΥ. Αυτό που χρειάζεται η Δύση 
είναι να ξαναγυρίσει στην αρχαία ελληνική γραμματεία.

ΜΙΧΑΗΛ ΓΚΟΡΜΠΑΤΣΩΦ. Ρώσος ηγέτης. 
Η καταγωγή μας και οι ρίζες μας είναι ελληνικές.

ELLIOT. Η ευρωπαϊκή λογοτεχνία έχει αίμα ελληνικό και λατινικό. 
Δεν είναι δύο συστήματα κυκλοφορίας διαφορετικά, αλλά ένα. 
Για μέσα από τη Ρώμη μπορεί να βρει κανείς 
την ελληνική μας καταγωγή.

ΕΡΑΣΜΟΣ. Δεν θα είμασταν τίποτα χωρίς τους Έλληνες.

ΕΡΕΜΠΟΥΡΓΚ ΗΛΙΑ. Ρώσος συγγραφεύς. 
Οφείλει πολλά στους αγώνες και τις θυσίες της Ελλάδος 
η Ρωσία και η Ευρώπη.

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ "GAVELCANDE". Οι Έλληνες κατέπληξαν τον κόσμο
 με ένα νέο Μαραθώνα. Κανείς δεν τολμούσε να προείπη, 
ότι οι Έλληνες που 500 χρόνια π.Χ. είχαν ρίξει στη θάλασσα τους 
παντοκράτορες Πέρσες, θα επαναλάμβαναν 
κατά το 1940 αυτό το κατόρθωμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια :